Καθαρισμος και λιπανση αλυσιδας και δισκων με τι;

4 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
iakwbos4
Απών/απούσα

Γεια σας... μολις πηρα κ εγω το ποδηλατο μου... ideal megisto!

θελω να μαθω πως μπορω να καθαρισω την αλυσιδα και τους δισκους και μετα πως να την λιπανω; και με τι προιοντα;

Το swaz για καθαρισμο και το wd40 για λιπανση μου κανουν;
Αυτα μου ειπε ενας φιλος...

Ευχαριστωω

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...και με λιγο ψαξιμα στα posts του site θα τα βρεις, οριστε στα γρηγορα μερικες βασικες οδηγιες πλυσιματος:
Δεν χρησιμοποιουμε νερο για πλυσιμο αλυσιδας. Ουτε σαπουναδα. Ο λογος;
Το νερο (η καλυτερα η σαπουναδα) μπορει μεν να καθαριζει, αλλα εχει την κακη συνηθεια να παραμενει αναμεσα στα κυλινδρακια και τα πλακακια της αλυσιδας, και να εξατμιζεται δυσκολα απο εκει, ειδικα το χειμωνα.
Οποτε, αν μετα το πλυσιμο λαδωσει κανεις την αλυσιδα, η λιπανση της αλυσιδας γινεται πλεον οχι απο λαδι, αλλα απο μειγμα νερου-λαδιου!
Εξ'αλλου αν κανει κανεις τη δοκιμη να βρεξει μια πληρως καθαρισμενη/απολιπασμενη αλυσιδα, θα παρατηρησει οτι σε πολυ συντομο χρονικο διαστημα, κι αφου στεγνωσει το νερο, η αλυσιδα καλυπτεται απο ενα λεπτο καφετι στρωμα σκουριας. Σκουρια, σημαινει αφαιρεση μεταλου, και παραλληλα ενσωματωση της (κατα τη μετεπειτα λειτουργια) στο λιπαντικο, με αποτελεσμα τη "μολυνση" του.
Επομενως, ο καλυτερος τροπος να καθαρισει κανεις την αλυσιδα, ειναι να χρησιμοποιησει καποιο σχετικα πτητικο διαλυτικο, ωστε να διαλυσει και να απομακρυνει το παλιο λιπαντικο, μαζι με ακαθαρσιες/χωματα/γρεζια μεταλλου, κλπ, και το οποιο θα εξατμιστει συντομα και το ιδιο (το διαλυτικο), ωστε να μην "μολυνει" το λιπαντικο με το οποιο θα λαδωσουμε την αλυσιδα μετα τον καθαρισμο.
Στο εμποριο κυκλοφορουν καποια οικολογικα διαλυτικα (κυριως citrus based), για καθαρισμο αλυσιδας ποδηλατου, κλπ.
Σε περιπτωση που δεν διαθετει κανεις τετοιο, μπορει καλλιστα να χρησιμοποιησει βενζινη (η οποια παρεμπιπτοντως κανει πολυ καλη δουλεια), με την προϋποθεση να την χρησιμοποιησει σε ανοικτο χωρο, και να μην την πεταξει κατοπιν στο περιβαλλον, αλλα να τη διαθεσει καταλληλα (π.χ. στο βαρελι με τα καμμενα λαδια των συνεργειων τα οποια προοριζονται για ανακυκλωση).
Επισης, ειναι εξαιρετικα πρακτικτικο, το να τοποθετησει κανεις ενα quick link (ταχυσυνδεσμο) στην αλυσιδα, ωστε να μπορει να την αφαιρει κανεις απο το ποδηλατο κατα βουληση (χωρις τη χρηση εργαλειων), για να μπορει να την καθαριζει πιο ευκολα σε καποιο λεκανακι με διαλυτικο/βενζινη κι ενα πινελο.
Εννοειται, οτι μετα τον καθαρισμο (με τον διαλυτη), η αλυσιδα πρεπει να μεινει καπου κρεμασμενη, η απλωμενη, (η επανω στο ποδηλατο, αν δεν αφαιρεθει)για καποιο μικρο χρονικο διαστημα ωσπου να εξατμιστει ο διαλυτης πληρως, και μετα να λαδωθει.
Οσο για το WD40, δεν ενδεικνυται για λιπανση αλυσιδας. Το WD40, ειναι κυριως αντισκωριακο, με σκοπο να διαλυει τη σκουρια και αλλα οξειδια, και να ξεμπλοκαρει οξειδωμενα/σκουριασμενα μεταλλα και βιδες-παξιμαδια. Γι αυτο το σκοπο, περιεχει εκτος απο πολυ λεπτορρευστα λιπαντικα, και ισχυρους διαλυτες και "οξεα", τα οποια εχουν σαν σκοπο να διαλυσουν τη σκουρια και τις οξειδωσεις, και τα οποια μονο καλα λιπαντικα δεν ειναι.
Με λιγα λογια, το WD40 ειναι καλο για προσκαιρη χρηση και ξεκολλημα κολλημενων παξιμαδιων, αλλα δεν ενδεικνυται για μακροπροθεσμη και αποτελεσματικη λιπανση, ιδιαιτερα εξαρτηματων που υποκεινται σε πολυ ισχυρες και μακροχρονιες καταπονησεις, οπως η αλυσιδα.
Με παρομοιο τροπο πρεπει να καθαριζεται και η κασσετα με τα γραναζια, προσεχοντας παραλληλα να μην εισχωρησει καθαριστικο/διαλυτης στο κεντρο και τα ρουλεμαν, η στο μηχανισμο του "ελευθερου" (καστανια):
Πινελλο/βουρτσακι + καθαριστικο/διαλυτης.
Αν υπαρχουν τα καταλληλα εργαλεια (καρυδακι μονταρισματος κασσετας και "μαστιγιο" αλυσιδας), ειναι πολυ πιο πρακτικο να αφαιρεθει η κασσετα απο το κεντρο του τροχου, και να πλυθει/καθαρισθει μονη της, χωρις παραλληλα να υπαρχει ο κινδυνος να εισχωρησει διαλυτικο/καθαριστικο σε ρουλεμαν-καστανια κλπ.
Επισης, δεν θα πρεπει να πλενεται το ποδηλατο σε καμμια περιπτωση με πιεστικο μηχανημα, γιατι (ακομη και στην περιπτωση που το ποδηλατο εχει "σφραγιστα" κεντρα και/η μεσαια τριβη), το νερο υπο πιεση, εχει την κακη συνηθεια να εισχωρει παντου, ειδικα εκει που δεν πρεπει:
Στα ποτηρια του λαιμου, στις ντιζες, στις αρθρωσεις των φρενων, στα κεντρα, στη μεσαια τριβη, η ακομη και μεσα στο σκελετο, οξειδωνοντας τα παντα, και καταστρεφοντας τη λιπανση στα ρουλεμαν/μπιλλιες.
Αυτα τα ολιγα, καλο καθαρισμα.

κωστάνζα
Εικόνα κωστάνζα
Απών/απούσα

γειά χαρά,

μόλις βρήκα ένα βιντεάκι που περιγράφει τη διαδικασία http://www.youtube.com/watch?v=YOZLa539wd0

Καλή επιτυχία

iakwbos4
Απών/απούσα

sas euxaristw polu... ara pernw venzinoula...ka8arizw kai meta ladaki... etsi?