3η Συνεδρίαση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας

Πρωτεύουσες καρτέλες

Την Τετάρτη 13 Οκτωβρίου, το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας είχε την 3η (άτυπη) συνεδρίαση.

Την συνεδρίαση άνοιξε ο υπουργός, κ. Ρέππας.

Η συνάντηση ήταν καλή. Είμασταν 27 άτομα (δεν χωρούσαμε καλά καλά). Σημειώνω την παρουσία των
Βλαστός (ΕΜΠ)
Καπερώνη (ΥΠΕΚΑ)
Δημητρίου (ΟΑΣΑ)

Η σύσκεψη ξεκίνησε με 2-3 εκτεταμένες κυβερνητικές αναφορές, και τελείωσε με αναφορές από όλους τους εκπροσώπων φορέων. Αναφέρθηκε επανειλλημένα ο ρόλος των δήμων στην οδική ασφάλεια και η απουσία της ΚΕΔΚΕ σήμερα. Το ποδήλατο αναφέρθηκε αρκετά, τουλάχιστο από 7 ομιλητές.

Η δική μου αναφορά (εκπρόσωπος για τους Ποδηλάτ-ισσ-ες και Φίλους του Ποδηλάτου) ήταν:
------------------------------------------------------------
1) Τι κάνουν οι Ποδηλατ-ισσ-ες για την οδική ασφάλεια:
Κάνουμε ποδήλατο, μετριάζοντας την ταχύτητα των αυτοκινήτων. Προτρέπουμε τον κόσμο να κάνει ποδήλατο.
Προσφέρουμε ενημέρωση
- μέσω του podilates.gr
- με ποδηλατόβολτες, μαθαίνοντας ο ένας απ' τον άλλο.
- Δημοσιεύσαμε και μοιράζουμε φυλλάδιο για την ασφάλεια
Μπορούμε να βελτιώσουμε την ενημέρωσή μας, π.χ. για το θέμα του κόσμου που ποδηλατεί το βράδυ χωρίς φώτα.

2) Συνεργαζόμαστε με φορείς;
ΗΣΑΠ - πολύ καλή συνεργασία. Ανέφερα πως ο ΗΣΑΠ άνοιξε το ωράριό του εν μέσω έργων.
ΟΑΣΑ - ανέφερα την αυριανή συνάντηση με κύριο θέμα τα ποδήλατα στις λεωφορειολωρίδες
Σχολεία - Οι Φίλοι του ποδηλάτου δίνουν ομιλίες σε σχολεία (δύο ομιλίες το 2010).

3) Τα αιτήματά μας, με το μήνυμα "ποδήλατα στους δρόμους, στα τρένα, στο μετρό" κατά μεγάλο βαθμό αφορούν την οδική ασφάλεια.
Ανέφερα τη χαρά μας που το Μετρό για μια μέρα φέτος (18-9-2010) επέτρεψε τα ποδήλατα και την ελπιδα μας πως κάτι θα γίνει σ' αυτό το μέτωπο.

Έκλεισα με μια ευχάριστη παρατήρηση, λέγοντας πως πήγα στη σύσκεψη με ποδήλατο και μετρό και στο σταθμό Χαλάνδρι είδα γύρω στα 20 ποδήλατα.

------------------------------------------------------------
Ο κ. Δημητρίου (ΟΑΣΑ) ανέφερε τον σχεδιασμό καινούργιου τύπου στάσης, με στόχο την ασφάλεια των επιβατών που περιμένουν στη στάση.
Ακόμα ανέφερε το στόχο για 0 θανατηφόρα ατυχήματα επιβατών στον ΟΑΣΑ.

Ο κ. Ρέππας ανέφερε διάφορα προγράμματα οδικής ασφάλειας (τα δελτία τύπου τα αναφέρουν καλύτερα από τις δικές μου σημειώσεις). Το Ε.Σ.Ο.Α. θεσμοθετείται μέσω του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη βουλή σήμερα. Ο υπουργός ανέφερε πως οτιδήποτε κάνει το υπουργείο για την οδική ασφάλεια έχει θετική απήχηση από τους πολίτες, ακόμα περισσότερο από άλλα θέματα που το υπουργείο θεωρεί πιο σημαντικά.

Ο κ. Οικονομίδης, γενικός γραμματέας δημοσίων έργων, ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα μαζικής επέμβασης οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα με προϋπολογισμό 500 εκ. ευρώ, απ' τα οποία τα μισά χρηματοδοτούνται από την τράπεζα ευρωπαϊκών επενδύσεων. Το πρόγραμμα ξεκινά με 60 μελέτες που θα πραγματοποιηθούν μέχρι 9/2011. Η πρώτη επέμβαση θα είναι στην οδό Πειραιώς μέσα στο 2011. Επίσης ανέφερε πρόγραμμα αξιολόγησης 100 επικινδύνων σημείων στην Αττική για πιθανή κατασκευή πεζογέφυρων, από τις οποίες οι 20 πρώτες θα υλοποιηθούν. Υπάρχουν 11 εκ ευρώ διασφαλισμένων πόρων για τις πρώτες 5 με αναμενόμενη δημοπράτηση 9/2011. Η κ. Καπερώνη έδειξε ενδιαφέρον για την οδό Πειραιώς λόγω ανάπλασης που σχεδιάζει το ΥΠΕΚΑ. Επίσης θέλησε να προωθήσει πιλοτική πεζογέφυρα στο σταθμό Αττικής (πάνω απ' την οδό Λιοσίων) και προτείνει να είναι μια απ' τις 20 πεζογέφυρες. Στην αναφορά μου ζήτησα από τον κ. Οιδονομίδη να κατανεμηθεί ένα ποσοστό από αυτές τις επεμβάσεις για έργα σχετικά με το ποδήλατο.

Σχετικά με την προηγούμενη σύσκεψη ανακοινώθηκε πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής στην 3η δημοτικού σε 800 σχολεία (νομίζω ξεκινάει από φέτος). Εδώ παρέμβη η κ. Καπερώνη (ΥΠΕΚΑ) και ανέφερε πως η κυκλοφοριακή αγωγή δε θα 'πρεπε να είναι αυτοκινητοκεντρική αλλά να προωθεί το ποδήλατο, την πεζή μετακίνηση και τα μέσα μαζικής μεταφοράς . Αναφέρθηκε η ευρωπαϊκή πρακτική όπου εθελοντές γονείς πηγαίνουν ομάδες παιδιών στο σχολείο με ποδήλατο ή με τα πόδια.

Ο Βλαστός ανέφερε πως έχουμε ατυχήματα επειδή απουσίαζε το κράτος. Ανέφερε τη νοοτροπία υπερ του αυτοκινήτου και πως οι οδηγοί σκέφτονται πως να προστατέψουν τους εαυτούς τους. Οι πεζογέφυρες δίνουν προτεραιότητα στο αυτοκίνητο.

Σχετικές δημοσιεύσεις:
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_13/10/2010_359509
http://www.yme.gr/?aid=2645&tid=21
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=360418&ct=1&dt=13/10/2010

Συνημμένα αρχείαΜέγεθος
Microsoft Office document icon πρακτικα 3ου ΕΣΟΑ.doc52 KB
Microsoft Office document icon podilates.doc28 KB
Microsoft Office document icon FiloiPoidilatou.doc30.5 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: καμία
0
0 ψήφοι