Εγώ...και το Raleigh

18 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

...φίλος των κλασσικών ποδηλάτων δεν ήμουν, για να μην λέω ψέματα. Μου άρεσε η ποδηλασία, μου άρεσε το δικό μου ποδήλατο και κάποια στιγμή άρχισαν να μου αρέσουν οι κούρσες.Αλλά ως εκεί.
Όμως από τότε που γράφτηκα στο φόρουμ, πού και πού άρχισα να ρίχνω κλεφτές ματιές προς τους «Φίλους του κλασσικού ποδηλάτου» και τις δημοσιεύσεις τους. Στην αρχή σκεφτόμουν «μα τι βρίσκουν σε αυτά τα παλιά ποδήλατα;» Σιγά σιγά άρχισα να εντυπωσιάζομαι από τα αποτελέσματα κάποιων αναπαλαιώσεων. Σιγά σιγά άρχισαν να μου αρέσουν οι λεπτοί ατσάλινοι σωλήνες και τα κουρβαριστά τιμόνια.
Μια μέρα ένας γνωστός μου παππούς, μου είπε:«Ρε συ, αφού ασχολήσαι με τα ποδήλατα να σου φέρω το δικό μου από το χωριό να στο χαρίσω. Είναι μάρκα Philips και το αγόρασα το ΄61 από το Βόλο τρις χιλιάδες δραχμές.» Ο άνθρωπος ήταν κρεοπώλης και με το ποδήλατο μετέφερε αρνιά (κρέατα). Φέρ΄το του λέω εγώ. Καλά μου λέει εκείνος και μετά από λίγο καιρό μου το στέλνει με τη μεταφορική. Μόλις το παρέλαβα το ανέβασα στο μπαλκόνι όπου το άφησα όλο το καλοκαίρι. Το είχα μετανιώσει. Τι σχέση έχω εγώ με αυτά τα πράγματα; Που ξέρω εγώ από αυτά; Όλο το καλοκαίρι το κοίταγα και δεν ήξερα τι να το κάνω. Μέχρι που κάποια μέρα αποφάσισα να το πάω στο εξοχικό και να ασχοληθώ λίγο μαζί του.
Καλά με προειδοποίησε ένας φίλος και μου είπε: «Πήγες κι έμπλεξες, άλλα δεν το'χεις καταλάβει ακόμα....»

Από τότε που άφησα το ποδήλατο στο εξοχικό το μυαλό μου δεν λέει να ξεκολλήσει από αυτό.

έχω ασχοληθεί λίγο. Το καθάρισα με πετρέλαιο και το έπλυνα με σαπούνι

η ζάντα γυαλίζει τρίβοντας με λεπτό σύρμα κουζίνας
ζαντα πριν το τρίψιμο
ζαντα μετά το τρίψιμο

Αυτά που με προβληματίζουν
τι θα κάνω με τις φθορές του χρώματος στο σκελετό(γυάλισμα με αλοιφή π.χ.sonax;)

πως θα λύσω μεσαία τριβή και κέντρα γι να γρασάρω;
γενικά δεν έχω καμία εμπειρία σε ότι αφορά τις αναπαλαιώσεις.

https://lh6.googleusercontent.com/-_sh0vTcvizw/VFaMtfPzLBI/AAAAAAAAHcE/8...

https://lh3.googleusercontent.com/-EakszS9mfuQ/VFaS-4AE2LI/AAAAAAAAHg0/s...

https://lh3.googleusercontent.com/-m1rwb0461WQ/VFaS36GIU8I/AAAAAAAAHgc/a...

https://lh5.googleusercontent.com/-ywAqjfWzFGA/VFaSbdcZkCI/AAAAAAAAHe0/7...

https://lh4.googleusercontent.com/-8DR5XhizElk/VFaS7fn-FdI/AAAAAAAAHgo/M...

https://lh6.googleusercontent.com/-AFuKbAdRS18/VFZ2eE-5OSI/AAAAAAAAHbs/_...

Βλέπω τις πρόσφατες αναρτήσεις των πραγματικών φίλων του κλασικού ποδηλάτου και θαμάζω τα αποτελέσματά τους. Σίγουρα κάτι τέτοιο δεν θα πετύχω, αλλά αν μπορούσα να κάνω το ποδήλατο να έρθει σε μια αξιοπρεπή κατάσταση θα ήμουν ευχαριστημένος.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

εντάξει, κατάλαβα ότι το ποδήλατο δεν είναι Philips αλλά Raleigh με ανταλλακτικά Philips.

Επίσης με προβλημάτισε που κάποιοι από εσάς είπαν ότι κάτι δεν πάει καλα με το πιρούνι. Δηλαδή έχει στραβώσει; Η αλήθεια όταν το έκανα βόλτα η ρόδα ακουμπούσε τη μύτη του παπουτσιού μου(όταν έστριβα), παρ΄όλο που οι τροχοί είναι 26άριδες.

akakios
Εικόνα akakios
Απών/απούσα

diopan wrote:
...φίλος των κλασσικών ποδηλάτων δεν ήμουν, για να μην λέω ψέματα. Μου άρεσε η ποδηλασία, μου άρεσε το δικό μου ποδήλατο και κάποια στιγμή άρχισαν να μου αρέσουν οι κούρσες.Αλλά ως εκεί.
Όμως από τότε που γράφτηκα στο φόρουμ, πού και πού άρχισα να ρίχνω κλεφτές ματιές προς τους «Φίλους του κλασσικού ποδηλάτου» και τις δημοσιεύσεις τους. Στην αρχή σκεφτόμουν «μα τι βρίσκουν σε αυτά τα παλιά ποδήλατα;» Σιγά σιγά άρχισα να εντυπωσιάζομαι από τα αποτελέσματα κάποιων αναπαλαιώσεων. Σιγά σιγά άρχισαν να μου αρέσουν οι λεπτοί ατσάλινοι σωλήνες και τα κουρβαριστά τιμόνια.

Καλώς ήλθες στο "club".Μου θυμίζεις τον εαυτό μου,ακριβώς όμως!Τώρα που μπήκες στο χορό θα χορέψεις αγαπητέ .
Τεχνικές συμβουλές δεν μπορώ δυστυχώς να σου δώσω γιατί δεν γνωρίζω πολλά πράγματα.Διαβάζοντας στο φόρουμ όμως θα μάθεις πολλά μυστικά και τα παιδιά που κάνουν αυτή τη δουλειά θα σου πουν τι πρέπει να κάνεις.
Καλό διάβασμα λοιπόν κ' καλή δύναμη!

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

diopan wrote:
εντάξει, κατάλαβα ότι το ποδήλατο δεν είναι Philips αλλά Raleigh με ανταλλακτικά Philips.

Επίσης με προβλημάτισε που κάποιοι από εσάς είπαν ότι κάτι δεν πάει καλα με το πιρούνι. Δηλαδή έχει στραβώσει; Η αλήθεια όταν το έκανα βόλτα η ρόδα ακουμπούσε τη μύτη του παπουτσιού μου(όταν έστριβα), παρ΄όλο που οι τροχοί είναι 26άριδες.

...και κατ'ευθειαν στο ψητο:
Στις φωτογραφιες που παραθετεις, το πηρουνι φαινεται να εχει φαει τις σφαλιαρες του.
Μοιαζει να ειναι στραβωμενο προς τα πισω, (λογω καποιας "στενης" επαφης) πραγμα πολυ συνηθισμενο σε παρομοια ποδηλατα της εποχης του, με δεδομενη την κακομεταχειριση και την ελειψη συντηρησης κι επισκευων που τα χαρακτηριζε.
Οποτε ενα το κρατουμενο, ισιωμα πηρουνιου.
Επομενο βημα, οι τροχοι. Το service στα κεντρα ειναι η αυτονοητη αρχη. Για να δεις σε τι κατασταση ειναι, και να αποτρεψεις τις φθορες αν δεν εχουν.
Το κεντρο του μπροστα τροχου ειναι συμβατικο, και ευκολο στο ανοιγμα και τη συντηρηση του. Το πισω, (AW Sturmey), απαιτει καποιες γνωσεις, και μερικα εργαλεια. Αν δεν θελεις να το ανοιξεις, τουλαχιστον ριξε του λιγο λαδι διαμεσου του oil port που εχει στο κελυφος του (η διαμεσου της τρυπας του αξονα στη δεξια πλευρα, αφου πρωτα ξεβιδωσεις το αλυσιδακι).
Κι ερχομαστε στα πιο δυσκολα: Ζαντες (στεφανια).
Στην πλειοψηφια των ποδηλατων της εποχης, τα στεφανια ηταν κατασκευασμενα στην ουσια απο λεπτη στραντζαριστη και κουρμπαρισμενη στη συνεχεια λαμαρινα, με χρωμιο σαν τελικη επικαλυψη. Λυση τραγικη για τα σημερινα δεδομενα, και φορτωμενη προβληματα.
Υπηρχαν βεβαια διαβαθμισεις στην ποιοτητα τους, αλλα ακομα και στα καλυτερα σπιτια, τα προβληματα δεν λειπουν, το αντιθετο θα ελεγα.
Αρχικα, και μεχρι περιπου τη δεκαετια του '60, οι ζαντες των ποδηλατων ηταν μεν ατσαλινες, αλλα τυπου Westwood, (και συνεργαζοταν με φρενα που επιαναν στην εσωτερικη πλευρα της ζαντας) πραγμα που τις καθιστουσε βαρυτερες μεν, αλλα ανθεκτικοτερες.
Στη συνεχεια, εμφανιστηκαν οι ζαντες τυπου Endrick, οι οποιες συνεργαζοταν με πιο συγχρονα φρενα, οι οποιες ηταν ελαφροτερες μεν, αλλα καθολου ανθεκτικες στην κακομεταχειριση και τη χαμηλοτατη πιεση αερα ελαστικων, που συνηθιζοταν τοτε.
Αυτο εξηγει και το γεγονως οτι σπανιζουν στην αγορα, ενω απο τις παλιοτερες Westwood, βρωμαει ο τοπος (τοπος = ebay).
Το ποδηλατο σου, φοραει Endrick ζαντες, και εχουν πολλες πιθανοτητες να εχουν διαφορα καρουμπαλα και στραβωματα απο κοπανηματα, πραγμα που εκτος των αλλων, κανει το φρεναρισμα προβληματικο. Η επιφανειακη σκουρια, ειναι το λιγοτερο που θα πρεπει να σε απασχολει. Η "βαθειά" σκουρια, με βαθεις πορους και ισως τρυπες, ειναι επισης σοβαρο προβλημα, και αρκετα συνηθισμενο επισης.
Αν ειναι οντως ταλαιπωρημενες οι ζαντες, η (οικονομικη) λυση ειναι η αντικατασταση με ιμιτασιον καινουριες Ιταλικες. Για καλυτερη ποιοτητα, θα πρεπει να βαλεις το χερι βαθυτερα στην τσεπη.
Συνοπτικα:
Αν θελεις να το κανεις αξιομαχο, να μπορεις δηλαδη να το κυκλοφορεις χωρις προβληματα, θα πρεπει να επικεντρωθεις στο ισιωμα του πηρουνιου, και στην αποκατασταση των τροχων. Για αρχη. Οι αλλαγες ντιζων φρενων και τακακιων, ειναι κατι αυτονοητο, και δεν το σχολιαζω καν.
Επισης σημαντικο για να κυκλοφορει:
Μακρια απο νερα και πλυσιματα, τουλαχιστον απο εδω και περα. Το ποδηλατο γραφει επανω "The all Steel Bicycle", και ως γνωστον το steel σκουριαζει.
Ενα καλο ξεγυρισμενο service σε μεσαια τριβη, κεντρα τροχων, ρουλεμαν τιμονιου, κρινεται απαραιτητο. Επισης λιπανση στις αρθρωσεις των φρενων και δυο σταγονες λαδι στο μηχανισμο του επιλογεα των ταχυτητων (trigger).
Tα χρωμιωμενα εξαρτηματα του ποδηλατου, για να αποκτησουν παλι λαμψη (και λιγη απο την παλια τους δοξα) τα τριβεις με λεπτο συρμα κατσαρολας (αυτο που ειναι σαν μαλλι της γριας) και καποιο αντισκωριακο. Μετα, καλο σκουπισμα και περασμα με λαδι αυτοκινητου να κλεισουν οι ποροι του χρωμιου, και στη συνεχεια σκουπισμα με πανακι να φυγει το πολυ λαδι, και να μεινει μονο ενα -αορατο σχεδον- φιλμ. Λαδωμα συνιστουσε και η Raleigh στα φυλλαδια συντηρησης των ποδηλατων της, για προστασια των χρωμιωμενων κομματιων.
O σκελετος δεν ειναι σε αριστη κατασταση μεν χρωματικα, αλλα πολυ καλυτερος απο αλλους. Ενα καλο καθαρισμα απο βρωμια, και ενα περασμα με κερι αυτοκινητου, η αν υπαρχει η δυνατοτητα, λυσιμο και περασμα με καποιο καλο σπρεϋ βερνικι, ωστε να διατηρηθει το αρχικο χρωμα, αλλα και να προστατευεται κιολας απο περαιτερω φθορα.
Η ριζικη λυση ειναι το ολικο βαψιμο, αλλα αυτο ειναι πολυ σοβαρη επεμβαση, και θα πρεπει αυτος που το κανει, να ξερει πολυ καλα τι του γινεται, για να μη γινει το ποδηλατο καρνάβαλος.
Αυτα τα ολιγα για αρχη. Για τελος δεν εχει, γιατι το τελος δεν υπαρχει.
Το θεμα ηταν να μην κανεις το λαθος. Τωρα που το εκανες, ειναι πολυ αργα για να γυρισεις πισω.
Welcome to the Raleigh world!

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Και επειδή είμαι άσχετος με τις αναπαλαιώσεις θα σε παρακολουθώ στενά για να μαθαίνω και τίποτα! Πάντως το ποδηλατάκι σκίζει και φαντάζομαι θα αποκτήσει χαρακτήρα μόλις του δώσεις στοργή. Όλα τ' άλλα σιγά σιγά!

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Παρατηρωντας προσεκτικοτερα τις φωτογραφιες, βλεπω οτι το Raleigh ειναι μονοταχυτο, και δεν εχει πισω κεντρο AW Sturmey εσωτερικων ταχυτητων.
Τα ματια καμμια φορα βλεπουν οτι θελουν να δουν, κι οχι οτι υπαρχει πραγματικα.
Οποτε ακυρες οι παρατηρησεις που αφορουν το service του πισω κεντρου και του χειριστηριου των ταχυτητων.
To πισω κεντρο του ποδηλατου ειναι ενα συνηθισμενο συμβατικο μονοταχυτο κεντρο, και μπορεις να του κανεις service οπως και στο μπροστα. Ευκολα και απλα.

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

τσαμπιόνια τητσερόνιαααα! προχωράτε, και ρίχτε και καμιά..εγκυκλοπαιδική γνώση!
αυτή η λάμα τύπου γάμα να τη πώ έτσι, κάτω απο το προβολεύς?!
που έχει κάτι σα γράμμα...Σε τί χρησίμευε???
Θένκς!

Sotos62
Εικόνα Sotos62
Απών/απούσα

Petaliaris wrote:
τσαμπιόνια τητσερόνιαααα! προχωράτε, και ρίχτε και καμιά..εγκυκλοπαιδική γνώση!
αυτή η λάμα τύπου γάμα να τη πώ έτσι, κάτω απο το προβολεύς?!
που έχει κάτι σα γράμμα...Σε τί χρησίμευε???
Θένκς!

Είναι ο φανοστάτης του με σήμα τον ερωδιό.

frigo
Απών/απούσα

(και)...για να ανοιγει μπυρες !!

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

αρχική χρήση ήταν "οδηγοί" για να περνάνε οι τίζες;
http://bikeshedva.blogspot.gr/p/short-guide-to-bicycle-rod-brakes.html
κάτι σα να λέμε υπόλειμμα ιστορικό; το googlάρεις " rod brake guide ".
Κατα δεύτερο λόγο το είχαν για έμβλημα/φανοστάτη? , και κατα πρώτο για να συγκρατεί/οδηγεί το τάνυσμα των (ν)τιζών;
φρένα τύπου κούνιας.Θυμίζει λίγο το ρότορα στα ΒΜΧ, για να τα οδηγάει στη στροφή?
Thanks!

gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Να πω και εγώ με την σειρά μου καλοτάξιδο... ως προς τα τεχνικά τουλάχιστον και την θεωρία το θέμα καλύφθηκε αυτό που μένει είναι να τα κάνεις πράξη.
Το ποδήλατο δεν έχει υψηλό βαθμό δυσκολίας σε ότι αφορά τις επισκευές του.... αυτό που ίσως θέλει λίγο προσοχή είναι το ίσιωμα του πιρουνιού.
Το σίγουρο είναι πως έχεις ένα ποδήλατο που αξίζει και με το παραπάνω τον κόπο και τα έξοδα που θα κάνεις και αυτό θα το καταλάβεις μόλις το καβαλήσεις στην πρώτη κιόλας βόλτα. Αυτό μάλιστα που θα σου πρότεινα θα ήταν να του έβαζες το sturmey 3 speed πίσω καθώς πραγματικά θα μεταμόρφωνε το ποδήλατο σε ένα κανονικό όχημα πόλις (και όχι μόνο) και σίγουρα θα έκανε να κοκκινίζουν πολλά σημερινά ποδήλατα με την ποιότητα κύλισης που διαθέτει
Μέχρι τότε σου εύχομαι καλό κουράγιο και υπομονή.

Υ.Σ ....θεωρώ περιττό να σου ξαναπώ αυτό που σου είπε και ο columbus (αλλά το ξαναλέω)να μην το βάψεις αν δεν είσαι σίγουρος για το αποτέλεσμα καθώς σε αντίθετη περίπτωση πολύ απλά θα το καταστρέψεις.

akakios
Εικόνα akakios
Απών/απούσα

gpiter wrote:
Αυτό μάλιστα που θα σου πρότεινα θα ήταν να του έβαζες το sturmey 3 speed πίσω καθώς πραγματικά θα μεταμόρφωνε το ποδήλατο σε ένα κανονικό όχημα πόλις (και όχι μόνο) και σίγουρα θα έκανε να κοκκινίζουν πολλά σημερινά ποδήλατα με την ποιότητα κύλισης που διαθέτει

Και εγώ θα ήθελα ένα τέτοιο συστηματάκι.μα που να βρω...;

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...ποσες ακτινες θελεις να εχει ο πισω τροχος σου, και μετα ψαξε για AW.
Κι αυτο γιατι τα AW παραγοταν σε διαφορες εκδοσεις, με διαφορετικο αριθμο ακτινων, αναλογα με τον τροχο που θα συνεργαζοταν.
Τα "εντοσθια" τους ομως ηταν ιδια, και οι εσωτερικες σχεσεις μεταδοσης (μιλαμε παντα για το μοντελλο AW), καθως και τα παραφερναλια τους (χειριστηρια κλπ).
Ετσι για σπαστα ποδηλατα με μικρους 20αρηδες η και 16αρηδες τροχους εβγαιναν σε εκδοση με 28 τρυπες για ακτινες, ενω για 26αρηδες και 28αρηδες τροχους εβγαιναν με 36 αλλα και 40 τρυπες για ακτινες.
Σημερα βρισκονται ολα, αρκει να ξερεις τι ψαχνεις.

Yellow1850
Εικόνα Yellow1850
Απών/απούσα

...με τη σειρά μου και πάλι καλοτάξιδο, θα αφήσω τις επιμέρους παρατηρήσεις επισκευών στα τζιμάνια του είδους...

diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

χαίρομαι για τα σχόλιά σας και που σας άρεσε το ποδήλατο.
Σίγουρα αυτά που θα κάνω αρχικά δεν τα λες αναπαλαίωση αλλά θα επιχειρήσω μια καλή συντήρηση όπως θα γινόταν σε κάθε ποδήλατο. Δηλαδή ρουλεμάν, ντίζες, φρένα τακάκια κ.τ.λ. Το ίσιωμα του πιρουνιού θα το αφήσω σίγουρα σε κάποιον ειδικό. Σε καμία περίπτωση δεν είχα σκοπό να το βάψω. Μόνο τα χτυπήματα στον σκελετό θα προσπαθήσω να τα «σφραγίσω» με κάποιον τρόπο ώστε να αποφευχθεί περαιτέρω δημιουργία σκουριάς. Προς το παρόν το ποδήλατο είναι σε ασφαλές στεγνό περιβάλλον αλειμμένο με λάδι.

Ο columbus όπως πάντα κατατοπιστικότατος. Ευχαριστώ πολύ.

@ scrabler: αν περιμένεις να μάθεις από μένα πως αναπαλαιώνουν, σε βρίσκω πολύ αισιόδοξο

@petaliaris αυτό το εξάρτημα που λές δεν ξέρω τι είναι. Ή είναι για να κρατάει το φώς αλλά περισσότερο πιστεύω ότι θα είχε μονταρισμένο κανένα καλαθάκι(;)

@gpiter αν καταφέρω να φτιάξω το ποδήλατο ώστε να είναι σε ένα καλό επίπεδο σίγουρα το επόμενο εγχείρημα θα είναι εσωτερικές ταχύτητες πάντα διατηρώντας τον κλασσικό χαρακτήρα του ποδηλάτου. Και εσωτερικό δυναμό μπροστά; Ή είναι μοντερνισμός;

Πριν το πιάσω στα χέρια μου θα επανέλθω με ερωτήσεις για τυχών εργαλεία που θα χρειαστώ.

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

αφού έχει το έμβλημα ή γράμματα-σχέδια είναι για φανοστάτη;
Αφού χρειάζεται κλίση πάνω κάτω. Πιθανό να είναι όμως! ίσως και να είναι υπόλειμμα Δαρβινικής εξέλιξης οδηγών ντίζας.Αν υποθέσουμε οτι πατάμε φρένο και η ντίζα δέν είναι απο πουθενά στηριγμένη, θα τανυζόταν σά φίδι!
Τί να πώ; Δεν έχω άποψη για τη λειτουργία των φρένων τύπου κούνιας.
Δε ξέρω, να μή σε πρήζω! Στη θέση σου θα προσπαθούσα σε πρώτη φάση να βρώ όσο περισσότερες φωτογραφίες και πληροφορίες.Και κοντά στο πρωτότυπο, βεντούζα βεντούζα!

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

..."@petaliaris αυτό το εξάρτημα που λές δεν ξέρω τι είναι. Ή είναι για να κρατάει το φώς αλλά περισσότερο πιστεύω ότι θα είχε μονταρισμένο κανένα καλαθάκι(;)..."

...ειναι οντως φανοστατης.
Ηδη ο Sotos62, παρεθεσε ενα link, οπου φαινεται καθαροτατα το εν λογω εξαρτημα μεμονωμενο.
Στην παρακατω φωτογραφια φαινεται και σε θεση λειτουργιας:
http://www.mbzponton.org/n2awa/raleigh_3speed_1950_02dec2006a.jpg

Οσο για το εσωτερικο δυναμο μπροστα (που παρεμπιπτοντως φαινεται κι αυτο στη φωτογραφια που παρεθεσα), δεν ειναι καθολου μοντερνισμος.
Πρωτος διδαξας στα εσωτερικα δυναμο ηταν η Sturmey Archer με το περιφημο "Dynohub".
Tα Dynohub παραγοταν ειτε σαν μεμονωμενα δυναμο/κεντρα για τοποθετηση στον μπροστα τροχο, ειτε ενσωματωμενα σε κεντρο εσωτερικων ταχυτητων 3 η 4 σχεσεων, που εμπαινε στον πισω τροχο.
Και οσον αφορα το Raleigh Sports, υπηρχε σε εκδοση Superb, με τριταχυτο Sturmey κι εφοδιασμενο με Dynohub στο μπροστα τροχο, φωτα μπρος-πισω, και κλειδαρια τιμονιου.
Δεν νομιζω βεβαια να εισηχθη ποτε στη χωρα μας αυτο (λογω κοστους), αλλα Raleigh Sports με τριταχυτο Sturmey υπηρξαν αρκετα. Καθως και διαφορα αλλα μοντελλα Raleigh με Dynohub.
(To οποιο Dynohub, οπως και οποιοδηποτε εξτρα "καλουδι", μπορουσε να το προμηθευτει καποιος απο την τοτε αντιπροσωπεια σαν after market ανταλλακτικο, και να το τοποθετησει).
Αυτα προς το παρον, καλη δυναμη και καλη συνεχεια.

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

...για τις πληροφορίες, και τις αστείρευτες γνώσεις!

wp