Δοκιμή μιας πειραματικής ποδηλατοδραιζίνας στο Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης Αντώνη Τρίτση. Η ποδηλατοδραιζίνα βασίζεται σε δύο συμβατικά ποδήλατα, κινείται πάνω σε μια σταθερή σιδηροδρομική γραμμή και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από ένα έως δύο άτομα. Μπορεί να αξιοποιηθεί για αναψυχή και διασκέδαση σε κλειστές γραμμές, όπως είναι αυτή του Πάρκου Τρίτση, καθώς επίσης και σε όλες τις εγκαταλελειμμένες γραμμές του ΟΣΕ. Αποτελεί ένα πρωτότυπο περιβαλλοντικά συμβατό μέσο μετακίνησης, άθλησης και αναψυχής.
http://www.youtube.com/watch?v=IuQK8yMk2Cc
[ Και μια σχετικά/ή πρόσφατη συζήτηση: http://www.podilates.gr/?q=node/14094 ]
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Θα μπορώ να πηγαίνω στην Πελοπόννησο τώρα που κατάργησαν τον ΟΣΕ.
Και σε μερικά χρόνια θα μπορώ με αυτό το ποδήλατο να πηγαίνω σε όλη την Ελλάδα, αφού θα έχουν καταργηθεί όλες οι γραμμές τραίνου που δεν προσφέρουν έσοδα στις ιδιωτικές εταιρίες.
Έχουν γλάρο στο φούρνο.
Οι γραμμές θα "καταργηθούν" μόνο για λίγο, όσο χρειάζεται για να γίνει το κρατικό μονοπώλιο ιδιωτικό.
Ούτε μία δεν θα μείνει.
Δεν πήγε το μυαλό μου σε κάτι τόσο διεστραμμένο!
Τι θέλεις να πεις ότι η κυβερνήτες μας απαξιώνουν ένα δημόσιο φορέα για να μπορέσουν να τον ξεπουλήσουν σε κάποια ιδιωτική εταιρία που θα εισπράττει έσοδα για χρόνια με αυξημένες τιμές στα εισιτήρια;
Αυτό δεν το χωράει ο νους μου. Αποκλείεται να έχουν τέτοια πρόθεση. Κάποια παρεξήγηση θα έγινε είμαι σίγουρος.
Παρεξήγηση βέβαια. Μη δίνεις σημασία στους συνωμοσιολόγους.
Σαν τραινομανής/Ποδηλατομανής (να δανειστώ από την Κωστάντζα τον όρο) απορώ, πώς διαλύονται έτσι απλά μέσα λαϊκής μετακίνησης και μάλιστα σταθερής τροχιάς που θα μπορούσαν να γίνουν εφαλτήρια αποκέντρωσης και πολλών άλλων καλών. Πριν κάποια χρόνια ταξίδεψα στο Ναύπλιο με τοπικό τραίνο αυθημερόν εκδρομή σαββατοκύριακο. Ήταν σχεδόν ηδονικό να ταξιδεύει κανείς ξέροντας τι ώρα θα φύγει και τι ώρα θα φτάσει, ενώ απ' το παράθυρο του βαγονιού μου έβλεπα τις ουρές στην εθνική από αυτοκίνητα εκδρομέων του σαββατοκύριακου. Αυτοί σέρνονταν στο δρόμο κι εμείς πηγαίναμε άνετοι κι ωραίοι. Ηλίθιοι είναι στις άλλες χώρες που αβαντάρουν τα σιδηροδρομικά δίκτυα; Πιό πιθανή η συνομωσία της εκποίησης απ' ο,τιδήποτε άλλο. Αυτό δε για ποδηλατικούς άξονες πάνω σε διαδρομές σιδηροδρομικές που αδρανούν, εγώ θα το έβλεπα πολύ καλή ιδέα, αλλά χωρίς να αδρανούν οι διαδρομές. Ποδηλατικός άξονας εν παραλλήλω με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ιδανικό θα ήταν.
Δεν υπάρχει καμία θεωρία συνωμοσίας. Μετρημένα κουκιά είναι. Απλά θα πωληθούν μόνο οι τροχιές που μπορούν να αξιοποιηθούν με κάποιο οικονομικό όφελος. Οι υπόλοιπες θα εγκαταλειφθούν και θα μαραζώσουν.
Σε δύσκολες εποχές, θέλουμε πρωτοποριακές λύσεις. Μη μένετε στο αν δε θα έχουμε τρένα, ή στο αν θα κάνουμε ποδηλατοβόλτες σε άβατα μονοπάτια. Ωθήστε ένα βήμα παραπέρα το συλλογισμό σας...
Καταρχήν φυσικά και θα πουλήσεις τρένα και γραμμές [1], γλυτώνοντας επίσης και το διαχειριστικό κόστος [2].
Η εταιρία που θα αγοράσει, δεν έχει λόγο να παραμείνει σε μοντέλα άλλων δεκαετιών. Γιατί να μη συνδυάσει δηλαδή όλες τις λύσεις? Ανακυκλώνει όλα τα τρένα που αγόρασε και κατασκευάζει τις εν λόγω ποδηλατοδραιζίνες! Σε όσο πιο lightweight έκδοση γίνεται, δε χρειάζεσαι πολλά πολλά. Ο πελάτης-ποδηλατομηχανή θα χρησιμοποιεί το δικό του ποδήλατο (να δω ποιός θα ξαναπεί ότι δεν παίρνει ο ΟΣΕ τα δίτροχά μας) που θα προσαρμόζει στο ειδικό πλαίσιο-δραιζίνα σε λιγότερο από μισό λεπτό.
Αν ακούγεται χιουμοριστικό, απλά κάντε τον πολλαπλασιασμό. 200-300 ποδηλατομηχανές, επί 200watt ισχύ, έχεις 50kW ικανά να μεταφέρουν ποδηλατοδραιζίνα (δε τη χορταίνω αυτή τη λέξη), αποσκευές και επιβάτες Α' θέσης που δεν πεταλάρουν. Οι πρώτοι πληρώνουν απλά μειωμένο εισιτήριο [3], λόγω της προσφερόμενης ενέργειας (σιγά μην ήταν τσάμπα), οι δεύτεροι κανονικό [4].
Μέρος των ανακυκλωμένων τρένων μπορούν να γίνουν νέες γραμμές (πάρε και ανάπτυξη) και το υπόλοιπο υλικό να πουληθεί για π.χ. ξυραφάκια [5] (μην αναλύουμε εδώ τα πλεονεκτήματα της αποτρίχωσης στην ποδηλασία).
Το μοντέλο αποδίδει. Δε σταματάς εδώ. Πουλάς την τεχνογνωσία στους Κινέζους [6].
Με 1 δις να κάνουν πετάλι και άλλο 1 να βιδώνουν ράγες (σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους ίσως για να κερδίζουμε ταχύτητα?), προτού τους τελειώσει το πετρέλαιο, θα έχει λυθεί το θέμα της μεταφοράς αγαθών (όχι για όλους ε) από Ασία προς Δύση [7].
Βάζεις και μερικά διόδια στον Έβρο... [8]
2 σημεία άμεσου κέρδους [1,2], 6 έμμεσου [3-8], επιβίωση του καπιταλισμού, απαλλαγή από ορυκτά καύσιμα για μέρος των μεταφορών, ευκαιρία να κάνεις τη βόλτα σου μαζί με τόσους φίλους, σε μέρη που ούτε που θα το φανταζόσασταν 10 χρόνια πριν που αναπτυσσόταν το ποδηλατικό κίνημα στην Ελλάδα.
Και όλα... με το ποδήλατό σου!
Είδες πόσα μπορείς να κερδίσεις αν σκεφτείς λίγο αλλιώς?
-------------------------------------------------------------------------------------------
[Σοβαρό και επί της αρχικής δημοσίευσης σχόλιο: το πάρκο Τρίτση έχω πει ότι προσφέρεται για να σπάσεις ποδήλατο ή/και ποδηλάτη -λόγω του ότι είναι γεμάτο μονοπατάκια, δίπλα σε ένα εντελώς αντίθετο αστικό περιβάλλον, προκαλεί όσο να 'ναι...- Ε τώρα, προσθέτω και τον κυριολεκτικό... εκτροχιασμό στο παιχνίδι! Όταν ξαναβρεθώ εκεί, θα αναζητήσω επιπλέον πληροφορίες :]
Στην ουσία είσαι πάνω σε μία γραμμή και αψηφάς όλους τους νόμους περί ισορροπίας του ποδηλάτου μόνο μειονέκτημα ο υπερβολίκός θόρυβος.
Ακόμα μία προσπάθεια στο δάσος Κουρί.
https://www.youtube.com/watch?v=kxlEY0aSSGA
Μια ιδιαίτερη κατασκευή η οποία περιλαμβάνει μέρη ενός ποδηλάτου, τα οποία είναι τοποθετημένα πάνω σ’ ένα ειδικό σασί, είναι το δημιούργημα του Στέλιου Παυλίδη (Πτολεμαΐδα) και του Αρτέμιου Φιλάτοβ. Το ειδικό ποδήλατο είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να μπορεί να κινηθεί πάνω στις γραμμές του τρένου. Αυτό συνέβη το μεσημέρι της Τετάρτης (27/1), στον παλαιό σταθμό του ΟΣΕ στην Πτολεμαΐδα, όπου ο Στέλιος Παυλίδης, μαζί με φίλους του, πραγματοποίησε μια μικρή επίδειξη του ειδικού ποδηλάτου. Όπως λέει ο ίδιος, πρόκειται για την αρχική μορφή της κατασκευής και πάνω σε αυτή θα χτιστεί το επόμενο μοντέλο, που θα έχει πρόβλεψη για άτομα ΑΜΕΑ και θα έχει και μοτέρ για μεγάλες αποστάσεις. Όσοι το δοκίμασαν, έκαναν λόγο για μια ευχάριστη εμπειρία, που θα ήθελαν να ξαναβιώσουν.
http://www.kozan.gr/post/244259
Ποδήλατο στις ράγες του τραίνου αποκτά λάτρεις και στην Ελλάδα
http://sidirodromikanea.blogspot.gr/2016/02/blog-post_66.html