Συνάντηση του Υπουργού Μεταφορών και Επικονωνιών κ. Κωστή Χατζηδάκη και του Δημάρχου Αθηναίων κ Νικήτα Κακλαμάνη

Εκδότης: 
Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών

Οι δηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κωστή Χατζηδάκη και του Δημάρχου Αθηναίων κ Νικήτα Κακλαμάνη μετά τη συνάντησή τους.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ: «Με το Δήμαρχο Αθηναίων, συζητήσαμε επί μιάμιση ώρα, πολλά πράγματα.

-Πρώτα απ' όλα συζητήσαμε το θέμα της επέκτασης του ωραρίου του Μετρό και ΗΣΑΠ, καθώς υπάρχει ένα αίτημα από το Δήμο, το οποίο μου είχε διαβιβάσει ο κ. Κακλαμάνης και υπάρχει και ενδιαφέρον των νέων ανθρώπων.

Σε αυτό ο ΗΣΑΠ έχει ήδη απαντήσει και είναι επιφυλακτικός. Πιστεύουν, ότι θα αυξηθεί το έλλειμμα του Οργανισμού. Περιμένουμε και την απάντηση της ΑΜΕΛ, θα τα συζητήσουμε ξανά. Πάντως, έχω προσωπικά τη σκέψη -και θα το δούμε αυτό, να πάμε δοκιμαστικά σε επέκταση του ωραρίου την Παρασκευή το βράδυ και το Σάββατο το βράδυ για δύο ώρες και ανάλογα μετά, με τα αποτελέσματα της κίνησης, θα επανεκτιμήσουμε πώς θα εξελιχθεί το όλο πράγμα.
Υπενθυμίζω, ότι μέχρι τώρα έχουμε λεωφορεία πάνω από αυτές τις γραμμές, τα οποία όμως δεν έχουν εντυπωσιακή πελατεία μετά τα μεσάνυχτα. Ίσως, όταν κανείς χρησιμοποιεί μέσα σταθερής τροχιάς, να έχει παραπάνω κίνητρα να τα χρησιμοποιήσει.

-Το δεύτερο θέμα που συζητήσαμε, ήταν το θέμα του αμαξοστασίου των ΗΛΠΑΠ στον Κεραμικό. Εκεί γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια και από το Δημόσιο και από το Δήμο, για να γίνει η περιοχή πιο ωραία. Είναι μια ιστορική περιοχή, που αξίζει οι πολίτες να την απολαμβάνουν. Εμείς πιστεύουμε, ότι το αμαξοστάσιο παρότι έχει μια χρησιμότητα εάν θέλετε με τη στενή έννοια για τον ίδιο τον Οργανισμό, δεν είναι καλό να υπάρχει για το ευρύτερο συμφέρον.
Γι' αυτό σκεφτόμαστε να φύγει από εκεί και να πάει στον Ελαιώνα, όπου ο Δήμος κάνει ένα τεράστιο πρόγραμμα ανάπλασης. Αλλά υπάρχουν διάφορα τεχνικά θέματα, που πρέπει να συζητήσουμε με τον Δήμο, έτσι ώστε το θέμα να μην παρουσιάσει τεχνικά προβλήματα.

-Ένα τρίτο ζήτημα, που συζητήσαμε ήταν το ζήτημα των ποδηλατοδρόμων, της χρήσης του ποδηλάτου. Ο Δήμαρχος έχει μια ιδέα, την οποία εμείς θα τη στηρίξουμε, ώστε στα πάρκα του Δήμου, να δημιουργηθούν ποδηλατόδρομοι. Εμείς θα στηρίξουμε με δικά μας χρήματα τη μελέτη που χρειάζεται, για να δούμε πώς θα εφαρμοστεί αυτό το πρόγραμμα, όπως στις άλλες πόλεις της Ευρώπης.
-Υπάρχει επίσης, το ζήτημα της ενδοδημοτικής συγκοινωνίας. Υπάρχουν διάφορες γειτονιές της Αθήνας, που δεν καλύπτονται από τον ΟΑΣΑ. Δηλαδή υπάρχουν συμπολίτες μας, που θέλουν να πάνε από μια γειτονιά της Αθήνας σε μια άλλη γειτονιά που βρίσκεται πολύ κοντά και δεν υπάρχει μέσο να τους καλύψει. Σκεφτόμαστε, ενδεχομένως με τα καινούργια λεωφορεία που θα παραλάβουμε, ιδίως τα μικρά, μπορέσουμε να συζητήσουμε με το Δήμο, για να καλύψουμε αυτά τα κενά.

-Συζητήσαμε επίσης, το θέμα της λεωφορειακής γραμμής 400, περιήγηση στα αξιοθέατα της πόλης. Ο Δήμος έχει τη σωστή ιδέα, να επεκταθεί αυτή η γραμμή. Θα συζητήσουμε με το Δήμο και τον ΟΑΣΑ, για να δούμε πώς μπορεί η γραμμή αυτή να επεκταθεί.
Τέλος, συζητήσαμε το ζήτημα της μερικής υπογειοποίησης των γραμμών των σιδηροδρόμων και του προαστιακού. Εμείς στηρίζουμε αυτή την προσπάθεια. Είμαστε στο ίδιο μήκος κύματος με το Δήμο, βλέπουμε τις ανησυχίες των πολιτών και θα ξαναρχίσουμε με το Δήμο τις συζητήσεις, που είχαν διακοπεί μεταξύ Υπoυργείου και Δήμου λόγω των βουλευτικών εκλογών, έτσι ώστε το έργο αυτό να προχωρήσει.
Υπάρχουν σχέδια, έχει γίνει συζήτηση για το τμήμα από τις «Tρεις Γέφυρες» μέχρι το Ρουφ. Δεν πάμε σε άλλη βάση. Υπάρχουν όμως -επειδή ξέρετε τα θέματα αυτά είναι τεχνικά, μια σειρά από ζητήματα τα οποία πρέπει να συζητήσουμε συμπεριλαμβανομένου και του θέματος του σταθμού. Τι θα γίνει στο σταθμό, ποιες χρήσεις θα έχει, πώς θα αντιμετωπιστεί τεχνικά και οικονομικά το ζήτημα που σχετίζεται με το σταθμό. Όλα αυτά θα συζητήσουμε».

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ: «Εγώ θέλω καταρχήν να ευχηθώ στον κ. Χατζηδάκη καλή επιτυχία στο νέο, διαφορετικό από αυτό που ασκούσε μέχρι τώρα, έργο του και εάν έχει την ίδια επιτυχία, όπως είχε σαν Ευρωβουλευτής νομίζω, ότι θα πάει πάρα πολύ καλά.

Δεύτερον, θέλω να τον ευχαριστήσω, διότι πρώτον ανταποκρίθηκε αμέσως στο αίτημα για συνάντηση, πολλά θέματα τα συνεχίζουμε, εκεί που τα είχαμε αφήσει με τον προκάτοχό του τον κ. Λιάπη. Όπως ακούσατε ορθώς, είχε σταματήσει η κουβέντα, λόγω των βουλευτικών εκλογών και μερικά καινούργια, τα οποία δεν είχαμε τότε συζητήσει, τα ξεκινήσαμε σήμερα. Θέλω να πιστεύω, ότι τα δύσκολα, παρότι όλα έχουν τη σημασία τους, θα έχουμε την ευκαιρία, όταν οι τεχνικοί σύμβουλοι οι δικοί του και οι τεχνικοί σύμβουλοι του Δήμου, αναφέρομαι σε λεπτομέρειες που ρωτήσατε, πόση έκταση, πόσα χιλιόμετρα, πώς θα γίνει για την υπογειοποίηση του ΟΣΕ, όταν φθάσουν εκείνοι στο δια ταύτα, πρέπει να μπει εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας η σφραγίδα του κ. Χατζηδάκη και εκ μέρους του Δημάρχου η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Εγώ πρέπει να έχω και έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου και νομίζω, ότι θα καταλήξουμε. Υπάρχουν όμως και τα μικρότερα, αλλά όχι ασήμαντα, που εγώ φεύγω σήμερα με μεγάλη χαρά. Διότι, όλοι θα θέλαμε, αλλά πιστεύω, ότι και εσείς καταλαβαίνετε και πληροφορήθηκα, ότι έγινε μια συνάντηση χθες ή προχθές με τους φίλους του ποδηλάτου εδώ, ότι στο κέντρο της Αθήνας είναι εξαιρετικά δύσκολο να φτιάξουμε ποδηλατόδρομους, χωρίς να κινδυνεύει η ακεραιότητα του ποδηλάτη. Πλην όμως αυτό δεν σημαίνει, ότι δεν μπορούμε να φτιάξουμε, όχι σαν μεταφορική εξυπηρέτηση με ποδήλατο, αλλά σαν ψυχαγωγική εξυπηρέτηση με ποδήλατο, αφού, όπως σας είπε ο Υπουργός και για εμάς είναι μεγάλη βοήθεια και οι μελέτες.

Σας λέω, ότι καταρχήν, έχουμε επιλέξει δύο πάρκα, θα το δουν οι τεχνικοί σύμβουλοι, το ένα είναι λίγο παρακάτω, στην παλιά σχολή χωροφυλακής, που ανήκει σε εμάς και ενδεχομένως το δεύτερο, αφού δουν τη μορφολογία του εδάφους, είναι το πάρκο των Ιλισίων, που συνδέεται με την Πανεπιστημιούπολη. Αυτά καταρχήν, μπορεί να βρούμε και άλλα. Οι μελέτες θα χρηματοδοτηθούν από το Υπουργείο και είναι πολύ σημαντικό. Για εμάς είναι πολύ σημαντικό σαν Δήμος, το ενδεχόμενο να μπορέσουμε με τα νέα μικρά λεωφορεία μα φτιάξουμε μια, δύο γραμμές ενδοδημοτικής συγκοινωνίας. Έχουμε κάνει μια καταρχήν καταγραφή και θα στείλουμε αναλυτικά, όταν θα μας πουν, ότι είναι έτοιμοι, να τους πούμε πού μπορούνε να μας εξυπηρετήσουν.

Εύχομαι να βρεθεί η λύση, βεβαίως εγώ δεν είμαι ο ξενοδόχος και μπορώ να ζητώ εύκολα σαν Δήμος, για την επέκταση του ωραρίου στο Μετρό. Ξενοδόχος είναι η κυβέρνηση και οι εταιρείες και το τί χρειάζεται. Αλλά εγώ πιστεύω, με την καλή διάθεση, που υπάρχει από την πολιτική ηγεσία και αφού γίνει πιλοτική εφαρμογή, ότι θα μπορέσουμε να πάμε στη μέση λύση. Το καθημερινό, εάν θέλετε την προσωπική μου άποψη, αν και πολύ θα το ήθελα, το βρίσκω ανέφικτο, αλλά έστω και Παρασκευή και Σάββατο, θα είναι κάτι για τους νέους ανθρώπους. Βεβαίως για το μεγάλο πρόβλημα του ΟΣΕ, αποφασίστηκε σήμερα, όταν δοθεί εντολή από τον κ. Χατζηδάκη στο Γενικό του Γραμματέα, με τους τεχνικούς συμβούλους του ΟΣΕ και τους δικούς μας, να καθίσουμε ξανά στο τραπέζι και όταν φθάσουμε στο δια ταύτα θα τα ξαναπούμε».

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, από τον προηγούμενο Ιούλιο ορκωτοί λογιστές έχουν διοριστεί, προκειμένου να διερευνήσουν την ύπαρξη οικονομικών σκανδάλων στον ΟΣΕ. Το τι θα αποφασίσουν οι ορκωτοί λογιστές, το τι θα καταδείξει αυτή η έρευνα, θα παίξει ρόλο στις αποφάσεις σας, σχετικά με τις αλλαγές στη διοίκηση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς, αλλά δεν είναι το μόνο στοιχείο που θα έχει σημασία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε θα συναντηθείτε με τον ΟΣΕ κ. Υπουργέ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτή την εβδομάδα τελειώνω τις επαφές με τις αστικές συγκοινωνίες και από εβδομάδα θα ξεκινήσω να βλέπω τα Δ.Σ. του ΟΣΕ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, είχατε πει για κάποιο έλλειμμα που υπάρχει στον ΟΣΕ, ΟΑΣΑ κ.τ.λ. Υπάρχει μια συζήτηση για την αύξηση των εισιτηρίων. Τελικά αυτή η αύξηση θα γίνει και εάν γίνει, φθάνει για να καταπολεμηθεί το έλλειμμα και πώς πιστεύετε, ότι μπορεί να καταπολεμηθεί;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εάν ήταν τσάμπα τα εισιτήρια, τελείως, προφανώς θα ήσασταν όλοι ικανοποιημένοι . Όλοι. Και εγώ θα ήμουν ικανοποιημένος. Μπορούν όμως να λειτουργήσουν έτσι δημόσιες συγκοινωνίες; Πρέπει να βρούμε έναν σωστό υπολογισμό, έτσι ώστε να μην ακριβύνουν υπερβολικά τα εισιτήρια. Υπάρχουν άνθρωποι, που ζουν πραγματικά με 600 και 700 ευρώ. Αλλά και από την άλλη πλευρά οι επιχειρήσεις αυτές να μην καταρρεύσουν, να μπορούν να πληρώνουν τους εργαζομένους τους, να μπορούν να κάνουν τη συντήρηση του υλικού τους, να έχουν ασφάλεια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επομένως πια μιλάμε για αυξήσεις?
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, μιλάμε για συνολική κυβερνητική πολιτική, η οποία θα ανακοινωθεί, όταν πρέπει να ανακοινωθεί.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε ποιο επίπεδο οι αυξήσεις θα είναι ικανοποιητικές, ώστε και οι μικροσυνταξιούχοι να μην βάλλονται και τα ελλείμματα να μειωθούν.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μπορώ να κάνω κυβερνητική πολιτική στο όρθιο και παρεμπιπτόντως: Εσείς δηλαδή θα με περνούσατε για σοβαρό Υπουργό, εάν απαντούσα;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχουν δημοσιεύματα, που μιλούν για αυξήσεις από 13 - 17%, αυτά είναι αβάσιμα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν έχουμε καταλήξει πουθενά. Αυτό αφορά συνολικά την κυβέρνηση και βεβαίως το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας. Πώς είναι δυνατόν να έχουμε καταλήξει από την στιγμή, που δεν έχουμε πάρει αποφάσεις;
Όλα αυτά θα τα δούμε στην ώρα τους, όταν θα κουβεντιάσουμε για την ευρύτερη δημοσιονομική της κυβέρνησης. Σας είπα, ότι υπάρχουν ελλείμματα από την μια και από την άλλη φτωχοί άνθρωποι, ώστε όποια απόφαση να είναι ισορροπημένη.

Από το Γραφείο Τύπου

Ημερομηνία: 
Τρίτη, 16 Οκτώβριος, 2007
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
contact