Γεια σας!
Είμαι φοιτήτρια στην σχολή μηχανικων σχεδίασης προϊόντων και συστημάτων κ ανέλαβα ένα project για τον σχεδιασμό ενός συστήματος ενοικίασης ποδηλάτων στο κέντρο της πόλης.
Με αυτή την δυνατότητα οι τουρίστες ΄θα μπορούσαν να περιηγηθούν στα αξιοθέατα με ενα εναλλακτικό μέσο μεταφοράς αλλά κ οι κάτοικοι της Αθήνας -που μπορεί να μην έχουν την δυνατότητα για κατοχή ποδηλάτου- να τους δωθεί η ευκαιρία να κάνουν την βόλτα τους.
Γενικά σαν ιδέα έχει ηδη υλοποιηθεί σε άλλες χώρες(εκτος απ την Ελλάδα φυσικά)
Οι σταθμοί ενοικίασης θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε περιοχες όπως στο Κεραμικο, Κουκάκι (διονυσίου αεροπαγίτου), λόφο Αρδηττού (μέσω Ζαππείου)κτλ
Με ενδιαφέρει ιδιαίτερα η γνώμη σας ή οποιοδήποτε στοιχείο μπορείτε να μου δώσετε...
Σας ευχαριστώ πολύ όλους!!! :D
Μίλα καλύτερα με αυτούς να σου πουν τα προβλήματα που συναντούν
http://www.acropolisbikes.gr/
http://www.athensbybike.gr/
http://www.pamevolta.gr/
http://www.funkyride.gr/
και διάβασε το
http://www.podilates.gr/?q=node/11011
http://www.nafpaktosbikes.gr/
http://www.velib.paris.fr/
http://www.econews.gr/2010/01/17/municipality-erithraia-free-bicycles/
Θεωρω πολυ σωστη την κινηση σου, αν και δεν ασχολουμαι με το ποδηλατο πολυ καιρο τωρα! Οντως εχω δει κατι τετοιο στο Παρισι την τελευταια φορα που πηγα....
Ειμαι σιγουρη οτι καποια απο τα μελη θα εχουν να πουν πολλα επι του θεματος!
Καλη συνεχεια στο project!!!
Και ακόμα καλύτερα εάν εφαρμοστεί!
Σε αρκετές πόλεις του εξωτερικού υπάρχουν ιδιωτικές επιχειρήσεις που ενοικιάζουν ποδήλατα, μιας και το μόνο που απαιτείται είναι ένας σωρός από μεταχειρισμένα ποδήλατα, μπόλικα μέτρα αλυσίδας και ένας υπομονετικός υπάλληλος. Ωστόσο όλο και πιο συχνά υπάρχουν πιο οργανωμένα συστήματα, με ενιαίο στόλο ποδηλάτων, απουσία υπαλλήλου χάρη στο κατάλληλο ηλεκτρονικό σύστημα διασφάλισης πληρωμής και το κυρίοτερο όλων ύπαρξη πολλών σταθμών έτσι ώστε να μπορείς να πάρεις ένα ποδήλατο από ένα σημείο και να το αφήσεις αλλού. Όπως ήδη ειπώθηκε στο Παρίσι αυτό το σύστημα δουλεύει πολύ καλά επειδή είναι εξαιρετικά οργανωμένο, δες εδώ http://www.ehow.com/how_5043632_rent-bike-paris.html για μία συνοπτική παρουσίαση του συστήματος.
Δεν ξέρω σε ποιο σημείο του project θες εσύ ή η/ο επιβλέπων καθηγητής σου να εστιάσεις ακριβώς και σε ποιο βαθμό λεπτομέρειας θέλεις να φτάσεις (βέλτιστοποιμένος σχεδιασμός συστήματος πληρωμής; οικονομική βιωσιμότητα; βέλτιστη χωρικά κατανομή σταθμών; αρχιτεκτονικός σχεδιασμός σταθμών και ποδηλάτων;) αλλά εγώ στη θέση σου θα προσπαθούσα να μην ψειρίσω κάποιον τομέα υπερβολικά αλλά να δώσω τις βασικές κατευθύνσεις.
Το πιο δύσκολο θέμα είναι να διασφαλίσεις α) ότι όποιος παίρνει το ποδήλατο θα πληρώνει όσο επιθυμείς κατά το σχεδιασμό του συστήματος και β) ότι το ποδήλατο δεν θα μπορεί κάποιος να το πάρει και να ...μην το γυρίσει. Μία πολύ ρομαντική ιδέα των μπλέ ποδηλάτων στα Χανιά που ξεκίνησε κάπως έτσι http://www.podilatreis.gr/joomla/index.php?option=com_content&view=artic... σε εξαιρετικά μικρό χρονικό διάστημα κατέληξε με σοβαρές απώλειες στον αριθμό και σε αρκετά βανδαλισμένα ποδήλατα.
Η αντιγραφή ενός συστήματος σαν αυτό του Παρισιού όσον αφορά την πληρωμή την θεωρώ επιβεβλημένη, προσθέτωντας τυχόν δικές σου αλλαγές προκειμένου να πετύχεις το α). Το ιδανικό θα ήταν να υπήρχε υπάλληλος σε κάθε σταθμό ώστε να ελέγχει την κατάσταση του ποδηλάτου κατά την παράδοση αλλά αυτό ανεβάζει το κόστος
Για να πετύχεις το β) αλλά και την οικονομική βιωσιμότητα του project θα μπορούσες να επικοινωνήσεις με μία ελληνική εταιρεία κατασκευής ποδηλάτων (ideal, clermont, fidusa κτλ) και να τους πεις "Θέλω να μου πάρετε ένα city σκελετό σας, να τον βάψετε σε συγκεκριμένο χρωματισμό ώστε οποιαδήποτε παραποίηση να δηλώνει κλοπή ποδηλάτου, να βάλετε το λογότυπο της εταιρείας σας και του project, να του βάλετε φτηνά και αξιόπιστα ανταλλακτικά και από τη στιγμή που θα πάρω πολλά ποδήλατα και θα ζητήσω από τους άλλους κατασκευαστές το ίδιο πράγμα, θα μου κάνετε καλύτερη τιμή ή θα μου τα χαρίσετε με οφελος την διαφήμιση όπως έκανε ο τσιρίκος με το τραμ http://www.tramsa.gr/index.cfm?page_id=179&press_id=119 "
Θέματα σχεδιασμού σταθμών είναι καθαρά προσωπική ματιά οπότε δεν μπορώ να βοηθήσω.
Για την χωρική κατανομή των σταθμών, θα δεις που θα ήθελες να είναι οι σταθμοί από γεωγραφική άποψη και μετά θα ανοίξεις το google earth να δεις εάν σου βγαίνουν υψομετρικά. Μπορείς σε κάθε σταθμό να βάζεις χάρτες με προτεινόμενες τουριστικές βόλτες με μηκοτομή και βαθμό δυσκολίας.
Καλή επιτυχία λοιπόν και συγνώμη αν κούρασα μερικούς με το μεγάλο post μου!
Ευχαριστώ που απάντησες!
Έχεις δίκιο με το ψείρισμα, δεν είναι διπλωματική η εργασία μου αν και μεγάλη, οπότε δεν έχω και το χρόνο
Πρέπει να γίνει απο έρευνα μεχρι και κανονικος σχεδιασμός του σταθμού
οπότε ψαχνω θέματα όπως
ασφάλεια του ποδηλάτου(όπως αναφέρθηκε ηδη)
εύκολη ανάδραση στον τρόπο ενοικίασης του συστήματος
περιήγηση τουριστών(gps, χάρτες)
πιθανές τοποθεσίες(όπως κεραμικος, κουκάκι, λόφος αρδηττού)
Οπότε αυτά που μου είπες έχουν άμεση σχέση
Και πάλι ευχαριστώ
Τα site που μ έδωσες με βοηθούν πολύ
σ ευχαριστώ
Βάλε στο google search το cycle-hire-scheme-feasibility-full-report-nov 2008.pdf και διάβασέ το. Υπάρχουν πολλές μελέτες για αυτό το θέμα, όρεξη να έχεις να ψάχνεις.
κοίτα και εδώ, μιας και είναι ελληνικό οπότε και πιο προσαρμοσμένο ελπίζω στις τοπικές συνθήκες.
Εξαιρετική τοποθέτηση...
Με τι ασχολείσαι (αν επιτρέπεται η ερώτηση);
Αν και τα εύσημα πρέπει να τα πάρει η/ο lyhadj μιας και το pdf που δημοσιοποίησε, εάν μεταφραστεί είναι η μισή εργασία έτοιμη!
Η δουλειά μου όντως σχετίζεται άμεσα με τις μεταφορές, απλά δεν θέλω να πω περισσότερα, γιατί στο κάτω κάτω δεν ξέρεις ποιος μπορεί να διαβάζει τα γραφόμενα σου σε ένα forum. Η αλήθεια είναι πως ένας από τους λόγους που ξαναξεκίνησα το ποδήλατο είναι για να δω τις προοπτικές αλλά και τα όρια του στην Ελλάδα και τι είδους προβλήματα μπορεί να συναντήσει ένας αρχάριος σαν και εμένα έως τους έμπειρους αστικούς ποδηλάτες. Εννοείται βέβαια όμως οι κύριοι λόγοι ήταν η προσωπική αναζήτηση ενός "πράσινου", οικονομικού και ψυχαγωγικού μέσου μεταφοράς.
Δυστυχώς διαπιστώνω ότι τα προβλήματα μετακίνησης με ποδήλατο στην Ελλάδα είναι ατελείωτα συγκρινόμενα με χώρες της Ευρώπης, αλλά αυτό το ξέρουμε όλοι μας πιστεύω. Ωστόσο ήταν πολύ καλό που ξεκαθάρισαν κάπως περισσότερο.
Εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης στα συστήματα κοινόχρηστης ποδηλασίας
http://www.podilates.gr/?q=node/7393