Ατύχημα - Η καλή κρίση έρχεται από την κακή κρίση

19 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
mirrage
Απών/απούσα

Στις 9 Νοεμβρίου γυρνώντας από μία ημιτελή βόλτα στην Μονή Καισαριανής είχα μία πτώση η οποίο είχε ως συνέπεια το σπάσιμο του σκαφοειδούς του δεξιού μου χεριού και την ακινητοποίηση του χεριού με γύψο για 2 μήνες και φυσικοθεραπείες που μόλις τελείωσαν.
Το χέρι πονάει ακόμα λιγάκι αλλά θα ισιώσει σύντομα.

Το περιστατικό εκτυλίχθηκε ως εξής...

Φτάνοντας στο σημείο που στρίβουμε δεξιά για να ανεβούμε προς την μονή και λίγο μετά το περίπτερο της δασικής υπηρεσίας (η ότι άλλο είναι εκεί) είχα μία κλήση από ένα φίλο που μου πρότεινε να βρεθούμε στο κέντρο.Έτσι γύρισα επι τόπου και άρχισα να κατεβαίνω την κατηφόρα χωρίς να κάνω ούτε μία πεταλιά.
Ο δρόμος ήταν λείος και δεν ένιωθα λακκούβες η ανωμαλίες.Επίσης απολάμβανα το τοπίο. Αυτά τα 2 μαζί δεν με άφησαν να καταλάβω ότι είχα αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα που δεν θα μου επέτρεπε να στρίψω αριστερά στην επικείμενη διασταύρωση.
Όταν κατάλαβα πως έπρεπε να επιβραδύνω ήταν αργά.Άρχισα να πατάω σταδιακά το πίσω και ύστερα το μπροστά φρένο αλλά ο δρόμος γλίστραγε και εγώ ήμουν πατημένος οπότε η επιβράδυνση δεν ήταν αρκετή.Παράλληλα έπρεπε να στρίψω αριστερά, όπως και έκανα, αλλά σε κάποια στιγμή η μπροστά ρόδα ακούμπησε με το πλάι στο δεξί κράσπεδο και επιβράδυνε απότομα ενώ την ίδια στιγμή το μπροστά φρένο κλείδωσε και έτσι βρέθηκα στον αέρα!

Κατά την σύντομη αυτή πτήση εξέτεινα το δεξί χέρι ώστε να αποτρέψω πιθανή πρόσκρουση με το κεφάλι στο έδαφος.Αφού έσκασα σαν καρπούζι κάτω και σηκώθηκα άρχισα να πονάω στον...αγκώνα.Ναι, αρχικά εκεί πονούσα και πίστευα ότι είχε εξαρθρωθεί.Προσπάθησα να ηρεμήσω και να λυγίσω τον αγκώνα, πράγμα που έκανα εύκολα οπότε ηρέμησα.Όταν σήκωσα την τσάντα όμως πόνεσε ο καρπός μου.Αρχικά δεν πίστευα ότι είχε σπάσει κάτι εκεί.Καβάλησα το ποδήλατο και κουτσά στραβά κατέβηκα ως το κέντρο και μετά από 3-4 ώρες πήγα στο νοσοκομείο.

Η πικρή, ομολογώ, αυτή εμπειρία μου έδωσε να καταλάβω 2 πράγματα...
1 Ότι πάντα πρέπει να είμαι σε θέση να γνωρίζω την ταχύτητά μου είτε εμπειρικά είτε με κάποιον εξοπλισμό (ταχύμετρο)και να μην χαζολογάω.
2 Ότι ήμουν βλάκας που δεν πήρα κράνος όταν έπρεπε αν και το είχα αποφασίσει.Ακόμα και αν δεν είχα γλυτώσει το χέρι θα είχα σαφώς λιγότερες πιθανότητες τραυματισμού του κεφαλιού.

Γενικά το κράνος το θεωρώ απαραίτητο και σε άλλες δραστηριότητες το χρησιμοποιώ πάντα.Η βλακεία μου όμως με έκανε να καθυστερώ την αγορά κράνους για το ποδήλατο!

Πέρα από την εμπειρία που ήθελα να μοιραστώ μαζί σας θέλω να κάνω και μερικές ερωτήσεις.
1 Σκέφτομαι σοβαρά να αλλάξω τα φρένα μου και ειδικά το πίσω ώστε να αποδίδουν καλύτερα.Τι επιλογές έχω?Το ποδήλατο είναι ένα GIANT ROCK ανδρικό με τα κλασικά φρένα με τακάκι.Σκεφτόμουν να βάλω δισκόφρενα.Είναι καλύτερη η απόδοσή τους?
Το κόστος για μπροστά και πίσω δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 100-150 ευρώ.Βέβαια είμαι ανοικτός στις ιδέες σας αν η απόδοση είναι τόσο ανώτερη ώστε να δικαιολογεί και κάτι παραπάνω.

2 Θέλω να μου πείτε αν ξέρετε που μπορώ να βρω κράνη pro-tec στην Αθήνα.

Σας ευχαριστώ για τον πολύτιμο χρόνο σας και ελπίζω με ότι έγραψα να βοήθησα κάποιους να μάθουν πριν πάθουν (αν και ορισμένοι, όπως εγώ, ξέρουν και παθαίνουν).

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

met parachute για να εχεις,,το κεφαλι σου (πιο) ησυχο !
Δυστυχως μονο απο internet (chain reaction)

:zor:
Απών/απούσα

Το σπάσιμο του σκαφοειδούς είναι πολύ μαλακισμένο και δύσκολο χτύπημα για ένα κοκκαλάκι περίπου 5cm....

Περαστικά...

bike_master
Εικόνα bike_master
Απών/απούσα

Όσο για τα δισκοφρένα έχε υπ'όψην σου οτι πρεπει να αλλαξεις ζαντες και να δεις αν ο σκελετος και το πιρουνι εχουν υποδοχη για το μηχανισμο.
Εγω σου προτεινω να βαλεις ενα ζευγαρι καλα v-brakes.
Προτεινω shimano deore xt η xtr κομπλε με δαγκανες και μανετες.
Αν παλι δεν σου φτανουν όλα αυτα μπορεις να βαλεις και ενα ζευγαρι καλυτερα τακακια π.χ. koolstop ωστε να τα κανεις ακομα καλυτερα.
Ετσι θα εχεις ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ φρενα με λιγοτερα χρηματα απο οσα θα χρειαστεις για ενα καλο ζευγαρι δισκοφρενα.
Ολα αυτα στα λεω γιατι ειπες πως δεν θες να δωσεις πολλα χρηματα.
Νομιζω οτι τα καλα v-brakes θα σε καλυψουν σιγουρα στην ασφαλτο αλλα και στο βουνο αν αποφευγεις να βουτας σε λασπολακκους και ρυακια.
Σου ευχομαι γρηγορη αναρωση και να κανεις παλι ποδηλατο με κρανος πια

slayerarg
Εικόνα slayerarg
Απών/απούσα

ολα ο bike_master, να προσθέσω οτι το ποδήλατο που έχεις δεν εχει βάση για δισκόφρενο πίσω.. ένα ζευγαρι καλά vbrakes xt και άνω και αν βρείς και μανέτες με σερβομηχανισμό εχεις 95% την αίσθηση του δισκόφρενου.

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα
freediver
Εικόνα freediver
Απών/απούσα

τι ειναι αυτο ?

kynhgos77
Απών/απούσα

freediver wrote:
τι ειναι αυτο ?

Ναι και εγω δεν εχω ακουσει για κατι τετοιο σε μανετες αλλα ακουγετε αρκετα εξυπνο.
Να υποθεσω οτι το συρμα δεν δενεται κατ ευθειαν πανω στην λαβη αλλα μεσολαβει καποιος σερβομηχανισμος για να εχεις καλυτερη αισθηση του φρενου η ακομη και να χρειαζετε λιγοτερη δυναμη. Καποια γραναζια ισως.

mirrage
Απών/απούσα

To PROFILE 2500 το βρίσκω λίγο...βαρύ...
Τα άλλα 2 τα έχω δει και τα υπολογίζω.

Σχετικά με τα φρένα θέλω να ρωτήσω αν τα
δισκόφρενα έχουν συνολικά καλύτερη απόδοση
από τα κλασικά φρένα.
Αν αξίζει τόσο να τα βάλω τότε θα προσπαθήσω
να μαζέψω περισσότερα χρήματα.

Servos στα φρένα ποδηλάτου???Πολύ hitech ακούγεται! :-)

:zor:
Ουσιαστικά ανάρρωσα απλά έχω έναν μικρό πόνο στον μυ
λόγω της ακινησίας.Θα περάσει με λίγη γυμναστική μου
είπαν.Επίσης κάνω ήδη ποδήλατο αλλά οχι μεγάλες αποστάσεις.
Όταν συνηθίσω ξανά θα ανέβω πάλι πάνω αλλά θα κατέβω πιο
προσεκτικά. :-D :-D

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

Οι μανέτες των φρένων που φέρουν την υπογραφή της τεχνολογίας Servo Wave, δίνει περισσότερη δύναμη στα φρένα και προσφέρει τέλειο έλεγχο στον αναβάτη.
Οι ρυθμίσεις γίνονται χωρίς εργαλείο και το μέγεθος της μανέτας είναι αρκετά μεγάλο για πλήρη έλεγχο κινήσεων.

Η νέα τεχνολογία Servo Wave προσφέρει 20% καλύτερη απόδοση κατά το φρενάρισμα.
Προσφέρουν θέσεις ρύθμισης για την αίσθηση φρεναρίσματος και μηχανισμό servo-wave για αποδοτικότερο φρενάρισμα.

Shimano Deore LX BL-M571
http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponen...

Shimano Deore XT BL-M770
http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponen...
http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_8U60A_002...

Kαταστήματα
http://dynocycles.com/index.php/shimano-lx-m571-manettes-frenon-gia-v-br...
http://www.cyclist.gr/product.php?codenum=SHI08BLM770

V-brakes vs Disc brakes
http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_brake_systems (Advantages and disadvantages)
http://www.evanscycles.com/buying-guides/brakes
http://www.sheldonbrown.com/brakes/index.html

kynhgos77
Απών/απούσα

Δηλαδη εγω που εχω μηχανικα δισκοφρενα αν αλλαξω τις μανετες θα δω αρκετα καλυτερη διαφορα στο φρεναρισμα - αισθηση? Αξιζει λες η αναβαθμιση? Αυτες που εχω τωρα πανω ειναι μαλλον απο τις αρκετα φθηνες - απλες.

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

Η καλή κρίση έρχεται από την κακή κρίση...
vs
Tων φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν... :)

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

spyrosv wrote:
Η νέα τεχνολογία Servo Wave προσφέρει 20% καλύτερη απόδοση κατά το φρενάρισμα.
Αν κατάλαβα καλά, το σύστημα αυτό δίνει τη δυνατότητα για μικρότερο υπομόχλιο στη μανέτα, συνεπώς μεγαλύτερη δύναμη στο σύρμα. Σωστά;
- Εαν ναι, θα μικραίνει η διαδρομή στις δαγκάνες, πράγμα όχι ιδιαίτερα επιθυμητό (θέμα χρυσής τομής).

slayerarg
Εικόνα slayerarg
Απών/απούσα

έχω αυτες εδώ... http://xoomgear.com/manufacturer/Shimano/shifters//Shimano_XTRMega-9STIL...

Κυριολεκτικά φρενάρω με το ένα δάκτυλο, (και οι δαγκάνες είναι ΧΤ) και η κόρη μου που είναι 7 χρονών μπορεί και φρενάρει με εμένα πάνω φυσικά που είμαι 85 κιλάκια.. Αν σας γεννιεται η απορία που καθεται όταν γίνεται αυτο στον οριζόντιο..(Πλαγια όπως κάποτε οι γιαγιάδες στα γαιδούρια.. οι πιό παλιοι γνωρίζουν) και ζυγίζει 22 κιλά. Do the math.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Φρενάρεις με το ένα γιατί έχεις καλές μανέτες, απλά. Τώρα βέβαια η πλάκα είναι ότι εγώ έχω μανέτες πλακέ ολέ δέκα χρόνων, και φρένα απλά των 10 Ε, αλλά φρενάρω με το ένα δάχτυλο, και όχι μόνο αυτό αλλά μπλοκάρω και τροχό με το ένα να δεν προσέξω. Λοιπόν, πριν κάμποσα χρονάκια άρχισα λίγη γυμναστικούλα στα χέρια, stress-ball συνεχώς από τότε όταν δουλεύω στον ΗΥ, και ψαλίδια κανονικά στη γύμναση του χεριού. Με αυτά πετυχαίνεις πολύ καλύτερη αύξηση δύναμης στο χέρι από το 20% της... shimano.

Ο spyrosv θα ήταν σωστός αν έλεγε ότι "η shimano λέει ότι υπάρχει αύξηση δύναμης στο φρένο". Εγώ μπορώ να φτιάξω μία μανέτα με μικρότερη διαδρομή και να έχω το ίδιο πράγμα. Άντε μπράβο με τους κτρινιάρηδες, γιατί τους έχουμε μυριστεί (για να βγάλουμε και το "ρατσιστικό" μας). Αγόρασα μια δισκομανιβέλα τις προάλλες 80Ε και έγραφε στο manual "συνιστούμε αλυσίδα της shimano για καλύτερο αποτέλεσμα". Πριν χρόνια θα θυμάστε τις δισκομανιβέλες οβάλ, τότε λέγανε ότι μελετήσανε το σύστημα και ότι ήταν βελτίωση γιατί στρεσάρεται λιγότερο το γόνατο - σήμερα κανείς δεν το θυμάται. Σόρρυ για το σεντόνι αλλά δεν χάφτουμε τόσο κουτόχορτο, άντε μπράβο.

update: το ξέχασα, vbrakes έχω!

slayerarg
Εικόνα slayerarg
Απών/απούσα

i.alli.ellatha wrote:

- Εαν ναι, θα μικραίνει η διαδρομή στις δαγκάνες, πράγμα όχι ιδιαίτερα επιθυμητό (θέμα χρυσής τομής).

κατάλαβες καλά μάλλον..

Να το εξηγήσω απλά.. η μπίλια της ντίζας στην μανέτα έχει την δυνατότητα να κινείται ανάλογα με την πίεση που ασκείς πρός στα άνω, δηλ. αλλάζοντας την γεωμετρία του μοχλού, και αυτό το ΄"παίξιμο" τπ ρυθμίζεις εσύ με ρεγουλαδόρο..

Το αποτέλεσμα είναι να σου δίνει δύναμη φρεναρίσματος "γεωμετρικής προόδου" σε σχέση με την δύναμη που ασκείς στην μανέτα..
Πίστεψε με αν το χρησιμοποιήσεις θα καταλάβεις.. και δεν θα θές να χρησιμοποιήσεις άλλη μανέτα.. έκτος κι άν πας σε υδραυλικά.. απο SLX και άνω..

http://cycle.shimano-eu.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Deore-XT/Bra...

εκεί που λέει για power modulator θα πάρεις μια ιδέα.. βασικά η γραφική παράσταση αλλάζει και αν δώσεις παραπάνω "αέρα" στο ρεγουλαδόρο (το manual αφορά την ΧΤ μανέτα και όχι την ΧΤR που είναι σαφώς ανώτερη^^)

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

που το εξήγησες, δεν το κατάλαβα, αλλά τώρα θυμάμαι ότι στο παρελθόν το είχα ψάξει κάποτε. Πάντως προσωπικά πιστεύω, από τη στιγμή που έχεις δυνατό χέρι αυτό το κόλπο δεν σού είναι απαραίτητο - ωστόσο ομολογώ ότι είναι μάλλον πετυχημένο το συγκεκριμένο πράγματι (όχι σαν κάτι άλλες περιπτώσεις)...

Το μυστικό είναι στη "δυναμική" αλλαγή του υπομόχλιου ανάλογα με τη διαδρομή.

slayerarg
Εικόνα slayerarg
Απών/απούσα

χέρι έχω.. αλλά η πολύωρη χρήση σε κατηφόρες χωμάτινες που θές ΕΝΑ δάκτυλο στα φρένα για καλύτερο έλεγχο στο τιμόνι, με απλή μανέτα κουράζει.. και ενίοτε προκαλεί τενοντίτιδα.. με τις XTR θα κατέβεις τα Ιμαλάια και μετα θα παίξεις και πιάνο αν θες^^

mirrage
Απών/απούσα

Δεν έχεις άδικο!