Λίπανση αλυσίδας και ντεραγιέ με σπρέι ορυκτελαίου ή σιλικόνης;

14 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
geopaeg
Απών/απούσα

Καλησπέρα σε όλους,

Σχετικά με τη λίπανση αλυσίδας και ντεραγιέ, υπάρχουν σπρέι με ορυκτέλαιο αλλά πρόσφατα κάποιος φίλος μου έδωσε σπρέι σιλικόνης, που δεν αφήνει κατάλοιπα και δεν μαυρίζει.
Μπορεί κάποιος, που ξέρει, να μας πει ποιο είναι καλύτερο;

Ευχαριστώ
Γιώργος

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

για μενα μην ασχολείσαι με το λάδωμα τόσο , δηλαδή βάση τιμής-αποδοτικότητας που έχει ενα σπρέι (τρέχα γύρευε να δεις ποσο καλά κάνει την δουλειά του )

πάρε ενα ψιλό λάδι και καθάρισε λίπανε αναλόγως,

αν μαυρίζει οπως λές καθάρισμα θέλει συχνότερα και οχι καλύτερη λίπανση

δηλαδή να στο πώ απλούστερα πέτα τα λεφτά σου κάπου αλλού (να πιασουν και τόπο)

σπρέι σιλικόνης ptfe χρησ. για λίπανση καλαμιών συνήθως

Kostikas
Εικόνα Kostikas
Απών/απούσα

Για πες μαρκα γιατι με ενδιαφερει το σπρευ σιλικονης. Καπου ειχα δει σε μια διαφημιση για λιπανση αλυσιδας με τεφλον, σιλικονη, δεν θυμαμαι, παντως βαζεις μια σταγονα σε καθε κρικο και τελος. Απλα και καθαρα. Το κακο ειναο οτι δεν θυμαμαι την ονομασια του για να το βρω.

rafi2000
Εικόνα rafi2000
Απών/απούσα

η σπρει λαδι ή απλό λεπτο! Το λεπτό λάδι με το μπουκαλακι που το ριχνεις δεν εξατμίζεται ευκολα αλλά μαζευει περισσοτερη βρωμιά, ενω το σπρει εξατμίζεται γρήγορα, δηλαδή θες τουλαχιστον καθε εβδομαδα μια σταγόνα (αναλόγως και την χρηση του ποδηλατου βεβαια). Οτι σπρει και να ειναι φιλε ριξτο. Εαν δεις οτι κατι δεν παει καλα, ψεκαζεις την αλυσιδα,κασσετα, δισκοβραχιωνας με αζαξ και την καθαριζεις απλά!

rafi2000
Εικόνα rafi2000
Απών/απούσα

ΑΛΛΑ ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ ΣΠΡΕΙ ΓΡΑΣΣΟ ΓΙΑ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΜΗΧΑΝΩΝ!!!!!!!!!!!!!

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

rafi2000 wrote:
ΑΛΛΑ ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ ΣΠΡΕΙ ΓΡΑΣΣΟ ΓΙΑ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΜΗΧΑΝΩΝ!!!!!!!!!!!!!

Γιατι????

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

λογικά το λέει γιατί είναι χοντρό (τι ισχύει δεν ξέρω )

p_george
Απών/απούσα

kktsol wrote:
rafi2000 wrote:
ΑΛΛΑ ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ ΣΠΡΕΙ ΓΡΑΣΣΟ ΓΙΑ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΜΗΧΑΝΩΝ!!!!!!!!!!!!!

Γιατι????


Γιατι οι αλυσιδες των μοτοσυκλετων στην συντριπτικη τους πλειοψηφια ειναι τυπου O’ring που σημαινει οτι δεν χρειαζονται λίπανση στα αξονακια, ακριβως εκει που η αλυσιδα του ποδηλατου το εχει αναγκη, και γιατι ειναι κολλωδες σαν γρασσο που σημαινει οτι θα μεινει εξωτερικα και δεν θα εισχωρησει ποτε στα σημεια που θελουμε.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

p_george wrote:
kktsol wrote:
rafi2000 wrote:
ΑΛΛΑ ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ ΣΠΡΕΙ ΓΡΑΣΣΟ ΓΙΑ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΜΗΧΑΝΩΝ!!!!!!!!!!!!!

Γιατι????


Γιατι οι αλυσιδες των μοτοσυκλετων στην συντριπτικη τους πλειοψηφια ειναι τυπου O’ring που σημαινει οτι δεν χρειαζονται λίπανση στα αξονακια, ακριβως εκει που η αλυσιδα του ποδηλατου το εχει αναγκη, και γιατι ειναι κολλωδες σαν γρασσο που σημαινει οτι θα μεινει εξωτερικα και δεν θα εισχωρησει ποτε στα σημεια που θελουμε.

To προβλημα ειναι λιγακι διαφορετικο. Οι αλυσιδες μοτοσυκλεττων, επειδη περιστρεφονται γυρω απο τα γραναζια με πολυ μεγαλες ταχυτητες, αν λιπανθουν με απλο λαδι, οσο παχυ κι αν ειναι, λογω φυγοκεντρισης φευγει απο την αλυσιδα με πολυ γρηγορους ρυθμους, κι ετσι μετα απο λιγο η αλυσιδα της μοτοσυκλεττας μενει χωρις λιπαντικο.
Για να λυσουν αυτο το προβλημα οι κατασκευαστες λιπαντικων αλυσιδων μοτο, επινοησαν ενα σπρεϋ λιπανσης αλυσιδας το οποιο μολις ψεκαστει ειναι πολυ λεπτορευστο και αφριζει, ωστε να μπορει να εισχωρησει παντου στην αλυσιδα. Και αναμεσα στους κρικους, και στα "κυλινδρακια" της αλυσιδας (δεν εχουν ολες οι αλυσιδες μοτο o-ring), και οπου αλλου χρειαζεται. Μετα απο λιγη ωρα ομως (μετα το ψεκασμα), κι αφου εχει εισχωρησει πανταου στην αλυσιδα, το λιπαντικο αυτο εχει την ιδιοτητα να πηζει πολυ, και να γινεται εξαιρετικα πηχτο και κολλωδες. Οποτε, η φυγοκεντρος δεν μπορει να το διωξει πλεον απο την αλυσιδα, με αποτελεσμα να μενει αυτο επανω της και να την λιπαινει για πολυ χρονο και χιλιομετρα.
Κι αυτη η ιδιοτητα του λιπαντικου να ειναι κολλωδες, ειναι αυτη που αντενδεικνυται για τις αλυσιδες των ποδηλατων:
Μεσα σε χρονο dt, πανω στην αλυσιδα (του ποδηλατου) μαζευεται οτιδηποτε ερθει σε επαφη με αυτην (σκονη, αμμος, πετραδακια, σκουπιδακια), με αποτελεσμα η αλυσιδα να φθειρεται ταχυτατα.
Αυτο το εμαθα πριν πολλα χρονια, the hard way:
Κατεστρεψα μια ολοκαινουργια αλυσιδα χρησιμοποιωντας λιπαντικο για αλυσιδες μοτο, μεσα σε ελαχιστο χρονικο διαστημα. Κατι που δεν επαναληφθηκε (σε ολοϊδια αλυσιδα) με κανονικη λιπανση.

Antonius
Απών/απούσα

Αυτό κάνει;

http://www.ebay.com/itm/Bike-Bicycle-Cycle-Chain-Lube-Lubrication-Oil-Cl...

Μήπως και αυτό είναι υπερτιμημένο όταν πωλείται 8 ευρώ στα μαγαζιά;

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

αν ψάξεις βρίσκεις με 3-4Ε σε μαγαζί δεν αξίζει να περιμένεις απο ebay

Wicca
Απών/απούσα

Λάδι ραπτομηχανής όποτε βλέπετε να στεγνώνει η αλυσίδα και είσαστε οκ.
Τώρα αν θέλετε να πάρετε και κανένα πιο ειδικό λάδι για ποδήλατα, πάρτε αλλά και αυτό για τις ραπτομηχανές κάνει μια χαρά την δουλειά του και δεν βγάζει και μαυρίλες.

makois
Απών/απούσα

Εγώ αυτή την περίοδο δοκιμάζω βαλβολίνη 80w90, αυτή που βάζουν στις μηχανές στο κυβώτιο ταχυτήτων, η οποία είναι αρκετά λεπτόρευστη ωστε να περνα στους κρίκους της αλυσίδας και απότι έχω παρατηρήσει δεν μαζέυει βρωμιά και ειμαι αρκετα ευχαριστημένος.

Την βρίσκεις σε κάθε βενζινάδικο και με 6 ευρώ παίρνεις 1 λιτρο και χρειάζεσαι μόνο ελάχιστες σταγόνες κάθε φορά και ετσι με ενα μπουκάλι ξεμπερδέυεις για αρκετα χρόνια!

frigo
Απών/απούσα

Don't
Λαδι μηχανης αυτοκινητου :περιεχει καθαριστικα καυσης που φθειρουν την αλυσιδα
WD40 κλπ σπρευ περιεχουν οξινα καθαριστικα και το βασικοτερο ασχετως του τι λενε δεν λιπαινουν ,απλα δημιουργουν ενα προστατευτικο φιλμ για την υγρασια που διαρκει ελαχιστα.
Σπευ σιλικονης καλο για να γυαλιζεις ( ή να "φουσκωνεις" βυζια) αλλα οχι για να λιπαινεις.
Σπρευ γρασσο, συνηθως,ειναι οξινα. Στη περιπτωση αυτη η φθορα δεν προερχεται τοσο απο την σκονη αμμο κλπ, εξ αλλου η εργοστασιακη λιπανση της αλυσιδας σε γρασσο συνισταται.
Σκετη βαλβολινη

Maybe
Βαλβολινη διαλυμενη με βενζινη καθαρισμου ρουχων ,τοσο ωστε το διαλυμα να ειναι το ιδιο λεπτορευστο με το λαδι ραπτομηχανης. Αδιαλυτη δεν εισχωρει εκει που πρεπει.
Το ιδιο ισχυει και για το γρασσο.Και στις δυο περιπτωσεις πρεπει να μεινει αχρησιμοποιητο το ποδηλατο μεχρι να εξατμιστει ολη η βενζινη ( ισως και αλλα πτητικα που θα προκυψουν).
Τηγανισμα ,φουρνισμα ,βρασιμο με γρασσο κλπ λογικα ειναι καλη μεθοδος,δινει
εργοστασιακο αποτελεσμα, αλλα πρεπει αφ'ενος να βγαλεις την αλυσιδα αφ'ετερου να ξερεις καλα τι θα κανεις στη συνεχεια. (Μη ξεχασετε να βαλετε πατατουλες,κρεμμυδακι κλπ )

Do
Λαδι ραπτομηχανης
Λαδι αλυσιδας ποδηλατου και ολα τα σχετικα εξειδικευμενα λιπαντικα, κερια κλπ
Το τελικο απολυτο κοστος ανα λιπανση, ασχετως της τιμης αγορας, ειναι χαμηλο.
Το ποσο τακτικα καθαριζουμε λιπαινουμε ,εξαρταται απο τις εξωτερικες συνθηκες.
Αλλο ο αστικος στεγνος καθαρος δρομος κι αλλο ο στεγνος χωματοδρομος.
Γενικα για αστικο στεγνο δρομο καθε150~200χλμ θεωρειται αποδεκτη συχνοτητα.
Λιπανση χωρις προηγουμενο καθαρισμο, ειναι πολυ λιγοτερο αποδοτικη (μεχρι ελαχιστα, αναλογως της περιπτωσης)