Πώς να κολλήσω σκελετό από χρωμιομολυβδαίνιο;

27 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Η ερώτηση απλούσταση:

Ο σκελετός του MTB μου ράγισε.
Δεδομένα: Ράγισε ο κάθετος σωλήνας του τιμονιού. Όχι από χτύπημα αλλά από εγγενές σφάλμα: εκ γενετής είχαν ανοίξει έκκεντρα οι μούφες για τα ποτήρια οπότε το τοίχωμα του σωλήνα στη μία πλευρά ήταν πολύ λεπτό οπότε κάποια στιγμή στην ηλικία των 6 χρόνων του σκελετού έγινε το άνοιγμα. Κράμα σκελετού: χρωμιομολυβδαίνιο και συγκεκριμένα Columbus Thron.
Εάν μπορεί να κολλήσει το ράγισμα, και πώς. Χρειάζεται κάποιο γέμισμα φαντάζομαι με μέταλλο ή με εξωτερική "τσόντα". Δεν ξέρω εγώ ο ίδιος από κολλήσεις μετάλλων, αλλά τι να πώ σε αυτόν που (ίσως) μπορεί να το κάνει.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

www.liolios-bikes.gr
gia dokimase edw
kai pare kai
www.fidusa.gr
μια άλλη λύση είναι να δόσεις 80-140 ευρό για να πάρεις νέο σκελετό:D

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Γνωρίζω δύο αρτίστες που μπορούν να το κολλήσουν έτσι ώστε να μην παραμορφωθεί από την θερμότητα . Δεν ξέρω όμως αν θα ασχοληθούν και πόσο θα στοιχίσει. Αν σου ζητήσουν π.χ. 20€ συμφέρει ? Τέλος πάντων ο πρώτος είναι ο διάσημος Κώστας στην Σπύρου Πάτση στο Βοτανικό, ο άλλος (δε θυμάμαι όνομα) βρίσκεται στο Νέο Κόσμο , στην αρχή της οδού Λυσιμαχίας, πολύ κοντά στην Καλιρρόης.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

για τις επαφές αυτές. Θα επικοινωνήσω για πληροφορία. Οπότε μένει το ερώτημα "πώς μπορεί να αγοράσει κανείς ένα σκελετό της προκοπής με 140 ευρώ". Σε τέτοια τιμή ευχαρίστως θα τα έδινα! -- Γενικό το ερώτημα, γιατί στην πόλη που μένω δεν υπάρχει σκελετός για αγορά.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

http://www.podilates.gr/node/2497
δες εδώ δίνω στοιχεία για σκελετούς
από εκεί και πέρα ανάλογα το ύψος σου αλλά παίζουνε διαφορά νούμερα και διάφορες τιμές
απλά να ξέρεις πως πρέπει να έχεις μεγάλη διάμετρο steerer και να σου φτάνει για ahead σύστημα :D

αν θέλεις σου δίνω τηλ
:D

spirosta
Απών/απούσα

Αν ζητήσουν 20 ευρώ μόνο συμφέρει... Άλλωστε μιλάμε για καλό σκελετό.. και υπο την προυπόθεση ότι είναι σε καλή κατάσταση χωρίς χτυπήματα και σκουριές.
Αλλά φοβάμαι ότι μπορεί να ζητήσουν παραπάνω.

και επίσης. ΠΡΟΣΟΧΕ. Μην το κολλήσει ο κάθε άσχετος λαμαρινάς. Να το κολλήσει μάστορας και για κρατήση και να μην γίνει ζημια από το ίδιο το κόλλημα. Το θέμα θέλει τέχνη και όχι απλώς γνώσεις και θεωρίες.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Εμ βέβαια θέλει να ξέρει ο άλλος τι κάνει. Και το ράγισμα από ασχετίλα έγινε... "ελληνική" δουλειά... ένα ωραίο πράγμα να χαλάει από μια απροσεξία...

psipsinel
Απών/απούσα

Συνήθως στους σκελετούς χρωμομολυβδένιου (για την κατασκευή τους) χρησιμοποιείται η τεχνική που λέγεται brazing . Βασικα αυτό που κάνεις είναι ότι θερμαίνεις τις σωλήνες και στη συνέχεια τους βάζεις ένα υλικό συγκόλησης (πχ ασημοκόληση ή μπρουτζοκόληση) που τις ενωνει . Η τεχνική της ραφής, αν και χρησιμοποιείται πλέον, θεωρείται από πολλούς ότι μειώνει την αντοχή του μετάλλου.

Χωρίς να είμαι σίγουρος ότι ταιριάζει στην περίπτωσή σου, είχα δει στο internet διάφορες δοκιμές "γεμίσματος" με αυτή την τεχνική και ισχυρίζονταν ότι ήταν πολύ καλή η κόληση - σε βαθμό τέτοιο που στις δοκιμές έσπαγε το υλικό και όχι η κόληση .

Μήπως θα μπορούσες να ανεβάσεις μια φωτογραφία να δούμε;

Να σημειώσω ότι ΔΕΝ έχω πρακτική εμπειρία στο θέμα, απλώς τον τελευταίο καιρό έτυχε να διαβάζω πολύ σχετικά .

spirosta
Απών/απούσα

Αν θυμάμαι καλά οι σωλήνες από χρωμόλη κολλούνται με τις μεθόδους MIG, TIG και με μούφες. Πάντα όμως ο κατασκευαστής των σωλήνων δείνει τις προδιαγραφές για την συγκόληση με όποιο τρόπο και αν γίνει.

Το θέμα δεν είναι αν θα κολλήσει γιατί θα κολλήσει... Το θέμα είναι η ταλαιπωρία του μετάλου στην θερμική κατεργασία και πως αυτό θα συπμεριφερθεί μετα..

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

γενικά μετά από ηλεκτροκόληση θέλει να γίνει θερμική επεξεργασία για να αποκτήσει ξανά της αντοχές τους το μέταλλο

psipsinel
Απών/απούσα

Χρησιμοποιούνται γενικά σε όσους σωλήνες παράγονται βιομηχανικά και βλέπετε να είναι κολημένοι απευθείας μεταξύ τους, χωρίς να χρησιμοποιούνται δηλαδή συνδετήρες . Εχουν το πλεονέκτημα της ευχρηστίας και της μεγάλης ακρίβειας, ώστε να αποφεύγονται οι βλαπτικές συνέπειες στο σκελετό . Μπορούν να χρησιμοποιηθούν (τουλάχιστον η MIG) και ασημοκόληση / μπρουτζοκόληση . (η πρώτη χρειάζεται χαμηλότερη θερμοκρασία, η δεύτερη νομίζω ότι είναι πιο δυνατή και σίγουρα πιο φθηνή )

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

δημοσιεύω το αποτέλεσμα της έρευνας, προς γνώση: η κόλληση ραγίσματος στο cro-mo γίνεται με ασημοκόλληση και εξωτερική τσόντα.

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Δυστυχως φοβαμαι πως τα πραγματα ειναι δυσκολα.
Το χρωμιομολυβδαινιο κολλιεται οντως με τη μεθοδο brazing.Δυστυχως ομως η θερμοκρασια συγκολλησης ειναι αυστηρα καθορισμενη,πραγμα που σημαινει πως πρεπει να χρησιμοποιηθει ειδικο μειγμα αεριων,τα οποια δεν υπαρχουν (δεν υπηρχαν) στην ελληνικη αγορα.Με ψηλοτερη θερμοκρασια το'καψες το μεταλλο,με χαμηλοτερη δεν θα κολλησει καλα.
Οσον αφορα το υλικο συγκολλησης,ειναι επισης ειδικο για χρωμιομολυβδαινιο,και δυστυχως ουτε αυτο υπαρχει στην πιατσα.
Αυτα μου ελεγε φιλος( ο οποιος ειχε μαθει την τεχνη στην Ιταλια μετα απο αρκετα χρονια μαθητεια σε μαστορα (artigiano) που φτιαχνει χειροποιητους σκελετους απο χρωμιομολυβδαινιο), ο οποιος εφερνε ολα τα υλικα απο Ιταλια μερια,προκειμενου να κανει τη δουλεια του,την οποια τωρα εχει παρατησει γιατι ειναι αδυνατον να ζησει κανεις εδω απο αυτη.
Με λιγα λογια:Απευθυνσου σε καποιον απολυτα εξειδικευμενο,βλεπε Βογιατζη στη Ροδο (Fidusa).
Ναι οντως χρειαζεται τσοντα απ' εξω:ειχα δει καποτε το φιλο μου να κανει ακριβως αυτη την επισκευη.Παντως τη ζημια την εκανε αυτος που φρεζαρε το λαιμο για να περασει τα ποτηρια (Μαστορας?Εταιρια?).
Λογικα παντως με παρακεντρα τοποθετημενο ποτηρι,θα πρεπει και το πηρουνι να καθεται λιγο η πολυ παρακεντρα,κατι που μαλλον δεν διορθωνεται πια,οποτε ισως θα'ταν καλυτερα ν'αρχισεις να ψαχνεις για καποιον ισαξιο σκελετο...
Υ.Γ.:Συγγνωμη που σε στενοχωρησα,αλλα αυτα εχει η ζωη.Καλα χιλιομετρα...
Χρηστος (Columbus discovers Cro- Moly)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

εγώ το είπα ποιο πάνω ότι δεν γίνετε αλλά με ακούτε?? δεν με ακούτε :P

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

..ακουσε με και μενα , χρυσοχοος ειμαι..

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Παίδες, ούτως ή άλλως αυτός ο σκελετός θα είναι πλέον για καθημερινή χρήση και προπόνηση, όχι για εξτρέμ αποστολές. Το σκίσιμο δεν είναι σε κρίσιμη θέση που δέχεται κρίσιμες δυνάμεις, δεν έγινε από κανονικό στρες του σκελετού αλλά από τοπικό κατασκευαστικό σφάλμα. Εάν δεν πληρούνταν αυτές οι συνθήκες να είστε σίγουροι ότι ο σκελετός θα είχε ήδη πεταχτεί. :KLAPS:
Η διαδικασία απόκτησης νέου άρχισε ήδη...

psipsinel
Απών/απούσα

Χρυσοχόος ε;
Μήπως θα μπορούσα να σε ρωτήσω αν έχεις καμία εμπειρία από φλόγιστρα προπανίου αρκετά μεγάλα για τέτοιες δουλειές που συζητάμε εδώ;

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@alli ellada
θα πας για καινούργιο σκελετό ή καινούργιο ποδήλατο?

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Θα δείξει. :-Ρ

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

@psipsinel : ..εχει να κανει με την καταληξη του φλογιστρου , που μπορει να εχει μεχρι 1,5 με 2 εκατοστα διαμετρο . Βεβαια θα σε δυσκολευει λιγακι , γιατι η φλογα σβήνει σχετικα ευκολα και σε ταλαιπωρεί .Οταν ομως ζεσταθει η ακρη της καταληξης το φαινομενο αυτο μειωνεται δραστικά .
φιλικα...ο προκόπης! (στρουμφ)

@ i.alli.ellada :Η ασημοκολληση καλο θα ειναι να εχει υψηλη περιεκτικοτητα σε μπρουτζο .Μετα την κολληση , καλο ειναι επισης να σφυρηλατηθεί το σημειο που κολληθηκε και η γυρω περιοχη για να σκληρύνει . Προσοχη , να μην γινει οβαλ το ποτήρι !

*καλου- κακου , βαλε και ενα σφυχτιρακι σαν αυτα που βαζουν στα λαστιχα ποτισματος .
Το frankenstein look θα του πηγαινει πολυ ! (και ετσι θα σε πηγαινει και σενα στα σιγουρα)

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

αλλά δε με λες κουμπάρε, πώς να σφυρηλατηθεί χωρίς να γίνει. οβάλ; - Πάντως εδώ που τα λέμε δεν πιστεύω ότι στο σημείο που είναι θέλει τόσο βασάνισμα.

psipsinel
Απών/απούσα

http://www.bikewebsite.com/weld.htm
http://www.metalwebnews.com/wc.html

@extravaganzgold
Νέα ερώτηση. Με μεγαλύτερη διάμετρο θα έχω μεγαλύτερο όγκο αερίου και άρα θερμότητα . Γνωρίζεις μήπως που μπορώ να ψάξω για τέτοιοι είδους φλόγιστρα και αν υπάρχουν επιλογές σε μεγέθη μπουκάλας ;

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

@psipsinel -υπαρχει μια μεγαλη μπουκαλα (περιπου 1 μετρο) και μια μικρη (0,5 μετρο ) . Κανονικα θελει αδεια απο Νομαρχια , αλλα και απο τον κανονισμο του κτηρίου για νομιμη χρηση .Η μεγαλύτερη διαμετρος αυξανει τη θερμαινόμενη επιφανεια και μειωνει την πιεση του αεριου. Φλογιστρα θα βρεις στη Θησεως (κεντρο) στην πιατσα των χρυσοχόων .

@i alli ellada - οβαλ = οχι απολυτα στρογγυλος σωληνας . Βαλε κατι κυλινδρικό και σκληρο , πχ σιδερο, μεσα πριν το χτυπησεις .

psipsinel
Απών/απούσα

tha ta koitaxw

kaltsoplyn
Απών/απούσα

α) Το χρωμομολυβδενιο κολλαει με ηλεκτροσυγκολληση TIG ή με brazing (δλδ με μουφα χαλκοκολλησης ή ασημοκολλησης ειδικη για brazing και παστωμα της περιοχης κολλησης με ειδικη αντι-οξειδωτικη παστα, το λεγομενο flux).

Το TIG ειναι καπως πιο καθαρη και μαζεμενη δουλεια αλλα δημιουργει πολυ υψηλες θερμοκρασιες στη περιοχη της κολλησης, το brazing ειναι πιο βρωμικο και μουτζουρικο αλλα δημιουργει λιγοτερη θερμικη καταπονηση στο μεταλλο (αν και σε μεγαλυτερη επιφανεια) και ειναι και πιο αντρικο βεβαιως βεβαιως να παλευεις εκει με τις φλογες σα τον πατερα του Κοναν. Ασε που το brazing φτιαχνει και τα ομορφοτερα ποδηλατα του κοσμου (βλ. Ellis cycles, Hetchins, Richard Sachs, David Kirk, Vanilla κλπ).

MIG δε κανει, κανεις κατασκευαστης που κολλαει ποδηλατα δε χρησιμοποιει MIG, ποτε.

β) Τουλαχιστον οσον αφορα τη TIG ο σκελετος ΔΕΝ χρειαζεται θερμικη επεξεργασια (heat treating) μετα για να ξανα-αποκτησει την αντοχη του. Το CrMo ειναι γαϊδουρι υλικο και δε χρειαζεται πολλα πολλα.

γ) Το καταλληλοτερο μιγμα αεριων για brazing ατσαλινων σωληνωσεων με βαση το CrMo ειναι Οξυγονο-Ασετυλινη που βεβαια υπαρχει και στην Ελλαδα και στην Ουγκαντα και στα νησια Γκαλαμπαγκος. Κανει και το Οξυγονο-Προπανιο, κανει και το ΜΑPP (που αυτο καπως δυσκολα βρισκεις στην Ελλαδα) κανει και η φλογα απο ενα αυτοσχεδιο καμινι (ετσι τα φτιαχνανε οι Εγγλεζοι τα ποδηλατα παλια ουτως ή αλλως). Ο artigiano που αναφερει ο φιλος παραπανω παντως, 99.9% χρησιμοποιουσε Οξυγονο-Ασετυλινη.

δ) Ο καθετος σωληνας του τιμονιου (headtube?) δεχεται μια χαρα καταπονησεις. Αν τον κολλησεις, μαλλον θα ειναι με TIG (βεβαια τι λεω, εδω εχει περασει ενας χρονος απο το αρχικο θρεντ), αλλα μετα θα πρεπει να το πας σε ποδηλαταδικο να σου κανουν τις βασεις του παραλληλες (facing λεγεται αυτο νομιζω απο εμας τους γλωσσομαθεις :P) για να μη παθει τα ιδια.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Μετά από τόσο καιρό θα ήθελα να ανακοινώσω αγαπητοί αδελφοί το πρακτικό αποτέλεσμα της απλής κόλλησης TIG του συγκεκριμένου προβλήματος στο πηρούνι του συγκεκριμένου σκελετού. Και ο νοών νοείτω:

Μετά από ΑΥΤΗ την extreme δοκιμασία ο σκελετούλης πέρασε στην ιστορία επιστρέφοντας στα πάτρια εδάφη σώος και αβλαβέστατος. Για να φανταστείτε, το στρες του ποδηλάτου στα τούρκικα γκράβαρα ήταν τέτοιο, ώστε μέσα σε 68 μέρες βγήκαν BLR κέντρα και όλες οι τριβές του συστήματος μετάδοσης κίνησης. Αμήν.-

Alkis
Απών/απούσα

Άλλο ενα site με πληροφορίες για κόλληση με οξυγόνο-ασετυλίνη:

http://www.eugenfound.edu.gr/appdata/documents/books_pdf/e_a00004.pdf
Σελίδα 345

Περισσότερα βιβλία εδώ:
http://www.eugenfound.edu.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=resource&cresr...

wp