Ghost shifting - Βοήθεια!

16 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Όπως το είχα αναφέρει από την αρχή, εξακολουθώ να έχω θέμα σε αυτό το ποδήλατο.

Τα λεβιεδάκια είναι friction και συγκεκριμένα shimano golden arrow.
Πίσω δουλεύει 6πλέτα με εκροχιαστή επίσης shimano golden arrow.

Το πρόβλημα όπως καταλαβαίνεται είναι ότι όταν έχω μεγάλο γρανάζι πίσω (μεγάλο ο θεός να το κάνει... 22 είναι το μεγαλύτερο) συχνά στην πίεση μου πετά την αλυσίδα προς μικρότερα γρανάζια προς τα έξω. Μάλιστα δεν πάει καν η αλυσίδα να κάτσει στο από κάτω γρανάζι αλλά γυρίζει κάπου ανάμεσα.

Το γνωστό πρόβλημα του Ghost shifting.

Έλυσα, αφαίρεσα τα πολλά γράσα, έσφιξα όσο έπαιρνε, ξαναρύθμισα τον εκτροχιαστή... τίποτα.

Παρακάτω βάζω φωτό από το λεβιεδάκι και τη σειρά των εξαρτημάτων όπως το έχω τοποθετήσει μπας και έχω κάνει καμιά πατάτα.

Εδώ, λυμένο το λεβιεδάκι με τη σειρά τα εξαρτήματα:
lever1

Εδώ, η βάση για το λεβιεδάκι πάνω στο διαγώνιο:
lever2
lever3

Μετά τοποθετώ το 1ο ροδελάκι πάνω στη βάση:
lever4

Στη συνέχεια βάζω τη ροδέλα με την εγκοπή στην εσωτερική πλευρά από το λεβιεδάκι:
lever5

Και μετά το τοποθετώ στη θέση του:
lever5

Βάζω το πλαστικό ροδελάκι:
lever6

Και μετά τη βίδα με το γκρόβερ για να σφίξει:
lever7

Σφίγκω τη βίδα όσο πάει με κατάλληλο μέγεθος κατσαβίδι:
lever8

Αυτό που αναφέρει παρακάτω ο θείος (βλέπε στο παραπάνω link) δεν το έχω δοκιμάσει:

The usual cause of the problem, though, believe it or not, is the cable guide that the derailer or hub shifter cable uses to get around the bottom bracket. As you pedal the bike, the frame flexes from side to side. This causes the gear cable to get tighter and looser with every other pedal stroke.

If the bottom-bracket cable guide has too much friction, it can act as a one-way clutch, pulling the cable down from the lever, but not allowing it to retract on the opposite pedal stroke. In many cases, greasing the cable guide is all that is required.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Μετά το 1ο ροδελάκι βάλε κάποια έξτρα ροδέλα για να βγει παραέξω ο λεβιές και να σφίξει καλύτερα το σύνολο, σαν spacer δηλαδή.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Το σκέφτηκα αλλά δε φαίνεται να έχει θέμα στο σφίξιμο νομίζω γιατί ήδη η κίνηση του λεβιέ είναι αρκετά σφιχτή.
Δεν δείχνει δλδ. να τερματίζουν οι βόλτες της βίδας. Το δοκίμασα και χωρίς το λεβιέ να δω πόσες στροφές πέρνει και έχει περιθόριο να γύρίσει κι' άλλο.
Η βίδα δλδ σφίγκει επειδή δεν πάει πιο μέσα ο λεβιές και όχι επιδή τερματίζουν οι βόλτες.
Το έχω κρατήσει πάντως σαν κάτι που θα μπορούσα να δοκιμάσω αν βρω την κατάλληλη ροδέλα.

Υ.Γ.
Επίσης να ανφάρω ότι μετά και από σχτική συζήτηση με π.μ. και λαμβάνοντας υπόψη τα λόγια του θείου Sheldon από πάνω, λέω να δοκιμάσω τα παρακάτω:
1. Να ξαναρυθμίσω λίγω την πάνω βίδα του εκτροχιαστή, ώστε να μετακινηθεί το πάνω όριο ελάχιστα προς τη ρίδα για να μην έχει τόση τάση όταν είναι στο μεγάλο γρανάζι.
2. Να χαλαρώσω λίγο το συρματόσχοινο.
3. Να γρασάρω τη ντίζα στο σημείο που περνά κάτω από το καβούκι της μεσαίας.

Να πω βέβαια ότι το πρόβλημα δεν ισχύει μόνο στο μεγάλο γρανάζι αλλά και σε 1-2 παρακάτω, οπότε δεν είναι καθαρά θέμα της τάσης του εκτροχιαστή στην ακραία θέση.

Αναμένω σχόλια και προτάσεις.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Οκ τα παλιά ατσάλια είναι πιο μαλακά αλλά δεν είμαστε
Βολικάκιδες για να το λυγίσουμε. Σιγά τα watt που βγά-
ζουμε...

Έστω ότι ήταν λύγισμα του πλαισίου και έστω ότι η ντίζα
ήταν πολύ τσίτα και σου κατέβαζε ταχύτητα. Από τη στι-
γμή που του έδωσες περισσότερο μήκος ντίζας θα έπρεπε
να λυθεί το πρόβλημα αλλά δεν λύθηκε.

Έχεις κάποιον εκτροχιαστή εύκαιρο να κάνεις τράμπα να
δούμε αν συνεχίζεται το πρόβλημα; Σκέφτομαι μήπως έχει
κάποιο θέμα με τα ελατήρια.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Με προβλημάτισες με το θέμα της ντίζας.
Θα λύσω προς τα πίσω να δω πάλι πόσο τεντώνει και με την ευκαιρία θα ξαναβγάλω και τον εκτροχιαστή να τον τσεκάρω.
Ίσως μπορέσω κάποια στιγμή να δοκιμάσω και έναν άλλο εκτροχιαστή.

Ερώτηση: Υπάρχει περίπτωση να έχει κάποια σχέση και με το μήκος της αλυσίδας???

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Όλα παίζουν αλλά μην πηδάμε από εξάρτημα σε εξάρτημα.

Την αλυσίδα είτε έκανες την κλασική μέτρηση + 1,5 κρίκο
είτε την πήρες από άλλο ποδήλατο. Αν αυτό το άλλο ποδή-
λατο είχε κάτι πολύ μικρότερο από το μεγάλο μπροστά +
μεγάλο πίσω + 1,5 κρίκο που έχεις τώρα τότε μπορεί να
σου κάνει θέματα.

Δυνητικά τα πάντα μπορεί να είναι λάθος αλλά πρέπει να
θεωρίσουμε ότι κάποια εντελώς βασικά είναι σωστά. Δια-
φορετικά θα χάσουμε τη μπάλα :)

Ξέσφιξε τη ντίζα από τον εκτροχιαστή, δώστης 3-4 εκ
λάσκο και δες λίγο τα ρυθμιστικά βαρελάκια και τη
βίδα. Αν συνεχίζει να πέφτει τότε μήπως έχουν θέμα
τα ελατήριά του.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...θα ελεγχα συρματοσχοινο και μακαρονι (οπου υπαρχει).
Μηπως το συρματοσχοινο ειναι χαμηλης ποιοτητας και παρουσιαζει ελαστικοτητες;
Επισης:
Την στιγμη που κατεβαζει το συστημα ταχυτητα απο μονο του, το λεβιεδακι μετακινειται;
Απο αυτη την παρατηρηση, μπορεις να βγαλεις χρησιμα συμπερασματα, και να αποκλεισεις η να προκρινεις καποιους παραγοντες που συμβαλουν η οχι στο προβλημα.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Η αλυσίδα είναι καινούρια και νομίζω είναι οκ το μήκος αλλά πες μου τη μέτρηση με το +1,5 κρίκο να το ξανατσεκάρω το μήκος.
Την ανέφερα γιατί ίσως στην αρχή την είχα λίγο μπόλικη και μετά αφαίρεσα ένα διπλό κρίκο και σαν να έπαιξε καλύτερα γενικά το όλο σύστημα.

Το συρματόσχοινο αν θυμάμαι καλά, είναι ένα απλό αλλά που πήρα από ποδηλάδικο, που έχω όμως ξαναχρησιμοποιήσει σε άλλα συστήματα χωρίς πρόβλημα.
Έχω την εντύπωση ότι το λεβιεδάκι μετακινήται και αυτό προς τα εμπρός, γιατί μετά το ξανατραβάω για να το φέρω πάλι πίσω.

dpolal
Εικόνα dpolal
Απών/απούσα

Είχα παρόμοιο πρόβλημα στο ποδήλατο μου.
Τελικά με την αλλαγή του συρματόσχοινου λύθηκε αμέσως καθώς από ότι φαίνεται ήταν ελαφρώς ποιό κοντό από το κανονικό και μου πέταγε τις ταχύτητες μόλις το ζόριζα λίγο.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Συρματόσχοινο έβαλα καινούριο και το έχω κόψει στο κατάλληλο μήκος, ενώ έχει και περιθόριο για να το χαλαρώσω.
Δε νομίζω να θέλει αλλαγή αλλά όπως είπα πιο πάνω θα δοκιμάσω να του δώσω λίγο ακόμα.

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

χρονια πολλα και για την ονομαστικη σου εορτη.
δεν τα ειπαμε

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

ghandee wrote:
χρονια πολλα και για την ονομαστικη σου εορτη.
δεν τα ειπαμε

Γιορτάζουν σήμερα Τρι 22 Ιουλ 14 :
Μαγδαληνή, Μάγδα, Μαγδούλα, Μαγδαλένα, Μαγδαλένια, Μαγδαλή, Μαγδάλω, ...

Teo49080
Απών/απούσα

Vasscott wrote:
Η αλυσίδα είναι καινούρια και νομίζω είναι οκ το μήκος αλλά πες μου τη μέτρηση με το +1,5 κρίκο να το ξανατσεκάρω το μήκος.
Την ανέφερα γιατί ίσως στην αρχή την είχα λίγο μπόλικη και μετά αφαίρεσα ένα διπλό κρίκο και σαν να έπαιξε καλύτερα γενικά το όλο σύστημα.

Το συρματόσχοινο αν θυμάμαι καλά, είναι ένα απλό αλλά που πήρα από ποδηλάδικο, που έχω όμως ξαναχρησιμοποιήσει σε άλλα συστήματα χωρίς πρόβλημα.
Έχω την εντύπωση ότι το λεβιεδάκι μετακινήται και αυτό προς τα εμπρός, γιατί μετά το ξανατραβάω για να το φέρω πάλι πίσω.


Καλησπέρα "εορταζοντα"
νομίζω οτι το πρόβλημα βρίσκεται στο σημείο που σφίγγει το λεβιεδακι.
επειδη το πλαίσιο ειναι ιταλικό εχει βόλτες για campy οι οποιες ειναι διαφορετικές απο τις shimano.

diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

με τα σωστά εργαλεία όλα γίνονται

αγιασμος

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

Μπραβο ρε diopan!!!
Μπραβο!!!!

α

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Τεο, σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και τις πληροφορίες και εδώ και προσωπικά.
Θα τσεκάρω τι παίζει με το βιδάκι και αν αλλάζει θέση.

Μπράβο ρε παιδιά!
Δεν είχε πάει το μυαλό μου σε αυτά!
Εγώ μόνο επικοινώνησα με τους παρακάτω, τους έστειλα φωτό και περιμένω μου στείλουν προσφορά...
ghostbusters

contact