Καθαρισμός κασέτας - αλυσίδας...

13 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
podilatix
Απών/απούσα

Γεια χαρά, άρχισα να καθαρίζω το ποδήλατο ξεκινώντας απ' την κασέτα αλλά δεν ξέρω αν το κάνω με το σωστό τρόπο. Τα σύνεργα που έχω είναι τα εξής: ένα βουρτσάκι-ξεβρωμιστήρι κασέτας, αντισκωριακό motorex, πανάκια, σφουγγαράκια και λαδάκι ποδηλάτου.

Έβγαλα τον πίσω τροχό και, αφού καθάρισα την κασέτα με το ειδικό βουρτσάκι, την έπλυνα με υγρό πιάτων, σκουπίζοντάς την στο τέλος με ένα πανάκι. Μετά τί πρέπει να κάνω? Αυτό που λένε, "να μην πάει νερό στα κέντρα", πώς το αποφεύγω και τί να κάνω αν μπει νερό (αν έχει μπει να ρίξω αντισκωριακό ή δεν κάνει?)?

Τώρα, για τα υπόλοιπα (αλυσίδα, ντεραγιέ-μπρος/πίσω, σασμάν φρένα) να τα πλύνω με υγρό πιάτων, και να βάλω αντισκωριακό πριν τα λιπάνω με το λαδάκι που έχω? Μου φαίνεται ότι όλα αυτά τα περιφερειακά έπιασαν περισσότερη γλίτσα όταν τους έριξα λάδι, πριν από καιρό...

Συγγνώμη για τις πολλές ερωτήσεις αλλά θέλω να τα κάνω σωστά...:)

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
babis
Απών/απούσα

Σε ό,τι αφορά την αλυσίδα αν αποκτήσεις τη συνήθεια μετά από κάθε βόλτα / διαδρομή να την καθαρίζεις με ένα πανί (τυλίγεις με πανί την αλυσίδα και την περιστρέφεις ανάποδα με τα πετάλια) και να βάζεις ελάχιστο λάδι σε κάθε σύνδεσμο της αλύσίδας (σκουπίζεις πάλι με πανί όπως πριν), θα διαπιστώσεις ότι μέσα σε 4 -5 λεπτά η αλυσίδα θα είναι καθαρή και με σωστή λίπανση χωρίς την ανάγκη πρόσθετων καθαριστικών. Τώρα αν πας τακτικά στις λάσπες ή έχει βρωμίσει πολύ η αλυσίδα, εγώ χρησιμοποιώ ζεστό νερό και βιοδιασπώμενο καθαριστικό αλυσίδας στο ειδικό μηχάνιμα καθαρισμού αλυσίδας.
Για την πίσω κασέτα, όπως κι εσύ βγάζω τη πίσω ρόδα από το πλαίσιο και τη καθαρίζω με ένα πανί το οποίο είναι βρεγμένο σε ξεστό νερό και απορρυπαντικό πιάτων (ελάχιστο).
Σε κάθε περίπτωση σκουπίζω καλά, χωρίς να βάζω αντισκωριακό ή άλλα χημικά. Είχα χρησιμοποιήσει για την αλυσίδα και white spirit (το βρίσκεις σε χρωματοπωλεία) και πετρέλαιο, στο παρελθόν. Μεταξύ των δυο το πετρέλαιο είχε καλύτερα αποτελέσματα, ενώ το white spirit όπου στάξει - λχ μάρμαρο - αφήνει λεκέ που δε βγαίνει με τίποτα.

skywalker
Απών/απούσα

Εγω για την αλυσιδα και τα γραναζια χρησιμποιω ενα πινελο ή βουρτσακι και βενζινη. Κανει καλη δουλεια. Απεφευγε οντως τα πολλα νερα στα κεντρα και την μεσαια τριβη.

podilatix
Απών/απούσα

babis wrote:
ειδικό μηχάνιμα καθαρισμού αλυσίδας.


Θα δοκιμάσω κάποια απ' αυτά που μου είπατε...σκέφτομαι κι εγώ να πάρω αυτό το μηχάνημα για την αλυσίδα, γιατί είναι λίγο κουραστικό με το χέρι...
Το άφησα να στεγνώσει, ανάποδα, στο μπαλκόνι και αύριο θα το λιπάνω.
Στους εκτροχιαστές να βάλω αντισκωριακό (έχω ακούσει ότι κάνει πολύ καλό γι' αυτό το αναφέρω...:]) όταν στεγνώσει ή κατευθείαν λάδι (όπως και στα υπόλοιπα μέρη)?

skywalker
Απών/απούσα

Εφοσον ενα εξαρτημα ειναι καθαρο προτιμησε να του βαλεις λαδι!

podilatix
Απών/απούσα

skywalker wrote:
Εφοσον ενα εξαρτημα ειναι καθαρο προτιμησε να του βαλεις λαδι!

Οκ skywalker, θα το δοκιμάσω...άσχετο, πώς γίνεται να μου έχεις απαντήσει στις 00:37 και τη στιγμή που σου γράφω αυτές τις γραμμές να είναι 00:34?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Αντισκοριακό δεν το χρειάζεσαι σε αυτή τη φάση.

Πάρε μια βούρτσα, κάνε σε έναν κουβά σαπουνάδα και τρίψε την κασσέτα, τα στεφάνια, την αλυσίδα, και τους εκτροχιαστές. Ξέπλυνέ τα με νερό, σκούπισέ τα και ρίξε το λιπαντικό σου στους κρίκους της αλυσίδας και στα κινούμενα μέρη των εκτροχιαστών.

Για τα δύσκολα μπορείς να χρησιμοποιήσεις βενζίνη ή παραφινέλαιο. Στο τέλος σκούπισε καλά τα στεφάνια μη τυχών και έχουν μείνει βενζίνες, σαπούνια κλπ. Τα λιπαντικά σε spray έχουν συνήθως και αντισκοριακές ιδιότητες ,επομένως δεν χρειάζεσαι ξεχωριστό αντισκοριακό.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Αν ψάξεις λίγο εδω μέσα, θα βρείς πολλά σχετικά θέματα.
Οι γενικές αρχές είναι:
- αν είναι βρώμικό τότε καθάρισέ το (νερό - σαπούνι - πετρελαικός αιθέρας - ατνισκωρικό - υγρό πιάτων ότι σου αρέσει). ΟΧΙ ΝΕΡΟ ΜΕ ΠΙΕΣΗ (αυτό έχει να κάνει με τα κέντρα που λες).
- αν είναι καθαρό τότε λιπανέ το (ΠΟΤΕ μην το αφήσεις χωρίς λαδάκι)

Το κάθε πότε θα κάνεις τα παραπάνω εξαρτάται από χλμ, τεραίν που ποδηλατείς, κλιματικές συνθήκες, αν είσαι κοντά σε θάλασσα κλπ.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Για να καθαρισει κανεις την αλυσιδα του ποδηλατου, τα γραναζια (πισω κασσετα και μπροστα δισκοι), τον εκτροχιαστη (ντεραγιε επι το ελληνικοτερον), υπαρχουν πολλοι τροποι.Αλλοι πιο ευκολοι, αλλοι πιο δυσκολοι.Αλλοι πιο αποτελεσματικοι, αλλοι λιγοτερο.Πιο κατω, θα προσπαθησω να περιγραψω εναν απο τους πιο "πληρεις" και podilatically correct.
Oταν λεμε καθαρισμο, εννοουμε καποιο μηχανικο η χημικο τροπο απομακρυνσης καθε ξενου σωματος η βρωμιας που συνηθως κολλαει πανω στο λαδι της αλυσιδας και των διαφορων γραναζιων.Συνηθως ξεκιναμε απο την αλυσιδα, ωστε ωσπου να καθαρισουμε τα υπολοιπα κομματια, αυτη να εχει στεγνωσει και να ειναι ετοιμη για επανατοποθετηση.Υπαρχει λοιπον μια ειδικη συσκευη με περιστροφικα βουρτσακια και λεκανιτσα για υγρο καθαρισμου,η οποια προσαρμοζεται στην αλυσιδα και το πισω ντεραγιε,και με την προσθηκη μικρης ποσοτητας καθαριστικου αλυσιδας, η βενζινης, γυρνωντας προς τα πισω τα πεταλια, περναει την αλυσιδα μεσα απο τα βουρτσακια και την καθαριζει μετα απο 2-3 επαναληψεις της διαδικασιας.Αυτος ο τροπος ειναι ο αποτελεσματικοτερος οταν δεν μπορουμε να λυσουμε και να βγαλουμε την αλυσιδα απο το σκελετο.Αν ομως εχουμε τον ειδικο ταχυσυνδεσμο (τετοιους εχει η wipermann,η sram, η kmc, που κοστιζουν 2-3 ευρω,υπαρχουν σε εκδοση για οκταπλεττα, εννιαπλεττα η μονοταχυτο και μπορουν να τοποθετηθουν σε ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ αλυσιδα ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ κατασκευαστη), λυνουμε την αλυσιδα και την πλενουμε σε ενα λεκανακι με πινελλο και βενζινη.Δεν προτιμαμε πετρελαιο γιατι μυριζει, αργει πολυ να εξατμιστει(2-3 μερες) και θα διαλυσει το λαδι που θα βαλουμε αργοτερα.ΔΕΝ χρησιμοποιουμε αντισκωριακο για τον ιδιο λογο που δεν χρησιμοποιουμε το πετρελαιο αλλα και γιατι εκτος των αλλων περιεχει και οξεα τα οποια προοριζονται για τη διαλυση σκουριας και τα οποια πολυ γρηγορα "τρωνε"την αλυσιδα.Επισης δεν χρησιμοποιουμε ΠΟΤΕ νερο.Εχει την κακη συνηθεια να τρυπωνει και να παραμενει εκει που δεν πρεπει.Σε κεντρα τροχων, σε μεσαιες τριβες, στο ελευθερο, κ.λ.π.
Τα μπροστα γραναζια τα πλενουμε με βενζινη πανω απο ενα λεκανακι, προσεχοντας να μην βρεξουμε και τη μεσαια τριβη.Οσο "σφραγισμενη" κι αν ειναι, παντα λιγη βενζινη μπορει να εισχωρησει στα ρουλεμαν της.Ο καλυτερος τροπος λοιπον ειναι να βγαλουμε με τον ειδικο εξωλκεα (κοστος 10-15 ευρω) το δεξι μπρατσο με τα γραναζια (τα hollowtech της shimano και τα αντιστοιχα των αλλων εταιρειων λυνονται με ενα απλο allen), και να το πλυνουμε με βενζινη στο γνωστο λεκανακι.Αν εχουμε ορεξη, περναμε στο τελος και ενα καθαρο και στεγνο πανακι αναμεσα στα γραναζια για να εχουμε τον τελειο καθαρισμο.
Για να πλυνουμε τα πισω γραναζια, για μεγαλυτερη ευκολια και σωστοτερο καθαρισμο, καλυτερα ειναι να βγαλουμε την πισω ροδα απο τον σκελετο.Κρατωντας τη ροδα γυρμενη με τα γραναζια προς το μερος μας, και εχοντας βαλει το λεκανακι κατω απο την κασσετα(γραναζια), με πινελλο και βενζινη τα καθαριζουμε, προσεχοντας να μην χυθει βενζινη μεσα στα ρουλεμαν του κεντρου η στο μηχανισμο του ελευθερου(πισω απο το μεγαλυτερο γραναζι της κασσετας).Και παλι για να πετυχουμε το τελειο, περναμε ενα στεγνο-καθαρο πανι αναμεσα απο τα γραναζια.
Το μπροστα ντεραγιε, το καθαριζουμε με ενα πανι καλα, και μετα βαζουμε μια σταγονα λαδι σε καθε του αρθρωση. Μετα το σκουπιζουμε απο το λαδι που περισευει.
Για να καθαρισουμε το πισω ντεραγιε, δυστυχως πρεπει να το λυσουμε.Πρεπει να λυσουμε τις δυο μικρες βιδες allen που κρατουν τα πλαστικα γραναζακια, και αφου τα βγαλουμε, να τα πλυνουμε επιμονα με βενζινη και σκληρο πινελλο η μια παλια οδοντοβουρτσα, γιατι μαζευουν συνηθως "σκληρη βρωμια".Προσεχουμε να μη χασουμε τα δαχτυλιδακια πανω στα οποια περιστρεφονται(ειτε μεταλλικα ειτε κεραμικα), και τα λαστιχενια τσιμουχακια που στεγανοποιουν(τροπος του λεγειν) τα αξονακια τους.Κατοπιν τα ξανασυναρμολογουμε ΧΩΡΙΣ να μπερδεψουμε το πανω με το κατω γραναζακι, και εχοντας βαλλει στο καθε γραναζακι το δικο του δαχτυλιδακι και τσιμουχακια.Εννοειται πως πριν τα μονταρουμε, γρασσαρουμε τα αξονακια(πρακτικα τις αλλενοβιδες), τα δαχτυλιδακια και τις τσιμουχες με καλο ποδηλατικο γρασσο.
Κατοπιν τοποθετουμε παλι τον τροχο στη θεση του, και την αλυσιδα(αν την εχουμε λυσει).Στο τελος λαδωνουμε την αλυσιδα σταζοντας πανω της λαδι ενω γυριζουμε τα πεταλια προς τα πισω.Με ενα πανι σκουπιζουμε την αλυσιδα απο το περισευουμενο λαδι και πλεον εχουμε τελειωσει.Η ολη διαδικασια μετα απο λιγη εξασκηση, δεν διαρκει πανω απο μιση εως μια ωρα.Και να θυμαστε, πιο ευκολα γινεται, παρα διαβαζεται.Αντε, και τωρα καλο καθαρισμα!!

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα
Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

ενδιαφέρον αμερικανάκι
βασικά σε κάποιο άλλο θέμα δεν είχαμε πει για το πλαστικό που έχει από πίσω η κασσέτα?

oops
Εικόνα oops
Απών/απούσα

ψαχνοντας στο youtube μιας και η αλυσιδα μου εχει στεγνωσει απειλητικα :/ επεσα πανω σε αυτο το βιντεο http://www.youtube.com/watch?v=kMGxiLc8jHE, νομιζω πως ταιριαζει εδω!
ερωτηση προς τον eaglos, οταν το ξεπλενεις με νερο πως το στεγνωνεις μετα; με πιστολακι;. Επισης το ελατηριακι στον εκτροχιαστη πισω κι αυτο με σαπουνονερο μπορουμε να το πλυνουμε παιδια; δεν παιζει θεματακι; Εχω καταλαβει απ'οσα εχω διαβασει στα θεματα εδω, περι συντηρησης, πως λιγο νερακι δεν καταστρεφει και τιποτα, η τουλαχιστον οχι συντομα, οποτε χαλαρα;

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Εγώ κάνω σαπουνάδα σε ένα κουβά και τρίβω με βούρτσα.
Όταν τελειώσω σκουπίζω με πανί. Μετά βάζω λαδάκι στους
κρίκους από τη μέσα μεριά και στα ελατήρια ρίχνω σπρέυ.

Γενικά σκουπίζω με πανί τα νερά από σκελετούς ρόδες κλπ.
Στα κέντρα δεν ρίχνω νερό, δεν ασχολούμαι με το καθάρισμα
εξωτερικά παρά μόνο συντήριση στα ρουλεμάν.