Raleigh Grand Prix: πρότζεκτ ολικής συντήρησης/επισκευής

7 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
ND8
Απών/απούσα

Λοιπόν το προτζεκτάκι που λέγαμε το ανοίγω εδώ, επειδή είδα ότι αυτό το φόρουμ στεγάζει θέματα για "ολικές συντηρήσεις, επισκευές και αναζητήσεις εξαρτημάτων". Ακριβώς αυτό θέλω να κάνω με το Raleigh Grand Prix που αγόρασα από ποδηλατά της Ξάνθης το 1987 που έκανα τη θητεία μου. Θέλω να ξαναγίνει λειτουργικό, αλλά:
1. Χωρίς να χάσει τα όποια ορίτζιναλ στοιχεία του είχαν απομείνει όταν το αγόρασα και
2. Όπου δει, να αντικατασταθούν τα μη ορίτζιναλ στοιχεία που του είχε "φορέσει" ο προκάτοχος, με ορίτζιναλ.
Τώρα, αν και σε ποιο βαθμό είναι επιτεύξιμα τα παραπάνω, θα αποδειχθεί στην πορεία...

Πρώτα το σύντομο ιστορικό:
- Ποδήλατο: Raleigh Grand Prix. Ταυτοποίηση με συγκεκριμένο τύπο/μοντέλο είναι αδύνατον να κάνω. Πάντως "σκελετικά" αλλά και σε κάποιες λεπτομέρειες του σκελετού που θα αναρτήσω στην πορεία, μοιάζει πολύ με το DL-115 που φαίνεται εδώ: http://www.kurtkaminer.com/raleighgrandprix_holland.html (αν και δεν είναι ολλανδέζικο).
- Έτος & εργοστάσιο κατασκευής: 1978, Νότινγχαμ. Το συμπεραίνω από τον αριθμό σειράς στο πίσω μέρος του σελοσωλήνα - δείτε φωτό - και από τα όσα σχετικά γράφει ο Kurt Kaminer εδώ: http://www.kurtkaminer.com/TH_raleigh_serials.html. Αλλά επειδή όπως διάβασα αλλού η σειριακή αρίθμηση στα Raleigh είναι μπάχαλο, δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για τίποτα αν βασιστείς μόνο σ'αυτή. Διορθώστε με αν κάνω λάθος οι επαϊοντες.
- Έτος αγοράς: 1987
- Έτη εν χρήσει: 6 από μένα σε ασφάλτινους δρόμους, άγνωστο πόσα από τον ή τους προηγούμενους κατόχους του.
- Έτη παραμέλησης από μένα: 20+ (τα περισσότερα απ' αυτά παρατημένο στην αυλή του πατρικού σπιτιού στο χωριό, εκτεθειμένο στις διαθέσεις του καιρού χειμώνα-καλοκαίρι).
- Σοβαρές πτώσεις / χτυπήματα: Μία πτώση σε λακούβα ασφάλτινης κατηφόρας (έφερε 2-3 τούμπες, στράβωσαν οι ρόδες). "Μετωπικό" χτύπημα της πίσω ρόδας από αγροτικό (την τσαλακωμένη σε απίστευτο βαθμό ρόδα την ίσιωσε μάγος ποδηλατάς, στο Μοναστηράκι αν θυμάμαι καλά, ο οποίος μετά ήθελε να αγοράσει το ποδήλατο!). Και 2-3 ήσσονος σημασίας πτώσεις από τις οποίες ο σκελετός "κληρονόμησε" τα ξυσιματάκια του.
- Τρέχουσα κατάσταση: Λυμένο. Φωτό ολόκληρου του ποδηλάτου πριν το λύσιμο μη ζητήσετε, γιατί δεν είχα πρόθεση να ασχοληθώ τόσο πολύ όταν ξεκίνησα να το λύνω και δεν έβγαλα. Απλά όταν άρχισα να απογυμνώνω το σκελετό, μου'κοψε να βγάλω μερικές φωτό αναφοράς που πιστεύω ότι θα με βοηθήσουν στη συναρμολόγηση.

Προς το παρόν, ιδού ο αριθμός σειράς:
serial

και το κούτελο με τον Ερωδιό:
headtube_and_heron

Παρακαλώ, κρατήστε τα όποια σχόλιά σας για το "ύποπτο" μαύρο περίγραμμα της μούφας για αργότερα, όταν θα μπει το θέμα της βαφής. Οπότε πάμε στο κυρίως πιάτο, της επισκευής. Το πρώτο θέμα για το οποίο ζητάω τη βοήθειά σας αφορά στο πίσω τρίγωνο του σκελετού. Μετά από αρκετό διάβασμα διαπίστωσα ότι το τρίγωνο αυτό πάσχει από τα εξής:
Πρώτον, δεν είναι ευθυγραμμισμένο με τον άξονα του ποδηλάτου. Το τεστάκι του Σέλντον με το σπάγγο έδειξε ότι το αριστερό ζεύγος σωλήνων είναι 4mm πιο κοντά στον άξονα απ' ότι είναι το δεξιό. Η σχετική φωτό:
rear triangle misalignment

Δεύτερον, το αριστερό ψαλίδι είναι γύρω στα 3mm πιο ψηλά από το δεξιό. Δηλαδή όταν αφήνω το σκελετό να οριζοντιωθεί (να πατήσει στο βαρέλι της μεσαίας τριβής), μόνο το αριστερό ψαλίδι πατάει κάτω. Το δεξιό σηκώνεται περίπου 3mm. Πολύ πιθανό να υπάρχει και πρόβλημα παραλληλίας στις "μούρες" των ψαλιδιών (αν και με το μάτι φαίνονται παράλληλες). Η σχετική φωτό:
dropout offset

Τρίτον, το άνοιγμα των ψαλιδιών είναι 122mm αλλά ο άξονας του κέντρου - στον οποίο βιδώνει ένα 5τάχυτο ελεύθερο - είναι 126mm (από παξιμάδι σε παξιμάδι), τουτέστιν οι σωλήνες "σναπάρουν" ή πρέπει να τεντώνονται 4mm όταν βγαίνει ή μπαίνει η πίσω ρόδα. Από το σχετικό γκουγκλάρισμα που έκανα, κάνω την υπόθεση ότι τα ψαλίδια έχουν ήδη "ξεχειλώσει" 2mm από την, υποθετικά πάντα, εργοστασιακή απόσταση των 120mm. Και επειδή δεν είχα ποτέ πρόβλημα στην ευθεία κίνηση του ποδηλάτου, υποθέτω ότι η ρόδα, με το να "κλειδώνει" ετσιθελικά τα ψαλίδια στα 126mm, διόρθωνε και το πρόβλημα του μη ευθυγραμμισμένου τριγώνου, σπρώχνοντας μόνο τους αριστερούς σωλήνες προς τα έξω κατά 4mm (και κρατώντας ευθυγραμμισμένη την αλυσίδα από τη δεξιά μεριά). Ιδού η σχετική φωτό με τον άξονα να μην μπορεί να κάτσει αν δεν τεντωθούν τα ψαλίδια:
snap

Για να μη σας κουράζω άλλο, πάμε στο δια ταύτα: τι κάνω με το σκελετό; Συμφωνείτε ότι τα δύο πρώτα θεματάκια (ευθυγράμμιση τριγώνου και ψαλιδιών) θέλουν έναν καλό ποδηλατά; Εννοείται ότι τη μέθοδο του Σέλντον με τα μαδέρια, αν και μου φαίνεται η πιο σωστή στο ρεγουλάρισμα της απαιτούμενης δύναμης, δεν πρόκειται να την εφαρμόσω, γιατί σίγουρα θα κάνω χειρότερη ζημιά.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
fotis kats
Απών/απούσα

Οτι θέλει κάποιον να το δει, ειναι το μόνο σίγουρο.Απο εκεί και πέρα δεν ξέρω πως θα γίνει να επανέλθει ο σκελετός στα ίσια του. Με ζέσταμα και τράβηγμα ίσως αν και αυτο μάλλον θα επιφέρει κόπωση στο υλικό και δεν ειμαι σίγουρος αν επιτρέπεται.Μπορει με τη χρήση να επιστρέψει κοντά στην αρχική του γεωμετρία .Ειλικρινα δεν έχω ιδέα, πάντως για Ποδηλατο εκτεθειμένο σε καιρό, μια χαρά δείχνει. Κάπου σε κάποιο blog ενός παιδιού από το φόρουμ, διάβασα για ένα ποδηλαταδικο το οποίο ειναι οικογενειακή φάση και ασχολείται με τα Raleigh. Θα ψάξω να το βρω και θα στο στείλω. Αν δε το κάνω σύντομα, θύμισε το μου σε παρακαλώ με ένα πμ.Ευχομαι να πανε όλα καλα, σε "ζηλεύω" γιατι ψάχνω και εγώ ένα Grand Prix !!!!καλη διασκέδαση με την ανακατασκευη

fotis kats
Απών/απούσα

gpiter λέγεται το μέλος. Στείλε του μηνυμα

fotis kats
Απών/απούσα

Ελα ρεεεεεε....το βρήκα!!!!
http://oldhistoricbicycle.blogspot.gr/2012/10/raleigh.html?m=1

ND8
Απών/απούσα

Ευχαριστώ πολύ φίλε μου, ο gpiter είναι κορυφή σ' αυτό που κάνει, έχω "ξεκοκκαλίσει" το μπλογκ του, τα κείμενά του είναι φοβερά από κάθε άποψη (τεχνική, ενημερωτική, λογοτεχνική). Τον σκελετό τελικά ξεπέρασα τους αρχικούς φόβους μου και τον έφερα στα ίσα του με την τεχνική cold setting του Σέλντον (σανίδα, ελαφρά πίεση, προσεκτικό μέτρημα). Οπότε τώρα το πίσω τρίγωνο είναι ευθυγραμμισμένο, τα ψαλίδια έχουν άνοιγμα 127mm και η πίσω ρόδα μπαινοβγαίνει χωρίς τέντωμα/ξετέντωμα των σωλήνων. Απομένει το θέμα της παραλληλίας και του κατεβάσματος του ενός ψαλιδιού. Αύριο θα το πάω στον Τσιρίκο γι΄ αυτή τη δουλειά.

fotis kats
Απών/απούσα

Χαίρομαι ιδιαίτερα!! Αν καταφέρω να βρω και εγώ ένα θα επικοινωνήσουμε για μεταλαμπαδευση γνωσης

Hraklis
Εικόνα Hraklis
Απών/απούσα

Καλησπερα !
Απ'οτι βλέπω έχουμε το ιδιο ποδήλατο . Λογικα ειναι του 1978 αν και τα αυτοκόλλητα μπερδεύουν.
Ο αριθμός πλαισιου μου ειναι ND8041390 .

Απο περιέργεια, πως πηγε η αναπαλαίωση ?