Ποδηλατόδρομοι και κυκλοφοριακές αλλαγές στη Νέα Ιωνία

Εκδότης: 
zonews.gr

Της Μαριάννας Φ. Παντελοπούλου - Ομοφώνα δόθηκε το πράσινο φως από το Δημοτικό Συμβούλιο της Νέας Ιωνίας για το σχεδιασμό δικτύου ποδηλατοδρόμων κατά την...

...τελευταία δημοτική συνεδρίαση, παρουσία μεγάλου αριθμού δημοτών φίλων του ποδηλάτου που ικανοποιήθηκαν από την απόφαση του σώματος. Παράλληλα ψηφίστηκαν και κυκλοφοριακές αλλαγές σε διάφορα σημεία της πόλης.

Ποδηλατόδρομοι

Παρόντες στη συνεδρίαση και οι ειδικοί επιστήμονες του Πολυτεχνείου, οι οποίοι εκπόνησαν τη μελέτη του δικτύου, για να διαφωτίσουν με τις γνώσεις τους τόσο τους δημοτικούς συμβούλους όσο και το ακροατήριο για το φιλόδοξο οικολογικό έργο.

«Το ποδήλατο δεν είναι πλέον ένα χόμπι. Το ποδήλατο είναι μια αναγκαιότητα και μια απάντηση στην οικονομική κρίση όσον αφορά τη μετακίνηση», είπε στη σύντομη εισήγηση του ο αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών Π. Κωστάκης ενώ επισημαίνοντας παράλληλα και την οικολογική διάσταση τόνισε πως παρά το ότι η Νέα Ιωνία είναι μια δύσκολη συνοικία πρέπει να αφεθεί χώρος για το ποδήλατο και να ενθαρρυνθούν οι καινούργιοι ποδηλάτες.

«Μια λέξη που δεν υπήρχε πριν 10 χρόνια σήμερα όλος ο κόσμος είναι ευαισθητοποιημένος και γίνονται πράματα» είπε στην εισήγηση του ο συγκοινωνιολόγος καθηγητής Πολυτεχνείου Α. Βλαστός εξαίροντας το ποδήλατο ως μια λύση πολιτισμού, ευγένειας, υγείας, ευχαρίστησης, επαφής, κι επικοινωνίας.

Εξηγώντας το σκεπτικό με τον οποίο έγινε ο σχεδιασμός τόνισε πως πρώτος στόχος ήταν η Νέα Ιωνία μέσω του δικτύου ποδηλάτου να μπορέσει να φέρει πιο κοντά τους χώρους πρασίνου αλλά και να εξυπηρετήσει βασικούς πολεοδομικούς πόλους όπως τα σχολεία και το βασικό κέντρο της πόλης έτσι ώστε να γίνει ένας δρόμος «της γειτονιάς», ενώ με γνώμονα την ένταξη του έργου μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό για όλο το λεκανοπέδιο ενημέρωσε για το ρυθμιστικό σχέδιο το οποίο βρίσκεται σε διαβούλευση με προβλεπόμενα 230 χιλιόμετρα ποδηλατόδρομο, μια «ραχοκοκαλιά από την οποία θα κρεμαστούν τα ειδικότερα τοπικά δίκτυα» δίνοντας λύσεις που ισχύουν και στις ευρωπαϊκές πόλεις.

Το αρτηριακό δίκτυο ποδήλατου που προτείνεται από το ρυθμιστικό σχέδιο που συνδέει Κηφισιά με Φάληρο, δίπλα στη γραμμή του ΗΣΑΠ ενώ από τη Ριζουπολη κα μετά εκτρέπεται και κινείται μέσα από την Κυψέλη περνά μέσα από το κέντρο για να ξαναβρεί τη γραμμή του ΗΣΑΠ στον Ταύρο.

Εκτίμηση προϋπολογισμού του έργου είναι περίπου 1.500.000 ευρώ και αφορά 4.000 μέτρα με επιφάνεια που πλακοστρώνεται 2000 τετραγωνικά μέτρα. Ο κ. Βλαστός εξηγώντας τις λύσεις υλοποίησης που θα επιτρέψουν στο ποδήλατο να έχει δικαίωμα στη ζωή της πόλης, έκανε λόγο για «ήπια σενάρια, κυκλοφοριακά αλλά και πολεοδομικά που θα αναβαθμίσουν το δήμο» ενώ απαντώντας στην ερώτηση του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Π. Μπουρδούκου για το πώς διαμορφώνεται «συνείδηση ποδηλατική» επισήμανε την ανάγκη στήριξης του έργου από το δήμο. «Όταν μαζί με τον εργολάβο είναι στο δρόμο κι ο δήμαρχος και εξηγεί στους «καλοθελητές».

Για τις θετικές επιδράσεις που έχει το ανάλογο εγχείρημα μίλησε η δημοτική σύμβουλος Λ. Αθυμαρίτου, αναφέροντας στα παραδείγματα της αγγλικής και γαλλικής πρωτεύουσας, που πρόσφατα προσχώρησαν στον ποδηλατικό τρόπο ζωής. Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Π. Μανούρης, χαρακτήρισε το έργο οραματικό και τονίζοντας πως οι συνθήκες είναι πλέον διαφορετικές από τα προηγούμενα χρόνια υπερψηφισε λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ας ξεκινήσουμε!»

Θετικός στάθηκε και ο επικεφαλής της παράταξης Λαϊκή Συσπείρωση Π. Τσουκαλάς λέγοντας χαρακτηριστικά στην τοποθέτηση του: «Δεν μπορεί να το απορρίψει κανείς. Είναι ένα σχέδιο που έχει ορισμένους στόχους» επισημαίνοντας όμως την ανάγκη αλλαγής του κεντρικού σχεδιασμού των υποδομών προς όφελος του λαού.

Υπέρ αλλά με επιφυλάξεις και ο επικεφαλής της παράταξης ΠΑΚ Αρ. Χατζησαββίδης, ο οποίος υπογράμμισε πως το βασικό ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί είναι «να μπουν κανόνες που να τηρούνται από όλους και με απόλυτη ακρίβεια».

Παρέμβαση υπήρξε και από τον δημότη κ. Γ. Παπανικολάου, εκπρόσωπο των ποδηλατών της Αλσούπολης ο οποίος εκφράζοντας ικανοποίηση για την εξέλιξη χαρακτήρισε το έργο πολύ θετικό και στάθηκε ιδιαίτερα στα οφέλη του ποδηλάτου για τα παιδιά.

Μετά την ομόφωνη λήψη της απόφασης από το δημοτικό συμβούλιο ο συγκοινωνιολόγος κ. Α.Βλαστός εξεδήλωσε τη συγκίνηση για το «εξαιρετικά θετικό κλίμα» χαρακτηρίζοντας το εγγύηση για να προχωρήσει το έργο.

Κυκλοφοριακά

Εκτός όμως από την κυκλοφορία των ποδηλάτων το Δημοτικό Συμβούλιο της Νέας Ιωνίας ασχολήθηκε και την κυκλοφορία των… λοιπών οχημάτων αλλά και των πεζών. Σύμφωνα με την εισήγηση της δημοτικής αρχής προκείμενου να βελτιωθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη αλλά και η οδική ασφάλεια προτάθηκαν και υπερηφίστηκαν σημειακές παρεμβάσεις στα ακόλουθα σημεία

Ελευθερούπολη: Μονοδρόμηση οδού Γυμνασίου και τη δημιουργία δυο νησίδων με απαγόρευση στάθμευσης στη Γυμνασίου προς τη μεριά του τρένου.

Κέντρο: Οδός Πιττακού μονοδρόμηση από Ελ. Βενιζέλου προς Μπότσαρη και οδός Μπότσαρη μονοδρόμηση προς Μηλιώρη.

Κέντρο: Οδοί Μεσολογγίου και Αγνώστων Ηρώων. Αλλαγή κατεύθυνσης της κυκλοφορίας με επιτρεπόμενη κατεύθυνση από Αγνώστων Ηρωων, δεξιά προς Τσουρουτσόγλου- Μεσολογγίου και διέξοδο ευθεία προς Ελ Βενιζέλου.

Ως προς τη διαμόρφωση του καταστρώματος της Μεσολογγίου δίνεται χώρος για στα τραπεζοκαθίσματα μέχρι τις σχάρες των ομβρίων πλάτους 2.70 μέτρων, τοποθετούνται κάγκελα και στη μία πλευρά οριοθετείται με κολωνάκι πεζοδρόμιο 1.20, ενώ δημιουργείται μια θέση στάθμευσης επί της Μεσολογγίου (από πλ. Σημηριώτη έως Αγ. Βασιλείου) αποκλειστικά για δεκάλεπτη στάση εξυπηρέτησης των καταστημάτων και των κατοίκων.

Κέντρο: 28ης Οκτωβρίου και Πιττακού διαμόρφωση νησίδας για στροφή προς τα αριστερ

Ειρήνη: Οδός Θυατείρων εφαρμογή απαγόρευση στάθμευσης και διαμόρφωση νησίδας.

Περισσός: Νίγδης και Αιμ. Γρεβενών διαμόρφωση νησίδων και απαγόρευση στροφής αριστερά προς την οδό Κορδελιού.

Αρθρογράφος: 
Μαριάννας Φ. Παντελοπούλου
Ημερομηνία: 
Δευτέρα, 5 Μάρτιος, 2012
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
aldro
Απών/απούσα
Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια