διάφορα και σύγκριση τροχών

9 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
μανιακος
Εικόνα μανιακος
Απών/απούσα

καλησπέρα!!χρόνια πολλά χριστός ανέστη!! αν και παρακολουθώ το σαιτ σας αρκετά χρόνια τώρα έκανα εγγραφή :) να συγχαρώ ολα τα παιδιά που συνεισφέρουν και να τους ευχαριστήσω γτ μου μάθανε αρκετά πράματα!! αλλά μου ήρθε μια απορια και εμένα και  θέλω να ρωτήσω κάτι σχετικά με τροχούς κούρσας-φιτνες  .. ποια η διάφορα κλειστού  τύπου ρουλεμάν με ανοιχτού???έχω βρει μαβικ με κλειστού   τύπου ρουλεμάν στα 200 ευρώ του 18 και σημάνο  του 18 με 200 ευρώ.μοντέλα δεν γνωρίζω...  οι μαβικ έχουν πλατιές ακτίνες ενώ η σημάνο στρόγγυλές ...τους τροχούς  θέλω να τους  αλλάξω για να ελαφρύνει το ποδήλατο και να έχω καλύτερη κύλιση....αλλά επειδεί το έχω για μετακίνηση  καθημερινή   θέλω αν γίνετε να μου πείτε  και ποιες έχουν μεγαλύτερη αντοχή!να στε καλά ευχαριστώ!

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

κλειστού τύπου: ουσιαστικά, το κέντρο έχει μέσα του κανονικά, κλειστά ρουλεμάν. Πίσω μέχρι και 4 ίδια ρουλεμάν. Μπροστά συνήθως 2 (ένα ανά πλευρά). Όταν νιώσεις ότι έχει τζόγο, ότι τα ρουλεμάν έφαγαν τα ψωμιά του,ς απλά αλλάζεις μόνο τα ρουλεμάν. Και έχεις ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ κέντρα...... Δεν θέλει καθάρισμα, δεν παίρνει λίπανση. Στην καλύτερη να παίρνει ένα μικρό "σφίξιμο / ρύθμιση". Αν τα ρουλεμάν είναι καλής ποιότητας, και μπούν ΣΩΣΤΑ, φιχτά και "παράλληλα", τότε έχεις καταπληκτική κύλιση.

Ανοικτού τύπου: το κέντρο έχει μέσα χύμα μπίλιες και κώνους και ένα σωρό σκατουλάκια. Όταν φθαρούν οι μπίλιες, τις αλλάζεις. Όταν φθαρούν και οι κώνοι, τους αλλάζεις. Και περιοδικά ανοίγεις, καθαρίζεις, λιπαίνεις, ρυθμίζεις. Αν έχουν τζόγο, ξαναρυθμίζεις. Θέλει λίγο παραπάνω φροντίδα και προδερμ..... Κάποιοι λένε, ότι αν ξέεις και ρυθμίσεις πολύ σωστά το κέντρο και γενικά είσαι σχολαστικός, καθαρίζεις, λιπαίνεις, βρείς καλές μπίλιες κλπ μπορείς να πετύχεις εξίσου καλή κύλιση.

Τι συμφέρει για σένα? ΔΕΝ ΞΕΡΩ. Η shimano εδώ και πολλά χρόνια (νομίζω από πάντα) παίζει μόνο με ανοικτά κέντρα. Και ξέρω πολλές ομάδες στα ΠΡΟ-ΤΟΥΡ που αγωνίζονται με τους DuraAce τροχούς της. Και όλες οι άλλες (σχεδόν) εταιρείες παίζουν με κλειστά ρουλεμάν, και επίσης ξέρω άλλες τόσες ομάδες που αγωνίζοτναι με τροχούς campagnolo /  mavic / enve / pro κλπ που έχουν κλειστά ρουλεμάν. ΤΡΕΧΑ ΓΥΡΕΥΕ......

Αλλά, ειδικά για χρήση commuting, κοιτάμε άλλα πράγματα και όχι τα κέντρα..... ΟΚ, προφανώς θέλεις ένα καλό, επώνυμο, αξιόπιστο κέντρο. Αλλά λίγο ενδιαφέρει αν είναι κλειστό ή ανοικτό. Περισότερο ενδιαφέρει να είναι καθαρό, καλορυθμισμένο, και ο τροχός πλεγμένος με ΣΩΣΤΕΣ τάσεις στις ακτίνες. ΣΥΝΗΘΩΣ κάτι τέτοιο παρατηρείται σε επώνυμα "καλά" κέντρα. Αντίθετα ετοιματζίδικοι φτηνιάρικοι τροχοί, με ΝΟ ΝΑΜΕ κέντρα, βγάζουν πολλά προβλήματα, ακριβώς λόγο προχειρότητας σε ρύθιση, πλέξιμο κλπ κλπ.....

Η κύλιση έχει να κάνει με το κέντρο, πόσο γλυκά και ανεμπόδιστα γυρνάει. Άρα εκεί δεν παίζει ρόλο ούτε το βάρος, ούτε το σχήμα των ακτίνων.

Οι πλατιές ακτίνες ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι είναι αεροδυναμικές. Άρα σε ταχύτητες πάνω από 20χ.α.ω ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι προσφέρουν ένα μικρό πλεονέκτημα, σε σχέση με τις στρόγγυλες. ΑΛΛΑ..... αν σπάσει μια πλατιά, πρέπει να βρεις την ίδια.... τρέχα-γύρευε. Αν σπάσει μια στρογγυλή, οι πιθανότητες λένε ότι θα βρεις εύκολα μια να την αντικαταστήσεις, ακόμα και αν χρειαστεί να ανοίξουν σπείρωμα με ακτίνα μεγαλύτερου μήκους και να την κόψουν μετά ώστε να ταιριάζει στον τροχό σου.

... χωρίς να είμαι σίγουρος, οι δύο τροχοί που έχεις βρει, εισαγωγικοί shimano / mavic, θα έχουν πάνω-κάτω το ίδιο βάρος. Αν θέλεις να βρεις ελαφρύ τροχό, θα πρέπει να ξεκινήσεις από κανα 350αρι και πάνω (ώστε να έχει υπολογίσιμη διαφορά βάρους και όχι ασήμαντη).

Αναφέρεις ως χρήση την "καθημερινή μετακίνηση". Εκεί ΣΥΝΗΘΩΣ δεν μας πολύ-ενδιαφέρει ούτε η κύλιση, ούτε το βάρος. Εκεί μας ενδιαφέρει η άνεση και η αξιοπιστία / μακροζωία / ευκολία σε επιδιόρθωση....... Και οι δύο εταιρείες shimano / mavic είναι "τυπικές" στην Ελλάδα = θα βρεις σχετικά εύκολα να επιδιορθώσεις / καθαρίσεις / ρυθμίσεις / αλλάξεις. Ειδικά σε shimano [κάποτε κάναμε το γύρω της λίμνης Κερκίνης με ποδήλατα. Σε ένα χωριουδάκι των 30 σπιτιών, υπήρχε ο μαστρο-Γιώργης που επιδιόρθωνε μηχανάκια..... αλλά και ποδήλατα. Ε, στο μαγαζί του είχε και shimano ...... Μιλάμε στην άλλη άκρη της Ελλάδας, σε μια γωνιά που δεν την έχει ούτε ο χάρτης....].

Τι τροχούς έχεις τώρα? Τι βάρος έχουν? Πόση διαφορά περιμένεις να δεις με τα 200 ευρώ που θα δώσεις?

Εναλλακτικά: τι ελάστικά φοράς? Σε καλύπτουν? Κρατάνε? Είναι άνετα? Γλιστράνε? Αν κάνεις μεγάλες αποστάσεις, μήπως έχεις σκεφτεί κουμπωτά πετάλια-παπούτσια¨? Τι έχεις από "κατάλληλο ρουχισμό"? Να κάποιες ιδέες που 200 ευρώ θα ΚΑΝΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ.... κατά την ταπεινή μου γνώμη.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

Η κύλιση έχει να κάνει με το κέντρο, πόσο γλυκά και ανεμπόδιστα γυρνάει. Άρα εκεί δεν παίζει ρόλο ούτε το βάρος, ούτε το σχήμα των ακτίνων.

Οι πλατιές ακτίνες ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι είναι αεροδυναμικές. Άρα σε ταχύτητες πάνω από 20χ.α.ω ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι προσφέρουν ένα μικρό πλεονέκτημα, σε σχέση με τις στρόγγυλες. ΑΛΛΑ..... αν σπάσει μια πλατιά, πρέπει να βρεις την ίδια.... τρέχα-γύρευε. Αν σπάσει μια στρογγυλή, οι πιθανότητες λένε ότι θα βρεις εύκολα μια να την αντικαταστήσεις, ακόμα και αν χρειαστεί να ανοίξουν σπείρωμα με ακτίνα μεγαλύτερου μήκους και να την κόψουν μετά ώστε να ταιριάζει στον τροχό σου.

... χωρίς να είμαι σίγουρος, οι δύο τροχοί που έχεις βρει, εισαγωγικοί shimano / mavic, θα έχουν πάνω-κάτω το ίδιο βάρος. Αν θέλεις να βρεις ελαφρύ τροχό, θα πρέπει να ξεκινήσεις από κανα 350αρι και πάνω (ώστε να έχει υπολογίσιμη διαφορά βάρους και όχι ασήμαντη).

Αναφέρεις ως χρήση την "καθημερινή μετακίνηση". Εκεί ΣΥΝΗΘΩΣ δεν μας πολύ-ενδιαφέρει ούτε η κύλιση, ούτε το βάρος. Εκεί μας ενδιαφέρει η άνεση και η αξιοπιστία / μακροζωία / ευκολία σε επιδιόρθωση....... Και οι δύο εταιρείες shimano / mavic είναι "τυπικές" στην Ελλάδα = θα βρεις σχετικά εύκολα να επιδιορθώσεις / καθαρίσεις / ρυθμίσεις / αλλάξεις. Ειδικά σε shimano [κάποτε κάναμε το γύρω της λίμνης Κερκίνης με ποδήλατα. Σε ένα χωριουδάκι των 30 σπιτιών, υπήρχε ο μαστρο-Γιώργης που επιδιόρθωνε μηχανάκια..... αλλά και ποδήλατα. Ε, στο μαγαζί του είχε και shimano ...... Μιλάμε στην άλλη άκρη της Ελλάδας, σε μια γωνιά που δεν την έχει ούτε ο χάρτης....].

Καλημερα και Χρονια πολλα. Μου λειψατε τοσο καιρο. Αλλα διαβαζοντας την απαντηση του rocka δεν κρατηθηκα.

Το σημειο που μου εκανε το Τσακ ειναι αυτο στα bold. Εαν rocka καταφερεις και μου βρεις ακτινες για να επισκευασεις shimano τροχους ειδικα εαν μιλαμε για κατι τοπ (durace-ultegra) στα χωρια που λες κερναω οτι θες. Εδω με δυσκολια βρισκουμε στον αντιπροσωπο και οχι παντα. Για την mavic ειναι λιγο παραξενο. Δεν υπαρχουν τα παντα σαν ανταλακτικα απο την εταιρεια. Ειδικα σε στεφανια ειναι μεγαλο θεμα. 

Και μικρες διορθωσεις. campagnolo και fulcrum στα κορυφαια ειναι με κωνους -μπιλιες. Και οι pro που ανεφερες.

λυσεις υπαρχουν και κατω απο τα χρηματα που λες. Δεν ειναι mainstream ομως. 

Σε "μαλωσα", χαιρετω και χαρηκα που σας ξαναβρηκα.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

τα ανοιχτα ρουλεμάν τσουλάνε καλύτερα

βέβαια οι πολύ φτηνοί τροχοί είναι πάντα με ανοιχτού τύπου ρουλεμάν

όπως και εταιρίες όπως shimano και campagnolo είναι με ανοιχτού τύπου (τουλάχιστον τα μοντέλα που έχω δει)

ο λόγος είναι ότι έχουν καλύτερο τσούλιμα και εχουν χαμηλότερο βάρος

βέβαια όλα αυτά είναι θεωριτικά και ουσιαστικά δεν μπορείς να δεις ποιο σύστημα θα σου βγει καλύτερο

το πλεονέκτημα των κλειστών είναι ότι δεν λερώνοντε τόσο εύκολα

και για αυτό είναι Must σε off road τροχούς να έχεις κλειστά ρουλεμάν

όχι απαρέτητο βέβαια γιατί π.χ. h shimano και εκεί έχει ανοιχτού τύπου και πάλι

:D

 

μανιακος
Εικόνα μανιακος
Απών/απούσα

RockaRolla σε ευχαριστώ παρά πολύ κατάλαβα τα πάντα!όπως μου τα περιέγραψαν με  ενδιαφέρει να πάρω κλειστού τύπου λόγω συντηρήσεις αξιοπιστίας και ανθεκτικότητας  ...η ζάντες μου είναι της εταιρείας του ποδηλάτου και έτσι δεν είναι επώνυμες ζυγίζουν 1 κιλό και είναι και κάτι. με  διάσταση 700χ23 το οποίο με βολεύει αρκετά παραδόξως  ... δεν έχουν βγάλει το παραμικρό 1 χρόνο τώρα απλά θέλω κάτι αξιόπιστο πιο ελαφρύ και να μου προσφέρει πιο ομαλή κύλιση!  με ρουχισμό δόξα το θεό έχω εκτός από κουμπωτά λόγω δεν βολεύουν  για την δουλειά μου βάλε βγάλε... αν έχετε να μου προτεινετε κάτι σε αυτά τα χρήματα θα το εκτιμούσα! 

μανιακος
Εικόνα μανιακος
Απών/απούσα

Plannet εσύ λες πως έχουν με ανοιχτού τύπου ρουλεμάν καλύτερη κύλιση?γτ εγώ κατάλαβα πως έχουν τα κλειστού τύπου...

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

kktsol wrote:
Καλημερα και Χρονια πολλα. Μου λειψατε τοσο καιρο. Αλλα διαβαζοντας την απαντηση του rocka δεν κρατηθηκα......

Σε "μαλωσα", χαιρετω και χαρηκα που σας ξαναβρηκα.

Γειά σου Κωστή, σε αναγωρίζω, όχι απλά ως "πιο ειδικό από εμένα", αλλά ως "ειδικό" σε ότι έχει να κάνει με τροχούς, οπότε δεν μπορώ παρα να δεχθώ ότι γράφεις,

αλλά, έχω Campagnolo Zonda και Fulcrum racing 3 και τα δύο μοντέλα είναι του 2012  - 2013 κάπου. Έχουν κλειστά ρουλεμάν. Επίσης ο κολλητός φίλος Περικλής, έχει τους fulcrum zero νομίζω κάπου του 2012, είναι με κεραμικά κλειστά ρουλεμάν. Για τους pro μάλλον έχεις δίκιο ("shimanίζουν" άλλωστε).

Από shimano, έχω τους 105 (5600), έχω σπάσει σε δύο διαφορετικές χρονικές περιόδους, ακτίνες και από τον πίσω και από τον μπροστά (άουτς, εκεί πόνεσα...!!!), και στις δύο περιπτώσεις βρήκα πανεύκολα ακτίνες. Επίσης ο φίλος Φράνκι, έχει τους ultegra (6700), κούρεψε τις πίσω, με στραβωμένο ντεραγιέ νομίζω, βρήκε πανεύκολα ακτίνες (Κασσιμάτης). Αντίθετα, ο φίλος Περικλής με τους Zero, διέλυσε τον πίσω, περίμενε 1,5 μήνα να παραλάβει επισκευασμένο τροχό. Και τέλος, εγώ με τον μπροστά Racing 3, ξέφυγα, καβάλησα πεζοδρόμιο, στράβωσα (τσαλάκωσα εντελώς) 3 ακτίνες και στράβωσα ανεπανόρθωτα και το στεφάνι. Ακτίνες βρέθηκαν, το στεφάνι ποτέ.....

Όλα αυτά πριν κάποια χρόνια, προφανώς τώρα θα έχουν αλλάξει (προς το χειρότερο) τα πράγματα και προφανώς λόγω επαγγέλματος που κάνεις, έχεις αντιμετωπίσει πολύ περισσότερες αντίστοιχες καταστάσεις από ότι εγω.

Στην τελική, είναι ότι κάτσει. Πλέον ελάχιστοι στοκάρουν, ανταλλακτικά δεν βρίσκονται έτσι απλά όποτε μας κάτσει η στραβή...... γιαυτό έχουμε καταντήσει να έχουμε μια αποθήκη με παλιά / μισοχαλασμένα / spare / υπολλείματα κλπ κλπ......

 

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

Και τέλος, εγώ με τον μπροστά Racing 3, ξέφυγα, καβάλησα πεζοδρόμιο, στράβωσα (τσαλάκωσα εντελώς) 3 ακτίνες και στράβωσα ανεπανόρθωτα και το στεφάνι. Ακτίνες βρέθηκαν, το στεφάνι ποτέ.....

 

Μαλλον δεν ρωτησες τα καταλληλα ατομα. χαχαχααχ

Δεν εχει και ιδιαιτερη σημασια, ειδικα σε αυτο που ρωταει το παιδι εδω μεσα. Να το παμε απλα. Στο επιπεδο τιμης που κοιτας και για να μην πρεπει συνεχεια-συχνα-σε τακτα χρονικα διαστηματα να ανοιγεις-γρασαρεις-ρυθμιζεις κτλ κτλ τα κεντρα σου θα παρεις με κλειστα ρουλεμαν. Τοσο απλα. Απο εκει και περα αναλογα με το ποδηλατο σου και την χρηση θα κοιταξεις και ακριβως τι πρεπει να παρεις και να δεις εαν μπορεις να αντεξεις το κοστος για αυτο που πρεπει να παρεις. Παραπανω δεν λεω θα θεωρηθει διαφιμηση. grin big

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

μανιακος wrote:

Plannet εσύ λες πως έχουν με ανοιχτού τύπου ρουλεμάν καλύτερη κύλιση?γτ εγώ κατάλαβα πως έχουν τα κλειστού τύπου...

 

έτσι είναι

απλά στην ίδια ποιότητα

το πιο απλό που μπορείς να κάνεις είναι να πας να ρωτήσεις ένα κατάστημα που πουλάει ρουλεμάν

εγώ είχα ρωτήσει στην skf θεσ/νικη