Αθήνα - Γιώργος Αμυράς - Επιμένουμε Αθήνα

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΜΥΡΑΣ – ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΘΗΝΑ

· Ποια είναι η άποψη του συνδυασμού σας για τις ήπιες μορφές μετακίνησης (περπάτημα, ποδήλατο, ΜΜΜ);
H ίδια η Αθήνα το φωνάζει: θέλω ποδήλατα, θέλω μικρά ηλεκτρικά λεωφορεία για το κέντρο, θέλω γρήγορο τραμ, θέλω πεζόδρομους. Ως ενεργός ποδηλάτης με καθημερινές διαδρομές 30 χλμ στην πόλη, χαίρομαι να βλέπω ότι πλέον γίναμε τόσοι πολλοί ώστε για πρώτη φορά το ποδήλατο μπήκε επιτέλους στο στόμα των πολιτικών!

· Θεωρείτε ότι οι δρόμοι του δήμου παρέχουν την απαιτούμενη ασφάλεια προς τους ποδηλάτες, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται διαρκώς;
Καμία ασφάλεια, το βιώνουμε όλοι. Γιαυτό εμείς θέσαμε το Ποδήλατο ως ένα από τα 5 Πι του αγώνα μας, δίπλα σε Πεζοδρόμια, Πράσινο, Πάρκιν, Πολιτισμό.
Επειγόντως ποδηλατόδρομοι και εκστρατεία ενημέρωσης οδηγών και πεζών για τη θέση του ποδηλάτου στην κυκλοφορία. Πρέπει να μεταδώσουμε στον κόσμο ότι το ποδήλατο δεν είναι εμπόδιο αλλά μέρος της κυκλοφορίας.

· Ποιος είναι ο στόχος για το ποσοστό χρήσης του ποδηλάτου στο δήμο και πως θα τον επιτύχετε;
Ντου ντου, ποδήλατα παντού! Αυτός είναι ο στόχος μας και να πως θα τον πετύχουμε:
Κατασκευή ποδηλατόδρομων για γρήγορες διελεύσεις, όχι μόνο σε κεντρικούς οδικούς άξονες αλλά και σε γειτονιές. Μπορούν να δημιουργηθούν με κατάργηση της μιας ζώνης ελεγχόμενης στάθευσης.
Συνεργασία με τον ΟΑΣΑ για χρήση των λεωφορειόδρομων από ποδήλατα.
Ενοικίαση ποδηλάτων σε σταθμούς μετρό, αφετηρίες, πλατείες και πάρκα, εφοδιασμένα με gps κατά το σύστημα "lock and leave" της Ν. Υόρκης. Ο χρήστης τα αφήνει οπουδήποτε, ο δήμος τα μαζεύει για να τα αποδώσει ξανά την επομένη.
Δημιουργική πίεση προς Μετρό και όλα τα ΜΜΜ να δεχθούν το ποδήλατο.
Χώροι στάθμευσης και ασφάλειας ποδηλάτων από κλοπές.
Καθημερινή ραδιοφωνική εκπομπή για το Ποδήλατο από τον 9,84.
Ανεβάζουμε τους άντρες και τις γυναίκες της δημοτικής αστυνομίας σε ποδήλατα για πιο γρήγορη κάλυψη των περιοχών αλλά και για να διαδώσουν την κίνηση με το ποδήλατο. Συμβαίνει σε 100 ευρωπαϊκές πόλεις, σε ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία. Στην Αθήνα ο μοναδικός δημοτικός αστυνόμος που έχω δει να χρησιμοποιεί ποδήλατο κατά την εργασία του είναι ο Νίκος, στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών!
Καλούμε όλες τις ομάδες των ποδηλατιστών πόλης (freeday, ποδηλάτ-ισσε-ς, Critical Mass, λόκαλ, λούμπεν, ποδηλάτες νότια, κλπ, κλπ) να μυήσουν μαθητές και ενήλικους στα μυστικά της ασφαλούς και φιλικής ποδηλασίας.
Καθιερώνουμε ως ήρωα της πόλης για το 2011, τον «Ευγενή Ποδηλάτη»!
Τώρα αν με ρωτάτε να σας πω για Χάρτες Βρυξελλών, επιχειρησιακά προγράμματα κι άλλα βαρύγδουπα απλώς θα χαμογελάσω όπως φαντάζομαι και πολλοί άλλοι που έχοντας ανακαλύψει τη χαρά του ποδηλάτου ξέρουν ότι εδώ απαιτείται δράση κι όχι κολοκυθάκια Βρυξελλών...

 · Προτίθεστε να αφαιρέσετε οδικό χώρο από το αυτοκίνητο για την κατασκευή δικτύου ποδηλατόδρομων και άλλων υποδομών για το ποδήλατο;
Φυσικά! Ήρθε η ώρα το αυτοκίνητο να δώσει χώρο στο ποδήλατο. Παράδειγμα η οδός Μιχαλακοπούλου με τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση και νησίδα στη μέση. Μετατρέποντας σε ποδηλατόδρομο τη μία λωρίδα, αυτήν της ελεγχόμενης στάθμευσης, αποκτάς άνετο και ασφαλή ποδηλατόδρομο που μπορεί να ενώσει το πάρκο της Ριζαρείου με αυτό της Χωροφυλακής στη Μεσογείων.

· Δεσμεύεστε ότι σε κάθε νέο οδικό έργο θα πρέπει να προβλέπεται και λωρίδα ποδηλάτου;
Χάραξη νέων δρόμων στην Αθήνα είναι σπάνιο «φαινόμενο» λόγω έλλειψης χώρου. Μπορούν όμως να γίνουν πολλές μικρές μετατροπές στους υφιστάμενους δρόμους υπέρ του ποδηλάτου. Παράδειγμα η οδός Λαμίας στους Αμπελόκηπους, πρόκειται για μονόδρομο που ξεκινά από την πλατεία του Αγ. Δημητρίου στην Πανόρμου και οδεύει προς Κηφισίας. Το οδόστρωμα έχει πλάτος 8,40 μ. όταν τα πεζοδρόμια έχουν πλάτος 2,40 μ έκαστο. Ούτε και τραίνο να περνούσε, το φάρδος του δρόμου που απλώς εξυπηρετεί βιαστικούς να διπλοπαρκάρουν πρέπει να μοιραστεί διαφορετικά: στα πεζοδρόμια και τη δημιουργία ασφαλούς ποδηλατολωρίδας.

· Σε ποιες άλλες δράσεις θα προβείτε για την προώθηση του ποδηλάτου; (πχ προγράμματα στα σχολεία, διάθεση δημοτικών ποδηλάτων κλπ)
Εμείς, εαν υποθέσουμε ότι αύριο εκλεγόμαστε να διοικήσουμε το δήμο, δε θα κάνουμε και πολλά πράγματα. Θα αφήσουμε το ποδηλατικό κίνημα να κάνει όλη τη δημιουργική δουλειά. Εμπιστευόμαστε την εμπειρία του, τις ιδέες του, την αγάπη του για την πόλη και τους ανθρώπους της.
Ως δημοτική αρχή θα συνδράμουμε αποφασιστικά για αρμονικές και πράσινες λύσεις ώστε να ωφεληθούν όλοι, πεζοί, πολίτες με αναπηρία, οδηγοί, ποδηλάτες.
Ως ενεργός ποδηλάτης, εκλεγώ δεν εκλεγώ, θα κάνω αυτό που έκανα πάντα: ποδήλατο!

Categories: 
ΣυνημμένοΜέγεθος
Microsoft Office document icon AthinaAmiras2010.doc22.5 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
contact