Ετεροχρονισμένη αλλαγή ταχύτητας

14 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Πού οφείλεται και τι ρυθμίσεις επιδιορθώνουν το πρόβλημα;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

Αν εννοεις οτι δεν ακουνε αμεσως οταν κανεις κλικ και εχουν χρονικη υστερηση,μπορεις να δοκιμασεις να παιξεις ελαφρα με τη ντιζα του συρματοσχοινου που παει στο ντεραγιε,μιση στροφουλα δεξια,μιση στροφουλα αριστερα,γυρνωντας ταυτοχρονα τον τροχο (αν εχεις σταντ) για να βλεπεις πως αποκρινονται.Τα αριστερα/δεξια εχει σχεση με τα μεγαλυτερα και τα μικροτερα γραναζια.Θα δεις οτι αναλογα με το ποσο ελαχιστα την κινεις,θα ανεβοκατεβαινουν καλυτερα ή χειροτερα οι ταχυτητες.Δες προς τα που 'σφιγγει' το shifter οταν κανεις κλικ προς τις μεγαλυτερες ταχυτητες και ανεβαινουν/κατεβαινουν πιο σωστα και πειραματισου 2-3 χιλιοστα περα δοθε.
Μην την γυρισεις πολυ και την τεντωσεις υπερβολικα,θα σπασει το συρματοσκοινο:(>naturally blonde me

σσ.συνηθως ετσι ξεκιναει το ξερυθμισμα των ταχυτητων,κυριως στις 4η-5η-6η μετα απο λιγο καιρο ποδηλασιας.

υγ.αν το ποδηλαταδικο σου ειναι κοντα,πεταξου μεχρι εκει και κατσε μπαστακας πανω απο το μαστορα να βλεπεις τι κανει.Δωρεαν ε?Καφριλα να σου παρει λεφτα στο πιο απλο-πρωτο πραγμα που ξαναπας εκει.

υγ 2.Οφειλεται καθαρα στο χαλαρωμα του συρματοισκοινου.

Γενικα για ρυθμιση ταχυτητων εγκυκλοπαιδικα

http://www.youtube.com/watch?v=Z3bVgP_MNwc

http://www.youtube.com/watch?v=SjJfKO_tAo0

http://www.youtube.com/watch?v=SkzvfCaIbyQ&feature=related

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Όσο πιο παλιά / μεταχειρισμένα / βρώμικα είναι τα συστήματα μας τόσο χειρότερες αλλαγές θα έχουμε.

Ξεκίνα με το να δεις μήπως έχει τσακίσει κάπου το καλώδιο ή το συρματόσχοινο του σχετικού ντεραγιέ.
Μετά καθάρισε σχολαστικά όλο το σύστημα. Να επιμείνεις στο ελατήριο του ντεραγιέ. Συνήθως μαζέυει ΠΟΛΥ ΠΡΑΜΜΑ.... πολύ μάκα....!!!!
(έχω χρησιμοποιείσει μέχρι ΑΤΜΟΚΑΘΑΡΙΣΤΗ. Μετά εννοείται στέγνωμα και καλό λάδωμα και δεν παθαίνει τίποτα).

Η ρύθμιση από τον ρεγουλατόρο έχει νόημα όταν τρίβεται η αλυσίδα σε κάποιο γρανάζι (όταν δηλαδή το συρματόσχοινο ΔΕΝ τραβάει όσο πρέπει το ντεραγιέ και αυτό ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΕΙ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΘΕΣΗ ....). Κοίτα το, αλλά μην περιμένεις πολλά.
Επίσης όσο και να στρίψεις το ρεγουλατόρο ΔΕΝ ΘΑ ΣΠΑΣΕΙ ΤΟ ΣΥΡΜΑΤΟΣΧΟΙΝΟ (το πολύ πολύ να σου αλλάξει γρανάζι....).

Αχ, ακόμα αναπολώ εκείνο το κοφτό και άμεσο ΤΣΑΚ που κάνουν οι αλλαγές όταν έχεις καινούργιο - καλορυθμισμένο ντεραγιέ.... "Αλλαγή ταχύτητας με τσαμπουκά" που συνηθίζω να λέω....

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

god saved the bike wrote:

Αν δεν βοηθαει καθολου,μηπως να πειραματιστεις με τα βιδακια του ντεραγιε?

Μην πειράξεις τα βιδάκια αν δεν έχεις πρόβλημα με αλυσίδα να βγαίνει πάνω ή κάτω, ή να μην μπαίνει σωστά μόνο ο πιο μικρός ή πιο μεγάλος δίσκος.

Τα βιδάκια ελέγχουν το μέχρι που είναι ελεύθερο να κινηθεί το ντεραγιέ. Οπότε αν πηγαίνει πολύ άκρη μπορεί η αλυσίδα να βγαίνει, αν δεν πηγαίνει δεν αρκετά ακρη μπορεί να μην μπαίνει καν ο τελευταίος δίσκος.

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

αρχίζει να συμβαίνει το ίδιο, το καταλαβαίνεις γιατί το τεντώνεις και μετά από λίγες μέρες έχει ξαναχαλαρώσει και τότε ξέρεις ότι μάλλον κόβεται σιγά-σιγά.

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

Επίσης όσο και να στρίψεις το ρεγουλατόρο ΔΕΝ ΘΑ ΣΠΑΣΕΙ ΤΟ ΣΥΡΜΑΤΟΣΧΟΙΝΟ (το πολύ πολύ να σου αλλάξει γρανάζι....).

Πετρο?Εγω τον παραεστριψα μια μερα,τεντωσε πολυ το συρματοισχοινο (την πρωτη φορα που δοκιμασα) και τσακ!ντινγκ!
Συμβαινει μονο οταν υπαρχει ΗΔΗ φθορα?

σσ.ναι,σορρυ για τα βιδακια,ηταν οντως κακη ιδεα,γιαυτο εκανα edit.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Στα μικρά μου χρόνια (....χιχι, εδώ γελάμε....) που έπαιζα με ότι έβρισκα επάνω στο ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ ποδήλατο μου Master Sportec (βλ. Carfour) δεν κατάφερα να σπάσω συρματόσχοινο.
Όσο και να γύριζα τους ρεγουλατόρους (και τον επάνω / στο χειριστήριο και τον κάτω / στο ντεραγιέ) είτε θα άλλαζε σχέση (χωρίς να κάνω κίνηση από το λεβιεδάκι) είτε θα ξεβιδωνόταν και θα μου έμενε στα χέρια....

Για να σπάσει μάλλον είχε έρθει η ώρα του.

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

Για να σπάσει μάλλον είχε έρθει η ώρα του.

Τυχαιο?Δε νομιζω
Then i take it back.Διαβολικη συμπτωση,σχεδον τον φοβηθηκε το ματι μου,μετα το ακουμπουσα με γαντια χειρουργειου για να μην το ξαναπαθω.
Now i know :D

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Μιας και θα τεντώσει τόσο ώστε θα αρχίσεις να αχρηστεύεις μια μια τις ταχύτητες, στο τέλος το ντεραγιέ δεν θα κάνει τίποτα και μόνο η βίδα θα ελέγχει το που θα σταθεί ακίνητο...

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

exomail2003 wrote:
Μιας και θα τεντώσει τόσο ώστε θα αρχίσεις να αχρηστεύεις μια μια τις ταχύτητες, στο τέλος το ντεραγιέ δεν θα κάνει τίποτα και μόνο η βίδα θα ελέγχει το που θα σταθεί ακίνητο...

παραγυρισα τον ρεγουλατορο,χαλασα τις τσχυτητες και δεν ακουγε καμια,και μετα προσπαθοντας να τον επαναφερω,συνεχιζα να τον γυριζω και εγινε το σκρατς!
Τωρα,αν αυτα τα δυο γεγονοτα ειναι τυχαια συνδεδεμενα μεταξυ τους και τα ειχα συνδεσει λαθος...χαιρομαι που ειμαι -τουλαχιστον- λιγοτερο καταστροφικη απο οτι νομιζα.

Νομιζω παντως οτι αν το νυχι ειναι ισιο και αν τα high και low απο τα βιδακια ειναι καλορυθμισμενα,ο ρεγουλατορος βοηθαει πολυ στο να δουλευουν πιο υπακουα οι ταχυτητες.
Και στα εσωτερικα hubs με τον ιδιο τροπο ρυθμιζονται οι ταχυτητες,ξανα μανα ντιζα κτλ.

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

http://img713.imageshack.us/i/deraileradj.gif/

The indexing adjustment is an adjusting barrel(ντιζα ή ρεγουλατορος) located at one end of a length of cable housing. Many rear derailers have more than one index adjuster. All indexed derailers have an adjuster where the final loop of cable housing ends at the derailer itself. Many bicycles also have another adjusting barrel located so that it can be adjusted while you are riding. On mountain-bike-type shifters, this will be located at the shifter itself, just where the cable exits. On road bikes with handlebar-mounted shifters, there will usually be an adjusting barrel at the cable stop where the upper length of housing ends on the upper end of the down tube.

It doesn't matter which of these adjustments you use, use whichever is more convenient.

Before you try adjusting the indexing, shift to the highest gear (smallest sprocket.) Make sure that the shifter is in the position that allows the cable to be as loose as it can get.

Click the shifter to the first click after the fully loose position, then turn the pedals forward. The chain should shift to the second smallest sprocket. If it doesn't, it means the cable is too loose. Turn an adjusting barrel counter-clockwise to tighten the cable. Start with half a turn, then check again. It is very common for beginners to over-correct by turning the adjuster too far. Sometimes this will result in moving the indexing so far off that it sort-of works, except that the clicks are one notch off, so one of the extreme gears doesn't work properly, but the others appear to be OK. This is why it is important to check that the shift from the smallest to the second-smallest sprocket occurs in the right place on the shifter.

Fine adjustments are accomplished according to the following principles:

Shifting to larger sprockets is accomplished by tightening the cable;
if such shifts are slow, the cable is not tight enough--
turn the barrel counterclockwise to tighten it.

Shifting to smaller sprockets is accomplished by loosening the cable;
if such shifts are too slow, the cable is not loose enough--
turn the barrel clockwise to loosen it.

If the rear indexing works properly when using the large chainwheel but not on the small chainwheel, or vice-versa, this is often a sign that the rear derailer hanger is bent.

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Πολύ κατατοπιστικό!

RockaRolla , exomail2003: επίσης!

Mountaineer
Απών/απούσα

στη φωτό, η βίδα που ρυθμίζει το angle B tension, τι ακριβώς κάνει...;
http://img713.imageshack.us/i/deraileradj.gif/

pankat
Απών/απούσα

Έμμεσα ρυθμίζει την κάθετη απόσταση του ντεραγιέ από την κασσέτα (φαίνεται αν βάλεις το μεγάλο γρανάζι πίσω) και το πόσο πίσω και πάνω διπλώνει το ντεραγιέ (φαίνεται αν βάλεις το μικρό γρανάζι πίσω). Ουσιαστικά ρυθμίζει την ένταση του ελατηρίου που "τραβά" το ντεραγιέ προς τα πίσω. Κάποια στιγμή που έκανα ένα νέο συνδιασμό ντεραγιέ - κασσέτας, το upper pulley (πάνω ροδάκι του ντεραγιέ) σχεδόν ακούμπαγε στην κασσέτα. Ρυθμίζοντας το b-tension έφερα το ντεραγιέ στη σωστή θέση.

contact