Ελευθεροτυπία, 5/3/2007
Δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα, κατά τα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών πρωτευουσών, αλλά και ελεύθερη μεταφορά των μέσα από το δίκτυο του μετρό, ήταν τα βασικά αιτήματα που ακούστηκαν στην ημερίδα που έγινε στο Πολυτεχνείο και οργάνωσαν οι «Ποδηλάτ(ισσε)ες της Αθήνας».
«Δεν έχει δημιουργήσει προβλήματα στον ηλεκτρικό η είσοδος των ποδηλάτων στους συρμούς», τόνισε στην ομιλία του ο συγκοινωνιολόγος Αλέξανδρος Χατζηδούρος, ειδικός σύμβουλος των ΗΣΑΠ. Επικαλέστηκε μετρήσεις που έγιναν από το δημόσιο αυτό οργανισμό στο σταθμό των Άνω Πατησίων, που δέχεται και τη μεγαλύτερη εισροή ποδηλάτων, όπου επιβιβάζεται περίπου ένα ποδήλατο ανά οκτώ συρμούς, δηλαδή ένα ποδήλατο κάθε μισή ώρα, ενώ σε άλλους σταθμούς τα ποδήλατα είναι ακόμη λιγότερα ή και καθόλου.
«Δεν έχουν προκύψει προβλήματα, γιατί τα ποδήλατα επιτρέπονται στα τραίνα σε ώρες μη αιχμής», τόνισε ο κ. Χατζηδούρος. Ο ΗΣΑΠ είχε απαγορεύσει την είσοδο ποδηλάτων στη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων και την επέτρεψε εκ νέου τον Νοέμβριο του 2005.
Στην ημερίδα συζητήθηκε διεξοδικά και η άρνηση της εταιρείας λειτουργίας του μετρό, της ΑΜΕΛ, να δεχτεί ποδήλατα σ’ αυτό το μεταφορικό μέσο. Η ΑΜΕΛ επιμένει να ξεφεύγει από την ενιαία πολιτική των υπόλοιπων συγκοινωνιακών φορέων (ΗΣΑΠ, τραμ, προαστιακός) που επιτρέπουν τα ποδήλατα. Δεν έχει καν απαντήσει στο αίτημα των ποδηλατών για καθιέρωση δοκιμαστικής περιόδου.
Παρουσιάστηκαν επίσης εισηγήσεις για τη θέση του ποδηλάτου στην πόλη, το σχεδιασμό ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα από τον αναπληρωτή καθηγητή του Πολυτεχνείου Θάνο Βλαστό και την ποδηλατική εμπειρία της Καρδίτσας από τη Φρόσω Παύλου και έγιναν παρεμβάσεις από φορείς.
Σήμερα στις 11 π.μ. οι ποδηλάτες της Αθήνας οργανώνουν ποδηλατο-πορεία με αφετηρία το Πεδίο του Άρεως και κατεύθυνση τα γραφεία της ΑΜΕΛ στα Σεπόλια.
Χ.ΤΖ.