Περί τίνος ποδηλάτου πρόκειται;

16 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Hulliaris
Απών/απούσα

Καλησπέρα,

μπορείτε να με βοηθήσετε να ξεκαθαρίσω περί τίνος ακριβώς ποδηλάτου αντίκας πρόκειται;

Θα εκτιμούσα την όποια βοήθειά σας ως προς αυτό, καθότι δεν έχω μπορέσει εώς τώρα να έχω ξεκάθαρη εικόνα.

Ευχαριστώ!

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Hulliaris
Απών/απούσα

Επειδή πάντα υπάρχει ο φόβος της σύγχισης κι επειδή δεν είμαι ξεκάθαρος με το ερώτημα μου θέλω να διευκρινίσω ότι

το ποδηλάτο ανήκει σε μένα, ήταν χρόνια σε παλιά αποθήκη του πεθερού μου,

κι επειδή θέλω να το αναπαλαιώσω (καθότι ρομαντικός και νοσταλγός ισως κι εγώ),

θελω να ξέρω με τί ποδήλατο έχω να κάνω και τι προοπτικές έχω (μέχρι που μπορώ να φτάσω την αναπαλαίωση, πως προκειται να γίνει εφόσον κάνω πιστη αναπαλαίωση κ.ο.κ.)

Συγνώμη εκ των προτέρων για το όποιο "μπέρδεμα"

Automation
Εικόνα Automation
Απών/απούσα

Μακάρι να ήξερα τι ποδήλατο είναι και να σε βοηθούσα.
Αυτό που ξέρω, βλέποντας τις φωτογραφίες, είναι πως αν είχε στόμα θα έλεγε υπέροχες ιστορίες.
Αναπαλαίωσέ το φίλε, κάνεις πολύ καλά που το ψάχνεις!

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Καλησπερα...
Το ποδηλατο οπως βλέπουμε φέρει σήμα της Bismarck αλλα μαλλον ( απο οτι βλέπω στην φωτογραφία ) δεν ειναι Bismarck.
Τα εν λόγο ποδηλατα ( Bismarck) εχουν πολυ κοντινή απόσταση οι δυο οριζόντιοι σε σημειο οπου ενα ανδρικό δάκτυλο να μην περνά αναμεσα τους, στο συγκεκριμένο απο οτι καταλαβαίνω η απόσταση ειναι μεγαλύτερη.
Αν το ποδηλατο δεν εχει αλλάξει πιρουνι, και μαλλον δεν εχει αλλάξει καθως φαίνεται μια συμμετρία με το πλαισιο ως προς την παλαίωση τότε το ποδηλατο φωνάζει πως ειναι κατι ποιο κομψό απο ενα απλό Bismarck, και πως ειναι..... ή μαλλον υπήρξε, ενα ντελικάτο βελγικό Flandria.
Τα flandria ηταν απο τα ποιο όμορφα διπλοσκελετα, με όμορφους και πολυ " προχωρημένους " για την εποχη τους χρωματισμούς και παρόλη την βόρεια καταγωγή του, και το είδος του ποδηλάτου ( ποδηλατο εργασίας ) θα έλεγα πως είχαν αρκετα ιταλική σχεδίαση.
Καλη συνέχεια.

Υ.σ.... Ρίξε μια ματιά στα φτερα, αν φοράει τα δικα του.....τα flandria είχαν ξεχωριστά τελειώματα στο χείλος του φτερου, ειδικά στο πισω εκει που ειναι η πινακίδα στο δικο σου.
Επίσης....εχει πουθενά στον διαγώνιο ή στο πισω μέρος του κάθετου σημάδια απο τρομποστατες;

Hulliaris
Απών/απούσα

Δεν έχω την ευχέρεια να το απαντήσω με βεβαιότητα άμεσα, γιατί το ποδήλατο είναι στην αποθήκη στο χωριό, αλλά δε θυμάμαι σημάδια από τρομποστάτες. Είμαι σίγουρος κι από τις φώτο ότι όσο κυκλοφορούσε το ποδήλατο η τρόμπα "κούμπωνε" πάνω σε ένα δαχτυλίδι στον κάθετο άξονα κάτω από τη σέλα.

Ότι δεν είναι bismarck, ήμουν σχεδόν σίγουρος γιατί το σηματάκι δεν δείχνει να "αγκαλιάζει" πλήρως το λαιμό του ποδηλάτο αφενός, κι αφετέρου δεν είναι κολλημένο στον λαιμό, αλλά καρφωμένο με πριτσίνια......

Αντιθέτως, στο λαιμό και ανάμεσα από τους δύο οριζόντιους δοκούς, κάνει ένα κενό όπως στις Goebel, στενεύει ο λαιμός δλδ., αλλά σε μένα είναι στενότερος όσο είναι το κενό ανάμεσα στους δοκούς (περί τα 5cm), ενώ π.χ. στις goebel είναι περι τον 1 πόντο το στένεμα.

Έχω εντοπίσει κάτω από τη σέλα στον κάθετο άξονα κι εναν 6ψήφιο κωδικό απαρτιζόμενο μόνο από αριθμούς όμως (υπάρχει και φώτο παραπάνω).

Hulliaris
Απών/απούσα

Καλησπέρα και πάλι,

γενικά, μπορεί να δίνω την εντύπωση (ίσως και όχι) ότι γνωρίζω από παλιά ποδήλατα. Αυτό δεν ισχύει. Είναι προσωπική μου επιθυμία ετών να αποκτήσω ένα ποδήλατο-αντίκα, αλλά για λόγους κυρίως οικονομικούς κι έπειτα προσωπικούς δε στάθηκε δυνατό τον προηγούμενο καιρό.

Εδώ και 15 μέρες ήρθε αυτή η ευκαιρία από το "πουθενά" αφότου η πεθερά μου καθάρισε μια παλιά μισο-γκρεμισμένη αποθήκη στο οικόπεδό της, με πράγματα που ανήκαν στον προηγούμενο ιδιοκτήτη ο οποίος εδώ και 10 χρόνια δε ζει.
Από όλα αυτά έσωσε μόνο τον εν λόγω ποδήλατο, αφού αυτό ήταν σε καλή κατάσταση, και το έφερε στην αποθήκη της, ώστε να μην πέσει τελείως η αποθήκη και καταστραφεί και αυτό.

Τη βρήκα λοιπόν πριν 15 μέρες στην αποθήκη, χωρίς στο ενδιάμεσο να μου έχουν πει κάτι, υποθέτοντας ίσως ότι δε θα τη θέλω. Κάθε άλλο!
Η ευκαιρία που έψαχνα ήρθε, και χωρίς να γνωρίζω τίποτα από τέτοια ποδήλατα, έχω σκοπό πλέον να την αξιοποιήσω αναπαλαιώνοντας τη.

Επαναλαμβάνω, πως ό,τι γνώσεις έχω για τέτοια ποδήλατα, είναι από 2-3 κουβέντες που έχω κάνει με γνωστούς και που τελικά δε γνωρίζουν και πολλά, κι έπειτα από φόρουμ σαν το δικό σας και ερωτήσεις στο FB σε σχετικές σελίδες. Επόμένως ό,τι γνωρίζω και έχω διατυπώσει παραπάνω είναι προσωπικές εκτιμήσεις και απόψεις από ελάχιστες γνώσεις ημερών.

Ελπίζω να έγινα σαφέστερος επ' αυτού, κι έχω ανάγκη από τις απόψεις ανθρώπων του χώρου σας γιατί δε θέλω να πάει χαμένη ούτε η ευκαιρία μου, ούτε το ποδήλατο!! Θέλω να το αξιοποιήσω και μάλιστα όσο το δυνατόν καλύτερα.

Ευχαριστώ, Αχιλλέας

grampa
Απών/απούσα

... που βλέπω τέτοια ποδήλατα εποχής που φέρουν ακόμα την πινακίδα κυκλοφορίας, είναι δηλαδή ποδήλατα ταξινομημένα σε κάποια κιτάπια της τροχαίας κλπ, μου δημιουργείται η απορία αν αυτά τα κιτάπια υπάρχουν ακόμα στα αρχεία των κατά τόπων τμημάτων τροχαίας και αν θα μπορούσαν να είναι προσβάσιμα σε κάποιον "ιστορικό" που θα τον ενδιέφερε να καταγράψει την ποδηλατική ιστορία της χώρας ή της περιοχής του...

Νομίζω πως αυτά τα αρχεία θα βοηθούσαν πολύ στη δουλειά που κάνετε και θα άξιζε να διασωθούν μαζί με τα ποδήλατα..

Καλή τύχη με την ωραία δουλειά που ξεκινάς.

Hulliaris
Απών/απούσα

Καλημέρα,

δεν έχω την πρόθεση να κάνω κάτι μόνος, διότι το λύσιμο και δέσιμο του ποδηλάτου ειδικά, είναι μεγάλη υπόθεση και προφανώς απαιτεί γνώσεις, εξειδίκευση και κάποια στοιχειώδη έστω υποδομή που ωστόσο δε διαθέτω.

Αυτό που απλά θέλω να ξέρω σε κάθε περίπτωση είναι η "ταυτότητα" του ποδηλάτου, εφόσον δλδ. το αναπαλαιώσω, που έχω την πρόθεση αυτή, θέλω να γίνει όσο το δυνατόν πιο ίδιο με αυτό που ήταν κάποτε και να μην το μπασταρδέψω.

Ζητώ λοιπόν να μάθω με όση το δυνατό περισσότερη ακρίβεια με τί ποδήλατο έχω να κάνω, ώστε να ξέρω τί να ζητήσω κατ' επέκταση από αυτόν που θα αναλάβει την αναπαλαίωσή του.

Σε κάθε περίπτωση σ' ευχαριστώ και σένα grampa για την ανταπόκρισή σου και την ενθάρρυνσή σου!!

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Ριξε μια ματιά στον παρακάτω διάλογο, στο τέλος εχω ανεβάσει φωτογραφίες απο ενα φλανδρια το οποίο ειναι στην αρχική του μορφή, δώσε ιδιαίτερη προσοχή στο πιρουνι του.
Επίσης βασική παρατήρηση...στο κατω μέρος η μεσαία τριβή ( του δικού σου ) ειναι ανοικτή σαν του ποδηλάτου του διαλόγου ;
http://www.podilates.gr/node/36164

Hulliaris
Απών/απούσα

Καθότι παντελώς άσχετος με αυτά, δεν γνωρίζω τί ακριβώς είναι.....η μεσαία τριβή , για την οποία και γίνεται συχνά λόγος στο φόρουμ.

Θα βοηθούσε (και όχι μόνο εμένα φαντάζομαι) μια διευκρίνιση επ' αυτού!

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

όλα τα λεφτά, "bottom bracket" (το κατώτατο μπρακέτο!) ή αλλιώς μεσαία τριβή.
https://www.google.gr/search?q=%CE%BC%CE%B5%CF%83%CE%B1%CE%B9%CE%B1+%CF%...
επειδή βρίσκεται ανάμεσα στους(δύο)τροχούς.

ένα απο τα πρώτα στα οποία πέφτει το έμπειρο μάτι των ...γεωλόγων!
μιά ανοιχτή σημαίνει βάσανα, μπίλιες(μεγάλα σκάγια!) και γρασσόλαδα.
Μιά κλειστή = ξενοιάζεις για κανα 8άρι χιλιάδες χιλιόμετρα, χωρίς να νοιάζεσαι για το άν θέλει λάδωμα, άν έφαγε "σφαλιάρες", και τα λοιπά.

Στα παλιά ποδήλατα, έχει φάει σίγουρα πολύ ξύλο-ταλαιπωρία, γιατι εκτός απο τις δυνάμεις (βάρος ποδηλάτη+ποδηλάτου+δυναμικά φορτία και λοιπά)που δέχεται, παίρνει πάνω της και τις φθορές του πανδαμάτορα χρόνου.
Αν βρεθεί παλιό ποδήλατο(τα αρρωστάκια! όλοι εμείς δηλαδή!) δε του κάνουμε ούτε ένα μέτρο, αφού δε γνωρίζουμε μέσα τί υπάρχει!
Να είσαι καλά φίλε μου, καλό ψάξιμο και ταξίδι!
Υ.Γ.χουλιάρι είναι το κοχλιάριον=το κουτάλι?
Τα σέβη μου, καλώς ήλθες!

Hulliaris
Απών/απούσα

Καλημέρα λοιπόν και πάλι,

το περασμένο ΣΚ προέβη σε πετρελαίωση και έναν πρώτο καθαρισμό-ελαφρύ τρίψιμο του ποδηλάτου.

Τα ευρήματα έχουν ως εξής:

1. Η μεσαία τριβή από κάτω είναι "κλειστή" και όχι "ανοιχτή". Επίσης ίσως και από το βάψιμο δε φαίνεται να υπάρχει εκεί κάποιος σειριακός αριθμός.

2. Ο σειριακό αριθμός που υπάρχει στα λαιμό της σέλας είναι 7ψήφιος

3. Το μπροστινό τμήμα του ποδηλάτου ήταν αρχικά γαλάζιο (λαιμός και φτερό μπροστινής ρόδας) ενώ το υπόλοιπο προς τα πίσω πορτοκαλί (όπως τα αυτοκίνητα της ΔΕΗ)

4. Στα πεντάλ δεν ξεχωρίζει κάτι καθότι είναι φαγωμένα.

5. Το τιμόνι "παίζει" μέσα στο λαιμό καθότι τα ποτήρια (καλά το λέω;) πάνω και κάτω είναι ξεβιδωμένα, και τα κολιέ μέσα σπασμένα

6. Δεν υπάρχουν πουθενά ίχνη από τρομποστάτες ενσωματωμένους στον σκελετό (όπως π.χ. στα Flandria)

7. Στη συνέχεια του οριζόντιου πιρουνιού που δένει στην πίσω ρόδα ευθεία από τη μεσαία τριβή δείχνει εκεί που αρχίζει η διχάλα το μέταλλο να είναι κομμένο (δεν ξέρω αν πρέπει να είναι έτσι)

Τέλος φώτο έχω πολλές να ανεβάσω προς βοήθεια του κοινού αλλά δεν ξέρω πως μπορώ να το κάνω.........

Ευχαριστώ

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Επομένως Αχιλλέα ισχύει το δεύτερο σενάριο απο αυτά που είπαμε στο τηλέφωνο....
Το ποδηλατο εχει ενα flandria πιρουνι και ενα άγνωστο πλαισιο. Οι ανάγκες του κόσμου τότε δεν ηταν να εχει μια μάρκα ποδηλάτου αλλα να εχει ενα ποδηλατο να κάνει την δουλειά του. Προφανώς το ποδηλατο συναρμολογηθηκε με οτι κομμάτι υπήρχε ώστε να καλύψει τις ανάγκες του ιδιοκτήτη του, αυτο ηταν μια συνηθισμένη τακτική καθως μείωνε και το κοστος απο το να αγοράσεις καινούριο ποδηλατο.
Είπαμε... αλλες εποχές και αλλες οι ανάγκες του κόσμου.
Καλη συνέχεια και περιμένουμε φωτογραφίες απο την εξέλιξη της αναπαλαίωσης.

Υ.Σ Για καλο και για κακό....πριν προχωρήσεις δες αν ειναι απόλυτα συμβατά το πιρουνι με το πλαισιο και αν συνεργάζονται σωστά ώστε να βγει ενα ασφαλές ποδηλατο.

Hulliaris
Απών/απούσα

Η αλήθεια είναι ότι φωτογραφίες νέες τραβηγμένες έχω από το περασμένο Σάββατο. Προσπαθώ από τότε να τις ανεβάσω αλλά για κάποιο λόγο δε μπορώ.

Κλικάροντας το εικονίδιο της φωτογραφίας πάνω από το υπό επεξεργασία κείμενο στο φόρουμ μου βγάζει ένα παράθυρακι με τον τίτλο "insert/edit image" αλλά δε μου δίνει περαιτέρω επιλογή να κάνω "browse" σε φάκελο με τις φώτο ώστε να τις τσεκάρω και να τις ανεβάσω.

Το παραθυράκι αυτό μου δίνει μόνο επιλογή "image URL" "width" και "image text" τα οπόια και σαφώς δε με βοηθάνε!

Το έχω δοκιμάσει από κάθε είδους συσκευή και λειτουργικό. Παρακαλώ πολύ όποιον μπορεί να βοηθήσει!

Ευχαριστώ

Hulliaris
Απών/απούσα

"κατα συρροή εγκληματίας"

Ο καλύτερος δυνατός τίτλος γι' αυτό που κάνω τις τελευταίες μέρες με τις φωτογραφίες του ποδηλάτου στο φόρουμ τις τελευταίες μέρες. Σε μια ύστατη προσπάθεια να αναρτήσω τις νέες φωτογραφίες.......διέγραψα από τις δημοσιεύσεις μου και τις παλιές!!!!

Θερμοπαρακαλώ όποιον γνωρίζει λεπτομέρειες επί θέματος φόρουμ να με βοηθήσει να αποκαταστήσω το πρόβλημα με π.μ.

Αναμένω την ανταπόκρισή σας...........

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

δες πμ. και καλή επιτυχία!