Κόκκινη κλωστή δεμένη στην ανέμη τυλιγμένη, δόσ’ της κλώτσο να γυρίσει...ιστορία ν’ αρχινήσει...

Καθόλου από άσχετη αφορμή (βλέπε το άλλο νήμα http://www.podilates.gr/node/26892) και μέσα στον τεμπέλικο χρόνο μου, άφησα το άναρχο μυαλό μου, να πλανηθεί σε μιαν αναζήτηση ιντερνετικού χαρακτήρα, αλλά και σε συνάρτηση με όσα ήδη γνώριζα για πρόσωπα και πράγματα που θα αναφερθώ πιο κάτω. Κάτι ανάμεσα σε ντετεκτιβική περιέργεια και τέρψη.

Πεδία αναζήτησης; Ποδήλατο/Arts and Crafts Movement/δημιουργοί βιβλίων και βιβλιοδεσιών (δική μου επαγγελματική διαστροφή).

Κι ερχόμαστε σε δυο φυσιογνωμίες τεράστιου βεληνεκούς. Μιλάμε για την περίοδο γύρω στο 1900. Λίγο πριν και λίγο μετά.

William Morris. Κορυφαία φυσιογνωμία του κινήματος, που ένωνε τις τέχνες με τις χειροτεχνίες στη βάση ενός φιλοσοφικού μανιφέστου, που γεννήθηκε από μια τρομακτική διαπίστωση. Πώς η ανθρώπινη αξιοπρέπεια και υπόσταση συντριβόταν ανάμεσα στα γρανάζια της τότε ανερχόμενης εκβιομηχάνησης.

Κατάφερε έτσι, να δημιουργηθεί ένας αντίποδας, που συνένωνε τις εμπειρίες των Τεχνών με εκείνες των Χειροτεχνιών σε ένα κίνημα, που αποσκοπούσε, να αντιταχθεί με τη δημιουργικότητα, στην απρόσωπη και φτωχής αισθητικής μαζική βιομηχανική παραγωγή, δημιουργώντας όμορφα, χρηστικά αντικείμενα.

Η δημιουργικότητα του William Morris ξαπλώνεται σε πολλές εφαρμογές και συνιστά ως σήμερα πρότυπο έμπνευσης για κάθε designer. Η τυπογραφία ήταν μία απ’ αυτές τις εφαρμογές. Δίπλα στον Morris και με την δική του καταλυτική παρέμβαση, δημιουργείται μια άλλη προσωπικότητα, που ακουμπάει στην τυπογραφική δραστηριότητα του Morris. Ο νομικός Thomas James Cobden-Sanderson μεταλλάσεται σε έναν απ’ τους σημαντικότερους χειρόνακτες/δημιουργούς βιβλιοδέτες.

Sanderson in cycling trousers

Σ’ αυτή τη φωτογραφία ο Sanderson (δεξιά) με τα ποδηλατικά του παντελόνια, φωτογραφίζεται με τον συνεταίρο του Emery Walker, με τον οποίο ίδρυσε μετά το θάνατο του Morris, τον δικό του Doves Press.

In Memoriam
Βιβλιοδεσία του T J Cobden Sanderson του In Memoriam του Tenysson

Bible
H Βίβλος του Doves Press, 1903.

Ο πολύ ιδιαίτερος ομολογουμένως Sanderson, που μετονομάστηκε σε Cobden-Sanderson, όταν παντρεύτηκε την γυναίκα του με το πατρώνυμο Cobden (ναι! έκανε, ό,τι κάνουν σήμερα μερικές ελληνίδες, όταν παντρεύονται), αυτός λοιπόν ήταν και ποδηλάτης. O Sanderson κυκλοφορούσε ντυμένος με ποδηλατικά παντελόνια. Ενδεχομένως δούλευε μ’ αυτά, εκτός του ότι κυκλοφορούσε. Η ιστορία ή ο μύθος τον θέλουν, όταν ο Doves Press έπεσε έξω και ο συνεταιρισμός του με τον Walker διαλύθηκε, να φόρτωσε και ξεφόρτωσε περί τις 100 βόλτες με το ποδήλατό του τα στοιχεία, που είχε ο ίδιος σχεδιάσει και μ’ αυτά τύπωνε τα βιβλία του, για να τα φουντάρει μεγαλοπρεπώς στον Τάμεση, έτσι που να μην τα χρησιμοποιήσει κανείς μετά το θάνατό του.

Μαρτυρίες για την ποδηλατική δράση του Morris απ’ την άλλη δεν έχουμε. Εξ άλλου είναι μεγάλος σε ηλικία και με προβλήματα υγείας. Έχουμε όμως για την κόρη του. Και μάλιστα παραστατικότατες.

So far so good!

Οι Morris και Sanderson, ωστόσο, εκτός της δημιουργικής συνεργασίας στο κίνημα Arts and Crafts, ανήκουν και στους πρωτοπόρους του σοσιαλιστικού κινήματος. Η ζωή τους δηλαδή δεν περιορίζεται στο να δημιουργεί μόνο αντικείμενα μοναδικής ομορφιάς και χρηστικότητας. Μοιράζονται ταυτόχρονα τον αγώνα για μια σοσιαλιστική αγγλική κοινωνία.

Έχουμε λοιπόν δυο σοσιαλιστές εκ των οποίων ο ένας είναι και ποδηλάτης. Ποδηλάτης πότε; Μα φυσικά την εποχή που το ποδήλατο αποκτά έναν επαναστατικό ρόλο ανάμεσα στα τότε μέσα μετακίνησης (άλογα-άμαξες). Το 1890 ο Morris δημοσιεύει στο Commonweal, το επίσημο περιοδικό των σοσιαλιστών (ελληνικά: “κοινό καλό”), σε συνέχειες, την ουτοπική νουβέλα του News from Nowhere.

Κι εδώ ακουμπάει η μικρή μελέτη του Tony Pinkney, ενός καθηγητή του Πανεπιστημίου του Lancaster, που παρατηρεί μέσω μιας δημοσίευσης της William Morris Society με τίτλο Cycling in Nowhere, ότι ενώ στην περιοχή, όπου ζουν και δημιουργούν ο Morris κι ο ποδηλάτης Sanderson, το Kelmscott, υπάρχει σοβαρή άνθιση του ποδηλάτου, στην ουτοπική νουβέλα του Morris η ποδηλασία δεν αναφέρεται πουθενά. Το ίδιο δε το Commonweal απευθύνεται "προς όλους τουs σοσιαλιστές ποδηλάτες", πράγμα που καταδεικνύει τουλάχιστον ότι το ποδηλατικό ρεύμα ήταν οργανικό κομμάτι της σοσιαλιστικής αγωνιστικής κοινότητας.

Η απορία λοιπόν του καθηγητή εκφράζεται γλαφυρή. Γιατί, ενώ στο Kelmscott σφύζει ανερχόμενη η χρήση του ποδηλάτου, σαν ενός μέσου που εισάγει μεγαλύτερη ταχύτητα στη μετακίνηση, ταυτόχρονα με την άσκηση του σώματος, απέναντι στην κυρίαρχη αργή, παθητική μετακίνηση με άλογα κι άμαξες, καμμία νύξη δεν γίνεται στο Nowhere του Morris;

Γιατί λοιπόν αποσιωπάται αυτή η μικρή επανάσταση στην καθημερινότητα του αγγλικού 1900; Θα πει κανείς, συνέβαιναν τόσες άλλες, που το ποδήλατο ήταν δευτερεύουσας σημασίας. Ήταν;

Στο μπλογκ του καθηγητή απαντάει ένα μέλος με κάποια επιχειρήματα, που αν μη τι άλλο έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον. Λέει λοιπόν αυτός ο αναγνώστης του κειμένου του Pinkney, πως η ποδηλατική τεχνολογία μπορεί σήμερα να είναι παρωχημένη, τότε όμως ήταν ακόμα υπόθεση του μέλλοντος. Ήταν ως εκ τούτου, μάλλον, ο φόβος για το άγνωστο καινούργιο και η άμεση αναγκαιότητα για επικέντρωση στα ουσιώδη, στα γνωστά της καθημερινής ζωής, που εμπόδισαν την Ουτοπία του Morris, απ’ το να συμπεριλάβει και την ποδηλασία ανάμεσα στ’ άλλα κοινωνικά συμβάντα.

Κι ερχόμαστε στο σήμερα που το ποδήλατο συνεχίζει αυτή την παράδοση έναν αιώνα και βάλε μετά την περίοδο, που τα ποδήλατα ήταν μιά αγνωστη επαναστατική μηχανή και δεν έχαιραν ιδιαίτερης μνείας, ούτε καν απ’ τους επαναστάτες οραματιστές μιας καλύτερης κοινωνίας. Βλέπετε αναλογίες με το σήμερα;

Μήπως και σήμερα η χρήση του ποδηλάτου στο σκεπτικό των ακραιφνών επαναστατών δεν είναι μια υπόθεση περιθωριακή, που η δυναμική της ουδόλως σχετίζεται με το γενικότερο όραμα μιας κοινωνίας κοινοκτημοσύνης; Άντε το πολύ να την εξυμνούν για ψηφοθηρικούς λόγους. Ως εκεί όμως.

Ερχόμαστε στο σήμερα που, παρ’ όλα αυτά, το ποδήλατο είναι ξανά επαναστατικό.

Το απλό κι ελαφρύ αυτό εργαλείο διασχίζει, όπως στα 1900, έτσι και σήμερα, τις πόλεις απ’ άκρου εις άκρον, προσφέροντας στους χρήστες του τη δυνατότητα να μετακινηθούν γρήγορα και με πολύμορφη ασφάλεια (παρά τις κυρίαρχες πεποιθήσεις για το αντίθετο). Στον σημερινό κόσμο, φυσικά δεν κυριαρχούν τα αργοκίνητα άλογα και οι άμαξες, που αρχικά αβαντάρισαν τη χρήση ποδηλάτου.

Στο σημερινό κόσμο επικρατούν οι υπερταχείες, μοντέρνες μηχανές πολλών ίπππων.

Η αμετροεπής κυριαρχία τους κατάφερε, να ανακόψει για τεράστιο χρονικό διάστημα την όποια δυναμική εμφάνιζε αρχικά η πρώϊμη χρήση του ποδηλάτου.

Κι έρχεται τώρα το αδιέξοδο αυτής της ίδιας αμετροεπούς κυριαρχίας, να επαναφέρει σε ισχύ την πρωτογενή δυναμική που είχε αδρανοποιήσει. Άθελα κι απροσχεδίαστα. Νομοτελειακά.

Μια διαχρονική δυναμική που οι τωρινές συνθήκες κρίσης της καπιταλιστικής κοινωνίας επαναφέρουν σαν μέγιστη αναγκαιότητα της καθημερινότητάς μας. Κι αυτη η συνθήκη πρέπει να είναι πρωταρχική στους σχεδιασμούς μιας επαναστατικής αλλαγής της καθημερινότητάς μας.

Κοντολογίς η χρήση ποδηλάτου ήρθε ο καιρός και πρέπει να τεθεί εκεί που της πρέπει.

Από το μπλογκ του κ. Pinkney

Categories: 
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Και όπως έλεγε κάποτε ένας αριστερός "Στο σοσιαλισμό φτάνεις μόνο με ποδήλατο". Το δυστύχημα είναι ότι οι προβλέψεις τους δεν επαληθεύτηκαν και αυτή τη στιγμή πάμε μάλλον προς τον δεύτερο μεσαίωνα, παρά προς την ουτοπία.
Κράτα γερά το τιμόνι.

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

exomail2003 wrote:
Και όπως έλεγε κάποτε ένας αριστερός "Στο σοσιαλισμό φτάνεις μόνο με ποδήλατο". Το δυστύχημα είναι ότι οι προβλέψεις τους δεν επαληθεύτηκαν και αυτή τη στιγμή πάμε μάλλον προς τον δεύτερο μεσαίωνα, παρά προς την ουτοπία.
Κράτα γερά το τιμόνι.

Κι επειδή κατά βάση διακατέχομαι από αναγεννησιακό πνεύμα, ό,τι κι αν γίνεται γύρω μου, μεσαίωνας ξε-μεσαίωνας, να την!!! έρχεται η αναγέννηση, ακόμα και για το όραμα της Ουτοπίας, σ’ αυτό πάνω απ’ όλα...την κρατάμε στο μυαλό μας και στην καθημερινότητά μας...κι εσύ το ξέρεις, γι’ αυτό ξέρεις και να το διαβάζεις...γιατί δεν είσαι ήσυχος...ταράζεις ανήσυχος...αναρωτιέσαι...αντιδράς...δημιουργείς...αυτά είναι τα σπέρματα της αναγέννησης...ακόμα και μέσα στον τρομακτικό νέο μεσαίωνα που βιώνουμε...Μην τρομάζετε...κραδαίνετε τα όμορφα στον αέρα με όσο περισσότερο θόρυβο μπορείτε...

christopanagia
Εικόνα christopanagia
Απών/απούσα

exomail2003 wrote:
Και όπως έλεγε κάποτε ένας αριστερός "Στο σοσιαλισμό φτάνεις μόνο με ποδήλατο". Το δυστύχημα είναι ότι οι προβλέψεις τους δεν επαληθεύτηκαν και αυτή τη στιγμή πάμε μάλλον προς τον δεύτερο μεσαίωνα, παρά προς την ουτοπία.
Κράτα γερά το τιμόνι.

...φιλε εξωμειλ την ουτοπια τη ζουσαμε μεχρι τωρα ,και με την κριση μας ξυπνησαν αποτομα ,τωρα τι κανουμε ,μπορεις να μου πεις... ?

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Ποιά Ουτοπία ζούσαμε μέχρι τώρα; Προσωπικά δεν θυμάμαι να είχαμε ποτέ αυτό που εκφράζεται διαχρονικά ως Ουτοπία, δηλαδή Ιδανική Κοινωνία. Ζητούμενο ήταν, ζητούμενο είναι, ζητούμενο θα είναι.

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

christopanagia wrote:

...φιλε εξωμειλ την ουτοπια τη ζουσαμε μεχρι τωρα ,και με την κριση μας ξυπνησαν αποτομα ,τωρα τι κανουμε ,μπορεις να μου πεις... ?

Έτσι νομίζατε κάποιοι; Ε, για αυτό φτάσαμε εδώ που φτάσαμε... και όσο το νομίζετε μόνο χειρότερα θα περιμένουμε.
Καλημέρα στον εφιάλτη αφού κοιμόσουν τον ύπνο του δικαίου και τώρα δεν τον κοιμάσαι πια.

christopanagia
Εικόνα christopanagia
Απών/απούσα

...ιδανικη κοινωνια δεν υπαρχει κι ουτε θα υπαρξει ποτε ,ναι ως το 2009 καποιοι ζουσαν την καταναλωτικη τους ουτοπια αφου νομιζαν οτι το παρτι μπορει να συνεχιζεται επ απειρον και τωρα που ηρθε η ωρα του λογαριασμου...ωιμε ,θρηνος και κοπετος ,το κακο ειναι οτι μας παιρνει ολους η μπαλα ,προσωπικα ειμαι ατομο του μεροκαματου ,δεν εχω παρει δανειο ποτε στη ζωη μου και γενικα δεν ειμαι καταναλωτακι ουτε χαιχλιδουλας...

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Christop. κάτι σου διαφεύγει απ'το νήμα αυτό.

Βασίζεται στην ιστορία μιας πρωτοπορείας στις αρχές του 20ου αιώνα, που συνθέτανε τη δημιουργία με το όραμα μιας ιδανικής κοινωνίας.

Τόσο βαθιά ηθικό ήταν το έργο τους, που ο συγκεκριμένος άνθρωπος, όταν έπεσε έξω, πέταξε στον Τάμεση τους κόπους τόσων χρόνων, ακριβώς για να μην βρεθεί κάποιος, που θα τους χρησιμοποιήσει μετά το θάνατό του, για άλλον λόγο, απ'αυτόν που είχαν δημιουργηθεί.

Δές το αυτό στην σημερινή διάσταση, όπου το ήθος έχει κατρακυλήσει στα τάρταρα. Επίσης μπες στο ίντερνετ και αναζήτησε Utopia/News from Nowhere/William Morris κι αν διαβάζεις αγγλικά, θα σου ανοιχτεί ένας κόσμος πραγματικά πολύ ενδιαφέρων.

Μιλάμε για οραματιστές που έκαναν έργο, απ΄το οποίο τρέφεται η άνθρωπότητα ακόμα και τώρα. Έργο πολλαπλό και ουσιαστικό κι όχι στείρα βερμπαλιστικό.

Το δια ταύτα της σημερινής κόλασης δεν μπορεί να εξαντληθεί εδώ. Ή τουλάχιστον εγώ διαφωνώ με κάτι τέτοιες απόπειρες, που γίνονται και σε άλλες συζητήσεις. Είναι άνευ ουσίας και αποτελέσματος. Η διάθεσή μου εν πάσει περιπτώσει δεν ήταν τέτοια όταν έγραφα όλο αυτό.

Το να τσακωθώ για ένα όραμα μαζί σου δεν έχει νόημα. Νόημα για τσακωμό θα έχει, να με δεις να κάνω κάτι που θα σε ζορίσει σαν άνθρωπο, κάτι που θα σε προσβάλει, κάτι που θα σε περιορίσει.

Το όραμα ενός καλύτερου κόσμου δεν νομίζω ότι σε κάνει να σκοντάφτεις πάνω του, ΕΚΤΟΣ κι αν έχεις κάποιο άλλο λόγο. Που πάλι δεν είναι αυτής της κουβέντας να το αντιμετωπίσουμε. Εγώ τουλάχιστον αρνούμαι να το κάνω. Και δεν βλέπω το λόγο να απαντήσω στο ερώτημά σου τι γίνεται τώρα κλπ. Ποιά είμαι εγώ που θα αποφασίσω για έναν σύμπαντα λαό. Δεν έχω τέτοιες βλέψεις. Αν είχα θα ήμουνα στη Βουλή βολεμένη και ήσυχη ότι κατευθύνω τις τύχες του κόσμου. Θεός φυλάξει. Φτουφτουφτουουου! να φτύσω το στήθος μου δηλαδή!

Θα σου πρότεινα, να αρκεστείς στο γεγονός, ότι υπάρχει ένα έργο που προέκυψε από εκείνο το ρεύμα της αμφισβήτησης, που ακόμα και η βαθιά συντήρηση σήμερα τρέφεται απ'αυτό. Δεν μπορεί να κάνει αλλιώς. Είναι τόσο ισχυρό. Επίσης με ιντριγκάρισε το γεγονός ότι αυτοί οι φωτισμένοι άνθρωποι, ο ένας ποδηλάτης κι όλας, δεν αναφέρουν την ποδηλασία μέσα στην ιδανική τους κοινωνία.

Εκεί τελειώνει όλο το ζήτημα. Το άλλο είναι πολύ πιο σύνθετη κι επίπονη διαδικασία. Ησύχασε λοιπόν. Δεν κινδυνεύει κάποιος ή κάτι απ'αυτή τη συζήτηση. Ορίζοντες θέλουμε ν'ανοίγουμε.

christopanagia
Εικόνα christopanagia
Απών/απούσα

...ποθεν φανηκε οτι ενοχληθηκα ? απλα εγινε μια ψιλοπαρανοηση σχετικα μ'αυτο που 'γραψ' ο εξωμειλ περι ουτοπιας και μεσαιωνα ,εν ολιγοις νομιζω οτι ουτοπια και οραμα διαφερουν αρκετα μεταξυ τους ,εκει χρειαζεται μεγαλη προσοχη γιατι υπαρχουν και πλανες ,οπως αυτη που επεσαν οσοι εφαγαν τη φολα της οικονομικης ουτοπιας ,οχι δεν αφορα το αρχικο σου κειμενο ,ουτε υπαρχει λογος διαφωνιας ,για τσακωμο ουτε συζητηση ,ορθως πραττεις που μας ανοιγεις τους οριζοντες...

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

christopanagia wrote:
...ποθεν φανηκε οτι ενοχληθηκα ? απλα εγινε μια ψιλοπαρανοηση σχετικα μ'αυτο που 'γραψ' ο εξωμειλ περι ουτοπιας και μεσαιωνα ,εν ολιγοις νομιζω οτι ουτοπια και οραμα διαφερουν αρκετα μεταξυ τους ,εκει χρειαζεται μεγαλη προσοχη γιατι υπαρχουν και πλανες ,οπως αυτη που επεσαν οσοι εφαγαν τη φολα της οικονομικης ουτοπιας ,οχι δεν αφορα το αρχικο σου κειμενο ,ουτε υπαρχει λογος διαφωνιας ,για τσακωμο ουτε συζητηση ,ορθως πραττεις που μας ανοιγεις τους οριζοντες...

Μα η Ουτοπία δεν είναι παρά η προβολή του Οράματος στο μέλλον. Πώς τα βλέπεις χώρια;

Οι Ουτοπίες δεν βιώνονται στην κυριολεξία τους. Μπορούν όμως να γίνουν γνώμονες για την ίδια τη ζωή των κοινωνιών.

Κι επειδή μοιάζει να συνεχίζεις να δίνεις την έμφαση σ’ αυτό, πληροφοριακά, ήταν ακριβώς οι διαφωνίες ως προς την δόμηση της νέας κοινωνίας, που έφεραν μια ιδεολογική σύγκρουση στους κόλπους της Σοσιαλιστικής Λήγκας, απλά γιατί διαφώνησαν στο πώς θα ενεργοποιούνται οι πολίτες, πώς θα λαμβάνονται οι αποφάσεις κλπ, κλπ.

Ο Μόρις, δεν το ξέρω καλά, αλλά μάλλον πήρε θέση κόντρα στο αναρχικό μοντέλο, που επικράτησε στη Λήγκα τελικά. Δυστυχώς κείμενα σχετικά δεν πολυκυκλοφορούν. Κυριαρχούν κείμενα σχετικά με το χειροτεχνικό του όραμα. Ένα όραμα που το συνέδεε με ντοκουμέντα για τις δικαιωμένες εξεγέρσεις των αγροτικών κοινοτήτων της μεσαιωνικής Αγγλίας. Γι’ αυτό και η εμμονή του με τον Μεσαίωνα και στις αισθητικές του επιλογές.

Ζητήματα Δημοκρατίας δηλαδή αναδύθηκαν, που παραμένουν και σήμερα αναπάντητα, εξ ου και η πολυδιάσπαση.

Μας θυμίζει κάτι; Προσωπικά πολύ. Και επειδή είναι πολύ εύκολο να μακρυγορήσει κανείς, πιστεύω ότι η ίδια η ζωή τέλος πάντων είναι αυτή που επιβεβαιώνει ή όχι τις όποιες Ουτοπίες.

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

-Η ουτοπία είναι αυτό που όταν κάνεις ένα βήμα προς το μέρος του απομακρύνεται δύο. Όταν κάνεις δύο, απομακρύνεται τέσσερα. Όταν κάνεις τρία, έξι.
-Και τότε σε τι χρησιμεύει η ουτοπία;
-Σε κάνει να προχωράς..

christopanagia
Εικόνα christopanagia
Απών/απούσα

...μα αν δεν γινεται να βιωθει η ουτοπια τοτε για ποιο λογο να πιστεψουμε και να αγωνιστουμε γι αυτην, οι ουτοπιστες οραματιστες νομιζω οτι υποτιμησαν τον ανθρωπο και τα ελλατωματα του ,ενω θεωρητικα δε νομιζω να υπαρχει λογικος ανθρωπος που να διαφωνει ,στην πραξη ειναι που εμφανιζονται ολα τα προβληματα ,προσωπικα παραμενω ψυχρα ρεαλιστης αλλα και σκεπτικιστης απεναντι σε καθε ουτοπικη θεωρια...

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Πάρα πολλά (ίσως και όλα) από τα δικαιώματα που απολαμβάνεις σήμερα (και τα χάνεις σιγά-σιγά ή γρήγορα-γρήγορα) δεν θα τα απολάμβανες αν δεν υπήρχαν αυτοί οι άνθρωποι που πίστεψαν σε ουτοπίες και αγωνίστηκαν για αυτά.
Για τι θες να μιλήσουμε για τις συντάξεις, για το 8ώρο, για...

Πριν την επίθεση στα δικαιώματα, έκαναν μια επίπονη επίθεση στις ουτοπίες, το ότι ζούμε αυτό που ζούμε δείχνει ότι δυστυχώς πέτυχαν το σκοπό τους. Μόλις όμως αρχίσει να φθίνει ο ατομικισμός θα επανέλθουν οι ουτοπίες.
Στην τελική και το ποδήλατο μια ουτοπία είναι... (ένα από τα πράγματα που λέει αυτό το ποστ).

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

christopanagia wrote:
...μα αν δεν γινεται να βιωθει η ουτοπια τοτε για ποιο λογο να πιστεψουμε και να αγωνιστουμε γι αυτην, οι ουτοπιστες οραματιστες νομιζω οτι υποτιμησαν τον ανθρωπο και τα ελλατωματα του ,ενω θεωρητικα δε νομιζω να υπαρχει λογικος ανθρωπος που να διαφωνει ,στην πραξη ειναι που εμφανιζονται ολα τα προβληματα ,προσωπικα παραμενω ψυχρα ρεαλιστης αλλα και σκεπτικιστης απεναντι σε καθε ουτοπικη θεωρια...

Υπάρχει κάτι σημαντικό που να έγινε στην ιστορία της ανθρωπότητας που να μην περιείχε το όραμα και την ουτοπία; Απαρίθμησέ μου ένα και μόνο.

Επίσης σου ζητώ να μας παραθέσεις ένα σημαντικό πράγμα, που να προέκυψε απ'τον ρεαλισμό της στεγνής καθημερινότητας και μόνο.

Αφού κι αυτή από κάποιου είδους ελάχιστο όραμα χτίζεται. Ξυπνάμε το πρωΐ και σκεφτόμαστε, πώς θα κάνουμε όσα έχουμε σχεδιάσει.

Και δεν μπορώ επίσης να σκεφτώ, πώς σ'ολόκληρη τη φύση μπορεί να υπάρχει κάτι που να μην ενέχει ακριβώς την κινητήρια δύναμη της πρόθεσης για την πραγμάτωση. Ακόμα και τα ένστικτα, που εντάσσονται στους ακυβέρνητους μηχανισμούς, έχουν κι αυτά ως έναν βαθμό αυτό το στοιχείο μέσα τους.

Δεν υφίσταται στεγνός ρεαλισμός ή στεγνό ιδεολόγημα. Όπου αυτά χωρίζονται έρχεται ο κατήφορος και η καταστροφή.

Ο πραγματισμός δεν είναι που μας έχει καταρακώσει κι έχει καταρακώσει και την ελπίδα; Είδες τι λες κι εσύ ο ίδιος, που όπως λες, πιστεύεις σ'αυτό, που μπορείς να πιάσεις μόνο;΄Επεσες απ'τα σύννεφα με όσα έχουν γίνει. Και πώς να μην πέσεις δηλαδή, αν ως τώρα έβλεπες να επικρατεί κάτι ιδανικό.

Το κάτι ιδανικό οφείλει να είναι άπιαστο και αυτό που χτίζει την εξέλιξη δεν είναι παρά ο συνεχής αγώνας και μόνο αγώνας, για να το προσεγγίσεις.

Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
contact