Το πετάλι αντίδοτο στη σπατάλη

Εκδότης: 
ΤΑ ΝΕΑ

Για τον χημικό μηχανικό κ. Κώστα Τσέλιο, η αλματώδης αύξηση στην τιμή της βενζίνης- εν μέσω οικονομικής κρίσης μάλιστα- δεν αποτελεί πονοκέφαλο. Εδώ και ένα πεντάμηνο χρησιμοποιεί καθημερινά ένα σπαστό (αναδιπλούμενο) ποδήλατο για να πηγαίνει από το σπίτι του στου Γουδή έως τη δουλειά του στο Περιστέρι. Ετσι, έχει περιορίσει σημαντικά τη χρήση του αυτοκινήτου.

Το αποτέλεσμα είναι να εξοικονομεί κάθε μήνα περίπου 75-90 ευρώ. «Τόσα χρειαζόμουν για να γεμίσω το ρεζερβουάρ, αλλά και για τη συντήρηση του αυτοκινήτου», λέει στα «ΝΕΑ». «Πριν αγοράσω το ποδήλατο χρειαζόμουν δύο με δυόμισι πλήρη γεμίσματα βενζίνης. Δηλαδή 90-110 λίτρα. Θα μου κόστιζε δηλαδή 125 έως 155 ευρώ τον μήνα (με τιμή βενζίνης 1,40 ευρώ/lt κατά μέσο όρο). Εχοντας αγοράσει το σπαστό, πλέον, χρειάζομαι 35-45 λίτρα βενζίνης ανά μήνα. Γλιτώνω περίπου 75-90 ευρώ τον μήνα από τις βενζίνες». Οπως προσθέτει, χάρη στο ποσό που εξοικονομεί τους τελευταίους πέντε μήνες έχει καταφέρει ήδη να κάνει απόσβεση του ποδηλάτου που αγόρασε και το οποίο του κόστισε γύρω στα 500 ευρώ.

Ο λόγος που τον οδήγησε στην αγορά του δεν ήταν για να κάνει οικονομία. Μέσα σε λίγους μήνες όμως έχει διαπιστώσει ότι ένα από τα πολλά οφέλη που προσφέρουν οι μετακινήσεις με ποδήλατο είναι και το οικονομικό. Ειδικά αυτήν την περίοδο «που έχει αυξηθεί τόσο το κόστος συντήρησης ενός αυτοκινήτου όσο και οι τιμές της βενζίνης».

Την... ποδηλατική οικονομία επιβεβαιώνουν στα «ΝΕΑ» και άλλοι ποδηλάτες που κάνουν καθημερινά πετάλι για να πάνε στη δουλειά τους, για τα ψώνια και τις βόλτες τους, με αποτέλεσμα να έχουν περιορίσει σημαντικά τη χρήση των αυτοκινήτων τους. Οπως λένε, το ποδήλατο κάνει καλό στην υγεία, στη διάθεση, στη φυσική κατάσταση, αλλά αποδεικνύεται και ένας σύμμαχος στη μάχη που δίνουν οι πολίτες για να εξοικονομήσουν χρήματα.
Το Ι.Χ. στο γκαράζ

Ο κ. Ιάσονας Φρυδάκης αγόρασε ποδήλατο πριν από 2 χρόνια. Κάθε μέρα διανύει περίπου 3 χιλιόμετρα. Δηλαδή από το σπίτι του, στον Παράδεισο Αμαρουσίου έως το Δαχτυλίδι στην Κηφισίας όπου βρίσκεται η δουλειά του και αντίστροφα. Χρησιμοποιεί το ποδήλατο όμως και για άλλους λόγους. Και για μικρές και για μεγαλύτερες αποστάσεις. Κατεβαίνει στο κέντρο για βόλτα και διασκέδαση ή για μερικά σύντομα ψώνια από το σούπερ μάρκετ. Ετσι, λέει, «έχω περιορίσει σημαντικά το Ι.Χ. Θυμάμαι ότι μία εβδομάδα δεν το είχα μετακινήσει καθόλου για τρεις ολόκληρες ημέρες». Οσο για την οικονομία στο πορτοφόλι του, ενδεικτικό είναι αυτό: «Προτού αγοράσω το ποδήλατο γέμιζα το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μου ανά 5-6 ημέρες. Τώρα το γεμίζω ανά 10 ημέρες. Αυτό συμβαίνει διότι πλέον πάρα πολλές διαδρομές μου γίνονται με το ποδήλατο. Αλλωστε το χρησιμοποιώ και σε συνδυασμό με τα μέσα μεταφοράς όπως με τον ηλεκτρικό», σημειώνει.

Παρόμοια οικονομικά οφέλη έχει διαπιστώσει και η 24χρονη φοιτήτρια της ισπανικής Φιλολογίας Ηλιάνα Μαρτίνεζ Μακρή, η οποία ποδηλατεί από τα 18 της. Για τις μετακινήσεις μέχρι τη Σχολή της, στου Ζωγράφου είχε επιλέξει αρχικά να πηγαίνει με το αυτοκίνητό της. «Σκεφτόμουν ότι θα έκανα την απόσταση Ιλιον- όπου είναι το σπίτι μου- Πανεπιστημιούπολη μέσα σε 20 λεπτά χρησιμοποιώντας και την Αττική Οδό. Πολύ γρήγορα όμως διαπίστωσα πως τα 20 λεπτά γίνονταν... 50, αφού κολλούσα στις εισόδους της Αττικής. Επιπλέον, τα μηνιαία έξοδα για βενζίνη, διόδια, βλάβες του αυτοκινήτου έφταναν περίπου στα 100 ευρώ». Ετσι, αντί για το αυτοκίνητο αποφάσισε να πηγαίνει στη σχολή της με το ποδήλατο. Τολμηρό και κουραστικό στην αρχή- 12 χιλιόμετρα είναι αυτά- αλλά πλέον ούτε κούραση καταλαβαίνει, «το σώμα σιγά σιγά μαθαίνει», ούτε σκέφτεται να εγκαταλείψει τους δύο τροχούς. Και βέβαια της μένουν και τα 100 ευρώ!

Η κρίση φέρνει... πωλήσεις

Ολο και περισσότεροι πολίτες στρέφονται προς το ποδήλατο όπως δείχνουν τα στοιχεία της αγοράς. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση το 2008 και ειδικά σε χρηστικά ποδήλατα. «Παρατηρείται μία αύξηση στις πωλήσεις χρηστικών ποδηλάτων. Που διευκολύνουν δηλαδή την αστική χρήση, όπως είναι τα ποδήλατα πόλης», αναφέρει ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας Ιdealbikes κ. Δημήτρης Αλεξίου. Προσθέτει ότι οι πωλήσεις ποδηλάτου δεν επηρεάστηκαν αρνητικά από την οικονομική κρίση- μάλλον το αντίθετο συμβαίνει- καθώς «το ποδήλατο είναι μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Σταύρος Χατζηαναστασιάδης εκ των ιδιοκτητών της εταιρείας sigma imports που εισάγει τα σπαστά ποδήλατα Dahon. Η αύξηση των πωλήσεων, λέει, μπορεί να οφείλεται στο ότι οι πολίτες επιθυμούν να αθληθούν ή να κάνουν έναν οικολογικό τρόπο ζωής. «Σίγουρα όμως ένας από τους λόγους της ανόδου είναι η οικονομική κρίση και η αύξηση της τιμής της βενζίνης», αναφέρει.

Αρθρογράφος: 
Μάνος Χαραλαμπάκης
Ημερομηνία: 
Παρασκευή, 23 Απρίλιος, 2010
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
contact