TA NEA, 26/2/2009
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Δάμων Δαμιανός
«Το ποδήλατο είναι μέρος της καθημερινότητάς μας, αλλά δεν μπορούμε να το απολαύσουμε όπως θα το θέλαμε. Η Κομοτηνή καθημερινά επιβαρύνεται με μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο και αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλοι εμείς που επιλέγουμε το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης να κινδυνεύουμε κάθε φορά που το χρησιμοποιούμε σε ώρες αιχμής μέσα στην πόλη».
O κ. Νίκος Χρηστίδης, ταμίας του συλλόγου «Θράκας Ιππέας» που αναπτύσσει εδώ και δέκα χρόνια δράσεις για το ποδήλατο και την ποδηλασία στην Κομοτηνή, μαζί με τα μέλη του συλλόγου καλεί τους συμπολίτες του να ανατρέψουν τις συμβατικές τους μεταφορικές συνήθειες και «να ανέβουν στο ποδήλατο». Για τον λόγο αυτόν, μάλιστα, εδώ και λίγες εβδομάδες «κήρυξαν» τα απογεύματα της Τετάρτης ως «απογεύματα ποδηλάτου» στην Κομοτηνή, παροτρύνοντας όλους όσους έχουν ποδήλατα στις αποθήκες να τα χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους στην πόλη.
«Την ποδηλασία ή τη μισείς ή την αγαπάς. Δεν υπάρχει μέση κατάσταση. Στόχος μας είναι αυτό που εμείς αγαπάμε και είναι το μεράκι μας, να το παρουσιάσουμε στα παιδιά και όσα από αυτά το αποδεχθούν, να έρθουν κοντά μας, να γυμναστούν, να συμμετέχουν σε αγώνες, να νιώσουν τη χαρά του ποδηλάτου», επισημαίνει.
«Το ποδήλατο για μένα είναι τρόπο ζωής. Δεν είναι απλά ένα μεταφορικό μέσο. Το χρησιμοποιώ στη δουλειά μου και για τη δουλειά μου», λέει ο μηχανικός ηλεκτρονικών υπολογιστών κ. Παναγιώτης Πάτσαρης. «Ζω έξω από την Κομοτηνή και καθημερινά διανύω με το ποδήλατό μου 3 χλμ. για να πάω στην πόλη, ενώ συνολικά δεν πέφτω κάτω από τα 10 χλμ. με το ποδήλατο την ημέρα. Ο σημαντικότερος παράγοντας κινδύνου είναι η εσκεμμένα κακή οδήγηση των οδηγών αυτοκινήτων, που θεωρούν ότι τα ποδήλατα δεν υπάρχουν στον δρόμο. Λείπει ο σεβασμός και η παιδεία από τους Έλληνες και σε αυτόν τον τομέα», σημειώνει. «Βέβαια και εμείς οι ποδηλάτες δεν είμαστε άμοιροι ευθυνών. Δεν εννοούμε πολλές φορές να αντιληφθούμε κι εμείς ότι δεν είμαστε οι άρχοντες του δρόμου».
«Συγκοινωνιακό απαρτχάιντ»
Ο ίδιος εκτιμά ότι η Κομοτηνή είναι από τις ιδανικότερες πόλεις για να οδηγήσει κανείς ένα ποδήλατο, διότι είναι επίπεδη και γι΄ αυτό θα έπρεπε να υπήρχαν ποδηλατόδρομοι και μια πολιτική που να ενισχύει τη χρήση του ποδηλάτου και να δρα αποτρεπτικά για τη χρήση του αυτοκινήτου στο κέντρο. «Δυστυχώς τα σχέδια έχουν μείνει στα χαρτιά και σήμερα βιώνουμε εμείς οι ποδηλάτες συγκοινωνιακό απαρτχάιντ μέσα στην πόλη...».
Τον τελευταίο χρόνο ολοένα και περισσότεροι πολίτες στην Κομοτηνή, μία από τις περιφερειακές πόλεις που αντιμετωπίζουν έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, επιδιώκουν να «επιβάλουν» το ποδήλατο ως βασικό μέσο μεταφοράς. Αυτούς τους πολίτες έρχεται να καλύψει η κίνηση που θεσμοθετεί πλέον τα απογεύματα της Τετάρτης ως «απογεύματα ποδηλάτου».
ΙΔΑΝΙΚΗ ΠΟΛΗ
Η Κομοτηνή είναι από τις ιδανικότερες πόλεις για ποδήλατο, διότι είναι επίπεδη καιγι΄ αυτό θα έπρεπε να υπήρχαν ποδηλατόδρομοι
Ραντεβού κάθε Τετάρτη απόγευμα στην πλατεία
«ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ, πριν από λίγες εβδομάδες όταν πήγα στο ραντεβού στην κεντρική πλατεία, αντίκρυσα κόσμο που δεν περίμενα να δω», λέει με φανερή ικανοποίηση ο κ. Χρηστίδης, που έχει ταυτόχρονα και την ιδιότητα του προπονητή αγωνιστικού ποδηλάτου. «Φανταστείτε ότι μαζί με εκείνους που μας είδαν και ενσωματώθηκαν στην ποδηλατοδρομία μέσα στην πόλη, διερχόμενοι από τους κεντρικούς της δρόμους, ξεπεράσαμε τους 70 ποδηλάτες. Ήταν κάτι το ανέλπιστο που δεν περίμενα να συμβεί από το πρώτο μας ραντεβού. Ανατρέπουμε νοοτροπίες ετών συσπειρώνοντας όλους τους χρήστες του ποδηλάτου και δίνουμε μήνυμα οικολογικής ευαισθησίας».
«Θέλουμε να δείξουμε στον Δήμο Κομοτηνής ότι είμαστε πολλοί, ότι έχουμε δύναμη, ότι μπορούμε να επιτυγχάνουμε στόχους που αφορούν τη ζωή μας και ομορφαίνουν την πόλη μας», τονίζει ο 29χρονος Κώστας Παπαϊωάννου, που αθλείται συστηματικά κάνοντας αγωνιστικό ποδήλατο και ο οποίος συμμετέχει στην προσπάθεια των υπολοίπων. Όσο για την αγωνιστική ποδηλασία, «αυτή είναι χόμπι, μεράκι, τρόπος ζωής» όπως αναφέρει, «καθώς αφιερώνουμε εκεί όλο τον ελεύθερο χρόνο μας, βελτιώνοντας τις αντοχές και τις επιδόσεις μας. Πρόσφατα διανύσαμε με ποδήλατο 180 χιλιόμετρα ταξιδεύοντας μέχρι την Ορεστιάδα, ενώ τον Απρίλιο σχεδιάζουμε, ξεκινώντας από την Κομοτηνή, να φθάσουμε στη Δράμα, διασχίζοντας την κοιλάδα του Νέστου. Θα είμαστε ευτυχισμένοι αν το πετύχουμε».
Το link του άρθρου εδώ.