Culture of Fear - Mikael Colville-Andersen, Why We Shouldn’t Bike with a Helmet

21 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Tzamilia
Απών/απούσα

ΤEDx Copenhagen

Mikael Colville-Andersen
Why We Shouldn’t Bike with a Helmet

http://video.tedxcopenhagen.dk/video/911034/mikael-colville-andersen

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Theodore
Απών/απούσα

tzamilia wrote:
http://video.tedxcopenhagen.dk/video/911034/mikael-colville-andersen[/qu...

Να το δουν οι τρομολάγνοι κρανοφόροι του forum αυτό, θα λυσσάξουνε... :-)

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Οπως επισης πολυ ενδιαφερουσα ειναι και η συζητηση (μεσω posts) που ακολουθει μετα.
Στο παραπανω link/video, και στα posts κατοπιν, βρισκει κανεις συμπυκνωμενες παρα πολλες πληροφοριες που αφορουν τη χρηση κρανους, και ασφαλειας με το ποδηλατο γενικωτερα. Οπως επισης και τα αποτελεσματα/αιτιες που σχετιζονται με τις σχετικες καμπανιες προωθησης της χρησης κρανους.
Παραλληλα, μπορει να παρει μια ιδεα κανεις, για τις διαφορες νομοθεσιας/αντιμετωπισης, οσον αφορα την ασφαλεια με το ποδηλατο, σε πολλες Ευρωπαικες (και οχι μονο) χωρες.

jijiconi
Απών/απούσα

Κολόμβος +1, μετά το σχόλιο σου κοίταξα τα σχόλια.
Εκεί είναι το ζουμί. Ο τύπος είναι απλά επικοινωνιακός και υποστηρίζει την μια όψη του νομίσματος.

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

.......στη Δανία, Ολλανδία, Σκανδιναβία κλπ. (μάλλον ξέρω, αλλά τα έχω ξαναπεί εδώ) αλλά όσο πιο νότια της Ευρώπης έρχεσαι, τόσο περισσότερο χρειάζεσαι το κράνος.
Εμένα με ΄χει σώσει μία φορά με το ποδήλατο (δες εδώ) και μερικές άλλες με τη μηχανή που οδηγούσα πιο πριν.
Επιχειρήματα υπάρχουν πολλά, τόσο για τη μία άποψη όσο και για την αντίθετή της. Κάθε άνθρωπος αποφασίζει για τον εαυτό του το καλύτερο με βάση τον τρόπο σκέψης του. Κάποιες φορές σωστά κάποιες όχι. Όσο πιο πολλά λάθη κάνουμε άλλωστε, τόσο περισσότερα πράγματα μαθαίνουμε.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...καθ'οτι κεφαλι αγυριστο, και εντελως "Θωμας", τα γαντια δεν τα φορεσα παρα μονο οταν μετα απο μια μεγαλειωδη τουμπα στο βουνο, ειδα με πολυ ενδιαφερον, τι κρυβοταν τοσα χρονια, κατω απο το δερμα της παλαμης.
Αρκετα χρονια αργοτερα, μετα απο μια ηλιθια τουμπα με 7-8 km/h, και μετα απο μια "χοντρη" διασειση και μερικα ραμματα στο κεφαλι, πεισθηκα οτι το κρανος ειναι καλυτερα να το φοραει κανεις, αντι να συζηταει γι'αυτο.
Οπως και να'χει, το βιντεακι και τα σχολια, ειναι πολυ ενδιαφεροντα, για πολλους λογους, και πραγματικα αξιζει τον κοπο να το παρακολουθησει κανεις.
Αναμεσα στα επιχειρηματα για τη χρηση του κρανους, "ψαρευει" κανεις πολλες και εξαιρετικα ενδιαφερουσες πληροφοριες.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Απίθανο βίντεο! Όλοι θα έπρεπε να το δουν, ποδηλάτες και μη, κρανοφόροι και μη.

Η αξία του δεν είναι στην ετυμηγορία του κράνους, υπέρ ή κατά. Ο άνθρωπος αυτός δεν κάνει προπαγάνδα κατά του κράνους.
Προσπαθεί να δείξει την άλλη όψη των πραγμάτων, τη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού, προκαλεί την κριτική θεώρηση και τη σκέψη να να κατανοήσουμε γιατί συμβαίνουν αυτά που συμβαίνουν γύρω μας.

Προφανώς ο καθένας είναι ο αποκλειστικός αρμόδιος να αποφασίσει τι θα κάνει το δικό του κεφάλι! Αλίμονο αν συζητούσαμε γι΄ αυτό. Όταν όμως έρχεται η ώρα των αποφάσεων, των πολιτικών προώθησης, των μέτρων κλπ., εκεί πρέπει να δει κανείς τα πράγματα σφαιρικά και να βρει τα πραγματικά στατιστικά στοιχεία. Αυτό κάνει!

vec
Απών/απούσα

μας προτείνει να μη φοράμε κράνη για να μην κάνουμε την ποδηλασία να φαίνεται επικίνδυνη;
Άσ' το να πάει μεγάλε, μόνος σου το είπες. Από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές του κράνους είναι οι ασφαλιστικές εταιρείες. Αυτές που πληρώνουν μέχρι και 600.000 ευρώ για κάθε θύμα τροχαίου. Και επειδή ΔΕ θέλουν να σε πληρώνουν, σου προτείνουν να φοράς κράνος. Γιατί όσο ελαφρύτερα τραυματιστείς, τόσο φτηνότερα θα τους έρθεις σε περίπτωση ατυχήματος.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...συγκεντρωμενες οι περισσοτερες αποψεις, που αφορουν την υποχρεωτικη η μη χρηση του κρανους, οπως διατυπωνονται στο κειμενο της "European Comission/ road safety":

http://ec.europa.eu/transport/road_safety/specialist/knowledge/pedestria...

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Αυτό που σαφώς θίγει είναι γενικότερα την κουλτούρα του φόβου που κυριαρχεί στις δυτικές κοινωνίες.
Το ότι υπάρχει μία τέτοια κουλτούρα είναι γεγονός.
Όμως..
Ο τύπος μιλάει πάντα με σημείο αναφοράς τις πόλεις οι οποίες έχουν και κάποιες ποδηλατικές υποδομές. Και οι Δανοί έχουν και τις καλύτερες. Δεν έχει και ιδιαίτερο νόημα να φοράς κράνος όταν δεν έχεις και τόσο φόβο να σε κάνει κάποιο αυτοκίνητο χαλκομανία στον δρόμο. Τώρα... να πέσεις στο ίσιωμα, μέσα σε ποδηλατόδρομο, χωρίς κάποιος να σε χτυπήσει με μεγάλη ταχύτητα, είναι μία πιθανότητα, αλλά όχι τόσο μεγάλη και στα σίγουρα όχι τόσο θανατηφόρα.

Στο Ελλαδιστάν όμως αυτά δεν ισχύουν. Δεν υπάρχουν υποδομές, μα δεν υπάρχουμε καν και ως ποδηλάτες στην συνείδηση όχι μόνον των οδηγών, αλλά ακόμα και της πολιτείας, ( η οποία δεν έχει καν αλλάξει τον ΚΟΚ με κάποια σχετικά άρθρα για εκείνους που δεν κινούνται με αυτοκίνητο).

Προσωπικά δεν πιστεύω ότι ένα κράνος μπορεί καν να μας γλυτώσει από ένα σοβαρό τραυματισμό στους ελληνικούς δρόμους.
Αν βέβαια ζούσα και εγώ στην Δανία, δεν θα με ενδιέφερε να φορέσω κράνος. Και όντως θα ήταν υπερβολή, και προσπάθεια να με φοβίσουν αν μου ζητούσαν κάτι τέτοιο.

Πιστεύω ότι το κάθε τι βρίσκει εφαρμογή ή όχι, ανάλογα με το που βρισκόμαστε και ποιες είναι οι συνθήκες στις οποίες ζούμε. Αυτό που μπορεί να είναι απαραίτητο για εδώ, κάπου αλλού μπορεί να είναι εντελώς άχρηστο.

Υ.Γ. Μου φάνηκε εμένα ή ο τύπος είναι το alter-ego του Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ;

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:
Αρκετα χρονια αργοτερα, μετα απο μια ηλιθια τουμπα με 7-8 km/h, και μετα απο μια "χοντρη" διασειση και μερικα ραμματα στο κεφαλι, πεισθηκα οτι το κρανος ειναι καλυτερα να το φοραει κανεις, αντι να συζηταει γι'αυτο.

Δηλαδη ενοειται οτι φορας κρανος και οταν περπατας ε? γιατι αμα επαθες τετοια ζημια με 7-8 χλμ, σκεψου τι ζημια μπορει να παθεις αμα κανεις τζοκινγκ ή τρεχεις...

Αλλωστε για να ελπιζει καποιος οτι η ρημαδεμενη μλκ που φορα στο κεφαλι θα δουλεψει θα πρεπει να:

1)εισαι μονος στο ατυχημα
2)να πηγαινεις με κατω απο 20 χλμ/ωρα
3)Να χτυπησεις ακριβως με το πανω μερος του κεφαλιου
4)Να χτυπησεις σε καταλληλη επιφανεια σε σχεση με τον τυπο του κρανους που αγορασες
5)Να μην σε απειλει καποιου τυπου διατρηση.

χμμμμ......

Marketing fear makes wonders... (Actually money)

Ο τυπας στο βιντεο εχει δικιο.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Σεμνά, εντάξει, θα ήταν παράλογο να πούμε ότι το κράνος δεν προστατεύει. Ναι προστατεύει, γιατί μειώνει τις πιθανότητες ζημίας, αυτό τέρμα, ισχύει. Και όποιος το φοράει καλά κάνει και μπράβο του!

Ο τύπος μιλάει για κάτι που είναι η δουλειά του: η προώθηση του ποδηλάτου. Και επίσης λέει ότι έκανε ειδική έρευνα για 2,5 χρόνια και διαπίστωσε ότι οι ίδιες οι εταιρείες αυτοκινήτων βαικά θέλουν το κράνος στους ποδηλάτες γιατί ξέρουν ότι αυτή η λογική μειώνει τους ποδηλάτες στο δρόμο! Μιλάει δημόσια και ξέρει ότι μιλά για στοιχεία για τα οποία εν δυνάμει δίνει λόγο, δεν μπορεί δηλαδή να πει ότι του κατέβει. Αν κανείς έχει αντίθετη γνώμη να δώσει τα δικά του στοιχεία.

Το να φοράς κράνος κάνει καλό. Όμως αυτό αφορά τους ήδη ποδηλάτες. ΑΠό την άλλη η υποχρέωση του κράνους όπου εφαρμόστηκε οδήγησε στην μείωση των υποψήφιων ποδηλατών. Και σε αυτούς θα γίνει η προώθηση του ποδηλάτου: στους εν δυνάμει νέους ποδηλάτες και όχι στους ήδη ποδηλάτες! Αυτό γίνεται κατανοητό; Ή θέλει πολύ μυαλό για να το καταλάβει κανείς; Γι΄ αυτό μου φαίνεται θάπρεπε στα κράνη να γράφεται "προσοχή, προστατεύει το κεφάλι αλλά όχι το περιεχόμενο"...

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Είμαστε υπέρ της προτροπής χρήσης κράνους, και ενάντια στην υποχρεωτική χρήση, (δεν περιλαμβάνεται πχ στις προτάσεις μας για αλλαγή του ΚΟΚ καμιά αναφορά σε κράνος)

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Απλα για μενα ειναι σημαντικο να ειναι πληρως συνειδητη και ενημερωμενη η επιλογη.

Δηλαδη ειναι προβληματικο που το scare tactics μας εχουν πλημμυρισει με εικονες με χυμενα μυαλα, που ειναι η μια οψη του νομισματος, αλλα αποκρυπτουν τις πεντε βασικες πληροφοριες που προανεφερα, καθως και την πιθανοτητα το κρανος να αυξανει τις πιθανοτητες ατυχηματος.

Αν καταλαβα καλα, τα στατιστικα εκ αυστραλιας σαφεστατα υπονοουν οτι η υποχρεωτικη χρηση κρανος, μειωσε τους ποδηλατες ΚΑΙ αυξησε τα ατυχηματα ανα βολτα.

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

Sacred Bull in Society's China Shop
http://www.copenhagenize.com/2009/10/sacred-bull-in-societys-china-shop....

Mikael Colville-Andersen's photosets on Flickr
http://www.flickr.com/photos/16nine/sets/

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Πολύ ενδιαφέρουσα διάλεξη .Πολύ καλή η επιλογή της από τον/την tzamilia.
Ευχαριστούμε. Όσοι φοράμε κράνος και όσοι όχι. Άλλωστε κι’εγώ ο ίδιος άλλοτε φαραώ και άλλοτε όχι κράνος στο ποδήλατο μου .
Άραγε όμως το κράνος υπενθυμίζει την επικινδυνότητα ενός οχήματος ;
Υπ' αυτήν την έννοια ο αριθμός των μοτοσυκλετών θα έπρεπε να μειώνεται λόγω της υποχρεωτικής χρήσης κράνους και όχι να αυξάνεται όπως γίνεται.
Βέβαια σε χώρες όπως η Δανία το να υπενθυμίσεις στην καθημερινή ποδηλάτισσα ή στον καθημερινό ποδηλάτη ότι πρέπει να φορέσει κράνος, όντως μπορεί να τους θυμίσει την επικινδυνότητα και να τους αποτρέψει από το ποδήλατο ή (κάτι πιο απλό και πιθανό) να τους βγάλει από τις καθιερωμένες τους συνήθειες και να τους τη σπάσει με αποτέλεσμα να ποδηλατούν λιγότερο : 10000 λιγότερα ποδήλατα σε μια χρονιά μετά την επιβολή του κράνους (όπως λέει ο Mikael Colville-Andersen) δεν είναι μια αμελητέα στατιστική ποσότητα.
Αντίθετα στην Ελλάδα, το κράνος (όχι σαν επιβολή άλλα σαν προτροπή) μπορεί πιστεύω να συντείνει στο να κατεβούν περισσότεροι ποδηλάτες στους δρόμους , καλύπτοντας επιτέλους μέρος ακριβώς αυτής της περίφημης ανασφάλειας και της δυσπιστίας τους προς το ποδήλατο ως μέσου μετακίνησης στην πόλη.
Μένει ένα σημείο που μου φάνηκε Πόλυ ενδιαφέρον στο σχόλιο του
bobzarkoff στα comments : “Protection can cause complacency which can lead to more accidents”
« η προστασία μπορεί να προκαλέσει εφησυχασμό που μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερα ατυχήματα »
Νομίζω ότι αυτό μπορούμε να το κρατήσουμε καλά μέσα στο κεφάλι μας, αφού πρώτα του φορέσουμε το κράνος του…
Ένα όμως εξαιρετικό κομμάτι της διάλεξης του Mikael Colville-Andersen
είναι αυτό που προτείνει την αποτρεπτική διαφήμιση εναντίον της επιθετικότητας των αυτοκινητιστών αντι για την φοβική διαφήμιση για αυτοπροστασία των ποδηλατών και των πεζών.
Πόσο προφανής είναι η προτροπή προς τους αυτοκινητιστές: "Παρακαλούμε μην σκοτώσετε ή ακρωτηριάσετε κάποιον πεζό ή ποδηλάτη με το αυτοκίνητό σας σήμερα!".... Άψογο. Αυτό χρειάζεται πράγματι.
Αυτό το τμήμα της διάλεξης είναι νομίζω το σημαντικότερο.
δειτε το βιντεο της πιο πανω διαλεξης. αξιζει.

olympics
Εικόνα olympics
Απών/απούσα
tzarot
Απών/απούσα

Ο κάθε Ποδηλάτης, απο θέση είναι ένας ελεύθερος άνθρωπος, λόγω δε του μέσου που χρησιμοποιεί είναι πολύ περισσότερο ελεύθερος απο άλλους ανθρώπους.

Είναι επομένως και ελεύθερος να διαβάζει να πιστεύει ή και να υιοθετεί ανοησίες που επίσης ο καθένας είναι ελεύθερος να γράφει και πιθανόν να δημοσιεύει.

Προσωπικά επιλέγω να φοράω καθημερινά και κράνος και κάθε άλλο μέσο που μπορεί να με προστατεύσει "παθητικά" ή "ενεργητικά"

d1m1tr1s
Απών/απούσα
Δεν προσβάλουμε άλλα άτομα και δεν αναφερόμαστε εναντίον άλλων κοινωνικών ομάδων μέσω του forum χρησιμοποιώντας την ανωνυμία που μας δίνει το ψευδώνυμο μας.
bullgr
Απών/απούσα

Τι το κουράζετε ρε παιδιά; Σε κάθε παρόμοιο θέμα γίνεται πάντα το ίδιο...
Δεν μπορείς να τον πείσεις τον άλλον να φορέσει κράνος, ότι επιχείρημα και αν θέσεις, ότι προσωπική εμπειρία και αν καταθέσεις.

Αυτοί που θέλουν να φορέσουν ας φορέσουν και αυτοί που δεν θέλουν ας μη φορέσουν... Το να προσπαθούν να πείσουν οι μεν τους δε είναι άσκοπο.

Είναι ένα θέμα το οποίο πολώνει τον κόσμο και οι αντίθετες απόψεις υποστηρίζονται με φανατισμό.

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

.......παράδοξα του κόσμου.

Τα τραύματα από ατυχήματα με ποδήλατο είναι λιγότερα σε μέρη όπου οι ποδηλάτες δε φορούν κράνος

Τα πλεονεκτήματα του να φοράει κάποιος κράνος όταν κυκλοφορεί με ποδήλατο είναι πασιφανή: προστατεύεται από σοβαρά κρανιακά τραύματα, ακόμα και από το θάνατο. Πώς γίνεται, τότε, σε χώρες όπου σχεδόν κανείς ποδηλάτης δε φοράει κράνος, όπως στη Γερμανία ή στη Δανία, να σημειώνονται πολύ λιγότερα τραύματα από ποδηλατικά ατυχήματα απ’ ό,τι σε χώρες όπως τις ΗΠΑ ή το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου σχεδόν όλοι οι ποδηλάτες προστατεύονται με κράνος; Και γιατί στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, όπου οι ποδηλάτες υποχρεώθηκαν να φορούν κράνος, το μέτρο αυτό δεν επηρέασε καθόλου αυτά τα ποσοστά;
Κάποιοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι το παράδοξο οφείλεται στο φαινόμενο της «αντιστάθμισης του κινδύνου»: οι ποδηλάτες που φορούν κράνος, νιώθοντας πιο ασφαλείς, παίρνουν περισσότερα ρίσκα. Αν και ο συγκοινωνιακός ψυχολόγος δρ Ίαν Γουόκερ του Πανεπιστημίου του Μπαθ δεν είναι τόσο σίγουρος: «Οι ενδείξεις που έχουμε υποδεικνύουν μάλλον το αντίθετο», λέει. «Οι ποδηλάτες που φορούν κράνος συνήθως αντικατοπτρίζουν μια γενικότερη τάση προς τη συνετή και προσεκτική συμπεριφορά». Η δική του έρευνα υποδεικνύει μια τελείως διαφορετική αιτία: ότι δηλαδή οι οδηγοί αυτοκινήτων, όταν προσπερνούν ποδηλάτες που φορούν κράνος, τους αφήνουν λιγότερο χώρο, κάτι που μπορεί να προκαλέσει περισσότερα ατυχήματα.
Αλλού, πάλι, η υποχρεωτική χρήση του κράνους έχει οδηγήσει σε ένα άλλο παράδοξο φαινόμενο: κάνει τους ανθρώπους να πιστεύουν ότι η ποδηλασία είναι επικίνδυνη, αποθαρρύνοντάς τους από μια υγιεινή συνήθεια. Στην πραγματικότητα, σχολιάζει ο Γουόκερ, η ποδηλασία δεν είναι πιο επικίνδυνη από το να κυκλοφορεί κανείς με τα πόδια, ενώ αντίθετα είναι πολύ ευεργετική για την υγεία. Κατά μέσο όρο, περίπου 100 ποδηλάτες σκοτώνονται κάθε χρόνο στους δρόμους της Μεγάλης Βρετανίας. «Συγκρίνετε αυτόν τον αριθμό με τους 40.000 Βρετανούς πολίτες που χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο λόγω προβλημάτων υγείας που οφείλονται στην παχυσαρκία», λέει.

Πηγή