Ξεχασμένος στο συρτάρι του Υπουργείου ο ποδηλατόδρομος Γκάζι – Κηφισιά

Εκδότης: 
Τα Νέα

Ξεχασμένος στο συρτάρι του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι ο ποδηλατόδρομος Γκάζι - Κηφισιά. Πρόκειται για το βόρειο κομμάτι του Μητροπολιτικού Ποδηλατόδρομου Κηφισιά - Φάληρο.

Η κατασκευή του νότιου κομματιού, δηλαδή ο ποδηλατόδρομος Φάληρο - Γκάζι έχει σχεδόν τελειώσει και ήδη χρησιμοποιείται. Μάλιστα, την Κυριακή 29/11 διοργανώνεται εκδήλωση γι' αυτόν. Εντούτοις, το έργο κατασκευής του βόρειου κομματιού έχει μείνει πάρα, μα πάρα πολύ πίσω.

Όπως προειδοποιούν άνθρωποι τόσο από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας) που έχουν κάνει τη μελέτη αλλά και από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, το έργο του Ποδηλατικού Άξονα κινδυνεύει «να μείνει…κουτσό και ημιτελές». Κι αυτό βέβαια είναι θέμα ημερών να γίνει, μιας και το νότιο κομμάτι είναι σχεδόν έτοιμο. Δυστυχώς, ο Μητροπολιτικός Ποδηλατόδρομος Κηφισιά - Φάληρο για κάποια χρόνια θα είναι μισός…

Όμως πότε θα ξεκινήσει η κατασκευή του βόρειου κομματιού; Προς το παρόν είναι άγνωστο. Σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ» και της στήλης, η έναρξη της διαδικασίας κατασκευής είναι θέμα πολιτικής απόφασης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δηλαδή είναι κάτι που πρέπει να αποφασίσει ο αναπληρωτής υπουργός περιβάλλοντος και ενέργειας Ιωάννης Τσιρώνης, ο οποίος σημειωτέον προέρχεται και από τους Οικολόγους Πράσινους.

«Η μελέτη είναι έτοιμη. Θέμα πολιτικής απόφασης να ξεκινήσει το έργο…»

«Η μελέτη είναι έτοιμη και το έργο θα μπορούσε να έχει ξεκινήσει εδώ και 2-3 χρόνια», αναφέρουν πηγές του Υπουργείου που έχουν ασχοληθεί με τον ποδηλατόδρομο Κηφισιά - Φάληρο. Όπως προσθέτουν «η πολιτική ηγεσία είναι αυτή που πρέπει να αποφασίσει και να πει: "συνεχίζουμε το έργο ή όχι". Να δώσει δηλαδή το «πράσινο φως» για τη χρηματοδότηση». Οι ίδιες πηγές σημειώνουν επίσης πως το έργο είναι χρήσιμο. Το απέδειξε, λένε, και το νότιο κομμάτι. «Χρησιμοποιείται από πάρα πολύ κόσμο. Δεν πρόκειται για έργο βιτρίνας».

Επιπλέον δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι στο τιμόνι της χώρας εδώ και περίπου ένα χρόνο βρίσκεται ο ΣΥΡΙΖΑ που ανέκαθεν υποστηρίζει ότι δείχνει ευαισθησία σε θέματα περιβάλλοντος. Μένει να δούμε αν τα λόγια θα γίνουν πράξεις και αν θα ξεκινήσει ένα έργο που σύμφωνα με τους ειδικούς θεωρείται σημαντικό για τη βελτίωση του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής των κατοίκων στην Αττική.
http://www.tanea.gr/files/1/2015/11/26/kifisia%20map1a.jpg

O ποδηλατόδρομος Γκάζι - Κηφισιά (με πορτοκαλί) και με μαύρο χρώμα οι δρόμοι από
τους οποίους θα διέρχεται. Όπως φαίνεται θα περνάει από την καρδιά
του Κέντρου της Αθήνας

Όπως έχουν τονίσει επανειλημμένα στο παρελθόν οι επιστήμονες της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ - που έχουν κάνει τη μελέτη για τον μητροπολιτικό ποδηλατόδρομο - τόσο ο ποδηλατόδρομος Γκάζι - Κηφισιά όσο και συνολικά ο ποδηλατικός άξονας είναι σημαντικός για την Αττική. Στην τεχνική έκθεση του έργου σημειώνουν πως «ο ποδηλατόδρομος Κηφισιά - Φαληρικός Όρμος θα είναι για πολλά χρόνια ο βασικός υπερτοπικός κορμός ποδηλάτου της πρωτεύουσας». Επισημαίνουν μάλιστα πως «θα είναι ένα έργο του ΥΠΕΚΑ. Θα έχει δηλαδή εθνική σημασία, υπό την έννοια ότι το υπουργείο επενδύει σε αυτόν, θεωρώντας τον παράδειγμα της πολιτικής του προώθησης του ποδηλάτου που ανήκει στην ευρύτερη στρατηγική για τη βιώσιμη κινητικότητα και το περιβάλλον».

Ο σχεδιασμός του ποδηλατόδρομου έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορέσουν να βγουν στον δρόμο καινούργιοι χρήστες ποδηλάτου και να ενθαρρυνθούν όσοι έως σήμερα φοβούνται να ποδηλατήσουν.

Ο ποδηλατόδρομος Γκάζι - Κηφισιά με μία ματιά

-Aποτελεί το βόρειο τμήμα του ποδηλατικού άξονα που εκτείνεται από την Κηφισιά έως τον Φαληρικό Όρμο.

-Έχει μήκος 16,7 χιλιόμετρα. Το συνολικό μήκος του Ποδηλατικού Άξονα είναι 27 χιλιόμετρα

-Από τα 16,7 χλμ, τα 3,5 είναι πεζόδρομοι, τα 8,5 χλμ είναι δρόμοι δίπλα στον ΗΣΑΠ, τα 5,2 χλμ είναι κανονικές οδοί

-Θα διέρχεται από τους σταθμούς του Ηλεκτρικού Μοναστηράκι, Ομόνοια, Βικτώρια, Περισσός, Πευκάκια, Ν.Ιωνία, Ηράκλειο, Ειρήνη, Μαρούσι, ΚΑΤ, Κηφισιά.

-Στο τμήμα όπου ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος (ΗΣΑΠ) είναι υπόγειος (Αττική - Βικτώρια - Ομόνοια - Μοναστηράκι) θα περνάει από την οδό Γ' Σεπτεμβρίου και έπειτα από την οδό Αθηνάς.

-Θα είναι ο πρώτος ποδηλατόδρομος που θα περνάει μέσα από την καρδιά της Πρωτεύουσας (Από την Ερμού, την Αθηνάς, τη Γ΄ Σεπτεμβρίου).

-Συνδέει το κέντρο της Αθήνας με μη προνομιακές περιοχές όπως αυτές της Κυψέλης, των Α. Πατησίων, της Γκράβας, του Περισσού, της Ν. Ιωνίας και των Κ. Πατησίων

-Αποτελεί γραμμή κορμού, κάθετα στην οποία μπορούν να αρθρώνονται τοπικά δίκτυα.

-Εξυπηρετεί ανάγκες μετεπιβίβασης σε σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ.

-Ο προϋπολογισμός του είναι 9.240.000 ευρώ

Αρθρογράφος: 
Μάνος Χαραλαμπάκης
Ημερομηνία: 
Πέμπτη, 26 Νοέμβριος, 2015
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

http://www.tanea.gr/opinions/blogs/article/5405655/orthopetalies-155-oi-podhlatodromoi-poy-emeinan-sto-syrtari/

Είναι λυπηρό, πραγματικά λυπηρό που το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος κρατάει στο συρτάρι το έργο του ποδηλατόδρομου Κηφισιά – Γκάζι σπάζοντας έτσι στα δύο τον Ποδηλατικό Άξονα Κηφισιά – Γκάζι και ακυρώνοντας τον ενιαίο χαρακτήρα του. Το νότιο κομμάτι χρησιμοποιείται το βόρειο δεν έχει καν δημοπρατηθεί. Ένα έργο που θα έδινε την ευκαιρία στην Αθήνα και τα προάστια να αλλάξουν έχει κοπεί στη μέση…

Wicca
Απών/απούσα

airpeace79 wrote:
http://www.tanea.gr/opinions/blogs/article/5405655/orthopetalies-155-oi-podhlatodromoi-poy-emeinan-sto-syrtari/

Είναι λυπηρό, πραγματικά λυπηρό που το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος κρατάει στο συρτάρι το έργο του ποδηλατόδρομου Κηφισιά – Γκάζι σπάζοντας έτσι στα δύο τον Ποδηλατικό Άξονα Κηφισιά – Γκάζι και ακυρώνοντας τον ενιαίο χαρακτήρα του. Το νότιο κομμάτι χρησιμοποιείται το βόρειο δεν έχει καν δημοπρατηθεί. Ένα έργο που θα έδινε την ευκαιρία στην Αθήνα και τα προάστια να αλλάξουν έχει κοπεί στη μέση…

Είναι πολλά τα λεφτά .. και τα φάγανε..

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

το διεκπεραίωσαν μέσω θερμάστρας!*
>
>
>
>
>
>

*σαν παλιότερη εγώ εξηγώ πώς όσο θυμάμαι τον εαυτό μου η έκφραση "μέσω θερμάστρας" χρησιμοποιείται για περιστάσεις όπου δεν έγινε ποτέ τίποτε...σαν να πετάχτηκε το θέμα στη σόμπα κι έγινε παρανάλωμα για να ζεσταθούμε...

nemas
Απών/απούσα

Γιατί έχει παγώσει και πως θα ξεπαγώσει ξέρουμε ?

aldro
Απών/απούσα

Εάν κατάλαβα καλά ,αύριο 16.00 η περιφέρεια Αττικής θα ανακοινώσει την δημοπρατηση του έργου.Η ανακοινώση θα γινει στο Χολαργό υπουργειο Μεταφορών σταση ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ.Αν κάνω λάθος ελπίζω να με διορθώσουν άλλοι παρευρισκομενοι στην συναντηση.Όσοι μπορείτε ελάτε !

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Θα ανακοινωθεί και θα μπει στον προϋπολογισμό του 2017 - πρέπει να γίνουν κάποιες μικροαλλαγές στη μελέτη (ΕΜΠ) επειδή η υπάρχουσα μελέτη είχε γίνει πριν απο αρκετό καιρό και κάποιες συνθήκες έχουν αλλάξει (πχ. νέες προδιαγραφές για τους ποδδρομους, επεμβάσεις στις περιοχές που δεν υπήρχαν παλαιότερα κλπ). Χρήματα υπάρχουν (της Περιφέρειας - πράσινο ταμείο) και πολλή αισιοδοξία απο τους αρμόδιους...

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα
aldro
Απών/απούσα

Επομένως 21/11 ώρα 16.00 στο αμφιθεατρο υπουργειου Μεταφορών συνεδριαση για χρηματοδοτηση του άξονα

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Καλά νέα.
...
airpeace79 μάλλον πρέπει να ενημερώσεις τον τίτλο του νήματος σε κάτι σαν το παρακάτω:
"Βγήκε από το συρτάρι του Υπουργείου ο ποδηλατόδρομος Γκάζι – Κηφισιά;"
(με ή χωρίς ερωτηματικό στο τέλος).

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

didotou wrote:
Καλά νέα.
...
airpeace79 μάλλον πρέπει να ενημερώσεις τον τίτλο του νήματος σε κάτι σαν το παρακάτω:
"Βγήκε από το συρτάρι του Υπουργείου ο ποδηλατόδρομος Γκάζι – Κηφισιά;"
(με ή χωρίς ερωτηματικό στο τέλος).

....................ο αρθρογράφος να το αλλάξει σε ένα χρόνο απο τώρα.
Μιά χρονιά,δυο χρονιές την τρίτη χρονιά ας ελπίσουμε να βρεθεί στην ευχάριστη θέση να γράψει για καλά νέα.
Άλλωστε αποτελεί ακόμα ένα τρανό παράδειγμα πως όταν πιέζεις-διεκδικείς-αναφέρεσε σε θέματα που σε αφορούν έρχονται και τα αποτελέσματα.

aldro
Απών/απούσα

Σήμερα η συνεδρίαση στις 16.00

hidefnick
Εικόνα hidefnick
Απών/απούσα
Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
contact