Κούρσα και κούραση στα χέρια

29 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
furiorojo
Απών/απούσα

Επανερχόμενος στα προβλήματά μου με το ideal streamlite που αγόρασα πρόσφατα και με το οποίο σας έχω κουράσει και σε άλλα θέματα, εκθέτω άλλο ένα θέμα μου:

Μετά από μόλις μισή ώρα ποδηλάτου, αρχίζω να μη νιώθω τα χέρια μου. Όσο συχνά και να αλλάζω τρόπο πιασίματος το πρόβλημα παραμένει. Νομίζω ότι πέφτει πολύ βάρος στα χέρια μου κατά την ποδηλασία.

Είναι θέμα της πολύ σκυφτής στάσης;
Ρύθμισης; Τεχνικής;
Του βάρους μου (80kg);
Πώς μπορώ να ελαττώσω ή να εξαφανίσω αυτό το πρόβλημα;

Ευχαριστώ

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
dpolal
Εικόνα dpolal
Απών/απούσα

Από τη στιγμή που κάνεις λίγο καιρό (αν κατάλαβα σωστά) πρέπει να δώσεις χρόνο στο σώμα σου να συνηθίσει και να προσαρμοστεί.
Δοκίμασε και με ένα ζευγάρι καλά γάντια με τζέλ αρχικά μήπως και διορθωθεί.
Αν δεν οφείλετε εκεί θα σου μείνουν μεν τα γάντια αλλά δεν θα πάνε χαμένα.

Από εκεί και μετά μπορείς να πας σε ένα κατάστημα να σε «μετρήσουν» και να προσαρμόσουν το ποδήλατο καλύτερα στο σώμα σου.

Αν τώρα ούτε αυτό πιάσει ξεκινάς να αλλάζεις λαιμούς, τιμόνια κλπ μέχρι να το φέρεις εκεί που σε βολεύει.
Βασικό είναι όμως να δώσεις χρόνο στον εαυτό σου.

furiorojo
Απών/απούσα

και δυστυχώς στην περιοχή μου δεν υπάρχει κατάστημα με bike fitting (παρά μόνο "με το μάτι")

Το τιμόνι της κούρσας αν έχει ήδη όλα τα spacers από κάτω, δεν πάει πιο ψηλά, σωστά;

Σχετικά με τη θέση της σέλας ως προς το μπρος-πίσω, τη ρύθμισα μόνος μου με τον κανόνα του νήματος. Αυτό την έφερε σχεδόν τέρμα πίσω. Αν τη φέρω πιο μπροστά πιο θα είναι το πρόβλημα; Θα χάσω σε απόδοση ή θα κινδυνεύω να τραυματιστώ;

Μακάρι να είναι θέμα συνήθειας αλλά το έχω 1 1/2 μήνα τώρα...

κωστάνζα
Εικόνα κωστάνζα
Απών/απούσα

Γειά χαρά,

είχα ένα όμοιο πρόβλημα με το τιμόνι του τότε μου ποδηλάτου. Λοιπόν, αγόρασα μακρύ
τιμόνι στο οποίο έβαζα τα χέρια ως τον αγκώνα, και ποδηλατούσα άνετα για ώρες.
Βέβαια δεν ήταν θέμα αισθητικό, αλλά δεν μ´ένοιαζε.

Εάν θέλεις να σου στείλω κάτι από Γερμανία, μήν δισατάσεις να μου γράφεις πμ.
Εδώ υπάρχουν ποδηλατάρες ο οποίοι ευχάριστα βοηθάνε με τα διάφορα τους ανταλλακτικά.

Έτσι κι αλλιώς, σου εύχομαι περαστικά και καλή επιτυχία!

Σας εύχομαι κάθε καλό

furiorojo
Απών/απούσα

Κατ' αρχάς μιλάς για κούρσα; Για να είμαι ειλικρινής δεν καταλαβαίνω τη στάση που περιγράφεις, έχεις φωτογραφία; :-)

Ευχαριστώ για την προσφορά, με τα μεταφορικά τι παίζει από κει;

TL
Εικόνα TL
Απών/απούσα

Εκτός από όλα τα spacers από κάτω δοκίμασε να γυρίσεις το λαιμό να κοιτάει προς τα πάνω για να ανέβει κι άλλο το τιμόνι.Όταν έκανα fitting αυτό με το κορδόνι για τα γόνατα δεν το πολυπαίρνουν στα σοβαρά.Πιο πολύ μετράνε απόσταση από σέλα μέχρι τιμόνι.Παίρνοντας υπ'όψη εκτός των άλλων μετρήσεων και σε τι φάση ευλυγισίας είσαι,αν έχεις κοιλίτσα πχ.Η σέλα τέρμα πίσω είναι λάθος.Έχεις πάρει το σωστό μέγεθος ποδηλάτου;Ένας πιο''σωστός'',χοντρικά πάντα,κανόνας για εμένα είναι όταν πιάνεσαι από την κάτω λαβή και κοιτάς από πάνω το τιμόνι να είναι στην ίδια ευθεία με τον άξονα της ρόδας.Πάντως όπως ειπώθηκε και παραπάνω...δώσε χρόνο στον εαυτό σου.Έχει πιάσιμο η κούρσα στην αρχή και θέλει υπομονή.Δεν μιλάμε βέβαια για τίποτα τραγικό...κάτι σαν το γυμναστήριο.Αν υπάρχουν έντονοι πόνοι τότε κάτι είναι λάθος.Εγώ μετά από 1+χρόνο,αλλαγή ανάμεσα σε 3 διαστάσεις λαιμών,ακόμα ψιλορυθμίζω.Πράγμα που είναι λογικό.Ειδικά τον πρώτο χρόνο το σώμα αλλάζει και δυναμώνει συνέχεια και ανάλογα την βελτίωση στην συνέχεια προσαρμόζεις τις ρυθμίσεις αναλόγως.

furiorojo
Απών/απούσα

εκτός αν είναι ήδη προς τα επάνω γιατί δε βλέπω να έχει τέτοια ρύθμιση. Όσον αφορά το μέγεθος το είχα πει σε άλλο θέμα πως είχα διαφωνία με τον ποδηλατά γιατί εγώ πίστευα πως θέλω μεγαλύτερο και εκείνος επέμενε πως αυτό δίνει η ideal για το ύψος μου (και σύμφωνα με το site της, όντως αυτό δίνει). Ακόμα και με τη σέλα όπως την έχω (σχεδόν τέρμα πίσω) όταν πιάνω το τιμόνι από τα drops, το κέντρο του τροχού είναι πιο μπροστά από μένα. Πόσο μάλλον αν βάλω πιο κοντό λαιμό, ή φέρω τη σέλα πιο μπροστά. Έχω μπερδευτεί...

TL
Εικόνα TL
Απών/απούσα

Θα βάλεις πιο μακρύ λαιμό μέχρι να έρθεις εκεί που είπαμε....επίσης έτσι θα φέρεις και την σέλα λίγο πιο μπροστά...σε βλέπω όπως τα λες για + 2 πόντους σίγουρα μακρύτερο λαιμό απ'ότι έχεις....ο λαιμός πιάνει με δύο βίδες πίσω στο ''ποτήρι'' και με τέσσερις μπροστά στο τιμόνι...ψάξε για βιντεάκια,όπως τα παρακάτω,στο youtube με το αντίστοιχο σημείο και θα καταλάβεις...
https://www.youtube.com/watch?v=tq_ZIy0XUa8
https://www.youtube.com/watch?v=Eu7cGlvK9G8
https://www.youtube.com/watch?v=1P4dYsxazTU

Wicca
Απών/απούσα

furiorojo wrote:
Επανερχόμενος στα προβλήματά μου με το ideal streamlite που αγόρασα πρόσφατα και με το οποίο σας έχω κουράσει και σε άλλα θέματα, εκθέτω άλλο ένα θέμα μου:

Μετά από μόλις μισή ώρα ποδηλάτου, αρχίζω να μη νιώθω τα χέρια μου. Όσο συχνά και να αλλάζω τρόπο πιασίματος το πρόβλημα παραμένει. Νομίζω ότι πέφτει πολύ βάρος στα χέρια μου κατά την ποδηλασία.

Είναι θέμα της πολύ σκυφτής στάσης;
Ρύθμισης; Τεχνικής;
Του βάρους μου (80kg);
Πώς μπορώ να ελαττώσω ή να εξαφανίσω αυτό το πρόβλημα;

Ευχαριστώ

Επειδή έχω διαβάσει το άλλο θέμα που άνοιξες και είδα ότι επέλεξες τελικά να πας σε ένα μέγεθος πιο μεγάλο από αυτό που αρχικά σου είχαν δώσει, δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι το ποδήλατο που έχεις τώρα εξακολουθεί να σου είναι μικρό.
Θεωρώ ότι μάλλον κάθεσαι λάθος πάνω στο ποδήλατο και το καλύτερο που θα είχες να κάνεις, για να μπορέσουμε να σε βοηθήσουμε κάπως εδώ, θα ήταν να ανεβάσεις μία φωτογραφία, με εσένα καθισμένο πάνω στο ποδήλατο.

Ανέβα στο ποδήλατο λοιπόν έτσι όπως κάθεσαι συνήθως, βρες και ένα φίλο σου να σε τραβήξει μία φωτογραφία από το πλάι να δούμε και εμείς τι ακριβώς παίζει με την στάση σου πάνω στο ποδήλατο.

Tasakos10
Απών/απούσα

Απο τα μέχρι τωρα, ειμαι σχεδόν βέβαιος ότι θέλεις μακρύτερο λαιμό και περιμένω φωτό μήπως καταλάβουμε περισσότερα.

xifias
Απών/απούσα

το τιμονι υποτιθεται οτι πρεπει να το πιανεις χαλαρος,χωρις να τεντωνουν τα χερια η εσυ.
το τρυκ με τη σταθμη κ το γονατο ειναι καπως ψυχαναγκαστικο,για μενα η σελα θα πρεπει απλα να σου επιτρεπει να κατσεις ΚΑΙ σαυτη τη σταση,καθως ειναι για οταν πεταλαρεις γρηγορα κ πας ταπα.σε νορμαλ συνθηκες καθεσαι ενα κλικ πισω.

το οτι ποναν τα χερια σου κ μουδιαζουν,αν δεν ελεγες για το κεντρο θα ελεγα οτι το ποδηλατο σου πεφτει μακρυ κ τεντωνεσαι πολυ.

furiorojo
Απών/απούσα

δεν ήμουν απόλυτα σίγουρος για την αλλαγή και είπα να μείνω σε αυτό που λέει η ideal. Γενικά από αυτά που μου γράφετε δεν έχω καταλάβει ποιος είναι ο στόχος. Αν φέρω τη σέλα πιο μπροστά θα έρθω πιο κοντά στο τιμόνι. Αν πάλι πάρω μεγαλύτερο λαιμό θα πάω πιο μακριά. Τι από τα 2 θέλω να επιδιώξω; Το να είμαι περισσότερο σκυφτός μειώνει την πίεση στα χέρια ή το να είμαι πιο όρθιος;

TL
Εικόνα TL
Απών/απούσα

Το να κάτσεις σε γενικές γραμμές ''σωστά'' δεν πάει να πει πως δεν θα πιάνεσαι στην αρχή.Η κούρσα έχει αθλητική στάση και έχει απαιτήσεις.Εμένα ακόμα μετά από τόσο καιρό και έχοντας βρεί πλέον κατά μεγάλο βαθμό την ρύθμιση που θέλω απάνω στο ποδήλατο ακόμα μπορεί να μουδιάσει το χέρι σε κάποια φάση της προπόνησης,δεν λέει κάτι αυτό οπωσδήποτε.Την θεωρία στην είπαμε και συμφωνούμε οι περισσότεροι απάνω σε αυτό.Πως σύμφωνα με αυτά που λες θέλεις μακρύτερο λαιμό.Εγώ σου είπα έπαιξα με άλλα δύο μεγέθη για να βρώ ποιό με βολεύει τώρα.Καλό θα ήταν να δούμε και μια φωτό βέβαια.Όλοι που έχουν κούρσες έχουν 2-3 λαιμούς και παίζουν αναλόγως.Αν τώρα ψάχνεις ''άνεση'' στην κούρσα μάλλον έκανες λάθος επιλογή.

furiorojo
Απών/απούσα

νομίζω πως το να μη νιώθω τα χέρια μου μετά από 30-45 λεπτά δεν είναι φυσιολογικό σε ένα ποδήλατο που υποτίθεται πως είναι σχεδιασμένο για να κάνει διαδρομές ωρών. Τελικά μπορεί κάποιος να μου πει αν για να μειώσω την πίεση στα χέρια πρέπει να έρθω πιο κοντά στο τιμόνι (=να φέρω πιο μπροστά τη σέλα) ή να πάω πιο μακριά (= να πάρω πιο μακρύ λαιμό);

Wicca
Απών/απούσα

furiorojo wrote:
δεν ήμουν απόλυτα σίγουρος για την αλλαγή και είπα να μείνω σε αυτό που λέει η ideal. Γενικά από αυτά που μου γράφετε δεν έχω καταλάβει ποιος είναι ο στόχος. Αν φέρω τη σέλα πιο μπροστά θα έρθω πιο κοντά στο τιμόνι. Αν πάλι πάρω μεγαλύτερο λαιμό θα πάω πιο μακριά. Τι από τα 2 θέλω να επιδιώξω; Το να είμαι περισσότερο σκυφτός μειώνει την πίεση στα χέρια ή το να είμαι πιο όρθιος;

Χμ.. από ότι φαίνεται το έχασα το τελευταίο επεισόδιο.. Όπως και να έχει μία φωτογραφία ισούται με χίλιες λέξεις. Βγάλε βρε παιδάκι μου και εσύ μία να δούμε τι γίνεται...

Wicca
Απών/απούσα

furiorojo wrote:
νομίζω πως το να μη νιώθω τα χέρια μου μετά από 30-45 λεπτά δεν είναι φυσιολογικό σε ένα ποδήλατο που υποτίθεται πως είναι σχεδιασμένο για να κάνει διαδρομές ωρών. Τελικά μπορεί κάποιος να μου πει αν για να μειώσω την πίεση στα χέρια πρέπει να έρθω πιο κοντά στο τιμόνι (=να φέρω πιο μπροστά τη σέλα) ή να πάω πιο μακριά (= να πάρω πιο μακρύ λαιμό);

Υποθέτω ( γιατί χωρίς φωτογραφία στις υποθέσεις είμαστε) ότι για να σε πονάνε τα χέρια σου σημαίνει ότι ρίχνεις βάρος σε αυτά. Θεωρητικά θα πρέπει το βάρος σου, ( αν είσαι στημένος σωστά στο ποδήλατο ) να μην πέφτει πάνω στα χέρια σου. Επίσης αν μουδιάζουν τα χέρια σου σημαίνει ότι είναι σε περίεργη κλήση οι καρποί σου. Αλλά για αυτό μπορεί να φταίει και ότι το τιμόνι σου είναι πιο στενό ή πιο φαρδύ από όσο πρέπει, ότι κάθεσαι μακρύτερα ή πιο κοντά από όσο πρέπει.. να μην στα πολυλογώ .. πολλά πράγματα μπορεί να φταίνε.

Φέρε φωτογραφία.. Πάρε το κινητό και χώσε τον πρώτο που θα βρεις μπροστά σου να σε τραβήξει μία φωτογραφία καβάλα στο ποδήλατο, ακριβώς όπως κάθεσαι πάνω σε αυτό. ( εν κινήσει ακόμα καλύτερα) για να δούμε τι παίζει επιτέλους και δεν μπορείς να βολευτείς πάνω στο ποδήλατο.

TL
Εικόνα TL
Απών/απούσα

Το ποδήλατο είναι φτιαγμένο για διαδρομές ωρών...το σώμα σου ακόμα δεν είναι....την άποψη μου εγώ και άλλοι στην είπαμε..πως απ'ότι λες θέλεις μακρύτερο λαιμό για να κάτσεις σωστά...επίσης όσο για την μέτρηση γονάτου-πεταλιού μπορεί να έχεις μακριά πόδια (η και πόδια-χέρια όπως εγώ) για το ύψος σου και να θέλεις μακρύτερο δισκοβραχίονα....αλλά μάλλον δεν σου λέμε αυτό που θέλεις να ακούσεις και μας μαλώνεις κιόλας που προσπαθούμε να σε βοηθήσουμε....καλή τύχη...

furiorojo
Απών/απούσα

και δεν υπάρχει κάτι που να θέλω να ακούσω στο συγκεκριμένο θέμα, απλά να καταλάβω προσπαθώ, αλλά όπως βλέπω είναι περίπλοκο το θέμα οπότε θα προσπαθήσω για φωτογραφία, συγνώμη αν φάνηκα απότομος.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

.. θα τα γράφω 1-2 φορές ΤΗ ΜΕΡΑ.... (χαχαχαχα)

Η κούρσα είναι ΕΙΔΙΚΟ ποδήλατο. Τα ιδιάιτερα σημεία της έχουν να κάνουν με:
ΑΚΑΜΠΤΟ πλαίσιο, σκληρό, δεν σγχωρεί, μεταφέρει κραδασμούς και ανωμαλίες. Ο σκοπός είναι η άμεση μεταφορά δύναμης και η ελαχιστοποίηση των απωλειών.
Η σέλα είναι σκληρή.
Η θέση οδήγησης είναι σκυφτή - επίπονη.
Τα χέρια εκτείνονται μπροστά, ώστε να έρθεις σκυφτός και να κρυφτείς από τον αέρα.
Οι τροχοί είναι άκαμπτοι.
Οι σχέσεις ταχυτήτων βαριές και μαζεμένες.
Τα ελαστικά είναι μικρούτσικα και οι πιέσεις μεγάλες.
ΌΛΑ συνδυάζονται ώστε ..... φαινομενικά να μας κάνουν την βόλτα επίπονη... αλλά στην ουσία: για να μας κάνουν αεροδυναμικούς / γρήγορους / με ελαχιστοποίηση εντιστάσεων - απωλειών - τριβών.

Αν το σώμα δεν έχει μάθει, θα πονάει στην αρχή.
ΓΙΑΥΤΟ πάντα λέμε, επιλέξτε σωστό νούμερο, ΚΑΘΙΣΤΕ ΣΩΣΤΑ, ξεκινήστε με ήπιες διαδρομές - ευθείες - ανοικτό καλοστρωμένο δρόμο, χαλαρό συνεχές στροφάρισμα, ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ.
Επίσης, λέμε: φορέστε μαξιλαράκι / pad και γάντια στα χέρια.
Προσπαθείστε να μειώσετε το "επίπονο" κομμάτι, μέχρι να μάθει το σώμα.
Αν ακολουθήσεις αυτές τις γενικές αρχές, και ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ, σε περιμένει ο μαγικός κόσμος της κούρσας. Αλλιώς, ίσως απογοητευτείς και πισωγυρίσεις σε κακές παρέες (πχ ΜΤΒ / σπαστά / fixed κλπ.... χαχαχαχα)

mobilas
Εικόνα mobilas
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
.. θα τα γράφω 1-2 φορές ΤΗ ΜΕΡΑ.... (χαχαχαχα)

Η κούρσα είναι ΕΙΔΙΚΟ ποδήλατο. Τα ιδιάιτερα σημεία της έχουν να κάνουν με:
ΑΚΑΜΠΤΟ πλαίσιο, σκληρό, δεν σγχωρεί, μεταφέρει κραδασμούς και ανωμαλίες. Ο σκοπός είναι η άμεση μεταφορά δύναμης και η ελαχιστοποίηση των απωλειών.
Η σέλα είναι σκληρή.
Η θέση οδήγησης είναι σκυφτή - επίπονη.
Τα χέρια εκτείνονται μπροστά, ώστε να έρθεις σκυφτός και να κρυφτείς από τον αέρα.
Οι τροχοί είναι άκαμπτοι.
Οι σχέσεις ταχυτήτων βαριές και μαζεμένες.
Τα ελαστικά είναι μικρούτσικα και οι πιέσεις μεγάλες.
ΌΛΑ συνδυάζονται ώστε ..... φαινομενικά να μας κάνουν την βόλτα επίπονη... αλλά στην ουσία: για να μας κάνουν αεροδυναμικούς / γρήγορους / με ελαχιστοποίηση εντιστάσεων - απωλειών - τριβών.

Αν το σώμα δεν έχει μάθει, θα πονάει στην αρχή.
ΓΙΑΥΤΟ πάντα λέμε, επιλέξτε σωστό νούμερο, ΚΑΘΙΣΤΕ ΣΩΣΤΑ, ξεκινήστε με ήπιες διαδρομές - ευθείες - ανοικτό καλοστρωμένο δρόμο, χαλαρό συνεχές στροφάρισμα, ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ.
Επίσης, λέμε: φορέστε μαξιλαράκι / pad και γάντια στα χέρια.
Προσπαθείστε να μειώσετε το "επίπονο" κομμάτι, μέχρι να μάθει το σώμα.
Αν ακολουθήσεις αυτές τις γενικές αρχές, και ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ, σε περιμένει ο μαγικός κόσμος της κούρσας. Αλλιώς, ίσως απογοητευτείς και πισωγυρίσεις σε κακές παρέες (πχ ΜΤΒ / σπαστά / fixed κλπ.... χαχαχαχα)

Από τα πιο ουσιαστικά σχόλια!!!

Wicca
Απών/απούσα

Φώτο παρακαλώ.. Χωρίς φωτογραφία τζάμπα φιλολογούμε εδώ πέρα. Τράβηξε μία φωτογραφία να δούμε επιτέλους τι παίζει με αυτό το ποδήλατο.

( και οι υπόλοιποι μην λέτε πράγματα στο παιδί χωρίς να έχουμε δει τι παίζει. Ας δούμε πρώτα πως κάθεται πάνω στο ποδήλατο).

xifias
Απών/απούσα

αν ντρεπεσαι κανε φωτοσοπια τη φατσα σου εννοειται.

JohnZ
Απών/απούσα

εδω και λιγους μηνες που ξεκινησα να ποδηλατω με κουρσα εντατικα ειχα το ιδιο ΑΚΡΙΒΩΣ προβλημα και εψαχνα να βρω λυση μια με πιο μακριους λαιμους και μιια με κοντους και πολλες δοκιμες... λοιπον τα εμπειρικα μου συμπερασματα προσαρμοσμενα στην δικη σου ερωτηση ειναι:

α)Θα σε βοηθησει πολυ μα παρα πολυ η κλιση των shifters και του τιμονιου γενικοτερα, αν το τιμονι σου ειναι compact η οτι αλλο εκτος απο classic bend
Τοτε δοκιμασε να βαλεις εντελως οριζοντια αν δεν ειναι ηδη και τα shifters με ια πολυ μικρη κλιση προς τα πανω, αυτο θα μειωσει την πιεση στα χερια και στους ωμους.

β)η σταση στην σελα οπως αναφερθηκε ειναι καθοριστικη επισης, μην δινεις τοσο σημασια στο νημα και το γονατο(οπως και αυτο αναφερθηκε) αυτο που θα προσθεσω ειναι οτι η κλιση της σελας επισεις αλλαζει το κεντρο βαρους, δηλαδη αν δεν ειναι εντελως οριζοντια θα ασκεις μεγαλυτερη πιεση στα χερια, εδω εμπλεκεται και το αλλο ζητημα της σελας και παμε αλλου μετα.

γ) η αποσταση τωρα του οριζοντιου ειναι πολυ σημαντικη και την εβαλα τριτη μονο και μονο για να τονισω οτι σχετιζεται με τις σωστες πιο πανω ρυθμισεις.προσοχη εδω λοιπον καλο ειναι να προμηθευτεις εναν εξτρα λαιμο για να σου φυγει η περιεργεια του μεγεθους παντως η κλιση του οταν ειναι προς τα επανω βοηθαει πολυ στην ανεση(μαλλον ολα αναφερθηκαν τελικα!) παντως εγω προσωπικα μετρω την αποσταση ακουμπωντας τον αγκωνα στην μυτη της σελας και τα δακτυλα μου αγγιζουν το τιμονι.

Εξτρα τιπ, μια χοντροπλεγμενη ταινια τιμονιου θα την αγαπησουν τα χερια σου!

furiorojo
Απών/απούσα

@rockarolla έχω σκοπό να ξεπεράσω το επίπονο κομμάτι όπως είπες, απλά σας εκθέτω τα προβλήματά μου γιατί κάθε φορά που προκύπτει κάτι υπάρχουν 3 πιθανές αιτίες, 1. κακή ρύθμιση του ποδηλάτου, 2. κακή τεχνική από μέρους μου, 3. δεν έχω συνηθίσει ακόμα. Θέλω να ξέρω τι από τα 3 είναι γιατί αν είναι το 3 καλώς, αν όμως είναι ένα από τα άλλα 2 πρέπει να το διορθώσω.

@JohnZ ευχαριστώ για τα tips, θα τα δοκιμάσω

@wicca & @xifias φώτο και βίντεο θα ακολουθήσει το συντομότερο γιατί δεν είναι εύκολο να κλείσω συνεργείο, κομπάρσους, σκηνοθέτη κλπ κλπ :P

Μια ερώτηση ακόμα προς όλους: η κλίση των λαιμών είναι πάντα η ίδια; Ή υπάρχει κάποιος που να έχει μεγαλύτερη κλίση από κάποιον άλλο;

xifias
Απών/απούσα

κλισεις υπαρχουν πολλες οπως κ τα μηκη.
αν δε βρισκεις καποιον να σε φωτογραφησει ακουμπα σε ενα ντουβαρι κ βαλε απεναντι το κιν να τραβαει βιντεο-ωστε αν πεσεις ναχεις κ πειστηρια επειτα τραβα απλα ενα screenshot.

η κλιση της σελας ειναι επισης πολυ σημαντικη οπως ειπε ο φιλος,ενα κλικ ναναι πιο κατω κ γλυστρας σα τσουληθρα με ολο το βαρος να πεφτει μπροστα στα χερια,κ το ποδηλατο σου φαινεται μικρο αβολο κλπ.
πειραματισου κ μαυτο.προσεξε οταν λεμε επιπεδη δεν εννουμε να παρεις το αλφαδι κ να τη μετρησεις,γιαti παραμορφωνεται οταν καθεσαι.

furiorojo
Απών/απούσα

για λαιμό τι διαστάσεις πρέπει να ξέρω για να ταιριάζει εκτός από το μήκος του; Διάμετρο τιμονιού (31,8cm σωστά;) και πηρουνιού (αυτό πόσο είναι στο δικό μου, δεν το βλέπω πουθενά) ή και κάτι άλλο;

JohnZ
Απών/απούσα

Συνηθως αυτά με διάμετρο 31,8 φέρουν την συντομογραφία "OS"(oversize)
τα υπολοιπα ειναι 25,4 η 26(συνηθως ιταλικα τιμονια)
τωρα η διάμετρος του σωλήνα του πιρουνιού (steerer tube) είναι 28,6mm σε ιντσες 1 1/8", σχεδον σιγουρα εχεις αυτο οποτε κοιτα για την διαμετρο του τιμονιου.

Rapid
Εικόνα Rapid
Απών/απούσα

Η υπερβολική κούραση στα χέρια προκαλείται κυρίως από πιάσιμο του τιμονιού με τεντωμένα χέρια. Σε οποιαδήποτε θέση και να είσαι hoods, drops ή από πάνω τα χέρια σου πρέπει να έρχονται ελαφρώς λυγισμένα και χαλαρά στο τιμόνι. Το βάρος του κορμού το στηρίζουν κυρίως η μέση και τα πόδια. Στην αρχή λοιπόν (πρώτα 2-3000 km) φέρε τη σέλα πιο μπροστά και εντελώς οριζόντια (ίσως και με μια πολύ μικρή κλίση προς τα πάνω). Μετά τα 3000 km που θα έχει δυναμώσει η μέση πήγαινε τη σέλα πιο πίσω και με κλίση ίσως ελαφρώς προς τα κάτω (για να μην κουράζεις τον προστάτη). Και ένα κορυφαίο video για να δεις πόσο χαλαρά πρέπει να είναι τα χέρια στην κούρσα
https://www.youtube.com/watch?v=OWQQhG3SKrg

DOOM_NX
Εικόνα DOOM_NX
Απών/απούσα

Για κάποιον αγύμναστο που μόλις αρχίζει με κούρσα είναι λογικό να πέφτει υπερβολικό βάρος στα χέρια και να πονάνε. Ειδικά μετά από κάποια χιλιόμετρα που πόδια και ράχη κουράζονται, όλα τα σημεία επαφής καταπονούνται ακόμη περισσότερο. Όσο πιο σκυφτή η θέση οδήγησης τόσο περισσότερο θα στηρίζεται ο κορμός στα χέρια και vice versa.

Δεν υπάρχουν πολλές λύσεις και οι κύριες έχουν αναφερθεί. Αν είσαι αποφασισμένος να κρατήσεις την κούρσα, βάζεις όλα τα spacers κάτω από το λαιμό, γυρνάς το λαιμό ανάποδα για να ψηλώσει το τιμόνι, φέρνεις τη σέλα πιο κοντά αν σε παίρνει, πιάνεσαι κυρίως από hoods και tops και κάνεις συχνές και μικρές βόλτες μέχρι να συνηθίσει και να γυμναστεί το σώμα. Όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι έχεις το σωστό μέγεθος ποδηλάτου. Με την πρώτη ευκαιρία πήγαινε για ένα επαγγελματικό fitting.

Τα παραπάνω έκανα κι εγώ όταν ξεκίνησα εντελώς αγύμναστος σε κούρσα, ζυγίζοντας 120 kg. Όλα τα σημεία επαφής (πατούσες, πισινός, παλάμες) υπέφεραν το πρώτο διάστημα. Στην πορεία οι ενοχλήσεις περιορίστηκαν κατά πολύ και μπορούσα να βγάλω και 3:30 ώρες πάνω στο ποδήλατο χωρίς να με πάρουν σηκωτό :P

Καλά και άνετα χιλιόμετρα εύχομαι!

ΥΓ: Ταινίες και γάντια με gel καθώς και φαρδύτερα λάστιχα σε χαμηλότερη πίεση θα βοηθήσουν να μη δέχεσαι επιπλέον δονήσεις από το οδόστρωμα, αλλά το κυρίως πιάσιμο/πόνος δεν οφείλεται εκεί.