Ειμαι περηφανος ποδηλατης εδώ και 2 μηνες. Κανω γυρω στα 25-30 χλμ κάθε μερα. Αρχικα θελω να πω ότι υπαρχει πολύ μεγαλυτερος σεβασμος από ότι περιμενα και ιδιατερα από τους επαγελματιες οδηγους (ταξι , λεωφορεια κτλ). Από τους ιδιωτες παλι δεν περιμενα τον σεβασμο που εισπραττω. Περιμενα λιγοτερα και λαμβανω περισσοτερα και αυτό με κανει πολύ χαρουμενο και αισιοδοξο! Παρολ’ αυτά υπαρχουν και μερες που δεν είναι τοσο καλες. Γινομαι μαρτυρας αυτοκινηνιτιστων και ιδιαιτερα γυναικων που δεν προσεχουν ιδιατερα (υπαρχουν βεβαια και περιπτωσεις με αντρες). Συχνα ερχομαι σε αντιπαραθεση και απανταω με τροπο αναλογο που μου αποδιδουν τον λογο...μποριε να βρισουν εμενα και τους υπολοιπους ποδηλατες αλλα ρε παιδια δεν μπορω να το περασω στο ντουκου…τα χωνω και εγω και τσακωνομαι… ψευτομαγκιες του στυλ (αντε γ…και εσιες και τα ποδηλατας σας, μαλα…ποδηλατες κτλ ) δεν τα αφηνω να περασουν ετσι… θελω να τους δειξω ότι και εμεις ειμαστε ανθρωποι που κανουμε την επιλογη μας και εχουνμε δικαιωμα σε αυτό τον τροπο μετακινησης…όπως επισης εχουμε δικαιωμα να μην ακουμε «τα μαλα» επειδη δεν μπορεσαν να μας προσπερασουν τοσο γρηγορα οσο ηθελαν…
Εσιε ςρε παιδια πως ανιγρατε σε αυτές τις περιπτωσεις…υπαρχιε καποια κοινη πολιτικη που μπορουμε να ακολουθουμε για ένα καλυτερο ποδηλατικο αυριο?
Πρωτα απ'ολα εγω δεν δειχνω αντιδραση του στυλ θυμωνω/πανικοβαλλομαι/τσαντιζομαι. Μενω χαλαρος στο κομματι του δρομου που μου αντιστοιχει. Συνηθως αντιδραω με ειρωνικο γελακι/βλεμμα. Αν δω οτι παρεκτρεπεται ο οδηγος πολυ, απανταω στο ιδιο υφος: Με λεει μαλακα,του απανταω εισαι μαλακας κ.ο.κ
Καλησπέρα.
Το σημαντικό είναι να τους ΚΑΝΟΥΜΕ να καταλάβουν το λάθος τους.Θεωρώ δεδομένο πως όποιος συμπεριφέρεται άσχημα σε ποδηλάτη ο οποίος είναι σωστός είναι κατωτέρου επιπέδου κ άρα αν αρχίσεις τα βρισίδια δεν θα κερδίσεις τίποτα άλλο παρά να πέσεις στο δικό του επίπεδο.
Αν οι συνθήκες το επιτρέπουν εξηγείς γιατί αυτό που έκανε είναι λάθος.
Αν πάλι όχι τότε αδιαφορείς, δεν είναι προσωπική επίθεση το έκανε το κάνει κ θα το ξανακάνει σε οποιονδήποτε στη θέση σου.
Αν παραβεί τον νόμο σε βαθμό απειλητικό καλείς την αστυνομία(δεν μου έχει συμβεί προς το παρόν)
ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟ ΝΟΥ ΠΩΣ Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΣ, ΣΤΙΓΜΑΤΙΖΕΙ ΘΕΤΙΚΑ Η ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ. ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ BIKE-HATERS ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟ ΒΕΝΖΙΝΟΚΛΑΝΙΑΡΗ
Αυτά τα ολίγα από την μικρή μου εμπειρία (1,5 μήνας κ 900χμ συστηματικής ποδηλασίας στην Αθήνα)
Καλές βόλτες!
Παντως οντως σεβονται περισσοτερο τωρα τελευταια και δεν κανουν σαν τρελοι. Μαλλον βλεπουν οτι πλεον σε ποδηλατο θα καταληξουν ολοι σιγα σιγα.
Εγω ετσι ειχα πει σε καποιον που ειχε σταβωσει και μου λεει ''που πας με το ποδηλατο''. Παρε κανενα τωρα του λεω γιατι οταν θα το θες δεν θα υπαρχει φραγκο χαχαχχα
με τους προλαλησαντες.
Η συμπεριφορα των οδηγων ΙΧ εχει βελτιωθει κατα πολυ τον τελευταιο καιρο.Κατι η τιμη της βενζινης,κατι το κυκλοφοριακο,κατι η υπαρχουσα εικονα των ποδηλατων,εχουν αρχισει και ειναι πιο προσεκτικοι.
Εαν πεσεις στον ΕΝΑΝ μαλακα της ημερας που θα σου κορναρει ή θα σε βρισει,μπορεις ευκολα να τον αγνοησεις,συγκεντρωνοντας την προσοχη σου στο δρομο μπροστα.
Εαν συνεχισει,μπορεις να κοψεις ταχυτητα και να τον πας καροτσακι,βοηθωντας τον να επεξεργαστει στο κεφαλι του οτι ανηκεις και εσυ στη ροη του δρομου και δη ως μπροστινος του (προτεραιοτητες).
Αν παρολαυτα,δεν το εμπεδωσει,εχεις δυο επιλογες.Η πρωτη ειναι να καλεσεις την αστυνομια και να του υποβαλλεις μια μυνηση πχ.για επικινδυνη οδηγηση ή χρηση κορνας εντος κατοικημενης περιοχης κτλ κτλ.(παιζουν διαφορες επιλογες)
ή να τον φασκελωσεις.Το δευτερο ενεχει το ρισκο του να συνεχιστει η διαμαχη και αν ειναι και κανας τρελλος,να προσπαθησει να σε ανατρεψει πλευριζοντας σε(Μου χει τυχει).
Whatever u choose,να θυμασαι παντα οτι μπορει να πετυχεις το οτιδηποτε.Και ξαναλεω,κυκλοφορουν ΚΑΙ τρελλοι!
Όπως σε όλες τις περιπτώσεις, έτσι και στο δρόμο δεν μπορείς να ξέρεις τι θα συναντήσεις, οπότε πρέπει να περιμένεις τα πάντα.
Αυτό βέβαια ισχύει και αντίστροφα:
Προχτές, φεύγοντας από το σπίτι, και ποδηλατώντας στο στενό που μένω, με όχι μικρή ταχύτητα και πλησιάζοντας σε διασταύρωση, ακούω κάποιον πίσω να κορνάρει (και καλά κάνε στην άκρη, ενώ σε 25 μέτρα θα σταματούσε υποχρεωτικά για να μπει στη διασταύρωση).Σταματάω το ποδήλατο στη μέση του δρόμου, κατεβαίνω και γυρίζω προς το μέρος του, κοιτάζοντάς τον χωρίς να του πω τίποτα και περιμένοντας να δω τι θα κάνει. Επί μισό λεπτό περίπου (ίσως και παραπάνω!) έμεινε αποσβολωμένος μέσα στο 3,7 λίτρων τζιπ του χωρίς να κουνήσει ούτε βλέφαρο...
Μια σοφή γιαγιά είπε "Να αποφεύγεις τους καυγάδες γιατί ποτέ δεν ξέρεις πότε θα σου τύχει ο τρελός".
Έχουμε ακούσει πολλές φορές στα δελτία ειδήσεων περιστατικά "τρελών"...
Ένας κατέβασε τον σιδερένιο γρύλο στο κεφάλι του άλλου για μια θέση πάρκινγκ...
Ένας άλλος διαπληκτίστηκε στο φανάρι με κάποιον, έβγαλε το πιστόλι και τον πυροβόλησε μέρα μεσημέρι σε πολυσύχναστη περιοχή.
Δυστυχώς η κοινωνία μας δεν είναι όπως ήταν κάποτε πριν 15-20 χρόνια... Πολλά έχουν αλλάξει και οι τσαμπουκάδες, οι διαπληκτισμοί μπορεί να έχουν μοιραία κατάληξη...
Πέρασε η εποχή που οι διαφορές λυνόντουσαν με καναδυο "γαλλικά", άντε το πολύ-πολύ με καναδυο "μπάτσες"...
Η καλύτερη λύση είναι η αδιαφορία... Και εάν παρεκτραπεί ο οδηγός, τότε προσπαθούμε να λύσουμε το πρόβλημα με διάλογο... Εάν δεν παίρνει από λόγια, τότε καλούμε την αστυνομία.
Μην μπείτε όμως στο τρυπάκι στο να βρίσετε ή να πείτε "έλα μωρέ είμαι πιο δυνατός, θα τον φέρω βόλτα"...
Να κάνω μια παρατήρηση.
Ενδεχομένως δεν είναι οι αυτοκινητιστές που βελτιώθηκαν, αλλά αυτός που ποδηλατεί για κάποιο καιρό, ο οποίος αποκτάει πείρα σιγά - σιγά ως προς το πως να βρίσκεται στον δρόμο με το ποδήλατό του. Ειδικά της Αθήνας.
Γενικότερα, εδώ και αρκετά χρόνια (10), έχω παρατηρήσει ότι οι οδηγοί είναι γενικώς προσεκτικοί, ιδίως όταν εγώ είμαι προσεκτικός και κυρίως δεν είμαι ενοχλητικός σε αυτούς.
[Φυσικά, πάντα θα υπάρχουν και προβληματικές περιπτώσεις. Σε αυτές ίσως μπορείς να βάλεις το ταξί, και ... κάποιες γυναίκες (μπιπ μπιπ - τσίτα), ως πιο συχνές. Χωρίς να ξεχνάμε τους κάφρους από αντρικής πλευράς]
Υπάρχουν στατιστικές, όχι από ελλάδα, που δείχνουν ότι όταν οι ποδηλάτες στο δρόμο διπλασιάζονται τα ατυχήματα πέφτουν στο 1/3.
Δεν ξέρω αν τα ποσά είναι σωστά για την Ελλάδα μπορεί να μην πέφτουν τόσο εδώ, αλλά η τάση είναι σίγουρη.
Κυκλοφορώ με ποδήλατατο από το 93 και μπορώ να πω ότι έχει βελτιωθεί πολύ η κατάσταση...
Πριν ένα μήνα με χτύπησε μια στον ποδηλατόδρομο(ευτυχώς περπατάω). Χθες πάλι διασχίζοντας τον ποδηλατόδρομο, μια τύπισσα με τη τζιπάρα της -ενώ με βλέπει να έρχομαι και ενώ της κορνάρω (έχω βάλει αερόκορνα, γιατί το κουδούνι δεν ακούγεται μέσα στην κίνηση), τη στιγμή ακριβώς που περνάω μπροστά της (επαναλαμβάνω είμαι στον ποδηλατόδρομο), ΠΑΤΑΕΙ ΓΚΑΖΙ, Η ΘΕΑ. Πάλι καλά σταμάτησε έγκαιρα ξανά και οριακά με ακούμπησε! Στη Σεισμανογλείου πριν καμία εβδομάδα, μια έστριψε χωρίς φλας και δόξα τω Θεώ που έχω μάθει και προβλέπω τέτοιες μλκιες και δεν με μάζεψε... Ίσως ακούγεται ρατσιστικό, αλλά ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ μιλώντας πάντα, στατιστικά τα πιο πολλά περιστατικά μου έχουν τύχει με γυναίκες οδηγούς. Δεν νοιώθουνε. Απλά. Παρόλα αυτά στον ένα χρόνο που κυκλοφορώ, όντως, τώρα τελευταία παρατηρώ πολύ καλύτερη αντιμετώπιση από πολλούς οδηγούς και άντρες και γυναίκες. Έχουν αρχίσει και παραχωρούν προτεραιότητα