BISMARCK ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΠΡΟΣ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

18 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
gedear
Απών/απούσα

Καλησπέρα σας,
νέος στο φόρουμ, νέος σε ότι έχει να κάνει με το ποδήλατο.
Εδώ και 10 μέρες περίπου αποφάσισα να ανακατασκευάσω ένα παλιό ποδήλατο που είχε ο παππούς μου (φαντάζομαι οι παλιοί του φόρουμ διαβάζουν το ίδιο από τους νέους χρήστες) το οποίο ο παππούς το πρόσεχε μπορώ να πω αλλά η συνέχεια δεν ήταν και τόσο καλή μιας και ήταν για 4-5 χρόνια εκτεθειμένο στη βροχή και τον ήλιο...
Αποφάσισα λοιπόν να σχοληθώ με το ποδήλατο και να το σουλουπωσω όσο μπορώ ούτως ώστε να έιναι αξιοπρεπές.
Δεν έχω εμπειρία στο αντικείμενο, η εμπειρία μου βασίζεται στα άρθρα που εχω αρχίσει και διαβάζω εδώ.
Θα ήθελα τη γνώμη σας λοιπόν σχετικά με το ποδήλατο, από που να ξεκινήσω, (ξεκίνησα να το λύνω και μετά το έδεσα πρόχειρα για τις φωτο), σχετικά με ανταλλακτικά τι γίνεται και αυτό που δνε κατάφερα να βρω πουθενά αλλά περιστασιακά, από τι μάρκα αποτελείατα κάθε κομμάτι του στην εργοστασιακή του κατασκευή. πχ. τιμόνι phillips, φρένα phillips, ζάντες dunlop κλπ...δεν μπορώ να βρω πληροφορίες.

Αυτά που εχω δει είνα:
Τιμόνι Phillips αλλά έχει συγκοληθεί
Πίσω ζάντα dunlop
Φρένο μπροστά dunlop
To ένα πετάλ union

Δεν γνωρίζω κάποια άλλα σημέια για να δω. το φως και το δυναμό κινέζικα ή ταιβάν.

Σας παραθετω λινκ για να δειτε την κατάστασή του και αναμένω τα σχόλιά σας.

https://www.dropbox.com/sh/x2ei8ozm4sxxv6b/AAC7BJ2KAW2fyVwVmxVKx96va?dl=0

Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Γιώργος

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Sotos62
Εικόνα Sotos62
Απών/απούσα

Καλησπέρα και καλορίζικος!

Είναι πολύ δύσκολο να ειπωθεί τι περιφερειακά φόραγαν όταν έβγαιναν απ το εργοστάσιο.Δεν έχω δει σε κανένα ξένο site διπλοσκέλετο bismarck.

Τα διπλοσκέλετα,κατά κύριο λόγο,προορίζονταν για το φτωχό νότο.

Όλων των εταιριών( Αγγλικές-Γερμανικές και από Αυστρία) εισάγονταν ως πλαίσιο-πιρούνι.Ο λόγος,η συγκράτηση του ήδη υψηλού κόστους για τα Ελληνικά βαλάντια.

Οι εδώ εισαγωγείς,τους φορούσαν περιφερειακά Αγγλίας,ως επί το πλείστον.

Γι'αυτό το λόγο θα δεις Γερμανικά διπλοσκέλετα με τιμόνι-φρένα-κέντρα phillips και ζάντες dunlop.
Κάποια θα τα δεις με Γερμανικά( κέντρα union και σπάνια ζάντες schuermann κ.λπ.).
Ότι είχε ο κάθε εισαγωγέας.όλα όμως ήταν πρωτοκλασσάτα!

πηγή: gpiter( post 12,28) zorzilia( post 8).

Τώρα, σύμφωνα με τις φωτό:

Έλεγξε προσεκτικά τις αντοχές της ηλεκτροκόλλησης στο τιμόνι.
Μπορεί νάναι phillips,αλλά η ασφάλεια προέχει.

Προβλήματα σκουριάς υπάρχουν στους δύο οριζόντιους στα φτερά και στο καβαλέτο.Για μένα θα χρειαστεί περισσότερο κατά τόπους, παρά ολοκληρωτική βαφή.

Επίσης θα πρέπει να ξαναφτιάξεις τις ρίγες σε λόγχες και κούτελο.

Αν μπορούν να διασωθούν οι ζάντες,θάναι ευχής έργον.

Για οποιαδήποτε αγορά γνήσιου (Αγγλικού-Γερμανικού) ανταλλακτικού,νάσαι έτοιμος να χώσεις το χέρι βαθειά στη τσέπη.

Καλή συνέχεια.

gedear
Απών/απούσα

Καλημέρα,
σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση! Θεωρώ ότι κατατοπίστηκα αρκετά.
Θα ελέγξω την ηλεκτροκόλληση, αν πάω το τιμόνισε ένα τεχνικό, υπάρχι περίπτσωση να εξαφανίσει με τριψιμο την ηλεκτροκόλληση ή θα φαίνεται μόνιμα το μπάλωμα?
Επίσης στο πρόσθι φτερό λείπει στο κάτω μέρος ένα κομμάτι, δηλαδή, μετά τις βίδες είχε περίπου 10 εκ. λαμαρίνα. Αυτό διορθώνεται ή χρειάζεται νέο φτερό?
Σχετικά με το χρώμα, νομίζω ότι έιναι ξαναβαμμένο, για τί η λευκή γραμμή δείχνει να έιναι με πινέλο και δεν είναι απόλυτη, κάνει κάποιες κυρτώσεις.
Οι ζάντες, η μία (πίσω) είναι dunlop, η άλλη δεν φάινεται και έχει πιο λεπτές ακτίνες. Επίσης, σύμφωνα με τις φωτο από άλλα ποδήλατα, κάτι λείπει στο σημείο που ενώνεται το τιμόνι με τα πηρούνια (νομίζω λέγονται ποτήρια τα δαχτυλίδια αλλά δεν έιμαι σίγουρος).
Γιώργος

Sotos62
Εικόνα Sotos62
Απών/απούσα

Στο τεχνικό να το πας περισσότερο για το θέμα ασφάλειας παρά για το αισθητικό.Για το φτερό δεν γνωρίζω, γιατί δεν μου έχει τύχει κάτι παρόμοιο.
Υπάρχουν όμως εμπειρότεροι που θα σε καθοδηγήσουν.

Βλέποντας τις φωτό,μάλλον δαχτυλίδια και ποτήρια τα έχεις τοποθετήσει λάθος
όταν το συναρμολόγησες για να το φωτογραφήσεις.
Κοίτα τις κοντινές του κούτελου στο νήμα των zorzilia.

gedear
Απών/απούσα

Ναι, θα το πάω να το δει ενας τεχνικός. Στην περίπτωση που υπάρχει πρόβλημα, να υποθέσει ότι ψάχνω για τιμόνι ή σώζεται ο ριζόντιος άξονας? Αν και νομίζω ότι έιναι μαζί αυτοί. Δαχτυλίδι δεν έιχα αποσυναρμολογήσει, έτσι ήταν το ποδήλατο, απλώς σύγκρινα φωτο με κάποια άλλα και δεν μου πήγαινε καλά. Ζάντα και ακτίνες, πώς καθαρίζονται?

Sotos62
Εικόνα Sotos62
Απών/απούσα

Τιμόνι και κορμός,πάνε μαζί.Οι ζάντες καθαρίζουν με πετρέλαιο και ατσαλόμαλλο.
Μετά,πλύνε τις καλά και πέρασέ τις με αλοιφή και πανί.
Εξέτασέ τις προσεκτικά στ'αυλάκια για τρυπήματα απο σκουριές ή,σχισίματα απο καταπονήσεις.

Ακτίνες,πάρε δείγμα μια απο κάθε ζάντα και αγόρασε καινούργιες.

Ξέχασα να γράψω,όταν καθαρίσεις τ'αυλάκια στις ζάντες απο τυχόν σκουριές,προς αποφυγή μελλοντικής επανεμφάνισης,πέρασέ τα μ'ένα πινέλο,μίνιο ( αντισκουριακό χρώμα) αφού πρώτα σκεπάσεις τις ακτινότρυπες με μικρά κομματάκια χάρτινης αυτοκόλλητης ταινίας.

Καλή συνέχεια.

gedear
Απών/απούσα

Σύστημα φρένων, τιμόνι, αξονες πετάλ, τροχός αλυσίδας, αξονας κεντρικός ζαντών, και αυτά με πετρέλαιο και ατσαλόμαλλο? Τον κορμό θα τον κάνω αμμοβολή. Αυλάκια εννοείς εκέι που εφάπτεται το λάστιχο, σωστά?
Παρεπιπτόντως, εριξα μια ματιά αλλά δεν βρήκα, υπάρχει κάπου στην ιστεσελίδα αναφορά για τα μέρη του ποδηλατου? Και δεν εννοώ ροδα / τιμόνι, αλλά έχω δει "κούτελο", "κούπες" και ψιλοχάθηκα...

Σε ευχαριστώ πολύ!

Sotos62
Εικόνα Sotos62
Απών/απούσα

Όλα με ατσαλόμαλλο αλλά προσεκτικό τρίψιμο στα χρωμιωμένα μέρη ( τιμόνι,δισκοπεταλιέρα,φρένα).
Αυλάκια,όντως είναι εκεί που κάθεται το λάστιχο.
Κούτελο είναι ο μπροστινός σωλήνας μέσα στον οποίο ζευγαρώνουν ο κορμός του τιμονιού με το πιρούνι.

Ένα κατατοπιστικό μπούσουλα είχαν ανεβάσει κάποια μέλη του φόρουμ εδώ(post 131) αλλά δεν υπάρχει πλέον.Αν διαβάζει κάποιος απ τους συντάκτες,ας κάνει μια προσπάθεια να το ξανανεβάσει.

Να ξέρεις,κανείς δεν γεννήθηκε μαθημένος...

Κάτι στα πρόχειρα αλλά για... γυναίκες!

gedear
Απών/απούσα

Ξεκίνησα... από τις ζάντες.
Γυαλίζουν μιά χαρά εκτός από κάποια σημέια που έχει δίαβρωση μάλλον.
https://www.dropbox.com/s/88rftj5alt50a1k/IMG_6366.JPG?dl=0
Διορθώνεται αυτό ή δεν γίνεται τίποτα? Οι ακτίνες θέλουν αλλαγή, δεν καθαρίζουυν με τίποτα.
Έχει ενδιαφέρον. Αν βγάλω τις ακτινες και τοποθετήσω νέες, νομίζω ότι χρειάζεται να τις δει ειδικός
για να γυρίζει η ρόδα σωστά?
Ευχαριστώ

Sotos62
Εικόνα Sotos62
Απών/απούσα

Πήγαινε σε κάποιον ποδηλατά για τον οποίο έχεις ακούσει καλά λόγια και ζήτα του να σου πλέξει τους τροχούς με καινούργιες ακτίνες και να τους ακτινολογήσει κιόλας.

Μη ξεχάσεις να πάρεις μαζί σου δείγμα ακτίνων απ τον κάθε τροχό.

gedear
Απών/απούσα

Σχετικά με το μαύρο που φαίνεται στη ζάντα? Υπάρχει τρόπος να φύγει? Οι ακτίνες έχουν κάποιες προδιαγραφές για να τις ψάξω? Συγκεκριμένη μάρκα, τύπος κλπ?

Sotos62
Εικόνα Sotos62
Απών/απούσα

Πέρα απ την ολική επιχρωμίωση ( η οποία κοστίζει αρκετά ) δεν γνωρίζω άλλο τρόπο.Ας μας βοηθήσουν εμπειρότεροι. Ο πίσω τροχός φοράει ακτίνες διαμέτρου 13G ( 2,3mm) ενώ ο εμπρόσθιος 14G ( 2,0mm). Και των δυο τροχών τα μήκη των ακτίνων πρέπει νάναι ( αν θυμάμαι καλά) 305mm. Σε κάθε περίπτωση πάρε δείγμα μια ακτίνα απο κάθε τροχό και πήγαινε στον ποδηλατά.

Ο πίσω τροχός (dunlop) αξίζει και με το παραπάνω να πλεχτεί.Για τον μπροστά κοίτα μήπως συμφέρει να πάρεις καινούριο( Ιταλική ζάντα,beretta).

Αξιόπιστες ακτίνες είναι της DT SWISS. Δεν ξέρω όμως αν υπάρχει σε 13G.

Πρόσεχε ν'αγοράσεις ακτίνες στα σωστά μήκη!

gedear
Απών/απούσα

Και οι 2 τροχοί έιναι Dunlop τελικά και επισης ο άξονας είναι Phillips. Οπότε μάλλον αξίζει να τα κρατήσω, σωστά? Εκτός από επιχρωμίωση, έχουν σε κάποια σημέια και λακκούβες απο χτυπήματα στη χρήση του ποδηλάτου. με αυτά φαντάζομαι δνε γίνεται τίποτα, παραμένει ως έχει με τις λακκουβίτσες?

Sotos62
Εικόνα Sotos62
Απών/απούσα

Dunlop και phillips αξίζει να τα ντύσεις ακόμα κι αν χρειαστεί...να γδυθείς

Βάλε την κάθε ζάντα σ'ένα λείο κράσπεδο (π.χ. βεράντα) και δες αν είναι στραβή.Το μέρος της ζάντας που δεν κάθεται καλά,κοπάνα το με μια ματσόλα ( λαστιχένιο σφρυρί) αφού κρατάς κόντρα με το χέρι η το πόδι, το απέναντι μέρος της ζάντας.
Αν είναι λακκουβίτσες,πιστεύω δεν θάχεις πρόβλημα.

gedear
Απών/απούσα

Όσο το λύνω, τόσο περισότερα προβλήματα βλέπω...
π.χ. μπροστά απο το τιμόνι το σύστημα των φρένων, τα στρογγυλα σίδετα έιναι κυρτωμένα και λίγο χτυπημένα...όσο λύνω, εμφανίζονται μαργαριτάρια...
Μπαίνω στη διαδικασία αλλαγής όλων? Θα μέινει μόνο ο σκελετός στο τέλος...

Sotos62
Εικόνα Sotos62
Απών/απούσα

gedear wrote:
Όσο το λύνω, τόσο περισότερα προβλήματα βλέπω...
π.χ. μπροστά απο το τιμόνι το σύστημα των φρένων, τα στρογγυλα σίδετα έιναι κυρτωμένα και λίγο χτυπημένα...όσο λύνω, εμφανίζονται μαργαριτάρια...
Μπαίνω στη διαδικασία αλλαγής όλων? Θα μέινει μόνο ο σκελετός στο τέλος...

Εννοείς τις θηλειές ( φωτό σου 6 απο 14) οι βίδες μέσα απ τις οποίες περνούν οι μανέτες?
Αν μπαινοβγαίνουν εύκολα οι μανέτες μέσα απ τις θηλειές,τότε μην τις πειράξεις.
Αν τις ξεβιδώσεις είναι πολύ δύσκολο μετά να τις ξαναβιδώσεις.
Τα παξιμάδια των θηλιών είναι μέσα στο εσωτερικό του τιμονιού.

Ν'αντικαταστήσεις μόνο εκείνα που χρειάζονται πραγματική αντκατάσταση.

gedear
Απών/απούσα

Εντάξει, σε ευχαριστώ πολύ, προχωράω σιγά σιγά και βλέπουμε στην πορεία...
Σχετικά με το πρόσθιο φτερό, αν ψάξω να βρω καινούριο, θα πρέπει να έιναι bismarck ή το ίδιο φτερό χρησιμοποιούν ενδεχομένως και άλλα ποδήλατα? Τι διάσταση να κοιτάξω?

Sotos62
Εικόνα Sotos62
Απών/απούσα

Δυστυχώς δεν έχω το bismarck που είχα αναπαλαιώσει πριν 3 περίπου χρόνια.

Αλλά,νομίζω, ότι οι διαστάσεις ήταν standard.

Μέτρησα με μεζούρα μπροστινά φτερά από διαφορετικά ποδήλατα.

Τοξοειδές μήκος x πλάτος= 98-102 cm x 9 cm. Το πλάτος δηλαδή συμπίπτει.

Το λαμάκι απ την μπροστινή μύτη απέχει 38-42 cm.

Αν ψάξεις για μπροστινό φτερό που φορούσαν τα διπλοσκέλετα ( 28χ 1&1/2)
ότι και να βρεις,πιστεύω θάναι συμβατό.

Πρόσφατη δημοσίευση έχει κάνει ο thessalos.Στείλε του ένα μήνυμα για να σε βοηθήσει.

contact