Η μικροαστική βάση του κινήματος ενάντια στα διόδια (από indymedia)

67 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
jeanmarat
Απών/απούσα

αντιγράφω ένα topic κουβέντας από το Indymedia :

http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1205771

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Δεν είναι θέμα μικροαστικής ηθικής αλλά ανύπαρκτης οικονομικής ηθικής, ( αν υπάρχει τέτοιος όρος, αλλιώς καταχωρήστε τον ως νεολογισμό).

Το θέμα δεν είναι αν πληρώνει κάποιος διόδια αλλά τι πληρώνει με αυτά τα διόδια. Και νομίζω ότι εκεί επικεντρώνεται και η διαμαρτυρία όσων δεν θέλουν να πληρώνουν διόδια. Δεν έχει να κάνει με την δική τους μικροαστική ηθική αλλά με την αρπαχτή που γίνεται στο θέμα των διοδίων.

Συμφωνείς ή διαφωνείς ότι τα διόδια της Αττικής οδού, έστω και αν είναι τσιμπημένα είναι χρήματα που κατά κάποιο τρόπο "χαίρεσαι" να τα δίνεις; Γιατί;

Γιατί ο δρόμος είναι "καλός", ( δεν έχει λακκούβες, δεν έχει σαμάρια, δεν έχει σκοτεινά σημεία), γιατί έχει συνεργεία που έρχονται να σε μαζέψουν αν μείνεις, γιατί ο δρόμος είναι καθαρός, ( τις προάλλες πέτυχα σκούπα από αυτές που καθαρίζουν τους δρόμους και καθάριζε, ψείριζε τις άκρες από τα κράσπεδα), γιατί ο δρόμος αυτός δεν πλημμυρίζει ποτέ.

Μπορούμε να πούμε το ίδιο και για όλες τις υπόλοιπες οδούς που έχουν διόδια; Την Εθνική π.χ;

Άρα το να πληρώνει κάποιος διόδια εκεί είναι καθαρή κλεψιά. Έτσι δεν είναι; Είναι νταβατζηλίκι ολκής καθώς τα λεφτά που εισπράττονται δεν έχουν να κάνουν με την κατάσταση του δρόμου αλλά είναι απλά τρόπος είσπραξης χρημάτων.

Και όλα αυτά φυσικά δεν έχουν καμία σχέση με την αυτοκινητική κουλτούρα στην Ελλάδα και για το αν ο κάθε ένας μπορεί να έχει την νοοτροπία να πηγαίνει με το αυτοκίνητο του ακόμα και στην τουαλέτα. Κάποιο εθνικό οδικό δίκτυο θα πρέπει να υπάρχει έτσι και αλλιώς. Ε το ζητούμενο είναι αυτό το οδικό δίκτυο να είναι στην κατάσταση που του επιβάλλεται να έχει, αφού εισπράττονται τα χρήματα που εισπράττονται, υποτίθεται για αυτήν την δουλειά.

Αυτό που θέλω να πω, είναι ότι ανεξάρτητα με το αν θα έπρεπε να υπάρχει πολιτική υπέρ των ΜΜΜ, ( που θα έπρεπε), και των άλλων μέσων μετακίνησης, ( που θα έπρεπε), όπως είναι το ποδήλατο, τα διόδια θα έπρεπε να υπάρχουν για να συντηρούν τους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και όχι για να εισπράττουν ορισμένες εταιρίες χρήματα από τον κόσμο που, αναγκαστικά ( σε ορισμένες περιπτώσεις) πρέπει να μετακινηθεί από αυτούς τους δρόμους που έχουν διόδια, πληρώνοντας τα.

Τώρα αν συντάκτης του άρθρου πιστεύει ότι οι κάτοικοι της χ ή της ψ περιοχής είναι σε θέση να διαμαρτυρηθούν ή να απαιτήσουν να περνάει κάποιο τράμ ή κάποιος σταθμός τρένου από την περιοχή τους έχω να πω ότι μάλλον είναι ολίγον αιθεροβάμων.

Πως ακριβώς δηλαδή το φαντάζεται αυτό το σκηνικό; Θα έπρεπε να ξεσηκωθεί κατά κάποιον τρόπο όλη η Ελλάδα και να ζητήσει να υπάρχει σταθμός τρένου ή τραμ σε κάθε χωριό, προάστιο, κωμόπολη και πόλη στην Ελλάδα. Και ποιος θα το υλοποιήσει αυτό άραγε; Το ελληνικό διεφθαρμένο δημόσιο;

Εφικτό ίσως, αλλά σε άλλη κοινωνία και σε άλλη συγκυρία..

Ας κλείσουν πρώτα τα κέντρα των πόλεων για τα αυτοκίνητα και μετά συζητάμε κάτι τέτοιο... ( ας καταλάβει πρώτα ο κόσμος στα αστικά κέντρα το συμφέρον του δηλαδή.. )

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

μια προσεγγιση κοντυνοτερη στην πραγματικοτητα ολων αυτων που στις αλλες χωρες πληρωνουν οταν χρησιμοποιουν τα αμαξακια τους...
Συμφωνω απολυτα με Μαρλεν στο γεγονος οτι πληρωνεις ΚΑΙ την ποιοτητα του εργου ΟΜΩΣ,θεωρω οτι ουτε ενας απο τους υποτιθεμενους ανταρτες των διοδιων δεν εχει φτασει το επιπεδο της σκεψης του στο οτι δεν πληρωνει διοτι το εργο δεν ειναι επαρκες για αυτον.
Ανηκουν κατεξοχην στην κατηγορια 'αφορμη ψαχναμε για τζαμπατζουρα'...
Χαρακτηριστικο αυτου ειναι δε το γεγονος οτι οι διαμαρτυριες αρχισαν πριν ολοκληρωθει το εργο.
Και φυσικα,αν τα χτισμενα φτασουν μεχρι τον Ολυμπο,δεν ειναι υποχρεωμενη η καθε εταιρια (που διαθετει παντα συγκεκριμενο δικαιολογουμενο budjet για το εκαστοτε εργο και κανει συχνα περικοπες λογω ογκωδων χρηματικων ποσων) να αναλαμβανει να κατασκευαζει και παραδρομους.
Νομιζω υπαρχουν τροποι να φτασεις στον προορισμο σου και μεσα απο στενα,αλλα θελουν και την εθνικη χωρις κινηση,και να μην πληρωνουν..!

Τελος,για τις συνιστωσες των κομματων που στηριζουν τις συγκεκριμενες διαμαρτυριες,προσωπικα δεν περιμενα παρα τετοιου ειδους επιφανειακες κινησεις 'αντιδρασης',δειχνουν επι του πρακτεου την τοσο εδραιωμενη περιβαλλοντικη πολιτικη την οποια φερουν και στα κοινοβουλευτικα τους ονοματα...

Περαστικα...

Αμα δεν σας αρεσει,παρτε τα ΜΜΜ,τα ποδαρια σας ή το ποδηλατο σας.
Θα ολοκληρωθει το εργο και το χερακι θα το βαλετε γερα στην τσεπουλα,διοτι ως γνωστον,ο ρυπαινων πληρωνει.

Και τα περι ελευθερων χωρων,αφηστε τα σε αυτους που κανουν κατι για την πολη εκτος του να την επιβαρυνουν!

Nayarxos
Εικόνα Nayarxos
Απών/απούσα

Ένα άρθρο που εν έτη 2010 συνεχίζει να χωρίζει τους Έλληνες (και κυρίως τους Αθηναίους) σε εργατική και αστική τάξη είναι από τη βάση του όλο άκυρο.
"...Αν η εργατική τάξη κατά ένα ποσοστό έχει ΚΑΙ Ι.Χ. και μετακινείται με αυτό η αστική τάξη και τα εύπορα στρώματα δεν μετακινείται ΚΑΙ με αυτό αλλά ΜΟΝΟ με αυτό σε αντίθεση με εκατοντάδες χιλιάδες εργατοϋπαλλήλους που καθημερινά δεν μετακινούνται με το Ι.Χ..."

Όσο για τα διόδια η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Για να βάλεις κάπου διόδια θα πρέπει να πληρώνεις τη χρήση αυτοκινητόδρομου και να έχεις εναλλακτικές διαδρομές, σε περίπτωση που δε θες να πληρώσεις.
Σε κάποια διόδια αυτό ισχύει, σε άλλα όμως όχι. Οπότε το θέμα είναι αρκετά πιο σύνθετο και έχει καθαρή σχέση για ποιον σταθμό διοδίων μιλάμε.
Πάντως θα συμφωνήσω με τη Marlene. Όταν πληρώνεις διόδια τα λεφτά σου πρέπει να αγοράζουν την υπηρεσία της ασφαλής κίνησης στο δρόμο (π.χ. Αττική Οδός). Αν όμως πληρώνεις για να μαζέψουν λεφτά, για να φτιάξουν το δρόμο (π.χ. Ολυμπία Οδός προς Πάτρα) τότε είναι καθαρή κοροϊδία. Για να μην πω και αντίθετο με τη νομοθεσία.

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Nayarxos wrote:
..........Για να μην πω και αντίθετο με τη νομοθεσία.

Ξαναγράφω αυτά που είχαμε συζητήσει σε άλλο νήμα για το ίδιο θέμα.

Σύμφωνα με την ΟΔΗΓΙΑ 1999/62/ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 17ης Ιουνίου 1999 η οποία προβλέπει πως αυτοκινητόδρομος είναι:
«κάθε οδός η οποία έχει μελετηθεί και κατασκευαστεί ειδικά για την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων, η οποία δεν εξυπηρετεί τις παρόδιες ιδιοκτησίες και η οποία: i) εκτός από ορισμένα σημεία της ή εκτός από προσωρινές διευθετήσεις, διαθέτει, για τις δύο κατευθύνσεις της κυκλοφορίας, διακεκριμένα οδοστρώματα τα οποία χωρίζονται μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα που δεν προορίζεται για την κυκλοφορία, είτε, κατ’ εξαίρεση, με άλλα μέσα, ii) δεν διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό, με σιδηροδρομική ή τροχιοδρομική γραμμή ή με λωρίδα για πεζούς, iii) χαρακτηρίζεται συγκεκριμένα ως αυτοκινητόδρομος»
Άρθρο 7:Διόδια και τέλη χρήσης επιβάλλονται μόνο στους χρήστες αυτοκινητοδρόμων ή άλλων οδών με περισσότερες από μια λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όταν οι οδοί αυτές έχουν χαρακτηριστικά ανάλογα προς τα χαρακτηριστικά των αυτοκινητοδρόμων καθώς και στους χρήστες γεφυρών, σηράγγων και ορεινών διαβάσεων
Σε κάθε περίπτωση για να επιβληθούν διόδια πρέπει το έργο να έχει πλήρως ολοκληρωθεί με τις συγκεκριμένες προϋποθέσεις και να έχει δοθεί στην κυκλοφορία.
ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΝΑ ΑΡΝΗΘΕΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ ΔΙΟΔΙΩΝ. ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΈΝΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΉ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ.

Guppy
Εικόνα Guppy
Απών/απούσα

http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/2010/07/blog-post_4154.html

τωρα τι να πω.. εγω προσωπικα 8α ντρεπομουν να ζιτισω λευτα για αυτο τον δρομο!!

προσωπικα 8α επρεπε να μας πλιρωνουν επιδη παιζουμε τιν ζωη μας κορονα γραμματα!!!!

τι να πω.. δν ειμαι εναντιων των διοδιων αλλα οπα οκ ειπαμε!!!ελεος δλδ!!!

οκ ντροπη!! να τα δωσω... αλλα γιατι ?? για εναν δρομο που ειναι χειροτερος και απο αυτον που περναει ε3ω απο το σπιτι μου ??

τι ειμαστε ζωα ?? οκ ριτορικη η ερωτιση!!!
τεσπα... καλα κανουν και δν πληρωνουν τα σιγγεκριμενα διοδια!! κανωνικα πρεπει να παμε με τα ποδηλατα και να πουμε πια ε8νικη ?εθνικη ντροπη ειναι αυτη!!! τεσπα!!!

http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/2010/08/blog-post_06.html

ωραια ε8νικη!!!!να την χερωμαστε!!!

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

generation xx terrorist wrote:
μια προσεγγιση κοντυνοτερη στην πραγματικοτητα ολων αυτων που στις αλλες χωρες πληρωνουν οταν χρησιμοποιουν τα αμαξακια τους...
Συμφωνω απολυτα με Μαρλεν στο γεγονος οτι πληρωνεις ΚΑΙ την ποιοτητα του εργου ΟΜΩΣ,θεωρω οτι ουτε ενας απο τους υποτιθεμενους ανταρτες των διοδιων δεν εχει φτασει το επιπεδο της σκεψης του στο οτι δεν πληρωνει διοτι το εργο δεν ειναι επαρκες για αυτον.
Ανηκουν κατεξοχην στην κατηγορια 'αφορμη ψαχναμε για τζαμπατζουρα'...
Χαρακτηριστικο αυτου ειναι δε το γεγονος οτι οι διαμαρτυριες αρχισαν πριν ολοκληρωθει το εργο.

Μα εδώ είναι και το ζουμί της υπόθεσης. Ότι πληρώνουν πριν ολοκληρωθεί το έργο ΓΙΑ ΝΑ ολοκληρωθεί το έργο κάτι που είναι παρόνομο. Διόδια πληρώνεις για την χρήση του αυτοκινητόδρομου και όχι για την κατασκευή του.

Quote:

Θα ολοκληρωθει το εργο και το χερακι θα το βαλετε γερα στην τσεπουλα,διοτι ως γνωστον,ο ρυπαινων πληρωνει.

Με συγχωρείς αλλά αυτή είναι μία εντελώς λάθος προσέγγιση. Τι πάει να πει ο ρυπαίνων πληρώνει; Άρα αυτός που έχει λεφτά θα πληρώνει εσαεί για τις μαλακίες που κάνει, ( όπως γίνεται τώρα και με την BP) και οι υπόλοιποι θα τρώνε στην μάπα την βρώμα του.
Κατά την γνώμη μου κανείς δεν πρέπει να πληρώνει για να ρυπαίνει. Και αυτό εφαρμόζεται στο θέμα των αυτοκινητοδρόμων με την εξής ρύθμιση.
Παίρνεις το αυτοκίνητο και το χρησιμοποιείς μόνον εκεί που είναι αυστηρά απαραίτητο να το χρησιμοποιήσεις. Δεν το παίρνεις για να κινηθείς στο κέντρο της πόλης, δεν το παίρνεις για να πας στο περίπτερο, ( για ψύλλου πήδημα) δεν επιτρέπεται να το χρησιμοποιείς μέσα στην πόλη και εκεί που έχεις εναλλακτική να κινηθείς με άλλα μέσα.
Τα διόδια πάντως δεν είναι μέθοδος πληρωμής της ρύπανσης του καθενός. Είναι μέσο αποπληρωμής ουσιαστικά για την χρήση του εκάστοτε αυτοκινητόδρομου, ( με τον ορισμό που έδωσε ο tkant εδώ).

kynhgos77
Απών/απούσα

Παντως εγω αν ημουνα φραγκατος θα ηθελα να παει η βενζινη 2 ευρω και τα διοδια 5. Να μπορω να κινηθω ανετα βρε αδερφε και να μην περιμενω στην ουρα με τον καθε μικροαστουλη.

jeanmarat
Απών/απούσα

Quote:
Ένα άρθρο που εν έτη 2010 συνεχίζει να χωρίζει τους Έλληνες (και κυρίως τους Αθηναίους) σε εργατική και αστική τάξη είναι από τη βάση του όλο άκυρο.

Είναι ένα πράγμα που λέγεται ... κοινωνιολογία

Υ.Γ. ευτυχώς πάντως που η κυβέρνηση με την ΠΟΛΥ Τίνα την υποτίθεται οικολογικών ευαισθησιών και φιλοποδηλατισσα καταργεί δρομολόγια του ΟΣΕ. Μεγάλη πράξη αυτή !

Guppy
Εικόνα Guppy
Απών/απούσα
tabakiera
Απών/απούσα

έχει πολύ γέλιο αυτή η εμμονή των "αριστεριστών" με τον μικροαστισμό.
φαίνεται να είναι η χειρότερη ιδιότητα που μπορεί να έχει κανείς.
φαντάζομαι οι ίδιοι θα προτιμούσαν να κατηγορηθούν για μικρό πουλί (ή μικρό βυζί αντίστοιχα τα θηλυκά), παρά για μικροαστισμό.
προφανώς γιατί κάποιος επιτρέπεται χωρίς ενοχές να είναι μόνο εξεγερμένος μεγαλοαστός (βλέπε αλαβάνος), περήφανος αγρότης στα κολχόζ, σταχανοβίτης εργάτης στα σοβχόζ ή έστω χλιδάνεργος αριστερός θαμώνας της πλατείας καρύτση. φτωχομπινεδιάρης με δυαράκι στην κυψέλη πάντως ποτέ.
και γενικά όλοι αυτοί οι πανάθλιοι μικροαστοί θα πρέπει να τρέχουν ανα εξάμηνο να μαζεύουν ζαχαροκάλαμο ή ρύζι για επανεκπαίδευση από το μικροαστισμό (μη γελάτε, όπου πήραν την εξουσία αυτό τους βάλαν και κάνανε)

τι να πεις, όπου τον πονάει τον καθένα, για την ταμπακιέρα (διόδια σε άθλιους, επικίνδυνους ημιτελείς δρόμους) πάλι τίποτα, εδώ υπάρχουν μικροαστοί προς επανεκπαίδευση και καθοδήγηση, με την πεζή καθημερινότητα θα ασχολούμαστε?

deimos
Εικόνα deimos
Απών/απούσα

Αν ηταν ολα τελεια πιστευετε οτι δεν θα υπηρχαν φοροφυγαδες;

Τωρα οι εχθροι του κρατους (φοροφυγαδεσ)εχουν την δικαιολογια οτι το κρατος ειναι μπαχαλο

Αν ηταν τελειο θα λεγανε οτι- το κρατος εχει λεφτα τι να τα κανει τα δικα μου;

Ετσι ειναι και με τα διοδια.Ποτε δεν τα δινεις με ευχαριστηση αλλα απο αναγκη.

Η Αττικη οδος ειναι ενα μεγαλο εργο που εγινε με δικα μας λεφτα.Η γη πανω στην οποια εγινε δεν ηταν περιουσια της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΑΕ Αλλα του ελληνικου λαου.

Κατα την γνωμη μου δεν πρεπει να υπαρχουν διοδια αφου ο λαος τα χει πληρωσει ολα

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

deimos wrote:
Αν ηταν ολα τελεια πιστευετε οτι δεν θα υπηρχαν φοροφυγαδες;

Τωρα οι εχθροι του κρατους (φοροφυγαδεσ)εχουν την δικαιολογια οτι το κρατος ειναι μπαχαλο

Αν ηταν τελειο θα λεγανε οτι- το κρατος εχει λεφτα τι να τα κανει τα δικα μου;

Ετσι ειναι και με τα διοδια.Ποτε δεν τα δινεις με ευχαριστηση αλλα απο αναγκη.

Η Αττικη οδος ειναι ενα μεγαλο εργο που εγινε με δικα μας λεφτα.Η γη πανω στην οποια εγινε δεν ηταν περιουσια της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΑΕ Αλλα του ελληνικου λαου.

Κατα την γνωμη μου δεν πρεπει να υπαρχουν διοδια αφου ο λαος τα χει πληρωσει ολα

Μα δεν πληρώνεις για την κατασκευή της, πληρώνεις για την χρήση της Αττικής οδού και τις υπηρεσίες που παρέχονται.
Εγώ δεν το βρίσκω άδικο το deal όταν όλοι οι άλλοι δρόμοι της Ελλάδας έχουν τα χάλια που έχουν, και υποτίθεται ότι και αυτοί είναι δρόμοι που έγιναν σε ελληνική γη, με τα δικά μας λεφτά, για δική μας χρήση.
Και το Μετρό είναι κάτι που έγινε σε ελληνικό χώρο και με δικά μας ( εν μέρη) λεφτά, και εκεί πληρώνεις εισιτήριο και είναι αποτελεσματικό και κάνει καλά την δουλειά του.. ( μη μου πεις ότι δεν την κάνει.. ).

Δεν κατάλαβα δηλαδή γιατί να θέλουμε και την πίτα ολόκληρη και το σκυλί χορτάτο κάθε φορά..Και στην τελική, μακάρι και όλα τα άλλα έργα που έχουν γίνει σε αυτήν την χώρα, να ήταν τόσο ποιοτικά, να ήταν λειτουργικά και το κυριότερο τα λεφτά που δόθηκαν για αυτά να πήγαιναν εξ ολοκλήρου σε αυτά και όχι στις τσέπες του κάθε λαμόγιου που τώρα τρέχει να σώσει την οικονομία, ( από τις δικές του κλεψιές).

jeanmarat
Απών/απούσα

γιατί χρησιμοποιείς όρους και ορισμούς που είναι εμφανέστατο πως δεν κατανοείς ;

αστο καλύτερα...

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

Ο ρυπαινων πληρωνει,δεν σημαινει οτι οποιος θελει να ρυπανει,να πληρωσει,αλλα οποιος εκ των πραγματων ρυπαινει,να πληρωσει.
Υστερα,απο τη στιγμη που υπογραφεται το ιδιωτικο συμφωνητικο με την αναδοχο του εργου,διατηρει το δικαιωμα να βαλει διοδια αν θελει.
Δεν ειχε διοδια στη Λαρισα πριν ολοκληρωθουν τα εργα της Ιονιας οδου?
Ειχε.Και ειναι στη διακριτικη ευχερεια της εταιριας,παρολο που η χαραξη δεν εχει ολοκληρωθει (και ετσι οπως παμε δεν το βλεπω).

Υστερα,να κανουμε εναν επαναπροσδιορισμο του τι σημαινει μικροαστος.
Μικροαστος ειναι αυτος ο οποιος εχει αρρητα συνδεδεμενη τη ζωη του με τους 4 τροχους του,και δρα και σκεφτεται με βαση αυτους.
Οτι δεν τον συμφερει,το κανει κρεμασταρι.

Και απο τη στιγμη που ο δημοσιος χωρος παραδιδεται προς ιδιωτικη χρηση σε καποιες ομαδες πολιτων,δεν καταλαβαινω ειλικρινα προς τι η διαμαρτυρια τους.Θεωρειτε οτι οι διαμαρτυριες θα σταματησουν ΑΦΟΥ ολοκληρωθουν τα εργα?
Προσωπικα οχι,διοτι οπως προειπα,ουσιαστικα τη βολη τους θελουν.

Ομοιως και η αριστερα η οποια συμμετεχει στον συγκεκριμενο 'αγωνα' διοτι αν βγει και πει οτι τετοιου ειδους εργα επιβαρυνουν το περιβαλλον,πανε οι ψηφοφοροι.Συγκλονιστικη περιβαλλοντικη πολιτικη.
Για την ακριβεια,μια ειναι υπερ των ελευθερων χωρων και μια ειναι εναντια,καθοτι ενας αυτοκινητοδρομος αυτου του βεληνεκους οπως και πολλοι αλλοι,παυει να ειναι ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.

Απο κει και περα,δεχομαι οτι υπαρχουν καποιες νομικες ρητρες που αυτη τη στιγμη μπορει να γινονται πατημα για να περνανε οι χρηστες ΙΧ τα διοδια ελευθερα,αλλα ελπιζω οταν ολοκληρωθει το εργο να διαψευστω και να δεχτουν να αναλαβουν το μεριδιο της συντηρησης που τους αντιστοιχει.

σσ.με ενα γρηγορο search επιβεβαιωνεται το γεγονος οτι το 'δεν πληρωνω διοτι ειναι ημιτελες' ειναι απλα μια αφορμη,τα περισσοτερα ποστς εχουν τιτλο 'δεν πληρωνω διοδια,δεν πληρωνω στην Ελλαδα,ολα ειναι χαλια κτλ.'...Μαλιστα...Ενταξει παιδια,θα πληρωσω εγω που δεν μπαινω καν εθνικη!

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

generation xx terrorist wrote:
Ο ρυπαινων πληρωνει,δεν σημαινει οτι οποιος θελει να ρυπανει,να πληρωσει,αλλα οποιος εκ των πραγματων ρυπαινει,να πληρωσει.

Που μεταφράζεται ότι εκείνοι που έχουν τα περισσότερα φράγκα έχουν και το ελεύθερο, ( από οικονομικής απόψεως ) να ρυπάνουν. Έχεις να πληρώσεις τα πρόστιμα δηλαδή;; Ρίξτου στα αυτιά..

Και αυτό ακριβώς ισχύει διεθνώς την δεδομένη στιγμή. Εκείνοι που παράγουν τις μεγαλύτερες ποσότητες ρύπων, φροντίζουν να έχουν τα φράγκα για να πληρώσουν τα πρόστιμα. Και;;; Που καταλήγει αυτό;;

Quote:

Υστερα,απο τη στιγμη που υπογραφεται το ιδιωτικο συμφωνητικο με την αναδοχο του εργου,διατηρει το δικαιωμα να βαλει διοδια αν θελει.

Ασφαλώς και διατηρεί το δικαίωμα να βάλει διόδια, όχι για να μαζέψει τα λεφτά για το έργο, αλλά για την χρήση του περατωμένου πλέον, με ιδιωτικά κεφάλαια έργου..

Quote:

Δεν ειχε διοδια στη Λαρισα πριν ολοκληρωθουν τα εργα της Ιονιας οδου?

Ασφαλώς .. για την χρήση της προηγούμενης εθνικής οδού. ( που υποτίθεται ήταν καλό συντηρημένη κτλ κτλ κτλ ... )

Quote:

Ειχε.Και ειναι στη διακριτικη ευχερεια της εταιριας,παρολο που η χαραξη δεν εχει ολοκληρωθει (και ετσι οπως παμε δεν το βλεπω).

ΛΑΘΟΣ. Όταν περατωθεί το έργο και αρχίσουν να προσφέρονται υπηρεσίες τότε ο κάθε οδηγός πληρώνει για αυτές τις υπηρεσίες. Και πάμε τώρα σε αυτό που λες παρακάτω. Ότι δηλαδή οι λεωφόροι ταχείας κυκλοφορίας απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό.
ΝΑΤΟ ΤΟ ΚΟΙΝΟ. Οδηγείς κύριε/ α θες τον γαμάτο δρόμο σου, καλοσυντηρημένο κτλ.. Ε πλήρωσε για αυτές τις υπηρεσίες.

ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ.

Quote:

Υστερα,να κανουμε εναν επαναπροσδιορισμο του τι σημαινει μικροαστος.
Μικροαστος ειναι αυτος ο οποιος εχει αρρητα συνδεδεμενη τη ζωη του με τους 4 τροχους του,και δρα και σκεφτεται με βαση αυτους.
Οτι δεν τον συμφερει,το κανει κρεμασταρι.

Είχα κάτι άλλο υπόψιν μου για αυτόν τον όρο.
Μπορείς να μου διευκρινήσεις τώρα και τον όρο μεγαλοαστός;;

Quote:
Ομοιως και η αριστερα η οποια συμμετεχει στον συγκεκριμενο 'αγωνα' διοτι αν βγει και πει οτι τετοιου ειδους εργα επιβαρυνουν το περιβαλλον,πανε οι ψηφοφοροι.Συγκλονιστικη περιβαλλοντικη πολιτικη.
Για την ακριβεια,μια ειναι υπερ των ελευθερων χωρων και μια ειναι εναντια,καθοτι ενας αυτοκινητοδρομος αυτου του βεληνεκους οπως και πολλοι αλλοι,παυει να ειναι ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.

Η αριστερά τι σχέση έχει; Όποιος αρνείται να πληρώσει διόδια προκαταβολικά, ή αρνείται να πληρώσει διόδια για υπηρεσίες που δεν έχει ή δεν του παρέχονται επαρκώς, δεν σημαίνει αυτόματα ότι είναι και αριστερός..

Να σου κάνω μία ερώτηση. Εσύ ας πούμε, δέχεσαι να πληρώσεις προκαταβολικά για το φαγητό στο εστιατόριο που πας να φας; Να πληρώσεις δηλαδή χωρίς να σου δώσουν να φας, απλά για να φτιάξουν το φαί που σου τάζουν ότι ΘΑ φας παρακάτω;

Ή δέχεσαι να πληρώσεις για να φτιαχτεί το ξενοδοχείο που θα πας να κοιμηθείς; Γιατί λοιπόν να πληρώσεις την εταιρία που ΘΑ χαράξει τον δρόμο προκαταβολικά, ή να πληρώσεις υπηρεσίες που δεν παίρνεις; ( φωτισμό, ποιότητα οδοστρώματος, καθαριότητα, ασφάλεια κτλ κτλ κτλ).

Είμαι σίγουρη ότι δεν δέχεσαι να πληρώσεις για υπηρεσίες ή προιόντα πουδεν σου παρέχονται.
Αυτό τι σχέση έχει με τον μικροαστισμό, τον μεγαλοαστισμό, τις κοινωνικές τάξεις, την αριστερά και δεν συμμαζεύεται;

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Επειδή πολύ μακριά έχει πάει η βαλίτσα με τις τάξεις και τις αριστερίζουσες κοινωνιολογικές μελέτες έχω να κάνω την εξής ερώτηση προς όλους:

Υπάρχει κανείς στην Ελλάδα που να μπορεί να ισχυριστεί ότι κατάγεται από κάποια αστική κοινωνική τάξη; Που βασταέι και καλά η σκούφια του, από κάποιο τζάκι, που έλκει την καταγωγή του από τα βάθη της Ελληνικής Ιστορίας και που έχει τον αστισμό μέσα στο DNA του;;

Ποιος είναι αυτός να μου τον πείτε.. Να μου τον πείτε για να τον δικαιολογήσω και εγώ αυτόν τον άνθρωπο που θα κατηγορήσει, μέσα από την δική του κοινωνική τάξη του, τον μικροαστισμό, μεγαλοαστισμό ή οτιδήποτε ( και καλά ) των υπολοίπων..

Στην Ελλάδα δεν υπάρχει αυτό το έργο.. Ούτε τάξεις, ούτε καμία ντόπια αριστοκρατία, ούτε καμία ντόπια μεγαλοαστική τάξη, ούτε τίποτα. Σκέτοι αστοί με μεγάλη οικονομική κινητικότητα. Ας αφήσουν λοιπόν ορισμένοι τις γενικεύσεις και άλλα τέτοια φούμαρα.

jeanmarat
Απών/απούσα

Quote:
Υπάρχει κανείς στην Ελλάδα που να μπορεί να ισχυριστεί ότι κατάγεται από κάποια αστική κοινωνική τάξη; Που βασταέι και καλά η σκούφια του, από κάποιο τζάκι, που έλκει την καταγωγή του από τα βάθη της Ελληνικής Ιστορίας και που έχει τον αστισμό μέσα στο DNA του;;

Προφανώς κάνεις πλάκα...

ο κοινωνιολογικός ορισμός της τάξης (κατά τη μαρξική ορολογια) είναι αντικειμενικά καθορισμένος και όχι υποκειμενικά.

Θες να τον αναφέρω ;

Η κοινωνιονολογία ξέρεις όπως και η ύπαρξη-ορισμος-ζητημα της κοινωνικής/ταξικής διαστρωματώσης είναι αντικειμενο επιστημονικής μελέτης δηλαδή διδάσκεται σε πανεπιστημια ανά το κόσμο. Αλλά πέρα από τα πανεπιστήμια υπάρχει και η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ που δεν χρειάζεσαι και πτυχιο να τη καταλαβεις.

Υπάρχουν και αστοί 'καλά παιδιά' και της εργατικης τάξης 'κακα παιδια' δεν έχει να κάνει η συμπεριφορά με την ταξη. Η συμπεριφορά είναι απόρροια και όχι μηχανιστική πάντα.

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

jeanmarat wrote:

Προφανώς κάνεις πλάκα...

ο κοινωνιολογικός ορισμός της τάξης (κατά τη μαρξική ορολογια) είναι αντικειμενικά καθορισμένος και όχι υποκειμενικά.

Θες να τον αναφέρω ;

Η κοινωνιονολογία ξέρεις όπως και η ύπαρξη-ορισμος-ζητημα της κοινωνικής/ταξικής διαστρωματώσης είναι αντικειμενο επιστημονικής μελέτης δηλαδή διδάσκεται σε πανεπιστημια ανά το κόσμο. Αλλά πέρα από τα πανεπιστήμια υπάρχει και η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ που δεν χρειάζεσαι και πτυχιο να τη καταλαβεις.

Υπάρχουν και αστοί 'καλά παιδιά' και της εργατικης τάξης 'κακα παιδια' δεν έχει να κάνει η συμπεριφορά με την ταξη. Η συμπεριφορά είναι απόρροια και όχι μηχανιστική πάντα.

Ωραία.. Αφού υπάρχει τόσο σαφής κοινωνική διαστρωμάτωση κατονόμασε μου κάποιον Έλληνα μεγαλοαστό και κάποιον Έλληνα μικροαστό. Για να έχω μία εικόνα σε ποιους αναφέρεσαι.

tabakiera
Απών/απούσα

jeanmarat][quote wrote:

ο κοινωνιολογικός ορισμός της τάξης (κατά τη μαρξική ορολογια) είναι αντικειμενικά καθορισμένος και όχι υποκειμενικά.

omg! τι διαβάζει κανείς στο ίντερνετ και δη στο ελληνικό ποδηλατικό ιντερνετ.
διαβάζει φερ ειπείν απόψεις για την κοινωνιολογία με βάση θεωρίες του προπερασμένου αιώνα που πλέον μόνο ημιμαθείς αργόμισθοι σε νεοελληνικά πανεπιστήμια διδάσκουν στα σοβαρά, μιας και το προσκύνημα στο μαρξισμό είναι ο ιδεολογικός όρος αναπαραγωγής της υλικής τους αργομισθίας.
μπορεί η ημιμάθεια να είναι χειρότερη της αμάθειας, κάνει όμως τον ισχυρισμό αντικειμενικότητας σε μια κατ' εξοχήν υποκειμενική επιστήμη όπως η κοινωνιολογία να φαντάζει λογικός (αντί για εμφανώς γελοίος).
έτσι κ αλλιώς ζούμε στην ελλάδα, όπου η ημιμάθεια είναι όρος επιβίωσης, ο καθένας είναι ότι δηλώσει και οι μεγαλύτερες γελοιότητες λέγονται με την ανατριχιαστικότερη βεβαιότητα.
ελπίζω τουλάχιστον να είσαι πιο επιδέξιος στο ποδήλατο

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

Προσπερνας ομως το οτι το συγκεκριμενο γεγονος ειναι αφορμη και οχι αιτια.
Αφορμη να μην πληρωνονται -γενικα- τα διοδια.
Και επειδη between the lines με εκνευριζει το να ψαχνομαστε να βρουμε το πατημα για αυτο που θελαμε να κανουμε απο πριν και δεν βρισκαμε τον τροπο,θεωρω την ολη κινηση μια σκατουλα και μιση.

Μπορει να εχεις δικιο στο οτι
Και αυτό ακριβώς ισχύει διεθνώς την δεδομένη στιγμή. Εκείνοι που παράγουν τις μεγαλύτερες ποσότητες ρύπων, φροντίζουν να έχουν τα φράγκα για να πληρώσουν τα πρόστιμα. Και;;; Που καταλήγει αυτό;; >>
αλλα και να μην πληρωναν,παλι θα ρυπαιναν,τουλαχιστον ας πληρωσουν.

Εδω θα διαφωνησω διοτι ειναι ακριβως το αντικειμενο στο οποιο εργαζομαι
Ασφαλώς και διατηρεί το δικαίωμα να βάλει διόδια, όχι για να μαζέψει τα λεφτά για το έργο, αλλά για την χρήση του περατωμένου πλέον, με ιδιωτικά κεφάλαια έργου.. >> απο τη στιγμη που υπογραφεται η προσφορα,εχει δικαιωμα να κανει οτι κρινει.Τα χρηματα απο τον δημοσιο φορεα μπαινουν αρχικα με μια προκαταβολη κατα ενα ποσοστο και αναλογα την περατωση του εργου,σταδιακα στον αναδοχο για τα λειτουργικα εξοδα της κατασκευης,ο οποιος ομως εχοντας τα δικαιωματα του εργου,μπορει εαν θελει να βαλει διοδια.Αν κατι ειναι δεσμευτικο στη συγκεκριμενη περιπτωση ειναι οι μονης κυκλοφοριας λωριδες αλλα αυτο ειναι αλλουνου παπα ευαγγελιο.

Δεν ειχε διοδια στη Λαρισα πριν ολοκληρωθουν τα εργα της Ιονιας οδου?

Ασφαλώς .. για την χρήση της προηγούμενης εθνικής οδού. ( που υποτίθεται ήταν καλό συντηρημένη κτλ κτλ κτλ ... ) >>

Ισχυει μηπως το ιδιο και για το ΠΑΘΕ Μαλιακος?Δεν νομιζω...
Απο αρθρο του 2008
http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/300410/Article.aspx
Φανταζομαι ξερεις οτι το συγκρεκριμενο κομματι ειναι ακομη υπο ανακατασκευη.
Λεγεται συμβαση ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ.
http://www.makthes.gr/news/reportage/15082/

Απο κει και περα τι να λεμε...

Το παραδειγμα μου περι μικροαστων ηταν υπεραπλουστευμενο,δεν θα γραψω και λεξικο..

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Δεν γνωρίζω αν η όλη κίνηση είναι για να μην πληρώνονται γενικότερα τα διόδια. Εγώ δεν είμαι κατά στην ύπαρξη διοδίων, με την προϋπόθεση ότι το αντίτιμο είναι λογικό και στόχο έχει να πληρώνονται οι υπηρεσίες και τα προϊόντα, ( κατ' αναλογία φυσικά σε ότι αφορά τους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας) και όχι να καταλήγουν για να χρηματοδοτούν την κατασκευή δρόμων, που έτσι και αλλιώς πληρώνουμε από τους φόρους μας.

Για αυτό και διαφωνώ στις τακτικές που ακολουθούνται από τις διάφορες ιδιωτικές εταιρίες που με τις συμβάσεις παραχώρησης έργου έχουν βρει (τον καθ' όλα παράνομο) μήνα που τρέφει τους έντεκα.

Και βρίσκω και πολύ δίκαιο να πληρώνουν οι οδηγοί αυτοκινήτων την χρήση αυτών των δρόμων. Όπως το αυτοκίνητο είναι ΙΧ ( ιδιωτικής χρήσεως δηλαδή) έτσι και η χρήση του δρόμου για τα ΙΧ θα πρέπει να είναι και αυτή ιδιωτικώς πληρωμένη. ( και όχι από το δημόσιο.. πρόσεξε γράφω για την χρήση και όχι για την κατασκευή).
Όποιος θέλει λούσα δηλαδή, τα πληρώνει. Τα λούσα του όμως.. όχι το νταβατζηλίκι του καθενός. Και εγώ όταν χρησιμοποιώ την Αττική οδό, την πληρώνω. Αφού θέλω να χρησιμοποιώ τον ωραίο και τον γρήγορο τον δρόμο, τον πληρώνω. Αλλά είναι εκεί.. έτοιμος. Και παρέχει και πέντε πράγματα. Όχι υπο κατασκευή και μες στις λακούβες. ( στην Εθνική δεν πληρώνω διόδια.)

Διαφωνώ όμως με την λογική του όποιος ρυπαίνει ας πληρώνει. Αυτός που ρυπαίνει σαφώς και κερδίζει πολλά παραπάνω χρήματα από αυτόν που δεν ρυπαίνει, αφού δεν κάνει τα ίδια έξοδα. Τα λεφτά τώρα που ενδεχομένως θα πληρώσει σε πρόστιμα είναι πάλι λιγότερα από αυτά που θα κερδίσει περικόπτοντας τα έξοδα για να μην ρυπάινει.

Τρανταχτο παράδειγμα η δική μας ΔΕΗ. Ρυπαίνει, τρώει πρόστιμα, τα πληρώνει και εξακολουθεί να κάνει το ίδιο. Γιατί τα έσοδα είναι μεγαλύτερα από τα έξοδα και γιατί τα πρόστιμα δεν είναι παραπάνω από τα κέρδη.

Οπότε είναι δώρο άδωρο. Αυτός που ρυπαίνει πρέπει να σταματήσει να ρυπαίνει. Και ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι ένας. Κλείσιμο.. Παύση εργασιών για ένα καλό χρονικό διάστημα, τόσο ώστε να αρχίσουν να φαίνονται οι χασούρες.. Τόσο απλά το σκέφτομαι το πράγμα. Και εκεί θα δεις αν θα προσπαθήσουν όλοι να είναι λιγότερο ρυπογόνοι προς το περιβάλλον.

Τα υπόλοιπα εμένα μου κάνουν για ασπιρίνες.

Το παράδειγμα περί μικροαστών δεν ισχύει και τόσο πολύ, γιατί πρέπει πρώτα να ορίσουμε τι είναι και αν υπάρχουν μικροαστοί. Ποιος θα τους αναγορεύσει έτσι;

Ποιος έχει το δικαίωμα να ορίζει ποιος είναι μικροαστός, τι είναι ένας μικροαστός, και σε ποια τάξη δηλαδή αναφερόμαστε, ( εμείς οι Έλληνες που έχουμε τοοοοοσες πολλές και διακριτές τάξεις που δεν έχουμε.. για αυτό και είναι άκυρος ο όρος).

Podilatis-sa
Απών/απούσα

Να οργανωθεί μια ποδηλατοπορεία υποστήριξης του Αγώνα!

Nayarxos
Εικόνα Nayarxos
Απών/απούσα

tabakiera wrote:
διαβάζει φερ ειπείν απόψεις για την κοινωνιολογία με βάση θεωρίες του προπερασμένου αιώνα που πλέον μόνο ημιμαθείς αργόμισθοι σε νεοελληνικά πανεπιστήμια διδάσκουν στα σοβαρά, μιας και το προσκύνημα στο μαρξισμό είναι ο ιδεολογικός όρος αναπαραγωγής της υλικής τους αργομισθίας...

Πόσο, μα πόσο πολύ συμφωνώ!!!

Ξεκολλάτε με την καραμέλα του διαχωρισμού αστικής και εργατικής τάξης. Από τη δεκαετία του 90 και μετά, που οι Έλληνες άρχισαν να ευημερούν γίναμε όλοι αστοί. Πήραμε τα αυτοκινητάκια μας, αγοράσαμε τα σπιτάκια μας, γίναμε υπάλληλοι σε μια δουλίτσα, φύγαμε από το χωριό και πήγαμε στις πόλεις (για να μην πω στα προάστια)...

Τελικά υπάρχει εργατική τάξη? Ναι υπάρχει, αλλά είναι εισαγόμενη. Αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από οικονομικούς μετανάστες που τους εκμεταλλεύονται οι αστοί Έλληνες για ένα κομμάτι ψωμί.
Οπότε ουσιαστικά πρόκειται για διαχωρισμό Έλληνες Ιθαγενείς και Ξένοι Μετανάστες.
Είναι καιρός ορισμένοι να ξεκολλήσουν από τα επιχειρήματα και προβλήματα της δεκαετίας του 1960 και να κοιτάξουν λίγο το πρόβλημα όπως τίθεται το 2010.

Εκτός αν κάποιος μπορεί να μου ορίσει με άλλο τρόπο ποιος Έλληνας είναι αστός και ποιος εργάτης, σύμφωνα όμως με την πραγματικότητα του 2010 και όχι με κοινωνιολογικές θεωρίες περασμένων αιώνων.

Υ.Γ. Sorry για το off topic, αλλά δεν άντεξα

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

Το αφεντικο σου (αν εχεις) ειναι αστος.Εχει πολυ μεγαλυτερη τσεπη και πολυ λιγοτερες κοινωνικες υποχρεωσεις προς το κρατος,θεωροντας οτι του χρωστανε και δεν χρωσταει.

Εσυ,εγω,οι μισθωτοι και οι περισσοτεροι ελευθεροι επαγγελματιες οι οποιοι εργαζονται με μπλοκακια παροχης υπηρεσιων και παρακαλανε να τους πληρωνουν την ασφαλιση τους και τους μισθους τους,παρολο που πρακτικα αποτελουν τη βαση και την πνοη της οικονομικης πυραμιδας,ειναι οι εργατες.
Δεν ειναι υποχρεωτικο οτι οι εργατες κουβαλανε καλεμια και μυστρια.

Εκτος αν πιστευετε οτι στο σημειο που φτασαμε,δεν υπαρχει διαχωρισμος μεταξυ πταισματων και εγκληματων.

Και συγγνωμη που σας το θυμιζω,καποιες γενιες μπορει να πηραν τα αυτοκινητακια τους και τα σπιτακια τους,η δικη μου γενια παντως με τα χιλια ζορια βλεπει μια θεση εργασιας και εναν μισθο κακην κακως .Επι το πλειστον χωρις ασφαλιση.

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

μηλιος

Ο ελληνικός κοινωνικός σχηματισμός
Από τον επεκτατισμό στην καπιταλιστική ανάπτυξη
Συγγραφέας: Μηλιός, Γιάννης
Εκδοτικός Οίκος: ΚΡΙΤΙΚΗ
Έτος έκδοσης: 9/2000
Σελίδες: 487
ISBN: 9789602182017

Στην παρoύσα μελέτη η εξέλιξη της νεoελληνικής κoινωνίας αναλύεται ως ιστoρία της πάλης των τάξων. Η επανάσταση τoυ 1821, oι σημαντικές καμπές τής μετέπειτα νεoελληνικής ιστoρίας, η θέση τoυ ελληνικoύ καπιταλισμoύ στην παγκόσμια ιμπεριαλιστική αλυσίδα, o ρόλoς τoυ ελληνικoύ κεφαλαίoυ και των ελληνικών πληθυσμών της "Διασπoράς", ερμηνεύoνται σε συνάρτηση με τις κoινωνικές σχέσεις εξoυσίας, τoυς κoινωνικoύς ανταγωνισμoύς και τoυς μεταβαλλόμενoυς ταξικoύς συσχετισμoύς δύναμης.

Nayarxos
Εικόνα Nayarxos
Απών/απούσα

chrisRC wrote:
Ο ελληνικός κοινωνικός σχηματισμός
Από τον επεκτατισμό στην καπιταλιστική ανάπτυξη
Συγγραφέας: Μηλιός, Γιάννης
Εκδοτικός Οίκος: ΚΡΙΤΙΚΗ
Έτος έκδοσης: 9/2000
Σελίδες: 487
ISBN: 9789602182017

Είμαι σίγουρος ότι είναι ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο, από έναν καταξιωμένο συγγραφέα και καθηγητή.
Φοβάμαι όμως ότι, όντας γραμμένο το 2000, αναφέρεται σε ιστορικά στοιχεία και όχι στην τρέχουσα Ελληνική πραγματικότητα, όπως αυτή διαμορφώθηκε κυρίως από το 95 και μετά, με την άνοδο του χρηματιστηρίου και το άνοιγμα των συνόρων. Αν το έχεις διαβάσει και κάνω λάθος διόρθωσέ με, σε παρακαλώ.

@Generation XX:
Αυτός είναι ένας δικός σου εμπειρικός ορισμός της εργατικής τάξης?
Ρωτάω γιατί και εγώ ένας απλήρωτος μισθωτός είμαι (ευτυχώς όχι ακόμα ανασφάλιστος), αλλά δεν αισθάνομαι μέλος της εργατικής τάξης. Αντίθετα, με το σπιτάκι μου (έστω και στο νοίκι), το αυτοκινητάκι μου, το ποδηλατάκι μου, τις βόλτες μου και τα εξορμήσεις μου τα Σ-Κ και τα πτυχία μου αισθάνομαι καρά-Αστός. Ίσως βέβαια εγώ να είμαι ο "μικροαστός" και το αφεντικό μου ο "μεγαλοαστός", αλλά σίγουρα "εργάτης" δεν είμαι.
Συμφωνώ μαζί σου... η προηγούμενη γενιά (οι γονείς μας δλδ) έγινε πλούσια, στηριζόμενη σε ανύπαρκτα λεφτά. Εμείς ένα βράδυ κοιμηθήκαμε πλούσιοι και το επόμενο πρωί ξυπνήσαμε φτωχοί.

Υ.Γ. Πολύ μ' αρέσει αυτή η κουβέντα. Ελπίζω να κρατηθεί το επίπεδο και να μην γίνουμε μαλλιοκούβαρα!

jeanmarat
Απών/απούσα

Επαναλαμβάνω πως θα ήταν καλύτερο να μην γράφεις για κάτι που είσαι εμφανώς άσχετος/η και όταν κάποιος στο επισημάνει να νευριάζεις και να γραφεις επιπροσπθετες ασυναρτήσιες.

Απάντηση στο τελευταίο :

Quote:
διαβάζει φερ ειπείν απόψεις για την κοινωνιολογία με βάση θεωρίες του προπερασμένου αιώνα

Η επικαιρότητα ή μιας θεωρίας ή ενός έργου δεν βασίζεται μόνο σε χρονικά πλαίσια.
Η θεωρία της σχετικότητας είναι ενός αιώνα αλλά δεν θα πάψει να έχει τη βαρύτητα που έχει ανεξαρτήτως των διαφορετικών κοσμολογογικών και φυσικών θεωριών.
Η θεωρία της εξέλιξης των ειδών έχει επίσης περισσότερο χρόνο αλλά και αυτή δεν θα πάψει να είναι επίκαιρη.

Η κριτική της πολιτικής οικονομίας ή εν γένει και η πολιτική οικονομία δεν θα πάψει είτε έχουμε 2010 είτε 2050 να ασχολείται με το έργο του Μαρξ , Σμιθ κ.α.

Όπως και κοινωνιολογία χωρίς εξέταση των στρωμάτων/τάξεων της κοινωνίας δεν υφίστανται είτε έχουμε 1900 είτε 1870 είτε 2010.

Μην πετάμε ό,τι να'ναι.

Βέβαια άμα είχες στοιχειώδη επαφή με τον κόσμο θα γνώριζες πως με την εμφάνιση της παγκόσμιας κρίσης μέχρι και αστοί διανοούμενοι και δημοσιογράφοι επέστρεψαν στο Κεφαλαιο του Μαρξ για να βρουν απαντήσεις.

Quote:
που πλέον μόνο ημιμαθείς αργόμισθοι σε νεοελληνικά πανεπιστήμια διδάσκουν στα σοβαρά, μιας και το προσκύνημα στο μαρξισμό είναι ο ιδεολογικός όρος αναπαραγωγής της υλικής τους αργομισθίας.

Α είσαι σχετικός βλέπω με το θέμα. Έχεις περάσει έστω απέξω από ελληνικό πανεπιστήμιο ;

Αργομισθία στα πανεπιστήμια είναι όχι ένα ελληνικό αλλά παγκόσμιο φαινόμενο. Η αργομισθία αυτή βεβαίως εντελώς μειοψηφικά στηρίζει το μαρξισμό και εδώ και παντού.

Quote:
μια κατ' εξοχήν υποκειμενική επιστήμη όπως η κοινωνιολογία να φαντάζει λογικός (αντί για εμφανώς γελοίος).

Δεν είναι όλα στην κοινωνιολογία υποκειμενικά. Η ύπαρξη τάξεων κατά την μαρξική ορολογία είναι ΚΑΤΑΦΑΝΕΣΤΑΤΑ υπαρκτή εκτός αν συμβαίνουν τα εξής πράγματα :

α)Δεν γνωρίζειςτην μαρξική ορολογία και εν γένει τους ορισμούς των τάξεων (o/η tabakiera και ο nayarxos εντάσσονται σε αυτήν την κατηγορία)
β)Συσκοτίζεις το γεγονός για ιδία πολιτικά συμφέροντα (think tanks , μεγαλοδημοσιογραφοί , διανοομουνεοι της αργομισθίας που λέγαμε πιο πριν). Δεν νομίζω πως έχουμε τέτοιους εδώ περα.

και είναι καταφανέστατα υπαρκτή διότι το επιβεβαίωνει η πραγματικότητα (το ανεβάζω σε δεύτερο θέμα γιατί δεν έχει νοήμα να συζητάει κανεις με τον/την tabakiera).

jeanmarat
Απών/απούσα

Quote:
Υπάρχει κανείς στην Ελλάδα που να μπορεί να ισχυριστεί ότι κατάγεται από κάποια αστική κοινωνική τάξη; Που βασταέι και καλά η σκούφια του, από κάποιο τζάκι, που έλκει την καταγωγή του από τα βάθη της Ελληνικής Ιστορίας και που έχει τον αστισμό μέσα στο DNA του;;

-----

Με του συμπάθιο αλλά το έρωτημα είναι ισαξιο μπορείς να μου βρεις ένα Ι.Χ. στην Αθήνα.

Μπορείς να δεις το Βαρδιονογιάνη , τον Κόκκαλη , τον Λάτση , τον Μπόμπολα κλπ κλπ ρίξε μια ματια στη σύνθεση του ΣΕΒ.

Quote:
"Ωραία.. Αφού υπάρχει τόσο σαφής κοινωνική διαστρωμάτωση κατονόμασε μου κάποιον Έλληνα μεγαλοαστό και κάποιον Έλληνα μικροαστό. Για να έχω μία εικόνα σε ποιους αναφέρεσαι.

Απο κει και περα τι να λεμε..."

Δες πιο πάνω

Quote:
"Το παράδειγμα περί μικροαστών δεν ισχύει και τόσο πολύ, γιατί πρέπει πρώτα να ορίσουμε τι είναι και αν υπάρχουν μικροαστοί. Ποιος θα τους αναγορεύσει έτσι;

Ποιος έχει το δικαίωμα να ορίζει ποιος είναι μικροαστός, τι είναι ένας μικροαστός, και σε ποια τάξη δηλαδή αναφερόμαστε, ( εμείς οι Έλληνες που έχουμε τοοοοοσες πολλές και διακριτές τάξεις που δεν έχουμε.. για αυτό και είναι άκυρος ο όρος)."

Δεν κατανοώ αυτό περί του δικαίωματος. Ο καθένας μπορεί να έχεις τις απόψεις του και κρίνονται αν ίσχυουν ή όχι βάσει της κοινωνικής πραγματικότητας.

Τι είναι λοιπόν οι μικροαστοί ;

Οι μικροαστοί είναι οι άνθρωποι που
α) έχουν μίκρο αριθμό παραγωγικών δυνάμεων και δεν απασχολούν οι ίδιοι μεγάλο άριθμο υπαλλήλων για τη χρήση αυτών των παραγωγικών δυνάμεων αλλά δουλεύουν οι ίδιοι και ΔΕΝ πουλάνε την εργατική τους δύναμη. Τέτοιοι είναι οι αγρότες με μικρό κομμάτι γης και τρακτερ , οι μικροκαταστηματάρχες (περίπτερα - μπακαλικα - μαναβικα κλπ κλπ) . Αυτή η υποκατηγορία ανήκει στην παραδοσιακή μικροαστική τάξη αν υιοθετήσουμε την ορολογία του Πουλαντζά.
β)κομμάτια μισθωτών με διευθυντικό)όχι εκτελεστικό) ρόλο στην κοινωνική οργάνωση της εργασίας και μερίδιο απόσπασης του κοινωνικού πλούτου ιδιαίτερα υψηλότερου από το μέσο όρο. (η νεα μικροαστικη ταξη). Διευθυντές σε ΔΕΚΟ και μεγαλα παραρτήματα προφανώς και δεν είναι απλή εργατική τάξη παρά το γεγονός πως ΔΕΝ έχουν μέσα παραγωγής.

υποσημείωση : το να αποκαλείς ένα κινημα μικροαστικό δεν συνεπάγεται πως είναι ένα κίνημα ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΑΣΤΩΝ αλλά πως οι στοχοι του και η βάση του σε τελική ανάλυση υπολείπεται σε περιπτώσεις ακόμα και αστικά think tanks σε άλλες χώρες και βασίζεται σε μια καταδικασμένη σε θάνατο παραδοχή (της αλόγιστης χρησης Ι.Χ. εν προκειμένω).

-----------------

Quote:
"Ξεκολλάτε με την καραμέλα του διαχωρισμού αστικής και εργατικής τάξης. Από τη δεκαετία του 90 και μετά, που οι Έλληνες άρχισαν να ευημερούν γίναμε όλοι αστοί. Πήραμε τα αυτοκινητάκια μας, αγοράσαμε τα σπιτάκια μας, γίναμε υπάλληλοι σε μια δουλίτσα, φύγαμε από το χωριό και πήγαμε στις πόλεις (για να μην πω στα προάστια)..."

Η καραμέλα δεν κατάλαβα που κολλάει . Η κυρίαρχη ιδεολογία θέλει τον ΣΕΒ και τους εργατες "παραγωγικές τάξεις από κοινού" όχι τον διαχωρισμό τους και την αντίθεση τους. Αυτή είναι η καραμέλα.

Φίλτατε αυτά που αναφέρεις δεν είναι κριτήρια προσδιορισμού των τάξεων. Το σπίτι το αυτόκινητο είναι ΜΕΣΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ οχι μεσα παραγωγής. Επίσης οι υπάλληλοι σε μια δουλίτσα ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΤΑΞΗ. Η εργατική τάξη ποτε και κανείς δεν είπε πως είναι μόνο η χειρωνακτικά εργαζόμενη κοινωνική κατηγορία.

Quote:
"Τελικά υπάρχει εργατική τάξη? Ναι υπάρχει, αλλά είναι εισαγόμενη. Αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από οικονομικούς μετανάστες που τους εκμεταλλεύονται οι αστοί Έλληνες για ένα κομμάτι ψωμί."

Ναι μετά την κατάρρευση του υπαρκτου 'σοσιαλισμού' σίγουρα άλλαξε η σύνθεση της εργατικής τάξης. Αλλά αυτό δεν αναιρεί πως η εργατική τάξη εν ελλάδι εξακολουθεί παρά το γεγονός πως το κατώτατο πάτο της τον έπιασαν οι μετανάστες να είναι κατά πλειοψηφία εγχώρια.

Επίσης δεν έχει σημασία το τι νοιώθεις. Εγώ μπορώ να νοιώθω φεουδάρχης δεν πάει να πει πως είμαι κιολας.

Quote:
"Εκτός αν κάποιος μπορεί να μου ορίσει με άλλο τρόπο ποιος Έλληνας είναι αστός και ποιος εργάτης, σύμφωνα όμως με την πραγματικότητα του 2010 και όχι με κοινωνιολογικές θεωρίες περασμένων αιώνων."

Το είπαμε παραπάνω. Οι κάτοχοι ΜΕΣΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ είτε ειναι γερμανοί είτε έλληνες είτε μιλάμε για επιχειρήσεις που πουλάνε υπηρεσίες είτε προϊοντα είναι αστοί. Δες ΣΕΒ , μεγαλομετοχοι , επιχειρηματιες , εφοπλιστές κλπ.

σύμφωνα με τον ορισμό του Λένιν :

«Τάξεις ονομάζονται μεγάλες ομάδες ανθρώπων που ξεχωρίζουν μεταξύ τους από τη θέση που κατέχουν μέσα σ’ ένα ιστορικά καθορισμένο σύστημα της κοινωνικής παραγωγής, από τη σχέση τους (στο μεγαλύτερο μέρος κατοχυρωμένη και διατυπωμένη σε νόμους) προς τα μέσα παραγωγής, από το ρόλο τους στην κοινωνική οργάνωση της εργασίας, και συνεπώς, από τους τρόπους που ιδιοποιούνται τη μερίδα του κοινωνικού πλούτου που διαθέτουν και από το μέγεθος αυτής της μερίδας. Τάξεις είναι οι ομάδες εκείνες ανθρώπων, που η μία μπορεί να ιδιοποιείται την δουλειά της άλλης χάρη στη διαφορά της θέσης που κατέχει μέσα σ’ ένα καθορισμένο σύστημα της κοινωνικής οικονομίας».

Κριτήρια δηλαδή, για την ταξική ένταξη είναι: η θέση στην παραγωγή, η σχέση με τα μέσα παραγωγής, η θέση στον κοινωνικό καταμερισμό εργασίας και το ύψος του εισοδήματος, παρμένα όχι ξεχωριστά αλλά στο σύνολό τους.

Επομένως, στην εργατική τάξη ανήκουν όσοι δεν κατέχουν μέσα παραγωγής, ασκούν εκτελεστική εργασία και το εισόδημά τους προέρχεται κυρίως από την πώληση της εργατικής τους δύναμης και κυμαίνεται γύρω από τον μέσο εργατικό μισθό.

Σε τι ακριβώς ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ αυτός ο ορισμός ; Δεν υπάρχουν επιχειρηματίες δεν υπάρχουν κάτοχοι και μη κάτοχοι μέσων παραγωγής ;

υ.γ. άλλοι ορισμοί τάξεων περα του μαρξισκου μπορεί πολύ απλά να βρει κανεις online :
http://en.wikipedia.org/wiki/Social_class

Quote:
"Είμαι σίγουρος ότι είναι ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο, από έναν καταξιωμένο συγγραφέα και καθηγητή.
Φοβάμαι όμως ότι, όντας γραμμένο το 2000, αναφέρεται σε ιστορικά στοιχεία και όχι στην τρέχουσα Ελληνική πραγματικότητα, όπως αυτή διαμορφώθηκε κυρίως από το 95 και μετά, με την άνοδο του χρηματιστηρίου και το άνοιγμα των συνόρων. Αν το έχεις διαβάσει και κάνω λάθος διόρθωσέ με, σε παρακαλώ. "

Χρηματιστήριο ; Ποιος το θυμάται αυτό ; αυτό εχει περάσει στην ιστορία ως μια απάτη , ...ΙΣΤΟΡΙΑ

jeanmarat
Απών/απούσα

-

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

«Με τη λέξη αστική τάξη εννοούμε την τάξη των σύγχρονων καπιταλιστών, που είναι κάτοχοι των κοινωνικών μέσων παραγωγής και που εκμεταλλεύονται τη μισθωτή εργασία

Στην εργατική τάξη ανήκουν όλοι οι σύγχρονοι μισθωτοί εργάτες που πουλούν την εργατική τους δύναμη στους κεφαλαιοκράτες για να μπορούν να ζήσουν και «ζουν μονάχα τόσο, όσο βρίσκουν δουλειά και που βρίσκουν δουλειά όσο η δουλειά τους αυξάνει το κεφάλαιο»

Οι μισθωτοί εργαζόμενοι στην Ελλάδα το 2007 ξεπέρασαν τα 2,8 εκατομμύρια, αυξανόμενοι κατά 800 χιλιάδες την τελευταία δεκαετία. Οι μισθωτοί αποτελούν περίπου το 65% του οικονομικά ενεργού πληθυσμού, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του ανήκει στην εργατική τάξη. Η αύξηση του ποσοστού της μισθωτής εργασίας στο διάστημα 1981-2007 δείχνει ότι όχι μόνο δεν εξαφανίζεται η εργατική τάξη στη χώρα μας, αλλά αντίθετα διευρύνεται και αυξάνει ο βαθμός συγκέντρωσής της γιατί βαθαίνει ο κοινωνικός χαρακτήρας της εργασίας.

Αποσπασματα

Κοινως οταν η ζητηση σταματαει,παυεις και συ να εχεις χρηματα και εισαι ΑΜΕΣΑ εξαρτωμενος απο την καλη ή κακη θεληση καθε αφεντικου.
Μπορει να μην ανηκεις στην πρωτοβαθμια παραγωγη αγαθων,ομως απο τα δικα σου χερια περναει η υλοποιηση συγκεκριμενων αρμοδιοτητων,απο την παραγωγη,στη ζητηση.

contact