Επιστολή στον Υπ. Μεταφορών και απάντηση του για την Κυψέλη

3 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
knemtzas
Απών/απούσα

Αγαπητέ κ Υπουργέ
Με αφορμή το άρθρο που διάβασα σήμερα στην εφημερίδα Cpress έχω να κάνω τις εξής παρατηρήσεις αφού πρώτα σας δώσω πολλά συγχαρητήρια για τις σκέψης που έχετε αναπτύξει στο Υπουργείο περί οικολογικής οδήγησης αναβάθμισης των συγκοινωνιών ανάπτυξης ποδηλατοδρόμων που είναι ανύπαρκτες μέχρι στιγμής
Για τις συγκοινωνίες
Εγώ είμαι κάτοικος Α. Κυψέλης και χρειάζομαι 25-45 λεπτά περίπου για να κατέβω στο κέντρο με την συγκοινωνία ( Ο χρόνος εξαρτάτε από την διάρκεια παραμονής στην στάση + την κίνηση που υπάρχει στους δρόμους) κάτι για το οποίο πεζός χρειάζομαι 30 λεπτά και όλα αυτά για μία απόσταση 3 χλμ όταν στην Γερμανία πολύ άνθρωποι μετακινούνται καθημερινά από το Αουσμπουρκ στο Μόναχο σε 45 λεπτά που είναι μία απόσταση 150 περίπου χλμ.
Εκτός του ότι οι περισσότερες γραμμές χρειάζονται περισσότερα λεωφορεία και τρόλεϊ υπάρχει μεγάλη έλλειψη οργάνωσης και αδιαφορίας κάποιες φορές.
Τα τρόλεϊ σε ώρα αιχμής ειδικά μετά την κατάργηση της γραμμής 9 έρχονται κάθε 15 με 20 λεπτά με αποτέλεσμα στο τρόλεϊ να γίνετε το αδιαχώρητο και πολλοί δυστυχώς πολίτες να πέφτουν θύματα κλοπής.
Στην στάση Πανελλήνιος πρέπει να περιμένει κάποιος 3 ή και 4 τρόλεϊ να περάσουν προκειμένου να μπορέσει να εξυπηρετηθεί που πολλές φορές έρχονται μαζεμένα. αφού πρώτα περιμένεις αρκετή ώρα. Τα ίδια σχεδόν ισχύουν και για την γραμμή 035. Η μόνη γραμμή στην Κυψέλη που λειτουργεί πολύ καλά είναι η γραμμή 022 όμως και εκεί τα λεωφορεία είναι πολύ μικρά και σε συνδυασμό με την κακή εξυπηρέτηση των τρόλεϊ γίνεται και εκεί το αδιαχώρητο. Αν κάνεις αναφορά το μόνο που απαντάνε οι αρμόδιοι είναι ότι δεν υπάρχει προσωπικό και λεωφορεία - τρόλεϊ ενώ στην αφετηρία βλέπεις πολλές φορές 2 και 3 τρόλεϊ ή λεωφορεία σταματημένα που μετά φεύγουν σχεδόν μαζί τρώγοντας δρομολόγια. Ένα άλλο πράγμα που μου έχει κάνει εντύπωση είναι που πολλοί οδηγοί δεν αφήνουν γυναίκες με καρότσι ανοικτό μέσα στην συγκοινωνία, όμως αυξάνουν την πιθανότητα για ατύχημα αν μία γυναίκα κλίσει το καρότσι με το παιδί αγκαλιά και τότε οι ειδική χώροι για καρότσι τι νόημα έχουν; Αν δε μπει ένας άνθρωπος που πουλάει παράνομα CD ή ρούχα και έχει πιάσει χώρο για 5 άτομα από τους σάκους που έχει οι οδηγοί δεν λένε τίποτα !!!
Αυτό που θα σας πρότεινα σε πρώτη φάση είναι να μεταφέρεται την αφετηρία του 2 από την πλατεία Κυψέλης στην Α. Κυψέλη που η αφετηρία χωράει 4 ή και 5 τρόλεϊ !!! προκειμένου να εξυπηρετηθούν καλύτερα οι πολίτες που μένουν στην Α Κυψέλη
Για το θέμα με τα ποδηλατοδρόμια και τους πεζόδρομους
θα πρέπει να υπάρξει ένα ενιαίο δίκτυο σε δρόμους κυρίως με χαμηλή κυκλοφορία αυτοκινήτων με τέτοιο τρόπο ώστε όλες οι περιοχές της Αθήνας να είναι ενοποιημένες μεταξύ τους.
Έτσι θα δημιουργηθούν νέοι χώροι πρασίνου θα μειωθεί ο θόρυβος και το καυσαέριο θα δοθούν κίνητρα για οικονομική ανάπτυξη και γενικά θα αλλάξει ριζικά η μορφή της πόλης προς το καλύτερο. Άλλος ένας σημαντικός λόγος που πρέπει να υπάρξει ενιαίο δίκτυο πεζοδρομήσεων σε όλες τις περιοχές της Αθήνας στα πρότυπα ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων είναι για τα άτομα που παρουσιάζουν κινητικά προβλήματα και χρησιμοποιούν αναπηρικά καρότσια καθώς και για τις χιλιάδες μαμάδες που θέλουν να πάνε μια βόλτα τα παιδιά τους με τα καρότσια και αναγκάζονται να κλείνονται μέσα στα σπίτια τους γιατί τα περισσότερα πεζοδρόμια που έχει η Αθήνα σήμερα είναι απροσπέλαστα.
Εδώ θα σας προτείνω συγκεκριμένο σχέδιο ενοποίησης της Κυψέλης με το κέντρο
Δώστε τον τελευταίο πεζόδρομο της Φωκίωνος με Δροσοπούλου σε ιδιώτη να κατασκευάσει μεγάλο πάρκινγκ με πρόγραμμα αυτοχρηματοδότησης από την ΕΕ προχωρήστε σε πεζοδρόμηση της Ιωάννου Δροσοπούλου από τον Πανελλήνιο μέχρι και την Φωκίωνος Αν δεν είναι εφικτή η πεζοδρόμηση στην μία πλευρά των παρκαρισμένων αυτοκινήτων φτιάξτε ποδηλατοδρόμιο. Κατασκευή ποδηλατοδρόμου στην οδό Μαυροματέων μέχρι Λ. Αλεξάνδρας. Αυτή τη στιγμή στην οδό Μαυροματέων διπλοπαρκάρουν αυτοκίνητα
Πεζοδρόμηση της οδού Ρεθύμνου (1η παράλληλος της Μαυροματέων) Η οδός ξεκινάει από την Λ. Αλεξάνδρας και καταλήγει στο Εθνικό Μουσείο. Εκμετάλλευση του προαύλιου χώρου μουσείου και πολυτεχνείου φτάνουμε στην οδό Στουρνάρι
Πεζοδρόμηση της οδού Τζώτζ (1η παράλληλος της οδού Κάνιγγος) ή πεζοδρόμηση της οδού Κάνιγκος ξεκινάει από οδό Στουρνάρι και καταλήγει στην πλατεία Κάνιγγος και Ακαδημίας.
Απέναντι βγαίνει στους πεζόδρομους της πλατείας Κάνιγγος που καταλήγουν πλατεία Ομόνοιας από την μια και οδό πανεπιστημίου από την άλλη πλευρά
Θα μπορούσα να σας προτείνω περισσότερα πράγματα όμως δεν είμαι συγκοινωνιολόγος, επειδή όμως μιλήσατε για κίνητρο απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων αυτό που θα σας προτείνω είναι να καταργήσετε τον δακτύλιο
Ο δακτύλιος αυτή την στιγμή δεν προσφέρει τίποτα, αντιθέτως δυσχεραίνει την κίνηση και δίνει σε αρκετούς κίνητρο να κρατήσουν το δεύτερο αυτοκίνητο
Από στατιστική που διάβασα το 70% περίπου των οικογενειών έχουν περισσότερα από 1 αυτοκίνητα και μόλις το 17% έχουν 1 αυτοκίνητο.
Αλλά και αυτοί όταν θέλουν να πάνε κάπου αναγκάζονται και κινούνται περιφερειακά του δακτυλίου κάνοντας παραπάνω χιλιόμετρα μέσα στην πόλη δημιουργώντας το αδιαχώρητο.
Αν θέλετε να πάρετε ουσιαστικά μέτρα εφαρμόστε το σύστημα της Ιαπωνίας σε light έκδοση Όσοι αγοράζουν 2ο αυτοκίνητο θα πρέπει να δηλώνουν θέση πάρκινγκ αλλιώς να πληρώνουν τριπλάσια τέλη κυκλοφορίας
Τελειώνοντας θέλω να πιστεύω ότι επειδή είστε νέος άνθρωπός με σύγχρονη αντίληψη μπορείτε να τα καταφέρεται και να κάνετε μία Αθήνα για τον άνθρωπό και το περιβάλλον όχι για το αυτοκίνητο που είναι σήμερα
Με εκτίμηση
Κων/νος Νέμτζας
---------------------------------------------------------
Αγαπητέ κύριε Νέμτζα,

Κατ' αρχήν θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το email σας. Σχετικά με τα θέματα που θίγετε επιγραμματικά σας αναφέρω τα εξής:

- Όσον αφορά το ζήτημα των συγκοινωνιών στην Αθήνα, θα μεταφέρουμε τα σχόλιά σας στον ΟΑΣΑ, που είναι ο καθ’υλιν αρμόδιος φορέας για τις διαδρομές του ΗΛΠΑΠ και της ΕΘΕΛ.

- Για το θέμα με τα ποδηλατοδρόμια: Όπως πιθανώς γνωρίζετε, βρισκόμαστε ήδη σε συνεννόηση με το Δήμο Αθηναίων έτσι ώστε να προωθήσουμε τη χρήση των ποδηλάτων ξεκινώντας από τα πάρκα του Δήμου. Μάλιστα, προχωρήσαμε στη σύσταση της Επιτροπής για τις «Πράσινες» Μεταφορές στο Υπουργείο, με σκοπό να αναπτύξουμε δράσεις φιλικές προς το περιβάλλον, όπως οι ποδηλατόδρομοι. Πιστεύω πραγματικά ότι το ποδήλατο μπορεί να παίξει ξεχωριστό ρόλο στην προσπάθεια για τη δημιουργία μιας ανθρώπινης πόλης.

- Τέλος, θα προωθήσω τις προτάσεις σας για τη μείωση του αριθμού των αυτοκινήτων στην Αθήνα στις αρμόδιες υπηρεσίες, καθώς επίσης και στους συνεργάτες μου οι οποίοι εξετάζουν την δυνατότητα εφαρμογής διαφόρων εναλλακτικών στην Ελλάδα.

Βρίσκομαι πάντα στη διάθεσή σας,

Με εκτίμηση

Κωστής Χατζηδάκης

Υπουργός Μεταφορών & Επικοινωνιών

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
knemtzas
Απών/απούσα

Στην παραπάνω επιστολή δίνω μία ιδέα το πώς θα μπορούσαμε να ενοποιήσουμε την Κυψέλη με το πεδίο του Άρεως και κατόπιν με το ιστορικό κέντρο με πεζοδρομήσεις σε δρόμους με χαμηλή κυκλοφορία αυτοκινήτων

Αν και δεν είμαι ποδηλάτης σας δίνω πολλά συγχαρητήρια για τον αγώνα που κάνετε προκειμένου να αισθητοποιήσετε τους πολίτες για μία ανθρώπινη πόλη.

Εγώ θα ήθελα να βάλω στην ζωή μου το ποδήλατο όμως δεν μπορώ γιατί η Αθήνα είναι πόλη ακατάλληλη για το ποδήλατο. Αντί αυτού προσπαθώ να κινούμε όσο το δυνατόν περισσότερο με τα πόδια.

Άλλος ένας λόγος που σας γράφω αυτήν την επιστολή είναι για να σας δώσω και σε εσάς ένα σχέδιο που πιστεύω θα λειτουργούσε αποτελεσματικά στην περιοχή της Κυψέλης παρόλο που δεν είμαι συγκοινωνιολόγος (Είμαι 35 ετών παντρεμένος με 2 παιδιά τα οποία θέλω να ζήσουν σε μία πόλη για τον άνθρωπο όχι για το αυτοκίνητο που είναι σήμερα )

Θέλω να προσθέσω σε αυτήν την επιστολή ότι η οδός Ιωάννου Δροσοπούλου από Μαυροματέων μέχρι το ύψος της Φωκίωνος Νέγρη έχει από την μία μόνο κατεύθυνση παρκαρισμένα αυτοκίνητα λόγω στενότητας δρόμου.

Επίσης θα μπορούσε να γίνει και πεζοδρόμηση της οδού Πυθίας προς άνω Κυψέλη κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις ή ποδηλατόδρομος στην μία πλευρά που υπάρχουν παρκαρισμένα αυτοκίνητα.
Αυτό όμως προϋποθέτει την αξιοποίηση του οικοπέδου της οδού Πυθίας στον Αγ. Αθανάσιο σε υπόγειο πάρκινγ και πάρκο με δέντρα και αθλητικά κέντρα από πάνω (μέσω ΕΕ και αυτοχρηματοδότησης)
Το οικόπεδο δεν ανήκει στον δήμο αλλά στην εκκλησία νομίζω στο πατριαρχείο Αλεξάνδρειας η οποία πρόσφατα ήθελε να το εκμεταλλευτεί δίνοντας το σε ιδιώτες για να φτιάξουν κτίρια τερατουργήματα καταστρέφοντας το λιγοστό πράσινο της περιοχής. Κατόπιν αντίδρασης του κόσμου το πατριαρχείο έκανε πίσω όμως πιστεύω θα ήταν θετικό στο να δημιουργηθεί υπόγειο ιδ. πάρκινγκ και πάρκο με δέντρα και αθλητικά κέντρα .
Τελειώνοντας την επιστολή μου θέλω να σας δώσω πολλά συγχαρητήρια για αυτό που κάνετε ελπίζοντας οι αγώνες σας να ευοδωθούν

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Είναι καλό να γίνονται τέτοιες κινήσεις.
Γενικά σκεφτόμαστε χωρίς να έχουμε καταλήξει κάπου το πως θα μπορούσαμε να συναντηθούμε και με μη-ποδηλάτες που θέλουν μια πιο ανθρώπινη πόλη με λιγότερα αυτοκίνητα... οπότε το γράμμα σου μας χαροποιεί ιδιαίτερα.