ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ

26 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
kosmas150311
Απών/απούσα

Καλημερα,
μια συντομη ερωτησουλα για οποιον γνωριζει. πολλα ποδηλατα σε κατηγορια τρεκιν - fitness εχουν 7,8,9 ταχυτητες (πχ το obrea capre που μου αρεσει πολυ εμφανησιακα). φανταζομαι οτι υπαρχει 1 δισκος μπροστα και 7,8,9 πισω. σωστα? ποιες οι διαφορες σε σχεση με ενα ποδηλατο με 21,24,29 ταχυτητες στην πραξη? με ενα 8ταχυτο θα βολευε για μετακινηση στην αθηνα ή πχ στου γκυζη θα τα εβρισκα σκουρα? υπαρχει καποια αντιστοιχηση (απο θεμα ευκολιας-δυσκολιας) στις ταχυτητες ενας 7ταχυτου και ενος 21ταχυτου, δηλαδη 1η=3ηταχυτητα, 2η=6η, 3η=9η, 4η=12η, 5η=15η, 6η=18η και 7η=21η παραλειποντας τις ενδιαμεσες επιλογες η καμια σχεση?

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το ποδήλατο δεν είναι μηχανάκι, άμα τραβάνε τα πόδια
και τα πνευμόνια σου τότε ανεβαίνεις όπου θες με ότι
ποδήλατο να 'ναι.

Μονός δίσκος μπροστά = μικρότερη λούφα από τον αναβάτη.
Αντιστοίχηση δεν υπάρχει και δεν έχει νόημα αυτό που
ρωτάς. Αν είσαι αρχάριος και απροπόνητος, ο μόνος θα
σου φανεί δύσκολος στα ανηφορικά κομμάτια. Αν βγαίνεις
όμως συχνά (όχι 2 φορές την εδβομάδα) τότε θα τον μάθεις.

kosmas150311
Απών/απούσα

ευχαριστω για την αμεση απαντηση. αρα μενει μονο ο μεγαλος δισκος μπροστα. χανω τις "ευκολες" ταχυτητες αλλα κραταω τις "δυσκολες" οποτε γινεται να πηγαινω εξισου γρηγορα με ενα 24ταχυτο. καθε μερα κανω περιπου 20 χλμ απο Ηρακλειο εως πανεπιστημιου πηγαινε ελα. δεν υπαρχουν σοβαρες ανηφορες. απλα που και που ανεβαινω καμια βολτα υμηττο. στην ανηφορα στα νεκροταφεια του παπαγου με το ποδηλατο που εχω επιλεγω το μικρο δισκακι μπροστα. οποτε με 7ταχυτο μαλλον θα αφησω τα κοκκαλακια μου εκει. υπαρχει καποιο πλεονεκτιμα? χαμηλοτερο βαρος κλπ?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το θέμα είναι πόσο μεγάλος είναι ο μεγάλος και με
τι κασέτα τον παντρεύουν. Εξακολουθείς να το σκέ-
φτεσαι με μηχανοκίνητη λογική. Θα μπορούσες να
πηγαίνεις το ίδιο γρήγορα με το οτιδήποτε, αρκεί
να έχεις τη σωματική ικανότητα να το κάνεις.

Το Carpe που κοιτάς, τι δίσκο έχει μπροστά; Πόσα
δόντια έχει και τι κασέτα φορά; Σε ανηφόρα θα σε
ζορίσει αλλά θα το μάθεις. Για ανάβαση Υμηττού
μέχρι κεραίες δεν παίζει με το καλημέρα αλλά
σκέψου ότι ανεβαίνουν κουρσάδες με πολύ βαρύ
τερα πατήματα από το Carpe.

Πλεονεκτήματα είναι η λιγότερη συντήρηση και
ρύθμιση και το όσο βάρος κερδίζεις από τους
2 δίσκους που λείπουν.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
...και το όσο βάρος κερδίζεις από τους
2 δίσκους που λείπουν.

- ένα χειριστήριο
- έναν εκτροχιαστή μπροστά
Δεν είναι το βασικό θέμα το βάρος (αν και γλιτώνεις ίσως καμιά 500αριά γρ.)
Προσωπική μου άποψη από τη χρήση αποκλειστικά 1x8 συστήματος μέσα στην Αθήνα είναι ότι κερδίζεις σε απλότητα, λειτουργικότητα και συντήρηση.
Δεν χρειάζεται να προβληματίζεσαι (ειδικά στη μετακίνηση σου ανάμεσα στην κίνηση των δρόμων) με συνδυασμούς ταχυτήτων και δίσκων εμπρός-πίσω.
Είτε ανεβάζεις είτε κατεβάζεις στο μοναδικό χειριστήριο που έχεις.
Γενικά νομίζω ότι στην Αθήνα ταιριάζει μια χαρά τέτοιο σύστημα.
Να προτιμήσεις 8 ή 9 ταχύτητες γιατί στις 7 μπορεί το γρανάζι να είναι βιδωτό ή να έχεις γενικά άλλα θέματα στο μέλλον.
Γι' αυτό που θες, ένας δίσκος 42 ή 44 μπροστά και μια κασέτα 11-30 ή 32 ή άντε 34 είναι μια χαρά συνδυασμός για τις περισσότερες διαδρομές.

kosmas150311
Απών/απούσα

http://www.orbea.com/gr-en/bicycles/carpe-h40/
σου δινω το λινκ να το δεις αν θελεις για να μη σου πω τιποτα λαθος.

με παραξενευει το " μπορούσες να
πηγαίνεις το ίδιο γρήγορα με το οτιδήποτε, αρκεί
να έχεις τη σωματική ικανότητα να το κάνεις" που γραφεις.

με την μικρη πειρα που εχω πιστευω οτι αν βαλω μικρο δισκο μπροστα και μεγαλο πισω δηλαδη τον πιο ευκολο συνδιασμο, οσο γρηγορα να να κανω πενταλ, οση σωματικη δυναμη και αν εχω, το ποδηλατο δεν μπορει να πιασει 40 χλμ/ωρα σε ισιωμα. απλα γυρνανε σα τρελα τα πενταλ χωρις απο ενα σημειο και μετα να ανεβαζει ταχυτητα το ποδηλατο.

και κατι ασχετο με τα παραπανω. για να βρω το σωστο μεγεθος σε fitness (θα το δοκιμασω εννοειται) να δω τα charts fit size για road bike? ειναι ιδιο στησιμο? ειμαι 1.85 με καβαλο 84 εκατοστα. τωρα το ideal crosmo poy εχω se 54αρι μου ταιριαζει αλλα ειναι τρεκινγ. το capre βγαινει σε 54 και 57. τα size test σε road bike με βγαζουν για 57. οποτε δεν ξερω.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Μόνο που δεν πρόκειται να βάλεις σε ίσιωμα το μικρό δίσκο μπροστά.
Αυτό που εννοούσα είναι ότι τα γρανάζια από μόνο τους δεν λένε
κάτι καθώς το 48/11 βγάζει μεν μεγαλύτερη τελική από το 46/12
αλλά στην πράξη πρέπει να μπορείς να την υποστηρίξεις με τα
πόδια σου, διαφορετικά θα σε περάσει το "αργό" γρανάζωνα.

Οπότε μη κοιτάς τα νούμερα και να σκέφτεσαι ότι "α, έχω 11 πίσω
οπότε είμαι καλύτερος από τον άλλο που έχει 13 πίσω". Είναι καθα-
ρά θέμα στροφαρίσματος και σωματικής αντοχής.

Μάλλον για 57άρι είσαι αλλά θα το δεις και στην πράξη καθώς ίσως
χρειαστείς αλλαγή στη θέση του λαιμού ή ακόμα και στο μήκος του.

kosmas150311
Απών/απούσα

το πιασα. thanks

georgeb
Εικόνα georgeb
Απών/απούσα

Προσθέτοντας στους προηγούμενους:

με περισσότερους δίσκους (είτε μπροστά είτε πίσω) γενικά κερδίζεις 2 πράγματα:

1. Μεγαλύτερο εύρος σχέσεων (μεγαλύτερη απόσταση από την πιο μικρή στην πιο μεγάλη σχέση)
2. Καλύτερη (πιο κοντή) κλιμάκωση των σχέσεων

Το 2 βέβαια δεν είναι ακριβώς όπως φαίνεται αφού όταν έχεις π.χ. 27 ταχύτητες δεν μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις όλες, άρα δεν έχεις πρακτικά 27 (ενώ όταν έχεις 8-9 τις χρησιμοποιείς όλες)
Επίσης για να επιτύχεις την μέγιστη καλύτερη κλιμάκωση σε συστήματα με 2 ή 3 δίσκους μπροστά πρέπει να αλλάξεις ταυτόχρονα και μπροστά και πίσω δίσκο.

Άρα με ένα δίσκο μπροστά οποσδήποτε θα χάσεις κάτι από τα 1,2. Πιο λογικό μου φαίνεται να χάσεις την κλιμάκωση βάζοντας μια κασέτα με μεγάλο εύρος

Πάντως το ποδήλατο που έδειξες είναι πολύ ενδιαφέρον. Έχει κασέτα πίσω 11-34 με μεγάλο εύρος αλλά δεν λέει ξεκάθαρα το μέγεθος του δίσκου μπροστά. Κάτι τέτοιο προσπαθούμε να φτιάζουμε κάποιοι αλλάζοντας δισκοβραχίονες....

Μπορείς να παίξεις για να δεις τις σχέσεις που φτιάχνεις ξέροντας τα νούμερα των δοντιών των (του) δίσκων μπροστά και πίσω στο παρακάτω site http://home.earthlink.net/~mike.sherman/shift.html

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

georgeb wrote:
Πάντως το ποδήλατο που έδειξες είναι πολύ ενδιαφέρον. Έχει κασέτα πίσω 11-34 με μεγάλο εύρος αλλά δεν λέει ξεκάθαρα το μέγεθος του δίσκου μπροστά. Κάτι τέτοιο προσπαθούμε να φτιάζουμε κάποιοι αλλάζοντας δισκοβραχίονες....

το Carpe Η40 έχει τριπλο μπροστα 26/36/48 (κλικ στο crankset) κι 11/32 πισω συνολο... 27 ταχυτητες οποτε η κουβεντα γινεται περισσοτερο... φιλοσοφικη.

georgeb
Εικόνα georgeb
Απών/απούσα

scrabler wrote:

το Carpe Η40 έχει τριπλο μπροστα 26/36/48 (κλικ στο crankset) κι 11/32 πισω συνολο... 27 ταχυτητες οποτε η κουβεντα γινεται περισσοτερο... φιλοσοφικη.

τα specs όντως λένε αυτό αλλά η φωτογραφία δεν δείχνει κάτι τέτοιο. Μονός δίσκος φαίνεται χωρίς ντεραγιέ...
http://www.orbea.com/img/products/product/zoom/A434TTCC-F4-SIDE-CARPEH40...

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

georgeb wrote:
τα specs όντως λένε αυτό αλλά η φωτογραφία δεν δείχνει κάτι τέτοιο. Μονός δίσκος φαίνεται χωρίς ντεραγιέ...
http://www.orbea.com/img/products/product/zoom/A434TTCC-F4-SIDE-CARPEH40...

ένα δικιο το 'χεις
μ ενα δισκο πουλιεται

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Αν κατάλαβα καλά έχεις επιλογή τριπλού ή μονού.
Ο μονός είναι μιας εταιρίας από Ταϊβάν, δεν βρί-
σκω το 242 μοντέλο αλλά το 244 στα σπαστά είναι
42 ή 44 δόντια.

http://pro-wheel.com/

Kostikas
Εικόνα Kostikas
Απών/απούσα

Μηπως υπαρχπυν διαφορες εκδοσεις του ιδιου μοντελου; Κατι τετοιο πρεπει να συμβαινει!

Kostikas
Εικόνα Kostikas
Απών/απούσα

http://www.orbea.com/au-en/bicycles/carpe-h40aus-13/

εδω πρεπει να ειμαστε!

kosmas150311
Απών/απούσα

πολυ ωραιο το site που αναφερεις. λογικα θα με βολεψουν οι 8 η 9 ταχυτητες. με 80-100 στροφες το λεπτο ειμαι στο ευρος της ταχυτητας που αναπτυσω.τωρα πρεπει να βρω και το σωστο μεγεθος γιατι σε παλαιοτερο ποδηλατο την εχω πατησει και εμαθα οτι το καταλληλο μεγεθος ειναι το σημαντικοτερο απο ολα.

αυτα δινει το site

Size guide
Height Size
160-170 48-51 M
170-180 54-57 M
>180 60 L

* Estimated measurements

ειμαι 184 εκ με καβαλο 84 εκ. πιστευα ημουν μεταξυ 54-57. συμφωνα με το size guide ειμαι για το 60αρι. το 60αρι ομως εχει standover 86.7 εκατοστα συμφωνα παντα με την orbea το 57αρι 84,4 και το 51αρι 81,6. δεδομενου οτι πρεπει να υπαρχουν κανα 2 εκατοστα μεταξυ καβαλου και οριζοντιου σωληνα παω για το 51αρι το οποιο συμφωνα με το height size αντιστοιχει σε υψος 160-170. συμπερασμα : η δεν καταλαβαινω τι διαβαζω ή η εταιρεια δεν ξερει τι γραφει ή εγω εχω ποδια νανου και κορμο του φασουλα.
http://www.orbea.com/us-en/bicycles/carpe-h40

Kostikas
Εικόνα Kostikas
Απών/απούσα

Πρεπει να κανεις μια σωματομετρηση! Εαν μενεις Αθηνα καλυτερα μα πας Cyclist που φερνει και τα Orbea. Λογικα εκει θα σου λυσουν ολες τις αποριες. Δεν ειναι παραλογο ομως να εχεις 1-2 ποντους πιο κοντα ποδια σε σχεση με το υψος σου. Αλλος εχει λιγο πιο μακρια κτλ. Ουδεις τελειος!

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το νούμερό σου είναι το 54-57, το 60 είναι για 190+
και το 51 για 175 και κάτω. Πηγαίνεις, καβαλάς και
τα δυο νούμερα και κρίνεις.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

1] Σε ποδήλατα με 2πλο ή τριπλό δίσκο μπροστά.... κάποιες σχέσεις (ή ταχύτητες, ή επιλογές) επικαλύπτονται ή και ΣΧΕΔΟΝ επαναλαμβάνονται.
Νομίζεις ότι έχεις πχ 3χ9 = 27 σχέσεις... στην ουσία έχεις πχ περίπου 20 πραγματικά διαφορετικές σχέσεις. Κάποιες επαναλαμβάνονται ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΗ διαφορετική κλιμάκωση.
Γιαυτό λέμε, ότι στην πόλη, σε μικρές απλές διαδρομές ΔΕΝ χρειάζεσαι όλους αυτούς τους συνδυασμούς. Κλασσική απόδειξη τα σπαστά. Στο 90% αυτών έχουν μονό δίσκο μπροστά. Λόγω της χρήσης που προορίζονται.

2] Η τελική ταχύτητα που θα αποκτήσει το όχημα+ποδηλάτη, εξαρτάται από τον ρυθμό περιστροφής των πεταλιών (στροφάρισμα ή cadence) και την επιλογή της σχέσης γραναζιού-δίσκου.
Περισσότερες επιλογές δεν σημαίνει ντε και καλά μεγαλύτερη τελική.... Αν έχεις 30 σχέσεις αλλά στροφάρεις με 70 στροφές ανά λεπτό (rpm ή σ.α.λ.) και εγώ μπορώ και στροφάρω με πχ 90 ή και 100 στην βαρύτερη μου σχέση.... υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να σε περάσω... ακόμα και αν εσύ έχεις κούρσα και εγώ σπαστό... (ΟΚ, έχω "κρύψει" πολλές παραδοχές στο παράδειγμα, αλλά πιάνεις το νόημα...).

3] υπάρχει άλλο ένα μέγεθος που σε αρχικά στάδια ΔΕΝ μας πολυ-απασχολεί. Η κλιμάκωση. ΟΚ, μπορεί να έχεις 3χ8 σχέσεις αλλά η κλιμάκωση να είναι τόσο χάλια που να μην "βολεύει". πχ διαδοχικά γρανάζια πίσω να έχουν μεγάλη διαφορά.. και ακόμα χειρότερα οι δίσκοι μπροστά να μην βοηθούν.
πχ δισκοβραχίωνας κουρσάδικος standard 39-53..... και παλιότερα υπήρχαν κάτι 7αρες κασέτες σε κούρσες... άστα να πάνε. Επέλεγες μια σχέση και η "επόμενη" ήταν πολύ πιο μαλακή ή πολύ πιο σκληρή. Μέχρι να βρεις το κατάλληλο "επόμενο" συνδυασμό, δοκίμαζες 3-4 συνδυασμούς, άνεβοκατεβάζοντας δίσκους και γρανάζια... και χάνοντας τελικά το γκρούπ....
Αλλά είπαμε, σε επόμενο στάδιο... (άσε που τώρα κοπανάνε ένα σκασμό γρανάζια και μάλλον έχουν βελτιωθεί τα χάσματα...)

4] Το πόσο σκληρή ή μακαιά είναι μια σχέση είναι έυκολο να το βρούμε.
Διαιρούμε δόντια μπροστά δίσκου, με δόντια πίσω γραναζιού.
πχ έχω 28-38-48 μπροστά και έστω κασέτα 11-13-15-17-19-21-25-29-34
ο συνδυασμός 48 - 15 δίνει πηλίκο 3,20
ο συνδυσαμός 38 - 11 δίνει πηλίκο 3,45 ΠΙΟ ΒΑΡΥ ΠΑΤΗΜΑ (- μεγαλύτερη ταχύτητα αν στορφάρουμε με τον ίδιο ρυθμό και τις δύο επιλογές).
Αν κάνετε όλες τις διαιρέσεις θα βρείτε εκπλήξεις (επικαλύψεις κλπ κλπ).

kosmas150311
Απών/απούσα

αυτο που γραφεις στο 4 με τη διαιρεση πραγματικα δειχνει οτι υπαρχουν ταχυτητες που επικαλυπτονται. Παρολα αυτα το συμπερασμα που βγαινει ειναι οτι τα ποδηλατα με μονο δισκο μπροστα (συνηθως εχουν απο οτι βλεπω 42 η 44 δοντια) πιανουν μικροτερη ταχυτητα απο τα ποδηλατα με 3 δισκους μπροστα, αφου εκει ο μεγαλος δισκος εχει 48 γραναζια, ΕΦΟΣΟΝ βεβαια επιλεχτει παρομοιο γραναζι πισω και ειναι ιδιος ο ρυθμος του στροφαρισματος. παντως θεωρω οτι το 8ταχυτο θα με βολεψει. αλλωστε μεσα στην πολη εγω πανω απο 45 χλμ/ωρα δεν πιανω. ευχαριστω πολυ

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Μα σε μονο δισκοβραχίωνα μπορείς να βάλεις και 50αρι δίσκο, αν μπορείς να στροφάρεις καλά εκεί που υπολογίζεις ότι θα πας...!!!!!
Μπορώ να σου δείξω μονοτάχυτο ποδήλατο πίστας με έναν δίσκο 60αρι μπροστά......
Αλλά μετά θα πρέπει οι τετρακέφαλοι σου να έχουν μέγεθος όσο η κοιλιά του Πάγκαλου.

Σωστά γράφεις ότι γράφεις. Και σωστά υπολογίζεις ότι δεν θα χρειαστείς μεγαλύτερες ταχύτητες ή πιο πολλούς συνδυασμούς. Στην αρχή ίσως κουράζεσαι λίγο παραπάνω, αλλά θα σφίξεις πιο γρήγορα.... αρκεί να ΜΗΝ φτάσεις στο σημείο που θα ζοριστείς και τα παρατήσεις....

Πλέον, στις αστικές καθημερινές μετακινήσεις που κάνω, είμαι με ένα τρεκκιν ideal, έχω βάλει έναν 40αρι μπροστά και πίσω έχω αφήσει την 9αρα κασέτα που είχα 11-32.
Φτάνει και αρκεί για όλες τις αστικές χρήσεις, ακόμα και για βόλτες μέχρι 20+20χλμ ή και μεγαλύτερες αν ο ρυθμός είναι βατός... Αλλά όταν ξεκίνησα ήθελα τρίδισκο. Όλοι μας νομίζω. Άλλωστε είναι βασικό να μάθει κανείς να πεταλάρει σωστά, να στροφάρει σε γρήγορους ρυθμούς και όχι να ταλαιπωρείται με βαριά πατήματα που καταπονούν γόνατα και μέση και γενικά πόδια.

kosmas150311
Απών/απούσα

δεν ηξερα οτι μπορει να μπει 50 αρι η 60 αρι μπροστα. ασε που δεν το εχω ακομα. 42 η 44 και ειμαι κομπλε. Παντως κανοντας καποιες διαιρεσεις βρηκα οτι το 8ταχυτο με 42 μπροστα και 11/32 πισω, σε σχεση με το ideal crosmo που εχω με 21 ταχυτητες, το ευρος ειναι σχεδον το ιδιο. χανω 1 ταχυτητα με πιο βαρυ πατημα και 2 με πιο ελαφρυ απο αποψη ευρους.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Άσε τα δόντια και ασχολήσου με τα σημαντικά.

Το σημαντικό πράγμα στην όλη υπόθεση του "1 x όσα"
στησίματος είναι να ξέρεις ποιές σχέσεις χρειάζεσαι.
Διαφορετικά ρίχνεις ζαριές στα κουτουρού ελπίζοντας
να σου κάτσει το έτοιμο σύνολο της εταιρίας.

Στο Crosmo έχεις 28-38-48 με 14-16-18-20-22-24-28.
Τι σου λείπει από αυτούς τους συνδιασμούς; Τελικές,
ανηφόρες ή ενδοιάμεσες; Αν δεν βρεις αυτά τότε μην
προχωρήσεις σε αγορές.

Πχ: Το 44/12 είναι μια ιδέα πιο γρήγορο από το 48/14.
Στις ανηφόρες που κάνεις συνήθως, τι χρησιμοποιείς;
Αν πας με 28/28 τότε θες κάτι σε 42/36, αν πας με
28/22 ή 38/28 τότε την παλεύεις με 42/30 και πάει
λέγοντας και για τις μεσαίες.

Επειδή λοιπόν η καλή εταιρία Miche μας δίνει δυνατότητα
να κάνουμε ότι κασέτα θέλουμε από 11 μέχρι 30, βάλε
κάτω τα νούμερα και φτιάξε ότι πιο συμαζεμένο μπορείς
έχοντας κατά νου την πολύ καλύτερη απόδοση σε σχέση
με το πριν (Crosmo).

Γενικά αν δεν έχεις εξωφρενικές ανηφόρες, την παλεύεις
και με 42/28 όπως είχαν και πολλές παλιές κούρσες.

kosmas150311
Απών/απούσα

κοιτα το μονο που ξερω ειναι πως για τη διαδρομη δουλεια-σπιτι που αποτελει το 95% των χιλιομετρων που γραφω τον 28αρι δισκο μπροστα ΔΕΝ τον εχω χρησιμοποιησει ποτε και για το λογο αυτο τον θεωρω αχρηστο. οι ανηφορες στην Ηρακλειου ή ειναι ηπιας κλισης ή μεγαλης κλισης αλλα μικρου μηκους (π.χ γεφυρα Παναγουλη, γεφυρα ριζουπολης κλπ, εκει πιεζομαι με λιγη ορθοπεταλια χρησιμοποιώντας 48αρι μπροστα). θα δω προσεκτικοτερα τι χρειαζομαι και θα πραξω αναλογα.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Αν δεν παίζεις καθόλου με το 28 μπροστά τότε δεν χρειάζεσαι
κάτι μεγαλύτερο από 28 στην κασέτα. Αφού την παλεύεις με 48
στην ανηφόρα, τότε το 42/28 θα σου φαίνεται παιχνίδι.

Μια παρατήρηση που ξέχασα πριν, η Shimano στο site έχει μέχρι
9άρα κασέτα. Αυτό σημαίνει ότι η 8άρες έχουν χαιρετίσει οπότε
είτε θα κάνεις σχεδιασμό με βάση τις 9άρες, είτε θα κοιτάξεις
για custom κασέτα από τη Miche (Τζωρτζόπουλος). Το σωστό είναι
η λύση της Miche, διαφορετικά αν βρεις την 8άρα που θες, πάρε
2-3 να έχεις.

alekan
Εικόνα alekan
Απών/απούσα

αναφέρει ότι μπορείς να "χτίσεις" και με τις υπάρχουσες Shimano κασέτες, δεν είναι ανάγκη να πας σε Miche λύση (που μάλλον βγαίνει και ακριβότερη)

Δες εδώ
http://sheldonbrown.com/k8.shtml
(σκρόλαρε κάτω που λέει "Building Custom Cassettes")

Αν ασχολείσαι ακόμη, μιας κι έχουν περάσει κάποιοι μήνες βλέπω...