Σύντομο Ιστορικό του ποδηλατόδρομου

Ποδηλατοπορεία

 Σάββατο 20 Οκτώβρη 2007

Πεδίον του Άρεως (Άγαλμα Αθηνάς) 12:00

Θα ανακοινωθούν, σύντομα, προσυγκεντρώσεις σε διάφορες γειτονιές της Αθήνας

Διεκδικούμε την υλοποίηση μιας μελέτης για ποδηλατόδρομους που έμεινε στα συρτάρια του Δήμου επί τρεις Δημαρχίες. Πρόκειται για μελέτη που ανέθεσε το υπουργείο Μεταφορών στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο το 2003 μαζί με άλλες 16 μελέτες για ισάριθμες πόλεις. Η μελέτη δόθηκε στο Δήμο από το υπουργείο δωρεάν μαζί με την υπόσχεση της χρηματοδότησης της υλοποίησής της. Εγκρίθηκε [1], δημοσιοποιήθηκε και έκτοτε, μετά από δύο ακόμα δημαρχιακές θητείες, έχει παραμείνει στα χαρτιά.

Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη προβλέπει τη δημιουργία ποδηλατόδρομων σε κεντρικούς άξονες στο κέντρο της Αθήνας (3ης Σεπτεμβρίου, Αθηνάς, Ερμού, Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Βασ. Όλγας, Επταχάλκου κλπ). Η διαδρομή αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο δίκτυο που συνδέει τους αρχαιολογικούς χώρους με το Φαληρικό Όρμο μέσω του παρόχθιου του Ιλισού. [2]

Ως γνωστόν, πάγιο αίτημά μας είναι η δημιουργία ενός ικανοποιητικού δικτύου ποδηλατόδρομων. Γνωρίζοντας την ύπαρξη της μελέτης θέσαμε ως στόχο μας την υλοποίησή της. Παρότι θα θέλαμε ένα πιο πλήρες σχέδιο που να καλύπτει σε μεγαλύτερο βαθμό τις ανάγκες μας, θεωρήσαμε πως η διεκδίκηση της άμεσης εφαρμογής της ήταν σημαντική, για αρχή.

Για αυτό το λόγο κάναμε, μια σειρά συναντήσεων με τον Αντιδήμαρχο και υπεύθυνο για θέματα πολεοδομίας, καθώς και με τους εκπροσώπους όλων των δημοτικών παρατάξεων. Το ζήτημα τέθηκε προ ημερησίας διατάξεως στο Δημοτικό Συμβούλιο της 21 Μαΐου 2006 και ουσιαστικά δεν συζητήθηκε παρότι υποστηρίχτηκε από όλες τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης. Στη συνέχεια, τον Ιούνιο, έγινε πρόταση να τεθεί το ζήτημα στην ημερήσια διάταξη. Η πρόταση απορρίφθηκε. Η νέα Δημοτική αρχή έχει κλείσει σχεδόν ένα χρόνο από την ανάληψη των καθηκόντων της. Όπως και οι περισσότεροι δήμοι της χώρας (με εξαίρεση λίγων) δεν έχει κάνει τίποτα για τη δημιουργία ποδηλατόδρομων. Μετά από αυτά, είναι καιρός, λοιπόν, να πάρουμε εμείς μια πρωτοβουλία.

Tο Σάββατο τις 20 Οκτώβρη θα πραγματοποιήσουμε μια νέα ποδηλατοπορεία. Θα είναι η τρίτη ποδηλατοπορεία στην οποία το συγκεκριμένο ζήτημα[3] διατυπώνεται ανάμεσα στα αιτήματά μας[4]. Αυτή τη φορά θα δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό.

Έχουμε την πρόθεση να χαράξουμε εμείς ένα τμήμα του ποδηλατόδρομου σε σημείο που προβλέπεται από τη συγκεκριμένη μελέτη. Πρόκειται για μια συμβολική πράξη που ως στόχο έχει να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τους κατοίκους της πόλης για τα ζητήματα των ποδηλατοδρόμων[5] αλλά και να κινητοποιήσει τους αρμόδιους φορείς οι οποίοι αδρανούν.

Πιστεύουμε πως η πρωτοβουλία μας θα έχει ανταπόκριση και υποστήριξη.

 

 

 

Ποδηλάτ-ισσ-ες

 

Σημειώσεις

 ------------------------------------------------------------------------

[1]Δήμος Αθηναίων, Γραφείο Αντιδημάρχου. Αρ. Πρωτοκόλλου 3112 10/10/2003

[2]Η μελέτη παρουσιάστηκε σε ημερίδα που πραγματοποιήσαμε στο Πολυτεχνείο στις 3 Μαρτίου 2007. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Μοσχάτο στο οποίο υπάγεται ο παρόχθιος του Ιλισού έχει κατασκευάσει ήδη ένα σημαντικό τμήμα του ποδηλατοδρόμου.

[3] Το οποίο έχει κοινοποιηθεί στο Δήμο Αθηναίων με τα υπ αριθ. 067002 16/05/2007, 073520 29/05/2007, στο γραφείο Αντιδημάρχου με το υπ. αριθμ. 13 16/5/07. Τα αιτήματά μας έχουν κοινοποιηθεί και στο Υπουργείο Μεταφορών με το υπ. αριθμ. 2034 30/5/07 έγγραφο καθώς και σε άλλους φορείς. Βλέπε http://www.podilate s.gr/?q=node/ 388

[4] Τα βασικά μας αιτήματα είναι τα εξής: Να δημιουργηθεί δίκτυο ποδηλατόδρομων Να επιτραπεί η μεταφορά ποδηλάτων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στον ΟΣΕ Να αναθεωρηθεί ο δυσμενής για τον ποδηλάτη αναχρονιστικός ΚΟΚ Να δοθούν οικονομικά κίνητρα για την αγορά ποδηλάτου (επιδότηση, κατάργηση ΦΠΑ)

[5] Προφανώς και οι διεκδικήσεις μας για τους ποδηλατόδρομους δεν πρόκειται να περιοριστούν σε μια συγκεκριμένη συμβολική ενέργεια. Σκοπεύουμε, σύντομα, να επεξεργαστούμε και να διατυπώσουμε ένα σχέδιο-αίτημα για τη δημιουργία ποδηλατικών αξόνων που θα διασχίζουν το λεκανοπέδιο, ώστε να δημιουργηθεί η υποδομή για την ασφαλή και άνετη μετακίνηση των ποδηλάτων μέσα στην πόλη.

Το κείμενο σε Word

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι