Μέτρηση - Φθορά - Αλλαγή αλυσίδας

57 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Nayarxos
Εικόνα Nayarxos
Απών/απούσα

Έχοντας καλύψει πάνω από 3000χλμ με τον "Πύραυλο" μου, η αλυσίδα άρχισε να συμπεριφέρεται παράξενα. Δηλαδή, να κάνει θόρυβο "κρκρκρκρκρ" κατά την επαφή με το πίσω ντεραγιέ και σπανίως, σε δυνατές πεταλιές να μου δίνει την εντύπωση ότι πηδάει δόντι.
Ψιλιάζομαι φθορά της αλυσίδας, γι' αυτό έψαξα λίγο στο νετ για "μπακάλικους" τρόπους μέτρησης της φθοράς, δηλαδή χωρίς το ειδικό εργαλείο που δε διαθέτω. Δυστυχώς ότι μετρήσεις βρήκα είναι από αμερικάνικα sites και είναι σε ίντσες. Έλα όμως που δεν έχω τέτοιο μέτρο/χάρακα στο σπίτι. Βρήκα όμως κάπου που αναφέρει ότι μετρώντας 10 links αλυσίδας (από πείρο σε πείρο) το μήκος πρέπει να είναι 254mm και δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 256mm. Η δικιά μου αλυσίδα μετρήθηκε σατ 257μμ.
Ερώτημα 1ο: Συμφωνείτε ότι είναι φθαρμένη η αλυσίδα μου και χρήζει αντικατάστασης? Έχετε κάποιο άλλον τρόπο να επιβεβαιώσω την κατάστασή της?

Αν υποθέσουμε ότι θέλει αντικατάσταση, πρέπει να βρω με τι θα την αλλάξω. Ας δούμε τα δεδομένα του ποδηλάτου μου:
Ταχύτητες 18
Πίσω ντεραγιέ Shimano TY18
Κασσέτα Shimano 28-14 (Δυστυχώς έχει σβηστεί ο τύπος της)
Έχοντας τα παραπάνω ως δεδομένα, σκέφτηκα να αγοράσω αλυσίδα της Shimano για καλύτερο compatibility και ψάχνοντας το θέμα κατέληξα στην CN-HG40.
Ερώτημα 2ο: Συμφωνείτε με την παραπάνω επιλογή? Αν όχι ποιά αλυσίδα έχετε να προτείνετε?

Κάθε απάντηση - πρόταση - εμπειρία είναι δεκτή.
Σας ευχαριστώ.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
orck
Απών/απούσα

Το ξερεις οτι θα χρειαστεις το μηχανηματακι που βγαζει τους κρικους που περισευουν και δενει τον ειδικο συνδετικο κρικο;
Θα κοιταζα τα στοιχεια του κατασκευαστη του... πυραυλου και θα εβλεπα τι αλυσιδα εχει βαλει ο κατασκευαστης, θα διαλεγα την ιδια.
Στο λεω γιατι εγω δεν το ηξερα

Johnny.Tifosi
Εικόνα Johnny.Tifosi
Απών/απούσα

Με τον ίδιο μπακάλικο τρόπο μέτρηρα την δική μου και είχε επιμηκυνθεί 1/16 της ίντσας (~1.6 χιλιοστά) σε 12 links, που σύμφωνα με τον Sheldon Brown ήταν το όριο για να την αλλάξεις χωρίς να έχεις φθορές στην κασσέτα. Άρα εσύ ίσως άργησες λίγο. Για να καταλάβεις, την μέρα που την άλλαξα διαπίστωσα ότι στα μεγαλύτερα γρανάζια δεν εφάρμοζε καλά στα τελευταία δόντια, και ίσως τριβόταν πάνω τους. Έτσι προκαλούσε θόρυβο παρ'όλο που την λάδωνα τακτικότατα.

Η αλυσίδα που έβαλα είναι αυτή που λες (CN-HG40). Είναι συμβατή με 18 ταχύτητες. Έρχεται μαζί με quicklink ώστε να την συνδέσεις χωρίς chain tool (θα το χρειαστείς όμως για να την κόψεις στο σωστό μήκος). Επίσης έχει από τη μάνα της ένα πολύ ψιλό γράσσο που θα κρατήσει για πολλά χλμ, μην το καθαρίσεις αμέσως. Κανένα πρόβλημα μέχρι τώρα. Δεν ξέρω τι ελάττωμα θα μπορούσα να βρω σε μια αλυσίδα άλλωστε!

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Υπάρχει ένα εργαλειάκι με το οποίο μπορείς να μετρήσεις τη φθορά: πχ. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=5784 καλό είναι να το έχει κανείς - εγώ είχα πάρει απο κάπου αλλού ένα ακόμα φθηνότερο.
Αν θέλεις έλα στους Φ τ Π κάποια Τρίτη να τη δούμε, έχουμε και εκεί ένα τέτοιο.
Πάντως το να αλλάξεις μόνο την αλυσίδα σου μάλλον δεν θα σου λύσει το πρόβλημα γιατί μια τόσο φθαρμένη αλυσίδα μάλλον θα έχει φθείρει και τα γρανάζια σου, τα οποία δεν θα συνεργάζονται πλέον με την καινούρια αλυσίδα..
Γιαυτό πρέπει να αλλάζει κανείς πιο συχνά την αλυσίδα του μια και είναι πιο φθηνή απο τα γρανάζια - εκτός αν όλο το σύστημα είναι τόσο φθηνό που το φτάνεις ως το αμήν και μετά τα πετάς όλα μαζι και βάζεις καινούρια..

horsey
Εικόνα horsey
Απών/απούσα

...η αλυσίδα και μένει στο ίδιο γρανάζι τότε σίγουρα χρειάζεται αλλαγή.

Το έπαθα πρόσφατα, άλλαξα αλυσίδα και έκανε το ίδιο που κάνει και σε σένα επειδή τα γρανάζια της κασσέτας είχαν φθαρεί.

Αν βάλεις καινούρια αλυσίδα υπάρχει περίπτωση να χρειαστείς και κασσέτα.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Μπακάλικη προσέγγιση στο θέμα (αλλά αποδοτική!): αλυσσίδα αλλάζεις όταν παρατηρήσεις το εξής: στα γρανάζια που χρησιμοποιείς συχνότερα δεν πηδάει (λογικό, αφού φθείρονται μαζί) αλλά πηδάει όταν τη βάζεις σε ταχύτητα που χρησιμοπιείς σπάνια (π.χ. σε δίσκο1/γρανάζι1) και πηδήξει μόλις βάλεις εκεί το ζόρι. Αυτό συμβαίνει γιατί εκεί η μεν αλυσσίδα έχει μακρύνει, όχι όμως τα δόντια.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Από τη στιγμή που πηδάει δόντια θες αλυσίδα και ελεύθερο. Ευκαιρία να αλλάξεις και αριθμό δόντιών αν κάτι δεν σου πήγαινε καλά πριν. Για παράδειγμα το 28 να το κάνεις 34.

Nayarxos wrote:

Δυστυχώς ότι μετρήσεις βρήκα είναι από αμερικάνικα sites και είναι σε ίντσες. Έλα όμως που δεν έχω τέτοιο μέτρο/χάρακα στο σπίτι.

Πνίγηκες σε μια κουταλιά νερό - http://manuelsweb.com/in_cm.htm

Nayarxos wrote:

Βρήκα όμως κάπου που αναφέρει ότι μετρώντας 10 links αλυσίδας (από πείρο σε πείρο) το μήκος πρέπει να είναι 254mm και δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 256mm.

Εδώ μετράει 12 κρίκους αλυσίδας (3 πύρους) και λέει ότι σε καινούργια αλυσίδα το μήκος αυτό είναι περίπου 305χιλ (12 ίντσες). Εαν στη δικιά σου η απόσταση είναι μεταξύ 306,5χιλ και 308χιλ τότε θες αλυσίδα. Εαν είναι παραπάνω θες και κασσέτα. Καλό ειναι να αλλάζουν μαζί.

Nayarxos
Εικόνα Nayarxos
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.
Παρατήρησα προσεχτικά τα γρανάζια της κασέτας και δεν φαίνονται ιδιαίτερα φθαρμένα. Γι' αυτό δεν είμαι σίγουρος αν πηδάει η αλυσίδα, ή η καστάνια της κασέτας. Θα δω αν συνεχίζει αλλάζοντας αλυσίδα. Αν σταματήσει καλώς. Αν όχι, ευκαιρία για αναβάθμιση σε 11άρι πίσω!

Κόφτη αλυσίδας έχω. Λογικά δε θα χρειαστώ κάτι άλλο για να κάνω την εγκατάσταση της νέας.

Έχετε κάποια άλλη αλυσίδα να προτείνετε εκτός της Shimano CN-HG40?

@Eaglos
Ξέρω να κάνω μετατροπές μονάδων... μηχανολόγος είμαι

@johnny.tifozi
Θυμάσαι από που την πήρες και πόσο? Εγώ την βρήκα στο chainreaction περίπου 13€ με τα μεταφορικά.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Αν υπάρχει αρκετή φθορά, ίσως χρειαστεί και αλλαγή στο(α) μπροστινό(ά) γραναζάκι(α)...

Συνήθως αυτό συμβαίνει μετά από 2 αλλαγές στα πισινά, καθότι μπροστά η φθορά μοιράζεται σε περισσότερα δόντια, λαμβάνοντας όμως υπόψιν ότι οι μπροστινοί δίσκοι είναι από μαλακότερο αλουμίνιο φθείρονται κι αυτοί.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

νομίζω η kmc είναι πιο βολικιά
καλό θα ήταν να πας σε ένα lifting του ποδηλάτου δλδ
Πίσω τροχός κασέτα πίσω 7άρα και μπλοκάζ 32/11 κασέτα όχι rollip
αλουμινίου είναι ο σκελετός σου??
μαζί με αλυσίδα θα βγουν 70 ευρό
και έχεις κάνει μια ουσιαστική αναβάθμιση
βέβαια 7αρά κασέτα και τροχό δεν ξέρω αν θα βρεις αθήνα
ίσως από κάποιον που αναβάθμισε κάνα specialized hardrock
είναι σπάνιο σύστημα :D

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Χωρίς να είμαι ειδικός:
- αλλάζουμε "τακτικά" αλυσίδα (όταν φθαρεί), το κόστος της είναι το πιο μικρό (σε σχέση με τα παρακάτω), η διαδικασία ελέγχου της είναι η πιο απλή και η διαδικασία αλλαγής πάλι πολύ εύκολη.
- μετά ακολουθεί η κασσέτα πίσω. Συνήθως είναι το επόμενο που θα φθαρεί. Ειδικά τώρα τελευταία που έχουν αρχίσει και βάζουν αλουμίνιο - για να ρίξουν το βάρος... Το κόστος είναι περίπου 4πλάσιο από αυτό της αλυσίδας και θέλει 2 εργαλεία για να αφαιρεθεί...
- τέλος έχουμε το δισκοβραχίωνα. Το κόστος αντικατάστασης είναι μερικές φορές έως και 10πλάσιο της αλυσίδας. Φυσικά φθείρεται πολύ λιγότερο, κρατάει πολύ περισσότερο. Η διαδικασία αλλαγής πάλι θέλει εξειδικευμένα εργαλεία - που αλλ΄ζουν ανάλογα με το σύστημα (έχω πχ 3 ποδήλατα και θέλω 3 διαφορετικά εργαλεία, άλλο για τον δισκοβραχίωνα του καθενός !!!!!)

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ, για να μην τα χώσουμε γερά, αλλάζουμε αλυσίδα, με κόστος περι το 15ευρω (μαζί με τα εργατικά). Ο κόφτης (εξολκέας) αλυσίδας είναι οικονομικός και θα πρότινα να τον έχουμε μαζί μας ως εργαλείο ανάγκης (ειδικά σε ταξιδιωτικές ποδηλατικές εξορμήσεις που αν σου κοπεί η αλυσίδα ΤΗΝ ΕΚΑΤΣΕΣ...., ενώ αν έχεις τον κόφτει, κάνεις ένωση σε άλλο κρίκο και ψιλοσυνεχίζεις - ψιλογυρνάς)

freediver
Εικόνα freediver
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ, για να μην τα χώσουμε γερά, αλλάζουμε αλυσίδα, με κόστος περι το 15ευρω (μαζί με τα εργατικά). Ο κόφτης (εξολκέας) αλυσίδας είναι οικονομικός και θα πρότινα να τον έχουμε μαζί μας ως εργαλείο ανάγκης (ειδικά σε ταξιδιωτικές ποδηλατικές εξορμήσεις που αν σου κοπεί η αλυσίδα ΤΗΝ ΕΚΑΤΣΕΣ...., ενώ αν έχεις τον κόφτει, κάνεις ένωση σε άλλο κρίκο και ψιλοσυνεχίζεις - ψιλογυρνάς)

δεν υπαρχει τροπος να κουβαλας κατι και να το φτιαξεις ?

Johnny.Tifosi
Εικόνα Johnny.Tifosi
Απών/απούσα

Την βρήκα 10€ στο... ποδηλατάδικο της γειτονιάς μου. Αν θες στείλε μου πμ να σου πω που ακριβώς. Υποθέτω ότι τόσο κοινό ανταλλακτικό παντού θα το βρεις.

Γενικά μην ψάχνετε να πάρετε από το ίντερνετ ακόμα και τα τελευταία ψιλοπράγματα. ΟΚ, σε αγορές μεγάλου κόστους γλιτώνεις αρκετά χρήματα, αλλά όταν πρόκειται για πράγματα μέχρι 20-30€, πάντα έχω βρει φτηνότερα στην Ελλάδα, και χωρίς να υπολογίζω τα μεταφορικά.

Nayarxos
Εικόνα Nayarxos
Απών/απούσα

Επειδή δεν μου αρέσουν οι "μπακάλικοι" τρόποι στις μετρήσεις, αποφάσισα να αγοράσω το σχετικό ειδικό εργαλείο, ώστε να εκτιμήσω με σιγουριά την κατάσταση της αλυσίδας μου.

Πάω λοιπόν στον Γατσούλη, της Νέας Φιλαδέλφειας να το ζητήσω. Αν δεν κάνω λάθος μίλησα με τον ίδιο τον ιδιοκτήτη και μου είπε ότι δεν το έχουν.
ΟΚ, του λέω, αλλά εσείς πως μετράτε αν μια αλυσίδα χρειάζεται αντικατάσταση?
Και λαμβάνω την εξής απίστευτη απάντηση:
"Δεν τις μετράμε, τις καταλαβαίνουμε με το μάτι και από την εμπειρία μας"
Τι να πω... δε θέλω ούτε καν να το σχολιάσω.
Σημειωτέων ότι μέχρι τώρα δεν είχα κανένα πρόβλημα με το συγκεκριμένο κατάστημα (το αντίθετο μάλιστα), αλλά αυτή τη φορά.... έπεσα από τα σύννεφα!

Τέλος πάντων μέσα στην εβδομάδα θα κατέβω Αθήνα να βρω το εργαλείο και θα σας ενημερώσω για την μέτρησή μου.
Αν ξέρει κάποιος σίγουρα αν το έχει κάποιο κατάστημα θα το εκτιμούσα να μου το πει, για να μην ψάχνω.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Νομιζω πως λιγο-πολυ, την απαντηση την εχει δωσει ο RockaRolla:
Με εναν κοφτη αλυσσιδας, αφαιρεις τον (τους) κατεστραμμενο κρικο(-ους), και ξανασυνδεεις τις ακρες της αλυσσιδας, προσεχοντας να μην επιλεγεις σχεσεις μεταδοσης (γραναζιων), που απαιτουν μεγιστο μηκος αλυσσιδας (π.χ. μεγαλο μπροστα γραναζι, με μεγαλο πισω, κλπ), μεχρι να επιστρεψεις σπιτι σου...
Αν θελεις να εισαι τελειος, προσθετεις τοσους καινουριους κρικους, οσους ακριβως αφαιρεσες, κι ετσι, αντι να γυρισεις σπιτι, συνεχιζεις τη βολτα σου.
Ηθικον διδαγμα: Οταν αφαιρεσω καποιους κρικους απο την φρεσκοαγορασμενη αλυσσιδα μου, προκειμενου να την προσαρμοσω-τοποθετησω στο ποδηλατο μου, δεν τους πεταω, αλλα τους βαζω στο τσαντακι με τον εξωλκεα αλυσσιδας και τα υπολοιπα εργαλεια-σαμπρελλες, που εχω μαζι μου, στις ποδηλατικες εξορμησεις μου. Ετσι, εχω παντα μαζι μου, μερικους κρικους αλυσσιδας ιδιους με αυτους της αλυσσιδας μου, για ωρα αναγκης.
Αχρειαστοι να'ναι....

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα
vang
Απών/απούσα

Nayarxos wrote:
...
Αν ξέρει κάποιος σίγουρα αν το έχει κάποιο κατάστημα θα το εκτιμούσα να μου το πει, για να μην ψάχνω.

http://www.action3.gr/index.php/rohloff-tools/rohloff-caliber2

Εχει 20 ευρώ.

Η αλυσίδα θεωρείται αναλώσιμο ανταλλακτικό όπως τα λάστιχα και τα τακάκια των φρένων.
Αντέχει περισσότερο ή λιγότερο ανάλογα με
- το σύστημα ταχυτήτων (στις εσωτερικές ταχύτητες δέν "πηδάει" γρανάζια και κρατάει περισσότερο)
- το μέταλλο των πίσω γραναζιών ( τα ατσάλινα έχουν μεγαλύτερες ανοχές από τα αλουμινένια)
- την χρήση! άλλο στεγνή άσφαλτος, άλλο χώμα, άλλο λάσπη, άλλο άμμος, άλλο χιόνι, άλλο κανσελάρα άλλο βαγγέλης, άλλο ελαφριά και όμορφη αστική ποδηλάτισσα...
- Την συντήρηση!
- την ποιότητα της αλυσίδας ( η ακριβότερη μπορεί να είναι ελαφρύτερη, όχι κατ ανάγκη ανθεκτικότερη!)

Ετσι ΔΕΝ υπάρχει σίγουρη μέθοδος να πει κανείς ότι η αλυσίδα πρέπει να αλλάζει κάθε τόσα χιλιόμετρα...

Μετράς τακτικά και βλέπεις!

Nayarxos
Εικόνα Nayarxos
Απών/απούσα

Το είδα, δυστυχώς.
Το σύμπαν συνωμοτεί εναντίων των DIY μηχανικών.

Nayarxos
Εικόνα Nayarxos
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για την υπόδειξή σου.
Αλλά 20€ για ένα απλό κομμάτι λαμαρίνας, που κόβεται σε 2 λεπτά στο λέιζερ, μου φαίνεται υπερβολική τιμή.
Πόσο μάλλον όταν άλλα αντίστοιχα δεν ξεπερνάνε τα 13€ (δες π.χ. αυτό της park tool που αναφέρεται πιο πάνω).
Δεν το λέω αυτό επειδή είμαι τσίπης... αλλά επειδή νομίζω ότι εργάζεσαι στην action3, οπότε τα καλοπροαίρετα σχόλια βοηθάνε πάντα στη βελτίωση του καταστήματος.

Nayarxos
Εικόνα Nayarxos
Απών/απούσα

Τελικά βαρέθηκα να ψάχνομαι και παράγγειλα αυτά από το chain reaction
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=52598
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=10219
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=38332

Θα σας ενημερώσω μόλις έρθει το εργαλείο και μετρήσω την αλυσίδα.

Υ.Γ. Έχω ρίξει 3 συνεχόμενες απαντήσεις σε θέμα που εγώ άνοιξα... μάλλον χρειάζομαι ψυχανάλυση

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

χειρότερος από μένα έχεις γίνει
:D
βασικά οι πύροι που πήρες κάνουν για την αλυσίδα σου?

πέραν αυτού αυτά κακός τα παράγγείλες από έξω
:D
θα σου έβρισκα εγώ μετρητή για την αλυσίδα
που όντως είναι άχρηστος
συνήθως όταν χαλαρώνει η αλυσίδα το καταλαβαίνεις
:D

vang
Απών/απούσα

Nayarxos wrote:
Ευχαριστώ για την υπόδειξή σου.
Αλλά 20€ για ένα απλό κομμάτι λαμαρίνας, που κόβεται σε 2 λεπτά στο λέιζερ, μου φαίνεται υπερβολική τιμή.
Πόσο μάλλον όταν άλλα αντίστοιχα δεν ξεπερνάνε τα 13€ (δες π.χ. αυτό της park tool που αναφέρεται πιο πάνω).
Δεν το λέω αυτό επειδή είμαι τσίπης... αλλά επειδή νομίζω ότι εργάζεσαι στην action3, οπότε τα καλοπροαίρετα σχόλια βοηθάνε πάντα στη βελτίωση του καταστήματος.

Ευχαριστώ για τα σχόλια...

Δυστυχώς δεν ξέρω τις διαδικασίες κατασκευής αυτών των εργαλείων ούτε μπορώ να εκτιμήσω το κόστος τους.

Η τιμή της Action3 είναι η ίδια ακριβώς με την τιμή του Γερμανού κατασκευαστή...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Τελικά δεν κατάλαβα για ποιό λόγο δεν σε καλύπτει ένας χάρακας από το περίπτερο και χρειάζεσαι τον ειδικό χάρακα.. Για τους πύρους δίνεις τσάμπα λεφτά. Πήγαινε σε ένα ποδηλατάδικο και πάρε μια 6-7άρα αλυσίδα και ζήτα 4-5 πυρους χύμα. Τσάμπα θα τους πάρεις.

Πάντως όπως έγραψε και ο planet και όπως σου είπε ο Γατσούλης, δεν χρειάζεται εργαλείο για την αλυσίδα. Καταλαβαίνεις πότε χρειάζεται αλλαγή.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Για το εργαλείο μέτρησης - και εγώ το θεωρώ πολυτέλεια.
Κακό δεν κάνει να το έχεις, αλλά θεωρώ ότι προηγούνται άλλα πολύ βασικότερα εργαλεία...
Για τους πύρους - χύμα - καταρχήν ΝΟΜΙΖΩ (δεν είμαι 100% σίγουρος) ότι πάνε ανάλογα με το μέγεθος που προορίζεται η αλυσίδα, δηλαδή άλλοι οι πύροι για ενιάρα αλυσίδα και άλλοι για 7άρα. Επίσης πύρος για 10αρα αλυσίδα μου πήγε κανα ευρώ ο ένας... το 2009... κατά Νέα Σμύρνη μεριά...

Ξέρω (πάλι δεν είμαι 100% σίγουρος) ότι οι κόφτες αλυσίδας πάνε και αυτοί ανάλογα με το μέγεθος της αλυσίδας, πχ αυτός που είχα αγοράσει λέει ότι κάνει για 9αρες και 10αρες αλλά όχι για άλλα μεγέθη (ίσως το γράφουν για να πουλάνε...).
ΚΑΝΟΝΙΚΑ, όταν κόβεις / ενώνεις αλυσίδα ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΛΕΙΣ ΝΕΟ ΠΥΡΟ.
Φυσικά, σε ώρα ανάγκης, απλά ενώνεις στον επόμενο που μπορείς, ωστε να κοντύνει όσο το δυνατόν λιγότερο η αλυσίδα (εκτος αν κουβαλάς μαζί σου εφεδρικό πύρο, οπότε στείλε μου και το τηλέφωνό σου ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΙΝΟΥΜΕ ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ ΒΟΛΤΑ).

Nayarxos
Εικόνα Nayarxos
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Τελικά δεν κατάλαβα για ποιό λόγο δεν σε καλύπτει ένας χάρακας από το περίπτερο και χρειάζεσαι τον ειδικό χάρακα.. Για τους πύρους δίνεις τσάμπα λεφτά. Πήγαινε σε ένα ποδηλατάδικο και πάρε μια 6-7άρα αλυσίδα και ζήτα 4-5 πυρους χύμα. Τσάμπα θα τους πάρεις.

Πάντως όπως έγραψε και ο planet και όπως σου είπε ο Γατσούλης, δεν χρειάζεται εργαλείο για την αλυσίδα. Καταλαβαίνεις πότε χρειάζεται αλλαγή.

Είμαι σίγουρος ότι ο χάρακας κάνει πολύ καλή δουλειά. Η αγορά του εργαλείου έγινε καθαρά για το δικό μου "βίτσιο", καθώς είμαι fan του γνωμικού "Τα εργαλεία κάνουν τον μάστορα". Εδώ επίσης συμπληρώνω "και τη ζωή μας πιο εύκολη"

Όσον αφορά την οπτική εκτίμηση της φθοράς, δεν καταλαβαίνω τι εννοείτε ότι φαίνεται από το χαλάρωμα??? Αφού το ελατήριο του πίσω ντεραγιέ μαζεύει τα μπόσικα!!!
Εκτός και αν εννοείτε ότι βλέπεις οπτικά ότι έχουν φαγωθεί τα δόντια της κασέτας. Αν όμως φτάσουμε σε αυτό το σημείο μάλλον η κασέτα πάει για ανακύκλωση.

Υ.Γ. @RR: Εννοείται πως ήδη έχω τα "άλλα πιο βασικά εργαλεία". Δεν είμαι γιαλαντζί βιτσιόζος!

vang
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
Για το εργαλείο μέτρησης - και εγώ το θεωρώ πολυτέλεια.
Κακό δεν κάνει να το έχεις, αλλά θεωρώ ότι προηγούνται άλλα πολύ βασικότερα εργαλεία...
Για τους πύρους - χύμα - καταρχήν ΝΟΜΙΖΩ (δεν είμαι 100% σίγουρος) ότι πάνε ανάλογα με το μέγεθος που προορίζεται η αλυσίδα, δηλαδή άλλοι οι πύροι για ενιάρα αλυσίδα και άλλοι για 7άρα. Επίσης πύρος για 10αρα αλυσίδα μου πήγε κανα ευρώ ο ένας... το 2009... κατά Νέα Σμύρνη μεριά...

Ξέρω (πάλι δεν είμαι 100% σίγουρος) ότι οι κόφτες αλυσίδας πάνε και αυτοί ανάλογα με το μέγεθος της αλυσίδας, πχ αυτός που είχα αγοράσει λέει ότι κάνει για 9αρες και 10αρες αλλά όχι για άλλα μεγέθη (ίσως το γράφουν για να πουλάνε...).
ΚΑΝΟΝΙΚΑ, όταν κόβεις / ενώνεις αλυσίδα ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΛΕΙΣ ΝΕΟ ΠΥΡΟ.
Φυσικά, σε ώρα ανάγκης, απλά ενώνεις στον επόμενο που μπορείς, ωστε να κοντύνει όσο το δυνατόν λιγότερο η αλυσίδα (εκτος αν κουβαλάς μαζί σου εφεδρικό πύρο, οπότε στείλε μου και το τηλέφωνό σου ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΙΝΟΥΜΕ ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ ΒΟΛΤΑ).

Αν ενδιαφέρεσαι για την καλή υγεία της αλυσίδας και των γραναζιών σου το εργαλέιο μέτρησης δέν έιναι πολυτέλεια.

Για να αποφασίσης για την υγεία της κασσέτας σου ( γρανάζια) πολύ χρήσιμο έιναι και αυτό...
http://www.action3.gr/index.php/rohloff-tools/rohloff-hg-ig-check

Κανονικά οι κόφτες αλυσίδας ταιριάζουν σε συγκεκριμένες αλυσίδες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δέν μπορέις να κάνεις την δουλειά σου και με ένα πολύ απλό εργαλείο...Και φορητό πολυεργαλείο κάνει..αρκέι να ξέρεις τι κάνεις και να έχεις αρκετή τέχνη να μήν αφήσεις τον πείρο απέραστο, να μήν πιάσεις τον κρίκο στραβα, να μήν ξεπεράσεις τον νέο κρίκο πάνω από ότι πρέπει κλπ.

Αν όμως θέλεις να χρησιμοποιείς τον ίδιο τον πείρο της αλυσίδας χωρίς να συνδέσεις με τον ειδικό πείρο ή τον ειδικό κρίκο, πρέπει να έχεις εργαλέιο πού "κεφαλώνει" τον πείρο ώστε να μήν μπορέι να γλυστρήσει και να αποσυνδεθεί... Αυτό το εργαλείο ρυθμίζεται και για τις διάφορες διαστάσεις αλυσίδας..

http://www.action3.gr/index.php/rohloff-tools/rohloff-revolver2

Βέβαια αυτά τα εξειδικευμένα εργαλέια, είναι εργαλεία μηχανικού ποδηλάτων...αλλά και ένας σούπερ χομπίστας μπορεί να τα έχει...( εγώ τα είχα σαν χομπίστας...)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

Φυσικά, σε ώρα ανάγκης, απλά ενώνεις στον επόμενο που μπορείς, ωστε να κοντύνει όσο το δυνατόν λιγότερο η αλυσίδα (εκτος αν κουβαλάς μαζί σου εφεδρικό πύρο, οπότε στείλε μου και το τηλέφωνό σου ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΙΝΟΥΜΕ ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ ΒΟΛΤΑ).

6973304454 :DD

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το οπτικό σίγουρα βοηθάει αλλά το βασικό είναι αυτό που ο ίδιος έγραψες στην αρχή: "σε δυνατές πεταλιές να μου δίνει την εντύπωση ότι πηδάει δόντι"

Αυτό από μόνο του σημαίνει κασσέτα και αλυσίδα. (Ακόμα και να αλλάξεις μόνο αλυσίδα θα έχεις πρόβλημα όπως για παράδειγμα εγώ όπου με αλυσίδα του κουτιού σε μεταχειρισμένη LX κασσέτα μου πήδαγε δόντια σε 2-3 γρανάζια).

@RockRolla

Κοίτα, σε 10άρες elite φάσεις αλυσίδες δεν θα σου δώσει κανείς τσάμπα πύρους αλλά σε αλυσίδες 6άρες και 7άρες του κιλού δεν πρέπει να υπάρχει ζήτημα. Τουλάχιστον σε 1-2 μαγαζιά που έχω δει έχουν χύμα πύρους σε πλαστικά κουτάκια.

Rythmos
Εικόνα Rythmos
Απών/απούσα
orck
Απών/απούσα

Eaglos ακομη και για 7-6αρες δεν πρεπει να μπαινει ειδικος πυρος; Η οποιος πυρος περισεψει μπαινει; (και ενταξει να μπει, θα μεινει κιολας η θα βγει σε ζορι αφηνωντας σε κουμπωμενο στο spd στην ανηφορα; σχεδον σιγουρη πτωση)

kynhgos77
Απών/απούσα

Ωραια ολα αυτα ρε παιδια αλλα μπορει να μου λυσει καποιος μια απορια? Παλια οταν ημουνα πιο μικρος και το ποδηλατο ειχε γινει προεκταση μου γιατι δεν εβγαζε ποτε τετοιες ζημιες παρολα τα χρονια που το ειχα? Αντε καμια σαμπρελα και κανα τακακι στον χρονο.
Ποια αλυσιδα και ποια γραναζια, αυτα δεν ειχαν αλλαχθει απλα ποτε τα 10 χρονια που το ειχα εγω και τα αλλα 2 αδερφια μου και δοντια δεν πηδουσε.
Τωρα αλλαξα μεσα σε ενα χρονο αλυσιδα και κασσετα γιατι πηδουσε δοντια και εκανε ενα κρακ!
Μηπως ηταν αλλα τα υλικα τοτε και πιο βαρια ισως?

contact