11η ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΔΗΛΑΤΟΠΟΡΕΙΑ 13 ΜΑΙΟΥ 2018- Ετοιμάστε σημαιάκια και πλακάτ!

Η ποδηλατοπορεία είναι διαμαρτυρία, δεν είναι απλή βόλτα!

Βρείτε τρόπους να ακουστεί το μήνυμά μας!

 

Συνάντηση για την Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία (ΠΠ) 2018

2.5.2018

 

Στη συνάντηση πήραν μέρος εκπρόσωποι από Ποδηλάτ-ισσ-ες, Φίλοι του Ποδηλάτου, Μαμάδες στο Δρόμο, Συλλογος Τριαθλητών

 

Αποφασίστηκαν τα εξής:

 

  1. Η ποδηλατοπορεία να ακολουθήσει την καθιερωμένη κυκλική διαδρομή: Πεδίο του Άρεως-Πατησίων-Σταδίου-Σύνταγμα-Β.Σοφίας-Χίλτον-Αμπελόκηποι-Αλεξάνδρας-Πεδίο του Άρεως
  2. Να οργανωθεί η τοποθέτηση τμημάτων, που θα βρίσκονται σε συνεννόηση μεταξύ τους στην κεφαλή και την ουρά της πορείας για την προστασία αδύναμων μελών.
  3. Το "πεζοπόρο τμήμα" της εκδήλωσης, αποτελούμενο από τις ομάδες Πεζή-SOS Τροχαία Εγκλήματα-Mαμάδες στο Δρόμο να πραγματοποιήσει συγκέντρωση και συζήτηση στο σημείο εκκίνησης μετά την αναχώρηση των ποδηλατών. Θέμα της συζήτησης θα είναι η οδική ασφάλεια και η επιλογή των επόμενων κινήσεών μας.
  4. Να επικοινωνήσουμε με μέλη των ΜΜΕ και φωτογράφους για την κάλυψη της ΠΠ

 

Συζητήθηκαν τα εξής:

  1. Η υποστήριξη που ζητάει ο Σύλλογος  Εθελοντών Αιμοδοτών και Δωρητών Οργάνων Σώματος Νομού Αιτωλοακαρνανίας για τη δράση που πρότεινε  στο Ε.ΚΕ.Α (Ελληνικό Κέντρο Αιμοδοσίας), που θα συμπεριλάβει περισσότερες από 40 πόλεις σε όλη  την ηπειρώτικη Ελλάδα.
  2. Εκκρεμεί η παρουσία διασωστών στην Πορεία. Τα μέλη μας θα πραγματοποιήσουν ξανά κρούσεις στο ΕΚΑΒ και την ΕΟΔ.
  3. Προχωρά ο σχεδιασμός των εντύπων που θα διανεμηθούν σε ψηφιακή μορφή για εκτύπωση σε πλακάτ.
  4. Εκκρεμεί το βίντεο από βόλτες σε ποδηλατοδρόμους για να δημιουργηθεί σχετικό σποτάκι

Επίσης:

  1. Παραδόθηκαν οι αφίσες σε δύο εκδοχές, μία για την Αθήνα και μία για τις υπόλοιπες πόλεις. Οι αφίσες της Αθήνας παραδόθηκαν σε όσους/ες ανέλαβαν να τις τοιχοκολλήσουν, ενώ οι αφίσες των επαρχιακών πόλεων μοιράστηκαν σε δέματα τα οποία θα αποσταλούν σήμερα με χρέωση του παραλήπτη.
  2. Παραδόθηκαν τα έντυπα οδικής ασφάλειας για ποδηλάτες που θα διανεμηθούν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης

Στη συνάντηση της 23ης Απριλίου πήραν μέρος εκπρόσωποι από Ποδηλάτ-ισσ- ες, ΠοδηλΑΤΤΙΚΗ, Φίλους του Ποδηλάτου, ΠΕΖΗ, Μαμάδες στο Δρόμο

Αποφασίστηκαν μεταξύ άλλων τα εξής:
1. Να καλέσουμε στην ΠΠ τουλάχιστον 2 διασώστες 

2. Να μοιράσουμε στην ΠΠ φυλλάδια με οδηγίες για ασφαλή ποδηλασία στις πόλεις (έχουν τυπωθεί)

3.Οι αφίσες της ΠΠ να είναι τυπωμένες και διαθέσιμες για όλους στην επόμενη συνάντηση (Τετάρτη 2 Μαίου 1945)
4. Να δημιουργηθεί Instagram για Ποδηλάτ-ισσ- ες
5. Να φτιάξουμε έναν κατάλογο της μέχρι σήμερα πορείας των ΣΒΑΚ στους διάφορους δήμους, ώστε να ενημερώσουμε τις πόλεις.

6.Nα ανέβει το βίντεο της εκδήλωσης – ενημέρωσης για τα ΣΒΑΚ της 16/4/18 στην
ιστοσελίδα www.podilates.gr

7. Να φτιάξουμε βιντεάκι διαφημιστικό για την ποδηλατοπορεία
8. Μετά την ΠΠ να οργανώσουμε μια συνάντηση για τη βελτίωση της ιστοσελίδας
www.podilates.gr

Συζητήθηκαν μεταξύ άλλων τα εξής:

1. Να γίνει μια δράση στις 22 Σεπτεμβρίου 2018 κατά την εβδομάδα Πόλη Χωρίς αυτοκίνητο

Προτάθηκε επίσης:

Να τραβήξουμε βίντεο κάποια σημεία δρόμων ή ποδηλατόδρομων, στα οποία ζητάμε βελτιώσεις (πχ. στην επικίνδυνη συμβολή του ποδηλατόδρομου με την οδό Λάμπρου Κατσώνη κοντά στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ώστε να πιέσουμε για την υλοποίησή τους. Οποιος έχει τέτοια βίντεο ας μας τα στείλει.

Τέλος, μοιράστηκαν οι αφίσες και τα flyers για την δράση Με Ποδήλατο Στη Δουλειά, που θα "τρέχει" όλο το Μάιο.

Στη συζήτηση της 16ης Απριλίου ενημερωθήκαμε για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας από τους Θάνο Βλαστό (ΕΜΠ) και Κοσμά Αναγνωστόπουλο (Civinet)

Μια μικρή σύνοψη των όσων ειπώθηκαν:

    • Τα ΣΧΕΔΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ είναι στρατηγικές, όχι απλά σχέδια. Οι στόχοι τους είναι:  Ευθεία ανεμπόδιστη κίνηση πεζών και ποδηλάτων,  ζιγκ ζαγκ για τα αυτοκίνητα ώστε να μειωθεί η ταχύτητά τους και να αποθαρρυνθεί η κυκλοφορία τους στους δευτερεύοντες δρόμους. Αυτό προϋποθέτει ιεράρχηση του οδικού δικτύου. Πεζοί και ποδηλάτες να αισθανθούν ότι έχουν την πόλη δική τους, το αυτοκίνητο να αναγκαστεί να προσαρμοστεί στο περίπλοκο σχήμα της πόλης.

     

    • Ενας τρόπος να περιοριστεί η κυκλοφορία των αυτοκινήτων (και οι επιπτώσεις της, όπως η ρύπανση, ατυχήματα, κατάληψη δημόσιου χώρου)  είναι να περιοριστεί η στάθμευση. Και πώς καταργούμε θέσεις στάθμευσης; Απλώς τις καταργούμε. Προκειμένου να μεταμορφώσει την Κοπεγχάγη, από τη δεκαετία του 1970 ο δήμος, με προτροπή του μελετητή Γιαν Γκιλ αφαιρούσε κάθε χρόνο 3% των θέσεων στάθμευσης.  

     

    • Για την υλοποίηση ΣΒΑΚ είναι υποχρεωτική η δημόσια διαβούλευση. Αυτό προϋποθέτει μια άλλης μορφής δημοκρατία. 

     

    • Το ΣΒΑΚ κάθε πόλης είναι διαφορετικό ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες, το ανάγλυφο, τις ανάγκες κτλ. Ενα χαρακτηριστικό όμως που ενώνει όλα τα ΣΒΑΚ είναι ο περιορισμός της κίνησης/στάθμευσης αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης στην οποία έχει γίνει η παρέμβαση. 

     

    • Κάθε πόλη διαθέτει Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, το οποίο όμως συχνά είναι παρωχημένο. (Υποχρέωση επικαιροποίησης κάθε 5ετία) Τα ΣΒΑΚ μπορεί να λειτουργήσουν ως ιδέες για για την επικαιροποίηση των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων με γνώμονα την κυκλοφορία πεζών και ποδηλάτων

     

    Μερικοί κίνδυνοι, όπως τους αντιλαμβανόμαστε εμείς:

    • Οι Δήμοι μπορεί να θεωρήσουν ότι έκαναν το χρέος τους ζωγραφίζοντας ποδηλατάκια στους δρόμους. Σύντομα η ζωγραφική θα ξεθωριάσει όπως ξεθωριάζουν οι διαβάσεις πεζών και θα γυρίσουμε στην προηγούμενη κατάσταση. 

     

    • Οι Δήμοι μπορεί να θεωρήσουν ότι έκαναν το χρέος τους φτιάχνοντας δρόμους ήπιας κυκλοφορίας (όπως αυτοί που υπάρχουν πχ στο Νέο Ψυχικό και οι οποίοι έχουν αποτύχει). Οι ταχύτητες των οχημάτων έχουν πράγματι μειωθεί αλλά όχι τόσο ώστε να αισθάνονται ασφαλείς οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

     

    • Οι Δήμοι μπορεί να αποφασίσουν για τις παρεμβάσεις χωρίς διαβούλευση με τους πολίτες, ή η διαβούλευση μπορεί να μην γίνει γνωστή στους ενδιαφερόμενους. Πρέπει να είμαστε σε επιφυλακή και να ενημερώνουμε πεζούς/ποδηλάτες κάθε δήμο ο οποίος σχεδιάζει ΣΒΑΚ.

     

    • Υπάρχει κίνδυνος να γίνουν διαφορετικής λογικής παρεμβάσεις σε όμορους δήμους, αντί συντονισμένων παρεμβάσεων

     

    Τι χρειάζεται:

     

    • Να πεισθούν οι Δήμοι να αξιοποιήσουν την ευκαιρία των ΣΒΑΚ. Κονδύλια 9 εκ ευρώ έχουν ήδη πιστωθεί στους λογαριασμούς 162 δήμων στο Πράσινο Ταμείο.
     
    • Να ζητήσουμε όχι μόνο κατάρτιση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αλλά και υλοποίησή τους- αν μείνουν στο συρτάρι δεν θα οφελήσουν σε τίποτα.
     
    • Να αλλάξει το νομικό πλαίσιο ώστε να είναι πιο εύκολες οι αναπλάσεις δρόμων

     

     

 

 

Στην  οργανωτική συνάντηση της 26ης Μαρτίου πήραν μέρος εκπρόσωποι από τις ομάδες:
Ποδηλάτ-ισσ-ες,
ΠοδηλΑΤΤΙΚΗ,
Φίλοι του Ποδηλάτου,
Μαμάδες στο Δρόμο.
 

Αποφασίστηκαν τα εξής:

1 Να καλέσουμε τους μελετητές Κοσμά Αναγνωστόπουλο (δίκτυο Civinet) και Θάνο Βλαστό (Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας Πολυτεχνείου) για να μας ενημερώσουν για τα ΣΒΑΚ. [Δεχθηκαν, η εκδήλωση θα γίνει Δευτέρα 16 Απριλίου ώρα 19.30 στους Φίλους του Ποδηλάτου, Επταχάλκου 3, Θησείο]

2 Εκτός από τις αφίσες, να σχεδιαστεί και να τυπωθεί ένα φλάιερ για διανομή στους ποδηλάτες που συναντάμε στο μετρό με σκοπό να τους παρακινήσουμε να συμμετάσχουν στην Ποδηλατοπορεία.

3 Να τρέξει παράλληλη εκστρατεία με ηλεκτρονικές αφίσες που να δίνει έμφαση σε όλα τα στοιχεία της βιώσιμης κινητικότητας ή/και να ξανακυκλοφορήσουν οι αφίσες "Οι πόλεις της Ελλάδας ποδηλατούν" που είχαν αφήσει ιστορία

4 Να ανεβεί event  στο Facebook [έγινε ήδη: https://www.facebook.com/events/384474002017155/?notif_t=plan_user_associated&notif_id=1522149248820812]

5 Διάφορα οργανωτικά

Πρακτικά οργανωτικής συνάντησης 19.3.2018

Στη συνάντηση πήραν μέρος εκπρόσωποι από Ποδηλάτ-ισσ-ες, ΠοδηλΑΤΤΙΚΗ, Φίλοι του Ποδηλάτου, Μαμάδες στο Δρόμο, Greenpeace, Σύλλογος Τριαθλητών

 

Αποφασίστηκαν τα εξής:

  1. Βασικό σύνθημα στην αφίσα:

ΑΧ ΣΒΑΚ!

Να ‘χα χώρο να ποδηλατώ

Να ‘χα χώρο να περνώ

(Τα ΣΒΑΚ είναι Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Στον κλειστό λογαριασμό κάθε Δήμου υπάρχουν χρήματα από το Πράσινο Ταμείο για εκπόνηση σχεδίων που θα μεταμορφώνουν τις πόλεις σε τόπους προσβάσιμους, φιλικούς προς το ποδήλατο και το περπάτημα. Αν δεν πιεστούν, πολλοί δήμοι είναι ικανοί να αφήσουν την ευκαιρία να πάει χαμένη)

2. Να επιταχύνουμε την επικοινωνία με τις πόλεις και τις ποδηλατικές ομάδες και να διευρύνουμε την απεύθυνσή μας.

3. Διάφορα οργανωτικά.

ΜΗΝ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΟΤΙ ΤΑ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΛΥΘΗΚΑΝ ΚΑΙ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΤΗ. Για να γίνει η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία τόσο μαζική όσο χρειάζεται, πρέπει να εμπλακούν στην διοργάνωση ακόμη περισσότερες οργανώσεις, σύλλογοι και δραστήριοι άνθρωποι. Ελάτε να γνωριστούμε, δεν δαγκώνουμε!

ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 26 ΜΑΡΤΙΟΥ ώρα 19.45 (για να αρχίσουμε 20.00 και να τελειώσουμε 21.00 στους Φίλους του Ποδηλάτου, Επταχάλκου 3, Θησείο )

 

 

Στη συνάντηση προετοιμάσιας της Δευτέρας 12 Μαρτίου πήραν μέρος εκπρόσωποι από Ποδηλάτ-ισσ-ες, ΠοδηλΑΤΤΙΚΗ και ΠοδηλατοΔΡΩ

Αποφασίστηκαν τα εξής:

Ημερομηνία Πανελλαδικής Ποδηλατοπορείας:

Κυριακή 13 Μαΐου 2018 ( ήδη ξέρουμε ότι συμφωνούν και οι υπόλοιπες πόλεις – Απέχει δύο εβδομάδες από τον Ποδηλατικό Γύρο του Δήμου Αθηναίων, που θα γίνει 28&29Απριλίου)

Ώρα εκκίνησης για Αθήνα: 5 μ.μ. (για να έχει πέσει λίγο ο ήλιος και να μην έχει σκοτεινιάσει στο τέλος της)

Σημείο εκκίνησης: Σύνταγμα ώστε να υπάρχει καλύτερη πρόσβαση ευάλωτων ποδηλατών με μέσα σταθερής τροχιάς

Κύρια διεκδίκηση Αθήνας: Βόρειος ποδηλατικός άξονας (Ομόνοια Κηφισιά, παράλληλα με τις γραμμές του ΗΣΑΠ). Εχει σχεδιαστεί, έχει μελετηθεί, ακόμη τον λιβανίζουν

Εκκρεμούν πολλά ζητήματα όπως η επεξεργασία των αιτημάτων, οι αφίσες, η προώθηση, οι συναντήσεις με τους φορείς, τα οργανωτικά για την ημέρα της ποδηλατοπορείας κτλ κτλ.

Επόμενη συνάντηση Δευτέρα 19 Μαρτίου στο χώρο των Φίλων του Ποληλάτου, Επταχάλκου 3, Θησείο.

Λέμε να συναντηθούμε 19.45 ώστε να ξεκινήσουμε να συζητάμε γύρω στις 20.00 και να έχουμε τελειώσει στις 21.00

 

 

 

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
4.125
Μέση αξιολόγηση: 4.1 (8 ψήφοι)