Αν έκανες την ίδια ερώτηση πριν 3 - 4 χρόνια θα το συζητούσαμε το πράμμα.
Πλέον, στην Αθήνα του 2011, υπάρχει μόνο μια απάντηση: ΦΥΣΙΚΑ και αξίζει, φυσικά και μπορούμε, φυσικά και πρέπει ΟΛΟΙ να μάθουμε να μετακινούμαστε με ποδήλατο στην Αθήνα.
Θέλει προσοχή. Προβλέψιμες και όχι απότομες κινήσεις, κοιτάμε και δεν χαζεύουμε, δεν ακούμε μουσική και δεν μιλάμε στο κινητό. Φοράμε κράνος και πηγαίνουμε σταθερά στην Δεξιά λωρίδα και προς το δεξί μέρος της (αλλά όχι στην άκρη).
Ξεκίνα με κάποιες οργανωμένες βόλτες, μαζί με άλλους ποδηλάτες. Θα πάρεις θάρρος, θα αποκτήσεις αυτοπεποίθηση, θα κάνεις φίλους, θα πάρεις ιδέες και θα ακούσεις συμβουλές.
Μετά ξεκίνα καλές ημέρες, με φως, από γνωστούς δρόμους. Την πρώτη μέρα θα σου φανεί ζόρι, την 2η καλύτερα, την 3η ακόμα καλύτερη, την 4η δεν θα ξεκολλάς.
Οι οδηγοί πλέον ΜΑΣ προσέχουν και δεν κορνάρουν (τουλάχιστον οι περισσότεροι). Φυσικά πρέπει να προσέχεις και εσύ 101%.
Και πάντα κράνος.
Καλές βόλτες και καλές μετακινήσεις στην πόλη (θα μας δεις εκεί έξω, καβάλα στα σιδερένια άλογά μας... χεχε).
Με εχετε ενθουσιασει ακομα πιο πολυ.... Ανυπομονω να αγορασω ποδηλατο. Θα μπορουσατε σαν πιο εμπειροι να μου προτεινετε καποιο Trekking εως 300-350 ευρω. Πλην του οτι δεν μπορω να διαθεσω παραπανω αυτην την εποχη, δεν θελω να ξεκινησω με κατι ακριβο πριν εξοικιωθω πληρως...
ΥΓ. Στις ομαδικες βολτες δεχεστε εξαιρετικα αρχαριους? Γιατι διαβαζω οτι πρεπει να εχει καποιος μαζι του κ εργαλεια, και καποιες γνωσεις τεχνικες. Προσωπικα δεν εχω καταλαβει κ πως λειτουργουν οι ταχυτητες. Οποτε καταλαβαινετε....
Με εχετε ενθουσιασει ακομα πιο πολυ.... Ανυπομονω να αγορασω ποδηλατο....
ΥΓ. Στις ομαδικες βολτες δεχεστε εξαιρετικα αρχαριους? Γιατι διαβαζω οτι πρεπει να εχει καποιος μαζι του κ εργαλεια, και καποιες γνωσεις τεχνικες. Προσωπικα δεν εχω καταλαβει κ πως λειτουργουν οι ταχυτητες. Οποτε καταλαβαινετε....
Ώπα, τότε πριν βγεις στο κέντρο μόνη σου, επιβάλλεται να ποδηλατίσεις με κάποια παρέα.
Κάθε μέρα έχει και άλλη βόλτα, που ανακοινώνεται είτε εδώ είτε στο facebook.
Όλο και κάτι θα βρεις.
Επίσης δες τα ατελείωτα θέματα "τι ποδήλατο να πάρω?" που αναρτούνται ανά εκατοντάδες κάθε βδομάδα εδω μέσα.
Σχετικά με τις ταχύτητες και άλλα δεν είναι τίποτα το περίεργο - αυτά και άλλες απορίες σίγουρα θα λυθούν με το που θα πάρεις το ποδήλατο. Ίσως σου δείξει και ο μαγαζάτορας.
Από εργαλεία το μόνο που σκέφτομαι είναι μια/δυο σαμπρέλες και να μάθεις πως αλλάζουν λάστιχο - αλλά αυτό ίσως δεν είναι και τόσο τραγικό για την μια φορά που θα συμβεί στο τόσο όταν είσαι στην Αθήνα.
Επίσης βασικό είναι να έχει το ποδήλατο φωτάκια, μπρος και πίσω. Και καλή κλειδαριά ή ακόμα καλύτερα να μπαίνει κάπου στην δουλειά.
@alepouda
Το είχα καταλάβει αλλά έκανα τα στραβά μάτια - κρίμα που δεν είναι η κατηφόρα στο πήγαινε.
Το σημαντικό είναι να μην το βλέπεις ότι ... πας στη δουλειά σου αλλά...
ότι πας Β Ο Λ Τ Α.
Προσωπικά κινούμαι σχεδόν καθημερινά απο Αιγάλεω προς Πειραιά (Ιερά Οδός..Θηβών κλπ.) αλλά πάω μόνο απο παράδρομους εκτός αν δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Πολύ μικρό κομμάτι είμαι σε δρόμους υψηλής κυκλοφορίας άλλων οχημάτων.
Ο λόγος ? Το διασκεδάζω πραγματικά. Δεν τρέχω καθόλου διότι προτιμώ να ξεκινήσω λίγο πιο νωρίς απο το σπίτι και να είμαι στο πολύ χαλαρό της βόλτας που λέω πιο πάνω, παρά να τρέχω να προλάβω.
Επίσης έτσι αποφεύγω εξατμίσεις λεωφορείων.
(σημαντικό διότι εκεί τρώς το ντουμάνι)
Και όσο για τα στενά ? No problem. Υπακούς τον Κ.Ο.Κ. στα STOP και ακόμα και όταν δεν έχει STOP, σταματάς πλήρως, κοιτάς, ακούς και μετά περνάς.
Και το κάνεις αυτό διότι δεν βιάζεσαι. Έτσι ούτε καν θα ιδρώνεις φτάνοντας στην δουλειά σου. Ειδικά τώρα χειμώνα.
Το δικό μου tip για την αγορά σου είναι : Πάρε ελαφρύ ποδήλατο.
Το κακο στην δικη μου διαδρομη ειναι οτι αν επιλεξω παραδρομους θα περναω μεσα απο την Αγ. Αννης-Μαρκονι που ειναι ολα τα πρακτορεια με τα φορτηγα.
Οποτε το βρισκω λιγοτερο ριψοκινδυνο να κινουμαι κατα μηκος της Ιερας Οδου.
Αν και αν δεν βαλω κατω χαρτη να δω καθαρα τους δρομους ειναι κακο να προκαταβαλλομαι.
Κάθε φορά που πηγαίνω από εκεί με ποδήλατο, μετανιώνω την ώρα και τη στιγμή που έβγαλα το αμορτισερ μπροστά.....
Θέλει full suspension ποδήλατο εκεί πέρα....
[η χειρότερη άσφαλτος στην Αθήνα, πιο πολλές οι λακούβες και τα φρεάτια παρά η άσφαλτος...]
Η αγαπημενη μου ποδηλασια ειναι να ποδηλατω μεσα στην αθηνα! Αναμεσα απο τα αμαξια και κυριως σε κεντρικους δρομους! Γενικως εχω ενα προβλημα με τον φοβο. Ελπιζω να μην βγει σε κακο.
Παντως για αρχαριους προτεινω περιοδο προσαρμογης σε γνωστους δρομους της γειτονιας και σιγα σιγα παραεξω.
Και κατι αλλο. Κινηθειτε στον δρομο σαν να ειστε αορατοι.
Κάθε φορά που πηγαίνω από εκεί με ποδήλατο, μετανιώνω την ώρα και τη στιγμή που έβγαλα το αμορτισερ μπροστά.....
Θέλει full suspension ποδήλατο εκεί πέρα....
[η χειρότερη άσφαλτος στην Αθήνα, πιο πολλές οι λακούβες και τα φρεάτια παρά η άσφαλτος...]
Άλλος ένας λόγος που επίσης την αποφεύγω κι εγώ και κινούμαι απο παράδρομους και στενά παράλληλα με την Ιερά Οδό.
εδώ ο σκοπός είναι να γίνουμε ορατοί και να μας βλέπουν για αυτό παίρνουμε φώτα γιλέκα και παει λεγοντας. Αν οδηγείς νταλικά ναι οδήγα αόρατα, αφού καρφί δεν σου καιγεται, αλλά όταν είσαι το πλέον ελαφρύ όχημα στο δρόμο δεν σε συμφέρει με την καμια να πηγαίνεις ως αόρατος.
αρα ρε παιδια, μηπως πρεπει να γινουμε πιο "ενοχλητικοι" για τους οδηγους, ωστε επιτελους να κανουμε αισθητη την παρουσια μας στους ελληνικους δρομους?
Τι εννοω! ΠΧ να μην πηγαινουμε ακρη ακρη στην δεξια λωριδα, αλλα στην μεση.
Σιγουρα θα μας βρισουν, θα μας κορναρουν αλλα πιστευετε δεν θα μας δουν?
Μάλλον συγχέεις το "αόρατο" με κάτι σαν το... "άυλο".
Αυτό που θέλουν να πουν παραπάνω είναι να μην οδηγείς υποθέτοντας ότι οι άλλοι οδηγοί σε έχουν δει και θα σε αποφύγουν αλλά σαν να μην σε έχουν δει.
Κατ' αντιστοιχία με το "Οδηγείτε σαν όλοι οι άλλοι οδηγοί να είναι μεθυσμένοι" που λέγαν οι παλιότεροι.
Μην το παρερμηνεύεις με το έχω της υπερφυσική δύναμη να είμαι αόρατος, γιατί ούτε αόρατος είσαι (κοίτα το μα...κα έφυγε με κόκκινο, πέρασε από το στοπ κτλ, και θέλουν ποδήλατα τα τσογλάνια), και φυσικά ούτε και άτρωτος!
Αν και δεν έχει ιδιαίτερη σημασία το σχόλιο μου, γιατί ήσουν ψημένη από την αρχή και σε σιγοψήσανε και οι άλλοι και"έγινες"! :)
Η δική μου εμπειρία(από Θεσσαλονίκη όμως) είναι
1)ότι τα αυτοκίνητα σε προσέχουν περισσότερο απ ότι νόμιζα. δλδ σε διασταυρώσεις που εσύ θες να πας ευθεία και ο άλλος κάνει δεξιά 2 φορές μου έχουν χωθεί σε διάστημα 3 χρόνων. (περίμενα ότι θα ήταν καθημερινό φαινόμενο.)
2)Δεν υπάρχει πιο ασφαλής και χαρούμενος δρόμος από τον πηγμένο- μποτιλιαρισμένο! Με την προϋπόθεσή ότι χωράς να μετακινηθείς ανάμεσα τους.
Αυτό το "περισσότερο ορατοί" το πετυχαίνεις με διάφορους τρόπους.
- φωνάζουμε.... ΕΕΕΕΕΠ, ΕΕΕΕΕΟΟΟΟΟ (προκαλούν την προσοχή χωρίς να "παρεξηγούνται")
- δυνατό κουδουνάκι ή κόρνα αέρα.
- φώτα, περισσότερα φώτα, ανακλαστικό γιλέκο και ανακλαστικά ελαστικά. ΠΡΟΣΟΧΗ, πρέπει να φαινόμαστε και από το πλάι και όχι μόνο από πίσω και από μπροστά.
- δίνουμε σινιάλα με το χέρι, ΕΙΔΙΚΑ όταν στρίβουμε.
- προχωράμε όσο πιο προβλέψιμα γίνεται.
- Αν δούμε λακούβα / εμπόδιο / φρεάτιο / γυαλιά, ΔΕΝ αλλάζουμε τελευταία στιγμή την "ευθεία" μας. Το "τρώμε" κανονικά το εμπόδιο ελαττώνοντας ταχύτητα και σηκωνόμαστε ΕΓΚΑΙΡΩΣ από τη σέλα. Αν το δούμε από μακρυά, ΚΟΙΤΑΖΟΥΜΕ ΠΙΣΩ (άρα ο οδηγός που ακολουθεί όλο και κάτι θα ψιλιαστεί...) δείχνουμε με το χέρι ότι θα "στρίψουμε", ξανατσεκάρουμε και αλλάζουμε την "ευθεία" μας για να αποφύγουμε το εμπόδιο.
- ζιγκ - ζαγκ και ταρζανιές καλό είναι να αποφευγονται. Τουλάχιστον μέχρι να "ψηθούμε" αρκετά στο δρόμο.
- κοιτάμε μπροστά μας και γύρω μας συνέχεια. Προσπαθούμε να προβλέψουμε την μ*λ*κία που θα κάνουν οι οδηγοί μπροστά μας. Είναι δεδομένο ότι θα κάνουν μ*λ*κία, και ότι ΕΜΕΙΣ θα την πληρώσουμε πιο ακριβά από όλους τους άλλους. (ένα σπασμένο φανάρι κοστίζει 100 - 200 ευρώ που θα τα πληρώσει μια ασφάλεια, ένα σπασμένο χέρι κοστίζει 1 μήνα στο γύψο και άλλα πολλά....).
- ΚΡΑΝΟΣ - ΚΡΑΝΟΣ - ΚΡΑΝΟΣ
1)ότι τα αυτοκίνητα σε προσέχουν περισσότερο απ ότι νόμιζα. δλδ σε διασταυρώσεις που εσύ θες να πας ευθεία και ο άλλος κάνει δεξιά 2 φορές μου έχουν χωθεί σε διάστημα 3 χρόνων. (περίμενα ότι θα ήταν καθημερινό φαινόμενο.)
2)Δεν υπάρχει πιο ασφαλής και χαρούμενος δρόμος από τον πηγμένο- μποτιλιαρισμένο! Με την προϋπόθεσή ότι χωράς να μετακινηθείς ανάμεσα τους....
Για το Νο 1 μπορώ να σου πω ότι με έχουν κλείσει / χτυπήσει 3 φορές μέχρι σήμερα. Και τις 3 φορές γυναίκες οδηγοί, και τις 3 φορές ΜΕΡΑ - ΚΑΡΑΜΕΡΑ, και τις 3 φορές είπαν ότι δεν με είδαν.... αλλά απλά με προσπέρασαν και με έκλεισαν / με χτύπησαν....
Απολογισμός: ράμματα τις 2 φορές και στραμπούλιγμα + εκδορές την 3η φορά.
Για το Νο 2 μπορώ να σου πω ότι σε μποτιλιάρισμα πρέπει να προσέχεις διπλά για μηχανάκια. Είναι η ώρα του παιδιού για παπάκιδες μέχρι μηχανόβιους με 100αρες. Χωρούν - δεν χωρούν θα χωθούν, θα προσπαθήσουν να κάνουν ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ για να βρεθούν κοντά.
Και πίστεψέ με δεν θα σε υπολογίσουν και πολύ.
αρα ρε παιδια, μηπως πρεπει να γινουμε πιο "ενοχλητικοι" για τους οδηγους, ωστε επιτελους να κανουμε αισθητη την παρουσια μας στους ελληνικους δρομους?
Τι εννοω! ΠΧ να μην πηγαινουμε ακρη ακρη στην δεξια λωριδα, αλλα στην μεση.
Σιγουρα θα μας βρισουν, θα μας κορναρουν αλλα πιστευετε δεν θα μας δουν?
Οταν αρχισεις να κινεισαι αποκλειστικα στη μεση της λωριδας, θα διαπιστωσεις πως ναι μεν τα αυτοκινητα θα σε βλεπουν(με οτι συνεπαγεται αυτο), παραλληλα ομως το χωρο που αφηνεις αναμεσα σε εσενα και το πεζοδρομιο, πολλοι οδηγοι μοτο, θα τον θεωρησουν γονιμο εδαφος για σφηνες απο τα δεξια σου, και με μεγαλη ταχυτητα. Παλι με οτι συνεπαγεται αυτο.
Νομιζω παντως οτι το καλυτερο ειναι να αρχισεις πρωτα να κυκλοφορεις, και μετα αποκτωντας πειρα, θα δεις μονη σου ποιος ειναι ο καλυτερος τροπος κινησης στην πολη, προσαρμοσμενος στο δικο σου τροπο οδηγησης.
Για το Νο 1 μπορώ να σου πω ότι με έχουν κλείσει / χτυπήσει 3 φορές μέχρι σήμερα. Και τις 3 φορές γυναίκες οδηγοί, και τις 3 φορές ΜΕΡΑ - ΚΑΡΑΜΕΡΑ, και τις 3 φορές είπαν ότι δεν με είδαν.... αλλά απλά με προσπέρασαν και με έκλεισαν / με χτύπησαν....
Απολογισμός: ράμματα τις 2 φορές και στραμπούλιγμα + εκδορές την 3η φορά.
Ξανα "πρωτο"-καβάλησα το 2001, καλοκαίρι.
Ξεκίνησα την καθημερινή μετακίνηση με ποδήλατο πριν 4-5 χρόνια.
Έχω πέσει και μόνος μου (και έτσι απόκτησα και το 1ο μου κάταγμα...).
Αλλά μου έκανε πάντα εντύπωση αυτό το "δεν σε είδα"....
Πως κάνεις προσπέραση σε κάτι που δεν είδες?
Αν δεν με είδες θα έπρεπε απλά να με πάρεις "αμπάριζα"....
ναι, σιγουρα ειμαι πιό χαρούμενη
και την χαρά μου βοηθάει και το γεγονός οτι εχω μια διαδρομή κυρίως κατηφορική
:P
Αν έκανες την ίδια ερώτηση πριν 3 - 4 χρόνια θα το συζητούσαμε το πράμμα.
Πλέον, στην Αθήνα του 2011, υπάρχει μόνο μια απάντηση: ΦΥΣΙΚΑ και αξίζει, φυσικά και μπορούμε, φυσικά και πρέπει ΟΛΟΙ να μάθουμε να μετακινούμαστε με ποδήλατο στην Αθήνα.
Θέλει προσοχή. Προβλέψιμες και όχι απότομες κινήσεις, κοιτάμε και δεν χαζεύουμε, δεν ακούμε μουσική και δεν μιλάμε στο κινητό. Φοράμε κράνος και πηγαίνουμε σταθερά στην Δεξιά λωρίδα και προς το δεξί μέρος της (αλλά όχι στην άκρη).
Ξεκίνα με κάποιες οργανωμένες βόλτες, μαζί με άλλους ποδηλάτες. Θα πάρεις θάρρος, θα αποκτήσεις αυτοπεποίθηση, θα κάνεις φίλους, θα πάρεις ιδέες και θα ακούσεις συμβουλές.
Μετά ξεκίνα καλές ημέρες, με φως, από γνωστούς δρόμους. Την πρώτη μέρα θα σου φανεί ζόρι, την 2η καλύτερα, την 3η ακόμα καλύτερη, την 4η δεν θα ξεκολλάς.
Οι οδηγοί πλέον ΜΑΣ προσέχουν και δεν κορνάρουν (τουλάχιστον οι περισσότεροι). Φυσικά πρέπει να προσέχεις και εσύ 101%.
Και πάντα κράνος.
Καλές βόλτες και καλές μετακινήσεις στην πόλη (θα μας δεις εκεί έξω, καβάλα στα σιδερένια άλογά μας... χεχε).
Με εχετε ενθουσιασει ακομα πιο πολυ.... Ανυπομονω να αγορασω ποδηλατο. Θα μπορουσατε σαν πιο εμπειροι να μου προτεινετε καποιο Trekking εως 300-350 ευρω. Πλην του οτι δεν μπορω να διαθεσω παραπανω αυτην την εποχη, δεν θελω να ξεκινησω με κατι ακριβο πριν εξοικιωθω πληρως...
ΥΓ. Στις ομαδικες βολτες δεχεστε εξαιρετικα αρχαριους? Γιατι διαβαζω οτι πρεπει να εχει καποιος μαζι του κ εργαλεια, και καποιες γνωσεις τεχνικες. Προσωπικα δεν εχω καταλαβει κ πως λειτουργουν οι ταχυτητες. Οποτε καταλαβαινετε....
Ώπα, τότε πριν βγεις στο κέντρο μόνη σου, επιβάλλεται να ποδηλατίσεις με κάποια παρέα.
Κάθε μέρα έχει και άλλη βόλτα, που ανακοινώνεται είτε εδώ είτε στο facebook.
Όλο και κάτι θα βρεις.
Επίσης δες τα ατελείωτα θέματα "τι ποδήλατο να πάρω?" που αναρτούνται ανά εκατοντάδες κάθε βδομάδα εδω μέσα.
Σχετικά με τις ταχύτητες και άλλα δεν είναι τίποτα το περίεργο - αυτά και άλλες απορίες σίγουρα θα λυθούν με το που θα πάρεις το ποδήλατο. Ίσως σου δείξει και ο μαγαζάτορας.
Από εργαλεία το μόνο που σκέφτομαι είναι μια/δυο σαμπρέλες και να μάθεις πως αλλάζουν λάστιχο - αλλά αυτό ίσως δεν είναι και τόσο τραγικό για την μια φορά που θα συμβεί στο τόσο όταν είσαι στην Αθήνα.
Επίσης βασικό είναι να έχει το ποδήλατο φωτάκια, μπρος και πίσω. Και καλή κλειδαριά ή ακόμα καλύτερα να μπαίνει κάπου στην δουλειά.
@alepouda
Το είχα καταλάβει αλλά έκανα τα στραβά μάτια - κρίμα που δεν είναι η κατηφόρα στο πήγαινε.
Το σημαντικό είναι να μην το βλέπεις ότι ... πας στη δουλειά σου αλλά...
ότι πας Β Ο Λ Τ Α.
Προσωπικά κινούμαι σχεδόν καθημερινά απο Αιγάλεω προς Πειραιά (Ιερά Οδός..Θηβών κλπ.) αλλά πάω μόνο απο παράδρομους εκτός αν δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Πολύ μικρό κομμάτι είμαι σε δρόμους υψηλής κυκλοφορίας άλλων οχημάτων.
Ο λόγος ? Το διασκεδάζω πραγματικά. Δεν τρέχω καθόλου διότι προτιμώ να ξεκινήσω λίγο πιο νωρίς απο το σπίτι και να είμαι στο πολύ χαλαρό της βόλτας που λέω πιο πάνω, παρά να τρέχω να προλάβω.
Επίσης έτσι αποφεύγω εξατμίσεις λεωφορείων.
(σημαντικό διότι εκεί τρώς το ντουμάνι)
Και όσο για τα στενά ? No problem. Υπακούς τον Κ.Ο.Κ. στα STOP και ακόμα και όταν δεν έχει STOP, σταματάς πλήρως, κοιτάς, ακούς και μετά περνάς.
Και το κάνεις αυτό διότι δεν βιάζεσαι. Έτσι ούτε καν θα ιδρώνεις φτάνοντας στην δουλειά σου. Ειδικά τώρα χειμώνα.
Το δικό μου tip για την αγορά σου είναι : Πάρε ελαφρύ ποδήλατο.
Το κακο στην δικη μου διαδρομη ειναι οτι αν επιλεξω παραδρομους θα περναω μεσα απο την Αγ. Αννης-Μαρκονι που ειναι ολα τα πρακτορεια με τα φορτηγα.
Οποτε το βρισκω λιγοτερο ριψοκινδυνο να κινουμαι κατα μηκος της Ιερας Οδου.
Αν και αν δεν βαλω κατω χαρτη να δω καθαρα τους δρομους ειναι κακο να προκαταβαλλομαι.
Κάθε φορά που πηγαίνω από εκεί με ποδήλατο, μετανιώνω την ώρα και τη στιγμή που έβγαλα το αμορτισερ μπροστά.....
Θέλει full suspension ποδήλατο εκεί πέρα....
[η χειρότερη άσφαλτος στην Αθήνα, πιο πολλές οι λακούβες και τα φρεάτια παρά η άσφαλτος...]

Η αγαπημενη μου ποδηλασια ειναι να ποδηλατω μεσα στην αθηνα! Αναμεσα απο τα αμαξια και κυριως σε κεντρικους δρομους! Γενικως εχω ενα προβλημα με τον φοβο. Ελπιζω να μην βγει σε κακο.
Παντως για αρχαριους προτεινω περιοδο προσαρμογης σε γνωστους δρομους της γειτονιας και σιγα σιγα παραεξω.
Και κατι αλλο. Κινηθειτε στον δρομο σαν να ειστε αορατοι.
Άλλος ένας λόγος που επίσης την αποφεύγω κι εγώ και κινούμαι απο παράδρομους και στενά παράλληλα με την Ιερά Οδό.
τι σημαίνει σαν αόρατοι ;
εδώ ο σκοπός είναι να γίνουμε ορατοί και να μας βλέπουν για αυτό παίρνουμε φώτα γιλέκα και παει λεγοντας. Αν οδηγείς νταλικά ναι οδήγα αόρατα, αφού καρφί δεν σου καιγεται, αλλά όταν είσαι το πλέον ελαφρύ όχημα στο δρόμο δεν σε συμφέρει με την καμια να πηγαίνεις ως αόρατος.
Μάλλον συγχέεις το "αόρατο" με κάτι σαν το... "άυλο".
Αυτό που θέλουν να πουν παραπάνω είναι να μην οδηγείς υποθέτοντας ότι οι άλλοι οδηγοί σε έχουν δει και θα σε αποφύγουν αλλά σαν να μην σε έχουν δει.
αρα ρε παιδια, μηπως πρεπει να γινουμε πιο "ενοχλητικοι" για τους οδηγους, ωστε επιτελους να κανουμε αισθητη την παρουσια μας στους ελληνικους δρομους?
Τι εννοω! ΠΧ να μην πηγαινουμε ακρη ακρη στην δεξια λωριδα, αλλα στην μεση.
Σιγουρα θα μας βρισουν, θα μας κορναρουν αλλα πιστευετε δεν θα μας δουν?
Κατ' αντιστοιχία με το "Οδηγείτε σαν όλοι οι άλλοι οδηγοί να είναι μεθυσμένοι" που λέγαν οι παλιότεροι.
Μην το παρερμηνεύεις με το έχω της υπερφυσική δύναμη να είμαι αόρατος, γιατί ούτε αόρατος είσαι (κοίτα το μα...κα έφυγε με κόκκινο, πέρασε από το στοπ κτλ, και θέλουν ποδήλατα τα τσογλάνια), και φυσικά ούτε και άτρωτος!
να πάρεις και ένα αδιάβροχο γιατί εγώ σήμερα δεν το έχω πάρει μαζί και να δω πως θα γυρίσω από την δουλειά! ! !
ή μαλλον....ξέρω πως θα γυρίσω :)
μούσκεμα !!!
Αν και δεν έχει ιδιαίτερη σημασία το σχόλιο μου, γιατί ήσουν ψημένη από την αρχή και σε σιγοψήσανε και οι άλλοι και"έγινες"! :)
Η δική μου εμπειρία(από Θεσσαλονίκη όμως) είναι
1)ότι τα αυτοκίνητα σε προσέχουν περισσότερο απ ότι νόμιζα. δλδ σε διασταυρώσεις που εσύ θες να πας ευθεία και ο άλλος κάνει δεξιά 2 φορές μου έχουν χωθεί σε διάστημα 3 χρόνων. (περίμενα ότι θα ήταν καθημερινό φαινόμενο.)
2)Δεν υπάρχει πιο ασφαλής και χαρούμενος δρόμος από τον πηγμένο- μποτιλιαρισμένο! Με την προϋπόθεσή ότι χωράς να μετακινηθείς ανάμεσα τους.
καλές βόλτες σου εύχομαι!
Αυτό το "περισσότερο ορατοί" το πετυχαίνεις με διάφορους τρόπους.
- φωνάζουμε.... ΕΕΕΕΕΠ, ΕΕΕΕΕΟΟΟΟΟ (προκαλούν την προσοχή χωρίς να "παρεξηγούνται")
- δυνατό κουδουνάκι ή κόρνα αέρα.
- φώτα, περισσότερα φώτα, ανακλαστικό γιλέκο και ανακλαστικά ελαστικά. ΠΡΟΣΟΧΗ, πρέπει να φαινόμαστε και από το πλάι και όχι μόνο από πίσω και από μπροστά.
- δίνουμε σινιάλα με το χέρι, ΕΙΔΙΚΑ όταν στρίβουμε.
- προχωράμε όσο πιο προβλέψιμα γίνεται.
- Αν δούμε λακούβα / εμπόδιο / φρεάτιο / γυαλιά, ΔΕΝ αλλάζουμε τελευταία στιγμή την "ευθεία" μας. Το "τρώμε" κανονικά το εμπόδιο ελαττώνοντας ταχύτητα και σηκωνόμαστε ΕΓΚΑΙΡΩΣ από τη σέλα. Αν το δούμε από μακρυά, ΚΟΙΤΑΖΟΥΜΕ ΠΙΣΩ (άρα ο οδηγός που ακολουθεί όλο και κάτι θα ψιλιαστεί...) δείχνουμε με το χέρι ότι θα "στρίψουμε", ξανατσεκάρουμε και αλλάζουμε την "ευθεία" μας για να αποφύγουμε το εμπόδιο.
- ζιγκ - ζαγκ και ταρζανιές καλό είναι να αποφευγονται. Τουλάχιστον μέχρι να "ψηθούμε" αρκετά στο δρόμο.
- κοιτάμε μπροστά μας και γύρω μας συνέχεια. Προσπαθούμε να προβλέψουμε την μ*λ*κία που θα κάνουν οι οδηγοί μπροστά μας. Είναι δεδομένο ότι θα κάνουν μ*λ*κία, και ότι ΕΜΕΙΣ θα την πληρώσουμε πιο ακριβά από όλους τους άλλους. (ένα σπασμένο φανάρι κοστίζει 100 - 200 ευρώ που θα τα πληρώσει μια ασφάλεια, ένα σπασμένο χέρι κοστίζει 1 μήνα στο γύψο και άλλα πολλά....).
- ΚΡΑΝΟΣ - ΚΡΑΝΟΣ - ΚΡΑΝΟΣ
Για το Νο 1 μπορώ να σου πω ότι με έχουν κλείσει / χτυπήσει 3 φορές μέχρι σήμερα. Και τις 3 φορές γυναίκες οδηγοί, και τις 3 φορές ΜΕΡΑ - ΚΑΡΑΜΕΡΑ, και τις 3 φορές είπαν ότι δεν με είδαν.... αλλά απλά με προσπέρασαν και με έκλεισαν / με χτύπησαν....
Απολογισμός: ράμματα τις 2 φορές και στραμπούλιγμα + εκδορές την 3η φορά.
Για το Νο 2 μπορώ να σου πω ότι σε μποτιλιάρισμα πρέπει να προσέχεις διπλά για μηχανάκια. Είναι η ώρα του παιδιού για παπάκιδες μέχρι μηχανόβιους με 100αρες. Χωρούν - δεν χωρούν θα χωθούν, θα προσπαθήσουν να κάνουν ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ για να βρεθούν κοντά.
Και πίστεψέ με δεν θα σε υπολογίσουν και πολύ.
Οταν αρχισεις να κινεισαι αποκλειστικα στη μεση της λωριδας, θα διαπιστωσεις πως ναι μεν τα αυτοκινητα θα σε βλεπουν(με οτι συνεπαγεται αυτο), παραλληλα ομως το χωρο που αφηνεις αναμεσα σε εσενα και το πεζοδρομιο, πολλοι οδηγοι μοτο, θα τον θεωρησουν γονιμο εδαφος για σφηνες απο τα δεξια σου, και με μεγαλη ταχυτητα. Παλι με οτι συνεπαγεται αυτο.
Νομιζω παντως οτι το καλυτερο ειναι να αρχισεις πρωτα να κυκλοφορεις, και μετα αποκτωντας πειρα, θα δεις μονη σου ποιος ειναι ο καλυτερος τροπος κινησης στην πολη, προσαρμοσμενος στο δικο σου τροπο οδηγησης.
Ναι αλλά πόσα χρόνια ποδηλατείς;
Ξανα "πρωτο"-καβάλησα το 2001, καλοκαίρι.
).
Ξεκίνησα την καθημερινή μετακίνηση με ποδήλατο πριν 4-5 χρόνια.
Έχω πέσει και μόνος μου (και έτσι απόκτησα και το 1ο μου κάταγμα...
Αλλά μου έκανε πάντα εντύπωση αυτό το "δεν σε είδα"....
Πως κάνεις προσπέραση σε κάτι που δεν είδες?
Αν δεν με είδες θα έπρεπε απλά να με πάρεις "αμπάριζα"....
με αυτήν την εμπειρια που έχω την μικρη καποιων μηνων θα ελεγα πως ειναι σωστές οι συμβουλές του.