Πιο γρήγορο το ακριβό ποδήλατο ή το φθηνό;

13 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Ένας γιατρός στην Αγγλία πήρε ένα ποδήλατο από ανθρακόνημα με 1000 λίρες και το σύγκρινε με το ατσάλινο ποδήλατο που είχε πάρει μεταχειρισμένο με 50 λίρες. Επι 6 μήνες έριχνε κορώνα γράμματα κάθε πρωί για να αποφασίσει με ποιό ποδήλατο θα πήγαινε στη δουλειά του, και μετά χρονομετρούσε τη διαδρομή. Στο τέλος έβγαλε τα στατιστικά του και βρήκε πως έκανε τον ίδιο χρόνο και με τα δύο.

http://www.bbc.co.uk/news/health-11958903

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
kourbeti
Εικόνα kourbeti
Απών/απούσα

Δεν λαμβάνονται υπόψιν ορισμένες κρίσιμες παράμετροι που αλλοιώνουν το αποτέλεσμα:
Με το carbon σκοπίμως επιβραδύνεις, ώστε να δώσεις τον απαραίτητο χρόνο στους περαστικούς να σε θαυμάσουν και να εντυπώσουν βαθειά την εικόνα σου να ποδηλατεί αγέρωχος πάνω στο αστραφτερό άτι.
Απ' την άλλη με το ατσάλινο βιάζεσαι μην τυχόν και σε δει κανένας γνωστός και σε πάρει στο ψιλό για το χρέπι που καβαλάς.

Arxarios
Απών/απούσα

Δεν ξέρω αν το ξέρατε εσείς αλλά στο άρθρο λέει ότι υπάρχει πρόγραμμά για αυτούς που πηγαίνουν στη δουλειά τους με το ποδήλατο μέ το οποίο γίνεται απαλλαγή από τους φόρους που είναι ενσωματωμένοι στην τιμή του ποδηλάτου.

Στην Ελλάδα από την άλλη είναι προκλητικό να επιβραβεύονται με προνόμια τα υβριδικά οχήματα άκόμη και αν ζυγίζουν σχεδόν δύο τόνους και με τεράστια μετωπική επιφάνεια όπως είναι ορισμένα υβριδικά SUV την ίδια στιγμη που τα ποδήλατα δεν έχουν κάποια έκπτωση στον ΦΠΑ.

Πάντως σε μία πόλη που είναι επίπεδη όντως ίσως υπάρχει μικρή διαφορά μεταξύ καλού και μέτριου ποδήλατου. Στην Ελλάδα με το έντονο ανάγλυφο όμως το ελαφρύ και με κοντή κλιμάκωση κιβωτίου ποδήλατο κάνει τη διαφορά.

Lathan Devers
Εικόνα Lathan Devers
Απών/απούσα

Εγώ πάλι νομίζω ότι όποιος αγοράσει carbon για να πηγαίνει στη δουλειά του είναι επικά ηλίθιος. Οπότε κάπως ανούσιο και όλο το άρθρο...

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

arxarios wrote:
Πάντως σε μία πόλη που είναι επίπεδη όντως ίσως υπάρχει μικρή διαφορά μεταξύ καλού και μέτριου ποδήλατου. Στην Ελλάδα με το έντονο ανάγλυφο όμως το ελαφρύ και με κοντή κλιμάκωση κιβωτίου ποδήλατο κάνει τη διαφορά.

Ναι αλλά δεν μού δίνεις αυτή τη διαφορά. Πόση είναι αυτή η διαφορά; Ο τύπος έκανε μια έρευνα, εσύ έκανες για αυτό που είπες;

Εκ πείρας έχω να πω ότι αυτή η διαφορά είναι κάπως έτσι, δεν τη μέτρησα ακριβώς αλλά έχω δύο ποδήλατα, ένα δρόμου καθαρόαιμο και ένα ΜΤΒ, και τα δύο ατσάλινα, και επίσης για ένα διάστημα καβαλούσα και ένα αλουμινένιο πολύ ελαφρύτερο, και όλα αυτά τα έτρεχα σε διαδρομές που έιχαν και μεγάλες ανηφόρες. Με το ελαφρύτερο η διαφορά συνολικού χρόνου έβλεπα ότι δεν ξεπέρασε ποτέ τα 6λεπτά/ώρα. Φυσικά για αγωνιστική χρήση είναι μεγάλη, αλλά για φυσιολογική καθημερινή χρήση δε νομίζω ότι έχει σημασία αυτή η διαφορά.

Σημ.: Η διαφορά ΜΤΒ-δρόμου είναι μεγαλύτερη, μέχρι 12λεπτά/ώρα, μιλάω όμως για χρέπι 18 κιλά και κάργα ανηφόρες. (Η απάντηση σε όποιον ρωτήσει γιατί το καβαλάω: μού λείπει η γύμναση )

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Και όταν το φορτώνεις το ΜΤΒ το 18άρι και "παίρνεις τα βουνά" πόσο ζυγίζει περίπου τότε, αγαπημένε μου "αγύμναστε";

Όταν βγαίνω εγώ με το δικό μου 18άρι για τα ψώνια της βδομάδας, αποφεύγω τα πεζοδρόμια, γιατί στο ανέβασμα έχει την τάση να γυρίσει ανάποδα προς τα πίσω που έχει το φόρτωμα!!! Όταν το πήρα ήταν το μόνο μου ποδήλατο κι αγκομαχούσα στις βόλτες με διάφορα τζιμάνια γύρω μου να τρέχουν σαν ζαγάρια. Κι έλεγα, μπά άχρηστη είμαι! Έκτοτε έχει αλλάξει κάθετα το τοπίο.

Η προσωπική μου συνταγή; Δεν είναι κανείς "επικά ηλίθιος". Πάρτε ό,τι θέλετε και γλεντήστε το, όπως και όπου μπορείτε. Ακόμα κι αν αρχίσετε ως "επικά ηλίθιοι", το ίδιο το μηχάνημα θα σας "υπαγορεύσει" το πού και πώς μπορεί, να σας δώσει τα καλύτερα. Έχουν μιλιά τα άτιμα. Το μόνο που έχετε να κάνετε, είναι να ακούσετε τι λένε και να υπακούσετε και δεν θα βγείτε χαμένοι.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

σίγουρα το ότι είναι carbon δεν μου λέει κάτι
1100 ευρό carbon σημαίνει εκτός από σκελετό τα αλλά μπορεί να είναι χειρότερα από το παλιό του ποδήλατο
ουσιαστικά παίζουν πολλές παράμετροι ρόλο όπως σωστό μέγεθος
καλούς τροχούς
και ψυχολογία
ακόμα και ο τρόπος που κάνεις ποδήλατο παίζει ρόλο
ή μπορεί και στο ένα να έχει πιο γρήγορα λάστιχα σε σχέση με το άλλο
βέβαια 2 καλά συντηρημένα ποδήλατα με λειτουργικά καλά ανταλλακτικά δεν θα έχουν τρομερές διαφορές

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

plannet wrote:
σίγουρα το ότι είναι carbon δεν μου λέει κάτι
1100 ευρό carbon σημαίνει εκτός από σκελετό τα αλλά μπορεί να είναι χειρότερα από το παλιό του ποδήλατο
ουσιαστικά παίζουν πολλές παράμετροι ρόλο όπως σωστό μέγεθος
καλούς τροχούς
και ψυχολογία
ακόμα και ο τρόπος που κάνεις ποδήλατο παίζει ρόλο
ή μπορεί και στο ένα να έχει πιο γρήγορα λάστιχα σε σχέση με το άλλο
βέβαια 2 καλά συντηρημένα ποδήλατα με λειτουργικά καλά ανταλλακτικά δεν θα έχουν τρομερές διαφορές

ΟΥΑΟΥ έγω μείνει.
Πλάννετ νομίζω ότι το κρύο σου κάνει ΚΑΛΟ.....

Πέραν της πλάκας, ΤΟ ΕΠΙΑΣΕΣ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ και το θέμα και το νόημα.
Αυτό ακριβώς που γράφει ο Πλάννετ.
(σημείωση: δεν διάβασα το άρθρο του Άγγλου....)

vec
Απών/απούσα

kourbeti wrote:
Δεν λαμβάνονται υπόψιν ορισμένες κρίσιμες παράμετροι που αλλοιώνουν το αποτέλεσμα:
Με το carbon σκοπίμως επιβραδύνεις, ώστε να δώσεις τον απαραίτητο χρόνο στους περαστικούς να σε θαυμάσουν και να εντυπώσουν βαθειά την εικόνα σου να ποδηλατεί αγέρωχος πάνω στο αστραφτερό άτι.
Απ' την άλλη με το ατσάλινο βιάζεσαι μην τυχόν και σε δει κανένας γνωστός και σε πάρει στο ψιλό για το χρέπι που καβαλάς.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
plannet wrote:
σίγουρα το ότι είναι carbon δεν μου λέει κάτι
1100 ευρό carbon σημαίνει εκτός από σκελετό τα αλλά μπορεί να είναι χειρότερα από το παλιό του ποδήλατο
ουσιαστικά παίζουν πολλές παράμετροι ρόλο όπως σωστό μέγεθος
καλούς τροχούς
και ψυχολογία
ακόμα και ο τρόπος που κάνεις ποδήλατο παίζει ρόλο
ή μπορεί και στο ένα να έχει πιο γρήγορα λάστιχα σε σχέση με το άλλο
βέβαια 2 καλά συντηρημένα ποδήλατα με λειτουργικά καλά ανταλλακτικά δεν θα έχουν τρομερές διαφορές

ΟΥΑΟΥ έγω μείνει.
Πλάννετ νομίζω ότι το κρύο σου κάνει ΚΑΛΟ.....

Πέραν της πλάκας, ΤΟ ΕΠΙΑΣΕΣ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ και το θέμα και το νόημα.
Αυτό ακριβώς που γράφει ο Πλάννετ.
(σημείωση: δεν διάβασα το άρθρο του Άγγλου....)


θα καθόμουν να το κάνω σούπα
αλλά βαριέμαι και είσαι και ανεπίδεκτος μαθήσεως

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Ας τα πάρουμε από την αρχή. Για να παει ενα ποδήλατο πιο γρήγορα πρέπει -σε πρώτη φάση- να γυρίζεις τα πετάλια πιο γρήγορα.

Δυο παρόμοια ποδήλατα με παρόμοιο γρανάζωμα που τα στροφάρεις το ίδιο θα πάνε με την ίδια σχεδόν ταχύτητα. Η διαφορά είναι ότι το ελαφρύτερο θα κερδίσει κάποια μέτρα μέχρι το βαρύτερο να πιάσει τη δεδομένη ταχύτητα οπότε και η απόσταση θα παραμένει σταθερή.

Σε καμία περίπτωση δεν πας "πιο γρήγορα" παίρνοντας ελαφρύτερο ποδήλατο. Μπορει να πας πιο σβέλτα, πιο ξεκούραστα, με λιγότερο ιδρώτα αλλά θα πας πιο γρήγορα μόνο αν στροφάρεις πιο γρήγορα ή αν βαρύνεις ταχύτητα και ζοριστείς περισσότερο.

Επομένως θεωρώ ότι ο γιατρός έκανε το πείραμε για λάθος λόγους. Αν έψαχνε να δει με πιο πηγαίνει πιο ξεκούραστα τότε κάτι θα γινόταν. Αν και πιστεύω ότι σε χαμηλές ταχύτητες και ισιάδες όλα μια η άλλη είναι.

o pappous o vatraxos
Εικόνα o pappous o vatraxos
Απών/απούσα

Ιγκλος νομίζω ότι ο doc απευθύνεται σε αυτούς που δεν ξέρουν πολλά από ποδήλατα αλλά θέλουν να το εντάξουν στην καθημερινότητά τους. Αν είναι έτσι τότε έχει πετύχει διάνα.
Είναι σαν κάτι αρχαίες κινέζικες παροιμίες τύπου "ακόμα κι αν έχεις σπίτι με 100 δωμάτια δεν χρειάζεσαι παρά 2 τετραγωνικά για να κοιμηθείς" και τέτοια...

CrippleHorse
Εικόνα CrippleHorse
Απών/απούσα

plannet wrote:
σίγουρα το ότι είναι carbon δεν μου λέει κάτι
1100 ευρό carbon σημαίνει εκτός από σκελετό τα αλλά μπορεί να είναι χειρότερα από το παλιό του ποδήλατο

Αυτό. Η πλάκα είναι ότι κι ο σκελετός μπορεί να είναι χειρότερος. Εδώ και δύο χρόνια ειδικά κυκλοφορούν αρκετοί φτηνοί και κακής ποιότητας κάρμπον σκελετοί εκεί έξω. Δοκίμασε από την άλλη να πάρεις ένα δρόμου με ατσαλένιο σκελετό με ένα καλό σωλήνα columbus πχ και πολύ αμφιβάλλω ότι θα βρεις κάτι με τόσα λεφτά. Άσε κάτι πανάκριβα κράματα που βγαίνουν πρόσφατα και είναι ό,τι πιο γερό έχει κατασκευαστεί ποτέ. Ελπίζω ότι έτσι όπως πάμε, θα ξαναγυρίσουμε στο ατσάλι και στην εποχή που έπαιρνες ένα σκελετό και ήξερες ότι θα κρατούσε 30 χρόνια

Πάντως ένα πιο ελαφρύ ποδήλατο σου επιτρέπει να πας με μεγαλύτερη σχέση βάζοντας την ίδια δύναμη, άρα από αυτή την άποψη το ελαφρύτερο ποδήλατο είναι πιο γρήγορο.

Lathan Devers wrote:
Εγώ πάλι νομίζω ότι όποιος αγοράσει carbon για να πηγαίνει στη δουλειά του είναι επικά ηλίθιος. Οπότε κάπως ανούσιο και όλο το άρθρο...

Αν δουλεύει σε ποδηλατάδικο;
Κάτσε ρε φίλε, πες ότι είμαι φτωχαδάκι και ξυλώθηκα για να πάρω το καρμπον cinelli μου. Και τώρα θες να δώσω άλλα 500 για να πάρω κάτι μόνο για να πηγαίνω στη δουλειά και να μη με λες ηλίθιο; Αυτό θα ήταν τρελλή σπατάλη :-)

contact