
Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, η χρήση
του ποδηλάτου είναι ευρέως
διαδεδομένη και δε θεωρείται…
εξωπραγματική όπως στη χώρα μας.
Ωστόσο, σε μια μητρόπολη, συνέβη
ίσως η πρώτη μεγάλη επανάσταση του
αιώνα!
Ο λόγος για την Κοπεγχάγη, που έγινε
η πρώτη μητρόπολη (τουλάχιστον
στον δυτικό κόσμο) όπου στο
ευρύτερο κέντρο κυκλοφορούν
περισσότερα ποδήλατα απ’ ό,τι
αυτοκίνητα.
Όπως πάντως γράφει η Repubblica, η
πρωτεύουσα της Δανίας δεν πρόκειται
να επαναπαυτεί στις δάφνες της
επιτυχίας της. Αντίθετα, σχεδιάζει
συνεχώς νέες πρωτοβουλίες για να
ενθαρρύνει και άλλους κατοίκους να
προτιμούν το ποδήλατο για τη
διαδρομή σπίτι-δουλειά. Σε αριθμούς;
Οι αρχές φιλοδοξούν ότι εκείνο το
41% των δανών πρωτευουσιάνων που
χρησιμοποιούν ποδήλατο για τις
καθημερινές τους μετακινήσεις, θα
ξεπεράσει το 50% μέσα στην επόμενη
δεκαετία.
Έχει ενδιαφέρον να δει κανείς και πώς
συγκέντρωσαν οι Σκανδιναβοί τα
(ακριβέστατα) στοιχεία: από έξυπνους
αισθητήρες που είχαν τοποθετήσει σε
διάφορα σημεία της πόλης και οι
οποίοι ήταν τεχνολογικά εξοπλισμένοι
για να ξεχωρίζουν τα ποδήλατα από
τις μηχανές, τα αυτοκίνητα και τα ταξί.
Οι αισθητήρες αυτοί μέτρησαν 265.200
ποδήλατα έναντι 252.000
αυτοκινήτων.
Αν μάλιστα ληφθεί υπόψη ότι σχεδόν
όλοι οι κάτοικοι διαθέτουν
αυτοκίνητο, τότε γίνεται αντιληπτό το
μέγεθος της επανάστασης. Μέγεθος
που γίνεται αντιληπτό και από ένα
άλλο στοιχείο: τη δεκαετία του 1970
κυκλοφορούσαν στην πόλη
περισσότερα από 350.000 αυτοκίνητα
έναντι μόλις 100.000 ποδηλάτων.