ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

63 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
podilat-iss-es
Εικόνα podilat-iss-es
Απών/απούσα

Την Κυριακή 18 Σεπτέμβρη(*) η Πανεπιστημίου μας ανήκει!

Διεκδικούμε αυτό που δικαιωματικά μας ανήκει: Μια Πανεπιστημίου για τους ανθρώπους και όχι για τα αυτοκίνητα! Πεζοδρόμηση τώρα!

* πάρτυ
* πικ-νικ
* έκθεση αφίσας
* μουσική
* χορός
* καλλιτεχνικά δρώμενα
* ενημέρωση για το σχέδιο πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου που κινδυνεύει να μείνει για πάντα στο συρτάρι.

Η πρώτη συνάντηση των διοργανωτών θα γίνει:
Τετάρτη 20 Ιουλίου, 8 το βράδυ
στέκι Φίλων Του Ποδηλάτου, Επταχάλκου 3, Θησείο

Για να δούμε την Πανεπιστημίου πεζόδρομο θα πρέπει να το απαιτήσουμε μαζικά.
Να είστε όλοι εκεί!

Προωθήστε το παντού!

(*) Η ημερομηνία δεν έχει “κλειδώσει” ακόμα. Η 18/9 είναι φαβορί γιατί είναι η Κυριακή της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Αστικής Κινητικότητας (16-22 Σεπτέμβρη).

http://panepistimioupezodromos.gr

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Wicca
Απών/απούσα

Ποιοι είναι οι διοργανωτές; Μπορούμε να έχουμε αυτήν την πληροφορία;;

Acinonyx
Εικόνα Acinonyx
Απών/απούσα

Για ποιο λόγο ένα ποδηλάτης να θέλει να πεζοδρομηθεί η Πανεπιστημίου; Τώρα είναι μια χαρά. Είναι άνετη με 5 λωρίδες και μπορούμε να την κατεβαίνουμε τουλάχιστον με 30 χ.α.ω. Σε 3 λεπτά είμαστε Ομόνοια (και πολύ λέω). Αν πεζοδρομηθεί, ξεχάστε αυτές τις ταχύτητες. Θα πρέπει να πηγαίνουμε πολύ αργά για να προσέχουμε για πεζούς, παιδάκια, μπάλες, φυτά, σκυλιά, γατιά κλπ. που φυσικά θα εισβάλουν στην ποδηλατολωρίδα.

Anthony S.
Εικόνα Anthony S.
Απών/απούσα

Acinonyx wrote:
Για ποιο λόγο ένα ποδηλάτης να θέλει να πεζοδρομηθεί η Πανεπιστημίου; Τώρα είναι μια χαρά. Είναι άνετη με 5 λωρίδες και μπορούμε να την κατεβαίνουμε τουλάχιστον με 30 χ.α.ω. Σε 3 λεπτά είμαστε Ομόνοια (και πολύ λέω). Αν πεζοδρομηθεί, ξεχάστε αυτές τις ταχύτητες. Θα πρέπει να πηγαίνουμε πολύ αργά για να προσέχουμε για πεζούς, παιδάκια, μπάλες, φυτά, σκυλιά, γατιά κλπ. που φυσικά θα εισβάλουν στην ποδηλατολωρίδα.

+1

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Δεν υπάρχει λόγος να πεζοδρομηθεί η Πανεπιστημίου!

Μας αρέσει που 'ναι γεμάτη αυτοκίνητα για να κάνουμε τις χορευτικές μας φιγούρες ανάμεσα. Σιγά μην την αφήσουμε να γεμίσει παιδιά να παίζουνε μπάλα, σιγά μην την γεμίζουμε μουσικούς και πράσινο, σιγά μην αφήσουμε γερόντια και ΑΜΕΑ να αλωνίζουνε, αυτοί είναι καταδικασμένοι εδώ και καιρό. Όλοι αυτοί θα μας εμποδίζουνε, ΕΜΑΣ, τους γρηγοροποδήλατους, που η γη περιστρέφεται τριγύρω μας!

ΥΓ: Να φανταστείτε χτες το βράδυ με τη πολύ ζέστη είδα έναν εφιάλτη, το κέντρο ήταν -λέει- ανθρώπινο, χωρίς αυτοκίνητα, θόρυβο και άγχος κι εκεί που κατέβαινα πατώντας κουδούνια γιατί βιαζόμουν κι έπρεπε σε 5 λεπτά να 'μαι Ομόνοια και σε 10 να μαι Βικτώρια κι έκανα σλάλομ ν' αποφύγω κάτι μπάσταρδα που παίζανε μπάλα κι αλωνίζανε, έχασα το μπροστινο γιατί πάτησα σε κάτι πασατέμπους που 'χε ρίξει ένα ερωτευμένο ζευγαράκι κι έπεσα σε κάτι καινούργιες πρασιές που 'χανε αντικαταστήσει τις στάσεις του λεωφορείου, ξύπνησα ιδρωμένος κι ανακάλυψα πως είχα κλειστό το ερ-κοντίσιον. Το άνοιξα και -ευτυχώς- κοιμήθηκα πάλι τον "ύπνο του δικαίου"...

cdouvis
Απών/απούσα

@ Wicca
οι διοργανωτές δεν υπάρχουν ακόμα. Θα υπάρξουν από την Τετάρτη που θα γίνει η πρώτη συνέλευση. Μέχρι τώρα υπάρχουν μόνο κάποιοι λίγοι που έριξαν την ιδέα. Και (όπως λέει το πρώτο ποστ) χρειάζονται ενισχύσεις

@ Acinonyx & Anthony S.
τι ρωτάτε τώρα... από που ν' αρχίσω και που να τελειώσω? Μάλλον καλύτερα να μείνουμε στην "εξήγηση" του scrabler που τα λέει και ωραία. Πάντως φαντάζομαι ότι από τώρα και για τους επόμενους μήνες θα έχουν όλοι την ευκαιρία να μάθουν αρκετά λεπτομερώς τι σημαίνει για τον ποδηλάτη το σχέδιο πεζοδρόμησης της Παν/μίου και για ποιους λόγους θα γίνει περίπου 30.000.000 φορές καλύτερη αν και όταν υλοποιηθεί με το καλό

cdouvis
Απών/απούσα

και κάτι που δεν αναφέρθηκε: Η συνάντηση θα γίνει στους Φίλους του Ποδηλάτου γιατί βόλευε αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να έρθουν μόνο ποδηλάτες. Διαδόστε το παντού. Σε πεζούς, χρήστες των ΜΜΜ, ΑΜΕΑ, γονείς (με καροτσάκια) και γενικά σε όποιον συμφωνεί με την πεζοδρόμηση (δηλαδή στο 99.9% των ανθρώπων)

Acinonyx
Εικόνα Acinonyx
Απών/απούσα

@cdouvis, @scrabler: έχετε αυτοκίνητο;

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Σκότωσα τη γιαγιά και τον παππου, υποχρέωσα σε μόνιμη τηλεορασίτιδα τα παιδιά μου, καταδίκασα τους ΑΜΕΑ να μένουν στα υπέροχα μπετονένια κουτιά τους, πρόσθεσα το ing στα πάρκα, κατέλαβα όλα τα πεζοδρόμια κι έτσι μου μείναν οι 33 λωρίδες της Πανεπιστημίου να κατεβαίνω σαν άρχοντας στο κέντρο, σιγά μη πάρω τα ΜΜΜ, τι με πέρασες?

Ρε αρχηγέ, τι ερωτήσεις είναι αυτές και τι διάβολο θες να κάνεις στην Πανεπιστημίου με τ αυτοκίνητό σου? Μήπως είσαι ο κουλουράς των Προπυλαίων και σκέφτεσαι πως θα σπρώχνεις το καρότσι από τις Στήλες? Αν έχεις αυτοκίνητο και ακόμα σου μένουν λεφτά για βενζίνη, πάρτο κανά ΣΚ και κάνε και κανα ταξιδάκι να αναπνεύσεις λίγο καθαρό αέρα, στην Πανεπιστημίου θες κι εσύ να το ξεμπουκώσεις?

Daemonn
Εικόνα Daemonn
Απών/απούσα

scrabler wrote:
Σκότωσα τη γιαγιά και τον παππου, υποχρέωσα σε μόνιμη τηλεορασίτιδα τα παιδιά μου, καταδίκασα τους ΑΜΕΑ να μένουν στα υπέροχα μπετονένια κουτιά τους, πρόσθεσα το ing στα πάρκα, κατέλαβα όλα τα πεζοδρόμια κι έτσι μου μείναν οι 33 λωρίδες της Πανεπιστημίου να κατεβαίνω σαν άρχοντας στο κέντρο, σιγά μη πάρω τα ΜΜΜ, τι με πέρασες?

Scrabler είσαι εσύ στο avatar ή απλά κάποιος που σου μοιάζει;

Acinonyx
Εικόνα Acinonyx
Απών/απούσα

Πολύ αστείο. Γελάσαμε. Τελικά έχεις κάποιο επιχείρημα ή σκοπεύεις να ειρωνεύεσαι σε όλο το νήμα; Πες μου ώστε να μη χάνω το χρόνο μου.

Σε ρώτησα απλά αν έχεις αυτοκίνητο. Αν έχεις, τότε η μετακίνησή σου στην πόλη δεν εξαρτάται από το ποδήλατο.

Εγώ που χρησιμοποιώ το ποδήλατο ως μοναδικό μέσο μεταφοράς, προτιμώ ανοιχτούς δρόμους και πεζοδρόμια (αυτό ακριβώς που είναι η Πανεπιστημίου σήμερα) αντί για ένα τεράστιο πεζόδρομο που θα μαζεύει ένα σωρό μικροπωλητές και τσικναδώρους.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Daemonn, πίστεψέ το, εγώ είμαι στο αβαταρ,απλά τότε ήμουν νεότερος και λίγο πιο... αδύνατος (ίσως και πιο όμορφος!).

Ρε φίλε Acinonyx το πρόβλημά σου το ‘χουν οι περισσότεροι σε αυτή την πόλη, ονομάζεται χρόνος και μου φαίνεται πως δεν έχεις μάθει να τον μετράς τόσο καλά ή μάλλον έχεις μάθει να τον μετράς όπως «πρέπει». Αν για να διασχίσεις την Πανεπιστημίου χρειάζεσαι –όπως λες- 3 λεπτά αλλά αν πεζοδρομηθεί θα χρειάζεσαι 10 και έχεις πρόβλημα τότε μάλλον έχεις ήδη πρόβλημα.

Για να σου λύσω τις απορίες σου, χρησιμοποιώ, ΜΜΜ, ποδήλατο και –προπαντός- ΠΟΔΙΑ γιατί είμαι ανώμαλος και τη βρίσκω να περπατώ στις γειτονιές που μεγάλωσα, παρόλο που το να περπατάς έχει καταντήσει πλέον επικίνδυνο σπορ!

Κάτσε να σε ρωτήσω κι εγώ με τη σειρά μου (ρητορικά όμως, δε χρειάζεται ν απαντήσεις).

Μήπως έχεις ΑΜΕΑ κοντά σου? Μήπως έχεις κανα πιτσιρίκι που θέλει να κάνει ποδήλατο και να παίξει μπάλα? Μήπως τα γερόντια σου ζουν σε κανά υπόγειο αυτής της πόλης και σαπίζουν στη τηλεόραση περιμένοντας να πεθάνουν? Μήπως έχεις σπρώξει ποτέ κανα καρότσι με κανα νεογέννητο σε δείγμα πεζοδρόμιου? Έχεις ακολουθήσει από περιέργεια κανα δρόμο τυφλού?

Το περιβάλλοντα χώρο, τη πόλη που ζεις, τους συνανθρώπους σου που πνίγονται δεν τους σκέφτεσαι? Με ρωτάς αν έχω αυτοκίνητο ή ποδήλατο όπως οι περισσότεροι που έχουν ξεχάσει να ΠΕΡΠΑΤΑΝΕ. Γιατί αν περπάταγες έστω και λίγο σ’ αυτή τη πόλη θα έβλεπες τους οδηγούς στα στενά και στα φανάρια πράγματι να κόβουν, να προσέχουν και να κοιτάνε, όχι όμως τον πεζό που περιμένει να περάσει, αλλά μήπως έρχεται κάποιο άλλο όχημα. Ο πεζός είναι ΑΟΡΑΤΟΣ, δεν υπάρχει.

Μετά από όλα αυτά σε ενοχλεί αν θα κάνεις 3 ή 10 λεπτά Σύνταγμα Ομόνοια?

Μια παρέα μπόμπιρων ρε φίλε να δω να κάνει κατάληψη για να παίξει μπάλα ψάχνω και θα πλακωθώ εγώ με τους οδηγούς που θα κάνουν παράκαμψη ή με τους γείτονες που θα τους ενοχλούν οι φωνές! Αλλά πάψανε κι οι μπόμπιρες να υπάρχουνε ξαφνικά, σταμάτησαν να κλείνουν τα στενά. Τώρα επεμβαίνει ο εισαγγελέας για παρακώλυση των συγκοινωνιών κι είναι αυτόφωρο το αδίκημα. Κι οι μπόμπιρες μαζεύονται στις πυλωτές, καπνίζουν μπάφους και πειράζουν τους περαστικούς κι αν αυτά που σου λέω εσύ δεν τα βλέπεις, ξεκαβάλα και περπάτα λίγο στις γειτονιές και προβληματίσου.

Η πεζοδρόμηση του κέντρου θα πρεπε να έχει γίνει από τη δεκαετία του 80. Δεν είναι οι 5 δρόμοι που αξίζουν, δεν είναι απλά 100 τετραγωνικά ακόμα, είναι η νοοτροπία του κέντρου, η "βολή" μας, η σημασία που πρέπει να δίνουμε σ αυτούς που έχουν περισσότερο ανάγκη μικρές οάσεις και γι' αυτούς όλους κάποιοι πρέπει να κάνουμε "πίσω" δηλαδή "μπροστά", κατάλαβες δηλαδή ότι πρέπει να μετράς όχι πόσο αλλά πως προχωράει ο κόσμος?

Φιλικά, over and out.

dynamite5
Απών/απούσα

Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να γίνει πεζοδρόμηση.Μην πέφτετε στην παγίδα που στήνουν,μας έχουμε ζαλίσει πια με την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της αθήνας.

Να μην βγάζουμε τα μάτια μας μόνοι μας.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Το εντυπωσιακό είναι - όπως και από αυτό το νήμα προκύπτει - να διαπιστώνεις πόσο έχει ξεφτίσει η ουσιαστική έννοια της πόλης. Πώς έχει περάσει η ανελέητη αστική προπαγάνδα. Η πόλη - το υποτιθέμενο κύτταρο του πολιτισμού - πώς έχει αλωθεί με τα προσχήματα του πρακτισμού. Της υπόγειας κλίκας των μεγαλοαστών, που επί δεκαετίες έχει μετατρέψει την ελληνική πόλη σε πνιγμένη τσιμεντούπολη, θέλοντας να εκμεταλλεύεται και το τελευταίο τετραγωνικό εκατοστό του χώρου στο μέγιστο για να μη πέσουν οι τιμές των ακινήτων της. Όταν λείψουν τα οράματα, είμαστε ξοφλημένοι.

pontiadis
Απών/απούσα

Μάλλον εσεις που θέλετε το Σύνταγμα - Ομόνοια σε 3 λεπτά είστε αυτοί που βλέπω ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΩΣ να περνάνε με κόκκινο με τα ποδήλατα, να κάνουν σλάλομ ανάμεσα στους πεζούς...ώστε να μπορύν να φτάσουν στην Ομόνοια σε 3 λεπτά...

Τι νομίζεις ρε φίλε ότι είναι το ποδήλατο? Όχημα είναι που τηρεί τον Κ.Ο.Κ. νομίζεις ότι είσαι υπεράνω όλων? ταρίφας την είδες?

Λοιπόν...

Μπορεί λίγο εκτός θέματος αλλά εντός θέματος σχετικά με το κέντρο και τους ποδηλάτες...

Ακούσατε ότι στο κέντρο κυκλοφορούν πολλά ποδήλατα και λέτε πάμε να κατέβουμε να το παίξουμε μηχανάκια και σλάλομ και στα @@ μας όλοι?

Όχι ρε φίλε...ποδήλατο δεν είναι μόνο ευκολία, είναι κουλτούρα...είναι πολιτισμός...είναι χαρά...

Μα τη παναγία έτσι και ξαναδώ να παραβιάζετε ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ μέτρα του Κ.Ο.Κ. θα σας κλωτσήσω το κερατό μου!!!!

Όχι τίποτα άλλο, αυτή η κοινότητα των ποδηλατών έχει χτίσει τόση καλή εικόνα των ποδηλατών ώς προς τους υπόλοιπους χρήστες των οδών και έρχεται ο κάθε ψευτόμαγκας - έξυπνος να την χαλάσει...αι σιχτήρ, συγχήστηκα!!!!

KAthanas
Απών/απούσα

Σε όσους αρέσει η ταχύτητα απ' ότι άκουσα η Ακαδημίας θα γίνει άνοδος, και θα έχει και αυτή μπόλικες λωρίδες (τουλάχιστον μέχρι τη Βιβλιοθήκη) οπότε όποιος θέλει να πηγαίνει από το καυσαέριο και να ελίσσεται σα χέλι ανάμεσα στα οχήματα με αντάλλαγμα να πηγαίνει γρήγορα νομίζω κανείς από εμάς δε θα μπορεί να τον εμποδίσει. Η επιβάρυνση στο χρόνο μετακίνησης δε νομίζω να ξεπεράσει τα 2 λεπτά. Νομίζω ασήμαντο ζήτημα για να το συζητάμε.
Για όσους είμαστε πιο αργόστροφοι και μας αρέσει να απολαμβάνουμε τη μετακίνησή μας χωρίς άγχος θα θέλαμε να υπάρχουν διαδρομές προς όλες τις κατευθύνσεις χωρίς ΙΧ. Νομίζω έχουμε το δικαίωμα να δημιουργηθεί μία τέτοια διαδρομή και για εμάς. Ιδιαίτερα μάλιστα όταν στην Πανεπιστημίου έχουμε ήδη θρηνήσει έναν σύντροχο.
Αυτό που με απασχολεί περισσότερο είναι ότι το όραμα του scrabler δεν πρόκειται να υλοποιηθεί, διότι:
1) φοβάμαι ότι απλά θα αλλάξει η κυβέρνηση και το όραμα της Μπιρμπίλη θα πεταχτεί στα σκουπίδια
2) δε θα υπάρχουν λεφτά για την πεζοδρόμηση
3) θα γίνει η πεζοδρόμηση και ο χώρος θα γεμίσει καφενόβιους και όχι παιδάκια.
Τα παιδάκια συνήθως παίζουν στη γειτονιά τους. Από τη γειτονιά πρέπει να ξεκινήσει η ανάπλαση της πόλης - κατά τη γνώμη μου. Κάτι που είναι πιο εύκολο, δεν προϋποθέτει χρήμα και αντιμετωπίζει το κακό στη ρίζα του.
Τι να την κάνεις τη πεζοδρομημένη Πανεπιστημίου όταν:
1) χρειάζεσαι το αυτοκίνητό σου για να την προσεγγίσεις,
2) το σπίτι σου σφύζει από καυσαέριο,
3) έξω από το σπίτι σου δε μπορείς να πεις μια κουβέντα με το γείτονά σου,
4) είναι αδύνατον να περπατήσεις στη γειτονιά σου;

to
Εικόνα to
Απών/απούσα

scrabler wrote:
Μια παρέα μπόμπιρων ρε φίλε να δω να κάνει κατάληψη για να παίξει μπάλα ψάχνω και θα πλακωθώ εγώ με τους οδηγούς που θα κάνουν παράκαμψη ή με τους γείτονες που θα τους ενοχλούν οι φωνές!

Περπατώντας ομοίως, έχω πετύχει ενοχλημένες κυράτσες στις πλατείες από τις φωνές μπόμπιρων και δη έγχρωμων! Ψάξ' το και ίσως είσαι τυχερός όπως κι εγώ.

cmantas
Απών/απούσα

Το κανουμε γιατι ενας συνποδηλατης απο την Νεα Ερυθραια σκοτωθηκε πριν 2 χρονια εξω απο το Τιτανια, αν ειχε γινει ποδηλατοδρομος οπως επρεπε το παιδι θα ζουσε σημερα,

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

kathanas wrote:

Αυτό που με απασχολεί περισσότερο είναι ότι το όραμα του scrabler δεν πρόκειται να υλοποιηθεί, διότι:
1) φοβάμαι ότι απλά θα αλλάξει η κυβέρνηση και το όραμα της Μπιρμπίλη θα πεταχτεί στα σκουπίδια
2) δε θα υπάρχουν λεφτά για την πεζοδρόμηση
3) θα γίνει η πεζοδρόμηση και ο χώρος θα γεμίσει καφενόβιους και όχι παιδάκια.
Τα παιδάκια συνήθως παίζουν στη γειτονιά τους. Από τη γειτονιά πρέπει να ξεκινήσει η ανάπλαση της πόλης - κατά τη γνώμη μου. Κάτι που είναι πιο εύκολο, δεν προϋποθέτει χρήμα και αντιμετωπίζει το κακό στη ρίζα του.
Τι να την κάνεις τη πεζοδρομημένη Πανεπιστημίου όταν:
1) χρειάζεσαι το αυτοκίνητό σου για να την προσεγγίσεις,
2) το σπίτι σου σφύζει από καυσαέριο,
3) έξω από το σπίτι σου δε μπορείς να πεις μια κουβέντα με το γείτονά σου,
4) είναι αδύνατον να περπατήσεις στη γειτονιά σου;

Καταρχήν ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ στον Scrabbler, το κατέχει το πράμμα .... (και στο "ειρωνικό" και στο "σοβαρό"..... και είχαμε καιρό να διαβάσουμε κάποια αξιόλογη τοποθέτηση σε ένα σοβαρό θέμα).

Πάμε στην από πάνω αρίθμηση - πρώτο γκρουπ:
1. ΟΚ, ίσως.
2. λεφτά υπάρχουν. οι επιδοτούμενες δράσεις πλέον από Ε.Ε. είναι μόνο για αντίστοιχα έργα. Πάνε τα "αγροτικά" κονδύλια που αγοράσανε BMW & Mercedes. Πάνε οι επιδοτήσεις που κατέληξαν σε Βουλγαρες και κ*λ*μπαρα...
3. και αυτοί χωράνε....

Δεύτερο γκρούπ:
1. υπάρχει το Μετρό, η στάση είναι στο Πανεπιστήμιο. ΑΝΕΤΟΤΑΤΑ φτάνεις και κάνεις και τα ψώνια σου και την βόλτα σου και ότι άλλο. Λίγα μέτρα πιο πριν υπάρχει Τραμ, ένα κάρο γραμμές τρόλλευ και λεοφορείων. Πιο πυκνό δίκτυο δεν θα βρεις σε κανένα άλλο σημείο της πόλης.
2. το ότι έχω καυσαέριο στο σπίτι δεν με εμποδίζει να αναπνέω (ή μάλλον ΝΑ ΑΠΑΙΤΩ) καθαρό αέρα στην Πανεπιστημίου.... δεν την καταλαβαίνω αυτή την "λογική"....
3. & 4. στην ίδια λογική. Κάπου σε έχασα, κάπου χάθηκα εγώ...

logon
Εικόνα logon
Απών/απούσα

Όλοι οι δρόμοι του κέντρου να γίνουν πεζόδρομοι.

Αφού δεν έχουμε το νιονιό θα πρέπει να μας υποχρεώσουν να δούμε ότι έχουμε δύο ποδία για να τα χρησιμοποιούμε. Βαρέθηκα να βλέπω ανθρώπους -νέους μάλιστα- να παίρνουν ταξί από ομόνοια για Σύνταγμα ή να πηγαίνουν για τσιγάρα στο περίπτερο με το ΙΧ. Ο γέρος μου 65 χρονών περπατάει 10-15χλμ. ημερησίως.

Τροφοδοσία μόνο συγκεκριμένες ώρες, υπηρεσιακά και τέλος.

Αλλά σιγά μην το τολμήσουν. Τα πάρκινγκ, τα βενζινάδικα, τα ταξί και γενικά όλη η αγορά που έχει στηθεί γύρω από το ΙΧ στο κέντρο, θα επιβάλει τον νόμο της. Σύμμαχός της η αθάνατη ελληνική τεμπελο-μαλακία.

Αδιανόητο να διαβάζω από φίλους ποδηλάτες να αντιδρούν στη πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου. Μόνο την ηχορύπανση να σκεφτεί κανέις, αξίζει τον κόπο.

KAthanas
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

1. υπάρχει το Μετρό, η στάση είναι στο Πανεπιστήμιο. ΑΝΕΤΟΤΑΤΑ φτάνεις και κάνεις και τα ψώνια σου και την βόλτα σου και ότι άλλο. Λίγα μέτρα πιο πριν υπάρχει Τραμ, ένα κάρο γραμμές τρόλλευ και λεοφορείων. Πιο πυκνό δίκτυο δεν θα βρεις σε κανένα άλλο σημείο της πόλης.

Ναι, έχεις δίκιο είναι το πιο ευνοημένο από πλευράς συγκοινωνιών σημείο της πόλης. Όμως για να φθάσει ο μέσος κάτοικος του Λεκανοπεδίου στην περιοχή αυτή χρειάζεται να περπατήσει (πού άραγε;) 10 λεπτά μέχρι την κοντινότερη στάση του λεωφορείου, να περιμένει 10 λεπτά κατά μέσο όρο το λεωφορείο, να μετεπιβιβαστεί στη γραμμή του μετρό και μετά από περίπου 1 ώρα έφθασε. Ολόκληρο ταξίδι δηλαδή.... Πιο εύκολη λύση μάλλον είναι να πάρει το αυτοκίνητό του και να παρκάρει πάνω στο πεζοδρόμιο κοντά σε κάποιο σταθμό μετρό (γιατί νόμιμες θέσεις δεν υπάρχουν) και ούτε καθ' εξής κάνοντας μόνο 40 λεπτά και επιβαρύνοντας το περιβάλλον της γειτονιάς του για να απολαύσει καθαρό περιβάλλον στην Πανεπιστημίου και να δημιουργήσει ΥΠΕΡΑΞΙΕΣ σε ήδη ευνοημένα ακίνητα εκεί. Φυσικά εμείς ξέρουμε την καλύτερη και γρηγορότερη από όλες λύσεις που είναι βουρ ποδήλατο μέχρι εκεί ή μέχρι το κοντινότερο σταθμό μετρό. Το θέμα είναι τι κάνει η πολιτεία για να ευνοήσει την τελευταία λύση.... Κατά τη γνώμη μου αν δεν ασχοληθεί με τις γειτονιές η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου είναι σταγόνα στον ωκεανό.... Επιπλέον στις γειτονιές τα οφέλη για τους κατοίκους θα ήταν κοντά στην κατοικία τους αυξάνοντας ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΠΟΛΥ την ποιότητα της ζωής τους και δημιουργώντας συνθήκες για την εξυγίανση του άρρωστου σήμερα Δήμου Αθηναίων.

RockaRolla wrote:
2. το ότι έχω καυσαέριο στο σπίτι δεν με εμποδίζει να αναπνέω (ή μάλλον ΝΑ ΑΠΑΙΤΩ) καθαρό αέρα στην Πανεπιστημίου.... δεν την καταλαβαίνω αυτή την "λογική"....
3. & 4. στην ίδια λογική. Κάπου σε έχασα, κάπου χάθηκα εγώ...

Αν ξαναδιαβάσεις το post μου θα δεις ότι δε διαφωνούμε σε τίποτα, δηλαδή δεν υποστήριξα ότι πρέπει να εγκαταλείψουμε την ιδέα της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου. Έγραψα άλλο πράγμα: ότι για να υλοποιηθεί το όραμα του scrabler η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου είναι μία σταγόνα στον ωκεανό. Και σκέφτομαι: Μήπως με τα ίδια λεφτά θα μπορούσαμε να ευνοήσουμε τη βιώσιμη κινητικότητα σε όλες τις γειτονιές της Αθήνας;

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

δεν είμαι ειδικός, αλλά θεωρώ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΟ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΤΕΡΟ να κάνεις ΜΙΑ συγκεκριμένη, εντοπισμένη σε ένα σημείο, "δράση", παρά 10 διάσπαρτες μικρές, ανά την Αθήνα.
Και μικρότερη όχληση θα δημιουργήσεις κατά την διάρκεια των εργασιών και το αποτέλεσμα μάλλον θα είναι ουσιαστικότερο.
Η "μάχη της γειτονιάς" είναι κατ'εμέ περίσσότερο θέμα "της ίδιας της γειτονίας" και λιγότερο του "Δήμου".
Παράδειγμα η πλατεία Εξαρχείων. Οι κάτοικοι/γείτονες αποφάσισαν να κινηθούν μόνοι τους. Κατάφεραν, διεκδίκησαν και "πήραν" πάλι πίσω την πλατεία "τους". (σαν παράδειγμα το φέρνω...).

Τέλος, το αν θα κάνουμε "κάτι" (πχ πεζοδρόμηση Πανεπιστημίου) ή όχι δεν μπορεί να κριθεί από το γεγονός ότι ίσως στο μέλλον όλοι παρανομούν και καταστρατηγούν (πχ με παράνομη στάθμευση κλπ) αυτό το "κάτι".
Η δική μου λογική λέει, σχεδίασε, υπολόγισε, υλοποίησε αυτό το "κάτι" και μετά ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΕ ΤΟ, μην το αφήσεις έτσι στην τύχη του.... (πχ βλ Ολυμπιακά ακίνητα κλπ κλπ, εδώ γελάμε, ή μάλλον κλαίμε...)

KAthanas
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

Η "μάχη της γειτονιάς" είναι κατ'εμέ περίσσότερο θέμα "της ίδιας της γειτονίας" και λιγότερο του "Δήμου".

Συμφωνώ, γι' αυτό λέω ότι χρειάζονται και πολύ λιγότερα χρήματα. Πάντως μου φαίνεται ότι χρειάζεται ένα "σπρώξιμο" από την πολιτεία σ' αυτόν τον τομέα, από μόνοι τους οι κάτοικοι να κινητοποιηθούν για να μπορούν να παίξουν τα παιδιά τους (επιτέλους!) στο δρόμο δεν είναι αδύνατο, αλλά κάποιος πρέπει να το οργανώσει... Θα μπορούσαμε και εμείς οι ίδιοι βέβαια να το οργανώσουμε...

cdouvis
Απών/απούσα

για μένα το νόημα της πεζοδρόμησης της Παν/μίου βρίσκεται αλλού. Είναι ένα κάστρο, ένα σύμβολο, ένα έμβλημα. Αν την "αλλώσουμε" θα δώσει ένα μήνυμα πανίσχυρο. Θα είναι μια τεράστια αλλαγή. Κεφαλαιώδης. Θεμελιακή. Το περιβάλλον μας επηρεάζει τα κανάλια της σκέψης. Μια τόσο σημαντική αλλαγή στις υποδομές της πρωτεύουσας θα δώσει κάτι σαν σύνθημα για να αρχίσουν να γίνονται παρόμοιες αλλαγές και αλλού. Σαν ένα σινιάλο ότι ΤΩΡΑ κάτι αλλάζει. Do ti like Panepistimiou!

με αυτό το σκεπτικό οι αντιρρήσεις του kathanas δεν νομίζω ότι είναι εύστοχες. Ο RockaRolla είναι πιο πολύ μέσα στο νόημα. Η βελτίωση των γειτονιών είναι και θέμα των κατοίκων. Πολλοί θα συλλάβουν το νόημα της Παν/μιου και θα ακολουθήσουν το παράδειγμά της, δηλαδή θα περιορίσουν τη χρήση των ΙΧ. Αυτός ακριβώς είναι ο τρόπος για να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους. Αυτό είναι πιο εφικτό αυτή τη στιγμή παρά το να προσπαθείς να εξωραΐσεις μια-μια όλες τις γειτονιές ουσιαστικά ενάντια στους κατοικους (εφόσον είναι ακόμα απρόθυμοι να αποχωριστούν τα ΙΧ τους)

ΥΓ.
Ψιτ! Ε! Απόψε είναι το μύτινγκ

KAthanas
Απών/απούσα

cdouvis wrote:

με αυτό το σκεπτικό οι αντιρρήσεις του kathanas δεν νομίζω ότι είναι εύστοχες.

Επαναλαμβάνω, δεν είναι αντιρρήσεις! Είναι ανησυχίες... Μακάρι να είχα χρόνο τα απογεύματα να βοηθήσω και εγώ. Συμφωνώ απόλυτα με τη δράση!

cdouvis
Απών/απούσα

ok kathanas. BFF :)

για το άλλο τώρα

Acinonyx wrote:
Για ποιο λόγο ένα ποδηλάτης να θέλει να πεζοδρομηθεί η Πανεπιστημίου; Τώρα είναι μια χαρά. Είναι άνετη με 5 λωρίδες και μπορούμε να την κατεβαίνουμε τουλάχιστον με 30 χ.α.ω. Σε 3 λεπτά είμαστε Ομόνοια (και πολύ λέω). Αν πεζοδρομηθεί, ξεχάστε αυτές τις ταχύτητες. Θα πρέπει να πηγαίνουμε πολύ αργά για να προσέχουμε για πεζούς, παιδάκια, μπάλες, φυτά, σκυλιά, γατιά κλπ. που φυσικά θα εισβάλουν στην ποδηλατολωρίδα.

το σχέδιο του ΥΠΕΚΑ έλεγε ότι με την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου θα γίνει επίσης και ποδηλατόδρομος. Δηλαδή θα υπάρχουν κάποια μέτρα πλάτους (γύρω στα 2-3 φαντάζομαι) που θα είναι αφιερωμένα σε εμάς. Βέβαια θα περνάνε και οι πεζοί από εκεί αλλά στο κάθετο και όχι αδιακρίτως. Κι όταν θα ακούνε απο μακριά καμπανάκι θα ξέρουν προτού καν να κοιτάξουν προς τα που να κάνουν τα 3 βήματα που θα τους βγάλουν από την πορεία του ποδηλατου. Επιπλέον όλα (ή σχεδόν) τα ενδιάμεσα φανάρια θα καταργηθούν. Επομένως ακόμα και οι πιο κάγκουρες από εμάς θα κάνουν την ίδια ή λιγότερη ώρα για να πάνε Σύνταγμα-Ομόνοια. Τέλος θα μπορούν να κάνουν και το Ομόνοια-Σύνταγμα

όμως όλα αυτά τα λέω πιο πολύ ενημερωτικά γιατί το βασικό κέρδος σε οτι αφορά την ευκολία του ποδηλατη θα είναι η ασφάλεια. Κι όπως είπε κάποιος παραπάνω στην Παν/μίου έχουμε ήδη ένα νεκρό σύντροχο. Κι όμως παραμένει ένας από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της πόλης

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Πρόσφατα άρχισα να πηγαίνω με ποδήλατο στην παραλία, ακολουθώντας τη γραμμή του Τραμ (Ηλία-Ηλιού, Μάχης Αναλάτου, Βενιζέλου, Αχιλλέως, Ποσειδώνος). Σκέφτηκα λοιπόν αν μια "πεζοδρομημένη" Πανεπιστημίου θα έμοιαζε με αυτούς τους τραμοδρομημένους δρόμους. Το τραμ παίρνει τουλάχιστον 3 λωρίδες δρόμου, μια για κάθε κατεύθυνση και μια στη μέση για αποβάθρες και δέντρα. Το αποτέλεσμα είναι σε πολλά σημεία να απομένει μόλις μια λωρίδα δρόμου ανα κατεύθηνση για Ι.Χ. και ποδήλατα. Δε θεωρούσα πως περνούσα από πεζόδρομο, αλλά σίγουρα είναι πολύ καλύτερα από το να μην είχε τραμ.

Γίνεται τα λεωφορεία και το τραμ να μοιράζονται την ίδια λωρίδα ώστε να υπάρχει περισσότερος χώρος αποκλειστικά για ποδήλατα και αποκλειστικά για πεζούς;

Θα μπορούσαν οι δύο γραμμές του τραμ να είναι στην άκρη, ώστε οι αποβάθρες να είναι μέρος του πεζοδρομίου και να μην καταλαμβάνουν αποκλειστική λωρίδα; Ο ποδηλατόδρομος θα μπορούσε να είναι στη μέση, χωρίς φανάρια και διασταυρώσεις.

cdouvis
Απών/απούσα

δεν γνωρίζω τα ακριβή σχέδια, μπορεί και να μην υπάρχουν για την ώρα, αλλά ξέρω ότι το τραμ μπορεί να καταλαμβάνει λιγοτερο πλάτος από ότι βλέπουμε στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής του. Π.χ. από το Καλλιμάρμαρο μέχρι τη Βουλιαγμένης πιάνει μόνο μια λωρίδα αυτοκινήτων τη οποία και μοιράζεται, δηλαδή όταν λείπει την καταλαμβάνουν τα αυτοκίνητα. Το ίδιο μπορεί να γίνει και στην Πανεπιστημίου

εδώ ίσως να τίθεται κάποιο θέμα ασφάλειας. Στην Αθήνα δεν έχω δει ακόμα το τραμ να μοιράζεται "χώρο πεζών" με τους πεζούς. Μοιράζεται βέβαια το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής του αλλά είναι "χώρος του τραμ" (δεν περνάει μέσα π.χ. από κάποια πλατεία). Νομίζω όμως ότι μπορεί να γίνει και αυτό αρκεί οι υποδομές να φροντίζουν ώστε να είναι φανερό στους πεζούς πότε βρίσκονται πάνω στη γραμμή του τραμ και άρα πρέπει να προσέχουν. Αν δεν κάνω λάθος στο Στρασβούργο συμβαίνει σε αρκετά σημεία (επιβεβαίωση?)

ούτε για τα λωφορεία θυμάμαι αν το σχέδιο ήταν ξεκάθαρο αλλά κατά τη γνώμη μου δεν θα πρέπει να μπαίνουν στην Παν/μίου. Καλύτερα να μείνει εντελώς καθαρή από εξατμίσεις. Το πολύ να μπαίνουν τα τρόλεϊ αν δεν γίνεται αλλιώς. Τα λεωφορεία καλύτερα να σταματάνε πιο πριν ή να γυρνάνε από γύρω (Ακαδημίας και Σταδίου). Πάντως από καθαρά τεχνική άποψη είμαι βέβαιος ότι μπορούν να χρησιμοποιούν την ίδια λωρίδα με το τραμ

ίσως κάποιος να πει ότι οι Ακαδημίας και Σταδίου θα επιβαρυνθούν πολύ (διπλασιασμός του κυκλοφοριακού φόρτου) και ότι θα κολλάνε συνέχεια κλπ αλλά δεν το βλέπω. Πρώτον θα υπάρξει κάποια μείωση του φόρτου λόγω ενίσχυσης των ήπιων τοπων μετακίνησης. Και δεύτερον θα αποκτήσουν πράσινο κύμα (που νομίζω ότι και σήμερα υποτίθεται πως έχουν αλλά δεν το έχω δει να λειτουργεί πολύ καλά γιατί είναι μεγάλες οι ροές από τους κάθετους δρομους και χαλάνε τη συνταγή). Ε και τριτον, ακόμα κι αν τελικά αυξηθεί στ' αλήθεια η κίνηση πρέπει να καταλάβουμε ένα πράγμα: Τα ΙΧ θα καταλάβουν όσο χώρο κι αν τους δώσουμε και θα συνεχίσουν να ζητάνε κι άλλο. Το θέμα είναι να τους δώσουμε ότι μας περισσεύει κι οχι από το υστέρημά μας. Μέχρι τώρα έχουν κερδίσει πολλαπλάσιο χώρο από ότι τους αναλογεί λογικά, κι αυτό εξαιτίας του γνωστού ελληνικού ωχαδερφισμού. Επομένως αργει ακόμα η μέρα που κάποιος θα δικαιούται να πει ότι τα ΙΧ στην Αθήνα έχουν αδικηθεί από άποψη χώρου

Wicca
Απών/απούσα

cdouvis wrote:
@ Wicca
οι διοργανωτές δεν υπάρχουν ακόμα. Θα υπάρξουν από την Τετάρτη που θα γίνει η πρώτη συνέλευση. Μέχρι τώρα υπάρχουν μόνο κάποιοι λίγοι που έριξαν την ιδέα. Και (όπως λέει το πρώτο ποστ) χρειάζονται ενισχύσεις

Δηλαδή ο χρήστης που δημοσίευσε το πρώτο ποστ με το όνομα podilat-iss-es δεν είναι κάποιος που εκπροσωπεί την ομάδα που έχει αυτή την σελίδα;

Σε κάθε περίπτωση εγώ ρωτάω: ποιοι είναι οι διοργανωτές τέτοιων εκδηλώσεων;;

Αυτό δεν έχει να κάνει με το αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε με την εκάστοτε διοργάνωση, αλλά με το ποιος οργανώνει τι, ποιος είναι και από ποιον χώρο προέρχεται.
Δεν γίνεται να καλούμε τον κόσμο ανώνυμα να συμμετέχει σε οποιαδήποτε διοργάνωση/διεκδίκηση. Πρέπει, ιδιαίτερα όταν αυτή επηρεάζει ή εκπροσωπεί μία ευρύτερη ομάδα ατόμων, (στην προκειμένη περίπτωση των ποδηλατών της πρωτεύουσας), να γίνεται επώνυμα.

Θα επαναλάβω την ερώτηση μου λοιπόν.

Ποιοι είναι οι διοργανωτές, να μας πούν τα ονόματα τους, ή τον φορέα που εκπροσωπούν και αν θέλουν και από ποιον χώρο προέρχονται.

Wicca
Απών/απούσα

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν αρκεί να πεζοδρομηθεί η Πανεπιστημίου, αλλά να κλείσει οριστικά το κέντρο της πρωτεύουσας για τα ΙΧ αυτοκίνητα καθώς δεν είναι φτιαγμένο, ( από τον αρχικό πολεοδομικό του σχεδιασμό) για την κυκλοφορία αυτοκινήτων, (στενοί δρόμοι, στενά πεζοδρόμια, υψηλά κτίρια που μεγεθύνουν τον θόρυβο από τα αυτοκίνητα κτλ.)
Όταν λέω να κλείσει το κέντρο δεν λέω να πεζοδρομηθεί αλλά να γίνει ότι γίνεται στις περισσότερες πρωτεύουσες του εξωτερικού. Να απαγορευτεί η κίνηση των ΙΧ αυτοκινήτων μέσα στο κέντρο της πόλης, ενώ η κίνηση των λοιπών οχημάτων για την προμήθεια των καταστημάτων κτλ. να επιτρέπεται το βράδυ ή τις πρώτες πρωινές ώρες.

KAthanas
Απών/απούσα

Νομίζω ότι στις αρχικές εξαγγελίες ήταν και τα λεωφορεία στην Πανεπιστημίου, κάτι που κατά την προσωπική μου άποψη είναι καλό, διότι δε θα μπλέκουν με την κυκλοφορία και η εξυπηρέτηση των επιβατών θα είναι express. Θα υπάρχουν βέβαια τα μειονεκτήματα που θίγει ο cdouvis, οπότε είναι ζήτημα επιλογών.
Στο Στρασβούργο πεζοδρομήθηκε όλο το κέντρο, όπως λέει και η wicca, οπότε το τραμ κινείται κυρίως σε πεζόδρομους. Όπως ακριβώς είναι η Πλάκα σήμερα είναι το κέντρο του Στρασβούργου. Απ΄ότι θυμάμαι (με επιφύλαξη) δεν κινούνται λεωφορεία στο Στρασβούργο στις ράγες του τραμ, μόνο πεζοί και έγινε και ποδηλατόδρομος παράλληλα στις ράγες.
Στην Αθήνα όλοι έχουμε περπατήσει, πολλές φορές και ποδηλατήσει, στις ράγες του τραμ και ξέρουμε ότι η πρώτη είναι μία απολύτως ασφαλή επιλογή, ενώ η δεύτερη έχει προβλήματα. Για τους κουφούς που δεν ακούνε το καμπανάκι υπάρχει ένα ζήτημα, τα ατυχήματα ούτως ή άλλως πάντως θα είναι λιγότερα σε σχέση με το να υπήρχαν ΙΧ.

contact