Αναπαλαίωση ποδηλάτου Göricke(Görickewerke Bielefeld)

31 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Dimitris1981
Εικόνα Dimitris1981
Απών/απούσα

Γειά σε όλους,ξέθαψα από την αποθήκη το παρακάτω διπλοσκέλετο Göricke.Αγοράστηκε μεταχειρισμένο από τον πατέρα μου περίπου το 1962 και εκτελούσε χρέη επαγγελματικού "οχήματος" για αρκετά χρόνια καθώς κουβαλούσε εργαλεία,ξύλα κλπ. Ξεκίνησα σήμερα την αποσυναρμολόγηση.Η κατάσταση των μετάλων είναι σχετικά καλή,τα νίκελ επίσης με λίγο τρίψιμο θα είναι οκ. Δύο προβληματάκια:από φρένα υπάρχουν μόνο οι μανέτες και λείπουν όλα τα υπόλοιπα και υπάρχει μία περίεργη μαλακή κόλληση στην μεσαία τριβή(όχι ηλεκτροκόληση ευτυχώς....!!!!)και μάλλον θα έχουμε πρόβλημα εκεί.Για την μεσαία τριβή θα ανεβάσω φωτό αύριο.Θα ήθελα να ρωτήσω ,όσους έχουν εμπειρία, αν υπάρχουν στο εμπόριο πλήρες σετ τέτοιων φρένων και οτιδήποτε έχει να κάνει με ανταλλακτικά κλασικών ποδηλάτων.Ρωτάω γιατί από το ίντερνετ δεν μπορώ να βγάλω άκρη.

prinprinprinprin

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
dustbags
Εικόνα dustbags
Απών/απούσα

.....αλλο ένα κουκλί στούς δρόμους.Γιά τά φρένα πού ρωτάς υπάρχουν στήν Αθήνα καί μάλιστα καινούργια.Τό ποδήλατο είναι σέ μάλλον καλή κατάσταση καί προφανώς οτι φορά είναι γνήσιο.Οπότε δέν θά χρειαστείς περιουσία για τά μαζέματα.Αντε μέ τό καλό.Αν χρειαστείς κάτι στείλε προσωπικό μήνυμα.

Dimitris1981
Εικόνα Dimitris1981
Απών/απούσα

Μπλέξαμε.Έφτασε η αποσυναρμολόγηση στην μεσαία τριβή.1)Η δεξιά τάπα του ποτηριού είναι κολλημένη.Πως να την βγάλω χωρίς να γίνει ζημιά στον σκελετό ή στο σπείρωμα & 2)δεν αποκολλάται ο σωλήνας του τιμονιού από το πηρούνι(κλασικό πρόβλημα).Μην το πιάσω με τα σφυριά και το ξεκάνω...!!!


Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...στο θεο της σκουριας, για να λυθει το ποδηλατο.
Στο τιμονι: Ξαναβιδωσε τα ποτηρια στη θεση τους, και λυσε την βιδα που ειναι πανω στη μεση του τιμονιου, αν δεν την εχεις λυσει ηδη. Αφου την ξεβιδωσεις 1-2 στροφες, χτυπα τη με μια ματσολα (η προσεκτικα με ενα σφυρι), να ξεκολλησει και να κατεβει η σφηνα που συγκρατει αυτη η βιδα, και η οποια (σφηνα) δεν αφηνει το λαιμο να κουνηθει.
Αν μετα το λυσιμο της σφηνας εξακολουθει να μην κουνιεται το τιμονι, "πλακωσε το" στο WD-40 η κατι αντιστοιχο (στο σημειο που το τιμονι μπαινει στο λαιμο του σκελετου), αστο "να τραβηξει", και ξαναπροσπαθησε.

Στη μεσαια τριβη τωρα: Κατ'αρχην, λυσε τη σφηνα, και αφαιρεσε το δισκοβραχιονα απο την κολλημενη πλευρα.
Μετα, με σιδεροπριονο η μικρο τροχο ενος χεριου(500-1000 Watt) και λεπτο δισκο, κοψε την κολληση περιμετρικα συριζα με το στρογγυλο κελυφος της μεσαιας τριβης, και προσευχησου η κολληση να μην εχει εισχωρησει αναμεσα στα σπειρωματα του ποτηριου της τριβης, και του κελυφους της Μεσ.Τριβ. του σκελετου. Εννοειται οτι το ποτηρι της τριβης, ειναι ετσι κι αλλιως για πεταμα, αλλα μην το κοψεις περα-περα: Οταν κοπει η κολληση περιμετρικα, θα πρεπει να μπορεις να πιασεις απο καπου το ποτηρι για να το ξεβιδωσεις. Εξ'αλλου, δεν θα πρεπει να πειραξεις και τον αξονα που περναει μεσα απο το ποτηρι, κι ο οποιος δεν φταιει σε τιποτα.

Dimitris1981
Εικόνα Dimitris1981
Απών/απούσα

Τζάμπα έβριζα τελικά.Το έκανα αυτό με την βίδα αλλά όταν ήταν τελείως λυτή με αποτέλεσμα να πέσει η σφήνα στραβά και να την σφηνώσω περισσότερο.Αφού είδα με ένα φακό τι είχα κάνει με μία πιο μακριά βέργα χτύπησα τη σφήνα και βγήκε και βγήκε και το τιμόνι( με αρκετό τράβηγμα-στρίψιμο και μούλιασμα στο wd 40).Με την μ.τ. θα ασχοληθώ μάλλον μεθαύριο και θα σου πω Columbus.Σε ευχαριστώ για τα μέχρι στιγμής.

Dimitris1981
Εικόνα Dimitris1981
Απών/απούσα

Μέ ένα τροχό λοιπόν τρόχισα σιγά σιγά την μπρουτζοκόλληση.Η κόλληση είχε εισχωρήσει όμως στις πρώτες "βόλτες"του σπειρώματος του σκελετού και έτσι αναγκάστηκα να κόψω το ποτήρι γιατί δεν έλυνε με τίποτα.Τώρα με λίμα θα προσπαθήσω να αφαιρέσω όση κόλληση έχει μείνει και να βγάλω το δαχτυλίδι του ποτηριού που έχει απομείνει.Το καλό είναι ότι δεν έχει πειραχτεί το σπείρωμα τουλάχιστον ακόμα.

μ.τ.

Dimitris1981
Εικόνα Dimitris1981
Απών/απούσα

Γεια σε όλους.Μετά από μεγάλη ανάπαυλα λόγω δουλειάς...ξεπεράστηκαν όλα τα προβλήματα με το λύσιμο του ποδηλάτου.Πέρασα νέα μεσαία τριβή,έτριψα τον σκελετό με τριβείο χούφτας με δύο νούμερα γυαλόχαρτο και με την βοήθεια remover σε δύσκολα σημεία.Έχω μαζέψει τα ανταλακτικά και έχω περιποιηθεί ότι σώθηκε από τα παλιά.Τον σκελετό τον περιμένω από το βαφείο τις επόμενες μέρες (μάλλον...).Τα ανταλλακτικά που αγοράστηκαν είναι σετ φρένων-σέλα-πετάλια-μεσαία τριβή-αλυσίδα.Τα παλιά που σώθηκαν είναι τροχοί(εκτός από άξονες & ποτήρια)-κουδούνι-εμπρός φωτ.σώμα-τιμόνι κλπ.Για τα χερούλια ακολούθησα τις οδηγίες ενός φίλου εδώ από το site,και τα έραψα στο χέρι.Παρακάτω είναι μερικές φωτογραφίες από τα ανταλλακτικά.
Οποιοδήποτε σχόλιο-παρατήρηση-πρόταση ΔΕΚΤΑ.
ανταλλακτικάανταλλακτικάανταλλακτικάανταλλακτικάανταλλακτικάανταλλακτικάανταλλακτικά

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Καλησπέρα.... τα κέντρα των τροχών κράτησες τα δικά του και απλά έπλεξες στεφάνια αν κατάλαβα καλά, αυτό είναι μια καλή επιλογή και δεν χάνουμε πολλά από την ποιότητα κύλισης του πρωτότυπου.
Να σου πω όμως πως η σέλα δεν είναι καθόλου καλή και με την πρώτη ευκαιρία να την αντικαταστήσεις με μια της εποχής του από το ebay ή από κανένα άλλο παλιό ποδήλατο. Μόλις την καβαλήσεις θα καταλάβεις αμέσως το γιατί καθώς τα ελατήρια της είναι εντελώς της πλάκας, τερματίζουν με ελάχιστο βάρος και μετά από λίγες βόλτες κάθονται σαν στραβοχυμένα.
Επίσης..... τα φρένα και τα τακάκια μην τα εμπιστεύεσαι, δεν πιάνουν καλά και δεν έχουν καλή επαναφορά. Στα phillips -ή σε άλλα της εποχής του- η επαναφορά γίνετε με την τάση της σιαγόνας επάνω στους οδηγούς των φρένων.... τα ελατήρια του τιμονιού, όπως και το ελατήριο στο κάτω κοκοράκι του πίσω φρένου στα phillips δρουν επικουρικά καθώς την δουλειά την κάνει η ίδια η σιαγόνα σε αντίθεση με τα ινδικά που οι σιαγόνες έχουν ελάχιστη τάση και στηρίζονται μόνο στην τάση από τα ελατήρια με αποτέλεσμα εξαρχής να μην έχεις καλά φρένα και μετά από λίγα χιλιόμετρα να αρχίζουν τα προβλήματα.
Για να βελτιώσεις λίγο την κατάσταση στα φρένα, αν σου έχει μείνει το παλιό κοκοράκι (σαν αυτό της φωτογραφίας)βγάλε το ελατήριο και φόρεσετο στο καινούριο... εκτός και αν έχεις όλο το σύστημα οπότε μην το σκέφτεσαι καθόλου.
Uploaded with ImageShack.us
Το μπροστά φρένο λόγο απόστασης του τιμονιού με την δαγκάνα δεν θα έχεις τόσο πρόβλημα σε αντίθεση με το πίσω που λόγο απόστασης ελατήριο τιμονιού με πίσω δαγκάνα θα σου κολλάει συχνά.
Ως προς τα τακάκια.... βγάλε τις βίδες και τράβα πάρε ίδιες ποιοτικές φυσικά με εξάγωνο κεφάλι, καθώς δεν θα βρεις ακριβώς ίδιες.. μόλις βάλεις τις καινούριες εξάγωνες με ένα πενσάκι λύγισε και εγκλώβισε το κεφάλι μέσα στα αυτάκια ώστε όταν πας να την σφίξεις να μην σου γυρίζει τρελά η βίδα. Αυτό για τις βίδες στο λέω γιατί αυτές που έχουν επάνω κλωτσάνε αμέσως και δεν μπορείς να τις σφίξεις όπως πρέπει, με αποτέλεσμα στην χρήσει ξεβιδώνονται....γυρνάνε τα τακάκια και μπλέκονται μέσα στις ακτίνες.
Καλή συνέχεια
.
.
.
Υ.Σ αν σου έχουν μείνει οι παλιές σιαγόνες να ξέρεις ότι δεν συγκρίνονται με αυτές ας είναι και 50 χρονών, οπότε μην το σκεφτείς καθόλου (αν υπάρχουν).

Dimitris1981
Εικόνα Dimitris1981
Απών/απούσα

Καλησπέρα, ξεκίνησα να επισκευάσω την παλιά σέλα με την μέθοδο που είχες περιγράψει κάπου σε προηγούμενο post σου με τον κουβά και το δέσιμο αλλά δεν είχε το αποτέλεσμα που ήθελα.Λύση ανάγκης η συγκεκριμένη σέλα για οικονομικούς λόγους καθώς για lepper & brooks δεν με πέρνει αυτήν την περίοδο.Ούτως ή άλλως και αισθητικά δεν είναι αυτό που φανταζόμουν. Τώρα τα κέντρα των τροχών είναι Union με γρασαδόρους και το εμπρός στεφάνι έχει αλλαχθεί μόνο κάπου το 1970 και έχουν πλέξει τις ακτίνες.Ο πισω τροχός έχει πολύ πιο χοντρές ακτίνες από τις μπροστά.Αν γνωρίζεις γιατί πες μου για να μου λυθεί η απορία.Τέτοια φρένα πρώτη φορά θα τοποθετήσω οπότε θα ακολουθήσω τις οδηγίες σου.Από τα παλιά φρένα μόνο το κοκοράκι με το ελατήριο και η πίσω δαγκάνα υπήρχε.Μάλλον τυχερός είμαι.Για οτιδήποτε νεότερο όταν αρχίσω το δέσιμο του ποδηλάτου θα το σηκώσω.

gpiter Ευχαριστώ

Κάτι τέτοιο σκεφτόμουν αλλά......
brooks

Sotos62
Εικόνα Sotos62
Απών/απούσα

Δημήτρη,
συγνώμη που μπήκα εμβόλιμα,απλά να σου πω την καλησπέρα μου και καλή συνέχεια στο έργο σου.

Σέλλα eastman έβαλα κι εγώ στο bismarck και όντως τερμάτισε αμέσως.

Κατά τα λοιπά,ανέβασε όποια απορία έχεις, κι ο gpiter είναι εδώ (και) για μας
τους Ελευσίνιους!

Ο γείτονάς σου.

Dimitris1981
Εικόνα Dimitris1981
Απών/απούσα

Καλησπέρα γείτονα,είσαι ήδη ο πρώτος στη λίστα για βόλτα με το Goricke,όσο αντέξει η Eastman βέβαια..!!!

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Ως προς τα κέντρα μια χαρά... τα union ως γνωστό είναι από τα πιο αξιόλογα.
Αυτά τα ποδήλατα λέγονται ποδήλατα εργασίας.... και ο λόγος που έχουν χοντρές πίσω ακτίνες, μεγάλες σχάρες αλλά και τον διπλό οριζόντιο είναι για να αντέχουν στο φόρτωμα.
Γενικά όλη η κατασκευή έχει σαν γνώμονα την αντοχή την αξιοπιστία και την απλότητα στην επισκευή.... πρόσεξε να δεις πόσο χοντρά είναι τα κέντρα του, όπως επίσης τους ρεγουλαδόρους της πίσω ρόδας (αν υπάρχουν) αλλά και το αργό του βήμα που μοναδικό σκοπό έχει να τραβάει ακόμα και φορτωμένο χωρίς φυσικά να απασχολεί το πόσο γρήγορα θα πάει.
Άλλη μία λύση -ως προς την σέλα- είναι, αν και εφόσον έχεις κρατήσει την παλιά, να βγάλεις το δερματόσελο της ινδικής και να το βάλεις στο σκελετό της παλιάς καθώς έχει μεγάλη πιθανότητα να είναι ίδια ως προς το μήκος και το άνοιγμα (αν η παλιά είναι lepper στο λέω με εγγύηση) .... αυτό είναι μια καλή λύση, και αν την προσέξεις από ήλιο και βροχή θα σε βολέψει πολύ καλύτερα μέχρι να μπορέσεις να πάρεις αυτή που θέλεις.
.
.
.
Σωτήρη σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

Dimitris1981
Εικόνα Dimitris1981
Απών/απούσα

Καλησπέρα σε όλους.Δυστυχώς το σταντ του ποδηλάτου δεν μπόρεσε να σωθεί αρχικά.Υπάρχει κάπου στο εμπόριο κάτι αντίστοιχο με το παλιό ? Αν όχι υπάρχει κάποιο σταντ που να ταιριάζει με το ποδήλατο ?

Μερικές φωτογραφίες από το βαφείο λίγο πριν περαστούν τα τελικά χρώματα.Έχει πειραστεί υπόστρομα αυτοκινητου(σουλφασέρ body)έχουν στοκαριστεί τα χτυπήματα και έχει τριφτεί.
pirouniskeletosskeletos 2

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

το κάτω ποτήρι γιατί δεν το έβγαλες?

Dimitris1981
Εικόνα Dimitris1981
Απών/απούσα

Μπήκε για λίγο ώστε να στοκαριστεί ένα χτύπημα και να κάτσει ο στόκος στο τελείωμα της μούφας.

Dimitris1981
Εικόνα Dimitris1981
Απών/απούσα

Καλησπέρα σε όλους ,είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω πως σήμερα βγήκε το ποδήλατο για βόλτα μετά από 40 περίπου χρόνια .Ωραία η αίσθηση της κύλισης με ωραίο βήμα .Τα φρένα χρειάζονται συνήθεια γιατί δεν έχουν καμία σχέση με τα σύγχρονα ποδήλατα, καμία όμως.Ευχαριστώ όλους όσους βοήθησαν με τις γνώσεις τους και πρώτα από όλους ποιόν άλλο τον gpiter.Μερικές φωτογραφίες του ποδηλάτου :
1234576

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Μπράβο Δημήτρη.... καλές βόλτες με ασφάλεια, και μην το αφήνεις ούτε για αστείο από τα μάτια σου.

dustbags
Εικόνα dustbags
Απών/απούσα

Πανέμορφο.Κουκλί.Τό είχα πεί από τήν αρχή.Καλές βόλτες.Νά 'σαι καλά νά τό χαίρεσαι.

Sotos62
Εικόνα Sotos62
Απών/απούσα

Δημήτρη,

μην τάξεις στον Άγιο κερί...

Μου έχεις υποσχεθεί μια βόλτα, μην το ξεχνάς...

Συγχαρητήρια για το αποτέλεσμα!

κωστάνζα
Εικόνα κωστάνζα
Απών/απούσα

μπράβο σου, να το χαίρεσαι για πολλά χρόνια

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

πολύ ωραίο - το θέμα μπήκε και στα "επισημασμένα" της κατηγορίας του.
Μια μικρή αισθητική παρατήρηση μόνο:
στο
goericke

δεν θα ήταν καλύτερα να έβαφες με ένα πινελάκι κόκκινο χρώμα, το μέρος του κάθετου σωλήνα που περνάει μέσα από τις πράσινες μούφες;;; Επίσης φαντάζομαι οτι κάποτε ίσως φτιάξεις και τις γραμμούλες και τα σχεδιάκια και τα αυτοκολλητάκια όπως ήταν αρχικά... (και νόμιζες οτι ξεμπέρδεψες, ε;;!)
Με γεια λοιπόν και πολλές χαμογελαστές βόλτες!

Dimitris1981
Εικόνα Dimitris1981
Απών/απούσα

Το άφησα έτσι lyhadj για να μην με ματιάζουν !!! Θα ακολουθήσω την συμβουλή σου πάντως στο επόμενο διπλοσκέλετο που θα φτιάξω!!

Σας ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια.

Göricke

Sotos62
Εικόνα Sotos62
Απών/απούσα

Σήμερα που το είδα και στο φως της μέρας,φοβερό χρώμα.
Οι φωτό το αδικούν.

Να το χαίρεσαι γείτονα.

Όπως είπαμε, δανείζομαι το bismarck και βουρ για κλασική βόλτα.

hawkwind78
Εικόνα hawkwind78
Απών/απούσα

ΤΙ ΛΕΣ ΤΩΡΑ.....που λέει και η εκφραση. Φίλε απίστευτο με έκανες να αρχίσω να σκέφτομαι την αναπαλαίση ένος παλιού ποδήλατου του παππού μου. Τελικά τι σου κάνει το μεράκι. Μπράβο και πάλι μπράβο.

Φιλικά Κωνσταντίνος

Dimitris1981
Εικόνα Dimitris1981
Απών/απούσα

Σε ευχαριστώ φίλε Κωνσταντίνε. Ξεκίνα την αναπαλαίωση σε ΚΑΘΕ περίπτωση.Όπως θα διαπιστώσεις στην πορεία υπάρχουν εδώ στο φόρουμ άνθρωποι που θα σε συμβουλέψουν και θα σε καθοδηγήσουν σε κάθε βήμα(& δεν εννοώ εμένα!!).Αυτό που θα κερδίσεις στο τέλος δεν είναι απλά ένα (ακόμα) ποδήλατο αλλά τα συναισθήματα που θα σου προκαλεί κάθε φορά που θα το καβαλάς .

ΥΓ:Άνοιξε ένα νέο θέμα με πολλές φωτογραφίες να παίρνουμε και το μάτι μας....!!!

Vasilisfil
Εικόνα Vasilisfil
Απών/απούσα

πολυ ομορφο μπραβο !!!!

gsof
Εικόνα gsof
Απών/απούσα

γειά σου Δημήτρη

Πολύ ωραία η αναπαλαίωση που έχεις κάνει. Βρήκα ένα παρατημένο Gazelle στο χωριό σε παρόμοια κατάσταση. Σου είναι εύκολο να υπολογίσεις πόσο τελικά σου κόστισε να δω αν μπορώ να το τρέξω ή έστω να το ξεκινήσω σιγά σιγά;

Dimitris1981
Εικόνα Dimitris1981
Απών/απούσα

Γεια σου gsof.Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια .Αν και λίγο καθυστερημένα θα σου πω πως η όλη διαδικασία κόστισε περίπου 150 ευρώ σε υλικά και 2 μήνες προσωπική εργασία .Βρέθηκα τυχερός βέβαια στην πορεία καθώς πολλά περιφερειακά διασώθηκαν .Ξεκίνα το σιγά σιγά και προχωρώντας βλέπεις.Καλή επιτυχία

Boreios1924
Εικόνα Boreios1924
Απών/απούσα

Μπραβο Δημητρη πολυ καλη δουλεια εκανες συνχαριτηρια

PETROSBIKES
Εικόνα PETROSBIKES
Απών/απούσα

υπάρχει σταντ παρόμοιο και εχει στα 10€

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...βρωμαει ο τοπος. Η Κινα και η Ινδια, φροντιζουν γι αυτο.
Τα γνησια δεν υπαρχουν και ειναι δυσευρετα και ακριβα.

Κι εν πασει περιπτωσει, αυτο δεν ειναι thread αγοραπωλησιας, αλλα παρουσιασης ενος κλασικου ποδηλατου, και το οποιο δημοσιευθηκε 2 χρονια πριν.

wp