Για ορθοπεταλιές στον Λευκό Πύργο

Εκδότης: 
ΤΑ ΝΕΑ

TA NEA, 15/1/2009
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Φωτεινή Στεφανοπούλου

Δίκτυο ποδηλατόδρομων στα πρότυπα του Παρισιού σχεδιάζει ο Δήμος Θεσσαλονίκης. Χρησιμοποιώντας ποδήλατα που θα διατίθενται δωρεάν σε ειδικές στάσεις, οι Θεσσαλονικείς θα μπορούν να κινούνται με ασφάλεια σε όλο το μήκος της παραλίας και σε κάθετους δρόμους στο κέντρο της πόλης.

Στα σχέδια του δήμου ανταποκρίνονται ήδη θετικά οι ποδηλάτες της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι μάλιστα λόγω της κυκλοφοριακής ασφυξίας που επικρατεί στην πόλη, αυξάνονται ολοένα και περισσότερο. Ταυτόχρονα πάντως εκφράζουν και τις αμφιβολίες τους, κατά πόσο θα λειτουργήσει τελικά το μέτρο. «Είναι πολύ καλή προοπτική, αλλά δεδομένου ότι κανείς δεν σέβεται τους κανόνες, αμφιβάλλω αν θα μπορέσει να λειτουργήσει το μέτρο», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Γκάρετ Τριγουόρθα, μέλος της ομάδας Βike-respect (Σεβασμός στο Ποδήλατο). Επισημαίνει μάλιστα ότι «θα έπρεπε να γίνει συνολικός σχεδιασμός σε όλους τους δήμους, έτσι ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση στο κέντρο από βασικούς δρόμους όπως η Λαγκαδά. Αυτό φυσικά δεν έχει γίνει».

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει έτοιμη τη μελέτη που προβλέπει ποδηλατικές διαδρομές συνολικού μήκους δώδεκα χιλιομέτρων και αναμένεται άμεσα να δημοπρατηθεί το έργο, αφού έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το υπουργείο Μεταφορών. Για την εξυπηρέτηση των πολιτών που δεν διαθέτουν ποδήλατο, αλλά θα ήθελαν να μετακινηθούν με αυτό το μέσο, θα αγοραστούν 1.000 ειδικού τύπου ποδήλατα, τα οποία δεν θα έχουν αποσπώμενα μέρη ώστε να μην μπορεί κανείς να αφαιρέσει φανάρια και καθρέφτες. Επιπλέον, θα είναι εφοδιασμένα με GΡS ώστε να εντοπίζονται σε περίπτωση κλοπής. Παράλληλα, θα διαμορφωθούν 24 χώροι στάθμευσης στην παραλιακή ζώνη και στους άλλους δρόμους κοντά σε στάσεις των λεωφορείων, για να μπορούν οι πολίτες να τα συνδυάζουν με τα ποδήλατα. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να πάρουν ποδήλατο από τον χώρο στάθμευσης που τους εξυπηρετεί, χρησιμοποιώντας ηλεκτρονική κάρτα με τα προσωπικά τους στοιχεία, την οποία θα προμηθεύονται από τις υπηρεσίες του δήμου. Η χρήση του κάθε ποδηλάτου θα επιτρέπεται για συγκεκριμένο διάστημα, πιθανότατα μιας ώρας, ενώ οι πολίτες θα υποχρεούνται να το αφήνουν επίσης στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους.

Προδιαγραφές
«Οι ποδηλατόδρομοι θα είναι στρωμένοι με ειδικό τάπητα, ενώ θα τοποθετηθούν ειδική σήμανση και φωτεινοί σηματοδότες, για να είναι ασφαλείς. Σε δεύτερη φάση, θα επεκτείνουμε το δίκτυο στον χώρο του ΑΠΘ ώστε να εξυπηρετούνται οι φοιτητές, αλλά και σε άλλους δρόμους της ανατολικής Θεσσαλονίκης για να διευκολύνουμε την πρόσβαση στο κέντρο. Στόχος μας είναι να προωθήσουμε τη χρήση του ποδηλάτου, συμβάλλοντας στη μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης», τόνισε ο αντιδήμαρχος Δημοτικών Έργων και Κυκλοφορίας Βαγγέλης Δημητρίου.

Το link του άρθρου εδώ.

Αρθρογράφος: 
Φωτεινή Στεφανοπούλου
Ημερομηνία: 
Πέμπτη, 15 Ιανουάριος, 2009
Taxonomy upgrade extras: 
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
wp