Με αφορμή κάποια σχόλια που γραφτήκανε σχετικά με τα διπλά ποδήλατα ,δηλαδη το πόσο θέλουμε να κάνουμε κάποια βόλτα με ένα διπλό,σκέφτηκα πώς θα μπορούσαμε να μαζευτούμε κάποια ατομα και να αγοράσουμε ένα η και περισσότερα (ανάλογα την ζήτηση) και σαν πολιτισμένοι άνθρωποι που είμαστε να καθορίσουμε το πότε μπορεί ο καθένας να το χρησιμοποιεί.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
...κάποιου που χρησιμοποίησε tandem στο παρελθόν: το διπλό πδλ έχει ένα πλεονέκτημα και μερικά μειονεκτήματα. Πλεονέκτημα: ταχύτητα! πάει σφαίρα γενικά διότι έχεις δύναμη δύο ανθρώπων σε 2 ρόδες αντί για ενός σε 2 ρόδες και επίσης την αεροδυναμική ενός. Μειονεκτήματα: δεν βολεύεται (μεγάλο μέγεθος), μικρότερη δυνατότητα μεταφοράς πραγμάτων (σακκίδια μπρος πίσω στον ίδιο σχεδόν χώρο που αναλογεί σε 1 αναβάτη), ικανότητα χειρισμού-οδήγησης από τον μπροστινό, και τέλος και κυρίως δύσκολη κατασκευή και συντήρηση και υψηλό κόστος.
Το τελευταίο θέλει πολλή προσοχή! Ο σκελετός πρέπει να είναι αξιόπιστη κατασκευή φτιαγμένος από κατασκευαστή που ξέρει καλά τι κάνει, γιατί σηκώνει πολλά βάρη και τα περιφερειακά επίσης σε ασυμβίβαστη ποιότητα και αντοχή, κυρίως οι ρόδες και τα φρένα λόγω του πολύ μεγάλου βάρους!
Πολύ ενδιαφέρουσες οι παρατηρήσεις σου.Μήπως θα μπορούσες να προσδιορίσεις με βάση τις προδιαγραφές που περιγράφεις τις τιμές που κυμαίνεται η αγορά ενος τέτοιου ποδηλάτου;
Ανήκω και εγώ στην ομάδα των εραστών των διπλών πδλτων (tandems).
Το ονειρευόμουν καιρό, έψαχνα - διάβαζα - πορώθηκα. Το συζήτησα και με την κυρά και με προσγείωσε ανώμαλα.
Το κόστος κυμαίνεται στα 2000 ευρώ για κάτι αξιόλογο, με σωστούς τροχούς, δυνατά φρένα και κατάλληλο μέγεθος και για τους δύο (θα επανέλθω σε αυτό).
Επίσης είναι και τα μεταφορικά, + ένα μεγάλο ρίσκο του ότι δεν το έχεις δει, δεν το έχεις καβαλήσει, πας λίγο στα τυφλά.
Το ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ πρόβλημα (για εμάς) δεν ήταν τόσο η τιμή, αλλά το ΠΟΥ και ΠΩΣ θα αποθηκεύεται. ΔΕΝ κουμαντάρεται εύκολα αυτό το πράγμα. ΔΕΝ κατεβαίνει σκάλες - σε υπόγεια, δεν ανεβαίνει σκάλες - σε μπαλκόνια.....
Τελικά διέθεσα τα χρήματα σε μια carbon κούρσα (πάνω - κάτω τα ίδια χρήματα...!!!!).
Για το μέγεθος, ένα σχόλιο σχετικά με την αρχική πρόταση για αγορά "συνεταιρική". Το μέγεθος του ποδηλάτου, καθορίζεται και από τους δύο αναβάτες, δηλαδή βγαίνει σε νούμερο π.χ. 56 - 48 (56 για τον captain, 48 για τον stroker). Καταλαβαίνεις ότι κάτι που ταιριάζει σε μένα (1,93 εγώ και 1,70 η Αγγέλα) πιθανόν να μην ταιρειάζει σε εσένα... και ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ.... Το μέγεθος στο ποδήλατο είναι ένας συμβιβασμός τον οποίο ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΚΑΝΩ, την είχα πατήσει και έμαθα.
Σχετικά με τον όγκο, υπάρχει βέβαι και εκεί λύση, το διπλό ΣΠΑΣΤΟ. Μπαίνουν κάποιοι σύνδεσμοι (δεν θυμάμαι το όνομα) και μουφάρονται οι σωλήνες. Το ποδήλατο "ξεβιδώνεται" και σπάει σε δύο κομμάτια (κάτι αντίστοιχο γίνεται και με τα συρματόσχοινα για ταχύτητες και φρένα) ΑΛΛΑ ΣΤΟΙΧΙΖΕΙ ΚΑΝΑ 500 με 700 ακριβότερα....!!!!!!!!!!!! Και φυσικά έχεις ένα μειονέκτημα στην αντοχή του όλου συστήματος. Οι κατασκευαστές δίνουν εγγύηση, το χρησιμοποιούν ΜΕΓΑΛΟΙ / ΠΑΛΙΟΙ κατασκευαστές διπλών, ΑΛΛΑ.......!!!???!!!??!!!
Καλά, σε καμία περίπτωση δεν θα καβαλούσα σπαστό tandem! Μια φορά είχα γνωρίσει έναν Άγγλο που είχε ένα καλό, παραδοσιακό εγγλέζικο παλιό tandem custom-made με σωλήνες Reynolds531 και δε συμμαζεύεται, και με έβγαλε μια βόλτα. Κόντεψα να πάθω συγκοπή στις κατηφόρες. Φαντάζεστε να κατεβαίνει ένα όχημα τσίτα στο δρόμο με 2 αναβάτες βάλε 140 + 30 το πδλ, φανταστείτε τι φρένα θέλει για να σταματήσει αυτό το θηρίο (εκείνο είχε θηριώδη ταμπούρα) και τι σκελετό... διότι ο τύπος (έμπειρος αναβάτης) δεν έδινε δεκάρα για τις λακούβες αφού συνάμα το τραίνο δεν είναι ευέλικτο. Σπαστό αυτό το πράγμα; - η ιδέα μου φέρνει τρόμο...
Λίγοι κατασκευαστές τολμούν να φτιάξουν κάτι τέτοιο, και όλοι τους έχουν το προσωπικό ενδιαφέρον για αυτό. Τις τιμές... ξεχάστε τες: όσοι θέλουν ένα τέτοιο εργαλείο πληρώνουν και δε ρωτάνε, έχουν σίγουρα μεγάλες τσέπες.
Και επίσης, αυτό για τα μεγέθη είναι έτσι. Τα περιθώρια ρύθμισης είναι ελάχιστα στις αποστάσεις της σέλας και τιμονιού, οπότε μετράει η εξαρχής κατασκευή του σκελετού.
Σε καταλαβαίνω, γιατί και εγώ με το μικρό μου το μυαλό αυτο σκέφτηκα.
Μα καλά, διπλό και σπαστό? ΕΙΝΑΙ ΤΡΕΛΟΙ.
Από την άλλη όμως, έρχεται μια εταιρεία όπως η THORN, με την ιστορία της, την παράδοσή της σε κατασκευή tandems και την πολύχρονη εμπειρία της και σου πουλάει κάτι τέτοιο:
http://www.thorncycles.co.uk/ravendiscovery.html (δες το pdf, τα αναλύει ΟΛΑ)
και λες, δεν μπορεί, τόσο μ*λ*κες είναι? Θα τους είχαν κλείσει από την πρώτη μέρα που θα συνέβαινε το πρώτο ατύχημα....
Και μπαίνεις σε σκέψεις.....!!!!!
Έχεις δίκιο, μιλάμε για ερωτεύσιμο ποδήλατο... γμτ θ΄ αρχίσω πάλι να μετράω τα λεφτά μου;
Δέν μιλάω τόση ώρα για να μήν πεταχτεί πάλι κάποιος και με μαλώσει ότι ζώ στον κόσμο μου...
(Βλέπεις κατά την γνώμη του όποιος διαβάζει εδώ πρέπει να πάρει ποδήλατο έως 400 ευρώ και άν κάποιοι τού βάλουν ιδέες για περισσότερα, ζούν στόν κόσμο τους....)
Λοιπόν ...
Εχω κάνει πάνω από τρείς χιλιάδςες χιλιόμετρα με το thorn raven twin τάντεμ μου μαζι με την σύζυγο και ναι έχει S&S συνδέσμους πού του επιτρέπουν να χωρίζεται στήν μέση για έυκολη μεταφορά...
Εχουμε πάει σε κακοτράχαλους χωματόδρομους, σε βατά μονοπάτια και βέβαια σε άσφαλτο.
Εχουμε ανέβει δύσκολες ανηφοριές και έχουμε κατέβει απότομες κατηφοριές...
Εχουμε φορτώσει αρκετά κιλάκια και έχουμε σύρει και τρέιλερ ( ΒΟΒ μονόροδο).
Το ποδήλατο έιναι απλά ΚΟΡΥΦΑΙΟ!
Είναι βέβαια στολισμένο με πολλά καλούδια μεταξύ τών οποίων και μετάδοση Rohloff και κέντρο δυναμό son..
¨Εχει 26' τροχούς, λάστιχα 2.0 (φαρδυά), κεραμικά στεφάνια και φρένα ΧTR...
Οσον αφορά τα όσα διάβασα παραπάνω...μερικά ισχύουν μερικά όχι.
Ο σκελετός πρέπει να έιναι από καλό κατασκευαστή...Αν αυτός δίνει επιλογή σπαστού μήν φοβάστε. Tα ss couplings έχουν αποδέιξει ότι ο σωλήνας πού τα έχει έιναι ισχυρότερος από παρόμοιο πού δέν έχει! Αν τώρα εσύ τα αφήσεις ξεβίδωτα...
Οσον αφορά τις τιμές..υπάρχουν ακρετά οικονομικά μοντέλα στόν thorn και επίσης στόν rose. ( Βέβαια αν βρείτε τάντεμ καινούργιο με 400 ευρώ ΜΗΝ ΤΟ ΠΑΡΕΤΕ)
Το τάντεμ μπορεί να προσφέρει την δυνατότητα σε δύο αναβάτες διαφορετικής ικανότητας και δύναμης να χαίρονται το ποδήλατο μαζί...Ακόμα και να δώσει την δυνατότητα σε κάποιον πού δέν κάνει ποδήλατο από μόνος του να ακολουθήσει μεγάλες διαδρομές και βόλτες..( Η σύζυγός μου δέν καβαλαει μονη της ποδήλατο..)
Η κάθε ομάδα χρειάζεται ακετό καιρό ( τουλάχιστον 500 χιλιόμετρα) για να συντονιστεί. Βέβαια αυτο δέν σημαίνει ότι δέν μπορεί αμέσως να καβαλήσει και να φύγει..απλά με τον καιρό γνωρίζονται καλύτερα και δουλεύουν πιό σωστα μαζί...
Είναι μια διαφορετική ποδηλατική εμεπιρία πού την ζείς μαζί με τόν "σημαντικό άλλο" στήν ζωή σου.
Το άν είναι πιό γρήγορο ή όχι είναι λεπτομέρεια και εξαρτάται από την "ομάδα". Πάντως μπορέις να σμμετέχεις σε ποδηλατικές διαδρομές με ανάλογα ποδήλατα.
Για όσους μιλάνε αγγλικά υπάρχουν στό ιντερνέτ σημαντικές πληροφορίες για τα τάντεμ, την τεχνική τους κλπ
Επίσης αρκετά αναφέρονται στίς μπροσούρες του thorn..(κυρίως για ταξιδιωτικά ποδήλατα στα οποία και ειδικεύεται) διαβάστε τις.
Αυτά για αρχή...
Ψάχτε και ρωτάτε να μαθαίνετε...
¨
Για αυτό το λόγο είπα να μαζευτούμε όσοι θέλουμε ένα τέτοιο ποδήλατο και να μοιραστούμε το κόστος και την χρήση του.
Σίγουρα τα προβλήματα που τεθήκαν είναι σημαντικά,δηλαδή το μέγεθος και ο χώρος αποθήκευσης,αλλά ποιός ξέρει μπορεί να υπάρξει ενδιαφέρον απο δέκα άτομα του ίδιου ύψους εκ των οποίων κάποιοι να έχουν και χώρο για την φύλαξη του.
Για το κόστος του νομίζω οτι η απόσβεση θα γίνει πολύ γρήγορα απο τη στιγμή που το κόστος ενοικίασης ενός τέτοιου ποδηλάτου (αν βρείς για να ενοικιάσεις) είναι αρκετά υψηλό.
Αν υπάρξει κάποια στιγμή ενδιαφέρον το συζητάμε
Σε ευχαριστώ που απομάκρυνες τις επιφυλάξεις μου. Πολύ χρήσιμη εμπειρία.
"...οικονομικά μοντέλα στόν thorn και επίσης στόν rose" > τι είναι αυτά τα 'rose';;;
Λοιπόν - λοιπόν, διακοπές έχουμε, χρόνο ΑΠΕΙΡΟ έχετε, πάρτε και διαβάστε....!!!
http://tandem-fahren.de/Mitglieder/Christoph_Timm/builders.html
τα πάντα (?) σχετικά με κατασκευαστές tandem. Οι άνθρωποι έχουν κάνει πολύ και καλή δουλειά.
Thorn είναι μάρκα / κατασκευαστές, rose είναι κατάστημα (νομίζω έφερνε κάτι red bull?)
Να αυτό μάλλον θα εννοεί ο φίλος Βαγγέλης.
http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=1000&det...
Έχει και τιμές, και 2 μοντέλα, ΑΝΤΕ ΝΑ ΤΡΕΛΑΙΝΟΜΑΣΤΕ να ανεβαίνουμε σιγά - σιγά.
Το βασικό θέμα είναι αυτό που ειπώθηκε, εγώ είμαι τρελαμένος και πορωμένος, κάνω χιλιόμετρα, το έτερον ήμισυ είναι σε "ντεμύ" κατάσταση, κάνει βολτούλες, δεν θέλει να πολυκουραστεί, δεν τραβάει κουπί δυνατά (sorry πετάλι ήθελα να γράψω...).
Η λύση του διπλού πδλτ άκούγεται άριστη.
www.rose.de
Ακούστε τον Βαγγέλη...
Ανεβοκατεβαίναμε μαζί στην Υλίκη σε μια εκδρομή και είχε μαζί το tandem και τη σύζυγο. Εκεί να δείτε κακοτράχαλο έδαφος. Και το thorn να πετάει. Και μερικοί άλλοι με τα και καλά mountain να μην μπορούν να ανέβουν-κατέβουν το βουνό.
Αλλά ένα σας λέω. Τα να είσαι πισω είναι τρομακτικό. Έχεις σταθερό τιμόνι και πετάλια αλλά δεν μπορείς να κάνεις τίποτε. Ούτε φρένα ούτε τίποτε.
άστα φίλε, τρομακτικότατο! Να κατεβαίνει τσίτα το τρένο στην κατηφόρα και συ να εξαρτάσαι αποκλειστικά από την οδηγική ικανότητα του μπροστινού... Γι΄ αυτό καλύτερα να συμφωνήσεις από την αρχή πόσο θα τρέχετε στην κατηφόρα...
@alli ellada
μεγάλο μεγάλο αλλά δες τι μπορείς να κάνεις με ένα tandem
http://www.youtube.com/watch?v=nKpO-Os6VxQ&feature=related
@vang αυτήν την φορά τα λες στο σωστό post :D
οπότε μολόγα τα όλα για το tandem σου
@alli ellada again
εγώ με το ποδήλατο φτάνω τα 145-150 κιλά και σταματάω μια χαρά :D
@spirosta
εσύ αυτό λες??
δες εδώ σε αγώνα με mtb (thassos)
http://www.youtube.com/watch?v=ojmGWVqJtuo
οπού αυτοί με τα Mtb το κατέβηκαν με τα πόδια
το tandem νομίζω βγήκε 17ο ή 23ο δεν θυμάμαι
..........είναι αυτά τα τάντεμ,δώστε ραντεβού για να τα πούμε απο κοντά.Έχω σταμπάρει ένα τρίκυκλο τάντεμ με καλαθάκι πίσω σκέτη τρέλα.