Βοηθεια με σεταρισμα ταχυμετρου

30 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
HoG
Απών/απούσα

Καλημερα, αγορασα ενα speedmaster 5000 προχτες, υπαρχει μια μικρη διαφορα μεταξυ των αριθμων του manual και του τι λεει επανω το λαστιχο.Ειναι αμελητεα;
Παραθετω φωτο, με πρασινα υπεροχα γραμματα οι αριθμοι του τροχου...

Παρεπιπτοντως, ξερει κανεις εαν και που μπορω να βρω ενα stand για SCOTT voltage YZ3 ?

ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon IMG_3181.jpg0 bytes
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

logika tha to baleis symfona me to 2.125 pou einai to pio kontino sou i diafora tha einai elaxisti os anyparkti
stand tha breis se ola ta podilatadika
apla an den exei basi gia na mpei apo katw tote mporeis na breis stand pou stirizonte sto pisw meros ton psalidion
apo ekei kai pera theorw xazo na baleis sto scott stand mias kai i xrisi tou se sindiasmo me to stand to kathista epikindino

HoG
Απών/απούσα

απο περιεργεια, ποιος ειναι ο κινδυνος;

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

gia apofygi pareksigiseon
an to pareis gia na pigeneis asfaltines diadromes xalares kai apalous xomatodromous tote den diatrexeis kanenan kindino

an pareis ta bouna kai arxiseis ta monopatia i an arxiseis to street trial pou pidane apo to ena pagkaki sto allo tote yparxei kindinos na sou aniksei stin poria to stand me tis analoges synepies :D

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

http://www.jdcycles.co.uk/accessories/kickstands/scott-kickstand?JDC=1bstand

Αυτό είναι το λινκ όπου μπορείς να αγοράσεις το σταντ που λες με μεταφορικά νομίζω 5 λίρες (7 ευρώ) έρχεται γρήγορα.

HoG
Απών/απούσα

οχι οχι, αλματα και τετοια δεν τα συζηταμε καν! :D συνδιασμος πολης και λιγο χωμα,με ηρεμια και προσοχη ! :)

thanx και για το link

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

proton einai akrivo
defteron tha sou travmatisei ton skeleto opote an baleis tetiou eidous stant na zitiseis kai lastixakia gia na min travmatiseis ton skeleto
:D

teaser
Απών/απούσα

εμένα στο manual είχε έναν αριθμό για τους τροχούς 28 ίντσες που και καλά ήταν η διάμετρος του τροχού Χ 3.14...μέτρησα τη διάμετρο, πολλαπλασίασα επί 3.14 και έβγαινε λίγο μικρότερο, άρα θα μου έδειχνε με κάποια παρέκκλιση...για να είμαι και σίγουρος, αγγάρεψα φίλο με παπί να τρέχει δίπλα μου με την ίδια ταχύτητα...χεχεχε...βγήκε σωστό! και 12 ευρώ τζάμι! επίσης να κοιτάξεις να είναι πολύ μικρή η απόσταση του σένσορα από το μαγνητάκι...εμένα θέλει 1mm...άντε...καλά χιλιόμετρα να γράψεις και κυρίως ασφαλή....

athannikos
Απών/απούσα

pou mporeis na kaneis einai na stiseis to podilato apolitws orthio kai me ena metro na metriseis tin aposasi tou patwmatos apo to kentro tou troxou...
gia akoma megaliteri akriveia katse sti sela kai vale kapoion allo na metrisei tin apostasi..
prosoxi,to podilato entelws katakorifo! meta pollaplasiazeis epi 3,14 opws eipe kai o teaser
i gia akoma megaliteri akriveia 3,1416... me afton ton tropo den tha exeis ti paramikri parreklisi...

10 euro konteraki asirmato pira apo to LIDl kai doulevei teleia.... exei kai 3 xronia eggiisi, kai ti mera doulevei me to fws tou iliou gia na min xalaei mpataria....otan to vreite prosfora to sinistw!!!!!! (asxeto,alla apla to eipa....)

Nayarxos
Εικόνα Nayarxos
Απών/απούσα

Χρησιμοποίησε τιμή γύρω στο 2130 και πιστεύω ότι θα είσαι OK. Μην ξεχνάς ότι ακόμα και τα εργοστασιακά κοντέρ ακριβών αυτοκινήτων έχουν μεγάλες απώλειες (θυμάμαι ότι Alfa 147 όταν έγραφε 100 πήγαινε με 88!!!).
Οπότε το τσεκ που έκανε ο φίλος με το παπί ίσως δίνει μια ικανοποιητική ένδειξη (εμένα που κάνω ερασιτεχνική ποδηλασία μου αρκεί κάτι τέτοιο).

Αν θες όμως όσο το δυνατόν καλύτερη ακρίβεια, κάνε αυτό που κάνουν όταν σετάρουν ταχύμετρα αυτοκινήτων για αγώνες ακριβείας regularity. Ετοίμασε το ποδήλατό σου σε "running order" (δηλαδή βάρη και τις πιέσεις ελαστικών που χρησιμοποιείς). Στερέωσε μία φορητή συσκευή navigation (οποιαδήποτε το εμπορίου, με οποιοδήποτε πρόγραμμα) στο ποδήλατό σου, βρες μία επίπεδη διαδρομή και ξεκίνα. Αυτό που θα κάνεις είναι να συγκρίνεις τα χλμ/ώρα που δείχνει το navigation με αυτά του speedmaster. Παίζοντας με τα νουμεράκια συν - πλην θα τα ταιριάξεις ακριβώς! Για ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια προτείνω να μετρήσεις απόσταση. Δηλαδή μέτρα μια απόσταση 2 χιλιομέτρων με το navigator και μετά ταίριαξέ την με την απόσταση που γράφει το speedmaster (προσοχή όμως να μένεις στα ίδια πατήματα και η διαδρομή να μην έχει υψομετρικές διαφορές για να μην χάνεις μέτρα). Το καταλαβαίνω ότι τα παραπάνω που γράφω σας φαίνονται υπερβολικά, αλλά πατήσατε το ευαίσθητο κουμπί μου, ως συμμετέχων σε ράλυ ιστορικών αυτοκινήτων. Sorry αν σας κούρασα.

Και εγώ το ίδιο ταχύμετρο έχω και είμαι αρκετά ευχαριστημένος (15€ από τον Γκατσούλη). Το μόνο αρνητικό που έχω διαπιστώσει είναι ότι δεν φωτίζεται, οπότε τη νύχτα είναι δυσανάγνωστο.
Καλά χιλιόμετρα

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

........μπορεί να μου πεί κάποιος αν θα έχω διαφορετικές ενδείξεις ή λάθος ενδείξεις εαν τοποθετήσω το μαγνήτη χαμηλά προς το κέντρο του τροχού?Δεν θα περνάει πιο πολλές φορές απο τον μετρητή απο ότι εαν τοποθετηθεί ψηλά προς το στεφάνι του τροχού?
Τώρα κοιτάω τον τροχό και βλέπω πως θα περνάει με την ίδια συχνότητα αλλά η δυναμική δεν είναι διαφορετική όσο πλησιάζουμε προς το κέντρο του τροχού?
Εσείς που το έχετε τοποθετήσει στην ακτίνα?
ΓΚΑΛΟΠ-ΨΗΛΑ Ή ΧΑΜΗΛΑ?

svoura
Απών/απούσα

δηλαδή το 'χαμηλά' μέρος του τροχού τρέχει πιο γρήγορα απο το 'ψηλά'?!?!?!?!?!??!?!?!??!?!!
απο πότε?

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

α στην ακτίνα μπαίνει ο μαγνήτης?
και εγώ απορούσα γιατί δεν δουλεύει το ταχύμετρο μου
:P
ευτυχώς κατάλαβες πως η ακτίνα περιστρέφεται με τις ίδιες στροφές αλλά διαφορετική ταχύτητα αναλόγως το ύψος του μαγνήτη κοινός γλίτωσες τους χαρακτηρισμούς εκ μέρους μου

από εκεί και πέρα δεν παίζει ρόλο το ύψος αλλά η απόσταση sensor με μαγνήτη
δλδ να μην είναι πολύ κοντά γιατί θα έρχονται σε επαφή
και ούτε πολύ μακριά γιατί δεν θα έχει σωστές ενδείξεις το ταχύμετρο :D

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@sboyra
το ανάποδο συμβαίνει
και συμβαίνει από πάντα :D

svoura
Απών/απούσα

νομίζω πως αναφέρεσαι σε άλλου είδους ταχύτητα,
σε έναν 26άρη τροχό, τον ίδιο χρόνο δε θα κάνει μια ακτίνα να περιστραφεί και τον ίδιο χώρο δεν θα έχει διανύσει το ποδήλατο;
ο μαγνήτης μετράει την ταχύτητα της ακτίνας στο σημείο
ή
τον χρόνο που κάνει η ακτίνα να κάνει μια πλήρη περιστροφή;

απο όσο ξέρω v = x / t ..
x = η περίμετρος του τροχού
και
t = ο χρόνος περιστροφής του..

όπου και να βάλεις το μαγνητάκι την ίδια ταχύτητα θα σου δείξει..

αν κάνω λάθος, κάποιος να με διορθώσει, γιατί τα έχω καταλάβει λάθος..

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

επειδή ακριβός κάνει τον ίδιο χρόνο αλλά δεν διανύουν την ίδια απόσταση άλλη απόσταση διανύει το κομμάτι της ακτίνας που ειναι κοντά στο κέντρο
και άλλη απόσταση (μεγαλύτερη) το κομμάτι της ακτίνας που ειναι κοντά στο στεφάνι
αρά το x ειναι διαφορετικό :D

athannikos
Απών/απούσα

opote metraei peristrofes ana monada xronou....
esi dinontas sto konter tin diastasi tou troxou sou, afto ipologizei tin perimetro tou opote exontas tin primetro exeis to posi apostasi kaliptei i roda se mia peristrofi

pollaplasiazontas tis peristrofes ana monada xronou epi tin apostasi pou kanei to podhlato se mia peristrofi tis rodas exeis tin taxitita......

ara bale opou theleis ton sensora kai ton magniti (arkei na pernaei to magnitaki mprosta apo ton sensora)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

σωστός ο athanikos

Nayarxos
Εικόνα Nayarxos
Απών/απούσα

Αν θυμάμαι καλά από το λύκειο οι ταχύτητες ονομάζονται "γραμμική" και "γωνιακή".
Όπου Γραμμική =dS/dt σε μέτρα/δευτερόλεπτο
και Γωνιακή = dθ/dt σε rad/δευτερόλετο
(δεν το προχωράω άλλο γιατί α) θα βαρεθείτε και β) είμαι Θεσσαλονίκη και δεν έχω τα τεφτέρια μου μαζί, για confirmation... μη γράψω καμιά βλακεία).

Και για να απαντήσω στο γκάλοπ...
Έχω τοποθετήσει το σένσορα περίπου στο κέντρο του βραχίωνα για καθαρά πρακτικούς λόγους: Πολύ χαμηλά δεν ήθελα να βρίσκεται κοντά στο μπλοκάζ (σικ... ποτέ δε μου άρεσε αυτός ο όρος) για να μην δυσχεραίνει τη χρήση του. Πολύ ψηλά θα είχα αρκετό μπόσικο καλώδιο, οπότε θα έπρεπε να το βολέψω με κάποιο άκομψο τρόπο.

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

.....το παραπάνω το κατάλαβα πιά.
Τώρα τον σένσορα στο μπροστινό πηρούνι τον βάζουμε μπροστά ώστε ομαγνήτης να τον συναντά αφου περάσει το πηρούνι ή στην πίσω μεριά ώστε ο μαγνήτης νασυναντά τον σένσορα πριν περάσει το πηρούνι?
Γιατί δεν πρτιμούμε να τοποθετούμε στον πίσω τροχό μήπως οι αλλάγές των ταχυτήτων επηρεάζει το αποτέλεσμα?
ΠΩ-ΠΩ,επιστήμη το κατάντησα ο μ......ς,και λίγο αυτοκριτική δεν βλάπτει.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

δεν σε έπιασα μου αρέσει που έχετε πρόβλημα με τα greeklish
:P

Nayarxos
Εικόνα Nayarxos
Απών/απούσα

Για το αν θα τοποθετηθεί εμπρός - πίσω - δεξιά - αριστερά - εντός - εκτός και επί τα αυτά ένα έχω να πω: R.T.F.M. !!!

athannikos
Απών/απούσα

o sensoras exei sinithws ena simadaki pou deixnei apo pou prepei na perasei o magnitis...
(stin meria pou vlepei tin roda)
an exeis ensyrmato konter,to kalwdiaki prepei na fevgei pros ta panw.ara me afta ta dyo san dedomena i tha to baleis apo tin mia meria kai tha einai mprosta apo to pirouni, i apo tin alli kai tha einai pisw apo to pirouni..

egw pou exw asirmato konter (10 eurw apo to lidl,einai eksairetiko, kai me 3 xronia eggiisi!!!!) kai exei tin dikia tou mpataria, einai kalitero to kapaki tis mpatarias na koitaei katw gia na min parei nera...
ara pali menoun oi dio proigoumenes enallaktikes..

ston pisw troxo dn to vazoume giati einai konto to kalwdio kai to asirmato dn pianei.
oi allages twn taxythtwn dn ephrreazoun to apotelesma afou kai oi dio troxoi gyrnane me tin idia taxythta...... (ektos kai an se endiaferei i taxythta sou otan kaneis souza........... )

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

βασικά ο πίσω τροχός τρώει ποιο πολλούς κραδασμούς οπότε ο σενσορας θα έπρεπε να κολληθεί με ηλεκτροκοληση :)

Inferno
Απών/απούσα

Για το σετάρισμα δείτε αυτόν τον πίνακα....
http://schwalbetires.com/tech_info/tire_dimensions
Το ETRΤΟ το γράφει κάπου πάνω το λάστιχο και δίνει σαν ρύθμιση την περιφέρεια της ρόδας.
Οι διαφορές αν βάλεις λάθος είναι της τάξης του 1-2%... αμελητέες, απλά για να λέμε ότι το έχουμε ρυθμίσει σωστά.
Για την πιο ακριβή μέτρηση (αν θέλει κάποιος να το κάνει manually και χωρίς τον πίνακα ας πούμε), σημειώνει ένα σημείο στο πάτωμα, τοποθετεί τη ρόδα εκεί και κάνει μια πλήρη περιστροφή της ρόδας καβάλα στο ποδήλατα για να έχει το βάρος και να παραμορφώνεται σωστά το λάστιχο και μετράει την απόσταση από το αρχικό σημείο μέχρι εκεί που πατάει η ρόδα μετά την περιστροφή.

Στα αυτοκίνητα επίτηδες είναι σεταρισμένα τα ταχύμετρα έτσι, για να πηγαίνουμε με λιγότερα απ' όσο νομίζουμε! Ισχύει για πολλά αυτοκίνητα τουλάχιστον αυτό!

Τα περισσότερα κοντεράκια τοποθετούνται μπροστά λόγω ευκολίας καλωδίων. Υπάρχουν και μερικά (ασύρματα ή μη) που τοποθετούνται στον πίσω τροχό. Τέτοιο έχω στην κούρσα μου και επειδή έχει 2 σένσορες (ο ένας για να μετράει περιστροφές στο βραχίωνα) και πάει ένα καλώδιο μέχρι τη μεσαία τριβή μέσω του διαγωνίου και μετά συνεχίζει πάνω στο ψαλίδι για τον σένσορα της ρόδας. Με zip-άκια δένονται, είναι αρκετά γερά και για κραζασμούς (δλδ το πιρούνι της ανάρτησης στο βουνό δεν κοπανιέται; lol )

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

το πιρούνι όταν λες???
το ξερό ή την ανάρτηση
αν λες την ανάρτηση όχι δεν κοπανιέται καθόλου
εκτός αν κάνεις dh και εκεί παίζεται
και εσύ μιλάς για κούρσα εγώ για mtb
πάντως χρήσιμο το site αν και οδηγίες setup έχει το κάθε manual του ταχυμέτρου
όσο για τα αυτοκίνητα δεν ξέρω γιατί δεν ειναι ακριβείας αλλά οπότε μετράνε μια απόσταση με αυτοκίνητο έχουν μια ρόδα ποδηλάτου από έξω έτσι νομίζω τουλάχιστον

όσο για το μέτρημα αν και δεν θυμάμαι πως βγαίνει η περίμετρος του κύκλου αλλά αν ρωτήσετε ένα παιδί της 1ης λυκείου θα σας πει και απλά έχετε να μετρήσετε την διάμετρο της ρόδας μαζί με το αντιστοιχo λάστιχο για να βρείτε την περίμετρο
ποιο εύκολο :D

Inferno
Απών/απούσα

περίμετρος = 2x ακτίνα x 3.14 = διάμετρος x 3.14

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

είδες ποιο εύκολο από την λύση που πρότεινες ποιο πάνω :P
thanks inf

Inferno
Απών/απούσα

Ναι αλλά είναι λάθος να πάρεις για διάμετρο 26 ίντσες πάντα (ή ότι άλλο είναι η "ρόδα").
Αναλόγως με το πλάτος του ελαστικού είναι διαφορετική από μερικά χιλιοστά μέχρι και εκατοστά ;-) (το 1.25 έχει μικρότερη εξωτερική διάμετρο από το 2.3) και φυσικά παραμορφώνεται με το βάρος του αναβάτη... μπλα μπλα...
Οπότε μόνο πολύυυυυυ χονδρικά το ρυθμίζεις έτσι. Κάνω ένα πρόχειρο υπολογισμό και οι ακραίες τιμές του πίνακα για 26άρα ρόδα, βγάζουν απόκλιση 10% γκλουπ!!!
Οπότε για απόλυτα σωστή ρύθμιση μόνο από τον πίνακα!!

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

"μετρήσετε την διάμετρο της ρόδας μαζί με το αντηστιχo λάστιχο για να βρείτε την περίμετρο"
αυτό λέω ποιο πάνω :D
αν μετρήσεις το στεφάνι χωρίς το λάστιχο θα σου ή 24 ή 22 δεν θυμάμαι γιατί το είχα μετρήσει
όπως τα 29" όπως πολύ σωστά είχε πει ο spirosta δεν ειναι 29 αλλά 28 απλά παίρνουν ποιο μεγάλο λάστιχο
τώρα για τις απώλειες να μην το παρακάνουμε γιατί θα βραδιάσουμε μην γίνουμε και εμεις ακατονόμαστοι
γιατί έχουμε και λεμέ σε ανηφόρα 849238% τα έχεις παίξει και πας zig zag και εκει που η ανηφόρα είναι 2χλμ ξαφνικά το conter γράφει 8 χλμ και λες κάτι έχει το conter μου
κατηφόρα πας στην ίδια διαδρομή και πας σαν και μένα τον αχαΐρευτο χωρίς κράνος αλλά με καπέλο σαν τον τουρίστα
και εκεί που πιάνεις τα 128 χλμ την ώρα (που θα ήταν 320 χλμ / ώρα αν είχα το κράνος σταγόνα του lance) και σου φεύγει το καπέλο πατάς φρένο και σου φεύγει το καπέλο
άντε να πας να το πάρεις και άντε μετά ξανά μανά να βρεις πόσο ήταν η ανηφόρα
βάρος αναβάτη που αντιστοιχεί σε παραμόρφωση του ελαστικού κάθομαι και ρυθμίζω το conteraki μου λέω 130 κιλά είμαι έκοψα και τα νύχια των ποδιών μου έφτασα τα 128 ωραία ξεκινάω στην διαδρομή στη μέση της διαδρομής συναντάω μια κλασική καντίνα και τον Θανάση να πίνει μπίρες εκεί
ε να μην του πω ένα γεια καταναλώνοντας 5-6 μπιρονια οπότε αλλάζω βάρος
φτου ξανά μανά ρυθμισμα το conter
και άσε που το η βαρύτητα της γης μεταβάλετε συνέχεια
πια μέρα της σελήνης μετρηθήκαμε την 1 την 14 ή την 28?
άσε που αν ειναι φθινόπωρο η βαρύτητα ειναι πιο μεγάλη για τους γνωστούς λόγους

παρόλα αυτά χρήσιμο το link του inf για ακαδημαϊκούς λόγους και για να αντιληφθούμε κάποια πράγματα καλύτερα και να ρυθμίσουμε όσο ποιο σωστά γίνετε το conter μας

wp