Εμπρόσθια ανάρτηση: χρήσιμη στην Αθήνα;

64 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
jeanmarat
Απών/απούσα

Έχω διαβάσει πολλούς εδώ μέσα να λένε πως η εμπρόσθια ανάρτηση δεν χρειάζεται για την πόλη, παρόλα αυτά βλέπω πως πολλοί χρήστες που θέλουν ποδήλατο για την πολη τελικά να αγοράζουν με εμπρόσθια ανάρτηση.

Κλασική περίπτωση είναι το Ideal Megisto που έχει εμπρόσθια ανάρτηση και είναι ιδιαίτερα δημοφιλές ως πρόταση για την πόλη.

Τι γίνεται τελικώς...
- Βοηθάει μήπως στα πεζοδρόμια;
- ή είναι πλήρως άχρηστη για όποιον δεν θέλει ούτε απλό χωματόδρομο να πατήσει, απλώς θα έχει να συναντήσει τις λακούβες, τα φρεάτια, το σκατόδρομο της Αθήνας συν να ανεβαίνει κανένα πεζοδρόμιο;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
spy3
Απών/απούσα

εμενα το ποδηλατακι μου ειναι χωρις αναρτησεις και δεν εχω προβλημα πουθενα στην αθηνα ουτε και σε ελαφριους χωματοδρομους εχω μαθει και τα χερια μου λειτουργουν κατα καποιο τροπο σαν αμορτισερ τωρα βεβαια αν πασ σε κατσαβραχα και σε καταβασεις βουνων αλλαζει το θεμα

jeanmarat
Απών/απούσα

ναι μονο που το προβλημα ειναι πως τα ποδηλαταδικα που βλεπω τα "πολης" ποδηλατα εχουν σχεδον ολα αναρτηση.

και εγω για μη-αναρτηση πηγαινα αλλά αμα έχει ενα - δυο μοντελα ;

spy3
Απών/απούσα

αν ψαξεις θα βρεις τωρα τελευταια ολο και περισσοτερες εταιριες βγαζουν μοντελα χωρις αναρτησεις

jeanmarat
Απών/απούσα

ποιες ειναι αυτες και πουλανε εδω περα ;

(μη περιμενω παλι κανενα μηνα...)

spy3
Απών/απούσα

η merida η giant η carnielli ειναι μερικες που θυμαμαι αυτη την στιγμη

kynhgos77
Απών/απούσα

Εγω εχω παει σε ποδηλατο χωρις αναρτηση και τελικα δεν ξαναγυριζω πισω.
Δες και αυτο: http://www.topcycles.gr/index.php?page=shop.product_details&flypage=flyp...

jeanmarat
Απών/απούσα

το SCOTT SPORTSTER P6 28'' medium 2010 ;

καλό φαινεται.

τι έχεις να πεις για αυτό ;

vec
Απών/απούσα

jeanmarat wrote:

Τι γινεται τελικως ; Βοηθάει μηπως στα πεζοδρόμια ; Ή είναι πληρως αχρηστη για οποιον δεν θελει ουτε απλο χωματοδρομο να πατησει απλως θα εχει να φαει τις λακουβες / φρεατια / σκατοδρομο της Αθηνας συν να ανεβαινει κανενα πεζοδρομιο ;

Σίγουρα προσθέτει βάρος, αλλά τελείως άχρηστη δεν είναι. Κάνει πιο ομαλό το ανέβασμα στα πεζοδρόμια και το πέρασμα πάνω από κάποιες μεγάλες ανωμαλίες, ειδικά αν δεν έχεις μάθει να πηγαίνεις με τα χέρια λυγισμένα, που είναι και το σωστό, όπως είπε και ο φίλος παρακάτω.
Αυτό που μου αρέσει κυρίως όμως είναι ότι σου χαρίζει μια επιπλέον αυτοπεποίθηση στο φρενάρισμα με το μπροστινό που είναι και πιο αποτελεσματικό. Το ποδήλατο θα βυθιστεί, αλλά ο πίσω τροχός δεν θα σηκωθεί στον αέρα. Νομίζω ότι έναν αρχάριο ή χαλαρό ποδηλάτη αυτό τον βοηθάει αρκετά. Καλά είναι αν ρυθμίζεται η ανάρτηση, να είναι ρυθμισμένη όσο σκληρή πάει.
Το καλύτερο όμως θα ήταν να μπορούσες να δοκιμάσεις και τα 2 και να κρίνεις μόνος σου τι σου αρέσει. Το κακό είναι μια σύντομη βόλτα ευνοεί την ευκολία της ανάρτησης και έτσι δεν θα είσαι αντικειμενικός. Όπως δεν είμαι και εγώ, μια και τα ποδήλατα χωρίς μπρος ανάρτηση που έχω καβαλήσει είναι φτηνά σίδερα, "μικρότερης" κατηγορίας από το δικό μου που είναι με ανάρτηση.

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

vec wrote:
jeanmarat wrote:

Τι γινεται τελικως ; Βοηθάει μηπως στα πεζοδρόμια ; Ή είναι πληρως αχρηστη για οποιον δεν θελει ουτε απλο χωματοδρομο να πατησει απλως θα εχει να φαει τις λακουβες / φρεατια / σκατοδρομο της Αθηνας συν να ανεβαινει κανενα πεζοδρομιο ;

Σίγουρα προσθέτει βάρος, αλλά τελείως άχρηστη δεν είναι. Κάνει πιο ομαλό το ανέβασμα στα πεζοδρόμια και το πέρασμα πάνω από κάποιες μεγάλες ανωμαλίες, ειδικά αν δεν έχεις μάθει να πηγαίνεις με τα χέρια λυγισμένα, που είναι και το σωστό, όπως είπε και ο φίλος παρακάτω.
Αυτό που μου αρέσει κυρίως όμως είναι ότι σου χαρίζει μια επιπλέον αυτοπεποίθηση στο φρενάρισμα με το μπροστινό που είναι και πιο αποτελεσματικό. Το ποδήλατο θα βυθιστεί, αλλά ο πίσω τροχός δεν θα σηκωθεί στον αέρα. Νομίζω ότι έναν αρχάριο ή χαλαρό ποδηλάτη αυτό τον βοηθάει αρκετά. Καλά είναι αν ρυθμίζεται η ανάρτηση, να είναι ρυθμισμένη όσο σκληρή πάει.
Το καλύτερο όμως θα ήταν να μπορούσες να δοκιμάσεις και τα 2 και να κρίνεις μόνος σου τι σου αρέσει. Το κακό είναι μια σύντομη βόλτα ευνοεί την ευκολία της ανάρτησης και έτσι δεν θα είσαι αντικειμενικός. Όπως δεν είμαι και εγώ, μια και τα ποδήλατα χωρίς μπρος ανάρτηση που έχω καβαλήσει είναι φτηνά σίδερα, "μικρότερης" κατηγορίας από το δικό μου που είναι με ανάρτηση.

Άσε που μπορείς να πάρεις και με ανάρτηση που να κλειδώνει και όταν σου αρέσει να την έχεις κι όταν δε σου αρέσει να μην την έχεις...

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Μια χαρά την παλεύεις και με ανάρτηση μπροστά και χωρίς.
Εντελώς περιττή ΘΕΩΡΩ την ανάρτηση πίσω - για Αθήνα και άσφαλτο... (άλλο αν κυκλοφορούν αρκετά τέτοια FS ....)
Τα περισσότερα ποδήλατα - εκόμα και τα σύγχρονα city bikes - έχουν πλέον ανάρτηση μπροστά.
Είναι επιπλέον βάρος και σίγουρα χάνεις δύναμη. Αλλά αποσβαίνει κραδασμούς και σου δίνει την αίσθηση ότι μπορείς να πας και σε λίγο χωματόδρομο, σε κανα πατημένο δασικό... έτσι για την φάση.
Αν δεν σκοπεύεις να απομακρυνθείς από άσφαλτο και θέλεις ελαφρύ και γρήγορο ποδήλατο καλύτερα να πάρεις stiff πιρούνι.
Πάντος το κόστος αλλαγής είναι κανα 50αρι ευρώ, μαζί με νέο headset και εργατικά. Δεν είναι απαγορευτικό.

jeanmarat
Απών/απούσα

μου εχει πει μαστορας ποδηλατου πως χαλανε ευκολα και μετα θα πρεπει να τα ακουμπησω για να την φτιαξω. Ισχυει ;

Αυτό που το πουλάνε :
IDEAL Megisto 01 με κλείδωμα στην ανάρτηση ;

Johnny.Tifosi
Εικόνα Johnny.Tifosi
Απών/απούσα

Αν δεν πατήσεις ποτέ χώμα δεν θες ανάρτηση. Τέλος. Προσθέτεις τουλάχιστον 1.5 κιλό βάρος, έχεις απώλειες δύναμης και συνήθως μηδενική απορρόφηση κραδασμών, αφού στα περισσότερα τρέκιγγκ/ποδήλατα πόλης των 400 ευρώ οι αναρτήσεις είναι ΓΤΠ. Ακόμη και αν δουλεύουν, σύντομα θα μπουκώσουν από την βρώμα και τότε θα πρέπει να το κατέχεις το άθλημα για να τους κάνεις σέρβις.
Όπως καταλαβαίνεις, ακόμη κι αν πάρεις με ανάρτηση, μετά αρχίσεις να "ψάχνεσαι", και θα κοιτάξεις μήπως το αλλάξεις με ξερό, όπως θέλω να κάνω κι εγώ .

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

βασικά πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι
τα ποδήλατα που βγαίνουν χωρίς ανάρτηση είναι γιατί προσπαθούν να πιο είναι κοντά στην κούρσα
επίσης να τονίσω ότι αν βγάλεις την ανάρτηση μπροστά θα πρέπει να διαλέξεις με προσοχή το πιρούνι για να μην αλλάξει δραματικά η γεωμετρία

η ανάρτηση είναι περιττό βέβαια για να είναι περιττή θα πρέπει να έχεις τα μάτια σου στο δρόμο και να βλέπεις τις λακκούβες
όπως και δεν έχεις νόημα να το κλειδώνεις εκτός αν είσαι σε ανηφόρα
στην ευθεία δεν δουλεύει εκτός αν πας σε χώμα

όταν ανεβαίνουμε πεζοδρόμιο η ανάρτηση δεν μας χρειάζεται γιατί το ανεβαίνουμε κάνοντας μισό bunny hop

πάντα λέω πως καλύτερα χωρίς ανάρτηση
παρά με κακιά ανάρτηση

αν πάς σε ποδήλατα όπως το chameleon sirrius κτλ κτλ κτλ
έχεις πρόβλημα στην κατευθιντικότητα αν έχεις μεγάλο βάρος μπροστά
για αυτό προτιμούνται carbon πιρούνια
αν και θα ήθελα να το ψάξω να δω αν παίρνει ανάρτηση μπροστά το συγκεκριμένο ποδήλατο χωρίς να αλλάξουμε την γεωμετρία του
:D

dolph
Απών/απούσα

Έχετε άποψη για την ανάρτηση του Ideal Integrator 2011;

http://www.idealbikes.net/?section=2150&language=el_GR&itemid1494=2188

CrippleHorse
Εικόνα CrippleHorse
Απών/απούσα

Τα μειονεκτήματα της ανάρτησης είναι το βάρος και η αίσθηση όταν τρέχεις κάνοντας πετάλι όρθιος, γιατί και τότε βουλιάζει επίσης και όχι μόνο στην ανηφόρα όπου απλά το συνηθίζεις και δε δίνεις σημασία. Αν εξαιρέσεις το έξτρα βάρος, δεν ισχύει τόσο ότι χάνεις δύναμη με αναρτηση, αφού όταν κάτι που συμπεριφέρεται σαν ελατήριο, κάμπτεται, τότε θα επιστρέψει την κινητική ενέργεια που απορρόφησε κατά την επαναφορά του, οπότε τελικά δεν υπάρχει σοβαρή απώλεια. Απλά το να νιώθεις ότι βουλιάζει ή κάμπτεται κάτι όταν κάνεις πετάλι δυνατά δεν αρέσει στους περισσότερους σαν αίσθηση. Aπ'όσο έχω δει τη δική μου ανάρτηση και από καναδυό ακόμα, τα κλειδώματα δε συμπεριφέρονται ιδανικά εκεί που πραγματικά τα χρειάζεσαι (για να τρέξεις στην ευθεία) αν δεν είσαι σε απόλυτα ομαλό έδαφος. Το κλείδωμα ζορίζεται να ανταπεξέλθει στις λακούβες, ακούς περίεργους θορύβους περνώντας από ανωμαλίες που κατα τ'άλλα δε σε ενοχλούν εσένα και τελικά αποφασίζεις να την ξεκλειδώσεις για να μην πάθει καμιά ζημιά. Εγώ όταν είμαι στο δρόμο με το mountain μου τη μσοκλειδώνω και έτσι δε μένει τελείως ακίνητη, αλλά σκληραίνει αρκετά.

Νομίζω ότι δεν μπορεί να σου πει κανείς αν χρειάζεται η όχι η ανάρτηση γιατί όλοι έχουμε διαφορετικές ανάγκες. Το ζήτημα είναι πόση άνεση θες εσύ από το ποδήλατό σου κι αν δε δοκιμάσεις και τα δύο δε θα σιγουρευτείς. Εμένα δε μου χρειάζεται στην πόλη και θεωρώ ότι δεν αξίζει το έξτρα βάρος, αλλά εγώ δε θα παιρνα ποτέ ποδήλατο πόλης, θα έλεγα "η mountain ή κουρσάκι". Άλλος θα μπορούσε να πει ότι στην άσφαλτο δε χρειάζεται στο 98% του δρόμου αλλά υπάρχουν σημεία που είναι καλύτερα με ανάρτηση. Πχ θεσσαλονίκη που μένω, στη συμβολή λαμπράκη με εγνατία (δηλαδή σε δύο απ'τους μεγαλύτερους δρόμους) κατηφορίζεις σε μια στροφή γεμάτη λακκούβες, άσφαλτο που έχει ξεκολλήσει κλπ. Αν περνούσα γρήγορα με ποδήλατο δρόμου απο εκεί, θα ψιλοδιαλυόμουν. Όμως το παλιό μου ατσάλινο mountain χωρίς ανάρτηση τα καταφέρνει καλούτσικα επειδή φοράει λάστιχα πλάτους 1,85 και αυτό κάνει τη διαφορά, όπως και το είδος της σέλας. Γι'αυτό μου φαίνεται παράξενο που βλέπω ποδήλατα πόλης που από τη μία έχουν πολύ λεπτά λάστιχα και λεπτή σέλα (όχι ότι κάτι θεόχοντρες που βουλιάζεις μέσα έιναι πιο άνετες) κι από την άλλη ανάρτηση, ενώ θα μπορούσαν να είχαν λίγο πιο χοντρά λάστιχα και μια καλή πιρούνα και να είναι μια χαρά. Τα τελευταία χρόνια εξάλλου βγαίνουν carbon πιρούνες που φτιάχνονται για να μαλακώνουν τις ανωμαλίες. Όσο για τα πεζοδρόμια, εκεί είναι που νομίζω ότι δε σου χρειάζεται καθόλου γιατί ακόμα και με ανάρτηση χρειάζεται να σηκώσεις την μπροστινή ρόδα για να μην κοπανήσει στο κράσπεδο, κάτι που αν μάθεις να το κάνεις καλά, δε θα έχεις πρόβλημα να ανέβεις πεζοδρόμιο ακόμα και με κουρσάκι.

jeanmarat
Απών/απούσα

οχι δεν χρειαζεται ΤΕΛΙΚΑ

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

CrippleHorse wrote:
δεν ισχύει τόσο ότι χάνεις δύναμη με αναρτηση, αφού όταν κάτι που συμπεριφέρεται σαν ελατήριο, κάμπτεται, τότε θα επιστρέψει την κινητική ενέργεια που απορρόφησε κατά την επαναφορά του, οπότε τελικά δεν υπάρχει σοβαρή απώλεια. Απλά το να νιώθεις ότι βουλιάζει ή κάμπτεται κάτι όταν κάνεις πετάλι δυνατά δεν αρέσει στους περισσότερους σαν αίσθηση.

ναι μόνο που επιστρέφει με ανάποδη φορά και σε φρενάρει
αυτό το καταλαβαίνεις ιδιαίτερα στην ανηφόρα
βέβαια καταπολεμείται με σωστή τεχνική που δυστυχώς έχουν λίγοι :D

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

CrippleHorse wrote:

Νομίζω ότι δεν μπορεί να σου πει κανείς αν χρειάζεται η όχι η ανάρτηση γιατί όλοι έχουμε διαφορετικές ανάγκες. Το ζήτημα είναι πόση άνεση θες εσύ από το ποδήλατό σου κι αν δε δοκιμάσεις και τα δύο δε θα σιγουρευτείς. Εμένα δε μου χρειάζεται στην πόλη και θεωρώ ότι δεν αξίζει το έξτρα βάρος, αλλά εγώ δε θα παιρνα ποτέ ποδήλατο πόλης, θα έλεγα "η mountain ή κουρσάκι". Άλλος θα μπορούσε να πει ότι στην άσφαλτο δε χρειάζεται στο 98% του δρόμου αλλά υπάρχουν σημεία που είναι καλύτερα με ανάρτηση. Πχ θεσσαλονίκη που μένω, στη συμβολή λαμπράκη με εγνατία (δηλαδή σε δύο απ'τους μεγαλύτερους δρόμους) κατηφορίζεις σε μια στροφή γεμάτη λακκούβες, άσφαλτο που έχει ξεκολλήσει κλπ. Αν περνούσα γρήγορα με ποδήλατο δρόμου απο εκεί, θα ψιλοδιαλυόμουν. Όμως το παλιό μου ατσάλινο mountain χωρίς ανάρτηση τα καταφέρνει καλούτσικα επειδή φοράει λάστιχα πλάτους 1,85 και αυτό κάνει τη διαφορά, όπως και το είδος της σέλας. Γι'αυτό μου φαίνεται παράξενο που βλέπω ποδήλατα πόλης που από τη μία έχουν πολύ λεπτά λάστιχα και λεπτή σέλα (όχι ότι κάτι θεόχοντρες που βουλιάζεις μέσα έιναι πιο άνετες) κι από την άλλη ανάρτηση, ενώ θα μπορούσαν να είχαν λίγο πιο χοντρά λάστιχα και μια καλή πιρούνα και να είναι μια χαρά. Τα τελευταία χρόνια εξάλλου βγαίνουν carbon πιρούνες που φτιάχνονται για να μαλακώνουν τις ανωμαλίες. Όσο για τα πεζοδρόμια, εκεί είναι που νομίζω ότι δε σου χρειάζεται καθόλου γιατί ακόμα και με ανάρτηση χρειάζεται να σηκώσεις την μπροστινή ρόδα για να μην κοπανήσει στο κράσπεδο, κάτι που αν μάθεις να το κάνεις καλά, δε θα έχεις πρόβλημα να ανέβεις πεζοδρόμιο ακόμα και με κουρσάκι.

ουσιαστικά με λίγα λόγια θέλεις τεχνική περισσότερο παρά ανάρτηση
θα σου πω εγώ γιατί βλέπεις σε ποδήλατα πόλης ανάρτηση
για να πουληθούν πιο εύκολα
και να το χοντρίνω λίγο
τι προτιμάς ξερό πιρούνι η ανάρτηση που δεν λειτουργεί ποτέ σωστά
όπως φοράνε τα περισσότερα πόλης ???
μιλάμε για αναρτήσεις με λεπτά καλάμια
μεγάλη ελαστικότητα και μικρή διαδρομή
αν ανέβεις εσύ και εγώ που δεν είμαστε 50 κιλά θα τερματήσει :D

μια τέτοια είχα περάσει στο πρώτο μου ποδήλατο
και μετά από 2 μέρες έψαχνα την παλιά μου πιρούνα όπως την λες

o pappous o vatraxos
Εικόνα o pappous o vatraxos
Απών/απούσα

plannet wrote:

πάντα λέω πως καλύτερα χωρίς ανάρτηση
παρά με κακιά ανάρτηση
:D

Εκτός αυτού, εγώ που έχω ανάρτηση που κλειδώνει, την κλειδώνω μόνο όταν η άσφαλτος είναι λεία (τελείως λεία όμως). Επειδή αυτό στην αθήνα συμβαίνει το 50% του χρόνου που είσαι πάνω στο ποδήλατο (δικία μου υπερπρόχειρη εκτίμηση) πιστεύω πως η ανάρτηση βοηθάει αν δεν σε νοιάζει το 1 κιλό παραπάνω. Το οποίο στην τελική, για νορμάλ αποστάσεις μέσα στην πόλη, δεν είναι και πολύ.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Και εγώ νόμιζα ότι απλά θα κέρδιζα κάποια (αρκετά) γραμμάρια σε βάρος....
Αλλά δεν είναι ΜΟΝΟ εκεί το θέμα.
Το ποδήλατο αποκτά ΑΜΕΣΟΤΗΤΑ, γίνεται πιο νευρικό.
Η δύναμη πάει στο πετάλι και στους τροχούς.
Το νιώθεις. Όταν σηκώνεσαι όρθιος, όταν στρίβεις, όταν έχει ανηφόρα και μεταφέρεις το βάρος σου, όταν θέλεις να κάνεις γρήγορο ξεκίνημα στο φανάρι, όταν θέλεις να αποφύγεις ΑΜΕΣΑ ένα εμπόδιο μπροστά σου.

Το έχω ξαναγράψει πολλές φορές.
Όταν άλλαξα το πιρούνι - μετά από 3 χρόνια που το χρησιμοποιούσα καθημερινά - ένιωσα λες και καβαλούσα ΝΕΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ. Εντελώς άλλη αίσθηση

Αντίστοιχα νέα αίσθηση είχα όταν πρωτοάλλαξα τα 700χ40 τακουνάτα ελαστικά (πίεση max 75 psi), με νέα 700χ28 λεία (πίεση στα 90psi).

Επίσης την είχα όταν πρωτοφόρεσα κουμπωτά πετάλια + παπούτσια με σχαράκια στην κούρσα.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

Αντίστοιχα νέα αίσθηση είχα όταν πρωτοάλλαξα τα 700χ40 τακουνάτα ελαστικά (πίεση max 75 psi), με νέα 700χ28 λεία (πίεση στα 90psi).

αλήθεια τι με λες
σοβαρά
και εγώ όταν λέω ότι βάζοντας τα κατάλληλα λάστιχα σε ένα ποδήλατο το μεταμορφώνεις σε κάτι άλλο
γιατί με έβριζες τότε ??
ε κακό παιδί ?

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

.

to
Εικόνα to
Απών/απούσα

Λοιπόν όταν ανέβηκα κάποτε σε ένα άλλο ποδήλατο - με μπροστά ανάρτηση, πριν κάποια χρόνια, ένιωσα κάπως σαν να βγήκα από το Uno (αν το θυμάστε ως αυτοκίνητο) σε θέμα άνεσης και να μπήκα σε μερτσέντες. Τα απότομα σκαμπανεβάσματα και τα τραντάγματα στα χέρια δεν πολυυπήρχαν και δεν πολυασχολιόμουν και με τις μικρολεπτομέρειες της ασφάλτου. Άραξα λιγάκι στην σέλα παραπάνω, και έκανα απαλά πετάλι.

Αλλά αυτό δεν μου αρκεί, γιατί μπορώ πολύ πιο γρήγορα και το ποδήλατο δεν είναι μερτσέντες να πατάς γκάζι και να πηγαίνει. Αναλογίστηκα ότι αν συνέχιζα με το αναρτησόμενο θα ένιωθα σαν να πηγαίνω πολύ αργά και να χάνω χρόνο και ποδηλατική αίσθηση.

Φυσικά ακόμα έχω και χρησιμοποιώ μόνο το ποδήλατο μου, που είναι χωρίς ανάρτηση.

casualbiker
Απών/απούσα

νομιζω οτι συγκρινοντας γενικως αναρτηση ή χωρις αναρτηση δεν μπορεις να βγαλεις σωστο αποτελεσμα. Πρωτα απ'ολα δεν θα εχεις το ιδιο αποτελεσμα αν συγκρινεις ενα απλο πηρουνι με μια απλη αναρτηση (λεπτα καλαμια, ελαστικοτητες, με ανυπαρκα sag(ετσι νομιζω λεγεται η βυθιση λογω βαρους) με λεπτα ελατηρια που τα παιζουν μετα απο λιγο και μπορω να συνεχισω) και τελειως αλλο αποτελεσμα αν το συγκρινεις με μια καλη rock shox ή μια spinner 300. Απο την αλλη παιζει ρολο και το τι εισαι εσυ που οδηγας. Αλλο εγω που πλησιαζω τα 100 κιλα αλλο ο νεαρος που ειναι τελειως fit και 70 κιλα. Και τελειως αλλες απαιτησεις εχουμε μεταξυ μας. Απο την αλλη στο citybike που εχω εχω σταθερο πηρουνι και ειμαι πολυ ευχαριστημενος γιατι το θελω για χαλαρες βολτες, αλλα στο hardtail που εχω αναρτηση και δεν οδηγω χαλαρα η αναρτηση δεν καταλαβαινει ουτε λακουβες ουτε τιποτα (τα οποια περναω και με το citybike απλως επειδη περναω πολυ πιο χαλαρα δεν με ενοχλουν). Αυτο που τελικα θελω να πω ειναι οτι δεν υπαρχει σωστη απαντηση και σωστο ειναι οτι τελικα βολευει τον καθενα. Απλως αποφυγετε τις φτηνες αναρτησεις που δεν ειναι αναρτησεις αλλα παγιδες.

nikost
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
Και εγώ νόμιζα ότι απλά θα κέρδιζα κάποια (αρκετά) γραμμάρια σε βάρος....
Αλλά δεν είναι ΜΟΝΟ εκεί το θέμα.
Το ποδήλατο αποκτά ΑΜΕΣΟΤΗΤΑ, γίνεται πιο νευρικό.
Η δύναμη πάει στο πετάλι και στους τροχούς.
Το νιώθεις. Όταν σηκώνεσαι όρθιος, όταν στρίβεις, όταν έχει ανηφόρα και μεταφέρεις το βάρος σου, όταν θέλεις να κάνεις γρήγορο ξεκίνημα στο φανάρι, όταν θέλεις να αποφύγεις ΑΜΕΣΑ ένα εμπόδιο μπροστά σου.

Με κάλυψες πλήρως,

να προσθέσω πως κατά τη γνώμη μου το ιδανικό ποδήλατο για μετακίνηση στην πόλη είναι η ΚΟΥΡΣΑ..

Άσχετο αλλά μ αρέσει να το λέω.

SeNNinhA
Απών/απούσα

Η ταπεινή μου άποψη ειναι ότι η ανάρτηση δεν ειναι απαραίτητη για ένα ποδήλατο καθημερινής μετακίνησης. Δεν προσδίδει κάτι ουσιαστικό και μάλιστα θεωρω ότι κουράζει και περισσότερο και λόγω βάρους και λόγω απώλειας μέρους της δύναμης.

Ειδικά εάν μιλάμε για entry level αναρτήσεις (ή και ακόμη χειρότερες) καλύτερα να μην τις εχει το ποδηλατό μας. Μια μέσης ποιότητας ανάρτηση ίσως προσδίδει μια άνεση αλλα δεν νομιζω ότι ειναι και κάτι που εάν δεν το έχεις θα χάσεις κάτι ουσιαστικό.

Το ότι πια υπάρχουν σχεδόν μόνο ποδήλατα με έστω υποτυπώδεις αναρτήσεις ειναι θέμα ανταγωνισμού, μάρκετινγκ και δημιουργίας εικονικων αναγκών. Και φυσικά όταν σου έχουν πλασάρει ποδήλατο με ανάρτηση που δεν δουλεύει στην πράξη, η επόμενη κινησή σου ειναι να αγοράσεις μια που να δουλεύει και όχι ένα απλο πηρουνι....

greatg
Εικόνα greatg
Απών/απούσα

Για να μη γράφω τα ίδια βάζω αποσπάσματα από παλαιότερες συζητήσεις:

Περί λακούβας:
Χωρίς ανάρτηση θα κοπανίσει όλο το ποδήλατο και ο αναβάτης μαζί. Αυτό (σε ακραίες περιπτώσεις) μπορεί να σημαίνει ζημιά στο ποδήλατο ή και χάσιμο του ελέγχου πορείας - πτώση. Με ανάρτηση θα κοπανίσει η μη αναρτώμενη μάζα, ο τροχός δηλαδή. Με ανάρτηση η υποχώρηση του τροχού θα τον προστατέψει από την στρέβλωση. Επίσης δεν πρέπει να πατάμε φρένο μέσα στη λακκούβα για να προστατέψουμε το ποδήλατο και την πορεία μας.
Επίσης:
Η ανάρτηση βοηθάει στο να μένει σε επαφή ο τροχός με το έδαφος μετά από ανωμαλία (ακολουθώντας το ανάγλυφο της ανωμαλίας) εκεί που μια κλειδωμένη ανάρτηση κάνει τον τροχό να κοπανάει και χάνει στιγμιαία την επαφή με το δρόμο. Οκ, μιλάμε για οριακές καταστάσεις οι οποίες όμως πολλές φορές κάνουν την διαφορά μεταξύ πτώσης ή μη.
Θα συμπληρώσω ότι οποιαδήποτε μη ελαττωματική ανάρτηση κάνει την δουλειά. Στο κάτω κάτω οι αναρτήσεις είναι ρυθμιζόμενες και μπορείς να την σκληρύνεις όσο θέλεις.

Περί βύθισης:
Μιας και αναφέρθηκε η βύθιση της ανάρτησης ως κάτι κακό, θα ισχυριστώ ότι αυτή βοηθάει κατά το φρενάρισμα στο να μείνει όρθιο το ποδήλατο και να μην γλιστρήσει εύκολα ο τροχός προς το πλάι. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους:
1. Λόγω της βύθισης έχουμε μεταφορά βάρους προς τον μπροστινό τροχό. Αυτό δίνει καλύτερη πρόσφυση στο λάστιχο (τριβή = συντελεστής τριβής x βάρος).
2. Όταν ο τροχός με ανάρτηση γλιστρήσει προς το πλάι είναι ευκολότερο να ανακτήσει πρόσφυση γιατί η εκτόνωση της ανάρτησης θα δημιουργήσει κάθετη δύναμη (βάρος) (βλέπε το 1) άρα θα έχουμε ελπίδες 'να το σώσουμε'.
Με ποδήλατο χωρίς ανάρτηση οι αντιδράσεις θα είναι 'ξερές' και τα λάθη δεν θα συγχωρούνται.

Περί επιπλέον βάρους:
Κοίταξε, αυτό που βρίσκω παράλογο είναι να κάνουμε θέμα 2kg παραπάνω σε κάποιο ποδήλατο και ο αναβάτης να ζυγίζει 10kg πάνω από το κανονικό του. Επίσης τα 2kg παραπάνω σε ένα ποδήλατο είναι περίπου το 2% του συστήματος ποδήλατο (ας πούμε 14kg) και αναβάτη (ας πούμε 85kg). Φυσικά αυτό το ποσοστό αυξάνεται όσο ελαφρύτεροι είναι ποδήλατο και αναβάτης αλλά πάλι μιλάμε για σχετικά μικρό ποσοστό. Τέτοιες διαφορές έχουν σημασία μόνο στο κυνήγι του χρονομέτρου και όχι στην καθημερινή μετακίνηση. Επίσης μην κάνει τον κόπο κανείς να ισχυριστεί ότι όταν αυτά τα κιλά είναι στο ποδήλατο μετράνε περισσότερο γιατί δήθεν γίνεται πιο δύσκολο στις αλλαγές πορείας, γιατί το πόσο ευκίνητο είναι ένα ποδήλατο έχει να κάνει κυρίως με την γεωμετρία και την αδράνεια των τροχών (στροφορμή).

SeNNinhA
Απών/απούσα

Σωστά όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι η ανάρτηση "δουλέυει" και διαβάζει. Οι περισσότερες entry level δουλεύουν υποτυπωδώς και αυτό μόνο όταν είναι πολύ καινούργιες. Μετά γίνονται κούτσουρα που πρέπει να χοροπηδήσεις πάνω τους για να δουλέψουν λίγο με στατικές τριβές τεράστιες.

Ε, λοιπόν αυτές τις αναρτήσεις είναι καλύτερα να μην τις έχεις στο ποδήλατο καθόλου. Αυτό λέμε και όχι για αναρτήσεις μέσου επιπέδου που σαφώς εχεις κέρδος. Και πάλι το κέρδος σου στην πόλη είναι σχεδόν αμελητέο εαν υπολογίσεις και το πόσο σου κόστισαν επιπλέον. Αλλά δεν θα πω όχι σε αυτές.

Και τα +2~2,5 κιλά στο μπροστινό σου δεν είναι αμελητέο ποσό. Είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ και σαν μέγεθος και σαν ποσοστό. Μην το μοιράζεις σε όλο το ποδήλατο ούτε με το βάρος σου που και αυτό είναι αλλιώς κατανεμημένο πάνω στο ποδήλατο. Έχει σημασία σε ευελιξία και σαν επακόλουθο και σε κούραση.

VAkt
Εικόνα VAkt
Απών/απούσα

Εγώ έχω φάει λακκούβα (σχεδόν φαράγγι) που δεν κατάφερα να αποφύγω, με εργοστασιακή (μέτριας ποιότητας –zoom-) ανάρτηση. Ο μπροστά τροχός (ανάρτηση) την έβγαλε καθαρή και ο πίσω, δίπατος μεν, μέτριας ποιότητας δε, στράβωσε σε σημείο που να θέλει αλλαγή.
Δεν αντιλέγω ότι τα χωρίς ανάρτηση ποδήλατα έχουν πολύ καλύτερη κύλιση, έχω οδηγήσει αρκετά και τα έχω βρει αρκετά ποιο ελκυστικά στον δρόμο από το δικό μου, αλλά ο απολογισμός της λακκούβες πιστεύω θα ήταν 2 ζάντες στην προκειμένη περίπτωση. Όπως και να έχει….το ίδιο δίλλημα έχω και εγώ για το επόμενό μου ποδήλατο….ανάρτηση ή όχι;

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Και γενικότερα είναι ότι σου κάτσει με τις φθηνές.

Φίλος αναγκάστηκε να λύσει καινούργια Suntour επειδή του κόλλησε και είδε ότι δεν είχε ίχνος γράσου μέσα. Άλλος φίλος σε Megisto του 2007 απλά δεν δούλεψε ποτέ σωστά η RST που φόραγε. Είτε στο μαλακό είτε στο σκληρό είτε στο μεσαίο ήταν το ίδιο και το αυτό. Τελικά κόλλησε και αυτή...

Πολύ σωστά λεει ο SeNNinhA ότι το βάρος δεν πρέπει να το υπολογίζουμε συνολικά. Άλλο πράγμα να έχεις 1 κιλό σέλα και άλλο 3 κιλά ανάρτηση ή 5 κιλά τροχούς. Τη σέλα ούτε που θα την καταλάβεις, αντίθετα την ανάρτηση θα την νιώθεις σε κάθε κίνηση του τιμονιού. Με τις ρόδες είναι ακόμα πιο έντονο.

@vakt
Αν πέφτεις με φόρα στις λακούβες θα πάρεις τους τροχούς σου στο χέρι. Τώρα αν θα αντέξεις 2 λακούβες παραπάνω δεν έχει και πολύ νόημα. Το θέμα είναι να μην πέφτεις μέσα, είτε με ανάρτηση είτε χωρίς ανάρτηση. Μην το κάνουμε σαν τους επιστήμονες που λένε πάρε Full Suspension για να μην καταπονείς τη μέση σου...