Αλλαγή οπίσθιου ντεραγιέ σε παλιό κουρσάκι χωρίς νύχι

18 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
spankmachine
Απών/απούσα

Ένα ποδηλατο δρόμου που θέλω να αναπαλαιώσω έχει πίσω ψαλίδι σαν αυτό:

Παρατηρώ οτι το ντεραγιέ μπαίνει μέσα στο αυλάκι του τροχού, κατι το οποίο δε συμβαίνει σε νεότερα ποδήλατα που έχουν ξεχωριστή υποδοχή.

Μπορώ σε ένα τέτοιο ψαλίδι να βάλω ενα ντεραγιέ σαν αυτό:

http://www.roseversand.com/article/shimano-tiagra-rear-derailleur-rd-450...

Θέλει καμία ιδιαίτερη αλλαγή;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Μπορεις να βαλεις οποιοδηποτε ντεραγιε θελεις.
Αρκει να χρησιμοποιησεις ενα derailler hanger σαν αυτο:
http://www.roseversand.de/artikel/shimano-schaltwerk-adapter/aid:41127

spankmachine
Απών/απούσα

Δηλαδή γίνεται στην κούρσα να βάλω μπρος πισω ντεραγιε και δισκοβραχίωνα για mtb? (έχει πολλές ανηφόρες εκεί που μένω)

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...το πραγμα.
Αν μπορεις να βαλεις ντεραγιε ρωτησες στην αρχη, και τωρα θελεις και ΜΤΒ στο ROAD.
Γινεται παντως.
Πισω, αν βαλεις κασσετα απο ΜΤΒ, θα πρεπει να διαλεξεις και ντεραγιε για ΜΤΒ.
Τα μεγαλα γραναζια πισω (30, 32, 34, 36 δοντια), χρειαζονται ντεραγιε ΜΤΒ και μαλιστα προτιμοτερο long cage (ωστε να εχει και αρκετη "χωρητικοτητα" για να μπορει να συνεργαστει με τα αντιστοιχα μεγαλα ΜΤΒαδικα γραναζια/δισκους που μαλλον θα τοποθετηθουν και μπροστα).
Μπροστα, μπορεις να βαλεις δισκοβραχιονα απο ΜΤΒ, αλλα θα πρεπει να εισαι προσεκτικος στην επιλογη του μηκους του αξονα της μεσαιας τριβης, αφ'ενος για να μη "βρισκει" ο μικρος εσωτερικος δισκος πανω στο αριστερο chain stay, αφ' ετερου για να εχεις μια σωστη chain line.
Αντιστοιχα, θα βαλεις μπροστα ντεραγιε απο ΜΤΒ, και ιδανικα, ιδια σειρα/μοντελλο με το δισκοβραχιονα.
Αντε, ετοιμος ο Frankenstein!

spankmachine
Απών/απούσα

Thanks! Εξαιρετικά πληροφοριακή η απάντηση σου. Φαίνεται θέλει πολύ μελέτη το όλο θέμα γιατί μπορεί να την πατήσεις και να σου μείνουν τα ανταλακτικά "στο χέρι"...

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

πολλές αλλαγές διαβάζω.... πήγαινε βήμα-βήμα, σιγά-σιγά ...

- Ντεραγιέ πίσω, ίσως... ΙΣΩΣ... να κάνει και κουρσάδικο ντεραγιέ longcage. Μπορεί να βρεις οικονομικό σε μεταχειρισμένο (105 / ultegra), καθώς οι περισσότεροι από τριπλό αναβαθμίζουν σε compact και βάζουν άλλο ντεραγιέ πίσω.

- για τον δισκοβραχίωνα, πριν αλλάξεις όλο το σύστημα και την μεσαία τριβή, ψάξε λίγο. Υπάρχουν εταιρείες που βγάζουν φύλλα σκέτα, σε "μικρές" διαστάσεις, για κουρσάδικους δισκοβραχίωνες (νομίζω ότι η ΒΒΒ βγάζει τέτοια και είναι πολύ οικονομικά και πανέυκολα στην "αλλαγή", ξεβιδώνεις και βιδώνεις 5 βιδούλες άλλεν....). Προσοχή θέλεις φύλλα (δίσκους) με BCD για κουρσάδικο (μάλλον 5βιδο... υποθετω...) δισκοβραχίωνα και όχι για ΜΤΒ 4βιδο. (τέλος πάντων, τσέκαρε ΤΙ ΕΧΕΙΣ ΤΩΡΑ και πάρε αντίστοιχα δισκάκια, με λιγότερα δόντια.)

spankmachine
Απών/απούσα

Ο παλιός μου δισκοβραχίωνας είναι cottered (http://www.sheldonbrown.com/cotters.html). Πέρα από το γεγονός οτι είναι δύσκολος στην συντήρηση είναι και ενας τόνος! Ακόμα δεν έχω προσπαθήσει να τον βγάλω και διαβάζω οτι αν δεν γίνει σωστά μπορεί να καταστραφεί και να θέλει μετά ολόκληρη διαδικασία. Πάντως βλέπω οτι τα γρανάζια του ξεβιδώνουν (αυτά είναι τα φύλλα; σόρρυ απο ορολογία δε τα πάω καλά!).Επίσης δε ξέρω αν είναι συμβατός με παραπάνω ταχύτητες (το ποδήλατο είναι 10 ταχυτήτων!) Πάντως είναι σε καλή κατάσταση χωρίς στραβωμένα δόντια. Γενικά όμως δε ξέρω αν αξίζει τον κόπο για αυτό το λόγο σκεφτόμουν να πάω σε κάτι καινούργιο με κλειστού τύπου μεσαία τριβή.

spankmachine
Απών/απούσα

Χρησημοποίησα την τεχνική που προτείνει ο sheldon brown (με το σφυρί και τον σωλήνα) για να βγάλω την κοπίλια από το δισκοβραχίωνα του ποδηλάτου και όντως βγήκε με την πρώτη! Τώρα αντιμετωπίζω μια καινούργια πρόκληση... Αλήθεια πως βγαίνει ο αριστερός δισκοβραχίωνας από τον άξονα; Δε θέλω να αρχίσω να κοπανάω σαν τον τρελό με τις ώρες γιατί θα τον καταστρέψω και είναι και σε καλή κατάσταση.

EDIT: Τον έβγαλα χρησημοποιώντας μια ματσόλα σχετικά έυκολα. Δε μου λέτε ρε παιδιά αξίζει να το κρατήσω όλο το σύστημα; Από την άλλη βλέπω πως τα ποτήρια είναι πάνω στο κέλυφος αλλά είναι στρόγγυλα από έξω δε φαίνεται να "πιάνει" κάποιου είδους κλειδί για να βγούν. Πως θα τα βγάλω; Επίσης πως θα δω άν είναι συμβατός με παραπάνω ταχύτητες;

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...στο 1ο post εχεις βαλει φωτογραφια του σκελετου που φαινεται η μεσαια τριβη.
Η μεσαια τριβη λυνεται πολυ ευκολα, αν ξερεις πως.
Κατ'αρχην δεν ειναι απλα στρογγυλα τα ποτηρια. Εχουν στην εξωτερικη τους πλευρα καταλληλα διαμορφωμενα εξογγωματα, ωστε να πιανει το καταλληλο εργαλειο και να τα λυνει. Υποθετοντας λοιπον οτι ειναι ο συνηθισμενος Εγγλεζικος τυπος μεσαιας τριβης (BSA Threading), με πλατος κελυφους μεσαιας τριβης 68 χλστ., θα πρεπει πριν λυσεις τα ποτηρια, να κανεις τα εξης κατα σειρα:
Να λυσεις το δαχτυλιδι στερεωσης του αριστερου ποτηριου. Το δαχτυλιδι (λυνει γυριζοντας το δεξιοστροφα) το οποιο εχει 4 εγκοπες για να πιανει επανω του το καταλληλο γαντζοκλειδο, η να μπαινει η μυτη ενος μεγαλου κατσαβιδιου, και το οποιο κατσαβιδι χτυπωντας το προς την καταλληλη φορα με σφυρι, λυνει το δαχτυλιδι.
Μπορεις βεβαια να το πιασεις προσεκτικα και με εναν καβουρα, και να το γυρισεις δεξιοστροφα.
Αφου λυσεις λοιπον το δαχτυλιδι συγκρατησης, το ποτηρι ξεβιδωνει πολυ ευκολα, ακομη και με το χερι(και το ποτηρι λυνει δεξιοστροφα).

Αφου αφαιρεσεις το ποτηρι, αφαιρεις και τις μπιλιες που "κατοικουν" μεσα στο ποτηρι, και στη συνεχεια τραβας εξω και τον αξονα της μεσαιας τριβης.
Κατοπιν, "ψαρευεις" και τις μπιλλιες που βρισκονται μεσα στο δεξι ποτηρι, και εισαι ετοιμος να λυσεις και το δεξι ποτηρι.
Αυτο συνηθως δεν εχει δαχτυλιδι να το σφιγγει στη θεση του, αλλα ειναι το ιδιο βιδωνενο σφιχτα στο κελυφος της μεσαιας τριβης. Λυνεται γυριζοντας το δεξιοστροφα.
Για να λυθει, χρειαζεται συνηθως ενα τετοιο εργαλειο:

http://www.bike-components.de/products/info/p18211_Kurbel--Innenlagersch...
Αν "ανεβασεις" μια κοντινη φωτογραφια της δεξιας πλευρας της μεσαιας τριβης, θα μπορει να σου πει κανεις ακριβως τι εργαλειο χρειαζεσαι.

Edit: Μολις προσεξα κοιτωντας προσεκτικοτερα τη φωτογραφια του 1oυ post, οτι και τα δυο ποτηρια σταθεροποιουνται με δαχτυλιδι συγκρατησης, οποτε δεν χρειαζεσαι κανενα extra εργαλειο. Πρωτα λυνεις τα δαχτυλιδια συγκρατησης (το δεξι λυνει γυριζοντας το αριστεροστροφα, και το αριστερο επισης αριστεροστροφα), και μετα ξεβιδωνεις απλα τα ποτηρια.

spankmachine
Απών/απούσα

Συγνώμη φίλε colombus αλλά η φωτογραφία δεν είναι από το ποδήλατο μου! Αυτήν την είχα βάλει γιατί είχε το ίδιο ψαλίδι πίσω με το δικό μου...απλά τώρα δε μπορώ να σηκώσω γιατί έχω κάποιο θέμα το κινητό μου... για να σου δώσω να καταλάβεις στη μεσαία τριβή τα ποτήρια είναι από την μέσα μεριά και όχι από την έξω και ο άξονας έιναι κολλημένος στο δεξί δισκοβραχίωνα... μόλις μπορέσω θα σηκώσω φωτογραφία ή θα δώσω link από αντίστοιχη.

EDIT:Τα πράγματα είναι χειρότερα απ'ότι νόμιζα... η μεσαία τριβή είναι τύπου thomson threadless... σαν αυτή http://www.jonny69.co.uk/uploads/bikes/shopper/IMG_6119.JPG και http://cgi.ebay.com/Thompson-Style-Cottered-Bottom-Bracket-vintage-bike-/280296179985 Πολύ δύσκολα θα αλλάξει... δε ξέρω αν γίνεται να μου φτιάξουν καινούργια πάσα..

Χαχα βρήκα ένα σχεδόν πανομοιότυπο με το δικό μου... είναι γερμανικό δεκαετία 70s έλεος...
http://www.flickr.com/photos/collectvelo/4578637990/sizes/o/in/set-72157626798436922/

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...ακομη πιο ευκολα.
Οι μεσαιες τριβες αυτου του τυπου, συνηθιζοταν παρα πολυ απο τους Γερμανους κατασκευαστες τις δεκαετιες '60-'80.
Αφου αφαιρεσεις τον αριστερο δισκοβραχιονα, λυνεις το πολυγωνικο παξιμαδι που ειναι βιδωμενο πανω στον αξονα, μεσα απο το μπρατσο.
Μετα λυνεις ολα τα υπολοιπα εξαρτηματα ενα-ενα προσεκτικα, και φωτογραφιζεις τη διαδικασια λυσιματος, γιατι μπορει να χρειαστει να τα ξαναμονταρεις...

spankmachine
Απών/απούσα

Εφόσον είναι threadless το κέλυφος υπάρχει τρόπος να μπεί μεσαία τριβή νέου τύπου; (πχ UN54).

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Κοιτα, αν η μεσαια τριβη σου, ειναι σαν τις φτηνιαρες threadless που φορανε ορισμενα φτηνα ΒΜΧακια, τοτε δεν μπορεις να βαλεις μεσαια τριβη με Εγγλεζικο σπειρωμα, και κατα συνεπεια ουτε UN-54.
Βεβαια, με αρκετη τορνοδουλεια, κατασκευαζεις δυο χιτωνιακια με σπειρωμα για UN-54, τα πρεσσαρεις και τα κολλας/"τσιμπας" στη θεση τους, αλλα πρωτα, θα πρεπει να σκεφτεις καλα, αν αξιζει τον κοπο και τα χρηματα αυτη η ιστορια.
Βεβαια, αν το συγκεκριμενο ποδηλατο εχει συναισθηματικη αξια για σενα, παω πασσο. Διαφορετικα, νομιζω πως δεν συμφερει τετοιου ειδους μετατροπη.
Ειναι πολυ πιθανο, ενας αλλος μεταχειρισμενος σκελετος αντιστοιχης ποιοτητας/κατηγοριας, αλλα με συμβατικη μεσαια τριβη, να κοστιζει λιγοτερο απο την μετατροπη.

spankmachine
Απών/απούσα

Εντάξει έχω άλλα 2 ποδήλατα και δεν καίγομαι τόσο πολύ... καλύτερα να την κρατήσω την τριβή ώς έχει αν είναι τόσο μεγάλη φασαρία. Απλά θέλω να το καβαλάω το ποδήλατο και αν είναι χάλια η απόδοση της μεσαίας τριβής θα παει τσάμπα όλη η δουλειά...

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...ειναι η μεσαια τριβη;
Απο οτι μπορω να φανταστω, το ποδηλατο δεν θα πρεπει να εχει κανει τα χιλιομετρα της αρκουδας. Οποτε, με ενα καλο service, (το πολυ-πολυ και με αλλαγη στις μπιλλιες), η μεσαια τριβη θα δουλευει τουλαχιστον ικανοποιητικα.

spankmachine
Απών/απούσα

Μέχρι να το καβαλήσω δε μπορώ να ξέρω πάντως οπτικά φαίνεται οκ. Τα γρανάζια είναι ίσια, τα ποτήρια φαίνονται εντάξει το ίδιο και οι κώνοι.

spankmachine
Απών/απούσα

Ερώτηση: Την επιφάνεια των κώνων και των ποτηριών μπορώ να την λειάνω με γυαλόχαρτο; Αν ναι, ποιό μεγέθος κόκκων προτείνετε; με νερό, με λάδι ή στεγνό;http://imageshack.us/photo/my-images/845/img140616.jpg/

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...και των ποτηριων, δεν την πειραζεις.
Αν ειναι "αρπαγμενη" και δεν σκοπευεις να αλλαξεις κωνους-ποτηρια, τοτε το πολυ-πολυ να αλλαξεις μπιλλιες, και αφηνεις τα πραγματα οπως ειναι.
Το περαιτερω δουλεμα, θα εξομαλυνει καπως τα πραγματα,("τρωγοντας" τα σκαψιματα της επιφανειας των κωνων-ποτηριων) αλλα καινουρια μην περιμενεις να γινουν.
Το οποιοδηποτε τροχισμα, λιμαρισμα, γυαλοχαρτισμα, δεν ειναι και πολυ καλη ιδεα, γιατι ετσι θα φυγει εντελως η επιφανειακη σκληρυνση/κατεργασια του μεταλλου.
Αν δεν εχει σπασει τιποτα, το πολυ-πολυ αλλαξε μπιλλιες, η απλα καθαρισε/γρασσαρισε το, και αστο να δουλεψει οπως ειναι.