....Προσοχή όμως! Μην απελπιστείτε στην πρώτη εβδομάδα. Ούτε καν στον πρώτο μήνα! Χρειάζεται κανένα τρίμηνο (τουλάχιστο) ......
αυτό + το κόστος της brooks με έχουν βάλει σε σκέψεις εδώ και χρόνια...
γιαυτό και προχώρησα πιό κάτω στην λίστα (που έβαλα πιο πάνω...)
Φυσικά υτό δεν λέει και πολλά.
Υπάρχουν ΠΟΛΛΟΙ που ορκίζονται στο όνομα μιας Brooks ... και κάνουν πολλά πολλά πολλά χλμ...
Την πρώτη φορά που ψάχνοντας αγόρασα brooks, απελπίστηκα μετά από μιά εβδομάδα. Έβαλα λοιπόν αγγελία για να την πουλήσω. Ευτυχώς δεν παρουσιάστηκε "ζεστός" αγοραστής και έτσι έμεινε πάνω στο ποδήλατο ζητώντας μιά δεύτερη ευκαιρία... Στο μήνα επάνω διαπίστωσα πως δεν ήταν και τόοοσο σκλήρή όσο νόμιζα (ο πισινός μου είχε σκληρύνει ίσως στα κατάλληλα σημεία) και σύντομα χάρηκα που δεν την πούλησα καθώς γινόταν όλο και πιό άνετη.
Δυστυχώς το ποδήλατο κλάπηκε, μαζί φυσικά με τη σέλα. Στο επόμενο, αρχικά τσιγκουνεύτηκα το εξηντάρι και αγόρασα μια φτηνότερη (όχι όμως της πλάκας) και μαλακότερη Velo. Έτυχε δε,να πάρω μέρος στο ολονύχτιο αποχαιρετιστήριο freeday του καλοκαιριού! Ο κύριος λόγος που έφυγα στα μισά, ήταν η σπογγώδης αίσθηση της σέλας που δεν με άφηνα να γλιστρήσω και να βολευτώ επάνω της, χώρια που όντας πλαστική με είχε ιδρώσει και μουδιάσει. Το πρώτο πράγμα που έκανα γυρίζοντας σπίτι το ξημέρωμα, ήταν να παραγγείλω την νέα μου Β17 από το bike components... Και όταν ήρθε και την μοντάρησα, είπα κάτι που δεν περίμενα πως θα έλεγα ποτέ !!
Τι άνετη σκληρή σέλα...
εμ γλυστράω εμ πονάω με την μπρουκς.
να δω πότε θα δω φώς.
πάντως σίγουρα καλύτερα να την έπαιρνα πεπαλαιωμένη.
τι να πω...υπομονή να περάσουν 3 τέρμινα να βγω πιο κ*λοπετσωμένος
Arxarios αν εξαιρέσεις το κολάν , είμαι σίγουρα στο τέταρτον. ;)
Ροκενρόλα για το bike fitting και την σωστή ποδηλασία έμαθα κάτι πραγματάκια πέρυσι που είχα θέμα (εκτός από τη σέλα) και με τις αρθρώσεις μου οπότε είμαι ok.
Εκεί που τρελαίνομαι εγώ είναι που είχα σέλα "ξύλο" χωρίς τρύπα 10+ χρόνια στο παλιό μου ποδήλατο και για κάποιο λόγο ενώ με πόναγε στα κόκκαλα δεν πόνεσα ποτέ στο κέντρο. Ε από όταν άλλαξα το 09' ποδήλατο.....αρχίσαμε.
Anyway μπαίνει προτεραιότητα κάτω ρουχαλάκι και BROOKS. Το είδα πολλές φορές γραμμένο βρε παιδί μου πρέπει να κάνει δουλειά.
Εάν η παλιά σου σέλα ήταν σκληρή στον πισινό τότε ναι ήταν ιδανική! Εκεί πρέπει να ακουμπάς και όχι στον καβάλο ας έχει και τρύπα η σέλα.
Brooks έχω πάρει και εγώ και μάλιστα την imperial που υποτίθεται ότι έχει και τρύπα για εκεί. Ήταν μακράν η χειρότερη σέλα που έχω δοκιμάσει στο θέμα της περιοχής αυτής. Πιστεύω ότι όσοι μιλάνε για στρώσιμο στην brooks, στην ουσία στρώνουν τον πισινό τους και όχι τη σέλα. Ναι το τεντωμένο δέρμα είναι φανταστικό υλικό για σέλα καθώς είναι όσο πρέπει σκληρό, ανθεκτικότατο αν το προσέχεις, έχει λίγες τριβές και πολύ δροσερό το καλοκαίρι, αλλά έχει περιορισμούς ως προς το σχήμα που μπορεί να πάρει. Είναι και πολύ ακριβές, το σάββατο πούλησα την imperial στην ίδια τιμή που πήρα ολόκληρο κουρσάκι mercier. Ίσως να την χρησιμοποιώ λάθος, ίσως να μην άντεξα το στρώσιμο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν την συνιστώ σε ένα αρχάριο ποδηλάτη όπως εγώ.
Το ξαναλέω, δοκίμασε σέλες από καταστήματα που τις δίνουν για δωρεάν δοκιμή και μόλις εξαντλήσεις αυτά τα μοντέλα σκέψου άλλες λύσεις. Εναλλακτικά πάρε μεταχειρισμένες για να μειώσεις το κόστος...
Μου 'κοψες τα φτερά με την brooks... Και τώρα ποια έχεις?
Ναι θα δοκιμάσω αν σε κάποιο κατάστημα δέχονται. Επιφυλάσσομαι λίγο γιατί οι "μάγκες" στην περιοχή μου, μπαίνεις στο μαγαζί τους και είναι λες και τους χρωστάς.
Τώρα έχω την specialized avatar gel αλλά αν χρησιμοποιείς μόνο κολάν ίσως η toupe είναι καλύτερη. Δοκίμασε αυτές τις δύο φίρμες που είπαμε ότι αφήνουν για δοκιμή και μετά ψώνισε...
ok θα το ψάξω μέχρι όσο δεν πάει. Να και κάποιος που δεν του έκανε το ρούχο. Τίποτα δεν είναι σίγουρο τελικά.
Τον πόνο που αντιμετώπισα χτες αν το πάθαινε άλλος, πιθανόν να μην ήθελε ούτε να ακούσει ξανά για ποδήλατο. Πολλοί το έχετε περάσει και το ξέρετε. Έκανα 4 διαλείμματα μέχρι να γυρίσω.
Γενικότερα πάντως έχω μεγαλύτερη ευαισθησία από φίλους μου.
Αν δεν βολέψει τίποτα θα πάρω ένα ηλέκτρα που είναι καναπές. Ίσως η λύση για μένα τελικά να είναι μόνο κάτι τέτοιο. Θα δείξει.
Μετά από 3 αγορασμένες σέλες, 1 δανεική, 5-6 δοκιμές με άλλες και ένα ακριβούτσικο ποδηλατικό σορτσάκι, ούτε άκρη έβγαλα ούτε άνεση βρήκα.
1. Η τρύπα/κόψιμο δεν παίζει ρόλο, μερικές φορές τα κάνει και χειρότερα.
2. Το ποδηλατικό σορτς δεν με βοήθησε καθώς η σέλα εξακολουθουσε να είναι άβολη. Επίσης το να πλέουν τα πάντα ελεύθερα δεν με βόλεψε.
3. Σέλες που "γέρνουν" στα πλαϊνά τους ήταν οι χειρότερες για εμένα. Όλο το βάρος έπεφτε στις κεντρικές ράγες με αποτέλεσμα να έχω καψίματα εσωτερικά στην ένωση του ποδιού με τον κορμό.
4. Το σωματικό βάρος παίζει τρελό ρόλο. Όταν ήμουν καμιά 20άρα κιλά ελαφρύτερος καβαλούσα πραγματικά ότι να ναι σέλες με ότι να ναι σχήματα και δεν καταλάβαινα τίποτα. Καταραμένη αφθονία....
Επόμενος σταθμός Brooks, είμαι μεταξύ Swift και Team Pro. Οι φωτογραφίες από το net δεν βοηθάνε όπως επίσης και τα όλος ο αστικός μύθος που βγαίνει διαβάζοντας δοκιμαστικά. Επίσης δεν βοηθά το ότι οι περισσότεροι καβαλάνε B17 και τα πιο τουριστικά της μοντέλα.
, είμαι μεταξύ Swift και Team Pro. ..... οι περισσότεροι καβαλάνε B17 και τα πιο τουριστικά της μοντέλα.
Δες προσεκτικά τις διαστάσεις και θα καταλάβεις τις διαφορές και τι σου ταιριάζει. Αν είσαι πιο σκυφτός στο ποδήλατό σου, μια team pro θα σου ταιριάζει καλύτερα. Εγώ πάλι σε ποδήλατο με σκυφτή ή μη σκυφτή στάση μόνο την Β17 βολεύομαι. Την team pro που είχα προτιμήσει να τη βάλω σε ένα καινούριο ποδήλατο λόγω αισθητικής, τελικά δεν την βολεύτηκα και έτσι γύρισα στην δοκιμασμένη απο παλαιότερα σε άλλο ποδήλατο Β17. Η swift εχει πιο στενή γραμμή και γνωρίζω 2 άτομα που την προτιμούν γιατι η τριβή στα εσωτερικά πλαϊνά των μηρών τους τους ενοχλεί στις άλλες σέλλες - ενώ στη swift σχεδόν δεν ακουμπάνε.,
Πάντως καμιά φορά δεν θέλει ούτε στρώσιμο για να την βολευτείς - όπως παράδειγμα μία νεα brooks που ήρθε στην εκδρομή των ΦτΠ (Αγ.Παρασκευή-Σούνιο) με πάνω απο 120 χιλιόμετρα δεν ταλαιπώρησε καθόλου την ποδηλάτισσα της.. Το ίδιο και μια άλλη φίλη που πρόσφατα την βολεύτηκε ακαριαία... Μπορεί κάποιος να μη την βολευτεί, αλλά θα πρέπει να περάσει κάποιες ώρες ρυθμιζοντας και δοκιμάζοντας την θέση και την κλίση της σέλας πριν την απορίψει .
Οσο για το κόστος, θεωρώ οτι ακόμα και τα ακριβά μοντέλα με ράγες τιτανίου να πάρει κάποιος, που κοστίζουν πάνω απο 160 ευρώ (οι απλές κοσ
τιζουν ~60) , πάλι κερδισμένος θα βγεί. Οι σέλλες αυτές αντέχουν πάνω απο 2 δεκαετίες.
μπας και βοηθήσει. Εδώ και πέντε χρόνια καβαλάω μια Selle Royal Respiro moderate σε συνδυασμό με Canecreek Thudbuster ST παλουκόσελο και είμαι πολύ ευχαριστημένος. Στις αστικές μου μετακινήσεις και σε διαδρομές μέχρι 30χλμ είναι πολύ άνετη. Σε μεγαλύτερες αποστάσεις αρχίζει να κουράζει αλλά και πάλι είναι υποφερτή. Έτσι για το δεύτερο ποδήλατο μου παρήγγειλα μια Brooks B17 και ελπίζω να επιβεβαιώσω την ανωτερότητα της μετά το στρώσιμο που απαιτεί.
Πάντως αυτό το στρώσιμο έχω διαβάσει οτι επέρχεται μετά από 200 ως 1000 χλμ οπότε αυτές οι σέλες απευθύνονται σε ανθρώπους που χρησιμοποιούν το ποδήλατο τους σχεδόν καθημερινά και για αρκετά χιλιόμετρα.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να περάσουν 3μήνες - 6μήνες και τοσα-πόσα χλμ για να στρωθεί μια σέλα.
Είχα μια στενή αγωνιστική selle italia X2.... πήγαινα.... την είχα ψιλοσυνηθίσει με τον καιρό και τα χλμ, αλλά πάντα είχα στην άκρη του μυαλού μου να πάρω κάτι πιο άνετο.
Αγόρασα την Selle Italia max flight gel όταν την βρήκα σε προσφορά στα 69 ευρώ. Χρειάστηκαν 2 βόλτες για να την ρυθμίσω σωστά και στην 3η έκανα 200χλμ brevet. Αυτό ήταν.
Την παλιά selle italia X2 την έβαλα στο tandem. Όποτε καβαλάω με ποδηλατικό ρούχο (φόρμα ή κοντό) είμαι ΟΚ, αν βάλω απλή αθλητική φόρμα ή τζιν ή απλό καθημερινό ρούχα ΥΠΟΦΕΡΩ από το πρώτο μισάωρο. Μιλάμε για σέλα που έχουμε κάνει "παρέα" χιλιάδες χλμ τα τελευταία 3 χρόνια...
Αυτό που έγραψαν πιο πάνω με τα "επιπλέον" κιλά ΙΣΧΥΕΙ. Ακόμα και 3-4 κιλά κάνουν σημαντική διαφορά ΚΑΙ στον π!σ!νό και στην μέση μας όταν ποδηλατούμε. Καρατσεκαρισμένο.
Είχα στο κουρσάκι μου μια Arrione και πονούσα πολύ στο εμπρός μέρος μετά από λίγα χιλιόμετρα. Πήρα μία toupe και η κατάσταση βελτιώθηκε πολύ. Μετά λόγω χρώματος πήρα μία Bontrager Afiniti και αυτή είναι πολύ καλή. Και έτσι τώρα έχω δύο πολύ καλές. Μου αρέσει που μπορείς να την αγοράσεις και μετά αν δεν σου κάνει την γυρνάς πίσω και παίρνεις τα λεφτά σου. Η σέλα είανι δύσκολη επιλογή. Αυτοί στο Cyclist με βοήθησαν. Πάω συχνά εκεί και βλέπω ότι εδώ και μέρικούς μήνες έχουν αλλάξει πολύ συμπεριφορά. Καλή ήταν αλλά κάποιες φορές λίγο αγχωμένοι και ήθελαν να σε ξεπετάξουν. τους τελευταίος μήνες δεν ξέρω γιατί αλλά είανι πολύ ευχάριστοι και εξυπηρετικοί. Αν βρεις στο ιντερνετ ψαξε και για μια που εχω ακουσει οτι φουσκώνει, νομίζω λέγεται Alay.
Η διάσταση είναι η μισή αλήθεια, η άλλη μισή είναι στο σχήμα.
Η Swift για παράδειγμα λέει 150χιλ πλάτος αλλά βλέποντας το σχήμα της δεν την κάνω για πάνω από 130χλμ ωφελιμη επιφάνεια και γι' αυτό δεν την έχω πάρει ακόμα. Αντιθέτως η B17 έχει περισσότερο ωφέλιμο χώρο αλλά κατά 99% θα τρίβονται τα πόδια μου στα πλαϊνά της.
Στα διάφορα φόρα λένε ότι η Team Pro είναι πιο σκληρή καθώς έχει πιο χοντρό δέρμα. Λένε επίσης ότι η Swift είναι καλύτερη εαν πιάνεσαι από τα κέρατα της κούρσας και όχι τόσο από πάνω μέρος ή τα χειριστήρια. Πολύ έχουν θέμα με τα μεταλικά κουμπάκια, τους σκίζουν λένε τα παντελόνια.
Ερώτηση: Στα 2 δερμάτινα μπουφάν που είχα μέχρι σήμερα δεν χρειάστηκε να κάνω απολύτως τίποτα για τις βροχές. Απλά βρεχόντουσαν, τα κρέμαγα για στέγνωμα και τα ξαναφόραγα. Επίσης δεν τους έβαλα ποτέ κάποια αλοιφή για δέρματα. Παρόλαυτά δεν αντιμετώπισα ποτέ πρόβλημα. Με τις Brooks τι ισχύει;
Τα μπουφάν όχι. Απ' όσο έχω διαβάσει το δέρμα υπό τάση όταν βραχεί και διαδοχικά στεγνώσει πολλές φορές, χάνει τη συνοχή του. Δηλαδή σκίζεται.
Εδώ και μια βδομάδα καβαλάω μια Brooks B17 στο δεύτερο ποδήλατο μου. Προς το παρόν έχω κάνει 100χλμ μέσα στην πόλη μόνο και αυτό που με εξέπληξε είναι το πόσο άνετα ένιωσα από την πρώτη στιγμή πάνω της, αντίθετα με ότι είχα διαβάσει για τις Brooks.
Βέβαια για αυτό ίσως να φταίει το ότι η μαμίσια σέλα του ποδηλάτου ήταν μια υπέρ-σκληρη υπέρ-στενή που ήταν σα να καβαλάς μπετόν.
Μου άρεσε πολύ και η ανατομία της και δεν ένιωσα τρίψιμο των ποδιών μου στα πλαϊνά της. Να σημειώσω οτι δεν κάνω αγωνιστική ποδηλασία και φοράω συνήθως τζιν ή φόρμες στο ποδήλατο.
Ερώτηση: Στα 2 δερμάτινα μπουφάν που είχα μέχρι σήμερα δεν χρειάστηκε να κάνω απολύτως τίποτα για τις βροχές. Απλά βρεχόντουσαν, τα κρέμαγα για στέγνωμα και τα ξαναφόραγα. Επίσης δεν τους έβαλα ποτέ κάποια αλοιφή για δέρματα. Παρόλαυτά δεν αντιμετώπισα ποτέ πρόβλημα. Με τις Brooks τι ισχύει;
Μια brooks στην οποία δεν είχα βάλει σχεδόν ποτέ λίπος, το μόνο που έπαθε ήταν να φαίνεται το δέρμα σαν "κρακελαρισμένο" μετά απο πολλά χρόνια, που μπορεί όμως να γινόταν έτσι και αλλιώς.
Γενικά καλό είναι να προσέχεις να μην πολυβρέχεται η σέλα. Αν ποτίσει με νερό το δέρμα και καθίσεις πάνω της αρκετή ώρα, επόμενο είναι το δέρμα να "ξεχειλώσει" και η σέλα να παραγίνει μαλακή. (ΑΥτή τη μέθοδο εφαρμόζουν και μερικοί που θέλουν να μαλακώσουν τη σέλα πιο γρήγορα, αλλά μάλλον δεν είναι και πολύ σοφή πατέντα, ακριβώς επειδή μια πολύ μαλακιά brooks δεν συμπεριφέρεται όπως πρέπει - άρα δεν προσφέρει άνεση).
Οσο για τα πριτσίνια που σκίζουν παντελόνια το έχω ακούσει και εγώ αλλά δεν το έχω δεί σε κανέναν κάτοχο brooks. Εγώ πάντως για καλό και για κακό τα σφυρηλάτησα λιγάκι ώστε να εφάπτονται τελείως πάνω στο δέρμα και να μην εξέχουν καθόλου.
@ Eaglos, και σε οποιον αλλον ενδιαφερεται:
"Η διάσταση είναι η μισή αλήθεια, η άλλη μισή είναι στο σχήμα."
Υπαρχει κι αλλη μια διασταση, που λεει πως ποια Brooks θα διαλεξεις, εξαρταται απο το πως καθεσαι πανω στο ποδηλατο, και πιο συγκεκριμενα, με ποση κλιση (σωματος).
Αν λοιπον κυκλοφορεις με city Ολλανδεζικο και καθεσαι ντουρος και καμαρωτος, τοτε επειδη καθεται η πισω μερια (πιο πλατια) του πισινου(και κυριως πανω στα οστα της λεκανης), διαλεγεις κατι μεταξυ Β66, Β33, Β135, Β67, Β68. Στην ουσια προκειται για το ιδιο "καπακι"(δερμα), με διαφορετικο τροπο στηριξης(σκετες ραγες, ραγες με διαφορων ειδων ελατηρια, κλπ).
Αν προσανατολιζεσαι σε touring και trekking γενικοτερα, δηλ. πιο σκυφτη θεση οδηγησης, αλλα παλι οχι πολυ, τοτε διαλεγεις κατι μεταξυ Β17, B17 Imperial, Flyer, η καποια εκδοση τους σε aged(presoftened). Παλι προκειται για το ιδιο δερματινο "καπακι", (της Β17), με διαφορες παραλλαγες στηριξης.
Οσοι ομως προτιμουν αρκετα σκυφτη θεση οδηγησης, (κουρσα η σχετικα αγωνιστικο ΜΤΒ), τοτε θα πρεπει να στραφουν σε Team Pro,(η σκληροτερη της παρεας), σε Swift(πιο μαλακια απο την Team Pro), η τελος στην B15 Swallow(η απολυτως πιο μαλακια της παρεας).
Οι διαστασεις του κ@λου, παιζουν κι αυτες ρολο, αλλα σημαντικοτερο νομιζω παιζει η κλιση του σωματος, γιατι κυριως απο αυτην εξαρταται το με ποια περιοχη του σωματος, και σε ποιο σημειο της σελλας θα στηριχτει ο αναβατης.
"... Στα διάφορα φόρα λένε ότι η Team Pro είναι πιο σκληρή καθώς έχει πιο χοντρό δέρμα..."
Π@π@ριες. Ολες οι Brooks, εχουν πανω-κατω το ιδιο παχος δερματος, απο 4-4,5 χιλιοστα, μεχρι 5 χιλιοστα(μετρημενο), ανεξαρτητα απο το μοντελλο. Το παχος εξαρταται απο την "παρτιδα", η καλυτερα απο το συγκεκριμενο ζωο, απο το οποιο προερχεται, και μαλιστα ενιοτε διαφερει ελαφροτατα απο σημειο σε σημειο, στην ιδια σελλα. Πραγμα απολυτα φυσιολογικο, αφου το δερμα δεν ειναι βιομηχανικο υλικο, αλλα φυσικο.
Εχοντας μετρησει μερικες Β17 προσφατα, βρεθηκε οτι το παχος του δερματος τους, δεν ηταν απολυτως ιδιο μεταξυ τους, αλλα παρουσιαζε αποκλισεις της ταξης 0,5 χιλιοστου περιπου.
Το ιδιο ισχυει και με τις Team Pro.
Η σκληροτητα επομενως, δεν εξαρταται απο το παχος του δερματος, αλλα απο το σχημα που του εχουν δωσει. Οσο πιο μεγαλες ειναι οι "καθετες πλευρες" της σελλας, τοσο πιο σκληρη ειναι αυτη. Γιατι τα καθετα αυτα κομματια, λειτουργουν σαν υποστηριγματα στο οριζοντιο τμημα, κανοντας το να υποχωρει λιγοτερο απο το βαρος του αναβατη.
Αντιστροφα, οσο πιο μεγαλη επιφανεια εχει το οριζοντιο τμημα της σελλας, τοσο δυσκολοτερο ειναι να "υποστηριχθει" απο τα καθετα πλαινα κομματια, με αποτελεσμα να γινεται μαλακοτερη η σελλα.
Οι Team Pro, Swift και Swallow, εχουν πανω-κατω τις ιδιες διαστασεις οριζοντιου τμηματος, αλλα (με σειρα σκληροτητας) η Team Pro εχει τα μεγαλυτερα πλαινα, η Swift εχει μικροτερα πλαινα(που αναπτυσσονται κυριως προς το πισω τμημα της σελλας, που σημαινει οτι υποστηριζει καλυτερα κυριως το πισω πλατυτερο τμημα, ενω στην περιοχη των π@π@ριων ειναι πιο μαλακη), ενω η Swallow, εχει σχεδον ανυπαρκτα πλαινα, με αποτελεσμα να ειναι η μαλακοτερη.
Μια λογικη σκεψη θα ηταν λοιπον, αν οδηγεις τελειως ξαπλα, (τυπου χρονομετρο, οποτε πιεζονται περισσοτερο προστατης και σια), παρε καλυτερα τη Swallow.
Αν εισαι λιιιγο πιο ορθιος, παιρνεις τη Swift, κι αν σου αρεσει να οδηγεις ακομη λιγο πιο ορθιος, παιρνεις την Team Pro.
Υπ'οψιν, οτι οσο πιο ξαπλωτος εισαι, τοσο τα εσωτερικα των μηρων εχουν την ταση να "χτυπανε" στα πλαινα της σελλας. Ετσι, η Swallow, διαφημιζεται ως η "most elastic saddle, with great freedom of leg action".
Εχοντας δοκιμασει με τη σειρα τη B17, τη Swift και την Team Pro, κατεληξα στην Team Pro. Τροπος οδηγησης και ποδηλατο? Αρκετα σκυφτος, σε τουριστικο ΜΤΒ.
Περι ωφελιμου χωρου:
Η Swift, στο πισω τμημα, κατω στη "φουστα", εχει πλατος 155 χιλ.
Το "ωφελιμο" ομως ειναι το επανω τμημα, και μαλιστα αναμεσα στα πριτσινια(καρφια), που ειναι 135 περιπου χιλ.
Το συνολικο μηκος της ειναι 270 χιλ.
Η Team Pro, στο πισω τμημα, κατω στη φουστα, εχει πλατος 158 χιλ. περιπου, ενω το "ωφελιμο" επανω τμημα αναμεσα στα πριτσινια, ειναι επισης 135 περιπου χιλιοστα.
Το συνολικο της μηκος, ειναι 280 χιλ.
Μετα απο καποια χρηση, η Swift "βουλιαξε" καπως, και υποτιθεται αρκετα σκυμμενος, θα πρεπει να "φωλιαζεις" εκει, χωρις να πολυκουνιεσαι μπρος πισω.
Η Team Pro, αντιθετα, δεν εχει βουλιαξει καθολου, και οντας λιγο λιγοτερο σκυφτος, μου αρεσει, γιατι μου δινει τη δυνατοτητα να γλυστραω λιγο μπρος-πισω, αναλογα με την περισταση, βολευοντας με καλυτερα(εδω μετραει κι ο "ποντος" του λιγο μεγαλυτερου μηκους, 280 αντι 270χιλ).
Υπ'οψιν οτι και οι δυο μαλακωσαν σημαντικα μετα απο καποια χιλιομετρα, αλλα παντοτε παρεμειναν σκληρες. Η μαλλον, διατηρουν μια υπεροχη ισορροπια, αναμεσα σε σκληροτητα και ανεση. (Αυτο που αναφωνει περιχαρης παραπανω ο Conte Almaviva, "...τι ανετη σκληρη σελλα..." ειναι περα για περα αληθινο).
Και δυο λογια για τις ραγες:
Aυτα τα τρια μοντελλα, παραγονται με ατσαλινες ραγες, η ραγες τιτανιου. Περα απο την τιμη, εχουν τις εξης διαφορες:
Οι ατσαλινες ραγες, ειναι λιγο πιο σκληρες(και λιγο πιο βαριες), προσφεροντας χαμηλοτερη ανεση και απορροφητικοτητα, αλλα ακριβως αυτη η σκληροτητα τους, κανει τη σελλα να αποδιδει καλυτερα οταν το ζητουμενο ειναι οι ψηλοι ρυθμοι περιστροφης(high cadence).
Οι ραγες τιτανιου, ειναι πολυ πιο ελαστικες (και ελαφρες), προσφεροντας αυξημενη ανεση και απορροφητικοτητα, αλλα αν καποιος προτιμαει ψηλους ρυθμους περιστροφης (cadence 80, 90, 100), τοτε γι' αυτον δεν ενδεικνυνται. Ο λογος? Οταν αυξανει πολυ η συχνοτητα, ο αναβατης βρισκεται να χοροπηδαει σε τραμπολινο, αφου οι ραγες (τιτανιου) "συντονιζουν" λογω ελαστικοτητας, συμπεριφερομενες περιπου σαν ελατηρια. Αν ομως σκοπος του αναβατη δεν ειναι συχνα οι ψηλες cadence, τοτε η επιπλεον ανεση που προσφερει το τιτανιο, ειναι παροιμιωδης.
Οσον αφορα τη μακροζωια, οσο πιο σκληρη ειναι μια Brooks, τοσο περισσοτερο ζει.
Με αλλα λογια, οσο καλυτερα υποστηριζεται απο τα "πλαινα", τοσο δυσκολοτερα παραμορφωνεται και χαλαρωνει, κανοντας αναγκαιο το "κουρδισμα" της. Οσο πιο συχνα χρειαζεται κουρδισμα(τεντωμα), τοσο γρηγοροτερα εξαντλειται η διαδρομη στη βιδα ρυθμισης τεντωματος μπροστα στη μυτη της σελλας, με αποτελεσμα, οταν η βιδα φθασει στο τελος της διαδρομης της, να φτανει και η σελλα στο τελος της ζωης της.
Αυτο βεβαια, σε καθε περιπτωση (με συνηθισμενη χρηση), ξεπερναει σιγουρα τα δεκα χρονια. Το ποσο τα ξεπερναει, εξαρταται απο τις συνθηκες χρησης και τη φροντιδα (προστασια απο βροχες/νερα, και περασμα με το ειδικο λιπος, οπως επισης και σωστο τεντωμα).
Αυτα τα ολιγα. Ευχομαι καπως να βοηθησα.
Καλη εκλογη, και καλο στρωσιμο!
Αφήστε τα ειρωνικά σχόλια.
ΑΠΛΑ ο άνθρωπος ΕΧΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΣΟΒΑΡΑ με ένα πολύ βασικό θέμα που τον "έκαιγε".
.
.
.
.
.
[το γράφω για μερικούς - μερικούς που έχουν "ασχοληθεί - αγοράσει 4 σέλες - τρομοκρατηθεί με το αποτέλεσμα" κλπ κλπ σχόλια που έχω διαβάσει κατά καιρούς εδώ μέσα....]
Ευχαριστώ για την απάντηση, διαφωτιστικός όπως πάντα.
Αυτό με τις κλίσεις του σώματος το είδα και στα διάφορα φόρα. Το πρόβλημα είναι όταν δεν μιλάμε για τις ακραίες κλίσεις αλλά για τις καταραμένες τις ενδοιάμεσες όπου υπάρχει μια σχετικότητα στα λίγο σκυφτός, πολύ σκυφτός, όχι τόσο σκυφτός κλπ :)
Εντύπωση μου έκανε αυτό που έγραψες για το ωφέλιμο Team Pro και Swift. Στις φωτογραφίες που έχω δει η Swift φαίνεται πολύ πιο μαζεμένη από την Team. Σε γενικές γραμμές -λένε- να υπολογίζεις τουλάχιστον 2εκ μικρότερο πλάτος από το ονομάστικό και λόγω σχήματος αλλά και λόγο πριτσινιών. Όπως και να 'χει, 135χιλ μου είναι λίγα, γύρω στα 143 παίζω οπότε δεν θα στηρίζομαι καλά μαζί με τα 90 κιλά μου. Ευχαριστώ για το μέτρημα γιατί ήμουν έτοιμος να "χτυπήσω" μια Team Pro αλλά τώρα μου μένει το ασχημόπαπο η B17... Για τις ράγες θα πάω στο κλασσικό ατσαλάκι καθώς διάβασα περιπτώσεις (swift) όπου τους έσπασαν οι του τιτανίου οπότε δεν το ρισκάρω.
Κατι εχεις χασει μαλλον..
Την εχεις δει σε φυσικο σκουρο καφε, με πλατια χαλκινα πριτσινια? Αν τη δεις, θα αλλαξεις γνωμη.
Με την ευκαιρια, και ολιγα περι πριτσινιων:
Η Brooks χρησιμοποιει 3 ειδη πριτσινιων:
Σιδερενια, επιχρωμιωμενα, με διαμετρο "κεφαλιου" 8 χιλ.
Χαλκινα, με διαμετρο κεφαλιου 14 χιλ.
Χαλκινα, με διαμετρο κεφαλιου 17 χιλ.
Τα σιδερενια, τοποθετουνται σε ολα τα απλα μοντελλα της εταιριας, και η τοποθετηση τους, γινεται απο μηχανημα.
Τα χαλκινα, με διαμετρο 14 χιλ. τοποθετουνται σε ολες τις special εκδοσεις, καθως και στις εκδοσεις με ραγες τιτανιου, σε ολα τα μοντελλα εκτος απο τα μοντελλα Team Pro.
Τα χαλκινα με διαμετρο 17 χιλ. τοποθετουνται σε ολα τα μοντελλα Team Pro.
Ολα τα χαλκινα πριτσινια, τοποθετουνται με το χερι με σφυρηλατιση. Γι αυτο καμμια φορα, μπορει να εξεχει ελαχιστα στην περιφερεια καποιο πριτσινι, και γι αυτο καποιοι λενε οτι σκιζουν παντελονια. Αυτο διορθωνεται πολυ ευκολα, με ενα ΜΙΚΡΟ σφυρακι, και δυο-τρια προσεχτικα χτυπηματακια (ο χαλκος ειναι μαλακο μεταλλο), στο σημειο της περιφερειας του πριτσινιου που εξεχει (στηριζοντας παραλληλα απο κατω το πριτσινι που χτυπαμε).
Το πλεονεκτημα των χαλκινων πριτσινιων, ειναι οτι στηριζουν και συγκρατουν καλυτερα το δερμα πανω στη μεταλικη βαση του, γιατι το πιεζουν σε μεγαλυτερη επιφανεια.
"...Στις φωτογραφίες που έχω δει η Swift φαίνεται πολύ πιο μαζεμένη από την Team..."
Η Swift φαινεται πιο μαζεμενη απο την Team Pro, γιατι εχει αλλο σχημα. Κι ενω πισω, εχει μεγιστο "ωφελιμο" πλατος ιδιο με της Team Pro, λεπταινει προς τα εμπρος πιο αποτομα απο οτι η Team Pro. Ετσι, σε αρκετα σκυφτη θεση οδηγησης, οι μηροι δεν χτυπανε εσωτερικα στα πλαινα της σελλας (τα οποια πλαινα στο μπροστα τμημα της Swift, ειναι ετσι κι αλλιως πολυ μικρα).
Παντως, γνωριζω αναβατη ο οποιος χωρις να ειναι λεπτος η ελαφρυς, βολευτηκε απο την πρωτη στιγμη τη Swift, και απ'οτι λεει, "του καθεται τελεια".
Γνωριζω ομως και καποιον αλλο αναβατη, ο οποιος οντας πανω απο 100 κιλα, εχει βολευτει μια Β17 τιτανιου, και την εχει σκισει στα χιλιομετρα(πανω απο 10.000), με αριστες εντυπωσεις μεχρι τωρα.
"...Για τις ράγες θα πάω στο κλασσικό ατσαλάκι καθώς διάβασα περιπτώσεις (swift) όπου τους έσπασαν οι (ραγες) του τιτανίου οπότε δεν το ρισκάρω..."
Ραγες σπανε καμμια φορα στις Β72, κι αυτο λογω του περιεργου ελατηριου που εχουν για αναρτηση.
Το τιτανιο, εχει σαν κυριο πλεονεκτημα εναντι του ατσαλιου, την αντοχη στην κοπωση και τη θραυση. Τα κρουσματα που αναφερεις, ισως εχουν να κανουν οχι με θραυση αυτου καθ'αυτου του υλικου, αλλα με "ξεκολλημα" η "ξεπριτσινωμα" της ραγας απο τον υπολοιπο σκελετο της σελλας, λογω καποιας ατελειας κατασκευης.
Παντως, οπως και να'χει, η Brooks τιμα την εγγυηση της, και αλλαζει τις σελλες που τυχον παρουσιαζουν προβληματα.
Πληροφοριακα, το αδυνατο σημειο των διαφορων απομιμησεων των Brooks, ειναι αυτο ακριβως το σημειο: Ξεκολλανε οι ραγες απο τον υπολοιπο μεταλλικο σκελετο...
To make the long story short: Καλα ειναι πριν διαλεξεις, να δεις απο κοντα μερικους τυπους Brooks, γιατι μετα την απομακρυνση απο το ταμειο, ουδεν λαθος αναγνωριζεται...
το γράφω για μερικούς - μερικούς που έχουν "ασχοληθεί - αγοράσει 4 σέλες -τρομοκρατηθεί με το αποτέλεσμα" κλπ κλπ σχόλια που έχω διαβάσει κατά καιρούς εδώ μέσα....]
Έφερα στην επιφάνεια ένα topic για να βοηθηθώ (επειδή ΔΕΝ είχα ασχοληθεί σοβαρά) και αν εξαιρέσεις τις δικές σου εξυπνάδες έχω πραγματικά βοηθηθεί πολύ. Αν είναι να συνεχίσεις, τουλάχιστον να μου τα στέλνεις και σε pm γιατί μπορεί να μου ξεφύγει τίποτα και έχεις πλάκα. Κρίμα είναι.
αυτό + το κόστος της brooks με έχουν βάλει σε σκέψεις εδώ και χρόνια...
γιαυτό και προχώρησα πιό κάτω στην λίστα (που έβαλα πιο πάνω...)
Φυσικά υτό δεν λέει και πολλά.
Υπάρχουν ΠΟΛΛΟΙ που ορκίζονται στο όνομα μιας Brooks ... και κάνουν πολλά πολλά πολλά χλμ...
Την πρώτη φορά που ψάχνοντας αγόρασα brooks, απελπίστηκα μετά από μιά εβδομάδα. Έβαλα λοιπόν αγγελία για να την πουλήσω. Ευτυχώς δεν παρουσιάστηκε "ζεστός" αγοραστής και έτσι έμεινε πάνω στο ποδήλατο ζητώντας μιά δεύτερη ευκαιρία... Στο μήνα επάνω διαπίστωσα πως δεν ήταν και τόοοσο σκλήρή όσο νόμιζα (ο πισινός μου είχε σκληρύνει ίσως στα κατάλληλα σημεία) και σύντομα χάρηκα που δεν την πούλησα καθώς γινόταν όλο και πιό άνετη.
Δυστυχώς το ποδήλατο κλάπηκε, μαζί φυσικά με τη σέλα. Στο επόμενο, αρχικά τσιγκουνεύτηκα το εξηντάρι και αγόρασα μια φτηνότερη (όχι όμως της πλάκας) και μαλακότερη Velo. Έτυχε δε,να πάρω μέρος στο ολονύχτιο αποχαιρετιστήριο freeday του καλοκαιριού! Ο κύριος λόγος που έφυγα στα μισά, ήταν η σπογγώδης αίσθηση της σέλας που δεν με άφηνα να γλιστρήσω και να βολευτώ επάνω της, χώρια που όντας πλαστική με είχε ιδρώσει και μουδιάσει. Το πρώτο πράγμα που έκανα γυρίζοντας σπίτι το ξημέρωμα, ήταν να παραγγείλω την νέα μου Β17 από το bike components... Και όταν ήρθε και την μοντάρησα, είπα κάτι που δεν περίμενα πως θα έλεγα ποτέ !!
Τι άνετη σκληρή σέλα...
τελικα η brooks ειναι urban legend
εμ γλυστράω εμ πονάω με την μπρουκς.
να δω πότε θα δω φώς.
πάντως σίγουρα καλύτερα να την έπαιρνα πεπαλαιωμένη.
τι να πω...υπομονή να περάσουν 3 τέρμινα να βγω πιο κ*λοπετσωμένος
Arxarios αν εξαιρέσεις το κολάν , είμαι σίγουρα στο τέταρτον. ;)
Ροκενρόλα για το bike fitting και την σωστή ποδηλασία έμαθα κάτι πραγματάκια πέρυσι που είχα θέμα (εκτός από τη σέλα) και με τις αρθρώσεις μου οπότε είμαι ok.
Εκεί που τρελαίνομαι εγώ είναι που είχα σέλα "ξύλο" χωρίς τρύπα 10+ χρόνια στο παλιό μου ποδήλατο και για κάποιο λόγο ενώ με πόναγε στα κόκκαλα δεν πόνεσα ποτέ στο κέντρο. Ε από όταν άλλαξα το 09' ποδήλατο.....αρχίσαμε.
Anyway μπαίνει προτεραιότητα κάτω ρουχαλάκι και BROOKS. Το είδα πολλές φορές γραμμένο βρε παιδί μου πρέπει να κάνει δουλειά
.
Εάν η παλιά σου σέλα ήταν σκληρή στον πισινό τότε ναι ήταν ιδανική! Εκεί πρέπει να ακουμπάς και όχι στον καβάλο ας έχει και τρύπα η σέλα.
Brooks έχω πάρει και εγώ και μάλιστα την imperial που υποτίθεται ότι έχει και τρύπα για εκεί. Ήταν μακράν η χειρότερη σέλα που έχω δοκιμάσει στο θέμα της περιοχής αυτής. Πιστεύω ότι όσοι μιλάνε για στρώσιμο στην brooks, στην ουσία στρώνουν τον πισινό τους και όχι τη σέλα. Ναι το τεντωμένο δέρμα είναι φανταστικό υλικό για σέλα καθώς είναι όσο πρέπει σκληρό, ανθεκτικότατο αν το προσέχεις, έχει λίγες τριβές και πολύ δροσερό το καλοκαίρι, αλλά έχει περιορισμούς ως προς το σχήμα που μπορεί να πάρει. Είναι και πολύ ακριβές, το σάββατο πούλησα την imperial στην ίδια τιμή που πήρα ολόκληρο κουρσάκι mercier. Ίσως να την χρησιμοποιώ λάθος, ίσως να μην άντεξα το στρώσιμο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν την συνιστώ σε ένα αρχάριο ποδηλάτη όπως εγώ.
Το ξαναλέω, δοκίμασε σέλες από καταστήματα που τις δίνουν για δωρεάν δοκιμή και μόλις εξαντλήσεις αυτά τα μοντέλα σκέψου άλλες λύσεις. Εναλλακτικά πάρε μεταχειρισμένες για να μειώσεις το κόστος...
Μου 'κοψες τα φτερά με την brooks... Και τώρα ποια έχεις?
Ναι θα δοκιμάσω αν σε κάποιο κατάστημα δέχονται. Επιφυλάσσομαι λίγο γιατί οι "μάγκες" στην περιοχή μου, μπαίνεις στο μαγαζί τους και είναι λες και τους χρωστάς.
εμενα δεν μου εκανε τιποτε
Υπάρχουν και άλλες περιοχές στην Αθήνα, και υπάρχουν καλά ποδηλατάδικα. http://www.podilates.gr/?q=node/6090
Τώρα έχω την specialized avatar gel αλλά αν χρησιμοποιείς μόνο κολάν ίσως η toupe είναι καλύτερη. Δοκίμασε αυτές τις δύο φίρμες που είπαμε ότι αφήνουν για δοκιμή και μετά ψώνισε...
ok θα το ψάξω μέχρι όσο δεν πάει. Να και κάποιος που δεν του έκανε το ρούχο. Τίποτα δεν είναι σίγουρο τελικά.
Τον πόνο που αντιμετώπισα χτες αν το πάθαινε άλλος, πιθανόν να μην ήθελε ούτε να ακούσει ξανά για ποδήλατο. Πολλοί το έχετε περάσει και το ξέρετε. Έκανα 4 διαλείμματα μέχρι να γυρίσω.
Γενικότερα πάντως έχω μεγαλύτερη ευαισθησία από φίλους μου.
Αν δεν βολέψει τίποτα θα πάρω ένα ηλέκτρα που είναι καναπές. Ίσως η λύση για μένα τελικά να είναι μόνο κάτι τέτοιο. Θα δείξει.
.
Μετά από 3 αγορασμένες σέλες, 1 δανεική, 5-6 δοκιμές με άλλες και ένα ακριβούτσικο ποδηλατικό σορτσάκι, ούτε άκρη έβγαλα ούτε άνεση βρήκα.
1. Η τρύπα/κόψιμο δεν παίζει ρόλο, μερικές φορές τα κάνει και χειρότερα.
2. Το ποδηλατικό σορτς δεν με βοήθησε καθώς η σέλα εξακολουθουσε να είναι άβολη. Επίσης το να πλέουν τα πάντα ελεύθερα δεν με βόλεψε.
3. Σέλες που "γέρνουν" στα πλαϊνά τους ήταν οι χειρότερες για εμένα. Όλο το βάρος έπεφτε στις κεντρικές ράγες με αποτέλεσμα να έχω καψίματα εσωτερικά στην ένωση του ποδιού με τον κορμό.
4. Το σωματικό βάρος παίζει τρελό ρόλο. Όταν ήμουν καμιά 20άρα κιλά ελαφρύτερος καβαλούσα πραγματικά ότι να ναι σέλες με ότι να ναι σχήματα και δεν καταλάβαινα τίποτα. Καταραμένη αφθονία....
Επόμενος σταθμός Brooks, είμαι μεταξύ Swift και Team Pro. Οι φωτογραφίες από το net δεν βοηθάνε όπως επίσης και τα όλος ο αστικός μύθος που βγαίνει διαβάζοντας δοκιμαστικά. Επίσης δεν βοηθά το ότι οι περισσότεροι καβαλάνε B17 και τα πιο τουριστικά της μοντέλα.
Δες προσεκτικά τις διαστάσεις και θα καταλάβεις τις διαφορές και τι σου ταιριάζει. Αν είσαι πιο σκυφτός στο ποδήλατό σου, μια team pro θα σου ταιριάζει καλύτερα. Εγώ πάλι σε ποδήλατο με σκυφτή ή μη σκυφτή στάση μόνο την Β17 βολεύομαι. Την team pro που είχα προτιμήσει να τη βάλω σε ένα καινούριο ποδήλατο λόγω αισθητικής, τελικά δεν την βολεύτηκα και έτσι γύρισα στην δοκιμασμένη απο παλαιότερα σε άλλο ποδήλατο Β17. Η swift εχει πιο στενή γραμμή και γνωρίζω 2 άτομα που την προτιμούν γιατι η τριβή στα εσωτερικά πλαϊνά των μηρών τους τους ενοχλεί στις άλλες σέλλες - ενώ στη swift σχεδόν δεν ακουμπάνε.,
Πάντως καμιά φορά δεν θέλει ούτε στρώσιμο για να την βολευτείς - όπως παράδειγμα μία νεα brooks που ήρθε στην εκδρομή των ΦτΠ (Αγ.Παρασκευή-Σούνιο) με πάνω απο 120 χιλιόμετρα δεν ταλαιπώρησε καθόλου την ποδηλάτισσα της.. Το ίδιο και μια άλλη φίλη που πρόσφατα την βολεύτηκε ακαριαία... Μπορεί κάποιος να μη την βολευτεί, αλλά θα πρέπει να περάσει κάποιες ώρες ρυθμιζοντας και δοκιμάζοντας την θέση και την κλίση της σέλας πριν την απορίψει .
Οσο για το κόστος, θεωρώ οτι ακόμα και τα ακριβά μοντέλα με ράγες τιτανίου να πάρει κάποιος, που κοστίζουν πάνω απο 160 ευρώ (οι απλές κοσ
τιζουν ~60) , πάλι κερδισμένος θα βγεί. Οι σέλλες αυτές αντέχουν πάνω απο 2 δεκαετίες.
μπας και βοηθήσει. Εδώ και πέντε χρόνια καβαλάω μια Selle Royal Respiro moderate σε συνδυασμό με Canecreek Thudbuster ST παλουκόσελο και είμαι πολύ ευχαριστημένος. Στις αστικές μου μετακινήσεις και σε διαδρομές μέχρι 30χλμ είναι πολύ άνετη. Σε μεγαλύτερες αποστάσεις αρχίζει να κουράζει αλλά και πάλι είναι υποφερτή. Έτσι για το δεύτερο ποδήλατο μου παρήγγειλα μια Brooks B17 και ελπίζω να επιβεβαιώσω την ανωτερότητα της μετά το στρώσιμο που απαιτεί.
Πάντως αυτό το στρώσιμο έχω διαβάσει οτι επέρχεται μετά από 200 ως 1000 χλμ οπότε αυτές οι σέλες απευθύνονται σε ανθρώπους που χρησιμοποιούν το ποδήλατο τους σχεδόν καθημερινά και για αρκετά χιλιόμετρα.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να περάσουν 3μήνες - 6μήνες και τοσα-πόσα χλμ για να στρωθεί μια σέλα.
Είχα μια στενή αγωνιστική selle italia X2.... πήγαινα.... την είχα ψιλοσυνηθίσει με τον καιρό και τα χλμ, αλλά πάντα είχα στην άκρη του μυαλού μου να πάρω κάτι πιο άνετο.
Αγόρασα την Selle Italia max flight gel όταν την βρήκα σε προσφορά στα 69 ευρώ. Χρειάστηκαν 2 βόλτες για να την ρυθμίσω σωστά και στην 3η έκανα 200χλμ brevet. Αυτό ήταν.
Την παλιά selle italia X2 την έβαλα στο tandem. Όποτε καβαλάω με ποδηλατικό ρούχο (φόρμα ή κοντό) είμαι ΟΚ, αν βάλω απλή αθλητική φόρμα ή τζιν ή απλό καθημερινό ρούχα ΥΠΟΦΕΡΩ από το πρώτο μισάωρο. Μιλάμε για σέλα που έχουμε κάνει "παρέα" χιλιάδες χλμ τα τελευταία 3 χρόνια...
Αυτό που έγραψαν πιο πάνω με τα "επιπλέον" κιλά ΙΣΧΥΕΙ. Ακόμα και 3-4 κιλά κάνουν σημαντική διαφορά ΚΑΙ στον π!σ!νό και στην μέση μας όταν ποδηλατούμε. Καρατσεκαρισμένο.
Είχα στο κουρσάκι μου μια Arrione και πονούσα πολύ στο εμπρός μέρος μετά από λίγα χιλιόμετρα. Πήρα μία toupe και η κατάσταση βελτιώθηκε πολύ. Μετά λόγω χρώματος πήρα μία Bontrager Afiniti και αυτή είναι πολύ καλή. Και έτσι τώρα έχω δύο πολύ καλές. Μου αρέσει που μπορείς να την αγοράσεις και μετά αν δεν σου κάνει την γυρνάς πίσω και παίρνεις τα λεφτά σου. Η σέλα είανι δύσκολη επιλογή. Αυτοί στο Cyclist με βοήθησαν. Πάω συχνά εκεί και βλέπω ότι εδώ και μέρικούς μήνες έχουν αλλάξει πολύ συμπεριφορά. Καλή ήταν αλλά κάποιες φορές λίγο αγχωμένοι και ήθελαν να σε ξεπετάξουν. τους τελευταίος μήνες δεν ξέρω γιατί αλλά είανι πολύ ευχάριστοι και εξυπηρετικοί. Αν βρεις στο ιντερνετ ψαξε και για μια που εχω ακουσει οτι φουσκώνει, νομίζω λέγεται Alay.
Η διάσταση είναι η μισή αλήθεια, η άλλη μισή είναι στο σχήμα.
Η Swift για παράδειγμα λέει 150χιλ πλάτος αλλά βλέποντας το σχήμα της δεν την κάνω για πάνω από 130χλμ ωφελιμη επιφάνεια και γι' αυτό δεν την έχω πάρει ακόμα. Αντιθέτως η B17 έχει περισσότερο ωφέλιμο χώρο αλλά κατά 99% θα τρίβονται τα πόδια μου στα πλαϊνά της.
Στα διάφορα φόρα λένε ότι η Team Pro είναι πιο σκληρή καθώς έχει πιο χοντρό δέρμα. Λένε επίσης ότι η Swift είναι καλύτερη εαν πιάνεσαι από τα κέρατα της κούρσας και όχι τόσο από πάνω μέρος ή τα χειριστήρια. Πολύ έχουν θέμα με τα μεταλικά κουμπάκια, τους σκίζουν λένε τα παντελόνια.
Ερώτηση: Στα 2 δερμάτινα μπουφάν που είχα μέχρι σήμερα δεν χρειάστηκε να κάνω απολύτως τίποτα για τις βροχές. Απλά βρεχόντουσαν, τα κρέμαγα για στέγνωμα και τα ξαναφόραγα. Επίσης δεν τους έβαλα ποτέ κάποια αλοιφή για δέρματα. Παρόλαυτά δεν αντιμετώπισα ποτέ πρόβλημα. Με τις Brooks τι ισχύει;
Τα μπουφάν όχι. Απ' όσο έχω διαβάσει το δέρμα υπό τάση όταν βραχεί και διαδοχικά στεγνώσει πολλές φορές, χάνει τη συνοχή του. Δηλαδή σκίζεται.
Εδώ και μια βδομάδα καβαλάω μια Brooks B17 στο δεύτερο ποδήλατο μου. Προς το παρόν έχω κάνει 100χλμ μέσα στην πόλη μόνο και αυτό που με εξέπληξε είναι το πόσο άνετα ένιωσα από την πρώτη στιγμή πάνω της, αντίθετα με ότι είχα διαβάσει για τις Brooks.
Βέβαια για αυτό ίσως να φταίει το ότι η μαμίσια σέλα του ποδηλάτου ήταν μια υπέρ-σκληρη υπέρ-στενή που ήταν σα να καβαλάς μπετόν.
Μου άρεσε πολύ και η ανατομία της και δεν ένιωσα τρίψιμο των ποδιών μου στα πλαϊνά της. Να σημειώσω οτι δεν κάνω αγωνιστική ποδηλασία και φοράω συνήθως τζιν ή φόρμες στο ποδήλατο.
Μια brooks στην οποία δεν είχα βάλει σχεδόν ποτέ λίπος, το μόνο που έπαθε ήταν να φαίνεται το δέρμα σαν "κρακελαρισμένο" μετά απο πολλά χρόνια, που μπορεί όμως να γινόταν έτσι και αλλιώς.
Γενικά καλό είναι να προσέχεις να μην πολυβρέχεται η σέλα. Αν ποτίσει με νερό το δέρμα και καθίσεις πάνω της αρκετή ώρα, επόμενο είναι το δέρμα να "ξεχειλώσει" και η σέλα να παραγίνει μαλακή. (ΑΥτή τη μέθοδο εφαρμόζουν και μερικοί που θέλουν να μαλακώσουν τη σέλα πιο γρήγορα, αλλά μάλλον δεν είναι και πολύ σοφή πατέντα, ακριβώς επειδή μια πολύ μαλακιά brooks δεν συμπεριφέρεται όπως πρέπει - άρα δεν προσφέρει άνεση).
Οσο για τα πριτσίνια που σκίζουν παντελόνια το έχω ακούσει και εγώ αλλά δεν το έχω δεί σε κανέναν κάτοχο brooks. Εγώ πάντως για καλό και για κακό τα σφυρηλάτησα λιγάκι ώστε να εφάπτονται τελείως πάνω στο δέρμα και να μην εξέχουν καθόλου.
@ Eaglos, και σε οποιον αλλον ενδιαφερεται:
"Η διάσταση είναι η μισή αλήθεια, η άλλη μισή είναι στο σχήμα."
Υπαρχει κι αλλη μια διασταση, που λεει πως ποια Brooks θα διαλεξεις, εξαρταται απο το πως καθεσαι πανω στο ποδηλατο, και πιο συγκεκριμενα, με ποση κλιση (σωματος).
Αν λοιπον κυκλοφορεις με city Ολλανδεζικο και καθεσαι ντουρος και καμαρωτος, τοτε επειδη καθεται η πισω μερια (πιο πλατια) του πισινου(και κυριως πανω στα οστα της λεκανης), διαλεγεις κατι μεταξυ Β66, Β33, Β135, Β67, Β68. Στην ουσια προκειται για το ιδιο "καπακι"(δερμα), με διαφορετικο τροπο στηριξης(σκετες ραγες, ραγες με διαφορων ειδων ελατηρια, κλπ).
Αν προσανατολιζεσαι σε touring και trekking γενικοτερα, δηλ. πιο σκυφτη θεση οδηγησης, αλλα παλι οχι πολυ, τοτε διαλεγεις κατι μεταξυ Β17, B17 Imperial, Flyer, η καποια εκδοση τους σε aged(presoftened). Παλι προκειται για το ιδιο δερματινο "καπακι", (της Β17), με διαφορες παραλλαγες στηριξης.
Οσοι ομως προτιμουν αρκετα σκυφτη θεση οδηγησης, (κουρσα η σχετικα αγωνιστικο ΜΤΒ), τοτε θα πρεπει να στραφουν σε Team Pro,(η σκληροτερη της παρεας), σε Swift(πιο μαλακια απο την Team Pro), η τελος στην B15 Swallow(η απολυτως πιο μαλακια της παρεας).
Οι διαστασεις του κ@λου, παιζουν κι αυτες ρολο, αλλα σημαντικοτερο νομιζω παιζει η κλιση του σωματος, γιατι κυριως απο αυτην εξαρταται το με ποια περιοχη του σωματος, και σε ποιο σημειο της σελλας θα στηριχτει ο αναβατης.
"... Στα διάφορα φόρα λένε ότι η Team Pro είναι πιο σκληρή καθώς έχει πιο χοντρό δέρμα..."
Π@π@ριες. Ολες οι Brooks, εχουν πανω-κατω το ιδιο παχος δερματος, απο 4-4,5 χιλιοστα, μεχρι 5 χιλιοστα(μετρημενο), ανεξαρτητα απο το μοντελλο. Το παχος εξαρταται απο την "παρτιδα", η καλυτερα απο το συγκεκριμενο ζωο, απο το οποιο προερχεται, και μαλιστα ενιοτε διαφερει ελαφροτατα απο σημειο σε σημειο, στην ιδια σελλα. Πραγμα απολυτα φυσιολογικο, αφου το δερμα δεν ειναι βιομηχανικο υλικο, αλλα φυσικο.
Εχοντας μετρησει μερικες Β17 προσφατα, βρεθηκε οτι το παχος του δερματος τους, δεν ηταν απολυτως ιδιο μεταξυ τους, αλλα παρουσιαζε αποκλισεις της ταξης 0,5 χιλιοστου περιπου.
Το ιδιο ισχυει και με τις Team Pro.
Η σκληροτητα επομενως, δεν εξαρταται απο το παχος του δερματος, αλλα απο το σχημα που του εχουν δωσει. Οσο πιο μεγαλες ειναι οι "καθετες πλευρες" της σελλας, τοσο πιο σκληρη ειναι αυτη. Γιατι τα καθετα αυτα κομματια, λειτουργουν σαν υποστηριγματα στο οριζοντιο τμημα, κανοντας το να υποχωρει λιγοτερο απο το βαρος του αναβατη.
Αντιστροφα, οσο πιο μεγαλη επιφανεια εχει το οριζοντιο τμημα της σελλας, τοσο δυσκολοτερο ειναι να "υποστηριχθει" απο τα καθετα πλαινα κομματια, με αποτελεσμα να γινεται μαλακοτερη η σελλα.
Οι Team Pro, Swift και Swallow, εχουν πανω-κατω τις ιδιες διαστασεις οριζοντιου τμηματος, αλλα (με σειρα σκληροτητας) η Team Pro εχει τα μεγαλυτερα πλαινα, η Swift εχει μικροτερα πλαινα(που αναπτυσσονται κυριως προς το πισω τμημα της σελλας, που σημαινει οτι υποστηριζει καλυτερα κυριως το πισω πλατυτερο τμημα, ενω στην περιοχη των π@π@ριων ειναι πιο μαλακη), ενω η Swallow, εχει σχεδον ανυπαρκτα πλαινα, με αποτελεσμα να ειναι η μαλακοτερη.
Μια λογικη σκεψη θα ηταν λοιπον, αν οδηγεις τελειως ξαπλα, (τυπου χρονομετρο, οποτε πιεζονται περισσοτερο προστατης και σια), παρε καλυτερα τη Swallow.
Αν εισαι λιιιγο πιο ορθιος, παιρνεις τη Swift, κι αν σου αρεσει να οδηγεις ακομη λιγο πιο ορθιος, παιρνεις την Team Pro.
Υπ'οψιν, οτι οσο πιο ξαπλωτος εισαι, τοσο τα εσωτερικα των μηρων εχουν την ταση να "χτυπανε" στα πλαινα της σελλας. Ετσι, η Swallow, διαφημιζεται ως η "most elastic saddle, with great freedom of leg action".
Εχοντας δοκιμασει με τη σειρα τη B17, τη Swift και την Team Pro, κατεληξα στην Team Pro. Τροπος οδηγησης και ποδηλατο? Αρκετα σκυφτος, σε τουριστικο ΜΤΒ.
Περι ωφελιμου χωρου:
Η Swift, στο πισω τμημα, κατω στη "φουστα", εχει πλατος 155 χιλ.
Το "ωφελιμο" ομως ειναι το επανω τμημα, και μαλιστα αναμεσα στα πριτσινια(καρφια), που ειναι 135 περιπου χιλ.
Το συνολικο μηκος της ειναι 270 χιλ.
Η Team Pro, στο πισω τμημα, κατω στη φουστα, εχει πλατος 158 χιλ. περιπου, ενω το "ωφελιμο" επανω τμημα αναμεσα στα πριτσινια, ειναι επισης 135 περιπου χιλιοστα.
Το συνολικο της μηκος, ειναι 280 χιλ.
Μετα απο καποια χρηση, η Swift "βουλιαξε" καπως, και υποτιθεται αρκετα σκυμμενος, θα πρεπει να "φωλιαζεις" εκει, χωρις να πολυκουνιεσαι μπρος πισω.
Η Team Pro, αντιθετα, δεν εχει βουλιαξει καθολου, και οντας λιγο λιγοτερο σκυφτος, μου αρεσει, γιατι μου δινει τη δυνατοτητα να γλυστραω λιγο μπρος-πισω, αναλογα με την περισταση, βολευοντας με καλυτερα(εδω μετραει κι ο "ποντος" του λιγο μεγαλυτερου μηκους, 280 αντι 270χιλ).
Υπ'οψιν οτι και οι δυο μαλακωσαν σημαντικα μετα απο καποια χιλιομετρα, αλλα παντοτε παρεμειναν σκληρες. Η μαλλον, διατηρουν μια υπεροχη ισορροπια, αναμεσα σε σκληροτητα και ανεση. (Αυτο που αναφωνει περιχαρης παραπανω ο Conte Almaviva, "...τι ανετη σκληρη σελλα..." ειναι περα για περα αληθινο).
Και δυο λογια για τις ραγες:
Aυτα τα τρια μοντελλα, παραγονται με ατσαλινες ραγες, η ραγες τιτανιου. Περα απο την τιμη, εχουν τις εξης διαφορες:
Οι ατσαλινες ραγες, ειναι λιγο πιο σκληρες(και λιγο πιο βαριες), προσφεροντας χαμηλοτερη ανεση και απορροφητικοτητα, αλλα ακριβως αυτη η σκληροτητα τους, κανει τη σελλα να αποδιδει καλυτερα οταν το ζητουμενο ειναι οι ψηλοι ρυθμοι περιστροφης(high cadence).
Οι ραγες τιτανιου, ειναι πολυ πιο ελαστικες (και ελαφρες), προσφεροντας αυξημενη ανεση και απορροφητικοτητα, αλλα αν καποιος προτιμαει ψηλους ρυθμους περιστροφης (cadence 80, 90, 100), τοτε γι' αυτον δεν ενδεικνυνται. Ο λογος? Οταν αυξανει πολυ η συχνοτητα, ο αναβατης βρισκεται να χοροπηδαει σε τραμπολινο, αφου οι ραγες (τιτανιου) "συντονιζουν" λογω ελαστικοτητας, συμπεριφερομενες περιπου σαν ελατηρια. Αν ομως σκοπος του αναβατη δεν ειναι συχνα οι ψηλες cadence, τοτε η επιπλεον ανεση που προσφερει το τιτανιο, ειναι παροιμιωδης.
Οσον αφορα τη μακροζωια, οσο πιο σκληρη ειναι μια Brooks, τοσο περισσοτερο ζει.
Με αλλα λογια, οσο καλυτερα υποστηριζεται απο τα "πλαινα", τοσο δυσκολοτερα παραμορφωνεται και χαλαρωνει, κανοντας αναγκαιο το "κουρδισμα" της. Οσο πιο συχνα χρειαζεται κουρδισμα(τεντωμα), τοσο γρηγοροτερα εξαντλειται η διαδρομη στη βιδα ρυθμισης τεντωματος μπροστα στη μυτη της σελλας, με αποτελεσμα, οταν η βιδα φθασει στο τελος της διαδρομης της, να φτανει και η σελλα στο τελος της ζωης της.
Αυτο βεβαια, σε καθε περιπτωση (με συνηθισμενη χρηση), ξεπερναει σιγουρα τα δεκα χρονια. Το ποσο τα ξεπερναει, εξαρταται απο τις συνθηκες χρησης και τη φροντιδα (προστασια απο βροχες/νερα, και περασμα με το ειδικο λιπος, οπως επισης και σωστο τεντωμα).
Αυτα τα ολιγα. Ευχομαι καπως να βοηθησα.
Καλη εκλογη, και καλο στρωσιμο!
ευχαριστούμε για την αναλυτικότατη πληροφόρηση
@Columbus
ελα πες την αληθεια , ποσα σου σκαει η Brooks το μήνα ;
Αφήστε τα ειρωνικά σχόλια.
ΑΠΛΑ ο άνθρωπος ΕΧΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΣΟΒΑΡΑ με ένα πολύ βασικό θέμα που τον "έκαιγε".
.
]
.
.
.
.
[το γράφω για μερικούς - μερικούς που έχουν "ασχοληθεί - αγοράσει 4 σέλες - τρομοκρατηθεί με το αποτέλεσμα" κλπ κλπ σχόλια που έχω διαβάσει κατά καιρούς εδώ μέσα....
Ευχαριστώ για την απάντηση, διαφωτιστικός όπως πάντα.
Αυτό με τις κλίσεις του σώματος το είδα και στα διάφορα φόρα. Το πρόβλημα είναι όταν δεν μιλάμε για τις ακραίες κλίσεις αλλά για τις καταραμένες τις ενδοιάμεσες όπου υπάρχει μια σχετικότητα στα λίγο σκυφτός, πολύ σκυφτός, όχι τόσο σκυφτός κλπ :)
Εντύπωση μου έκανε αυτό που έγραψες για το ωφέλιμο Team Pro και Swift. Στις φωτογραφίες που έχω δει η Swift φαίνεται πολύ πιο μαζεμένη από την Team. Σε γενικές γραμμές -λένε- να υπολογίζεις τουλάχιστον 2εκ μικρότερο πλάτος από το ονομάστικό και λόγω σχήματος αλλά και λόγο πριτσινιών. Όπως και να 'χει, 135χιλ μου είναι λίγα, γύρω στα 143 παίζω οπότε δεν θα στηρίζομαι καλά μαζί με τα 90 κιλά μου. Ευχαριστώ για το μέτρημα γιατί ήμουν έτοιμος να "χτυπήσω" μια Team Pro αλλά τώρα μου μένει το ασχημόπαπο η B17... Για τις ράγες θα πάω στο κλασσικό ατσαλάκι καθώς διάβασα περιπτώσεις (swift) όπου τους έσπασαν οι του τιτανίου οπότε δεν το ρισκάρω.
Ευχαριστώ και πάλι.
Ε οχι και "ασχημόπαπο" κύριε eaglos!!!
"...αλλά τώρα μου μένει το ασχημόπαπο η B17..."
Κατι εχεις χασει μαλλον..
Την εχεις δει σε φυσικο σκουρο καφε, με πλατια χαλκινα πριτσινια? Αν τη δεις, θα αλλαξεις γνωμη.
Με την ευκαιρια, και ολιγα περι πριτσινιων:
Η Brooks χρησιμοποιει 3 ειδη πριτσινιων:
Σιδερενια, επιχρωμιωμενα, με διαμετρο "κεφαλιου" 8 χιλ.
Χαλκινα, με διαμετρο κεφαλιου 14 χιλ.
Χαλκινα, με διαμετρο κεφαλιου 17 χιλ.
Τα σιδερενια, τοποθετουνται σε ολα τα απλα μοντελλα της εταιριας, και η τοποθετηση τους, γινεται απο μηχανημα.
Τα χαλκινα, με διαμετρο 14 χιλ. τοποθετουνται σε ολες τις special εκδοσεις, καθως και στις εκδοσεις με ραγες τιτανιου, σε ολα τα μοντελλα εκτος απο τα μοντελλα Team Pro.
Τα χαλκινα με διαμετρο 17 χιλ. τοποθετουνται σε ολα τα μοντελλα Team Pro.
Ολα τα χαλκινα πριτσινια, τοποθετουνται με το χερι με σφυρηλατιση. Γι αυτο καμμια φορα, μπορει να εξεχει ελαχιστα στην περιφερεια καποιο πριτσινι, και γι αυτο καποιοι λενε οτι σκιζουν παντελονια. Αυτο διορθωνεται πολυ ευκολα, με ενα ΜΙΚΡΟ σφυρακι, και δυο-τρια προσεχτικα χτυπηματακια (ο χαλκος ειναι μαλακο μεταλλο), στο σημειο της περιφερειας του πριτσινιου που εξεχει (στηριζοντας παραλληλα απο κατω το πριτσινι που χτυπαμε).
Το πλεονεκτημα των χαλκινων πριτσινιων, ειναι οτι στηριζουν και συγκρατουν καλυτερα το δερμα πανω στη μεταλικη βαση του, γιατι το πιεζουν σε μεγαλυτερη επιφανεια.
"...Στις φωτογραφίες που έχω δει η Swift φαίνεται πολύ πιο μαζεμένη από την Team..."
Η Swift φαινεται πιο μαζεμενη απο την Team Pro, γιατι εχει αλλο σχημα. Κι ενω πισω, εχει μεγιστο "ωφελιμο" πλατος ιδιο με της Team Pro, λεπταινει προς τα εμπρος πιο αποτομα απο οτι η Team Pro. Ετσι, σε αρκετα σκυφτη θεση οδηγησης, οι μηροι δεν χτυπανε εσωτερικα στα πλαινα της σελλας (τα οποια πλαινα στο μπροστα τμημα της Swift, ειναι ετσι κι αλλιως πολυ μικρα).
Παντως, γνωριζω αναβατη ο οποιος χωρις να ειναι λεπτος η ελαφρυς, βολευτηκε απο την πρωτη στιγμη τη Swift, και απ'οτι λεει, "του καθεται τελεια".
Γνωριζω ομως και καποιον αλλο αναβατη, ο οποιος οντας πανω απο 100 κιλα, εχει βολευτει μια Β17 τιτανιου, και την εχει σκισει στα χιλιομετρα(πανω απο 10.000), με αριστες εντυπωσεις μεχρι τωρα.
"...Για τις ράγες θα πάω στο κλασσικό ατσαλάκι καθώς διάβασα περιπτώσεις (swift) όπου τους έσπασαν οι (ραγες) του τιτανίου οπότε δεν το ρισκάρω..."
Ραγες σπανε καμμια φορα στις Β72, κι αυτο λογω του περιεργου ελατηριου που εχουν για αναρτηση.
Το τιτανιο, εχει σαν κυριο πλεονεκτημα εναντι του ατσαλιου, την αντοχη στην κοπωση και τη θραυση. Τα κρουσματα που αναφερεις, ισως εχουν να κανουν οχι με θραυση αυτου καθ'αυτου του υλικου, αλλα με "ξεκολλημα" η "ξεπριτσινωμα" της ραγας απο τον υπολοιπο σκελετο της σελλας, λογω καποιας ατελειας κατασκευης.
Παντως, οπως και να'χει, η Brooks τιμα την εγγυηση της, και αλλαζει τις σελλες που τυχον παρουσιαζουν προβληματα.
Πληροφοριακα, το αδυνατο σημειο των διαφορων απομιμησεων των Brooks, ειναι αυτο ακριβως το σημειο: Ξεκολλανε οι ραγες απο τον υπολοιπο μεταλλικο σκελετο...
To make the long story short: Καλα ειναι πριν διαλεξεις, να δεις απο κοντα μερικους τυπους Brooks, γιατι μετα την απομακρυνση απο το ταμειο, ουδεν λαθος αναγνωριζεται...
Ρε συ Columbus, εσένα πρέπει να σε πληρωνουμε για να γράφεις εδώ μέσα! Εύγε, όχι για την παρουσίαση αλλά για το... οδοιπορικό!
Έφερα στην επιφάνεια ένα topic για να βοηθηθώ (επειδή ΔΕΝ είχα ασχοληθεί σοβαρά) και αν εξαιρέσεις τις δικές σου εξυπνάδες έχω πραγματικά βοηθηθεί πολύ. Αν είναι να συνεχίσεις, τουλάχιστον να μου τα στέλνεις και σε pm γιατί μπορεί να μου ξεφύγει τίποτα και έχεις πλάκα. Κρίμα είναι.
Έχει ακούσει κανείς κάτι για αυτές τις σέλες;
http://www.gyes.com.tw/Rail-Saddles-Page.html
Brooks made in Taiwan.
Καλα παιζει και να ειναι ισαξιας ποιοτητας απλως αλλα τα εργατικα χερια στην Αγγλια και αλλα στην Ταιβαν. Δεν ξερω.
Το site παντως δεν μου γεννά κανένα αίσθημα ασφάλειας. Ούτε καν τις τιμες δεν εχουν οι αθεοφοβοι.