Ακουμπαει το λαστιχο στο πεταλο της ανάρτησης!!

21 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
manoszog
Απών/απούσα

Γεια σε όλους! Εχω ενα prorider που του έχω αλλάξει την ανάρτηση και έχω βάλει την rock shox TORA 130mm Στην ρόδα του που ειναι όπως την είχα παρει εξ'αρχής έχω βάλει το KENDA nevegal 2.35! To προβλημά μου ειναι ότι ενώ αυτό έχει γινει εδώ και τρεις μήνες τις τελευταίες τρεις εβδομάδες όταν κανω ορθοπεταλια ή το ζορίζω σε στροφές ακουμπάει το λαστιχο πανω στο πεταλο της ανάρτησης και μου χαλάει την ανάρτηση. Από την στρέβλωση που κανει η ρόδα όταν την κουναω με το χερι δεν φαίνεται να κουνιέται ο άξονας, αλλα μόνο η στεφάνη. Το έκανα ακτινολογιση δυο φορές και την πήγαμε ποιο δεξια (γιατί αριστερά ακουμπαει από την μερια του δίσκου) και ακόμη την τεντώσαμε για να γίνει ποιο σκληρή. Το πρόβλημα συνεχίζει! τι μπορει να άλλαξε από τον πρώτο καιρό? και το ποιο βασικό τι κανω???????

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...τροχου, αλλα αναρτησης;
Οι δυο μποτες της αναρτησης εχουν την ιδια συμπεριφορα, η η μια βυθιζεται περισσοτερο απο την αλλη, οταν πιεζεται (λογω στροφης, γερσιματος ποδηλατου, φρενου, κλπ);
Γιατι αν ισχυει κατι τετοιο, ειναι λογικο να βρισκει η πλευρα του λαστιχου στην αναρτηση, οταν αυτη βυθιζεται.
Ο αξονας του τροχου, ειναι γερα σφιγμενος;
Να υποθεσω οτι εκτος απο τις ακτινες, εχεις ελεγξει και το κεντρο του τροχου, ωστε να ειναι καλορρυθμισμενο χωρις μποσικα (που επιτρεπουν στον τροχο να κινειται πλευρικα).

uhu
Απών/απούσα

Βάλε το στενότερο nevegal 2.1.
Απλά το πιρούνι σου δεν εχει clearance για λάστιχο 2.35.
Ακόμα και να το πετύχεις να μην τρίβει με τέλεια ρύθμιση της ρόδας στην πρώτη βόλτα στη λάσπη το πιρούνι θα ξεβάψει και θα γίνει χάλια απο το τρίψιμο με τον λασπωμένο τροχό.
Εντωμεταξύ τα kenda συγκεκριμένα έχουν την πιο φαρδιά φόρμα σε λάστιχο βουνού.
Το 2.35 τους είναι αντίστοιχο στο 2.5 της maxis και της schwable...
Που να χωρέσει στο άμοιρο το Tora.

uhu
Απών/απούσα

διπλο ποστ

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

To pro rider δεν είναι ούτε για 130mm ανάρτηση
αλλά ούτε για χρήση η οποία απαιτεί 2.35 ελαστικό.
Η Tora επίσης δεν είναι για 2.35 ελαστικό.

Αλλάζεις ελαστικό σε κάτι μέχρι 2.2 το πολύ και
ρυθμίζεις την ανάρτηση μέχρι 100mm διαδρομή.
Διαφορετικά κάποια στιγμή θα ραγίσει το κούτελο.

uhu
Απών/απούσα

Γιατί εχει ρύθμιση για ύψος η Tora?
Το θέμα της γεωμετρίας και του μεγαλύτερου πιρουνιού χωρά μεγάλη συζήτηση.
Και δεν είναι λίγοι αυτοί που παίζουμε με - + 20mm.
Το ξέρεις ότι μπορεί ως αντιστάθμισμα στο ψήλωμα να ρίξεις μεγαλύτερο και ψηλότερο λάστιχο πίσω απο μπρός.
Στα hardcore σιδερένια (ragley bluepig - onone) παίζουν απο 120-160 και μετά συζητάνε το κατά πόσο σουζάρει ή σκίβει μπροστά. :)
Ποσοστιαία ή epicon 100 στο fidusa ήταν 25% υπέρβαση. :P
Τι 25 τι 30%.
Στην τελική δεν μπορείς να ξέρεις που πάει και πόσο χρειάζετε το 2.35 ή αν το pro rider που εχει είναι σε οικονομική κατάσταση να το αλλάξει.
Αμα δε πάει σε χώμα και απλά το κάνει για λόγους εμφάνισης τότε τι να πω...

Πάντως ειναι αρκετά επικύνδυνο να βάλει τοσο χοντρό εμπρός που μπορεί να του παίξει κανά μπλοκάρισμα του ελαστικού στο πιρούνι σε κανα άλμα ή κανά ντρόπ και να φάει καπάκι σούπα.

Χωρια ότι θα τρίβεται, θα φρενάρει, θα χαλάει το χρώμα και γενικά θα είναι στενάχωρη φάση.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Έβγαινε σε διάφορες εκδόσεις, είχε και
με ρυθμιζόμενη διαδρομή. Με ότι ανάρτη-
ση θες παίζεις αρκεί το ποδήλατο να έχει
σχεδιαστεί για αυτή τη διαδρομή που θα
επιλέξεις.

Το Pro Rider το δινουν με 100άρα, αν εσύ
ή όποιος του βάλει +30% διαδρομή τότε η
γεωμετρία πάει περίπατο και ρισκάρεις
ράγισμα στο κούτελο.

Κατά τα άλλα, το ότι βάζουμε 130άρα ανάρτηση
σε εισαγωγικό ποδήλατο με φθηνά περιφερειακά
δεν το σχολιάζω καν... Το ότι κάποιος θέλει
ενδεχομένως να κάνει με 300 ευρώ αυτό που
κοστίζει 3000 Ευρώ δεν έχει και πολύ νόημα :)

Όπως και να 'χει, ας βάλει 2.2 ελαστικό και
θα ειναι οκ στο θέμα του περιθωρίου.

uhu
Απών/απούσα

Τι σχέση έχουν τα φθηνά περιφεριακά με το πιρούνι και γενικά με το mtb.
Να μου πεις για το σκελετό και την γεωμετρία το καταλαβαίνω.
Το αν εχει acera, slx ή xtr είναι εντελός αδιάφορο.

Σκελετός, ανάρτησεις, λάστιχα και φρένα είναι στα mtb η φάση.
Τώρα αν τρίζει λίγο στις αλλαγές σιγά τα οα ή είναι και 2-3 κιλά παραπάνω κάνεις λίγο παραπάνω γυμναστική στο uphill!
:)

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το βασικό πρόβλημα θα είναι στο κούτελο.
Όταν ραγίσει το κούτελο θα έχουμε να λέμε.
Επίσης, λόγω αλλαγής στην κατανομή του βάρους
υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η ανάρτηση να μην
φορτίζεται σωστά και πρακτικά να μη δουλεύει.

Το πρόβλημα δεν είναι να τρίζει στις αλλαγές.
Το πρόβλημα είναι να ξέρουμε τι αγοράζουμε και
για ποιά χρήση ειναι φτιαγμένο.

Τώρα αν θέλει κάποιος να ρίξει 600-700 Ευρώ και
μετά να ανακαλύψει ότι δεν του κάνει ο σκελετός,
κανένα πρόβλημα. Την όλη αναφορά την έκανα διότι
το αρχικό λάθος είναι η προσπάθεια να γίνει ένα
εισαγωγικό "XC" hardtail σε All mountain.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...τις αλλαγες σε πηρουνι και λαστιχο, τις εκανε πριν απο 3 μηνες.
Το προβλημα ομως εμφανιστηκε μονο τις τρεις τελευταιες βδομαδες.
Ας διευκρινισει ο κατοχος, για να ξερουμε για τι μιλαμε.

uhu
Απών/απούσα

@eaglos
1ον - 1ον χτύπα ξύλο για το σπασμένο κούτελο, γιατί πρόσφατα την εκανα και εγω την αλλαγή απο 80 σε 100.

Δεν αντιλέγω παρόλα αυτά.
Ότι λες ισχύει.
Aπλά για 20-30mm το παίζεις αφού ελπίζεις να μη χαλάει και τόσο η συνταγή.

Πχ αν πάρεις πιρούνι αέρα θα το φουσκώσεις ανάλογα με το sag που θες.
Αν πάς για 20% sag στο 130άρι θα το φουσκώσεις με λιγότερα psi για να είσαι στα 26εκ. και θα είσαι στα 104 ήδη η διαφορά εχει μειωθεί στα 24 εκατοστά απο τα αρχικά 30.
Αμα δε φορτίζει σωστά το πιρούνι θα δώσεις ακόμα λιγότερο αέρα οπότε θα παίξεις με ακόμα μεγαλύτερο sag και θα πλησιάσεις ακόμα περισσότερο τη μαμά γεωμετρία.

Κάθε εταιρεία κατασκευής αναρτήσεων όσο και να σου φαίνεται περίεργο δίνει διαφορετικό ύψος στα πιρούνια της.
ΠΧ τα 100άρια manitou είναι 10 mm μακρύτερα απο τα αντίστοιχα rock shox.
Οπότε το ότι ενας σκελετός είναι εως 100 mm είναι κάπως σχετικό.
Εως 100mm για manitou ή για rock shox???
Επίσης διαφορετικό λάστιχο μπρος πίσω επίσης αλλάζει την γεωμετρία.
Δεν είναι τυχαίο πως οι πιο πολλοί που επιλέγουν στο χώμα μεγαλύτερο μπροστινό. Και με αυτό σηκώνουν(σε μικρότερο βαθμό βέβαια)το κούτελο κατά κάποιες μοίρες.

Νομίζω πως ενα περιθώριο ανοχής προβλέπεται απο τις εταιρείες κατασκευής σκελετών.
Στην τελική αν κρατήσεις το μαμά πιρούνι κρατάς και την εγγύηση του εκάστοτε σκελετού.

Το θέμα είναι να μη σου σπάσει σε στιγμή που δεν πρέπει...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Δεν είδα ότι έλεγε για τρεις μήνες..

Να πω το χαζό, αέρα στην ανάρτηση βάζεις ή
έχει πέσει στα 20psi και τερματίζει;

uhu
Απών/απούσα

Και παλι το πεταλο του πιρουνιου ανεβοκατεβαινει μαζι με τις μποτες τα ντροπαουτς και τη ροδα. Δεν μεγαλωνει η μικραινει αυτη η αποσταση ενεξαρτητα απο το ποσο ειναι φουσκωμενο το πιρουνι.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Η διαδρομή δεν αλλάζει αλλά η απόσταση αλλάζει
αν βάλεις ελαστικό τρακτέρ. Αν πχ η γέφυρα σε
πλήρη βύθιση είχε 3εκ απόσταση από το κλασσικό
2.1 ελαστικό και εσύ πας και βάζεις 2.35, ε τότε
παίζει να βρίσκει αν φτάνει τέρμα κάτω επειδή την
έχεις με 20psi.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

H rock shox συνιστα μεχρι 2,5 λαστιχο (http://www.bike-manual.com/brands/klein/om/assets/pdfs/08rkshx_recon_eng...) (δες τε στο manual). Επισης συμφωνα με τις εταιρειες που φτιαχνουν αναρτησεις το μεγαλο προβλημα ειναι μηπως σε πληρη βυθιση βρει στο crown και οχι στην γεφυρα (που η αποσταση απο το λαστιχο ειναι σταθερη σε οποια κατασταση βρισκεται η αναρτηση (ειτε σε πληρη βυθιση ειτε σε πληρη εκταση)). Θεωρητικα αν δεν βρισκει οταν γυρνας τον τροχο ελευθερα τοτε το προβλημα ειναι στο συνολο τροχου λαστιχου και οχι στην αναρτηση.

Για το συγκεκριμενο τωρα. Απο την στιγμη που στο κανει στην ορθοπεταλια (δλδ την ωρα που πιεζεις τον μπροστα τροχο) το πιο πιθανο ειναι να σου "φλεξαρει" ο τροχος και γι'αυτο να βρισκει πανω στην γεφυρα. Απο την αλλη το λαστιχο παρ'ολο που ειναι 2.35 η φαρδια του φορμα το κανει αντιστοιχο των 2.5 οποτε ουσιαστικα δεν εχεις ανοχες και με το παραμικρο "φλεξαρισμα" σου βρισκει. Δοκιμασε (αν σε παιρνει αλλα δεν ειναι και πολυ σωστο) με λιγο λιγοτερη πιεση.

manoszog
Απών/απούσα

Αυτός ειμαι εγώ:

http://www.youtube.com/watch?v=5WShYo4DC10

http://www.youtube.com/watch?v=i9vsmNRsWEM

http://www.youtube.com/watch?v=8uR7vDZ3R4g

http://www.youtube.com/watch?v=jhWRmMJAl9g

http://www.youtube.com/watch?v=hrb0VNwqWoM

Γνωρίζω ότι το ποδήλατο δεν ειναι για αυτή την χρήση, αλλα σε επικοινωνία που ειχα με την IDEAL που ειδαν και τα παραπανω βιντεάκια μου είπαν ότι δεν έχει κανενα πρόβλημα και αντέχει. Τώρα σε ότι αφορά την ανάρτηση, δεν έχει καμία στρέβλωση κατα την διάρκεια του ζορίσματος αλλα φαίνεται η στεφάνη να στραβώνει και να γέρνει πανω την γέφυρα από αριστερά λες και οι ακτίνες ειναι μαλακιές σαν πλαστικό. Στην επικοινωνία που είχα με ideal και αυτοί είπαν ότι χάλασα την γεωμετρία του ποδηλάτου. Η ανάρτηση βέβαια ειναι από 80mm μέχρι 130mm ρυθμιζόμενη. Στην ανάβαση την έχω 80-90 και στην καταβαση την έχω 130 με το βάρος του σώματος προς τα πίσω που πιστεύω ότι ειναι και το λογικό. Σε ότι αφορά το κούτελο ΕΛΠΙΖΩ να κανετε λαθος.... ή να αντέξει μέχρι να σπασει κάτι άλλο και να χρειαστεί να αλλαξω σκελετό, γιατί διαφορετικά θα κλάψει κάποιος και ελπίζω να ειμαι εγώ και όχι η μανα μου! Ο άξονας ειναι αρκετά "κουρασμένος" για να πω την αλήθεια, αλλα δεν δικαιολογεί τόση στρέβλωση. Τώρα σε ότι αφορά το ελαστικό, ναι ειναι αρκετά φαρδί, αλλά ώρες ώρες θα ήθελα να ήταν κ άλλο για να μπορω να το ξαπλώνω περισσότερο! Το πρόβλημα άρχισα να το αντιλλαμβάνομαι αισθητά πριν 3 εβοδμάδες, δεν ξέρω αν γινόταν και ποιο πριν, αλλα πιστεύω αν ήταν από την αρχή της αλλαγής ανάρτησης και ελαστικού θα το είχα καταλάβει. Από την άλλη όταν ειχα ακόμη την RST GILLA που ειχε εξ αρχής, είχα βάλει για καναδυο εβδομάδες το 2,35 και σε εκείνη την ανάρτηση και δεν έιχα το πρόβλημα για το οποίο μιλάμε τώρα. Αυριο θα τραβήξω την στεφάνη ακόμη ποιο δεξια και βλέπουμε. Κ το ερώτημα ειναι, αφού τώρα ειναι στο κέντρο ακριβός η ρόδα, γιατί δεν ακουμπάει και από την δεξια πλευρά?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Με άλλα λόγια, παίζει να έχει πάρει η ρόδα από το κοπάνημα.
Πιστεύω ότι το ποδήλατο σου δείχνει ότι δεν μπορεί να την
παλέψει με τη χρήση που του κάνεις.

Για τη γέφυρα έχετε δίκιο, χαζομάρα έγραψα πριν. Οι κακές
παρέες με τις κούρσες με έχουν μπερδέψει..

Vale
Απών/απούσα

Eaglos wrote:

Για τη γέφυρα έχετε δίκιο, χαζομάρα έγραψα πριν. Οι κακές
παρέες με τις κούρσες με έχουν μπερδέψει..


Ρε συ Eaglos (συγγνώμη που μπήκα σαν πορδή)πες το,βροντοφώναξε το,είσαι κουρσάς.
Εγώ που δεν ξέρω τι είμαι τι να πω;

uhu
Απών/απούσα

manoszog wrote:
Αυτός ειμαι εγώ:

http://www.youtube.com/watch?v=5WShYo4DC10

http://www.youtube.com/watch?v=i9vsmNRsWEM

http://www.youtube.com/watch?v=8uR7vDZ3R4g

http://www.youtube.com/watch?v=jhWRmMJAl9g

http://www.youtube.com/watch?v=hrb0VNwqWoM

Γνωρίζω ότι το ποδήλατο δεν ειναι για αυτή την χρήση, αλλα σε επικοινωνία που ειχα με την IDEAL που ειδαν και τα παραπανω βιντεάκια μου είπαν ότι δεν έχει κανενα πρόβλημα και αντέχει.

Νομίζω πως μια χαρά είναι το ποδήλατο για αυτά που κάνεις.
Καθώς περνάει ο καιρός δε ξέρω αν θα σου φτάνει. :)

manoszog
Απών/απούσα

Κ εγώ το πιστεύω ότι κάποια στιγμή ίσως να μη μου φτάνει, αλλά προς το παρόν πέρα από την ανάρτηση που χάλασε και την άλλαξα, δε μου έβγαλε κάτι το αξιόλογο εκτός από το πρόβλημα που προσπαθούμε να βρούμε λύση. Η γεωμετρία του παντως ειναι σαν να φτιάχτηκε για μένα προσωπικά! Είμαι πολύ ευχαριστημένος. Αν η φθορά του ειναι φυσιολογική με το χρόνο και δεν με πουλήσει πουθενά, πιστεύω και το επόμενο θα ειναι prorider. Σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας και τις αμεσες απαντήσεις. Αυριο έχουμε παλι ακτινολοηση και θα σας ανακοινώσω τα αποτελέμστα μετά το κατέβασμα απο το βουνό. Καλό βράδυ!

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

manoszog wrote:
Κ το ερώτημα ειναι, αφού τώρα ειναι στο κέντρο ακριβός η ρόδα, γιατί δεν ακουμπάει και από την δεξια πλευρά?

Η μπροστα ροδα, επειδη εχει δισκοφρενο, δεν ειναι πλεγμενη συμμετρικα.
Ειναι "πιαταρισμενη" η "ομπρελλιασμενη", οπως λενε στην πιατσα.
Για να χωρεσει το δισκοφρενο στην αριστερη πλευρα του τροχου, πρεπει η αριστερη φλαντζα του κεντρου (οπου αγκυρωνουν τα κεφαλια των ακτινων της αριστερης πλευρας), να μετατοπισθει προς το κεντρο συμμετριας του τροχου, προς τα δεξια δηλαδη.
Αντιθετα, επειδη στη δεξια πλευρα του τροχου δεν υπαρχει τιποτε που "τρωει" χωρο, η δεξια φλαντζα, απεχει απο το μεσον του κεντρου, περισσοτερο απο οτι η αριστερη.
Δηλαδη, οι ακτινες της δεξιας πλευρας, δεν εχουν ουτε το ιδιο "ωφελιμο" μηκος, ουτε την ιδια κλιση, με την κλιση και το μηκος των ακτινων της αριστερης πλευρας.
Οι ακτινες της αριστερης πλευρας, ειναι πιο καθετες, απο τις ακτινες της δεξιας πλευρας, που εχουν μεγαλυτερη κλιση, και ειναι πιο "πλαγιαστες".
(Στο μπροστα τροχο δηλαδη που εχει δικοφρενο, συμβαινει κατι αντιστοιχο με αυτο που συμβαινει με τον πισω τροχο, ο οποιος εχει απο τη δεξια πλευρα την κασεττα).
Κι επειδη οι ακτινες της αριστερης πλευρας ειναι πιο "καθετες" προς τον αξονα του τρχου (και το κεντρο), εχουν μικροτερη αντοχη σε πλευρικες δυναμεις, απο τις ακτινες της δεξιας πλευρας του τροχου.
Κι αυτος ειναι και ο λογος που ο τροχος σου βρισκει στη αριστερη πλευρα του πηρουνιου, κι οχι (και) στην δεξια: Οι αριστερες ακτινες στηριζουν και "τραβανε" τον τροχο να μη φυγει προς τα δεξια, και οι δεξιες ακτινες, στηριζουν τον τροχο και τον τραβανε να μη φευγει προς τα αριστερα (αυτο, πολυ χοντρικα). Αφου λοιπον οι αριστερες ακτινες ειναι πιο "καθετες", δεν στηριζουν τοσο αποτελεσματικα τον τροχο προς τα δεξια, με αποτελεσμα οταν καταπονειται πλευρικα ο τροχος στο κατω του μερος προς τα δεξια, να ακουμπαει το πανω του μερος (το λαστιχο) στην αριστερη μποτα του πηρουνιου. Λειτουργει λιγακι σαν τραμπαλα δηλαδη: Υποχωρει το κατω μερος του τροχου προς τα δεξια, και αναγκαστικα το πανω μερος, μετακινειται προς τα αριστερα.
Τι μπορει να γινει τωρα:
Για να πετυχεις το maximum της αντοχης του τροχου, θα πρεπει κατ'αρχην το πλεξιμο του τροχου να ειναι εκεινο που προσφερει την maximum αντοχη.
Δηλαδη να ειναι 3-cross. Αυτο σημαινει οτι η καθε ακτινα, στη διαδρομη της απο το κεντρο μεχρι τη ζαντα, διασταυρωνεται 3 φορες με αλλες ακτινες.
Εξ'ισου σημαντικος παραγοντας οσον αφορα την αντοχη του τροχου, ειναι και η ποιοτητα των ιδιων των ακτινων.
Απο τις ακτινες που υπαρχουν στην Ευρωπαικη (και Ελληνικη) αγορα, οι καλυτερες ειναι οι SAPIM (Βελγικες), και οι DT Swiss (Ελβετικες). Αυτες ειναι ανοξειδωτες, και εχουν τα καλυτερα χαρακτηριστικα αντοχης σε εφελκυσμο και κοπωση, απο ολες τις αλλες της αγορας.
Επισης καλες ειναι και οι ανοξειδωτες της ACI (Ιταλικες), αλλα αυτες δεν πολυκυκλοφορανε στη ντοπια αγορα.
Κυκλοφορανε ομως κατα κορον Κινεζικες και Ταιβανεζικες, και η συντριπτικη πλειοψηφια των ποδηλατων που κυκλοφορουν στην Ελληνικη αγορα, τις "φορανε" στους τροχους τους. Αυτες φυσικα, δεν μπορουν να συγκριθουν σε αντοχη και ποιοτητα με τις προαναφερθεισες.
Οποτε, αν δεν βρεις λυση με την ακτινολογηση που θα κανεις, το επομενο βημα σου (αν δεν θελεις να περασεις σε στενοτερα λαστιχα), θα ειναι να δοκιμασεις να ξαναπλεξεις τον τροχο σου σωστα (απο καποιον καλο του ειδους) με πλεξιμο 3-cross, (αν δεν το εχει ηδη ο τροχος σου), και με καλυτερης ποιοτητας ακτινες.
Κι αν το αντεχει η τσεπη σου, χρησιμοποιεις κι ενα ισχυροτερο στεφανι.

contact