Γιατι το ΜΤΒ δεν ειναι ποδήλατο πόλης

56 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
vang
Απών/απούσα

Γιατί το ΜΤΒ ΔΕΝ είναι ποδήλατο πόλης.

Πρώτα πρώτα να δούμε για τι ΜΤΒ μιλάμε
Γενικά αποδεκτές κατηγορίες είναι:
1. CC ή XC cross country. Χαρακτηρίζεται από μικρές διαδρομές ανάρτησης, μικρο βάρος, ΟΧΙ μεγάλες απαιτήσεις αντοχής υλικών. Χρησιμοποιείται για τις ομόνυμες διαδρομές και πολύ στους αγώνες ΜΤΒ που σπάνια οι διαδρομές τους είναι τεχνικής δυσκολίας μεγαλύτερης του κρος κάντρυ. Υπάρχουν με μόνο μπροστά ή και με δύο αναρτήσεις . Οι ρόδες είναι πλάτους από 1.8’ έως και 2.1’ και
2. All mountain. Μιλάμε πια για δύο αναρτήσεις και σκελετό και εξαρτήματα πού αντέχουν σε αρκετή καταπόνηση. Είναι λίγα τα μέρη πού δεν μπορύν να πάνε αυτά τα ποδήλατα…Συνήθως περιορίζονται από το πού μπορέι να πάει ο αναβάτης…ΟΙ διαρομές είναι τουλάχιστον 140 mm ( στα νεώτερα Μοντέλλα). Για χρήση στο βουνό αυτά τα ποδήλατα ίσως έιναι τα πιο άνετα. Σκαλφαλώνουν καλά και κατεβαίνουν σχεδόν τα πάντα.
3. Freeride. Το ποδήλατο αυτό είναι ακόμα πιο ενισχυμένο και έχει μεγαλύτερες διαδρομες . Κάνει και για κολπάκια και άλματα και ισιώνει τα μονοπάτια αλλά έιναι ανγκαστικά πιο βαρύ και αρκετά πιο δύσκολο στην ανάβαση.
4. Downhill. Το λέει και η λέξη. Δεν μας ενδιαφέρει η ανηφόρα …μόνο κατεβαίνουμε αλλά με χίλια…
Στην Ελλάδα η πρώτη κατηγορια ΜΤΒ που αναφέραμε, δηλαδή το κρος κάντρυ και μάλιστα το hardtail (σκληρη ουρα- πού σημαίνει ότι έχει μία ανάρτηση , μόνο μπροστά), προτείνεται συχνά σαν ποδήλατο πόλης και βόλτας. Η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών πού ζητάνε ένα πρώτο ποδήλατο θα το χρησιμοποιήσει κυρίως σε πόλη, άσφαλτο και καλά πατημένο χώμα. Αν η ποδηλατική τους «σταδιοδρομία» τους βάλει στα χωμάτινα μονοπάτια και στα γκρέμια , τότε θα πάρουν άλλο ποδήλατο, κατά πάσα πιθανότητα all mountain. Αν αποφασίσουν ότι δεν θα πατάνε χώμα, θα πάρουν κούρσα. Κάποιοι θα πάρουν απ’ όλα… Πάντα όμως θα χρειάζονται ένα ποδήλατο πόλης και βόλτας για να πηγαινοέρχονται στην δουλειά τους ή να κάνουν ψώνια, δουλειές κλπ.
Για να δούμε τι χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένα ποδήλατο πόλης και βόλτας.
Θεωρούμε ότι όλα τα ποδήλατα αυτά έχουν σχέσεις (ταχύτητες) πού ανταποκρίνονται στο τεραίν πού θα χρησιμοποιηθούν και στις δυνατότητες του ποδηλάτη και στην αγορά σήμερα, στην πράξη, όλα τα ποδήλατα έχουν αρκετές σχέσεις ώστε να φτάνουν για κάθε ποδηλάτη. Δεν θα ασχοληθούμε λοιπόν με τις σχέσεις και τα συστήματα ταχυτήτων.
Ένα ποδήλατο πόλης και βόλτας πρέπει να έχει.
• Σχετικά όρθια και άνετη θέση οδήγησης. Ειδικά για την κυκλοφορία στην πόλη είναι πολύ σημαντικό να έχει ο αναβάτης καλή ορατότητα.
• Ρόδες /λάστιχα πού κυλάνε καλά στην άσφαλτο( μεγάλες πιέσεις), δεν γλιστράνε στο βρεγμένο και μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε πατημένο χώμα…
• Σκάρα και κατά το δυνατόν μακριά chainstays ( οι σωλήνες που ενώνουν την κεντρική τριβή-πετάλια με τον άξονα της πίσω ρόδας) Τα μακριά chainstays προσφέρουν την δυνατότητα να φορτώσει κανείς τσάντες στην σκάρα, χωρίς να βρίσκουν στο τακούνι του και ταυτόχρονα το βάρος να βρίσκεται μπροστά από τον άξονα της ρόδας. Επίσης προσφέρουν ευστάθεια κατά την μεταφορά φορτίου.
• Φτερά (λασπωτήρες) …Είναι δυσάρεστο να πάς στην δουλειά σου ή στην καφετερία με μια καφέ γραμμή στην πλάτη επειδή πέρασες πάνω από τα νερά πού έριξε στον δρόμο η κυρα Κούλα πλένοντας το πεζοδρόμιο…
• Στάντ. Είναι πολύ χρήσιμο για να μπορέσεις να φορτώσεις αλλά και να αφήσεις το ποδήλατο για λίγο χωρις να ψάχνεις που να το ακουμπήσεις.
• Φωτα/ανακλαστήρες. Εκτός του ότι ο νόμος το απαιτεί είναι και πρωταρχικό θέμα ασφάλειας. Αν βαριέσαι να βάζεις βγάζεις φώτα σε κάθε στάση και είσαι από αυτούς πού μόλις νυχτώσει θυμούνται ότι το φώς μπαταρίας πού έβγαλαν το προηγούμενο βράδι έμεινε στο τραπεζάκι του σαλονιού…Η από τους άλλους πού πάντα τους έχουν τελειώσιε οι μπαταρίες όταν τις χρειάζονται…τότε ένα ποδήλατο πόλης και βόλτας μπορέι να σου παρέχει φωτισμό με δυναμό ( από το λάστιχο ή μέσα στο κέντρο)
• Το κόστος συντήρησης του ποδηλάτου έχει έπισης σημασία για ένα ποδήλατο πού χρησιμοποιείται καθημερινά και οι αναρτήσεις και τα δισκόφρενα θέλουν αρκετή και ακριβή συντήρηση. Πρέπει να αποφεύγονται σε ποδήλατο πόλης και βόλτας. Εξάλλου ένα καλό ελλαστικό πηρούνι είναι καλύτερο από ένα μέτριο με ανάρτηση και προισφέρει καλύτερη αίσθηση του τιμονιού σε ελιγμούς και φρενάρισμα. Επίσης καλά φρένα στεφάνης (rim brakes) είναι για τις συνθήκες χρήσης του ποδηλατου που συζητάμε το ίδιο αποτελεσματικά με τα δισκόφρενα και χρειάζονται ελάχιστο και φτηνό σέρβις.
Άλλα καλα χαρακτηριστικά που βοηθάνε στην πόλη είναι:
• Σκελετος με «χαμηλο κατώφλι» ( κάτι σαν το παλιό γυναικείο που λέγαμε)ώστε να μπορεί κάποιος να καβαλάει- ξεκαβαλάει με μικρό δρασκελισμό όταν φοράει στενα ρούχα ή όταν συχνά πυκνά χρειάζεται στη πόλη να περπατήσει δίπλα στο ποδήλατο για να περάσει ένα πεζόδρομο, μια διάβαση, ένα τμήμα πεζοδρομίου κλπ.
• Ενας σκελετός με καλή ελλαστικότητα θα προσφέρει μεγάλη ανεση, ιδίως σε πολύωρη χρήση (βόλτα-εκδομή)
• Προστατευτικά αλυσίδας πού να μην επιτρέπουν στα ρούχα να λερώνωνται ή να μαγκώνουν στην αλυσίδα.( Μερικά ποδήλατα πόλης και βόλτας δεν έχουν καθόλου αλυσίδα αλλά αυτό είναι μάλλον ακραίο…Το να μην λιπαίνεις τη αλυσίδα για να μην λερώνεσαι δεν θεωρείται καλή πρακτική)
• Να αλλάζουν οι ταχύτητες σε στάση ( χωρίς να γυρνάνε τα πετάλια) Αυτό είναι χαρακτηριστικό των κέντρων με εσωτερικές ταχύτητες που χρησιμοποιούνται μόνα τους ή σε συνδυασμό με ντεραγιέ. Πόσες φορές αναγκαζόμαστε να σταματήσουμε ξαφνικά σε φανάρι ή γιατί κάποιος πετάχτηκε και βρισκόμαστε με πολύ βαρύ πάτημα σταματημένοι…
• Να είναι το ποδήλατο σπαστό. Άλλη μεγάλη κουβέντα αυτή και θα την κάνουμε κάποτε… τώρα ενδεικτικά αναφέρω: ευκολία χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς ή και του αυτοκινήτου σου, Κουράστηκες ή έπαθες βλάβη; Παίρνεις το τρένο/λεωφορείο/ταξί και πας στον προορισμό σου, μηδαμινός κίνδυνος κλοπής γιατί το έχεις μαζί σου, ευκολία αποθήκευσης/μεταφοράς κλπ.

Για να δούμε τώρα τι χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένα ΜΤΒ XC Hardtail.
• Πρέπει να έχει θέση οδήγησης τέτοια πού να παρέχει στον αναβάτη την δυνατότητα να χρησιμοποιεί όσο περισσότερο κόκπιτ μπορεί, δηλαδή να μπορέι να μετακινεί το σώμα του προς τα μπρός, πίσω και πλάγια προκειμένου να αλλάζει δραστικά το κέντρο βάρους και να διατηρέι τον έλεγχο του ποδηλατου σε δύσκολλά τεράιν. Ταυτόχρονα πρέπει να έχει την στάση πού του επιτρεπει να δίνει την μεγαλύτερη δυνατή δύναμη στα πετάλια. Θεωρεί ότι ένα μεγάλο μέρος του χρόνου ο αναβάτης θα είναι όρθιος στα πετάλια.
• Ο σκελετος πρέπει να έχει την μεγαλύτερη δυνατη ακαμψία καθώς πρέπει να ανταποκρίνεται στις αλλαγές κέντρου βάρους του αναβάτη και να μην «λαστιχάρει»
• Τα chainstays πρέπει να είναι όσο πιο κοντά γίνεται. Με αυτό τον τρόπο μεταφέρεται το βάρος του αναβάτη πάνω από την πίσω ρόδα και του δίνεται η δυνατότητα να «βγαίνει» πιο εύκολα και πιο αποτελεσματικά πίσω από την σέλλα στις κατηφορικές κλίσεις.
• Η μπροστά ανάρτηση πρέπει να είναι καλή και ρυθμιζόμενη όσον αφορά την βύθιση αλλά και την ανάδραση (rebound). Η ρύθμιση είναι απαραίτητη καθώς οι αναβάτες είναι πολύ διαφορετικοί όσον αφορά το σωματικό βάρος. Η ανάρτηση πρέπει να έχει την απαραίτητη πλευρική ακαμψία ώστε να μην καθιστά το τιμόνι ασαφές λόγω στρεβλώσεων. Με λίγα λόγια πρέπει να είναι καλή. ( ..και δυστυχώς οι καλές είναι και πιο ακριβές) Μια κακή ανάρτηση είναι μέχρι και επικίνδυνη. Μια καλή κακοσυντηρημένη γίνεται κακή. Αν βέβαια ο κάτοχος την χρησιμοποιεί μόνο στην άσφαλτο και σε πατημένο χώμα τότε Θα προβληματιστεί κυρίως στην ασάφεια του τιμονιού και στην βύθιση στο φρενάρισμα.
• Λάστιχα φαρδυα με καλη πρόσφυση και τακούνια και με δυνατότητα να λειτουργούν με χαμηλες πιέσεις, εξασφαλίζοντας καλυτερη πρόσφυση και απορόφηση κραδασμών για λιγότερο κοπάνημα. Εδώ θυσιάζουμε την ευκολία στη κύλιση για πρόσφυση και άνεση.
• Εφόσον το ΜΤΒ θα χρησιμοποιηθεί και σε βρεγμένο/λασπωμένο, πράγμα σίγουρο αν πηγαίνει στο βουνό, τότε τα δισκόφρενα είναι επιθυμητα καθώς τα φρένα στεφάνης δεν λειτουργούν καλά και κάνουν και μεγάλη φθορά στην στεφάνη όταν δουλεύουν σε λάσπη. Επιπλέον η μεγάλη δύναμη των υδραυλικών χειριστηρίων δίνει την δυνατότητα να χειρίζεται ο αναβάτης τα φρένα για μεγάλο χρονικό διάστημα..(οι μεγάλες και οι διαρκείς κατηφόρες είναι δεδομένες στο βουνό) χρησιμοποιώντας ένα ή δύο δάχτυλα, έχοντας την δυνατότητα έτσι να διατηρεί το γκρίπ του τιμονιού με όλα τα υπόλοιπα δάχτυλα, πράγμα πού είναι πολύ χρήσιμο σε κακοτράχαλα εδάφη. Η συντήρηση των δισκόφρενων είναι αρκετα πιο περίπλκη και ακριβή από των φρένων στεφάνης.
• Δε πρέπει να έχει φτερά (λασπωτήρες) μόνιμα πακτωμένους στον σκελετό καθώς μία πέτρα ή λάσπη πού θα μαγκώσει ανάμεσα στην ρόδα και τον λασπωτήρα μπορέι να μπλοκάρει την ρόδα και να προκληθέι ατύχημα. Οι ΜΤΒ λασπωτήρες πού υπάρχουν είναι έτσι σχεδιασμένοι ώστε να έχουν μεγάλα περιθώρια από τους τροχούς και να βγαίνουν έυκολα…Αν το αφήσει κανείς στην πόλη με αυτούς μάλλον θα γίνουν …ανάρπαστοι…
• Δεν πρέπει να έχει στάντ καθώς είναι εύκολο να μαγκώσει σε κλαδιά και να σε ρίξει
• Δεν πρέπει να έχει σκάρα καθώς εκεί πού είναι η σκάρα πρέπει να βρίσκεται ο πωπός του αναβάτη όταν κατεβαίνει κατηφορικές κλίσεις.
• Δεν πρέπει να έχει προστατευτικά αλυσίδας καθώς εκεί θα κολλήσει/μαζευτεί η σκόνη και η λάσπη και θα δυσκολέψουν ή θα βγάλουν την αλυσίδα.
• Αποφεύγουμε να βάζουμε αντανακλαστικά και φώτα τα οποία με τους κραδασμούς λύνονται και κουδουνάνε. Αν θέλουμε φώς στο βουνό χρησιμοποιούμε ειδικά φώτα, συνήθως με μπαταρίες χωριστές από τους προβολείς πού προσαρμόζονται στο κράνος και στο τιμόνι. Τα φώτα του βουνού διαφέρουν από τα φώτα της πόλης στο ότι έχουν πιο πλατιά δέσμη και είναι πιο δυνατά. Υπάρχουν βέβαια φώτα πού κάνουν και για τι δύο χρήσεις αλλά κοστίζουν όσο ένα entry level ποδήλατο…

Από τον σχεδιασμό του σκελετού και μέχρι την επιλογή των περιφερειακών και τον εξοπλισμό, είναι σαφές ότι ένα ΜΤΒ δεν είναι ποδήλατο πόλης, όσο και ένα ποδήλατο πόλης δεν είναι ΜΤΒ.
Υπάρχουν και άλλες αρκετές διαφορές στην κατασκευή, και στον εξοπλισμό αυτών των ποδηλάτων πού έχουν να κάνουν με την σέλλα, τα πετάλια κλπ και παρά τις προσωπικές επιλογές του κάθε αναβάτη έχουν μια συγκεκριμένη και διαφορετική κατεύθυνση σε κάθε τύπο ποδηλάτου.
Υπάρχουν βέβαια αρκετοί σκελετοί τύπου ΜΤΒ ( ιδίως παλιότερα μοντέλα κατασκευασμένα για πηρούνια χωρίς ανάρτηση) πού μπορούν να μετατραπούν σε πολύ καλά ποδήλατα γενική χρήσεως και ακόμα και ταξιδιωτικά ποδήλατα με πολύ καλή συμπεριφορά... Αυτό όμως διαφέρει πολύ από το να λέμε ότι το ποδήλατο επιλογής για την πόλη και τις βόλτες σε άσφαλτο και πατημένο χώμα είναι το ΜΤΒ. Ούτε μπορούμε να λέμε ότι παίρνουμε ένα ΜΤΒ, αλλάζουμε λάστιχα και ..τσούπ..έγινε ποδήλατο πόλης ( εκτός αν δεν ήταν ποτέ ΜΤΒ πραγματικά).
Οι πιο ώριμες αγορές έχουν και αυτές μερίδιο ΜΤΒ αλλά σπάνια θα τα δείτε να κυκλοφορούν στην πόλη ή στην βόλτα. Είναι στο βουνό! Εκεί πού είναι το περιβάλλον για το οποίο σχεδιάστηκαν.
Το ότι μπορεί κάποιος να πάει με το τρακτέρ για τα ψώνια του και την βόλτα του, δεν σημαίνει ότι είναι και το όχημα επιλογής για αυτή την δουλειά!
Πρέπει επίσης να είμαστε καχύποπτοι σε όλα αυτά τα δήθεν τρέκκινγκ πού εμφανίστηκαν για να καλύψουν το προφανές κενό πού δημιουργήθηκε στην αγορά από την «ΜΤΒολαγνία» πού ξεκίνησε εδώ και καμιά δεκαετία με τα φτηνά ποδήλατα των σούπερ μάρκετ και ακολουθήθηκε από κατασκευαστές και εισαγωγείς στην Ελλάδα.
Το τρέκκινγκ ποδήλατο σημαίνει ποδήλατο για ταξίδι σε άσφαλτο αλλά και κακοτράχαλους χωματόδρομους, με αρκετά μεγάλο φορτίο, για πολλές ώρες την ημέρα και για πολλές μέρες. Έχει πολλά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που δεν τα διαθέτουν αυτά που πουλάνε σα τρέκκινγκ στη Ελλάδα, που η μόνη τους διαφορά από τα entry level ( επιπέδου για κάποιον που ξεκινάει) ΜΤΒ είναι ότι έχουν τροχούς 28’. Το τρέκκινγκ ΔΕΝ είναι ανάγκη να έχει ρόδες 28 ιντσών. Αντίθετα τα καλύτερα τρέκκινγκ πού υπάρχουν είναι όλα με τροχούς 26’….Αλλά αυτό είναι άλλη ανάλυση για κάποια άλλη φορά που θα ασχοληθούμε με τα ταξιδιωτικά ποδήλατα.
Πιστεύω ότι όποιος είχε την υπομονή να διαβάσει όλα αυτά, κατάλαβε την άποψή μου για ποιο λόγο κάθε φορά επιμένω ότι το ΜΤΒ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΠΟΛΗΣ.
Σίγουρα ξέχασα αρκετά αλλά θα έχω την δυνατότητα να τα συμπληρώνω καθώς θα μούρχονται…

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
eftaxias
Απών/απούσα

...και με προβλημάτισε μιας και η μπροστινή μου ανάρτηση εχει ψιλοκλατάρει και μετανιώνω που το πήρα με αναρτηση για πόλη! Αν και βολευει στο ανέβα-κατέβα στα πεζοδρόμια.. αλλα σιγα!

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Εγώ ξέρω ότι έχεις καλύτερο πλαίσιο, καλύτερη ανάρτηση, καλύτερα τα πάντα και μεγαλύτερη ευελιξία στις διαδρομές που θα ακολουθήσεις. Και όχι δεν χρειαζόμαστε όλοι εσωτερικά γρανάζια για να αλλάζουμε ταχύτητες εν στάση.

Το mountain χωρίς αλλαγές δεν είναι για πόλη όπως επίσης τα Trekking, TOR, City δεν είναι για πόλεις όπως η Αθήνα με τους διαλυμένους δρόμους.Το mountain έχει ότι του βάζεις και πάει εκεί που του λες. Τι πάει να πει είναι για βουνο; Αν το βάλω σε άσφαλτο με κατάλληλα λάστιχα τι θα γίνει; Θα τσινήσει και θα με πετάξει κάτω;

Τα επιχειρήματα περί "Δεν πρέπει να έχει σταντ, δεν πρεπει ανακλαστικα, δεν , δεν " δεν τα καταλαβαίνω. Αν τα χρειάζεσαι πας και τα βάζεις, σιγά τα λεφτά.

Και για τελειώνω, αν είχα το Megisto της Ideal η κανένα City αντί για το mtb που έχω τώρα, θα είχα διαλύσει ανάρτηση και ρόδες μέσα στην πόλη. Η θεωρία από την πράξη διαφέρει καθώς παίζει ρόλο ο αναβάτης, η διαδρομές του και η οδήγησή του.

Edit: Ξέχασα να γράψω ότι στην πολύ φιλική Αθήνα με τους συνετούς οδηγούς προτιμώ να έχω ένα νευρικό και σπιρτόζο ποδήλατο mountain παρά μια αργoκίνητη μαούνα City.

Πάντως δεν κάνουμε προσυλιτισμό, απλά γράφουμε ότι τα ποδήλατα δεν είναι μόνο αυτό που ορίζει ο τίτλος τους αλλά υπάρχουν επιλογές και εναλλακτικές.

vang
Απών/απούσα

Φίλε eaglos

Για τις διαδρομές πού λές άν θές να κατεβαίνεις σκάλες και να πηδάς από πεζοδρομια και τοιχάκια, ναι το ΜΤΒ είναι καλύτερο...

Αλλά σκέφτομαι....

¨Εχεις βάλει σκάρα; Κρεμάς βαλίτσες σε αυτή;
Εχεις βάλει λασπωτήρες; Εχεις στάντ; Εχεις αντανακλαστικά,καθρέφτη, φαναράκι;

Αν όχι, πώς πηγαίνεις στήν δουλειά χωρίς να λερώνεσαι; πώς κουβαλάς τα ψώνια σου;

Άν ναι, πας με όλο αυτό τον εξοπλισμο στο βουνό; και άν πάς μπαίνεις σε κακοτράχαλα μονοπάτια χωρίς να χρειάζεσαι ξανά βίδωμα στο τέλος κάθε διαδρομής;

Δεν σε αποπαίρνω απλά λέω ότι άν προσαρμόσεις το ποδήλατο για άνετη ( όσο επιτρέπει ο σκελετός του) χρήση στήν πόλη, τότε παύει να είναι πιά ποδήλατο βουνού!

Οσον αφορά το καλυτερο πλαίσιο και το σπιρτόζικο κλπ θεωρώ ότι το brompton μου έιναι πολύ πιό ευέλικτο και πολύ πιό σπιρτόζικο από κάθε ΜΤΒ και έχει καλύτερο πλαίσιο από τα περισσότερα.

Τα εσωτερικά γρανάζια τα ανέφερα σαν επιλέον χρήσιμο στοιχέιο. ¨Οχι σαν προαπαιτούμενο.

Ενα πραγματικό τρέκκινγκ δέν έχει κανένα πρόβλημα στούς δρόμους της Αθήνας ( και σε πολύ πολύ χειρότερους)

Και βέβαια είναι αλήθεια αυτό πού γράφεις ότι " το mountain ( το πλαισιο εννοείς) έχει ότι του βάζεις" .Το αναφέρω και εγώ ότι μπορείς να φτιάξεις πολύ καλό ποδήλατο βασισμένος σε πλαίσιο μάουντεν...αλλά τότε δέν έιναι πιά ΜΤΒ!!

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

• Σχετικά όρθια και άνετη θέση οδήγησης. Ειδικά για την κυκλοφορία στην πόλη είναι πολύ σημαντικό να έχει ο αναβάτης καλή ορατότητα.

συμφωνώ με το πρώτο σκέλος και ειναι ένας λόγος που δεν μου αρέσουν τα trekkking-city
σίγουρα ειναι σημαντικό αλλά δεν έχει σχέση με το ποδήλατο αν ειναι mtb-trekking

• Ρόδες /λάστιχα πού κυλάνε καλά στην άσφαλτο( μεγάλες πιέσεις), δεν γλιστράνε στο βρεγμένο και μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε πατημένο χώμα…
συμφωνώ απόλυτα αλλά πάλι δεν έχει σχέση μιας και στα mtb έχει καλή γκάμα σε λάστιχα και τροχούς και σε ποιο καλές τιμές

• Σκάρα και κατά το δυνατόν μακριά chainstays ( οι σωλήνες που ενώνουν την κεντρική τριβή-πετάλια με τον άξονα της πίσω ρόδας) Τα μακριά chainstays προσφέρουν την δυνατότητα να φορτώσει κανείς τσάντες στην σκάρα, χωρίς να βρίσκουν στο τακούνι του και ταυτόχρονα το βάρος να βρίσκεται μπροστά από τον άξονα της ρόδας. Επίσης προσφέρουν ευστάθεια κατά την μεταφορά φορτίου.

χμμμ chainstays
όμορφη λέξη
εδώ παίζουν διάφορα σενάρια υπάρχουν τrekking με κοντά chainstays και με μακριά
το τι σχέση έχει με το φορτίο δεν μπορώ να καταλάβω ? πάντως στα Mtb είναι μακριά και όχι κοντά

και για να μην καταργούμε τους νόμους της φυσικής
αν θεωρήσουμε το chainstay (μου αρεσε η λέξη) σαν μια γέφυρα
ποια γέφυρα αντέχει περισσότερο η μακριά γέφυρα ή η κοντή γέφυρα?

• Φτερά (λασπωτήρες) …Είναι δυσάρεστο να πάς στην δουλειά σου ή στην καφετερία με μια καφέ γραμμή στην πλάτη επειδή πέρασες πάνω από τα νερά πού έριξε στον δρόμο η κυρα Κούλα πλένοντας το πεζοδρόμιο…
• Στάντ. Είναι πολύ χρήσιμο για να μπορέσεις να φορτώσεις αλλά και να αφήσεις το ποδήλατο για λίγο χωρις να ψάχνεις που να το ακουμπήσεις.
• Φωτα/ανακλαστήρες. Εκτός του ότι ο νόμος το απαιτεί είναι και πρωταρχικό θέμα ασφάλειας. Αν βαριέσαι να βάζεις βγάζεις φώτα σε κάθε στάση και είσαι από αυτούς πού μόλις νυχτώσει θυμούνται ότι το φώς μπαταρίας πού έβγαλαν το προηγούμενο βράδι έμεινε στο τραπεζάκι του σαλονιού…Η από τους άλλους πού πάντα τους έχουν τελειώσιε οι μπαταρίες όταν τις χρειάζονται…τότε ένα ποδήλατο πόλης και βόλτας μπορέι να σου παρέχει φωτισμό με δυναμό ( από το λάστιχο ή μέσα στο κέντρο)

είσαι εκτός πραγματικότητας μπαίνουν και mtb και σε κούρσα

Το κόστος συντήρησης του ποδηλάτου έχει έπισης σημασία για ένα ποδήλατο πού χρησιμοποιείται καθημερινά και οι αναρτήσεις και τα δισκόφρενα θέλουν αρκετή και ακριβή συντήρηση. Πρέπει να αποφεύγονται σε ποδήλατο πόλης και βόλτας. Εξάλλου ένα καλό ελλαστικό πηρούνι είναι καλύτερο από ένα μέτριο με ανάρτηση και προισφέρει καλύτερη αίσθηση του τιμονιού σε ελιγμούς και φρενάρισμα. Επίσης καλά φρένα στεφάνης (rim brakes) είναι για τις συνθήκες χρήσης του ποδηλατου που συζητάμε το ίδιο αποτελεσματικά με τα δισκόφρενα και χρειάζονται ελάχιστο και φτηνό σέρβις.
εκτος πραμγατικοτητας για αλλη μια φορα
μιας και υπάρχουν mtb με rim brake και trekking με diskbrakes για το πιρούνι συμφωνώ όχι ότι ειναι καλύτερο αλλά στο ότι δεν χρειάζεσαι ανάρτηση για πόλη :D
αλώστε εγώ είμαι υπέρ των rim brakes σε όλα μου τα ποδήλατα :D

• Σκελετος με «χαμηλο κατώφλι» ( κάτι σαν το παλιό γυναικείο που λέγαμε)ώστε να μπορεί κάποιος να καβαλάει- ξεκαβαλάει με μικρό δρασκελισμό όταν φοράει στενα ρούχα ή όταν συχνά πυκνά χρειάζεται στη πόλη να περπατήσει δίπλα στο ποδήλατο για να περάσει ένα πεζόδρομο, μια διάβαση, ένα τμήμα πεζοδρομίου κλπ.

όταν λες στενά ρούχα εννοείς κάνα δερμάτινο με κρόσσια?
δεν σχολιάζω περί ορέξεως σε αυτό το θέμα κολοκυθόπιτα :D
εγώ πάλι θα πω mtb στα σωστά μέτρα έχουν ήδη αρκετά χαμηλό κατώφλι και τα γυναικεία πλαίσια έχουν ελαστικότητα που μου κόβουν xlm από εκεί και πέρα αν καποιος θέλει χαμηλό κατώφλι βγαίνουν και σε mtb με γυναικείο σκελετό αν δεν κάνω λάθος γιατι μπορεί και να κάνω

• Ενας σκελετός με καλή ελλαστικότητα θα προσφέρει μεγάλη ανεση, ιδίως σε πολύωρη χρήση (βόλτα-εκδομή)

αχ αυτό το σίδερο

δεν θα κάτσω να σου μάθω τις διαφορές δες παλιότερα μου posts και αν κατάλαβες κατάλαβες
αλλά το σιδερό όντως ειναι ποιο ξεκούραστο και το καταλαβαίνεις μετά από 100xlm τώρα αν εσύ κάνεις 100 χλμ μονοκόμματα στην πόλη τοτε να πας να πάρεις σίδερο
οι περισσότεροι θέλουν ένα μεταφορικό μέσο γρήγορο
οπότε το Mtb hydrο ειναι πολύ σκληρό και θα τους γλυτώσει από τις απώλειες ταχύτητας που έχει το σίδερο

• Προστατευτικά αλυσίδας πού να μην επιτρέπουν στα ρούχα να λερώνωνται ή να μαγκώνουν στην αλυσίδα.( Μερικά ποδήλατα πόλης και βόλτας δεν έχουν καθόλου αλυσίδα αλλά αυτό είναι μάλλον ακραίο…Το να μην λιπαίνεις τη αλυσίδα για να μην λερώνεσαι δεν θεωρείται καλή πρακτική)

υπάρχουν και για Mtb απλά δεν υπάρχουν εκείνα που καλύπτουν όλη την αλυσίδα

• Να αλλάζουν οι ταχύτητες σε στάση ( χωρίς να γυρνάνε τα πετάλια) Αυτό είναι χαρακτηριστικό των κέντρων με εσωτερικές ταχύτητες που χρησιμοποιούνται μόνα τους ή σε συνδυασμό με ντεραγιέ. Πόσες φορές αναγκαζόμαστε να σταματήσουμε ξαφνικά σε φανάρι ή γιατί κάποιος πετάχτηκε και βρισκόμαστε με πολύ βαρύ πάτημα σταματημένοι…

αυτό θέλει σκέψη αν και θέλω να το συνδυάσεις με το πρέπει τα ανταλλακτικά να έχουν φτηνό service
οι άσχετοι σαν και σένα έχουν 1) βαριά πατήματα μέσα σε πόλη 2) σταματάνε με βαριά πατήματα
γενικότερα ήθελα ένα καθαρά πόλης και ήμουν νεόπλουτος θα έκανα ενα singlespeed fitness αλλά αυτό θέλει συζήτηση

για τα σπαστά θα συμφωνήσω αλλά και πάλι ειναι για λίγες περιπτώσεις
και θέλεις και 2ο ποδήλατο για τα εκτός πόλης

για τα Mtb δεν θα κάτσω να σου απαντήσω γιατί εδώ δεν ξέρεις τα Πόλης θα ξέρεις για mtb ?

άσε που οι ίδιες απαντήσεις καλύπτουν και τα Mtb χωρίς να διαβάσω καν:D

όσο αφορά τα 26 σε ταξιδιωτικά ποδήλατα ασχετούλη vang σε ένα ποδήλατο για ταξίδια θα έβαζα μόνο 28" ρόδα

περιμένω τα συμπληρώματα μπας και καταλάβω την άποψη σου απλά φρόντισε να συμπληρώματα να ειναι dopping free

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Σωστοί οι προβληματισμοί σου και απαντώ από κάτω προς τα πάνω.

1. Για 'μένα mountain είναι σκελετός, ανάρτηση, και ρόδες (χωρίς λάστιχα). Όλα τα άλλα (σχάρες, σταντ κλπ) είναι στην κατηγορία του γενικότερου εξοπλισμου του ποδηλάτη και δεν χαρακτηρίζουν ένα ποδήλατο.

Οπότε το να βάλεις σχάρα και καθρέπτη δεν κάνουν το ποδήλατο απο Mountain City. Ομοίως το να βάλεις φαρδύ τρακτερωτό σε TOR δεν το κάνει Mountain, ούτε αν βάλεις 700χ20 λάστιχο σε City και του βγάλεις τη σχάρα το κάνει δρόμου.

2. Το μόνο που έχω στο ποδήλατό μου είναι led πισω και τσαντάκι κάτω από τη σέλα.
Τσάντα έχω στην πλάτη με μια αλαξιά κοντομάνικο, εσώρουχο και το παντελόνι για τη δουλειά. Φτερά μου χρειάστηκαν μόνο μια φορά περύσι, φέτος μπορεί να πάρω αλλά έτσι όπως πάει το κλίμα δεν νομίζω να χρειαστούν.

Καθρέπτη δεν έβαλα και 900χλμ μετά δεν μου έχει χρειαστεί όχι επειδή είμαι Valentino Rossi αλλά επειδή διαλέγω προσεκτικά τις διαδρομές μου.

3. Επομένως όταν πάω βουνό δεν βγάζω κάτι από επάνω και σίγουρα δεν θα βγάζω τα φτερά γιατί προτιμώ να κόβουν πέτρος και σκόνη. Φυσικά το να βγάλεις και να βάλεις τα φτερά δεν είναι επιπονη και χρονοβόρα διαδικασία.

4. Δεν πήρα mountain για να κάνω άλματα σε σκάλες και πεζοδρόμια. Πήρα mountain γιατί θέλω ένα ποδήλατο αντοχής, με περιφερειακά αντοχής ξέροντας ότι η διαδρομές μου στην πόλη δεν θα είναι ήρεμες και ομαλές.

Αν είχα μια ευθεία άσφαλτο από το σπιτι μέχρι στη δουλειά μου τότε θα έπαιρνα κούρσα. Ευτηχώς :) πρέπει να περνάω από πάρκα, λακούβες, κατηφόρες με φρεάτια και σαμάρια και γενικά πιάνω μεγάλες ταχύτητες σε άσχημους δρόμους. Οπότε οι ψευτό αναρτήσεις τύπου RST που βλέπω σε TOR, Trekking και City θα με έστελναν στο νοσοκομείο.

5. Σχάρα και βαλίτσες δεν έχω βάλει καθώς δεν μου χρειάζονται ακόμα. Έχω δει όμως αρκετούς με mtb που έχουν βάλει.

Για το τέλος να πω ότι η αγορά mountain έγινε όχι για να πηγαίνω σε βουνά και χαράδρες. Η αγορά έγινε με γνώμονα την ποικιλία και την αντοχή των περιφερειακών και συγκεκριμέα των αναρτήσεων και των τροχών που τα θεωρώ τα πιο σημαντικά.

Για μένα τα moutain (HT μονής ανάρτησης) είναι η πραγματική TOR κατηγορία. Με τίποτα δεν μπορώ να προτείνω σε κάποιον να πάρει ένα TOR που η μονη διαφορά με το mountain είναι ο 28'' τροχός και σε όλα τα άλλα είναι το ίδιο λιτό με το mountain.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Τελικά πολλά ποδήλατα "Πόλης" είναι γυμνά και λιτά σαν τα Mountain, αλλά τα πουλάνε για Urban/City οι εταιρίες τους.

Για παράδειγμα Trek σειρά 7, Soho, Scott σειρά Sub 10, 20, 30... Όλα αυτά είναι στην κατηγορία ποδήλατο πόλης και δεν έχουν τίποτα από φώτα, φτερα, καλύματα, σχάρες κλπ....

Οπότε τι μένει; Οι 28'' ρόδες και η λιγο πιο όρθια στάση.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

τα sub έχουν άλλη γεωμετρία θα μπει ο vang θα στα εξηγήσει :D

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Tα έχει στην Κατηγορία Road -> Urban
"The Scott SUB (Speed Utility Bicycle) is the ideal city commuter bicycle."
Το ιδανικό ποδήλατο για μετακίνηση στην πόλη λεει, παρόλαυτά είναι γυμνό, με δισκόφρενα και βγαίνει ΚΑΙ με 26'' τροχούς σαν επιλογή.

Επίσης σου δίνει το τρομερο CITY KIT όπου αγοράζεις επιπλέον φτερα και σχάρα.....Δηλαδή ότι θα έκανες και με ένα mountain σε οποιδήποτε ποδηλατάδικο. Να μην πούμε για τη θέση οδήγησης που είναι σκυφτή.... και φυσικά εξακολουθείς να είσαι χωρίς φώτα μπρος-πίσω, κάλυμα αλυσίδας, κουδουνάκι, σταντ....

Επομένως, City για κάποιον σημαίνει δυναμό, σχάρα, σταντ, φτερα και βαλίτσες ενώ για κάποιον άλλο λεπτό λάστιχο και ταχύτητα.....

Από την άλλη κάποιος που ακούει για φτερα, βαλίτσες φώτα, εσωτερικά γρανάζια κλπ μπορεί να σκέφτεται Touring ποδήλατο και όχι πόλης.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

και ας μην ξεχνάμε το βασικότερο εξάρτημα ενός city bike
καλάθι μπροστά
που πας χωρίς καλάθι
που θα βαλεις τα ψωνια απο τα super market?

vang
Απών/απούσα

@plannet

σου επιστρέφω ατόφιους και ενισχυμένους όλους τους χαρακτηρισμούς σου....
Δυστυχώς η δική σου πραγματικότητα περιορίζεται σε πέντε μοντέλα και πέντε μάρκες..αλήθεια πόσων ειδών ποδήλατα καβαλάς για να ξέρεις και να νιώθεις τις διαφορές..

Το κακό δέν έιναι ότι έισαι άσχετος ,,,το κακό έιναι ότι το έχεις κάνει δουλειά να παρασύρεις τους άλλους και ιδίως τους νέους...

Κάποιος θα έλεγε ότι κάτι κονομάς από ολη αυτή την ιστορία της παραπληροφόρησης...και της κατεύθυνσης πρός συγκεκριμένα μοντελλα και συγκεκριμένα μαγαζιά.

Δέν επιθυμώ τσακωμούς και διελκυστίνδες ούτε θα κάτσω να εξηγώ ξανά και ξανά τα αυτονόητα..

Απλώς σταμάτα να παραπλανάς τον κόσμο...δέν έχουμε όλοι τον ατέλειωτο χρόνο να διορθώνουμε τις ασχετοσύνες πού αμολάς σαν πολυβόλο..

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Για τα City/Urban ποδήλατα της Trek και της Scott που είναι γυμνά από εξοπλισμό δεν θα πεις κάτι;

Τελικά είδες ότι διαφέρει το όλο θέμα από άνθρωπο σε άνθρωπο; Για 'σένα υπάρχουν 5 κατηγορίες, για μένα υπάρχουν 3. Κουρσες, Mountain, Touring.

vang
Απών/απούσα

Αγαπητέ φίλε eaglos

Θα έχεις προσέξει ότι αναφέρομαι μόνο γενικά για τα ποδήλατα, τύπους και γενικές γνώσεις και δέν κάνω ιδιαίτερη κριτική σε εμπορικές τακτικές εταιρειών ή σε σειρές μοντέλλων κλπ κλπ.

Για τα μόνα ποδήλατα πού μιλάω με το όνομά τους είναι τα ποδήλατα πού καβαλάω. Για αυτά θεωρώ ότι δέν παραβαίνω κάποιο κανόνα δεοντολογίας αφού απλά μιλάω για τις προσωπικές μου εμπειρίες και δέν κάνω τον φωτεινό παντογνώστη.

Οι υπόλοιπες γενικές γνώσεις που αναφέρω κατα καιρούς στό φόρουμ έχουν μοναδικό σκοπό να εμπλουτίσουν τις γνώσεις των αναγνωστών...

Θέλω να πιστεύω ότι οι αναγνώστες μας δέν θα μείνουν στήν ανάγνωση των πόστ, ούτε στις όποιες αντιπαραθέσεις, αλλά θα τούς δοθεί έναυσμα να αναζητήσουν περαιτέρω γνώσεις στό διαδίκτυο ( κυρίως σε ξένες γλώσσες δυστυχώς)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

λοιπόν
καταρχην αράδιασες ένα κάρο πράγματα στα οποία σου απάντησα σε όλα
σε όσα συμφωνούσα έλεγα εδώ σύμφωνο κτλ κτλ κτλ
οπότε το μόνο που κατάφερες να αποδείξεις ειναι η ασχετοσύνη σου γιατί στα περισσότερα δεν ήξερες τι έλεγες
δεν έχεις την δυνατότητα να με αντικρούσεις με ουσιαστικά επιχειρήματα
λες αν εχω καβαλήσει τα ποδήλατα που κατακρίνω
και σου λέω άντε και τα καβάλησα
πιστευεις αληθινά ότι αν καποιος καβαλήσει ένα ποδήλατο θα καταλάβει κάτι ουσιαστικό?
εδώ ερχόντουσαν τα fidusa που τα προτείνω σε πολλούς και συζητούσα με τον μπαμπη και λέγαμε θα ειναι καλά ? θα ειναι ελαφριά και μέχρι να τα δώσω σε 2 αθλητές να τα καβαλήσουν έλεγα ένα καλό ποδήλατο όπως λέω σε όλους για όλα τα ποδήλατα
όταν όμως μου είπαν οι αθλητές τις εντυπώσεις τους
που ούτε ο ένας , ούτε ο άλλος έχουν fidusa τότε είπα όχι ότι ειναι το κορυφαίο ποδήλατο αλλά ότι τα χαρακτηριστικά του ειναι όπως τα περιγράφει η εταιρία
σκληρό γρήγορο τσαχπίνικο ποδήλατο που σε αυτά τα χρήματα δεν βρήκα εταιρία να έχει σκελετό
σίγουρα θα υπάρχει απλά δεν εχω την δυνατότητα να το ανακαλύψω
αυτό περί επιλογών αλώστε εγώ το δήλωσα ότι κοιτάω αριθμούς όχι μάρκες
:D
από εκεί και πέρα και trekking έχει ο ποδηλατας και η fidusa και fitness και σπαστό
και συγκεκριμένα έχει εδώ και 2 μέρες που συζητάω με ένα παιδί για να πάρει trekking
και του πρότεινα ένα πολύ μούρλια trekking ακόμα και εγώ θα ήθελα ένα τέτοιο
αλλά δεν εχω παραλία να βολτάρω πάνω κάτω :D
θέλω να μου πεις γιατί παραπλανώ κόσμο
και για γιατί τα mtb ειναι ποδήλατα βουνου και δεν κάνουν για την πόλη?
γιατί θα με αφήσεις με την απορία :D
α και πες μου γιατί οι 26 ρόδες ειναι για toyring ποδήλατα ?
δώσε λίγες από τις γνώσεις σου με τον άσχετο plannet

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

α και όσο αφορά το γιατί στέλνω τους πάντες σε συγκεκριμένο μαγαζί το εχω εξηγήσει πολλές φορές το θέμα ειναι γιατί όσοι έχουν πάρει ποδήλατο από εκεί λένε και αυτοί σε άλλους πάρτε από θεσ/νικη λες και αυτοί να τα κονομανε? ???????
και μιλάμε για αθηναιους που έχουν 10 φορές μεγαλύτερη αγορά από θεσ/νικη

vang
Απών/απούσα

επειδή κάποιοι θα διάβασαν την παρακάτω φράση...

"όσο αφορά τα 26 σε ταξιδιωτικά ποδήλατα ασχετούλη vang σε ένα ποδήλατο για ταξίδια θα έβαζα μόνο 28" ρόδα "

Θεωρώ υποχρέωση μου να μήν τούς αφήσω να στραβωθούν από τον αυτοχρισθέντα γκουρού της ποδηλατικής τεχνολογίας, παραθέτω το παρακάτω λίνκ που ΔΕΝ είναι κάποιας εταιρείας.
http://www.adventure-cycling-guide.co.uk/bike5.htm
Αξίζει να προσέξετε ότι ΟΛΑ τα ποδήλατα επιλογής έχουν 26" τροχούς.
Οι κατασκευαστές είναι Εγγλέζοι, Ολλανδοί , Γερμανοί, ακόμα και Αμερικάνοι....Γέμισε ο κόσμος ασχετούληδες σάν και μένα....

Είναι επίσης τόσο άσχετοι πού ΟΛΟΙ χρησσιμοποιούν ατσάλινο σκελετο ( εκτός απο την KOGA-MIYATA πού χρησιμοποιεί μόνο ατσάλινα πηρούνια)

Το σάιτ έχει και άλλες πολλές χρήσιμες πληροφορίες αξίζει να διαβάσετε το παρακάτω κεφάλαιο..
http://www.adventure-cycling-guide.co.uk/bike3.htm
Πού περιγράφει πώς να ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΙΣ ένα ΜΤΒ σε ταξιδιωτικό.

Αξίζει να προσέξετε στίς φωτογραφίες τών ποδηλάτων την προφανή διαφορά στά πίσω τρίγωνα από τα ΜΤΒ στά Τρεκκινγκ. ( όσα αναφέρθηκαν παραπάνω για το μήκος των chainstays στήν γεωμετρία του σκελετού)

Το μήκος των chainstays γινεται προφανλες άν δείτε την απόσταση πού έχει από την πίσω ρόδα ο κάθετος σωλήνα στα τρέκκινγκ και στο ΜΤΒ

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

μπορείς να πεις γιατί έχουν 26" τροχούς?
γιατί εγώ δεν κατάλαβα
:D
με δικά σου λόγια

έχεις δίκιο για τα chainstays απλά εξήγησε μου γιατί τα μακριά ειναι ποιο αντοχής γιατί με κούρασες
:D

τι άλλο να πω?
με εντυπωσιάζεις με την επιμονή σου

απλά να προσέχεις τι γράφεις γιατί αντιφάσεις

και εγώ είχα ατσάλινο σκελετό για 2 χρόνια
και? σημαίνει ότι ειναι καλός ατσαλινος ή κακός?
το καβαλάνε 800.000 άτομα σημαίνει ότι καλός η κακός?
τέτοια επιχειρήματα τα λέει η ξαδερφούλα μου που ειναι 12 χρόνων
έλεος ρε φίλε

αν έχεις κάνα σοβαρό επιχείρημα
να πεις πες το μην φέρεσαι σαν 8χρονος

αύριο θα κάτσω να σου πω γιατί τα mtb βολεύουν στις πόλεις :D

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Δεν σου ζητάω να κρίνεις τις επιλογές των εταιρίων. Απλά θέλω να σου δείξω ότι η φράση
"Θέλω ένα ποδήλατο για την πόλη" δεν είναι ίση με τη φράση "Θέλω ένα ποδήλατο πόλης".

Το παραπάνω επιβεβαίωνεται και από τις δεκάδες των ποδηλατών που κυκλοφορούν στην πόλη με ό,τι άλλο πλην του κλασσικού City Bike αλλά και από τις ίδιες τις εταιρίες που βγάζουν ποδήλατα πόλης με γρήγορες γεωμετρίες, επιθετική θέση οδήγησης και γυμνό σκελετό.

Επομένως η φράση "τα mountain δεν κάνουν για πόλη" είναι εντελώς υποκειμενική και έχει καταριφθεί στην πράξη από κουρσάδες και βουνίσιους.

Πάντως δεν νομίζω ότι ο planet αναγκάζει κανέναν ούτε αποπροσανατολίζει. Τα ίδια που γράφει αυτός τα έχουν γράψει κι άλλοι σε ξένα fora οπότε δεν τα έχει αποκλειστηκότιτα. Στην τελική ο κάθε ένας είναι που θα σκάσει τα λεφτά και θα καβαλήσει το ποδήλατο και όχι ο κάθε planet.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

katse kai perimenw tin sovari apantisi:D

noir
Απών/απούσα

Απο προσωπικη εμπειρια για διαδρομες στη πολη παντα με βολεψαν MTB hardtail, με λειο λαστιχο, καθως ειναι ελαφρια και ευελικτα σε πεζοδρομια κ λακουβες ενω ταυτοχρονα επιτρεπουν και "επιθετικη οδηγηση" που εναν αντιστοιχο "ποδηλατο πολης" δε μπορει να προσφερει. Βεβαια ενα τετοιο διαμορφωμενο MTB θελει μερικες αλαγες πριν παει στο βουνο (αλλες ροδες, αφαιρεση φωτων και λασπωτηρων). Το προηγουμενο ποδηλατο μαλιστα που χρησιμοποιουσα ηταν και σπαστο και ολιγον mountain (Dahon matrix) και με ειχε βολεψει για μερικες χιλιαδες χιλιομετρα (μεχρι να εκσφενδονιστει αδοξα απο διερχομενο αμαξι σνιφ...)

Για να παω δε ακομα περισσοτερο κοντρα στο αρχικο ποστ, με το all mountain/xc ποδηλατο που χρησιμοποιω τωρα, μπορω να πω πως το αισθανομαι ακομα πιο ανετα στο δρομο ακομα και σε μεγαλες διαδρομες...

Ακομα σκεφτομαι μηπως μια κουρσα θα ηταν πιο καταλληλη για μεγαλες αποστασεις, αλλα απο την αλλη σκεφτομαι πως "πολη" δεν ειναι μονο αυτο, ειδικα η αθηνα... ή οι σαπιοι δρομοι στις γειτονιες...

Τεσπα, σημασια εχει πως αμα καποιος θελει να χρησιμοποιησε το ποδηλατο οχι για βολτα μεσα στη πολη αλλα για να παει γρηγορα απο το σημειο Α στο σημειο Β, ειδικα οταν η διαδρομη δεν ειναι 100% ασφαλτινη αυτα τα ογκωδη και βαρια πραγματα που πουλανε ως "ποδηλατα πολης" ή οι ντελικατες κουρσες δεν μπορουν να συναγωνιστουν ενα (καλο) MTB.

Inferno
Απών/απούσα

Plannet
για μένα πρωσοπικα είτε δέχεστε είτε όχι την άποψη μου δεν με νοιάζει καθόλου
Αυτό για μένα σημαίνει ότι μας έχει γραμμένους είτε σου λέμε κάτι είτε σε αφήνουμε να πεις ότι θέλεις. Μάθε να ακούς και τη γνώμη κάποιου άλλου που μπορεί να έχει πολύ μεγαλύτερη εμπειρία από εσένα και να κάνεις συζήτηση μαζί του και όχι να αρπάζεσαι και να προσβάλλεις όποιον δεν συμφωνεί μαζί σου!

καταρχην αράδιασες ένα κάρο πράγματα
Μάθε να μιλάς χωρίς προσβάλλεις και να ειρωνεύεσαι όταν διαφωνείς με κάποιον!! Μη με αναγκάσεις να σου το πω σαν μοντεράτορ και όχι σαν απλός χρήστης... λίγος μεγαλύτερος σεβασμός δεν είναι άσχημο ειδικά όταν ο άλλος σου μιλάει όπως πρέπει!!

πιστευεις αληθινά ότι αν καποιος καβαλήσει ένα ποδήλατο θα καταλάβει κάτι ουσιαστικό?
Και δηλαδή κατά την γνώμη σου πως μπορείς να καταλάβεις τη συμπεριφορά ενός ποδηλάτου; Πως μπορείς να κρίνεις κάτι χωρίς να το έχεις δοκιμάσει; (το έχεις κάνει πολλές φορές εδώ μέσα και είναι εκτός από παραπλανητικό, ΠΟΛΥ ενοχλητικό)

μπορείς να πεις γιατί έχουν 26" τροχούς?
γιατί εγώ δεν κατάλαβα
:D
με δικά σου λόγια

Επειδή εσύ βαριέσαι να μπεις στο link να το ψάξεις λιγάκι θα το κάνω εγώ για σένα... σου αφήνω την μετάφραση.

"MTB style bikes are based on 26" wheels, whereas most road bikes are based on larger "700c" (approx 27") wheels. 26" wheels are generally stronger than 700c.
Another factor in favour of 26" wheels is that they are more widely available in the third world. It can be almost impossible to find replacement 700c wheels and tyres outside of Europe and North America. This is one of the reasons most top-end expedition bikes use 26" wheels"
------------------------------

Το θέμα λέει πως το ΜΤΒ δεν είναι ποδήλατο πόλης!
Όχι για την πόλη!

Κατά την άποψή μου, ο καθένας όπως βολεύεται να κυκλοφορήσει στην πόλη, έτσι;
Αλλά!
Εγώ θα συμφωνήσω με το vang.
Ποδήλατο πόλης είναι αυτό το κλασσικό όρθιο με την τσαντούλα μπροστά και όλα τα άλλα χαρακτηριστικά. Δεν είναι έτσι το ΜΤΒ. Άσχετα αν μερικούς μπορεί να μας βολεύει λόγω συνήθειας ή συνθηκών για την πόλη, δεν είναι αυτό ποδήλατο πόλης!

Από εκεί και πέρα ο κάθε αρχάριος μπορεί να μην είναι σε θέση να ξεκινήσει με το πιο έντονο στυλ που απαιτεί ένα ποδήλατο ΜΤΒ, είτε να μην θέλει να έχει αυτό το στυλ καν αλλά κάτι πιο χαλαρό και άνετο.

Έχω δοκιμάσει ποδήλατο πόλης καθαρό, με τα όλα του και εσωτερικό gearbox και παίδες πιστέψτε το, το ποδήλατο ΠΕΤΑΓΕ! και ήταν φτηνό σχετικά μοντέλο! Φυσικά δεν ήταν για να καβαλάει πεζοδρόμια, δεν ήταν αυτή η χρήση του όμως, αλλά μιλάμε για άνεση που δεν την προσφέρει το ΜΤΒ ή η κούρσα μέσα στην πόλη με το σταμάτα ξεκίνα.
Παρ' όλα αυτά εμένα δε θα με βόλευε να το χρησιμοποιώ για την πόλη γιατί δεν μου αρέσει το στυλ που έχει. Το προτείνω όμως σε πολλούς που θέλουν κάτι άνετο και όχι να πάρουν ενα ΜΤΒ και να ξεκινήσουν να κάνουν μετατροπές.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

1) το ότι δεν προσαρμόζω τον λόγο μου σε αυτά που θέλει να ακούσει ο άλλος ειναι το λιγότερο ειλικρινές.
και εννοείτε πως πάντα ακούς την γνώμη άλλων ακόμα και πολύ μικρότερων από μένα
προχτές συζητούσα με ένα παιδί για ποδηλατικά θέματα και ήταν 15 χρονών και τον άκουγα ευλαβικά
όσο για προσβολές το εχω πει 100 φορές δεν μπορεί ο καθένας να λέει ότι του κατέβει και μονό εγώ να πρέπει να αιτιολογήσω κάθε φορά την άποψη μου και το κακό ειναι ότι εγώ σύμφωνο με αυτούς που λένε trekking για την πόλη αλλά κανείς δεν το κατάλαβε ποτέ γιατί μετά με βλέπουν να προσπαθώ να τους πείσω για Mtb
inferno γιατί δεν λες για τον stroumf και για άλλους που πριν πω κάτι , πετάγονται και λένε θα έρθει και θα :DDDDD :PPPPP και μοναδικός λόγος του γραπτού τους ειναι να με προσβάλουν αλλά εγώ τους αγαπώ και δεν με ενοχλεί ότι και να πούνε και εχω καιρό να τους δω και μου λείψανε :(
2) το όλο post βγήκε για έναν και μοναδικό λόγο για να αποδείξει ότι εχω άδικο στο ότι προσπαθώ να πείσω τους άλλους για mtb
αν καποιος πιστεύει το αντίθετο τότε πάω πάσο και ζητάω συγνώμη αν κάπου είπα κάτι που δεν στέκει ακόμα και αυτό το "καταρχην αράδιασες ένα κάρο πράγματα"
τότε το παίρνω πίσω
αν πιστευεις το αντίθετο τότε σαν moderator σβήσε όλα τα λεγόμενα και άσε το αρχικό μήνυμα του vang
και όταν καποιος του εξηγώ γιατί αυτό έτσι αυτό αλλιώς με σοβαρές αιτιολογίες και όχι το διάβασα στο internet το έβγαλε η τάδε εταιρία και πάει λέγοντας
3) εδώ δεν το διάβασε ο vang θα το διαβάσω εγώ?
η πρέπει να μπούμε στο Internet για να μάθουμε ότι η 26" ειναι ποιο γερή από μια 28"?
ειναι το ίδιο πράγμα με τα chainstays και το παράδειγμα της γέφυρας
και σε ρωτάω ο λόγος που τα touring ειναι με 26" ειναι για να μην βρεθείς Αφρική και δεν θα βρεις ανταλλακτικά?
γιατί εγώ αυτό καταλαβαίνω από το απόσπασμα

οπότε καταλαβαίνεις πως απλά εχω πάρει την εικόνα του κακού εδώ μέσα γιατί κάποιους δεν τους βολεύει
τους λόγους δεν τους εχω καταλάβει :D

Υδροχόος
Απών/απούσα

Ε...ψιτ plannet,

Ρε παλίκαρε, κασέρι έχεις στο κεφάλι σου; Πόσο τρόμπας μπορεί να είσαι; πετάγεσαι σαν αυτές που μας ξεφεύγουν όταν σηκώνουμε κάτι βαρύ, ειρωνεύεσαι και μιλάς με τρόπο που μόνο μια κακοπηδιγμένη γεροντοκόρη θα μίλαγε, προσβάλλεις και ειρωνεύεσαι τον vang και κάνεις και σαν τον μαλ@κα που τον έκοψαν πάνω στην μαλ@κιά του. Xαλάρωσε, ποιες μια λεμονίτα.

Τι διάολο, περίοδο έχεις;

neraida
Απών/απούσα

Παρότι το site αυτό για μένα που είμαι νέα ποδηλάτισσα είναι πηγή πολύτιμων πληροφοριών, έχει γίνει πλέον λίγο δύσκολη η ανάγνωση του....Διαβάζοντας πολλά ποστ διαπίστωσα κάτι που στην αρχή ήταν λίγο ενοχλητικό αλλά μετά και από την ανάγνωση αυτού του θέματος είναι πλέον όχι λίγο αλλά πολύ ενοχλητικό τουλάχιστον κατά τη γνώμη μου. Θα ήθελα να εισηγηθώ στους moderator τα οποιαδήποτε σχόλια τα οποία περιέχουν προσβολές και ειρωνίες προς άλλα μέλη του σάιτ να διαγράφοντε αυτομάτος είτε η γνώμη τους έχει κάποια βάση είτε όχι.

Ίσως έτσι αναγκαστούμε να μάθουμε να σεβόμαστε τους συνποδηλάτ-ισσ-ες μας.

Φιλικά Αφροδίτη

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

λεμονιτα? τι είναι αυτό?
τα υπόλοιπα θα τα εκλάβω ος κομπλιμέντα

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

neraida αυτό ακριβός θέλω και εγώ να μην μου την λένε συνέχεια
όσοι εκφράζουν απορίες για τα λεγόμενα μου τους τα εξηγώ
και μετά αρχίζουν να μου λένε ότι είμαι έτσι αλλιώς αλλιώτικα
κανείς δεν λέει ότι αυτό που είπα ειναι λάθος για αυτούς και αυτούς τους λόγους

αν η προσβολή ειναι στην λέξη και όχι στο νόημα τότε έχεις δίκιο.
όταν μεγαλώσεις λίγο ακόμα θα καταλάβεις πως οι λέξεις δεν έχουν νόημα γιατί μαλακά λέω τον φίλο μου μαλάκα και τον εχθρό μου :D

αυτό με τον σεβασμό το θέλω και εγώ
αλλά......

φιλικά πέτρος

spirosta
Απών/απούσα

Θα πρότεινα να διαγραφτούν όλα τα άσχετα μυνήματα και να κλειδωθεί το thread αν δεν υπάρχει κάτι άλλο να υπωθεί.
Επίσης επειδή το αρχικό μύνημα είναι πολύ χρήσιμο και λέει πολλά σωστά πράγματα θα έπρεπε να μπει κάπου αλλού σαν άρθρο.

Αλλά δεν νομίζω να γίνει πράγμα που θα πρέπει να το λάβουν σοβαρά οι moderators.

Πάω να ανοίξω ένα θέμα πιο συγκεκριμένο για το πρόβλημα.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

ποια είναι τα σωστά γιατί εγώ δεν είδα και τόσα σωστά πράγματα ??
και αν καποιος διαβάσει όλα αυτά πχ δεν υπάρχουν φτερά για Mtb κτλ κτλ κτλ
θα γυρίσει μπουμεραγκ
είμαι κατά τις διαγραφής
μου θυμίζει παλιά κατάχρηση εξουσίας

δεν βρήκα λεμονιτα αλλά ήπια μια λεμονάδα αλλά δεν είδα διαφορά :D

neraida
Απών/απούσα

Κατ' αρχήν, νομίζω πως έχω μεγαλώσει αρκετά ούτος ώστε να ξεχωρίζω πότε μια λέξη έχει λεχθεί για να ειρωνευτεί ή να προσβάλει κάποιον, προσωπικά δεν είχα εκλάβει το άσχετος που έγραψες για τον φίλο vang ως μια λέξη που θα απεύθυνες σε ένα φίλο σου πάνω σε μια συζήτηση αλλά ώς προσβλητική και προφανώς έτσι την έχουν εκλάβει και άλλοι αναγνώστες... Αν δεν ήταν αυτός ο σκοπός σου τότε ταπεινά απολογούμαι που το παρεξήγησα.... Όπως και να 'χει όμως. Επειδή πολλοί δεν συνηθίζουν να αποκαλούν τους φίλους τους μ@λ@κες ίσως θα ήταν καλύτερη η αποφυγή κοσμητικών επιθέτων γενικώς ούτος ώστε άλλα άτομα (εμού συμπεριλαμβανομένου) να μην παρεξηγούν τις προθέσεις σου.

Για το θέμα του σεβασμού συμφωνώ. Όλοι είμαστε άξιοι σεβασμού και βρίσκω το ποστ που απευθυνόταν στο πρόσωπο σου από άλλο φίλο του ποστ απαράδεκτο.

Άλλο το να διαφωνούμε με κάποιον για κάτι παιδιά και άλλο να τον κοσμούμε με διάφορα επίθετα....

Λοιπόν αυτά είχα να πω και δεν θα σχολιάσω άλλο πάνω στο θέμα γιατί θεωρώ περιττό και αυτό το δεύτερο σχόλιο που έχω γράψει....

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

το άσχετος ήταν η αλήθεια πάνω σε αυτά που έγραψε
δεν περιμένω να γράψεις ξανά
αλλά θέλω να διαβάσεις αυτά που γράφω σχετικά με αυτά που είπε ο vang αν στέκουν η οχι
αν στέκουν ο vang ειναι άσχετος
αν δεν στέκουν τότε εχω άδικο και ζητάω συγνώμη

Υδροχόος
Απών/απούσα

>>>
Όλοι;
Πάντοτε;

>>>>

Υπερβολικό, ναι. Απαράδεκτο, οχι.
Απαράδεκτο θα ήταν εάν εκφραζόμουν έτσι σε κάποιον που δεν προκαλεί.

Όταν εκνευρίζομαι με κάποιον του το δείχνω. Όχι πάντοτε με τον ίδιο τρόπο. Σπανίως ακραίο. Τώρα απλά μου την βίδωσε. Όλοι έχουμε τις καλές και τις κακές μας στιγμές.