zorzilia (φίλοι κλασικού ποδηλάτου) - part 2

6 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
zorzilia
Εικόνα zorzilia
Απών/απούσα

Αποκατάσταση Colnago του 1971 / 72
Ήταν τότε, στις αρχές του 1970, όταν ο Ernesto Colnago έφτιαχνε (για τους περισσότερους) τα καλύτερα αγωνιστικά ποδήλατα δρόμου στον κόσμο. Τότε που ο Eddy Merckx ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στους δρόμους της Ιταλίας, της Γαλλίας και του παγκοσμίου πρωταθλήματος, σαρώνοντας τις πρώτες θέσεις. Τότε που τα πορτοκαλί ποδήλατα της πιο διάσημης αγωνιστικής ομάδας του δαιμόνιου Ιταλού αλλαντοβιομήχανου Molteni φιγουράριζαν στις πρώτες θέσεις ξεσηκώνοντας το φίλαθλο κοινό. Ελάχιστα από αυτά τα ποδήλατα σώζονται πια, ενώ κυκλοφορούν πολλά αντίγραφά τους.
Είχαμε την τύχη να "πετύχουμε" ένα από αυτά στο ebay σε άθλια -από πλευράς εμφάνισης- κατάσταση, που όμως είχε όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το κατέτασσαν ηλικιακά μεταξύ του 1971 και του 1972. Πιο αναλυτικά, το πλαίσιο τεκμηριώθηκε χρονολογικά ως εξής:
1. Ταύτηση σκελετού - πιρουνιού: Τόσο ο σκελετός (στο πίσω δεξί dropout), όσο και το πιρούνι (στο σωλήνα του λαιμού), έχουν χαραγμένο το νούμερο 36 που υποδηλώνει ότι αποτελούν σετ.
2. Μούφες: Εντορμίες με τον "Asso di fiori" και στις τρεις μούφες, με την εντορμία της κάτω μπροστινής μούφας μεγαλύτερη. Απαντάται στα πλαίσια του 1970 και του 1971.
3. Κορώνα πιρουνιού: Δύο τρύπες σε κάθε πλευρά της επιχρωμιωμένης κορώνας, από το 1969 ως το 1972. Για πρώτη φορά, το 1972, προστίθεται και εγχάρακτο "Asso di fiori" στις δύο πλευρές της κορώνας.
4. Ενισχύσεις πιρουνιού: Στενές τριγωνικές ενισχύσεις πιρουνιού κάτω από την κορώνα - το 1971 συχνά σκέτες ενώ το 1972 με δύο τρύπες, με μεγαλύτερη την επάνω από την κάτω.
5. Μεσαία τριβή: Από το 1970 έως το 1975, εντορμία "Asso di fiori" στο κάτω μέρος του κελύφους της μεσαίας τριβής.
6. Συγκολλημένοι υποδοχείς (braze on's): 197? - braze on's Campagnolo διέλευσης καλωδίων ταχυτήτων, συγκολλημένοι στο άνω μέρος του κελύφους της μεσαίας τριβής. Βraze on στο ψαλίδι, για τη διέλευση καλωδίου του οπίσθιου εκτροχιαστήρα. Τέλος, braze on κατά παραγγελία, για τους λεβιέδες ταχυτήτων, Campagnolo επίσης.
7. Γραφικά: Από το 1969 έως το 1971, το στυλ των τραπουλόχαρτων. Το 1972, αλλαγή γραφικών, τώρα μόνο το "Colnago" στο διαγώνιο σωλήνα και πρώτη εμφάνιση του "Asso di fiori" σκέτου, με τη λέξη "Colnago" από κάτω, στο κούτελο του πιρουνιού. Το 1973, πρώτη εμφάνιση του "wreath" (του δαφνοστεφανωμένου "Asso di fiori") στον κάθετο σωλήνα, ανάμεσα στις λωρίδες με τα χρώματα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Σε ότι αφορά τα περιφερειακά, η μόδα της εποχής για τις σπέσιαλ εκδόσεις, ήθελε να είναι διάτρητα (στην απέλπιδα προσπάθεια ελάττωσης βάρους) αλλά και με εγχάρακτες παραστάσεις, όπως το παράδειγμα που ακολουθεί από δύο ποδήλατα του 1973 στη μπροσούρα της Colnago.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Source: raydobbins.com

Χρειάστηκε προσπάθεια πολλών μηνών για την ανεύρεση των περιφερειακών, ορισμένα από τα οποία είναι εξαιρετικά σπάνια, ενώ στην περίπτωση του δισκοβραχίωνα που δεν βρέθηκε ο αρμόζων "pantografata", χαράχθηκε-διατρήθηκε ένας απλός nuovo record. Το σύνολο, συγκεντρώνει με συνέπεια όλα τα χαρακτηριστικά της εποχής του, εκτός από τις ζάντες - ακτίνες που επιλέχθηκαν για πρακτικούς λόγους(τα ποδήλατα της εποχής "φορούσαν" tubular ζαντολάστιχα) και τη σέλα. Για να συμπληρωθεί η αισθητική εικόνα του σκελετού, εκτός από τα στοιχεία που είχαν απομείνει επάνω του, χρησιμοποιήθηκαν και οι ακόλουθες φωτογραφίες, που είναι και το μοναδικό δείγμα πανομοιότυπου σκελετού που καταφέραμε να βρούμε στο διαδίκτυο.

Uploaded with ImageShack.us

2009 Granfondo Colnago - San Diego. Ο εγγονός κρατάει τον σκελετό ενώ ο παππούς Ernesto, ετοιμάζεται...

Uploaded with ImageShack.us

... να υπογράψει.

Uploaded with ImageShack.us

"Ernesto Colnago...Auguri..."

Source: italiancyclingjournal.blogspot.gr

Λεπτομέρειες για την αρχική κατάσταση και την αποκατάσταση του σκελετού, μπορείτε να δείτε εδώ.

Ακολουθούν οι τεχνικές του προδιαγραφές και φωτογραφίες.

Bicycle Type Road Race RESTORED

Brand : Colnago
Type : Super-Pantografata
Weight : 9.50 Kg
Size : 48 ctc
Color: Molteni Orange
Production Year: 1971 / 72

Frame & Fork
Frame Construction : Columbus
Frame Tubing Material : Steel - Electric welded
Fork Brand & Model : Colunbus
Fork Material : Steel Crown plated
Rear Shock : --

Components
Component Group : Campagnolo Nuovo Record 1972 group set
Brakeset : Campagnolo Nuovo Record
Shift Levers : Campagnolo Nuovo Record ,Colnago Panto
Front Derailleur : Campagnolo Nuovo Record
Rear Derailleur : Campagnolo Nuovo Record
Crankset : Campagnolo Nuovo Record 170 / 52 / 42 Strada, Colnago Panto
Pedals : Campagnolo Super Leggeri Pista
Bottom Bracket : 36 x 24E 120 mm
Rear Cogs : Regina Extra Synchro – S / 7 sp
Chain : Regina CX Extra
Seatpost : Campagnolo Nuovo Record 27.2 mm 1st gen., Colnago Panto
Saddle : San Marco Regal
Handlebar : Cinelli Giro d’ Italia
Handlebar Stem : Cinelli 1A, Colnago Panto
Headset : Campagnolo Nuovo Record
Head Lamp : --
Dynamo : --
Pump : --
Bell : --

Wheels
Hubs : Campagnolo Record
Rims : H + Son TB 14 / 32 H – 700 C
Tires : Vittoria Rubino pro 700 C
Spoke Brand : DT Swiss Competition
Spoke Nipples : DT Swiss Brass chrom. plated

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Για σχόλια, παρατηρήσεις, απορίες... κλικ εδώ

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
zorzilia
Εικόνα zorzilia
Απών/απούσα

Η Gios ιδρύθηκε το 1948 από τον Tolmino Gios, έναν επαγγελματία ποδηλάτη που αγωνίστηκε σε πολλούς σημαντικούς αγώνες, μέλος της Ιταλικής εθνικής ομάδας στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Βερολίνου το 1936. Ο Tolmino κατασκεύασε τα πρώτα Gios σε ένα μικρό εργαστήριο, στο Τορίνο της Ιταλίας. Σύντομα ο γιος του Alfredo, άρχισε να εργάζεται για την οικογενειακή επιχείρηση. Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 η παραγωγή τους επεκτάθηκε στην κατασκευή του «Εasy Rider», ένα μοντέλο ποδηλάτου που προσομοίωνε σε εμφάνιση τις Harley Davinson και απέσπασε την προσοχή πολλών στην έκθεση ποδηλάτου του Μιλάνου το 1971. Περισσότερο από όλους ενθουσίασε τον πολυεκατομμυριούχο Giorgio Perfetti, ιδιοκτήτη της εταιρείας τσιχλών Brooklyn, ο οποίος παρήγγειλε 100 μονάδες για ποδηλατικό αγώνα που διοργάνωσε η εταιρεία του. Η σχέση αυτή αποδείχτηκε καθοριστική για την άνοδο της Gios στο παγκόσμιο ποδηλατικό στερέωμα.
Το 1972, σχηματίζεται η επαγγελματική ποδηλατική ομάδα της Brooklyn και επιλέγονται τα ποδήλατα της Gios να την εκπροσωπήσουν. Στην ομάδα συγκαταλέγονται δύο από τους μεγαλύτερους αστέρες της εποχής, ο Roger de Vlaemink και ο Patrick Sercu και φέρνουν την ομάδα σε κορυφαίες θέσεις. Στο χρονικό διάστημα 1973 έως 1977 η ομάδα της Brooklyn απέσπασε σειρά επιτυχών αποτελεσμάτων όπως της κούρσας Paris Roubaix, Milan - SanRemo, Τour de Flanders, ενώ το 1974 αποσπά πράσινη φανέλα στο Tour de France… και η λίστα συνεχίζεται.
Το περίφημο «Μπλε της Gios» δημιουργήθηκε αρχικά από τον Alfredo, προκειμένου να ταιριάξει αισθητικά το ποδήλατο με τα χρώματα της ομάδας Brooklyn. Αυτό το ιδιαίτερο χρώμα, παγκοσμίως αναγνωρίσιμο, συνδυάστηκε με τις επιτυχίες της ομάδας και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της πλούσιας Ιταλικής ποδηλατικής ιστορίας. Για τους λάτρεις του ποδηλάτου ανά τον κόσμο, η φράση «μπλε ποδήλατο» σημαίνει Gios.
Στη διάρκεια των δεκαετιών ’80 και ’90, η Gios συνέχισε να γνωρίζει επιτυχίες με ομάδες όπως η Ijboerke – Gios, η Jolly Componibili και η αξέχαστη Kelme. Τα χρόνια εκείνα, ποδηλάτες όπως ο Didi Thurau, ο Fons De Wolf, ο Stephen Roche και ο Ivan Quaranta, καβάλησαν τα «μπλε ποδήλατα» για να γνωρίσουν πολλαπλές διακρίσεις και νίκες.
Η εταιρεία παράγει και σήμερα ποδήλατα που κατασκευάζονται, όπως στις περισσότερες περιπτώσεις, στην Ασία, ενώ το 2012 συμβλήθηκε με την Deyser για τη δημιουργία επαγγελματικής ποδηλατικής ομάδας (πηγή: giosbikes.com.au).
Στα δικά μας τώρα, το ποδήλατο που παρουσιάζουμε είναι ένα Gios Super Record, model III του 1979. Αγοράστηκε σαν πλαίσιο από το ebay και ήταν ξαναβαμμένο λευκό. Η «αρχαιολογική σκαπάνη» κατάδειξε το αρχικό του μπλε και έτσι, ενώ η αισθητική του κατάσταση ήταν πολύ καλή, αποφασίστηκε να επανέλθει στο αρχικό του χρώμα. Τέλος, εξοπλίστηκε με περιφερειακά της εποχής του και αποτελεί πλέον ένα συνεπές ιστορικά κομμάτι.
Ακολουθούν οι τεχνικές του προδιαγραφές και φωτογραφίες.

Bicycle Type Road Race RESTORED

Brand : Gios
Type : Super-Record model III
Weight : 9.00 Kg
Size : 53 ctc
Color: Blue
Production Year: 1979

Frame & Fork
Frame Construction : Columbus SL
Frame Tubing Material : Steel - Electric welded
Fork Brand & Model : Columbus
Fork Material : Steel

Components
Component Group : Campagnolo Super Record 1979 group set
Brakeset : Campagnolo Super Record
Shift Levers : Campagnolo Super Record
Front Derailleur : Campagnolo Super Record
Rear Derailleur : Campagnolo Super Record
Crankset : Campagnolo Super Record 170 / 52 / 42 Strada
Pedals : Campagnolo Nuovo Record, Campagnolo toe clips
Bottom Bracket : Campagnolo Super Record 36 x 24E 120 mm
Rear Cogs : Regina CX 14/24/ 6 sp
Chain : Regina CX Extra
Seatpost : Campagnolo Super Record 27.2 mm 1st gen., Gios Panto
Saddle : San Marco Rolls Ti
Handlebar : Cinelli Giro d’ Italia
Handlebar Stem : Cinelli 1R, 95 mm, Gios Panto
Headset : Campagnolo Super Record

Wheels
Hubs : Campagnolo Record High Flange
Rims : Mavic Monthlery Pro / 36 H – 700 C
Tires : Continental Giro tubular 700 C
Spoke Brand : DT Swiss Competition
Spoke Nipples : DT Swiss Brass chrom. plated

Special thanks στον Zpower που ευγενικά μας παραχώρησε το δικό του εργοστασιακά βαμμένο πλαίσιο Gios για την ταυτοποίηση του χρώματος. Τότε ήταν που διαπιστώθηκε η ιδιαιτερότητα του χρώματος, αφού χρειάστηκαν περίπου δύο ώρες δοκιμών από τον εξαιρετικά έμπειρο χρωματοπώλη μας, προκειμένου να επιτευχθεί η ακριβής απόχρωση.
Ευχαριστίες και στον Pavlos K. που κέρασε τις μπύρες από τα καπάκια των οποίων κατασκευάστηκαν οι τάπες του τιμονιού. Χωρίς μπύρες άλλωστε, ποδήλατο δεν φτιάχνεται.

Για σχόλια, παρατηρήσεις, απορίες... κλικ εδώ

zorzilia
Εικόνα zorzilia
Απών/απούσα

Ένα από τα πιο διάσημα ποδήλατα στην ιστορία, είναι αναμφίβολα το Mexico της Colnago. Επί σειρά ετών, ήταν το κορυφαίο μοντέλο της εταιρείας, χαρίζοντάς της αμέτρητες επιτυχίες.
Το όνομα, δόθηκε στο μοντέλο, προς τιμήν της κατάρριψης του παγκόσμιου ρεκόρ της μίας ώρας, το 1972, από τον Eddie Merckx στο Μεξικό.
Τα αρχικά πλαίσια που παρήχθησαν, κατασκευάστηκαν από συμβατικούς σωλήνες, στρογγυλής διατομής. Στη συνέχεια, ο Colnago πειραματίστηκε με νευρώσεις σε εσοχή προκειμένου να προσδώσει περισσότερη ακαμψία στο σύνολο. Ακριβώς ένα τέτοιου τύπου πλαίσιο έμελλε να γράψει μια από τις πιο ένδοξες σελίδες της ποδηλατικής ιστορίας όταν πάνω του, ο Giuseppe Saronni κέρδισε, το 1982, το παγκόσμιο πρωτάθλημα, στο Goodwood. Ήταν τόσο ενθουσιασμένος με το ποδήλατο αυτό (σε αντίθεση με το Merckx που άλλαζε 20 ποδήλατα το χρόνο) που το χρησιμοποίησε και την επόμενη χρονιά για να κερδίσει την κούρσα Milano – San Remo αλλά και το γύρο της Ιταλίας.
Το ποδήλατο, χαρακτηριστικά βαμμένο (Saronni red) με ειδική τεχνική σε ένα βαθύ αλλά λαμπερό κόκκινο χρώμα, σχεδόν τρισδιάστατο, με λευκά banderoles και εξοπλισμένο με την επετειακή σειρά των 50 ετών, Super Record της Campagnolo, αποτελεί πλέον ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ποδήλατα παγκοσμίως. Σήμερα, εκτίθεται στο μουσείο της Colnago, στο Campiago.
Το πλαίσιο που παρουσιάζουμε, κατασκευάστηκε το 1986, παρόμοιο με αυτό του Saronni, από σωλήνες SL – record της Columbus, με δύο εντορμίες – νευρώσεις στον οριζόντιο και τέσσερις στο διαγώνιο.
Ανακατασκευάστηκε με πολύ μεγάλη προσοχή, ακριβώς όπως αυτό του μουσείου, με μόνη εξαίρεση τις μούφες του λαιμού που όντας τόσο όμορφες, μπήκαμε στον πειρασμό να τις αφήσουμε χρωμιωμένες.
Το πλαίσιο ζυγίζει 1960 gr ενώ το μέγεθός του είναι 54 cm από κέντρο σε κέντρο στον όρθιο.

side view

three quarter  view

three quarter  back view

front view

back view

det-1

det-2

det-3

det

det-4

det-5

det-6

Και εδώ το ποδήλατο του Saronni απο το μουσείο Colnago

Colnago_Mexico_Campag_50th_Aniversary_bike1

Για σχόλια, παρατηρήσεις, απορίες... κλικ εδώ

zorzilia
Εικόνα zorzilia
Απών/απούσα

Η Hercules Cycle and Motor Company Ltd., ιδρύθηκε την 9η Σεπτεμβρίου του 1910, στο Aston του Ηνωμένου Βασιλείου. Το ίδιο το όνομα "Ηρακλής", διαλέχτηκε για να παραπέμπει συνειρμικά στις έννοιες της ανθεκτικότητας και της ευρωστίας. Ιδρυτές της εταιρείας, ο Edmund και ο Harry Crane, με έδρα την Coventry str. στο Birmingham της Αγγλίας.
Η αρχική τους παραγωγή ανέρχετο στις 25 μονάδες την εβδομάδα. Το 1928, η Hercules εξήγαγε το 1/5 της Βρετανικής παραγωγής ποδηλάτων και μέχρι το 1935, το 40%. Το 1929, εξαγοράζει τη Dunlop και φτάνει να μετράει τα 6 εκατομμύρια ποδήλατα από ιδρύσεως. Η μαζική παραγωγή φτάνει τα 1.000 ποδήλατα την ημέρα και είναι κάθετη (εκτός των ελαστικών και των αεροθαλάμων) και χρειάζονται μόλις 10 λεπτά για τη συναρμολόγηση. Ακόμη και η τοπική ποδοσφαιρική ομάδα Aston Villa, βαφτίζει το λιοντάρι της (μασκότ και έμβλημα): Hercules.
Το 1946, ο Crane πουλά την εταιρεία στην Tube Investments για 3.250.000 λίρες. Τα τελευταία ποδήλατα με την επωνυμία Hercules παρείχθησαν από τη Raleigh, στο Nottingham.
Το συγκεκριμένο που παρουσιάζουμε, είναι ένα από τα τελευταία Hercules που κατασκευάστηκαν από τη Raleigh και χρονολογείται το 1963. Η αρχική κατάστασή του άθλια, μια και για χρόνια επιτελούσε ρόλο διακοσμητικού κήπου.
Όλα τα γραφικά και διακοσμητικά του στοιχεία, αποτυπώθηκαν και επανασχεδιάστηκαν στον υπολογιστή. Στη συνέχεια, κατασκευάστηκαν τόσο χαλκομανίες όσο και αυτοκόλλητες μάσκες βαφής, προκειμένου να επιτευχθεί επακριβώς η αρχική κατάσταση του ποδηλάτου. Σε ότι αφορά το χρώμα, βάφτηκε στην αυθεντική απόχρωση με δειγματοληψία από το λαιμό του πιρουνιού που παρέμενε άθικτος και μακριά από ηλιακό φως. Ακολουθήθηκε σχολαστικά η μεθοδολογία βαφής του εργοστασίου, ήτοι, μαύρο υπόβαθρο, ασημί βάση, διάφανο κόκκινο χρώμα και τέλος βερνίκι.
Τα περιφερειακά του είναι όλα αυθεντικά, πλην της σέλας που δεν υπήρχε, ενώ για την αποκατάσταση των άκρως συλλεκτικών του πεταλιών, φρεζάραμε και διαμορφώσαμε νέα ελαστικά τακάκια αφού τα δικά τους ήταν κατεστραμμένα.
Τέλος, από το βήμα αυτό, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον Αντρέα Μαντόπουλο από το Bike Elevated που είχε την ευγενή καλοσύνη να μας χαρίσει το ποδήλατο αυτό, το ποδήλατο του θείου του.

Ακολουθούν οι τεχνικές του προδιαγραφές και φωτογραφίες.

Bicycle Type Roadster RESTORED

Brand : Hercules
Type : Popular
Weight : 16.50 Kg
Size : 57 ctc
Color: Burgundy red
Production Year: 1963

Frame & Fork
Frame Construction : T.I.
Frame Tubing Material : Steel - Electric welded
Fork Brand & Model : T.I.
Fork Material : Steel Crown plated
Rear Shock : --

Components
Component Group : - -
Brakeset : Raleigh
Shift Levers : Sturmey Archer
Front Derailleur : - -
Rear Derailleur : AW Sturmey Archer 3 speed
Crankset : Hercules
Pedals : Brampton
Bottom Bracket : Raleigh
Rear Cogs : S.A.
Chain : Sram
Seatpost : Raleigh
Saddle : Brooks B67
Handlebar : Raleigh
Handlebar Stem : Raleigh
Headset : Raleigh
Head Lamp : No name
Dynamo : No name
Pump : --
Bell : Hercules

Wheels
Hubs : S.A. (rear) & Hercules (front)
Rims : Dunlop
Tires : Michellin
Spoke Brand : DT Swiss inox
Spoke Nipples : DT Swiss Brass chrome plated

Αρχική κατάσταση.
DSC_0481
DSC_0483
DSC_0482
DSC_0492
Στο λαιμό του πιρουνιού παρέμεινε το αρχικό χρώμα.
DSC_0677
Αποκατάσταση.
DSC_0743
DSC_0748
DSC_0750
DSC_0755
DSC_0758
DSC_0761
DSC_0756
DSC_0751
DSC_0749
DSC_0746
DSC_0752
DSC_0759
DSC_0760
DSC_0762
DSC_0763
DSC_0753

Για σχόλια, παρατηρήσεις, απορίες... κλικ εδώ

zorzilia
Εικόνα zorzilia
Απών/απούσα

Ο Giovanni Battaglin γεννήθηκε στη Marostica της Ιταλίας το 1951. Επαγγελματίας αθλητής ποδηλάτης, με αποκορύφωμα στην καριέρα του, τη διπλή νίκη (1981) του γύρου Ιταλίας και Ισπανίας, πάνω σε ένα κόκκινο Pinarello (Tre Cime Acciaio). Μετά τη λήξη της αθλητικής σαιζόν του 1984, ο Battaglin παραιτείται και ξεκινά την επιχείρηση κατασκευής ποδηλάτων στη γενέτειρα πόλη του. Η εταιρεία συνεχίζει τη δραστηριότητά της μέχρι και σήμερα, όντας μάλιστα από τις ελάχιστες Ιταλικές που παράγουν κάθετα στη χώρα.
Το 1987, ένας άλλος ποδηλάτης, ο Stephen Roche, από την Ιρλανδία αυτή τη φορά, πάνω σε ένα ποδήλατο Battaglin, γράφει άλλη μια ένδοξη σελίδα στην ιστορία της ποδηλασίας. Κερδίζει μέσα στην ίδια χρονιά, γύρο Ιταλίας, Γαλλίας και το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Το περίφημο triple crown. Έτσι, γίνεται ο δεύτερος μέχρι σήμερα που κατάφερε να το πετύχει μετά από ποιόν άλλον: τον Eddy Merckx.
Το ποδήλατο που παρουσιάζουμε, είναι παρόμοιο με του Roche, κατασκευής του 1988 και με διακριτική ονομασία μοντέλου, «World champion ‘87» προς τιμήν της νίκης του.
Το χρώμα του πλαισίου φθαρμένο, πολλά από τα γραφικά του να απουσιάζουν, αλλά πάνω από όλα μια αμφισβητούμενη αισθητική και ένα αλαλούμ στα περιφερειακά. Έτσι, προβληματιστήκαμε για τον τρόπο αποκατάστασής του, μέχρι που βρήκαμε ένα παράδειγμα βαφής που μας ενθουσίασε. Ένα «οινοπνευματί» cromovelato με την κλασική λευκή γραμματοσειρά της Battaglin. Η απόφαση ήταν άμεση, «έτσι θα το κάνουμε» και θα το «ντύσουμε» με ένα Campagnolo Super Record groupset.
Ακολουθούν οι τεχνικές του προδιαγραφές και φωτογραφίες.

Bicycle Type............Road Race RESTORED

Brand : Battaglin
Type : World champion ‘87
Weight : 9.50 Kg
Size : 55 ctc
Color : Blue cromovelato
Production Year : 1988

Frame & Fork
Frame Construction : Columbus SLX
Frame Tubing Material : Steel - Electric welded
Fork Brand & Model : Columbus
Fork Material : Steel

Components
Component Group : Campagnolo Super Record 1980’s group set
Brakeset : Campagnolo Super Record
Shift Levers : Campagnolo Super Record
Front Derailleur : Campagnolo Super Record
Rear Derailleur : Campagnolo Super Record
Crankset : Campagnolo Super Record 175 / 52 / 42 Strada
Pedals : Campagnolo Super Record, Cristophe toe clips
Bottom Bracket : Campagnolo Super Record 36 x 24E 120 mm
Rear Cogs : Suntour 13/28/ 7 sp
Chain : Sram
Seatpost : Campagnolo Super Record 27.2 mm 2nd gen.
Saddle : Brooks C15 cambium
Handlebar : 3ttt Superleggero
Handlebar Stem : 3ttt, 90 mm
Headset : Campagnolo Super Record

Wheels
Hubs : Campagnolo Record
Rims : Mavic Monthlery Pro / 36 H – 700 C
Tires : Continental Giro tubular 700 C
Spoke Brand : DT Swiss
Spoke Nipples : DT Swiss Brass chrom. Plated

Αρχική κατάσταση (πλην τροχών).
16032013977
ON THE ROAD
DSC_0850
DSC_0822
DSC_0821
DSC_0838
DSC_0840
DSC_0839
DSC_0826
DSC_0848
DSC_0859
DSC_0866
DSC_0828
DSC_0829
DSC_0842
DSC_0857
DSC_0832
DSC_0864
DSC_0831
DSC_0849

ΥΓ: Αν κάποιοι αναρωτηθούν, τι δουλειά έχει ένα Αγγλικόν εφίππιον πάνω σε Ιταλικό ποδήλατο, πληροφορούμε ότι η Brooks, προκειμένου να αποφύγει τη χρεωκοπία, εξαγοράστηκε το 2002 από το group της Selle Royal. Το δε συγκεκριμένο, έχει παραχθεί στην Ιταλία σε περιορισμένο αριθμό.

Για σχόλια, παρατηρήσεις, απορίες... κλικ εδώ

zorzilia
Εικόνα zorzilia
Απών/απούσα

Ο ιδρυτής της εταιρείας Ugo De Rosa, γεννήθηκε στις 27 Ιανουαρίου του 1934 στο Μιλάνο της Ιταλίας. Προτού γίνει διακεκριμένος κατασκευαστής σκελετών ποδηλάτου, χρημάτισε ερασιτέχνης δρομέας.
Το πάθος του De Rosa για αγωνιστικά ποδήλατα, τον οδήγησε να σπουδάσει μηχανική σε τεχνικό κολέγιο και στις αρχές του 1950 άνοιξε το πρώτο του κατάστημα και άρχισε την κατασκευή αγωνιστικών ποδηλάτων. Το 1958, του ζητήθηκε από το διάσημο ποδηλάτη Raphael Geminiani να του φτιάξει ένα ποδήλατο για το επερχόμενο Giro d'Italia. Μετά από αυτό το αρχικό ενδιαφέρον, τα De Rosa έγιναν το απαραίτητο προσάρτημα στην επαγγελματική «διμοιρία» της δεκαετίας του 1960. Η ομάδα της FAEMA έγινε η πρώτη ομάδα που οδήγησε De Rosa. Άλλες ομάδες που επίσης τα χρησιμοποίησαν τη δεκαετία αυτή ήταν η TBAC (1964) και Max Majer (1967).
Το 1969, ο De Rosa προσεγγίστηκε από το Gianni Motta, που ήθελε να τον εμπλέξει ως κατασκευαστή πλαισίου και μηχανικό του. Ο De Rosa δέχτηκε και έγινε ο προμηθευτής των ποδηλάτων της ομάδας του Motta. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο Eddy Merckx, ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια της ποδηλασίας, βρισκόταν σε άνοδο. Ο De Rosa κατασκεύασε κάποια πλαίσια για τον Merckx όλο αυτό το διάστημα, αλλά δεν ήταν παρά το 1973 όταν η σχέση τους επισημοποιήθηκε και η De Rosa έγινε η επίσημη κατασκευάστρια πλαισίων και μηχανικός για την ομάδα της Molteni της οποίας ήταν αρχηγός. Ο Merckx και οι συμποδηλάτες του κέρδισαν σχεδόν όλους τους μεγάλους ευρωπαϊκούς αγώνες, συμπεριλαμβανομένου του Tour de France , του Giro d'Italia, του Μιλάνο - Σαν Ρέμο και του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Αυτή η εταιρική σχέση με τη Molteni παρέμεινε σε ισχύ μέχρι την αποχώρησή Merckx το 1978. Το 1981, ο De Rosa εργάστηκε ως τεχνικός σύμβουλος του Merckx, ο οποίος ξεκίνησε τη δική του εταιρεία κατασκευής ποδηλάτων.
Το 1974, ο Francesco Moser απασχολεί τον De Rosa στην ομάδα του, τη Filotex, με σκοπό να κερδίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Αργότερα, το 1982, ο De Rosa διατέλεσε χορηγός της Sammontana, ομάδας με επικεφαλείς το Moreno Argentin και το Giovanbattista Baronchelli. Από το 1985-1989 ο De Rosa συνεργάστηκε με την Ariostea -μια μικρή αρχικά ομάδα- που αργότερα θα αποκτήσει δεσπόζουσα θέση στους ευρωπαϊκούς αγώνες.
Η ζήτηση για τα ποδήλατα De Rosa από νέες αγορές ανεβαίνει στα ύψη τη δεκαετία του 1980 - συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ρωσίας, της Ιαπωνίας, του Βελγίου και της Γερμανίας. Στη συνέχεια, η εταιρεία De Rosa ξεπερνά το μικρό εργαστήριο δίπλα στο σπίτι του ιδρυτή της, και μετακομίζει σε ένα μεγαλύτερο χώρο στο Cusano Milanino. Αργότερα, οι τρεις γιοι του Ugo μπαίνουν στην επιχείρηση, με τoυς Danilo και Doriano να βοηθούν στη διαχείριση της παραγωγής, και τον Κριστιάνο να αναλαμβάνει την εμπορική πλευρά της επιχείρησης.
Το 1990, η De Rosa αρχίζει την έρευνα και την ανάπτυξη των σωλήνων τιτανίου, με αποκορύφωμα ένα νέο μοντέλο, το De Rosa Titanio, που χρησιμοποιείται από την ομάδα Gewiss-Ballan το 1994. Πλαίσια αλουμινίου και ανθρακονημάτων προστέθηκαν σε μια σειρά προϊόντων το 1996 και το 2000 αντίστοιχα. Το 2005, η De Rosa παρουσιάζει το πλαίσιο Corum, έναν ελαφρύ μεταλλικό σκελετό που κατασκευάστηκε με σύγχρονες τεχνικές μεθόδους.
Το ποδήλατο που παρουσιάζουμε, είναι ένα De Rosa του 1997 και συγκεντρώνει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που έκαναν τα ποδήλατα αυτά πολυπόθητα. Κατασκευασμένο από σωλήνες Neuron της Columbus, περιήλθε στα χέρια μας προερχόμενο από τη βόρειο Ιταλία σε άθλια κατάσταση. Μετά από επικοινωνία με την κατασκευάστρια εταιρεία, ταυτοποιήθηκε τόσο η γνησιότητά του όσο και η ημερομηνία παραγωγής, το μοντέλο, το υλικό κατασκευής και η δυνατότητα να επαναχρωματιστεί σε κόκκινο της ferrari (αντί για το αρχικό του «μπλε της νύχτας») όπως πολλά από τα ποδήλατα αυτά, βαφόντουσαν τότε.
Έγινε ολική συντήρηση και γυάλισμα των περιφερειακών του ενώ αντικαταστάθηκε η σέλα, τα λάστιχα και η ντίζα της σέλας που χρειάστηκε να κοπεί για να αφαιρεθεί από το πλαίσιο.

Ακολουθούν οι τεχνικές του προδιαγραφές και φωτογραφίες.

Bicycle Type Road Race RESTORED
Brand : De Rosa
Type : Neuron
Weight : 9.50 Kg
Size : 53 ctc
Color: Ferrari red
Production Year: 1997

Frame & Fork
Frame Construction : Columbus Neuron
Frame Tubing Material : Steel - Electric welded
Fork Brand & Model : Columbus
Fork Material : Steel

Components
Component Group : Campagnolo Veloce 1997 group set
Brakeset : Campagnolo Veloce
Shift Levers : Campagnolo Veloce
Front Derailleur : Campagnolo Veloce
Rear Derailleur : Campagnolo Veloce
Crankset : Campagnolo Veloce 170 / 53 / 39
Pedals : Look
Bottom Bracket : Campagnolo Veloce
Rear Cogs : Campagnolo Veloce 14/28/ 8 sp
Chain : --
Seatpost : Campagnolo Super Record 27.2 mm 2nd gen.
Saddle : San Marco Rolls
Handlebar : 3ttt Forma SL
Handlebar Stem : 3ttt, De Rosa panto 100 mm
Headset : Campagnolo Veloce

Wheels
Hubs : Campagnolo Veloce
Rims : Campagnolo Moskva 80 / 36 H – 700 C
Tires : Bontrager 700 C
Spoke Brand : DT Swiss
Spoke Nipples : DT Swiss Brass chrom. Plated

Αρχική κατάσταση

$_57

Details

Αποκατάσταση

DSC_0894

DSC_0898

DSC_0896

DSC_0903

DSC_0921

DSC_0919
DSC_0914

DSC_0910

DSC_0922

DSC_0907
Οι βραχίονες ήταν πολύ φθαρμένοι, έτσι ήταν εύκολη η απόφαση να θυσιαστούν τόσο τα λογότυπα της Campagnolo όσο και η ανοδίωση, προκειμένου να επιτευχθεί το απίθανο γυαλιστερό αποτέλεσμα.

DSC_0915
Δύο τα πλέον ποθητά χαρακτηριστικά ενός De Rosa, το κέλυφος της μεσαίας τριβής με ενισχύσεις τύπου ιστού αράχνης (webbed bb shell) και ψαλίδια διαμαντοειδούς διατομής (diamante chain stays).

DSC_0923

DSC_0916

DSC_0909
Το λογότυπο στην πλακέτα του ντεραγιέ είχε προ πολλού εκλείψει ενώ βαθιές χαρακιές αυλάκωναν την επιφάνεια. Χαρακιές που ενσωματώθηκαν στο επετειακό τριανταφυλλάκι της De Rosa το οποίο κοσμεί πλέον την πλακέτα.

Για σχόλια, παρατηρήσεις, απορίες... κλικ εδώ