εσείς περνάτε με κόκκινο όποτε μπορείτε?

60 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
mushmouthed
Εικόνα mushmouthed
Απών/απούσα
μένω Σαλονίκ και κάνω καθημερινά μια διαδρομή 30 λεπτών για να πάω, κι άλλα τόσα για να γυρισω δουλειά-σπίτι... τα φανάρια τα έχω υπόψη μου αλλά αν μπορώ να περάσω με ασφάλεια με κόκκινο το κάνω. υπάρχει η άποψη που λέει ότι πρέπει να σεβόμαστε τον κοκ για να μας σέβονται και οι βενζινοκαταναλωτές αλλά μάλλον στο συγκεκριμένο θεματάκι διαφωνώ. Να προσθέσω ότι φοράω πάντα κράνος, χρησιμοποιώ καθρέπτη και φωτάκια το βραδάκι, κουδουνάκι... αλλά τα κόκκινα φανάρια μου τη δίνουν, κι εξάλλου είναι μια μικρή εκδικησούλα να βλέπεις τους κατακαημένους αυτοκινητομηχανοβιους να περιμένουν κι εσύ να απομακρύνεσαι με χαριτωμενιά... τι λέτε? εσείς σαλονικείς, αθηναίοι και λοιποί φίλτατοι συναγωνιστές ποδηλάτες τι κάνετε?
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

Το ιδιο.
Και τη παπια...

Amsterdam
Απών/απούσα

Τρία στα τρία!!
Δυστυχώς και γω το ίδιο κάνω..

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Ανεξάρτητα τι μπορεί να κάνει ο καθένας στην προσωπική οδηγική του ζωή, θα ήθελα να επισημάνω να είστε προσεκτικοί στη διατύπωση των απόψεών σας επειδή το φορουμ το διαβάζουν αρκετοί άνθρωποι και κάποιοι εξ αυτών είναι ανήλικοι.
Οποιαδήποτε γνώμη εκφραστεί εδώ είναι εν δυνάμει οδηγός σε συμπεριφορά για άλλα μέλη.
Ελπίζω να γίνει κατανοητό το μήνυμα που προσπαθώ να μεταδώσω.

Καλές βόλτες σε όλους

A little biker...
Εικόνα A little biker...
Απών/απούσα

tkant wrote:
Ανεξάρτητα τι μπορεί να κάνει ο καθένας στην προσωπική οδηγική του ζωή, θα ήθελα να επισημάνω να είστε προσεκτικοί στη διατύπωση των απόψεών σας επειδή το φορουμ το διαβάζουν αρκετοί άνθρωποι και κάποιοι εξ αυτών είναι ανήλικοι.
Οποιαδήποτε γνώμη εκφραστεί εδώ είναι εν δυνάμει οδηγός σε συμπεριφορά για άλλα μέλη.
Ελπίζω να γίνει κατανοητό το μήνυμα που προσπαθώ να μεταδώσω.

Καλές βόλτες σε όλους


Δεν θα μπορούσες να το έχεις θέσει καλύτερα...

Ka0s
Εικόνα Ka0s
Απών/απούσα

Να έχεις συναίσθηση του δρόμου-
Αυτό ειναι το παν για μένα, το να έχεις το ΚΟΚ για Ευαγγέλιο δεν μου λέει τίποτα.

P.S. Περνάω κόκκινα, πάω ανάποδα αλλά είναι ανάλογα την περίσταση -δηλαδή δεν είναι κανόνας, σε φάση βλέπω κόκκινο και απλά συνεχίζω την πορεία μου - αυτό σημαίνει να έχεις συναίσθηση του δρόμου

Ride safe

goldsmith
Απών/απούσα

αποφευγω τα πρασινα οσο μπορω!

Προτιμω να περναω με κοκκινο.Ναι,κατα περισταση παω αναποδα κτλ...

deacon
Απών/απούσα

mono kokkina kai anapoda.akoma kai prasino na einai perimenw na ginei kokkino.!!!
stous anilikous :min to dokimasete sto spiti einai epikinduno:-P

Lathan Devers
Εικόνα Lathan Devers
Απών/απούσα

Κάποια κόκκινα είναι χαζό να μην τα περάσεις όπως διαβάσεις πεζών που δεν έχουν πεζούς και πολλές διασταυρώσεις 'Τ'.

Heisenberg
Εικόνα Heisenberg
Απών/απούσα

An tireis ton KOK xaneis poly apo tin eyeliksia poy sou parexei to podilato.
Ginesai sxedon idios me ta papakia...
Kanw oti xreiazetai gia na ftasw grigorotera kai eykolotera ston proorismo moy.
Kai nai skivw to kefali, sikwnw tapeina to xeri kai paradexomai oti trelenomai kai gw otan afinw tous venzinolagnous na perimenoun mataia sto fanari otan pernaw me kokkino...

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

................που ταιριάζει με οποιοδήποτε τρόπο οδήγησης.
Clopy write RockaRolla από εδώ

"Ποτέ μην τρέχεις πιο γρήγορα από τον φύλακα-άγγελο σου........."

alepouda
Εικόνα alepouda
Απών/απούσα

εγω παρανομώ με το ποδήλατο όπως παρανομώ και ως πεζή.
Δηλαδή αν ειμαι πεζή και ειναι κόκκινο αλλα δεν περνάνε αυτοκίνητα, διασχίζω το δρόμο (με εξαιρεση τις περιπτώσεις που δεν εχω ορατότητα ή είναι δρόμος που τρέχουν πολυ τα οχήματα)
Οταν ειμαι με το ποδήλατο και περιμένω να αναψει το πράσινο για να φύγω, αλλα εντωμεταξυ εχουν τελειώσει τα αυτοκίνητα που διασχίζουν, τότε περνάω χωρις να εχει αναψει για μενα το πρασινο (με εξαιρεση τις περιπτώσεις που δεν εχω ορατότητα ή είναι δρόμος που τρέχουν πολυ τα οχήματα)
Αναποδα πηγαινω σπάνια και μόνο απο πολυ συγκεκριμενους δρομους που ξερω καλά (συνηθως στη γειτονιά μου)
Γενικα θεωρω οτι η οδηγηση μου ειναι προσεκτική αλλα οχι απαραιτήτως και πάντα νόμιμη.
Απο την αλλη, οταν ειμαι σε δρομο στον οποιο εχουν οι αλλοι στοπ, παντα φροντιζω να κόβω στις διασταυρώσεις, γιατι αν μου πεταχτει καποιος και χτυπήσω δεν θα πονάω λιγότερο επειδή είχα εγω προτεραιότητα.

Πέρα απο το νομιμο και το παράνομο αυτο που εχει σημασία ειναι να κάνουμε έξυπνη οδήγηση (δεν εννοώ εξυπνακίστικη). Να εκμεταλλευομαστε τα πλεονεκτήματα του ποδηλάτου, χωρίς να κάνουμε κατάχρηση.

Στην τελική αυτό που ειναι το καλύτερο, ειναι να πηγαινουμε απο το Α στο Β σημείο, ευχάριστα και με ασφάλεια. Το τι σημαίνει αυτό για τον καθενα ειναι θεμα ερμηνείας και εμπειρίας.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Σε κεντρικούς δεν τα πνίγω ποτέ διότι έχει πάντα κίνηση. Ίσως σε κάτι νυχτερινές βόλτες κατακαλόκαιρο όπου δεν υπάρχει κανείς να έχω πνίξει μερικά φανάρια.

Εφαρμόζω κάτι καλύτερο, πηγαίνω από δρόμους χωρίς φανάρια.

Ka0s
Εικόνα Ka0s
Απών/απούσα

Heisenberg wrote:
An tireis ton KOK xaneis poly apo tin eyeliksia poy sou parexei to podilato.
Ginesai sxedon idios me ta papakia...
Kanw oti xreiazetai gia na ftasw grigorotera kai eykolotera ston proorismo moy.
Kai nai skivw to kefali, sikwnw tapeina to xeri kai paradexomai oti trelenomai kai gw otan afinw tous venzinolagnous na perimenoun mataia sto fanari otan pernaw me kokkino...

Ισχύει-ακριβώς...πρέπει με το ποδήλατο να έχεις σταθερή ταχύτητα!

kynhgos77
Απών/απούσα

Αν με ρωτησεις τι προτιμω σε θεμα ασφαλειας, να περασω ενα κοκκινο εφοσον ελεγξω η να περασω ενα πρασινο αερας, θα προτιμησω το πρωτο. Στην πρωτη περιπτωση εμπιστευομαι τον εαυτο μου στην δευτερη ολους τους αλλους. Εφοσον με περνει να το κανω βεβαια.

mimo
Απών/απούσα

επειδή δεν τα βγάζω πέρα ,όπως κανένας εξάλλου ,με τις επιταχύνσεις των βενζινοκίνητων ,και εφόσον δεν πρόκειται για μεγάλη διασταύρωση ,κόκκινο και πάλι κόκκινο με μεγάλη προσοχή γιατί οι κινούμενοι δεν περιμένουν τέτοια κίνηση και δεν θα καταλάβω τι με βρήκε ...

to
Εικόνα to
Απών/απούσα

Το ποδήλατο είναι το μοναδικό μέσο μετακίνησης, μετά το (πιο αργό) περπάτημα φυσικά, που δεν μολύνει κατά την χρήση καθόλου το περιβάλλον, αλλά ούτε απαιτεί κάποια παραπάνω ενέργεια κατά την μετακίνηση εκτός από την δύναμη του ποδηλάτη.

Αντίθετα όλα τα άλλα μέσα που βλέπει κανείς τουλάχιστον στην Αθήνα (ηλεκτροκίνητα δίκυκλα, μηχανάκια, αυτοκίνητα, λεωφορεία) μεταξύ και άλλων βέβαια, μολύνουν το περιβάλλον ηχητικά, ατμοσφαιρικά, και παράγουν γενικώς προβληματικά απόβλητα. Συν το γεγονός ότι έχουν κατακλύσει το άπαν σύμπαν.

Αυτή η αντίθεση είναι που επιβάλλει το ποδήλατο να έχει πάντα προτεραιότητα όλων, πλην των πεζών. Επιπλέον, το ποδήλατο είναι το πιο φιλικό προς τον πεζό, δηλαδή τον άνθρωπο, μέσο μετακίνησης, και σε συνδυασμό με το ότι η ταχύτητά του, ή καλύτερα να το πούμε, οι ρυθμοί του, είναι διαφορετικοί από των άλλων μέσων, με ταυτόχρονη αίσθηση του σεβασμού του πεζού από τον αναβάτη του, του δίνουν κάθε δικαίωμα εκεί που τα υπόλοιπα μέσα σταματούν λόγω ΚΟΚ, αυτό να φεύγει - λιτό και προσεκτικό αλλά ελεύθερο στον άδειο δρόμο.

Arxarios
Απών/απούσα

alepouda wrote:

Πέρα απο το νομιμο και το παράνομο αυτο που εχει σημασία ειναι να κάνουμε έξυπνη οδήγηση (δεν εννοώ εξυπνακίστικη). Να εκμεταλλευομαστε τα πλεονεκτήματα του ποδηλάτου, χωρίς να κάνουμε κατάχρηση.

Στην τελική αυτό που ειναι το καλύτερο, ειναι να πηγαινουμε απο το Α στο Β σημείο, ευχάριστα και με ασφάλεια. Το τι σημαίνει αυτό για τον καθενα ειναι θεμα ερμηνείας και εμπειρίας.

Πολύ σωστό Νο1

kynhgos77 wrote:
Αν με ρωτησεις τι προτιμω σε θεμα ασφαλειας, να περασω ενα κοκκινο εφοσον ελεγξω η να περασω ενα πρασινο αερας, θα προτιμησω το πρωτο. Στην πρωτη περιπτωση εμπιστευομαι τον εαυτο μου στην δευτερη ολους τους αλλους. Εφοσον με περνει να το κανω βεβαια.

Πάρα πολύ σωστό Νο2
Σε πράσινα, εάν δεν υπάρχει συνεχής ροή οχημάτων πάντα πρέπει να κοιτάμε

mimo wrote:
επειδή δεν τα βγάζω πέρα ,όπως κανένας εξάλλου ,με τις επιταχύνσεις των βενζινοκίνητων ,και εφόσον δεν πρόκειται για μεγάλη διασταύρωση ,κόκκινο και πάλι κόκκινο με μεγάλη προσοχή γιατί οι κινούμενοι δεν περιμένουν τέτοια κίνηση και δεν θα καταλάβω τι με βρήκε ...

Θεωρητικά παράδοξο αλλά σωστό Νο3
Σε φανάρια συμφέρει από άποψης ασφάλειας να φύγεις λίγο νωρίτερα στο κόκκινο ώστε να μην σε πατήσει κανένας "Σουμάχερ" που θα φύγει γρήγορα κοιτώντας μην πέσει σε κανένα ΙΧ αδιαφορώντας για τους ποδηλάτες

Εγώ και ανάποδα πηγαίνω και κόκκινα περνάω, φυσικά όπου με παίρνει. Δεν θέλω όμως να το κάνω συχνά, και συχνά κάνω μεγάλες περιπορείες για να αποφυγω οδήγηση ανάποδα, ή περιμένω σε φανάρια μεγάλης διάρκειας. Αυτό για τους εξής λόγους:

-Οι οδηγοί που κινούνται σε μονόδρομο σε καμία περίπτωση δεν περιμένουν να δουν ένα ποδηλάτη να έρχεται ανάποδα. Εκεί όμως που είναι πολύ επικίνδυνα είναι όταν μπαίνουμε σε ένα δρόμο ανάποδα όπου οι οδηγοί που ξέρουν την περιοχή έχουν συνηθίσει (και δικαιολογημένα) να ρίχνουν μία ματιά για πεζούς, και μετά μία ματιά προς την κατεύθυνση που έρχονται τα οχήματα νόμιμα ΟΧΙ προς την άντιθετη
-Όταν περνάμε με κόκκινο πολλές φορές μπορεί να υπολογίζουμε ότι δεν θα περάσει ένα όχημα με φυσιολογική ταχύτητα. Τι γίνεται όμως εάν έρχεται ένας "Σουμάχερ" ή ένας "Βαλεντίνο Ροσσι" από μία στροφή χωρίς ορατότητα?
-Δεν θέλω να έχω τυχόν μπλεξίματα με τα όργανα της τάξης
-Το κυριότερο όλων όμως είναι ότι επειδή ακόμα είμαστε λίγοι ώς προς τα ευρωπαϊκα δεδομένα, πρέπει να γίνουμε οι καλύτεροι πρεσβευτές του ποδηλάτου. Οπότε χαίρομαι όταν ελίσσομαι μέσα στην κίνηση αποδεικνύοντας την ταχύτητα του ποδηλάτου, αλλά από την άλλη ντρέπομαι να περάσω ένα κόκκινο όσο ασφαλές και αν είναι γνωρίζοντας ότι θα δημιουργήσω κακή εντύπωση σε πιθανούς υποψήφιους ποδηλάτες και νυν οδηγούς ΙΧ. Ακόμα χειρότερα μπορεί να με δει κανένα παιδάκι και να περνάει τα κόκκινα αέρα...

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

arxarios wrote:
..........Το κυριότερο όλων όμως είναι ότι επειδή ακόμα είμαστε λίγοι ώς προς τα ευρωπαϊκα δεδομένα, πρέπει να γίνουμε οι καλύτεροι πρεσβευτές του ποδηλάτου. Οπότε χαίρομαι όταν ελίσσομαι μέσα στην κίνηση αποδεικνύοντας την ταχύτητα του ποδηλάτου, αλλά από την άλλη ντρέπομαι να περάσω ένα κόκκινο όσο ασφαλές και αν είναι γνωρίζοντας ότι θα δημιουργήσω κακή εντύπωση σε πιθανούς υποψήφιους ποδηλάτες και νυν οδηγούς ΙΧ. Ακόμα χειρότερα μπορεί να με δει κανένα παιδάκι και να περνάει τα κόκκινα αέρα...

Αυτό που περιγράφετε ονομάζεται διήθηση και απαγορεύεται από τον ΚΟΚ...............

Μαύρος Πρόβατος
Εικόνα Μαύρος Πρόβατος
Απών/απούσα

to wrote:
Το ποδήλατο είναι το μοναδικό μέσο μετακίνησης, μετά το (πιο αργό) περπάτημα φυσικά, που δεν μολύνει κατά την χρήση καθόλου το περιβάλλον, αλλά ούτε απαιτεί κάποια παραπάνω ενέργεια κατά την μετακίνηση εκτός από την δύναμη του ποδηλάτη.

Έτσι για να πω και γω τη μπαρούφα μου (άνευ λόγου και αιτίας)...
Εκτός απ'το ποδήλατο παρόμοια χαρακτηριστηκά έχουν : η βάρκα με κουπιά,το ιστιοφόρο,το πατίνι,το έλκυθρο,το χειροκίνητο βαγόνι,το παραπέντε,το σκι,η ιστιοσανίδα....κ.ά.Τίποτα απ'όλα αυτά δεν μολύνει και ούτε χρειάζονται επιπλέον ενέργεια απ'αυτή του χειριστή τους.

Arxarios
Απών/απούσα

tkant wrote:

Αυτό που περιγράφετε ονομάζεται διήθηση και απαγορεύεται από τον ΚΟΚ...............

Τον ξέρω τον ΚΟΚ (τουλάχιστον αυτή τη λεπτομέρεια του), αλλά την ημέρα που θα σταματήσουν τα δίκυκλα να ελίσσονται γύρω από σταματημένα οχήματα θα σταματήσει να γυρίζει η γη! Καλώς ή κακώς, είναι κοινώς αποδεκτός τρόπος κυκλοφορίας των δικύκλων και αυτό το ξέρουν όλοι οι ΙΧδες. Το θέμα είναι να προσπαθούμε να βελτιώσουμε στην εικόνα μας όσο μπορούμε και όχι να σκεφτόμαστε μηδενιστικά με σκέψεις τύπου "α αφού δεν μπορώ να είμαι συνεπής με τον ΚΟΚ μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, ας γίνω κάφρος"

livan
Εικόνα livan
Απών/απούσα

Ελέγχω πάντα διπλή και τριπλή φορά όχι μόνο στο κόκκινο αλλά στο πράσινο. Το κεφάλι μου πάει δεξιά αριστερά με σχεδόν αστείο τρόπο. Κράνος δεν φοράω.
Ειναι όμως περιπτώσεις που δεν συμφέρει να περάσεις με κόκκινο.
Την χαριτωμενιά στα παπάκια πολύ τη φχαριστιέμαι: σιγα μην κάτσω πίσω απο τις βρωμοεξατμίσεις τους στο ξεκίνημα.

maranx
Εικόνα maranx
Απών/απούσα

Για το θέμα της διήθησης, σε ΚΟΚ του εξωτερικού πάντως επιτρέπεται σε δίκυκλα να προσπερνάνε ανάμεσα από τα αυτοκίνητα σε δρόμους που χωράνε τέτοια κίνηση με την προϋπόθεση ότι η ταχύτητά τους είναι το πολύ 20 χ.α.ω πάνω απο αυτή της ροής της κίνησης. Τουλάχιστον έτσι μου έχει μεταφερθεί...

Ομολογώ πως δεν έχω μελετήσει τον Ελληνικό ΚΟΚ σε αυτό το θέμα για να δώ αν υπάρχει αυτό και εδώ.

Σίγουρα πάντως αυτό που γίνεται σε ελληνικούς δρόμους όπως πχ μποτιλιάρισμα σε Αττική Οδό ή ποτάμι και να περνάνε τα μηχανάκια ανάμεσα στα αυτοκίνητα με 100 και 120 χ.α.ω. δεν επιτρέπεται πουθενά...

to
Εικόνα to
Απών/απούσα

Μαύρος Πρόβατος wrote:
to wrote:
Το ποδήλατο είναι το μοναδικό μέσο μετακίνησης, μετά το (πιο αργό) περπάτημα φυσικά, που δεν μολύνει κατά την χρήση καθόλου το περιβάλλον, αλλά ούτε απαιτεί κάποια παραπάνω ενέργεια κατά την μετακίνηση εκτός από την δύναμη του ποδηλάτη.

Έτσι για να πω και γω τη μπαρούφα μου (άνευ λόγου και αιτίας)...
Εκτός απ'το ποδήλατο παρόμοια χαρακτηριστηκά έχουν : η βάρκα με κουπιά,το ιστιοφόρο,το πατίνι,το έλκυθρο,το χειροκίνητο βαγόνι,το παραπέντε,το σκι,η ιστιοσανίδα....κ.ά.Τίποτα απ'όλα αυτά δεν μολύνει και ούτε χρειάζονται επιπλέον ενέργεια απ'αυτή του χειριστή τους.

Πολύ σωστά, ιδίως όταν πλακώσει το τσουνάμι ή βρεθείς στο βουνό είναι τα νούμερο 1 αντικείμενα για μετακίνηση.

A little biker...
Εικόνα A little biker...
Απών/απούσα

Mην το ειρωνεύεσαι, σε πολλές χώρες και πολλούς πολιτισμούς, η μεταφορά πχ με βάρκα και κουπιά είναι βασικός τρόπος μετακίνησης. Επίσης, σε χώρες όπως η Ελλάδα όπου διαθέτουν τόσα πολλά νησιά, πάλι θα μπορούσε να χρησιμοποιείται η βάρκα. Και θα μου πεις τώρα "μα καλά, ποιός θα πάει με βάρκα ή με ιστιοφόρο από πειραιά-πάρο πχ." Και θα σου πω ότι ανάλογα, ποιός θα πάει με το ποδήλατο καλαμάτα-αλεξανδρούπολη. Είναι δύσκολο και επικίνδυνο, αλλά δεν είναι ανέφικτο. Παλιά εξάλλου με τριήρης και κουπιά επικοινωνούσαν ολόκληρες ήπειροι μεταξύ τους. Επομ'ενως δεν καταλαβαίνω γιατί κόπτεσαι τόσο πολύ για οικολογικούς τρόπους μετακίνησης στην στεριά και ειρωνεύεσαι της θάλασσας. Και θα ξανααναφέρω αυτό που είπα στην αρχή: σε πολλές περιπτώσεις μία βάρκα είναι αυτή που εξηπηρετεί τις μετακινήσεις. Εκτός κι αν θέλεις να μιλήσουμε μόνο για το κέντρο της Αθήνας, όπου και πάλι είσαι λάθος, καθώς είναι πάρα πολλές οι περιπτώσεις με παιδιά που βλέπω με σκέιτμπορντ ή το πατίνι με το τιμόνι ή με ρόλερς. Οικολογικότατα κι αυτά.

KAthanas
Απών/απούσα

... για την ασφάλεια των πεζών. Όποτε κινούμαι Πατησίων, Πανεπιστημίου κοκ με το που ανάβει κόκκινο ο δρόμος πλημμυρίζει πεζούς. Όποτε προσπάθησα να το κάνω (να περάσω με κόκκινο) αγχώθηκα ή κινδύνεψαν πεζοί. Ο μόνος τρόπος είναι να σταματήσεις και να φύγεις, αφού έχει αδειάσει ο δρόμος από πεζούς και πριν ξεκινήσουν τα αυτοκίνητα. Νομίζω πάντως ότι το διακινδυνεύουμε αρκετά με το κόκκινο, διότι όλοι (αυτοκίνητα, πεζοί) έχουν σαν δεδομένο ότι σταματάμε και κανένας δεν υπολογίζει ότι θα περάσουμε και αυτό μπορεί να δημιουργήσει απρόβλεπτες καταστάσεις. Το ελάχιστο που πρέπει να τηρείται όταν περνάμε με κόκκινο είναι:
α) Να ξέρουμε πολύ καλά τη διασταύρωση και τις φάσεις των κινήσεων, ώστε να ήμαστε σίγουροι από πού περιμένουμε να έρθουν τα αυτοκίνητα (γιατί μπορεί να μας έρθουν από εκεί που δεν το περιμένουμε και kaput)
β) Να κόβουμε αρκετά ταχύτητα (αν δεν σταματάμε) και να ελέγχουμε για πιθανή προσπάθεια διάσχισης του οδοστρώματος από πεζούς
γ) να περνάμε τη διασταύρωση κοντά στο σημείο που προβλέπεται για τους πεζούς και όχι στο κέντρο της διασταύρωσης.
Εντάξει, πέρα από το κήρυγμα και εγώ περνάω συνέχεια με κόκκινο (γιατί η εκκίνηση με το ποδήλατο χρειάζεται μεγάλη κατανάλωση ενέργειας και είναι εξαιρετικά δυσάρεστη όταν επιταχύνουν ταυτόχρονα μηχανάκια και αυτοκίνητα). Θεωρώ όμως ότι είναι επικίνδυνο (ιδιαίτερο όταν δεν σταματάω για να ελέγξω) και σε καμία περίπτωση δε θα το συνιστούσα σε κανέναν.

to
Εικόνα to
Απών/απούσα

@a little biker:
Δεν ειρωνεύτηκα κανέναν τρόπο μετακίνησης, αλλά προφανώς μιλάγαμε για το κέντρο και την Αθήνα - δεν ξέρω να υπάρχουν φανάρια και κόκκινα που περνάς ή και πεζοί στην θάλασσα. Χαίρομαι βέβαια που αντιλήφθηκες από όλα αυτά το πατίνι και το ξεχώρισες - το πατίνι είναι πιο αργό από το ποδήλατο και δεν το γνωρίζω τόσο καλά τόσο στην ζούγκλα των δρόμων όσο και και σε κάποιους πεζόδρομους.
---

Σχετικά με την ασφάλεια των πεζών επίσης, που έθιξε ο kathanas ήθελα να συμπληρώσω. Προφανώς αυτή προέχει (μαζί με την δική μας). Πολλές φορές, κάποια φανάρια γίνονται κόκκινα για να αδειάσει ο δρόμος μπροστά και να περάσουν οι πεζοί. Μπορεί μάλιστα να γίνεται κόκκινο ένα φανάρι που δεν συναντάει ο δρόμος μας καμιά κάθετο, απλά είναι μια πεζοδιάβαση. Εκεί, είναι λάθος για το οποιοδήποτε μηχανοκίνητο να το αγνοεί, γιατί χαλάει την ησυχία και του δρόμου παραπέρα, ώστε να τον διασχίσουν κάποιοι πεζοί. Αντίθετα, το ποδήλατο έχει, μαζί με την προσοχή φυσικά του αναβάτη του, ένα σωρό χαρακτηριστικά για να μην ενοχλήσει. Κερδίζει επιπλέον σε ασφάλεια το ίδιο και σε καλύτερο περιβάλλον ποδηλασίας ( έστω για λίγα δευτερόλεπτα ).

deimos
Εικόνα deimos
Απών/απούσα

και εγω περναω αφου ελεγξω και βεβαιωθω οτι δεν ερχεται κανενας.

Ειναι μεγαλη βλακεια μου γιατι μπορει να ερχεται καποιος που παει με 200 και μεχρι να γυρισω το κεφαλι απο την αλλη να με χτυπησει.
Ακομα δινω την ευκαιρια στους "κουτους"(οδηγους κουτιων) να λενε τους ποδηλατες αλητες...

Amsterdam
Απών/απούσα

Το κοκκινάκι αρέσει σε όλους μας τελικά..

Gefer
Εικόνα Gefer
Απών/απούσα

Εγώ έχω φροντίσει να πηγαίνω στη δουλειά μου από δρόμους που δεν έχουν φανάρια. Ενα μόνο βρίσκω σε κεντρικό δρόμο (Πέτρου Ράλλη) και εκεί περιμένω κανονικά να ανάψει το πράσινο. Η αλήθεια είναι ότι στο συγκεκριμένο φανάρι δε σηκώνει ταρζανιές, σε φάγανε λάχανο για πλάκα εκεί αν παρανομήσεις.

CrippleHorse
Εικόνα CrippleHorse
Απών/απούσα

Έχω την τάση να προτιμώ τους κεντρικούς δρόμους επειδή μπορώ να κινηθώ με περισσότερη ταχύτητα, ειδικά αυτοί που έχουν λεωφοριόδρομους και δε σ'ενοχλεί κανείς (εκτός από αυτούς που χώνονται μέσα απ'τον παράδρομο για να στρίψουν και πέφτεις στο φτερό τους). Αυτό από την άλλη σημαίνει αλλαγές λωρίδας, λιγότερα φανάρια που μπορείς να περάσεις με ασφάλεια κλπ. Αντίστοιχα όμως έχω προσαρμόσει το ρυθμό μου και πηγαίνω όσο πιο γρήγορα αντέχω, οπότε που και που σταματάω σ'ένα φανάρι όπου μπορούσε να φύγω, μόνο και μόνο για να πάρω ανάσα.

Οποιαδήποτε παράβαση του κοκ θεωρώ ότι με βοηθάει ή ότι με πηγαίνει πιο γρήγορα στον προορισμό μου χωρίς να με βάζει σε κανένα κίνδυνο, την κάνω. Εδώ πρέπει να πω ότι ο κοκ δε γράφτηκε ακριβώς για ποδηλάτες και υπάρχουν περιπτώσεις που η προσήλωση στην τήρησή του μπορεί να σε κάνει να χτυπήσεις, αλλά θα ξεφύγω απ'το θέμα. Όσο αφορά τα κόκκινα, η βασική λογική είναι αυτή που είπε η αλεπούδα, ότι κάνεις ό,τι θα έκανες αν ήσουν πεζός, μόνο που πρέπει να λάβεις υπόψη ότι όταν είσαι πεζός και πεταχτεί αυτοκίνητο, μπορείς να πας μπροστά ή πίσω, ενώ στο ποδήλατο πρέπει να ξέρεις ότι θα προλάβεις να περάσεις ακόμα κι αν βγει αυτοκίνητο απ'το πουθενά. Στο 99,5% των περιπτώσεων δεν έχεις κανένα πρόβλημα, καμιά φορά όμως κάτι μπορεί να σου ξεφύγει. Τις προάλλες πχ μου έτυχε να στρίβω δεξιά σε μεγάλη διαστάυρωση με κόκκινο και τη στιγμή που ξεκινούσα, ένα αυτοκίνητο απ'το αντίθετο ρεύμα αποφάσισε ξαφνικά να στρίψει ερχόμενο από την τέρμα δεξιά σε δρόμο με τρεις λωρίδες συν λωρίδα αναμονής. Επειδή ήταν δεξιά, θεώρησα σίγουρο ότι θα πήγαινε ευθεία και η διαπίστωση ότι τελικά έρχεται κατα πάνω μου προέκυψε πάνω στην επιτάχυνσή μου, οπότε φρέναρα άτσαλα και έβαλα τα πόδια μου κάτω για να τσουλήσω το ποδήλατο πίσω και έξω απ'τη στροφή πριν με πλησιάσει. Μετά το σκεφτόμουν κάπως γιατί παρόλο που δεν τον ανάγκασα να φρενάρει, οπότε δε χρειάστηκε να βασιστώ σ'αυτόν για να αποφύγω το ατύχημα, πράγμα που θα σήμαινε ότι τα σκάτωσα, η ιδέα ότι θα μπορούσε να έστριβε ακόμα κι αν ήταν τέρμα δεξιά μου ήρθε τελευταία στιγμή και αλλιώς δε θα τον είχα τσεκάρει με την άκρη του ματιού μου. Οι πολλές σιγουριές δεν είναι για τους ποδηλάτες.
Απ'ό,τι βλέπω όλοι τα περνάμε, θα πρότεινα απλώς σε όσους δεν οδηγούν χρόνια στην κίνηση να αντιστέκονται στον πειρασμό να περάσουν όταν τα πράγματα δεν είναι κραυγαλέα, τουλάχιστο μέχρι να μάθουν να διαβάζουν τους άλλους τόσο που να νιώθουν σίγουροι για το τι πρόκειται να κάνουν.

[Κάτι που έχω παρατηρήσει τελευταία κάνοντας βόλτες με φίλους και γνωστούς: τη στιγμή που πέφτει το κόκκινο οι περισσότεροι θεωρούν ότι περνάνε πολύ άνετα αφού παίρνει λίγα δευτερόλεπτα στους απέναντι να ξεκινήσουν, να επιταχύνουν και να φτάσουν, μόνο που καμιά φορά φαίνονται να ξεχνάνε τους πεζούς, ή έστω θεωρούν ότι αν αυτοί ξεκινήσουν απότομα να περνούν το δρόμο, θα τους αποφύγουν εύκολα με κάποιον ελιγμό. Επειδή όμως δεν μπορείς να είσαι σίγουρος αν ο πεζός θα μείνει εκεί που είναι, ή θα δει προς τα που θα κάνεις τον ελιγμό και θα πάει αντίθετα, ή θα πάτε και οι δύο προς την ίδια κατεύθυνση (χώρια που συνήθως δε βλέπουν τα ποδήλατα), έχω γίνει μάρτυρας μπινελικώματος πεζών με ποδηλάτες 2-3 φορές τους τελευταίους μήνες. Είναι περίεργοι αυτοί οι πεζοί και τρομάζουν εύκολα, ας τους προσέχουμε λίγο :-)]

contact