Τι λέει το Μετρό... τι λένε οι Ποδηλάτ-ισσ-ες

 

Ακολουθούν οι λόγοι που προβάλλει το μετρό για τον αποκλεισμό του ποδηλάτου, όπως μας τους έδωσε γραπτώς ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΜΕΛ κ. Δρακάκης. Διαβάστε τους, διαβάστε και τις δικές μας απαντήσεις και βγάλτε τα συμπεράσματά σας.  


 

ΑΜΕΛ  Η είσοδος του φιλικού προς το περιβάλλον ποδηλάτου στο φιλικό προς το περιβάλλον Μετρό εξ αντικειμένου θα γίνει προς όφελος των ποδηλατιστών και εις βάρος των επιβατών του Μετρό. Τα βασικότερα ζητήματα του διλήμματος αυτού παρουσιάζονται παρακάτω

ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΜΕΛ θέτει εξ αρχής το ζήτημα σε λάθος βάση.  Οι συνθήκες που ευνοούν την είσοδο ποδηλάτων στο μετρό (συχνά δρομολόγια, έλλειψη συνωστισμού) δεν είναι εις βάρος των υπόλοιπων επιβατών αλλά προς όφελός τους. Οι ποδηλάτες και οι υπόλοιποι επιβάτες είναι φυσικοί σύμμαχοι στη διεκδίκηση καλύτερων συγκοινωνιών.
 
Βασικά ζητήματα
 

ΑΜΕΛ 
1 Στο μικρού μήκους Μετρό της Αθήνας δεν υπάρχουν ώρες χαμηλής κίνησης που να χωράνε και τα ποδήλατα
Το Μετρό της Αθήνας έχει προς το παρόν περιορισμένο μήκος (περίπου 1/3 με 1/5 του μήκους σε αντίστοιχες ευρωπαϊκές πόλεις) και οι συνθήκες κυκλοφορίας στην επιφάνεια δεν είναι ελκυστικές με αποτέλεσμα η επιβατική κίνηση του μετρό να είναι αυξημένη για πολύ μεγάλο διάστημα της ημέρας (από τις 6 το πρωί ως τις 9 το βράδυ). Κατά συνέπεια στο Μετρό της Αθήνας δεν υπάρχουν ώρες με χαμηλή επιβατική κίνηση (όπως σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες ώστε στο πλεόνασμα του χρόνου να χωράνε και τα ποδήλατα στο Μετρό.
 

ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ. Εδώ ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΜΕΛ παραδέχεται ότι υπάρχουν ώρες  που το ποδήλατο χωράει στο μετρό και μας λέει και ποιες είναι (πριν τις 6 το πρωί, μετά τις 9 το βράδυ, σαββατοκύριακα, αργίες) Δεν επιτρέπει όμως την είσοδό μας ούτε αυτές τις ώρες, στάση που θεωρούμε αδικαιολόγητα εχθρική.   

Παρεμπιπτόντως αναφέρουμε ότι για τον συνωστισμό  στο μετρό όλες τις υπόλοιπες ώρες εκτός της πρωινής και μεσημεριανής αιχμής δεν φταίνε "οι συνθήκες κυκλοφορίας στην επιφάνεια"  αλλά  η πολιτική του μετρό να αραιώνει στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα δρομολόγια.   

ΑΜΕΛ 
2 Το ποδήλατο πρέπει να εκτοπίσει τα ρυπαίνοντα ΙΧ και όχι το καθαρό Μετρό
 
Σε μια σωστή συγκοινωνιακή και περιβαλλοντική πολιτική το ποδήλατο, ως φιλικότατο προς το περιβάλλον αλλά και την υγεία των ποδηλατών μέσο μεταφοράς πρέπει να βρει τη θέση του εκτοπίζοντας τα ρυπαίνοντα ΙΧ και όχι εκτοπίζοντας επιβάτες από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και μάλιστα εκείνους που προσέλκυσε το Μετρό με την υψηλή ταχύτητα, αξιοπιστία, καθαριότητα και ασφάλεια.
 

 ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ. Θα ήταν πολύ πιο εύκολο να αφήσουμε το ΙΧ και να μετακινηθούμε με ποδήλατο αν γνωρίζαμε ότι σε μια δυσκολία, σε μια νεροποντή ή σε μια βλάβη μπορούμε να το βάλουμε στο μετρό.  Ενα ποδήλατο που μετακινείται 10 λεπτά  με το μετρό έχει κυκλοφορήσει όλη την υπόλοιπη μέρα στην πόλη, αποσυμφορώντας και τους δρόμους και τα άλλα μέσα μεταφοράς.  " Σωστή συγκοινωνιακή και περιβαλλοντική πολιτική" είναι η διευκόλυνση του ποδηλάτου.

ΑΜΕΛ 
3 Το ποδήλατο μεταφέρει και δεν μεταφέρεται
 
Το ποδήλατο στην πόλη χρησιμοποιείται για να μεταφέρει και όχι για να μεταφέρεται. Δηλαδή μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο είτε για την πρόσβαση και την μετεπιβίβαση στους ακραίους σταθμούς του Μετρό είτε για την κάλυψη ολόκληρης της διαδρομής στην οποία έτσι κι αλλιώς το Μετρό θα καλύπτει ένα συνήθως μικρό μέρος της. Αλλωστε το Μετρό έχει ως προορισμό την εξυπηρέτηση των πολιτών και όχι την εξυπηρέτηση άλλων μεταφορικών μέσων. 
 

ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ. Το ποδήλατο και μεταφέρει και μεταφέρεται. Γι αυτό και στο εξωτερικό επιτρέπεται η είσοδος ποδηλάτων σε δεκάδες υπόγειους σιδηροδρόμους  που έχουν μικρά ή μεγάλα δίκτυα,  μικρό ή  μεγάλο φόρτο επιβατών.  

Τονίζοντας ότι "το Μετρό έχει ως προορισμό την εξυπηρέτηση των πολιτών" η ΑΜΕΛ μας ενημερώνει ότι προφανώς δεν περιλαμβανόμαστε στους πολίτες που είναι άξιοι εξυπηρέτησης. 

ΑΜΕΛ 
Επιμέρους ζητήματα
 
4 Τα ποδήλατα εκτοπίζουν τους επιβάτες του Μετρό
 
Η συνύπαρξη ποδηλάτων και επιβατών στους σταθμούς στις αποβάθρες και στους συρμούς του Μετρό αναπόφευκτα θα γίνεται εις βάρος των επιβατών αφού στο συνωστισμό του μετρό τα ογκωδέστερα του ανθρώπου ποδήλατα θα εκτοπίζουν τους επιβάτες που δεν θα διεκδικούν το χώρο τους για να μη λερωθούν ή χτυπήσουν.

 ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ. Δεν υπάρχει καμία "αναπόφευκτη σύγκρουση" των επιβατών που μεταφέρουν ποδήλατα με τους επιβάτες που δεν μεταφέρουν ποδήλατα. Η ΑΜΕΛ μπορεί να μάθει από την εμπειρία του ΗΣΑΠ, του Προαστειακού και του ΤΡΑΜ όπου οι ποδηλάτες και οι υπόλοιποι επιβάτες συνυπάρχουν αρμονικά.

ΑΜΕΛ   
5 Τα ποδήλατα θα χαλάσουν την πολύ καλή εικόνα καθαριότητας του μετρό
 
Το Μετρό της Αθήνας ξεχωρίζει από τα αντίστοιχα συστήματα άλλων ευρωπαϊκών πόλεων για την καθαριότητά του, η οποία διατηρείται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα παρά την επτάχρονη λειτουργία του. Η είσοδος των ποδηλάτων στο Μετρό αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε μη αμελητέα προβλήματα καθαριότητας. 

ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ. Το ποδήλατο μπαίνει και βγαίνει στο μετρό χωρίς να αφήνει το παραμικρό ίχνος, όπως είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει και ο ίδιος ο κ Δρακάκης όταν μεταφέραμε μαζί του ένα ποδήλατο με συρμό της γραμμής 3.

Αυτό που χαλάει "την πολύ καλή εικόνα καθαριότητας"  του μετρό είναι ότι κλείνει τις πόρτες στο πιο καθαρό μεταφορικό μέσο.

ΑΜΕΛ 
6 Η τήρηση των ωραρίων των ποδηλατών θα είναι πολύ δυσχερής
 
Εάν επιτραπεί η είσοδος των ποδηλάτων στο Μετρό ορισμένες ώρες, τότε η επιτήρηση των ωρών αυτών δεν θα είναι εύκολη. Σύντομα, θα κατηγορηθεί άδικα η Αττικό Μετρό για "ανάρμοστη" συμπεριφορά προς τους ποδηλάτες επειδή δεν τους επέτρεψε να το χρησιμοποιούν τις ώρες αιχμής, χωρίς να αναφερθούν και οι ακραίες περιπτώσεις μονοποδηλατιστών  ή μοτοσυκλετιστών που θα επιχειρούν να εισέλθουν στο Μετρό αντιμέτωποι με την ανάρμοστη συμπεριφορά των ελεγκτών του Μετρό.
 
ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ. Από αυτό συμπεραίνουμε ότι το Μετρό δεν έχει εμπιστοσύνη στους υπαλλήλους του, τους οποίους θεωρεί ανάξιους να εφαρμόσουν το ωράριο. Η ΑΜΕΛ ουσιαστικά μας λέει ότι μας ταλαιπωρεί, αδιαφορεί για την ασφάλειά μας και δεν προωθεί το καθαρότερο μέσο μεταφοράς για τον πολύ σοβαρό λόγο ότι ίσως κάποια στιγμή βρεθεί κάποιος ποδηλάτης που ενδεχομένως θα προσπαθήσει να μπει στο μετρό σε ώρα που απαγορεύεται.

Οι τερατολογίες περί μοτοποδηλάτων ή μοτοσυκλετών δεν χρειάζονται σχολιασμό. 

 
ΑΜΕΛ 

Συμπέρασμα
 
7 Τα ποδήλατα δεν πρέπει να εκτοπίσουν τους επιβάτες του Μετρό
Σήμερα τα ποδήλατα δεν πρέπει να μπουν στο Μετρό αφού οι ποδηλάτες που θέλουν να βάζουν τα ποδήλατά τους στο μετρό είναι λίγοι και δεν είναι σωστό οι λίγοι να εκτοπίζουν τους πολλούς. Αλλά και στο μέλλον, όταν αυτοί οι ποδηλάτες γίνουν πολλοί δεν πρέπει να μπαίνουν στο Μετρό αφού εξ αντικειμένου θα εκτοπίζουν ακόμη περισσότερους επιβάτες του Μετρό.

ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ. Μπαίνοντας στο μετρό τις ώρες που υπάρχει χώρος δεν εκτοπίζουμε κανέναν. Διώχνοντάς μας από τα άδεια τρένα, το μετρό εκτοπίζει εμάς και μας υποχρεώνει, ακριβώς τη στιγμή που ζητούμε προστασία, να ξαναβγούμε στο δρόμο.


ΑΜΕΛ 

8 Τα ποδήλατα πρέπει να  βρουν το χώρο τους εκτοπίζοντας τα ΙΧ
Οποιος μπαίνει σήμερα στο Μετρό της Αθήνας ξέρει πολύ καλά ότι δεν υπάρχει χώρος για τα ποδήλατα, των οποίων ο χώρος είναι η κίνησή τους. Συχνά η αναπαραγωγή του αιτήματος αυτού γίνεται από εκείνους που δεν χρησιμοποιούν το Μετρό και δεν αναλογίζονται τις αρνητικές συνέπειες στις 650.000 επιβάτες του Μετρό και κατ επέκταση στην κινητικότητα στην Αττική
.

ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ. Αν δεν είμασταν κι εμείς επιβάτες του μετρό και αν δεν μας εξυπηρετούσε δεν θα μπαίναμε στον κόπο να ζητήσουμε τίποτα απο την ΑΜΕΛ. Την κινητικότητα στην Αττική την επιβαρύνει η ΑΜΕΛ με την άρνησή της να διευκολύνει τα ποδήλατα. Αλήθεια, πόσο αρνητικές για τις 650.000 επιβάτες που μεταφέρει ημερησίως το μετρό θα ήταν οι συνέπειες της μεταφοράς μερικών ποδηλάτων? Μήπως ήρθε η ώρα να κάνουμε μια δοκιμή? Πότε θα αρχίσει η δοκιμαστική περίοδος που μας υποσχέθηκε η ΑΜΕΛ το Μάρτιο του 2007?  

 

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι