Σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην Ε.Ε.
Σημαντική η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην ΕΕ την τελευταία δεκαετία, ωστόσο παραμένει ανησυχητικά μεγάλος ο αριθμός των θυμάτων, σύμφωνα με τον Επίτροπο Μεταφορών και Αντιπρόεδρο της ΕΕ, κο Σίιμ Κάλας: «ο αριθμός των δυστυχημάτων στα οποία σημειώθηκε σωματική βλάβη ανήλθε το 2009 σε 1.125.000 στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 κρατών μελών. Τα ατυχήματα αυτά προκάλεσαν 35.000 θανάτους και 1.500.000 τραυματισμούς. Η συνολική μείωση του αριθμού των θανάτων το 2009 σε σύγκριση με το 2001 ανέρχεται σε 36% και τα πρόσφατα αριθμητικά στοιχεία δείχνουν ότι η μείωση των θανάτων από το 2001 έως το 2010 ενδέχεται να φθάσει στο 44%» .
Σύμφωνα με τον κο Κάλας, «τα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων είναι στην πλειονότητά τους άνδρες (ποσοστό 75% των θανάτων). Με γνώμονα την ηλικία, οι νεαρής ηλικίας οδηγοί αυτοκινήτων (ποσοστό 28% του συνόλου των οδηγών) και οι πεζοί ηλικίας άνω των 65 ετών (ποσοστό 42% του συνόλου των πεζών) αποτελούν τις πλέον ευάλωτες ομάδες» .
Ο Αντιπρόεδρος της ΕΕ επισημαίνει ότι «οι κυριότερες αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων δεν έχουν αλλάξει: υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, μη χρήση της ζώνης ασφαλείας. Με γνώμονα το είδος των οχημάτων που εμπλέκονται στα τροχαία ατυχήματα, το 2009, ποσοστό 48% εκείνων που έχασαν τη ζωή τους επέβαιναν σε αυτοκίνητο, ποσοστό 14% ήσαν σε μοτοποδήλατα, 7% σε ποδήλατα, 20% ήσαν πεζοί και 11% λοιποί χρήστες της οδού. Σε ποσοστό 5% των τροχαίων ατυχημάτων εμπλέκεται φορτηγό, όπως και στο 16% των θανατηφόρων ατυχημάτων. Το γεγονός ότι ένας συγκεκριμένος τύπος οχήματος εμπλέκεται σε ατύχημα δεν προδικάζει την ευθύνη του οδηγού του» .
Περισσότερα...
Σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην Ε.Ε.
Τα ποσοστα θυματων ποδηλατων και πεζων εξηγουν γιατι αισθανομαι πολυ πιο ασφαλης πανω στο ποδηλατο παρα πεζη.
Ευχαριστουμε που το μοιραστηκες!
Δυστυχώς αυτό που δεν λέει η έρευνα είναι το ποσοστό των θανάτων ανά δυανυθέν χιλιόμετρα και τα ποδήλατα συνολικά κάνουν τα λιγότερα χιλιόμετρα ακόμα και από τους πεζούς.
Στην Αγγλία π.χ. το ποδήλατο είναι μισή φορά ασφαλέστερο από τις μοτοσυκλέτες ανα χιλιόμετρο αλλά 8 φορές πιο επικίνδυνο από τα ΙΧ ανα χιλιόμετρο, και εκεί έχουν εγκαταστάσεις για ποδήλατα σκεφτείτε εδώ λοιπόν τι γίνεται.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_safety#Bicycle_crashes
Το χειρότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να επαναπαυτούμε. Ποδηλατόδρομοι, πρόστιμα σε ποδηλάτες χωρίς φώτα τη νύχτα και φυσικά εκπαίδευση από μικρή ηλικία θα ήταν κάτι που θα ήθελα στη χώρα μας.
Κανείς δεν μίλησε για επανάπαυση. Το αντίθετο... Νομίζω πως αυτό το αποτέλεσμα οφείλεται στην εγρήγορση ποδηλατών και οδηγών αυτοκινήτων. Σαν ποδηλάτης, γνωρίζοντας τους κινδύνους είσαι περισσότερο προσεκτικός. Και το ίδιο συμβαίνει στους οδηγούς αυτοκινήτων απέναντι σε ποδηλάτες.
Και η παράμετρος των χιλιομέτρων, μικρή σημασία έχει γιατί μπορώ να σου πω κάλλιστα ότι οι πεζοί δεν κάνουν περισσότερα χιλιόμετρα από τους ποδηλάτες...
Απλά, νομίζω εξαρθρώνεται το επιχείρημα ορισμένων για την επικινδυνότητα του ποδήλατου. Σκοπός είναι να υπάρξει ώθηση για να αυξηθούν οι ποδηλάτες... Άλλωστε, περισσότερα ποδήλατα σημαίνει λιγότερα ι.χ. Και λιγότερα ι.χ. σημαίνει λιγότερα τροχαία...
Παρά ταύτα, ποτέ δεν θα παραιτηθούμε από τις αυτονόητες διεκδικήσεις μας για υποδομές και ασφάλεια... Εννοείται...
Ο δεικτης ατυχηματων σε καθε κατηγορια οχηματων ή χρηστων οχηματων του οδικου δικτυου αναγεται παντα σε οχηματοχιλιομετρα
Ακριβώς.
+1
οι πεζοι ειναι πολυ περισσοτεροι απο τους ποδηλατες.κατα συνεπεια ολοι μαζι οι πεζοι κανουν
περισσοτερα χλμ απο ολους μαζι τους ποδηλατες.
----------------------------------------------------
K.B.K.(κώδικας βοϊδινής κυκλοφορίας)
http://boidi.polidendri.gr/
Πολυ σωστο αυτο που εγραψε ο arxarios ουσιαστκη στατιστικη ,,τα αλλα της ΕΕ σα χαζαδα μου ακουγεται.Αυτο ελειπε,να χαμε περισσοτερα ατυχηματα απο τους πεζους που ειναι υπερπολλαπλασιοι των ποδηλατων.Καλο παντως που ειναι μιση φορα πανω απο τις μηχανες ανα χιλιομετρο ειχα την αντιθετη αποψη οτι η μηχανη ειναι ασφαλεστερη ευτυχως εκανα λαθος
Εγώ θα συμβούλευα τον Επίτροπο Μεταφορών της Ε.Ε. να συμβουλεύεται τον αρχάριο σε θέματα στατιστικών από δω και στο εξής και να μη λέει "χαζάδες"...
Αλλά αν είναι λάθος, γιατί πιστεύεις το κομμάτι που αφορά τις μηχανές;
Κάποιο λάθος θα υπάρχει και 'κει...
Τελικά, ο καθένας, ό,τι "θέλει" βλέπει σε μια είδηση...
Δεν παιζόμαστε με τίποτα...
Κλασική περίπτωση κακής ερμηνείας στατιστικών στοιχείων.
το θέμα έχει συζητηθεί εδώ : http://www.podilates.gr/?q=node/13423
Δυστυχώς ο τίτλος είναι παραπλανητικός.
Διότι όπως έγραψα και στο παραπάνω thread ακόμα πιο μικρό ποσοστό θυμάτων έχουν οι επιβαίνοντες αερόστατου ενώ ακόμα πιο σπάνια είναι τα θυματα του θαλάσσιου ποδηλάτου. ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ δε δειχνεί πως το ποδήλατο είναι πιο ασφαλές για τον απλούστατα λόγο πως είναι απλά μαθηματικά γυμνασίου πως είναι λογικό οι ποδηλάτες να έχουν τα λιγότερα θύματα π.χ.στις ΗΠΑ αφου οι καθημερινές μετακινήσεις που γίνονται με αυτό είναι 1% . Αντίστοιχα σε σχεδόν όλες τις χώρες στην Ε.Ε. το ποδήλατο έχει μικρότερο ποσοστό μετακινήσεων από τα άλλα μέσα.
Συγκρίνονται οι ΗΠΑ με την Ευρώπη σε ό,τι αφορά τη μετακίνηση με ποδήλατο;
Δεν το γλυτώνω το σεντόνι...
Καταλαβαίνω τη δυσπιστία ορισμένων - όχι όμως όταν αυτή γίνεται υπερβολική...
Για πολλούς "υψηλόβαθμος"="εξουσία" και "η εξουσία έχει πάντα ύπουλες σκοπιμότητες". Εδώ σε θέλω μάστορα, όμως... Να μπορείς να παραδεχθείς το δίκηο του "εχθρού" σου ή να είσαι σε θέση να αναγνωρίζεις το σωστό, ακόμα κι όταν λέγεται από τα χείλη αυτών που αντιπαθείς. Η γενική απαξίωση της πολιτικής δεν σημαίνει κατ' ανάγκην ότι οι πολιτικοί έχουν πάντα άδικο ή είναι πάντα λάθος.
Πολλές φορές, λοιπόν, στις στατιστικές δεν φαίνεται η πραγματική ουσία μιας μέτρησης, κυρίως όταν αυτή αφορά κοινωνικές ομάδες. Αυτό συμβαίνει επειδή στις κοινωνικές σχέσεις υπεισέρχονται παράγοντες μη μετρήσιμοι - τουλάχιστον με τα σημερινά μέσα.
Αλλά ας πάμε στο αντικείμενό μας...
Είδατε ή ακούσατε ποτέ για θανατηφόρο ατύχημα μεταξύ δυο ποδηλάτων; Ακούσατε ποτέ για θανατηφόρα σύγκρουση μεταξύ 2 πεζών; Ακούσατε ποτέ για θανατηφόρα σύγκρουση μεταξύ ποδηλάτη και πεζού; Συμβαίνουν κάπου-κάπου ατυχήματα αλλά όχι θανατηφόρα. Θανατηφόρα ατυχήματα συμβαίνουν μεταξύ 2 αυτοκινήτων(ως αυτοκίνητα θεωρώ όλα τα μηχανοκίνητα τετράτροχα), μεταξύ αυτοκινήτου και ποδηλάτου και μεταξύ αυτοκινήτου και πεζού. Επίσης θανατηφόρο ατύχημα μπορεί να συμβεί και μεταξύ αυτοκινήτου και δίκυκλης μηχανής - με τη μηχανή να βρίσκεται σε μειονεκτική θέση κατά τη σύγκρουση, λόγω μικρού όγκου και της ισορροπίας στους 2 τροχούς - όπως επίσης και μηχανής με μηχανή.
Τα παραπάνω δείχνουν ότι υπάρχουν κατηγορίες οχημάτων(εδώ βεβαίως, για ευκολία, βάζω και τους πεζούς, μια και υπήρχαν στις μετρήσεις του επιτρόπου) που είναι πιο ευάλωτες από κάποιες άλλες, όπως είναι οι ποδηλάτες και οι πεζοί, με τους μηχανόβιους να βρίσκονται κάπου στη μέση και τα αυτοκίνητα να είναι οι νικητές σ' αυτή τη μάχη της κυκλοφορίας. Νικητές με υψηλό τίμημα αφού έχουν την πλειονότητα των νεκρών.
Και είπε κάποιος, αυτοί έχουν μεγαλύτερο ποσοστό νεκρών γιατί είναι περισσότεροι. Όμως η θεωρία του χάους μας έχει διδάξει ότι όταν υπεισέρχεται μια ποιοτική συνιστώσα μπορεί να έχει τεράστιες ποσοτικές συνέπειες και το αντίστροφο. Θα περίμενε λοιπόν κανείς ότι, με την αύξηση μιας από τις ευάλωτες ομάδες, θα αυξάνονταν οι νεκροί της. Όμως δεν συμβαίνει αυτό. Σε μια 12ετή μελέτη που έγινε στην Αυστρία αποδείχθηκε ότι όταν αυξήθηκαν οι ποδηλάτες σε μια πόλη κατά 40%, ελλατώθηκαν αντίστοιχα τα ποδηλατικά ατυχήματα κατά περίπου 40%. Γιατί λοιπόν εδώ τα οχηματοχιλιόμετρα που έχετε ως τον πιο καθοριστικό παράγοντα, έγιναν άφαντα;
Πάντα η στερεοτυπία έχανε την επικαιρότητα...
Τα οχηματοχιλιόμετρα δεν λαμβάνουν υπ' όψη τους την ψυχολογία των οδηγών. Οι πιο ευάλωτες ομάδες είναι κατ' επέκταση και πιο ευαίσθητες. Και σαν πιο ευαίσθητες, είναι πιο προσεκτικές και δίνουν άλλη αξία στον συνάνθρωπο. Δεν λένε " εγώ είμαι ο τάδε κι όποιον πάρει ο χάρος"... Δεν το λένε συνειδητά, βεβαίως, αλλά στην πράξη αυτό βγαίνει. Ύστερα για να αυξηθούν οι ποδηλάτες σημαίνει ότι από κάπου προήλθαν οι καινούργιοι. Προφανώς, προήλθαν από τους οδηγούς αυτοκινήτων. Άρα συνεπώς είχαμε και λιγότερα αυτοκίνητα τα οποία μέτρησαν στην συγκεκριμένη στατιστική. Λιγότερους δολοφόνους, δηλαδή...
Γιατί, λοιπόν, σας φαίνεται περίεργο που εγώ προτιμώ να ανήκω στο 7% των θανατηφόρων κι όχι στο 48%; Και το προτιμώ διότι το 7% έχει προοπτικές να μηδενιστεί μελλοντικά αν αυξηθούν οι ποδηλάτες, πράγμα που έτσι κι αλλιώς συμβαίνει σταδιακά... Αν όμως αυξηθούν οι αυτοκινητιστές, τότε το πιο πιθανό είναι να ανέβουν τα ποσοστά των θανατηφόρων σε όλες τις κατηγορίες, πέρα από όλες τις άλλες συνέπειες σε περιβάλλον, ψυχολογία, οικονομία κλπ...
Διαλέγετε και παίρνετε...
χέσε τις ΗΠΑ
πάρε την Ολλανδία :
http://www.bikexprt.com/research/pasanen/helsinki.htm
In the Netherlands, the risk of a fatal accident per km.
is 4.5 times as high for a cyclist as for a motorist.
οκ ;
Mερικα ατομα δεν καταλαβαινουν η δε θελουν να καταλαβουν.Τι μπλεξιμο και μπερδεμα;;;;;αυτη η στατιστικη του επιτροπου σε καμια περιπτωση δε μπορει να συγκριθει με αυτα που γραφουν καποια ατομα για Αγγλια και Ολλανδια.Αυτοι οι πινακες οι παραμετροι τα στοιχεια μου φαινονται πιο σαφη πιο ακριβεις απο μια ξερη και στειρα αριθμηση ατυχηματων.Το παραδειγμα με τους θαλασσιους ποδηλατες αποστομοτικο.Δεν εχω τιποτα με τον επιτροπο αν εβλεπα μια στατιστικη σα και αυτη που παρεθεσε ενας συνομιλητης για Ολλανδια Η τα ατυχηματα ανα χιλιομετρο,θαμε προβληματιζε και θα εβγαζα περισσοτερα συμπερασματα απο εναν πινακα που λεει τοσοι με αμαξια τοσοι με μηχανακια κτλ.Απλα πραγματακια ρε παιδια.
Πιστευα οτι οι μηχανες ειναι ασφαλεστερες του ποδηλατου απο τον απλο λογο οτι στους δρομους μας επικρατει το μεγαλο ψαρινα τρωει το μικρο.Πχ αμα εχεις αμαξι φοβασαι νταλικες φορτηγα υπερμεγεθη τζιπ,αμα μηχανη ολα τα παραπανω ο ποδηλατης τους παντες πλην τους πεζους.
Ειστε σιγουροι οτι ποδηλατο δε μπορει να προκαλεσει θανατηφορο;;αν πχ πεσει πανω σε πεζο η οτι δεν εχει ποτε συμβει αυτο;;;
Αυτό ισχυρίζομαι κι εγώ...
Παρόλο που τους αναλύεις τις σκέψεις σου, αυτοί εκεί... Θα ψάξουν να βρουν στο διαδίκτυο ένα λινκ, που δεν ξεπερνάει το 1999 και θα στο πασάρουν, ως επιχείρημα για στατιστικές που αφορούν το 2009...
Κουβέντες του τύπου "θέλω να τα δω σε τετραγωνάκια" ή "και το ποδήλατο μπορεί να σκοτώσει"(ε, φυσικά... δεν σκοτώνεις μόνο με όπλα, σκοτώνεις και με τα χέρια αλλά με τα χέρια σου δεν θα αναφερθείς πουθενά ως κάτοχος φονικών αντικειμένων), δείχνουν ότι το ποτήρι το βλέπει κανείς μισογεμάτο ή μισοάδειο, ανάλογα με τις εμπειρίες του, τις γνώσεις του και το βαθμό ευφυίας του.
Anyway, άμα είσαι ταμπουρωμένος πίσω από μια άποψη, δύσκολα παραδέχεσαι κάτι άλλο και θα κάνεις τα αδύνατα δυνατά να την υπερασπιστείς. Αυτός είναι ο ορισμός του προκατειλημμένου.
Τα στατιστικά του αντιπρόεδρου μας δείχνουν την πιθανότητα:
"αν είχαμε πεθάνει, με ποιό μέσο είναι το πιθανότερο οτι θα είχαμε πράξει τοιουτοτρόπως (να πεθάνουμε)"
Αυτό είναι ΑΝ είχαμε πεθάνει και είναι τελείως διαφορετικό από το απλό "αν οδηγάς Χ μέσο, ποιά η πιθανότητα να πεθάνεις πάνω σε αυτό" (εμείς αυτό ψάχνουμε να συγκρίνουμε)
Επίσης:
Τα οδηγοχιλιόμετρα που ειπώθηκαν είναι παραπλανητικά γιατί:
1) τα μέσα δεν είναι συγκρίσιμα μεταξύ τους (π.χ. αεροπλάνο-πεζός) και ούτε λαμβάνουν υπόψη τους τον χρόνο. Για παράδειγμά ένα αυτοκίνητο για να πάει σαλονικα θέλει 500 χλμ και 5 ώρες. Ένας πεζός θέλει 500 χλμ και 100 ώρες. Μέσα σε 100 ώρες είναι πιο πιθανό να παθεις κάτι Ceteris paribus.
2)ο χρόνος πρέπει να ληφθεί υπόψη όταν στο συμπέρασμα λες "μέσα στο 2009 σημειώθηκαν μπλα μπλα". Αλλιώς λές χάριν παραδείγματος "για κάθε 100 χλμ σκοτώνονται 5 πεζοί"
Σημαντικό Takeaway:
Έρευνες του τύπου "αν οδηγάς Χ μέσο, ποιά η πιθανότητα να πεθάνεις πάνω σε αυτό" (εμείς αυτό ψάχνουμε να συγκρίνουμε), δεν απευθύνονται στον απλό άνθρωπο που θέλει να επιλέξει μέσο. Απευθύνονται στις ρυθμιστικές αρχές.
Εχεις δικιο καποια ατομα δεν βλεπουν τιποτα αλλο παρα μονο αυτο που θελουν αυτοι[εδω ο αλλος ειδε αεροπλανο σε συγκριση με πεζο].Μενουμε στην στατιστικη του επιτροπου και τη δεχομαστε χωρις να δουμε καποιες στατιστικες που αντιπαραθετουν καποια στοιχεια.Το λεει ο επιτροπος ετσι θα ειναι συγνωμη για τη διαφορετικη αποψη οχι δικη μου αλλονων αγνωστων προς εμε, Απλα μου φανηκαν περισσοτερο σωστα
μπαμπίνε κάτσε διάβασε τι έγραψε ο "άλλος" και μετά μίλα. μυρωδιά δεν πήρες.
Motorcyclists have an especially poor safety record when compared to other road user groups. Their killed and serious injury (KSI) rate in the UK, per million vehicle kilometers, is approximately twice that of pedal cyclists and over 16 times that of car drivers and passengers.
http://www.dft.gov.uk/pgr/roadsafety/research/rsrr/theme5/indepthstudyof...
Βρισκόμαστε στο 2011.
Είναι πολύ δύσκολο κανείς να δανειστεί ένα βιβλίο στατιστικής, να το διαβάσει και να καταλάβει πέντε πράγματα;
Όχι.
Είναι όμως λίγο δυσκολότερο από το να πει τη "γνώμη του" όπως αυτός την έχει σχηματίσει, σχεδόν διαισθητικά και βάζοντας στο μπλέντερ τις προσλαμβάνουσες παραστάσεις του.
Αν σε μια μελέτη μια ιδέα δεν εξυπηρετεί το σκοπό της μελέτης (πχ το ποια απόφαση πρέπει να παρθεί σε σχέση την ασφάλεια μιας πρακτικής, λαμβάνοντας υπόψη σχετικούς κινδύνους) η ιδέα μπορεί να αλλάξει ώστε να προσαρμόζεται στις πραγματικές προς διερεύνηση παραμέτρους.
Ανάμεσα στις 27 χώρες της Ε.Ε. είναι φυσικό να υπάρχουν τεράστιες διαφορές σε ο,τι αφορά τη μετακίνηση με ποδήλατο. Οι εν λόγω στατιστικές μιλάνε για το σύνολο των χωρών αυτών. Συνεπώς δεν μπορούν να βγουν σοβαρά συμπεράσματα από αυτές. Ωστόσο, αν το στίψει κανείς, μπορεί να σχηματίσει μια εικόνα για το που πάει το πράγμα...
Ο παππούς ο βάτραχος έθεσε μια ενδιαφέρουσα οπτική...
Επίσης παρακάτω παραθέτω κάτι που επιβεβαιώνει αυτό που θίγει ο Chris.
Data on the share of trips made by bicycle are not often directly comparable between jurisdictions owing to differences in the survey methods employed (e.g. sampling scheme, definition of a trip, etc.), but comparisons are typically justified by the inability of these methodological disparities to explain the substantial difference observed (e.g. about 1% of trips are made by cycling in North America vs. an estimated 10% of trips in Switzerland, Germany, Austria, Sweden, Finland, and Belgium (Flanders), and more than 20% of trips in Denmark and the Netherlands) [26]. Along with these lower cycling rates, there is also a higher risk of injury associated with cycling in North America: an analysis of traffic injuries indicated a two to three fold higher risk of death and an eight to 30 fold higher risk of injury while cycling in the United States vs. Holland and Germany, using either of the traditional transportation denominators: per trip or per kilometer traveled [27]. While these comparisons underscore cycling injury risks, they also provide reason for optimism. If cycling is safer in European cities, it can be made safer in North America.
http://www.ehjournal.net/content/pdf/1476-069x-8-47.pdf