Σενάριο πρώτο για το 1ο βίντεο "Μέρη του ποδηλάτου"

23 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Τελικό κείμενο όπως έγινε στην ηχογράφηση για υποτιτλισμό:

Όταν κοιτάμε ένα ποδήλατο συνήθως βλέπουμε κάτι τέτοιο, ή κάτι τέτοιο.
Το ποδήλατο όμως αποτελείται από διαφορετικά τμήματα που ενωμένα όλα μαζί μας δίνουν την εικόνα αυτή που βλέπουμε στην οθόνη μας.
Το μέρη του ποδηλάτου μπορούμε να τα χωρίσουμε σε πέντε μεγάλες κατηγορίες.
Το σκελετό, τις ρόδες, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα μετάδοσης κίνησης και το σύστημα πέδησης (τα φρένα δηλαδή).
Κάθε κατηγορία από αυτές, απαρτίζεται από διάφορα μέρη που θα τα δούμε ένα ένα στη συνέχεια.
Πάμε λοιπόν να δούμε και να αναλύσουμε τις κατηγορίες αυτές. Αν έχετε κάποια απορία μπορείτε να ρωτήσετε άφοβα, δεν πρόκειται να σας απαντήσει κανείς.

Ο σκελετός είναι ένα από τα βασικά τμήματα του ποδηλάτου επειδή επάνω σε αυτόν προσαρτώνται όλα τα υπόλοιπα επί μέρους εξαρτήματα.
Αποτελείται από το μπροστινό τρίγωνο, που πάνω του μπορούμε να δούμε τη φωλιά για τη μεσαία τριβή και τα πετάλια, την υποδοχή για το λαιμό του τιμονιού, την υποδοχή για το παλουκόσελο και τη σέλα και το πίσω τρίγωνο, που πάνω του δένει η ρόδα. Χωρίς το σκελετό όπως καταλαβαίνετε το ποδήλατό μας θα χώραγε εύκολα σε μία σακούλα από το σούπερ μάρκετ.

Οι ρόδες, δύο κατά προτίμηση, είναι πολύ χρήσιμες επειδή είναι στρογγυλές και μπορούν να κυλάνε με ευκολία. Παλαιότερα, κάποιοι με τετράγωνη λογική είχαν προτείνει και τετράγωνες ρόδες, αλλά η η ιδέα δεν πήγε και πολύ μακρυά.
Κάθε ρόδα αποτελείται από το κέντρο (όπου μέσα εκεί κρύβονται δύο καλό λαδωμένα ρουλεμάν, τις ακτίνες, το στεφάνι, και τέλος το ελαστικό, που για να παραμείνει αρκετά ελαστικό χρειάζεται από μέσα μία σαμπρέλα καλά φουσκωμένη. Αυτό σήμερα είναι πανεύκολο, επειδή στο παγκόσμιο συνέδριο σαμπρελολογίας η άποψη ότι κάθε σαμπρέλα πρέπει να συνοδεύεται από μία βαλβίδα για την εισαγωγή αέρα, είχε επικρατήσει με ποσοστό 51% έναντι 49% αυτών που υποστήριζαν ότι είναι ένα εντελώς περιττό αξεσουάρ και πεταμένα λεφτά.

Το τιμόνι ανήκει κι αυτό στο σύστημα διεύθυνσης μαζί με τη μπροστινή ρόδα και το λαιμό, όχι ακριβώς αυτό το λαιμό βέβαια, αλλά αυτόν. Επάνω του ευδοκιμούν διάφορα χρήσιμα αντικείμενα όπως χερούλια, μανέτες φρένων (πολύ must και μέσα στη μόδα), λεβιέδες για την αλλαγή ταχυτήτων και το χρησιμότερο όλων το κουδουνάκι για να χαιρετιόμαστε μεταξύ μας και να πειράζουμε τους περαστικούς.

Με το πιρούνι που προστέθηκε για να κρατάει τη μπροστινή ρόδα πάντα μπροστά, ολοκληρώνουμε και την κατηγορία αυτή που λέγεται σύστημα διεύθυνσης και πήρε το όνομά της από το γεγονός ότι στρίβοντας το τιμόνι δεξιά αριστερά, μπορούμε να πάμε σε όποια διεύθυνση έχουμε δώσει ραντεβού με τον καλό μας ή την καλή μας.

Τα φρένα είναι ίσως το πιο έξυπνο και χρήσιμο πράγμα που φτιάχτηκε ποτέ σε ένα μέσο μετακίνησης. Με τη σωστή εφαρμογή, μας βοηθάνε να σταματήσουμε με ασφάλεια το ποδήλατο μας όταν μπροστά μας βρίσκεται ένας τοίχος, ένας γκρεμός, η Monica bellucci, ο George Clooney ή αυτός ο τύπος εδώ, ανάλογα με τις προτιμήσεις μας κάθε φορά . Ξεκινώντας από τα ψηλά, ολόκληρο το σύστημα φρένων αποτελείται από τις μανέτες, το συρματόσκοινο με το εξωτερικό περίβλημα, και τα φρένα που μπορεί να είναι V-brakes δισκόφρενα, cantilevers (κάντιλέβελς), οι κλασσικές δαγκάνες ή οτιδήποτε άλλο.

Ο εκτοχιαστής ή derailleur ανήκει στην κατηγορία που ονομάζεται σύστημα μετάδοσης κίνησης και η δουλειά του είναι να εκτροχιάζει την αλυσίδα από το ένα γρανάζι σε κάποιο άλλο ώστε να μας βοηθάει να ανεβαίνουμε με ευκολία τις ανηφόρες ή να πηγαίνουμε σφαίρα στις κατηφόρες επιλέγοντας κάθε φορά τον κατάλληλο γρανάζι από αυτό που ονομάζουμε κασέτα στην πίσω ρόδα ή τον κατάλληλο δίσκο στα γρανάζια που βρίσκονται στα πετάλια.
Στο σύστημα μετάδοσης κίνησης ανήκουν επίσης η αλυσίδα, τα πετάλια, οι βραχίονες που τα στηρίζουν, και η μεσαία τριβή που δεν είναι τίποτε άλλο από δύο ρουλεμάν που βρίσκονται μέσα στη φωλιά που σχηματίζει για το σκοπό αυτό ο σκελετός.

Επειδή αυτοί που έφτιαξαν το ποδήλατο, τους πέρασε από το μυαλό η διεστραμμένη σκέψη ότι μπορεί κάποιος να ήθελε να το καβαλήσει αυτό το πράγμα, πρόσθεσαν για καλό και για κακό ένα αξεσουάρ που το ονόμασαν σέλα. Η σέλα στηρίζεται πάνω στο παλουκόσελο που με τη σειρά του μπαίνει μέσα στο σκελετό και στηρίζεται σταθερά από ένα σφηκτήρα. Πολύπλοκα πράγματα δηλαδή για κάτι εντελώς άχρηστο όπως το να μπορεί να κάθεται κάποιος πάνω σε ένα ποδήλατο. Αναρωτιόμαστε αλήθεια τι είδους πλάσματα είναι αυτά που θα μπορούσαν να θελήσουν ποτέ ένα τέτοιο αλλόκοτο πράγμα.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Αυτό που μας λείπει ακόμα για να ολοκληρωθεί η παρουσίαση των τμημάτων του ποδηλάτου είναι το σύστημα μετάδοσης κίνησης (πετάλι, γρανάζια, αλυσίδα) Καμιά ιδέα?

Ρόδα

Ο ποδηλάτης μας περιμένει με ανυπομονησία στο πεζοδρόμιο κρατώντας μία ανθοδέσμη από τριαντάφυλλα (ρόδα). Όταν έρχεται η αγαπημένη του της δίνει την ανθοδέσμη με τα τριαντάφυλλα (επαναλαμβάνω, ρόδα τα λένε, για όποιον δεν έπιασε το υπονοούμενο) και η κάμερα κάνει κοντινό στην ανθοδέσμη ενώ οι πρωταγωνιστές πλησιάζουν ο ένας τον άλλο. Η σκηνή σταματάει και πέφτει ο τίτλος "ΡΟΔΑ" ενώ αρχίζει ο αφηγητής να λέει τα σχετικά με τη ρόδα.

Τιμόνι

Κοντινό πλάνο στο τιμόνι (κατά προτίμηση δρόμου) από κάτω προς τα πάνω ώστε να μην φαίνονται τα άλλα μέρη του ποδηλάτου και σε φόντο να φαίνεται ο "κακός" ποδηλάτης με γάντια, κράνος, κλπ
Ο ποδηλάτης ρίχνει ένα σοβαρό βλέμμα στην κάμερα και ξεκινάει.
Ο φακός ανοίγει και βλέπουμε τον "κακό" ποδηλάτη να τρέχει με πλήρη εξάρτηση (κολάν spd παπούτσια κλπ) με τα πόδια (χωρίς ποδήλατο) κρατώντας ΜΟΝΟ ένα τιμόνι στα χέρια.
Εδώ πέφτει και ο τίτλος "ΤΙΜΟΝΙ" παράλληλα με τον αφηγητή " Τιμόνι. Ανήκει στο σύστημα διεύθυνσης επειδή με αυτό μπορούμε να κατευθύνουμε το ποδήλατο όπου εμείς νομίζουμε. Τις περισσότερες φορές εκεί που πάει και το βλέμμα μας."
Σκηνή από ποδηλάτη που ενώ κάνει ποδήλατο περνάει δίπλα του η κοπέλα με το μίνι, τις ατελείωτες γάμπες, και τους γλουτούς χαραγμένους με διαβήτη. Ο ποδηλάτης αναπόφευκτα γυρίζει το κεφάλι πίσω, καρφώνει το βλέμμα του στα οπίσθια και το ποδήλατο στο δέντρο.

Πιρούνι

Ο ευτραφής (μπορεί και όχι) ηθοποιός μας κάθεται στο τραπέζι του εστιατορίου. Έχει παραγγείλει τη μακαρονάδα του. Ο σερβιτόρος την αφήνει πάνω στο τραπέζι. Ο ηθοποιός μας ανοίγει την πετσέτα και την τυλίγει γύρω από το λαιμό του. Πιάνει μαχαίρι, πιρούνι και καρφώνει τη μακαρονάδα. Ο φακός εστιάζει και σταματάει στο πιρούνι που είναι καρφωμένο στη μακαρονάδα. Εναλλάσσονται γρήγορα 5 φορές οι φωτογραφίες του πιρουνιού της μακαρονάδας και του πιρουνιού ποδηλάτου. Η τελευταία φώτο είναι του ποδηλάτου και πέφτει ο τίτλος "ΠΙΡΟΥΝΙ"
Ο αφηγητής αρχίζει να μιλάει. " Πιρούνι. Είναι το μέρος του σκελετού που συγκρατεί τη μπροστινή ρόδα του ποδηλάτου και φέρει επάνω του τις βάσεις για να προσαρμοστούν τα φρένα είτε πρόκειται για δισκόφρενα είτε για τύπου V ή για άλλου τύπου φρένα".

Σκελετός

Βίντεο http://www.youtube.com/watch?v=z6WMbV5Op58 από το 0:07 εώς το 0:45 όπου και σταματάει. Πέφτει ο ο τίτλος "ΣΚΕΛΕΤΟΣ". Ο αφηγητής αρχίζει. "Ο σκελετός ενός ποδηλάτου αποτελείται σε γενικές γραμμές από το μπροστά τρίγωνο (εικόνα από τη φωτογραφία μας με φωτεινή ένδειξη του μπροστά τριγώνου) και το πίσω τρίγωνο (το ίδιο για το πίσω τρίγωνο) τη φωλιά για τη μεσαία τριβή - εκεί δηλαδή που στηρίζονται τα πετάλια - και την υποδοχή για το πιρούνι".

Εκτροχιαστής

Πέφτει το βίντεο από εδώ http://www.youtube.com/watch?v=WADnriWzJes από το 1:10 εώς το 1:30 (μόνο αυτά τα 20 δευτερόλεπτα.
Στη συνέχεια, με το τελευταίο καρέ σταματημένο πέφτει ο τίτλος "ΕΚΤΡΟΧΙΑΣΤΗΣ (deraullier ντεραγιέ) και δείχνουμε φώτο του εκτροχιαστή ενώ ακούγεται η φωνή "Εκτροχιαστής. Ο εκτροχιαστής είναι ένα χρήσιμο εξάρτημα επειδή αυτό που κάνει είναι να εκτροχιάζει την αλυσίδα από το ένα γρανάζι στο άλλο και μας βοηθάει να διατηρούμε το ρυθμό μας και να ανεβαίνουμε ακόμα και ανηφόρες ξεκούραστα (ή κάτι τέτοιο)

Λαιμός

Κοντινό πλάνο στο λαιμό ενός κυρίου που διαβάζει εφημερίδα καθισμένος σε ένα τραπέζι καφετέριας. Τα αλάνια περνάνε από δίπλα και ένα εξ αυτών του ρίχνει μία φάπα. Ευθύς τρέχουν να ξεφύγουν ενώ ο κύριός μας τους κυνηγάει. Στοπ καρέ στη σκηνή του κυνηγητού και γύρισμα προς τα πίσω. Η ταινία σταματάει ξανά από εκεί που άρχισε (από το λαιμό). Πέφτει ο τίτλος "ΛΑΙΜΟΣ" και συγχρόνως ακούγεται ο αφηγητής με την εικόνα του βίντεο να παίζει. "Λαιμός. Ο λαιμός είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο σκελετό και στο τιμόνι".

Φρένα

Βίντεο http://www.youtube.com/watch?v=aNi17YLnZpg&feature=fvsr μέχρι το 0:09
Πέφτει ο τίτλος "ΦΡΕΝΑ" και ακούγεται ο αφηγητής να λέει "Φρένα. Τα φρένα είναι ίσως το πιο έξυπνο πράγμα που φτιάχτηκε σε ένα μέσο μετακίνησης. Με τη σωστή εφαρμογή μας βοηθάει να σταματήσουμε με ασφάλεια το ποδήλατο μας (ενώ η εικόνα μας δείχνει το σύστημα φρένων)

Σέλα

Βίντεο http://www.youtube.com/watch?v=7ZXMMcdZsQk&feature=related από 1:10 μέχρι 1:15 μόνο εκεί που λέει "Now, how το you feet your saddle" και δείχνει τον kowboy να καβαλάει τη σέλα του. Το καρέ σταματάει στο 1:15 εκεί που δείχνει τον τύπο να καβαλάει πάνω με το κοντό παντελόνι. Επάνω στο καρέ αυτό πέφτει ο τίτλος "ΣΕΛΑ" στριφογυρίζοντας,να σκάει με θόρυβο πάνω στο καρέ. Αρχίζει ο αφηγητής να λέει "Σέλα. Η σέλα που θα διαλέξουμε θα πρέπει να είναι στο μέγεθός μας, καθώς μεγαλύτερη ή μικρότερη θα προκαλέσει προβλήματα. Αυτό σημαίνει ότι στη σέλα επάνω στηρίζονται μόνο τα κόκαλα της λεκάνης. (Πέφτει η φώτο http://www.sq-lab.com/images/stories/saettel/anatomie/becken-3-en.jpg ) Αν η σέλα είναι πολύ φαρδιά, πιέζονται οι μύες και έχουμε πρόβλημα μουδιάσματος. Συνήθως οι ανδρικές σέλες είναι στενότερες και μακρύτερες, ενώ οι γυναικείες είναι πιο φαρδιές και κοντές, για να ταιριάζουν στη λεκάνη του κάθ΄ ενός. Το κενό που υπάρχει πολλές φορές στη μέση (Φώτο http://www.highonbikes.com/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319ed... ) εξυπηρετεί την σωστή αιμάτωση στους άνδρες και την απρόσκοπτη οδήγηση στις γυναίκες. Συνδέεται με το σκελετό μέσω του παλουκόσελου".(Βίντεο από το φακό που "κατεβαίνει" στο παλουκόσελο)

Groups audience: 
Κινηματογραφική ομάδα ΠΟΔΗΛΑΤισσΩΝ
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
fatsoulas
Απών/απούσα

tkant wrote:
Μια πρώτη ιδέα που μου ήρθε στο μυαλό είναι να παρουσιάζουμε τα μέρη του ποδηλάτου και πριν από την φωνητική περιγραφή και την εικόνα του θέματος να παρεμβάλονται βιντεάκια η εικόνες που να έχουν μια χιουμοριστική δόση.

Παράδειγμα:

Τιμόνι
Κοντινό πλάνο στο τιμόνι (κατά προτίμηση δρόμου) από κάτω προς τα πάνω ώστε να μην φαίνονται τα άλλα μέρη του ποδηλάτου και σε φόντο να φαίνεται ο "κακός" ποδηλάτης με γάντια, κράνος, κλπ
Ο ποδηλάτης ρίχνει ένα σοβαρό βλέμμα στην κάμερα και ξεκινάει.
Ο φακός ανοίγει και βλέπουμε τον "κακό" ποδηλάτη να τρέχει με πλήρη εξάρτηση (κολάν spd παπούτσια κλπ) με τα πόδια (χωρίς ποδήλατο) κρατώντας ΜΟΝΟ ένα τιμόνι στα χέρια.
Εδώ πέφτει και ο τίτλος "ΤΙΜΟΝΙ" παράλληλα με τον αφηγητή " Τιμόνι. Είναι αυτό με το οποίο μπορούμε να κατευθύνουμε το ποδήλατο όπου εμείς νομίζουμε.

Εκτροχιαστής

Πέφτει το βίντεο από εδώ http://www.youtube.com/watch?v=WADnriWzJes από το 1:10 εώς το 1:30 (μόνο αυτά τα 20 δευτερόλεπτα.
Στη συνέχεια, με το τελευταίο καρέ σταματημένο πέφτει ο τίτλος "ΕΚΤΡΟΧΙΑΣΤΗΣ (deraullier ντεραγιέ) και δείχνουμε φώτο του εκτροχιαστή ενώ ακούγεται η φωνή "Εκτροχιαστής. Ο εκτροχιαστής είναι ένα χρήσιμο εξάρτημα επειδή αυτό που κάνει είναι να εκτροχιάζει την αλυσίδα από το ένα γρανάζι στο άλλο και μας βοηθάει να διατηρούμε το ρυθμό μας και να ανεβαίνουμε ακόμα και ανηφόρες ξεκούραστα (ή κάτι τέτοιο)

Λαιμός

Κοντινό πλάνο στο λαιμό ενός κυρίου που διαβάζει εφημερίδα καθισμένος σε ένα τραπέζι καφετέριας. Τα αλάνια περνάνε από δίπλα και ένα εξ αυτών του ρίχνει μία φάπα. Ευθύς τρέχουν να ξεφύγουν ενώ ο κύριός μας τους κυνηγάει. Στοπ καρέ στη σκηνή του κυνηγητού και γύρισμα προς τα πίσω. Η ταινία σταματάει ξανά από εκεί που άρχισε (από το λαιμό). Πέφτει ο τίτλος "ΛΑΙΜΟΣ" και συγχρόνως ακούγεται ο αφηγητής με την εικόνα του βίντεο να παίζει. "Λαιμός. Ο λαιμός είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο σκελετό και στο τιμόνι".

Φρένα
Βίντεο http://www.youtube.com/watch?v=aNi17YLnZpg&feature=fvsr μέχρι το 0:09
Πέφτει ο τίτλος "ΦΡΕΝΑ" και ακούγεται ο αφηγητής να λέει "Φρένα. Τα φρένα είναι ίσως το πιο έξυπνο πράγμα που φτιάχτηκε σε ένα μέσο μετακίνησης. Με τη σωστή εφαρμογή μας βοηθάει να σταματήσουμε με ασφάλεια το ποδήλατο μας ενώ η εκόνα μας δείχνει το σύστημα φρένων

Σίγουρα αυτό που έγραψα δεν έχει γραφτεί με τη σειρά παρουσίασης αλλά είναι μια ιδέα που μπορούμε να την προχωρήσουμε ή να την απορρίψουμε με τη σύγχρονη υποβολή μιας άλλης εναλλακτικής
Ακούω γνώμες ή εναλλακτικές λύσεις

Μου αρέσει το στυλ που παρουσιάζονται τα διάφορα μέρη απλά και χιουμοριστικά. Συμφωνώ και εγω στο στυλ παρουσίασης. Αν τώρα δεν μας αρέσει έτσι υπάρχει πάντα το σοβαρό στυλ.

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

καλή η σκέψη σου αλλά, βάζω την ιδέα μου σε ψηφοφορία για διάφορους λόγους:

1.να μην πάθω πρώτα καμία τενοντίτιδα από το γράψιμο και μετά πούμε, άστο καλύτερα θα το κάνουμε σοβαρό.
2.αν συμφωνήσουμε όλοι σε ένα σενάριο μπορούμε όλοι να συνεισφέρουμε, διορθώσουμε, παρέμβουμε, ώστε να γίνει καλύτερο το αποτέλεσμα.
3.μπορεί κάποιος να έχει μια καλύτερη ιδέα οπότε να την εκφράσει και να την ακολουθήσουμε ώστε το αποτέλεσμα να είναι και αυτό καλύτερο.

dragonfly
Απών/απούσα

μου άρεσε πολύ η σεναριακή ιδέα!!!

θα μου γράψεις κι εμένα ένα ρολάκι;

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Θα εμφανίζεσαι στο τμήμα του ποδηλάτου που λέγεται τιμόνι.

Όπως καταλαβαίνουμε όλοι η ψήφος της dragonfly δεν ισχύει επειδή διέπεται από ιδιοτέλεια.

fatsoulas
Απών/απούσα

Θέλω και εγώ ρόλο. Θα μπορούσα να κάνω τον επιχειρηματία της καφετέριας όπου όταν βλέπει να βαράνε τον τύπο να φωνάζει τους μπράβους του να κυνηγήσουν τα ρεμάλια που κτύπαγαν τον καϊμένο ανθρωπάκο

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Εντάξει κατάλαβα, θέλεις να βγάζεις λεφτά και να εκδικείσαι. Κάπου θα σε βολέψουμε κι εσένα. Υπό την προϋπόθεση να διαβάσεις το pm που σου έστειλα.

Παιδιά το ξεκαθαρίζω: μην πλακώσετε όλοι με τα ανίψια σας για διορισμό έτσι;

fatsoulas Πως σου φαίνεται η ιδέα να κάνεις τον ποδηλάτη στη σκηνή με το τιμόνι; (όχι για κανένα άλλο λόγο, αλλά δεν έχουμε μπρατσερούς στην παρέα)

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

αλλιώς το πολύ κομπάρσος...

Εμένα μ' αρέσει το στυλ και είναι και ο λόγος που το κάνουμε και δεν διαλέξαμε κάτι να το υποτιτλίσουμε, να έχει και έναν αέρα που να ταιριάζει στους ποδηλάτες, (όταν δεν πλακώνονται στα φόρα δηλαδή)

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

μπορούμε να το κάνουμε να πλακώνονται στο τέλος.

Οι μισθοί θα είναι όπως τα ιδιωτικά κανάλια οι στάρ θα παίρνουν τα πάντα όλα, και οι υπόλοιποι ότι μείνει.

mariosp
Εικόνα mariosp
Απών/απούσα

hello,
και εγώ συμφωνώ με αυτό το χαλαρό και χιουμοριστικό στυλ. Πιστεύω άλλωστε οτι θα προσεγγίσουμε περισσότερο κόσμο έτσι, παρα με σοβαρά video.Το χιουμορ τείνει να εξαφανιστεί, απο σοβαρότητα αλλο τιποτα!

ps. @tkant gia na min ksexniomaste!!!!

dimitrisK
Εικόνα dimitrisK
Απών/απούσα

Και εγώ υπέρ της χιουμοριστικής προσέγγισης.

Μια ιδέα που είχα (και δεν μπόρεσα δυστυχώς να έρθω να την καταθέσω αυτοπροσώπως) είναι να υπάρχει ένας συνδετικός κρίκος στα βιντεάκια αυτά.

Σκέφτηκα έναν Ποδηλατο-Αϊνστάιν. Παρουσιάζει σε έναν μαυροπίνακα ένα νέο ον που ανακαλύφθηκε από εξερευνητές και αποτελείται από διάφορα περίεργα σημεία. Ουσιαστικά είναι το σχήμα ενός ποδηλάτου αλλά για ρόδα έχει "ρόδα" (τριαντάφυλλα), για πιρούνι έχει "πιρούνι" (φαγητού), κοκ.

Οπότε κάθε φορά, σε κάθε βιντεάκι, δείχνει με την μπαγκέτα του και ένα διαφορετικό σημείο και μας εξηγεί-αφηγείται την χρησιμότητα του στην ύπαρξη αυτού του περίεργου "όντος", κάνοντας μια ετυμολογική (και χιουμοριστική) προσέγγιση του μέρους, καταλήγοντας στην πραγματική χρησιμότητα του στο ποδήλατο.

Αντί για Ποδηλατο-Αινστάιν θα μπορούσε να είναι μια οποιαδήποτε περσόνα μπορούμε να φανταστούμε.

Αυτά. Εάν δεν είναι αργά...

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Και είχα σπάσει το κεφάλι μου να δω πως θα παρουσιάσω τη ρόδα
Ευχαριστώ

fantasmamore
Απών/απούσα

tkant wrote:
μπορούμε να το κάνουμε να πλακώνονται στο τέλος.

Άμα είναι να πάρουμε στο κυνήγι κανένα ταρίφα, να φορέσω το τζέρσι από κατσικίσια προβιά, να βάλω το κράνος με τα κέρατα, να παρφουμαριστώ με την Μυρτώ λεμόνι και να φέρω και τους bikings δηλαδής, για να δούνε μετά τι θα πεί Έλληνας ποδηλάτης στα γιουτούμπ και να μας θαυμάζουνε στα τέρατα του κόσμου...

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Αααχα χα χα χα

Ελπίζω να διαβάζεις τα pm σου.
Έχουν πλακώσει οι θαυμάστριες σου και δεν τις κάνω καλά με τίποτε.

dimitrisK
Εικόνα dimitrisK
Απών/απούσα

Χα, χα Φοβερές ιδέες πέφτουν.

Επίσης θα μπορούσες στην ιδέα με τον τύπο που τρώει να ξεδιπλώνει την πετσέτα που του'χει φέρει ο σερβιτόρος και να βγάζει ένα μαχαίρι και ένα ..."πιρούνι" ποδηλάτου......Κάτι από Monty Pythons ένα πράμα...

dragonfly
Απών/απούσα

τι τέλεια όλα αυτά!!!
Θα είναι απολαυστικά τα γυρίσματα!

με εκείνο το ρολάκι που λέγαμε τι θα γίνει;
[ναι, κάνω ότι δεν διάβασα πού
με "χώσατε" πιο πάνω ]

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

Βicycle Seats Explained
http://www.jimlangley.net/crank/bicycleseats.html

παλουκόσελου ή ντίζα σέλας ή λαιμός σέλας

Για έξτρα φωτό
http://www.bikewebsite.com/bikeopedia.htm
http://www.sheldonbrown.com/glossary.html
http://www.utahmountainbiking.com/fix/

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Μήπως κανένα απόσπασμα από το "μοντέρνοι καιροί"

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Το σκέφτομαι

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Όταν κοιτάμε ένα ποδήλατο συνήθως βλέπουμε κάτι τέτοιο (φωτο ποδηλάτου), ή κάτι τέτοιο (δευτερη φωτο).
Το ποδήλατο όμως αποτελείται από διαφορετικά τμήματα που ενωμένα όλα μαζί μας δίνουν την εικόνα αυτή που βλέπουμε στην οθόνη μας.
Ποια είναι τα τμήματα αυτά, θα δούμε στη συνέχεια σε αυτό το βίντεο.
Το μέρη του ποδηλάτου μπορούμε να τα χωρίσουμε σε πέντε μεγάλες κατηγορίες.
Το σκελετό, τις ρόδες, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα μετάδοσης κίνησης και το σύστημα πέδησης (τα φρένα δηλαδή).
Κάθε κατηγορία από αυτές, απαρτίζεται από μικρότερα που θα τα δούμε ένα ένα στη συνέχεια.
Πάμε λοιπόν να δούμε και να αναλύσουμε τις κατηγορίες αυτές. Αν έχετε κάποια απορία μπορείτε να ρωτήσετε άφοβα, δεν πρόκειται να σας απαντήσει κανείς.
(βίντεο Σκελετού) Ο σκελετός είναι ένα από τα βασικά τμήματα του ποδηλάτου επειδή επάνω σε αυτόν προσαρτώνται όλα τα υπόλοιπα επί μέρους εξαρτήματα.
Αποτελείται από το μπροστινό τρίγωνο, που πάνω του μπορούμε να δούμε τη φωλιά για τη μεσαία τριβή και τα πετάλια, την υποδοχή για το λαιμό του τιμονιού, την υποδοχή για το παλουκόσελο και τη σέλα και το πίσω τρίγωνο, που πάνω του δένει η ρόδα. Χωρίς το σκελετό όπως καταλαβαίνετε το ποδήλατό μας θα χώραγε εύκολα σε μία σακούλα από το σούπερ μάρκετ.

(Βίντεο ρόδα) Οι ρόδα, δύο κατά προτίμηση, είναι πολύ χρήσιμες επειδή είναι στρογγυλές και μπορούν να κυλάνε με ευκολία. Παλαιότερα, κάποιοι με τετράγωνη λογική είχαν προτείνει και τετράγωνες ρόδες, αλλά η πλειοψηφία των ποδηλατών τις είχαν απορρίψει χωρίς δεύτερη σκέψη.
Κάθε ρόδα αποτελείται από το κέντρο (όπου μέσα εκεί κρύβονται δύο καλό λαδωμένα ρουλεμάν, τις ακτίνες, το στεφάνι, και τέλος το ελαστικό, που για να παραμείνει αρκετά ελαστικό χρειάζεται από μέσα μία σαμπρέλα καλά φουσκωμένη. Αυτό σήμερα είναι πανεύκολο, επειδή στο παγκόσμιο συνέδριο σαμπρελολογίας η άποψη ότι κάθε σαμπρέλα πρέπει να συνοδεύεται από μία βαλβίδα για την εισαγωγή αέρα, είχε επικρατήσει με ποσοστό 51% έναντι 49% αυτών που υποστήριζαν ότι είναι ένα εντελώς περιττό αξεσουάρ και πεταμένα λεφτά.
(βίνεο τιμόνι) Το τιμόνι ανήκει κι αυτό στο σύστημα διεύθυνσης μαζί με τη μπροστινή ρόδα και το λαιμό (φώτο ανθρώπινου λαιμού), όχι ακριβώς αυτό το λαιμό βέβαια, αλλά αυτόν (φώτο λαιμού τιμονιού). Επάνω του ευδοκιμούν διάφορα χρήσιμα αντικείμενα όπως χερούλια, μανέτες φρένων (πολύ must και μέσα στη μόδα), λεβιέδες για την αλλαγή ταχυτήτων και το χρησιμότερο όλων το κουδουνάκι για να χαιρετιόμαστε μεταξύ μας και να πειράζουμε τους περαστικούς.
(βίντεο πιρούνι) Με το πιρούνι που προστέθηκε για να κρατάει τη μπροστινή ρόδα πάντα μπροστά, ολοκληρώνουμε και την κατηγορία αυτή που λέγεται σύστημα διεύθυνσης και πήρε το όνομά της από το γεγονός ότι στρίβοντας το τιμόνι δεξιά αριστερά, μπορούμε να πάμε σε όποια διεύθυνση έχουμε δώσει ραντεβού με τον καλό μας ή την καλή μας.

(Βίνεο φρένα) Τα φρένα είναι ίσως το πιο έξυπνο και χρήσιμο πράγμα που φτιάχτηκε σε ένα μέσο μετακίνησης. Με τη σωστή εφαρμογή μας βοηθάει να σταματήσουμε με ασφάλεια το ποδήλατο μας όταν μπροστά μας βρίσκεται ένας τοίχος, ένας γκρεμός, ή η Monica bellucci, ο George Clooney ή αυτός ο τύπος εδώ, ανάλογα με τις προτιμήσεις μας κάθε φορά . Ξεκινώντας από τα ψηλά, ολόκληρο το σύστημα φρένων αποτελείται από τις μανέτες, το συρματόσκοινο με το εξωτερικό περίβλημα, και τα φρένα που μπορεί να είναι V-brakes δισκόφρενα, ή τα κλασσικά φρένα ποδηλάτου??.

(βίνεο εκτροχιαστή) Ο εκτοχιαστής ή derailleur ανήκει στην κατηγορία που ονομάζεται σύστημα μετάδοσης κίνησης και η δουλειά του είναι να εκτροχιάζει την αλυσίδα από το ένα γρανάζι σε κάποιο άλλο ώστε να μας βοηθάει να ανεβαίνουμε με ευκολία τις ανηφόρες ή να πηγαίνουμε σφαίρα στις κατηφόρες επιλέγοντας κάθε φορά τον κατάλληλο γρανάζι από αυτό που ονομάζουμε κασέτα στην πίσω ρόδα ή δίσκο στα γρανάζια που βρίσκονται στα πετάλια.
Στο σύστημα μετάδοσης κίνησης ανήκουν επίσης η αλυσίδα, τα πετάλια, οι βραχίονες που τα στηρίζουν, και η μεσαία τριβή που δεν είναι τίποτε άλλο από δύο ρουλεμάν που βρίσκονται μέσα στη φωλιά που σχηματίζει για το σκοπό αυτό ο σκελετός.

Επειδή αυτοί που έφτιαξαν το ποδήλατο, τους πέρασε από το μυαλό η διεστραμμένη σκέψη ότι μπορεί κάποιος να ήθελε να το καβαλήσει αυτό το πράγμα, πρόσθεσαν για καλό και για κακό ένα αξεσουάρ που το ονόμασαν σέλα. Η σέλα στηρίζεται πάνω στο παλουκόσελο που με τη σειρά του μπαίνει μέσα στο σκελετό και στηρίζεται σταθερά από ένα σφηκτήρα. Πολύπλοκα πράγματα δηλαδή για κάτι εντελώς άχρηστο όπως το να μπορεί να κάθεται κάποιος πάνω σε ένα ποδήλατο. Αναρωτιόμαστε αλήθεια τι είδους άνθρωποι είναι αυτοί που θα μπορούσαν να θελήσουν ποτέ ένα τέτοιο αλλόκοτο πράγμα.

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

ποτε θα δουμε τις μουρες μας στην οθονη?

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Ευελπιστούμε τον Γενάρη. Θα δούμε.
Το παραπάνω κείμενο είναι τα λόγια που θα ακούγονται στο βίντεο. Κάθε πρόταση, διόρθωση κλπ είναι δεκτή.

fatsoulas
Απών/απούσα

Μια απορία έχω όμως.....Σ'αυτό το συνέδριο της σαμπρελολογίας δεν με κάλεσαν.......Ορίστε τώρα έχω υπαρξιακά προβλήματα.......

contact